Forum discutii Skoda cu pareri, opinii, ajutor si intrebari legate de probleme si erori la masini Skoda


Autor Subiect: Benzina vs Diesel - in general  (Citit de 62812 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline Daniel

  • Moderator General
  • ***
  • Joined: Apr 2007
  • Locaţia: Bucuresti
  • Mesaje postate: 2722
  • Karma: +3/-0
  • Garfield I'm not always right but I'm never wrong
Re: Benzina vs Diesel - in general
« Răspuns #227 : Octombrie 15, 2013, 03:41:55 p.m. »
Aproape 90% din orășenii europeni sunt expuși la un nivel prea mare de poluare cu particule

'Mari părți din populație nu locuiesc într-un mediu sănătos (...) Europa trebuie să dea dovadă de ambiție și să meargă mai departe decât legislația pe care a pus-o în aplicare' și care este mai puțin strictă decât recomandările OMS, estimează directorul executiv al EEA, Hans Bruyninckx.

Emisiile de particule PM10 (al căror diametru este mai mic de 10 microni) și PM2,5 au scăzut cu 14% și, respectiv, 16% în Uniunea Europeană în perioada 2002-2011, indică raportul agenției europene.

Însă în 2011, 33% din orășenii din UE locuiau în zone unde concentrațiile maxime autorizate de PM10 pe 24 de ore au fost depășite. Dacă se iau în considerare normele OMS, care nu au un caracter obligatoriu, proporția crește la 88% din populația urbană.

Particulele, din care cele mai fine pătrund profund în plămâni și sânge, se află la originea unor boli respiratorii și cardiovasculare. PM10 sunt emise în principal în urma unor procese mecanice precum activitățile de construcție, iar PM2,5, în urma combustiei (lemn, carburanți).

De altfel, 98% din populația urbană era expusă, în 2011, la concentrații de ozon superioare celor recomandate de OMS. Ozonul rezultă din transformarea, sub efectul razelor solare, a emisiilor din traficul rutier și activitățile industriale și este iritant pentru căile respiratorii.

Un studiu european publicat marți de Lancet Respiratory Journal, bazat pe 14 studii efectuate în 12 țări pe un eșantion de 74.000 de femei, arată că expunerea la poluare cu particule fine crește semnificativ riscul de a naște bebeluși cu greutate scăzută sau cu perimetrul cranian mai mic, inclusiv la niveluri mai mici decât cele reglementate de directivele Uniunii Europene privind calitatea aerului.

Greutatea scăzută a unui copil născut la termen (sub 2,5 kg după 37 de săptămâni de sarcină) este asociată cu probleme respiratorii în copilărie și alte boli mai târziu în viață, precum diabetul, obezitatea sau problemele cardiace, precizează studiul citat.

UE a fixat un nivel de 25 de micrograme pe metru cub în medie, pe an, pentru particulele fine, în timp ce OMS recomandă o limită de 10 micrograme. AGERPRES
Skoda Octavia 2 Elegance, 1.8 TFSI, 16 V, 160 CP
Skoda Fabia Sedan Elite, 1.4 MPI, 16 V, 101 CP

Offline james kilowatt

  • Expert
  • ***
  • Joined: Ian 2010
  • Locaţia: Europa
  • Mesaje postate: 2709
  • Karma: +0/-0
  • Auto: Mazda CX30 SkyX AT AWD
Re: Benzina vs Diesel - in general
« Răspuns #226 : Octombrie 15, 2013, 03:32:13 p.m. »
Apropo, Belgia (ca si Franta) e una din tarile puternic dieselizate si cu probleme de poluare. Insa Bucurestiul e totusi orasul cu cel mai prost aer din Europa. A fost facut un studiu care a durat 3 ani, si speranta de viata din Bucuresti e redusa in medie cu 2 ani datorita poluarii (care vine ghici de unde, ca industrie nu prea mai e), fata de 9 luni cat e media europeana.

In Franta (unde dieselul a fost dintotdeauna la putere) au incercat sa limiteze anul trecut cantitatea maxima de particule din aer in oras la 15ug/m3. Probabil datorita lobbyului auto, au trebuit sa limiteze la 20.

In Bucuresti media e de 38ug/m3, iar Bruxelles-ul la 19ug/m3 (cifre din 2011).
« Ultima Modificare: Octombrie 15, 2013, 04:08:44 p.m. de james kilowatt »
Mazda CX-30 Rosie 2020
Skoda Superb 1.8 TSI 2010 - in Ilfov

Offline james kilowatt

  • Expert
  • ***
  • Joined: Ian 2010
  • Locaţia: Europa
  • Mesaje postate: 2709
  • Karma: +0/-0
  • Auto: Mazda CX30 SkyX AT AWD
Re: Benzina vs Diesel - in general
« Răspuns #225 : Octombrie 15, 2013, 03:09:01 p.m. »
Eu am avut diesel de care am fost foarte multumit si am trecut la benzinare... iar unul chiar ca are motor de motocositoare.

ford nici n-au stiut vreodata sa faca mare branza in materie de diesele, insa au mers mana in mana cu Peugeot-Citroen care practic au dieselizat europa si care de mai bine de 20 ani sunt printre cei mai sofisticati in materie de diesel.
Iar cu Euro6 si 7 intr-adevar, treaba se complica. Ori devin scumpe (instalatii de depoluare complicate), ori pierd din performante (amestec bogat si temperatura de combustie scazuta pentru evitarea noxului), ori fura ( ca pana acum as zice) in testele de omologare ( nu va ganditi la spaga, ci la setari  pentru modurile de test fara vreo legatura cu mersul in trafic real) si toata lumea e fericita.

Majoritatea constructorilor s-au prins de unde bate vantul si au reinceput sa dezvolte motoarele pe benzina, nu e intamplator faptul ca brusc toti acum fac motoare turbo cu injectie directa dupa ce timp de 20 ani au vandut aceleasi motoare aspirate cu injectie multipunct in timp ce dezvoltarea s-a facut numai la diesel.

Apropo, normele euro si avantajele fiscale (inclusiv cele recente legate de CO2) au fost gandite din start sa avantajeze dieselul (si prin urmare constructorii europeni). Daca n-ar fi existat probabil dieselul nu s-ar fi inpus niciodata. Mie mi se pare la limita penalului sa ai norme de poluare diferite intre diesel si benzina... sau cu alte cuvinte sa consideri ca daca te omoara NOx-ul produs de diesel e mai acceptabil decat daca te omoara cel produs de benzina. Asta e o mare ipocrizie din partea "legiuitorului".
Americanii au fost mult mai smecheri dupa mine, au dat o singura norma de poluare indiferent de tipul carburantului (chestie absolut normala), au lasat Europa sa fie poligonul de test si dezvoltare pentru diesel si primele care au ajuns pe piata lor sunt deja "curate" fata de bombele care au circulat la noi timp de ~25 ani.
« Ultima Modificare: Octombrie 15, 2013, 03:19:16 p.m. de james kilowatt »
Mazda CX-30 Rosie 2020
Skoda Superb 1.8 TSI 2010 - in Ilfov

Offline landser

  • Membru de baza
  • **
  • Joined: Iul 2008
  • Locaţia: Bucuresti
  • Mesaje postate: 271
  • Karma: +0/-0
  • Skoda Superb 1,9TDI AWX 131 CP BJ2007
Re: Benzina vs Diesel - in general
« Răspuns #224 : Octombrie 15, 2013, 02:58:47 p.m. »
Mda ,am citit si eu articolu'  care a preluat o zicere a unui dobitoc de la ford!Pai daca ford nu e in stare sa faca motoare diesel asta nu inseamna ca toti producatorii sunt la fel!
Plus ca cine a avut diesel greu de crezut ca va trece la benzinar si mai ales la unu cu cilindree de motocositoare!
Skoda Superb 1,9TDI AWX 131CP BJ2007/Skoda Octavia 1,9TDI AXR 101CP BJ2008

Offline oaspetele

  • Membru de baza
  • **
  • Joined: Aug 2007
  • Locaţia: Bistrita
  • Mesaje postate: 343
  • Karma: +0/-0
  • Auto: SUPERB 2.0TDI 125KW
Re: Benzina vs Diesel - in general
« Răspuns #223 : Octombrie 15, 2013, 01:38:12 p.m. »
Dupa cate stiu eu, exista motoare dizal de la Mercedes care indeplinesc de mult normele euro6.
VW Golf VI 1.6MPI Trendline
Skoda Superb Combi Elegance 2.0TDI 125KW

Offline Daniel

  • Moderator General
  • ***
  • Joined: Apr 2007
  • Locaţia: Bucuresti
  • Mesaje postate: 2722
  • Karma: +3/-0
  • Garfield I'm not always right but I'm never wrong
Re: Benzina vs Diesel - in general
« Răspuns #222 : Octombrie 15, 2013, 01:07:59 p.m. »
Motoarele diesel vor fi eliminate treptat din Europa de normele stringente de emisii (Automarket).
 
Popularitatea motoarelor diesel va scădea către sfârşitul acestui deceniu în favoarea unităţilor pe benzină. Motivul ar urma să fie creşterea preţului acestor versiuni ca urmare a respectării normelor de poluare Euro 6 şi Euro 7.
 
Europa este recunoscută pentru apetitul său faţă de motoarele diesel. Această înclinaţie a publicului către agregatele alimentate cu motorină ar putea să se schimbe către sfârşitul acestui deceniu. Motivul ar fi creşterea necontrolată a preţului acestor versiuni, influenţată de normele de poluare tot mai stricte şi de costurile sistemelor de reducere a emisiilor.

Aceşti factori, corelaţi cu eficientizarea motoarelor pe benzină şi creşterea preţului motorinei la pompă ar putea afecta negativ evoluţia unităţilor diesel pe Bătrânul Continent.

Joe Bakaj, directorul departamentului de dezvoltare Ford, a recunoscut că îndeplinirea normelor de poluare Euro 6 şi Euro 7 ridică o adevărată problemă la nivel de costuri. De asemenea, capacitatea limitată a Europei de a rafina petrolul poate duce la o creştere a preţului motorinei. Ambii factori ar putea descuraja vânzarea de versiuni diesel.
 
Totodată, Bakaj a recunoscut că este mult mai uşor să aduci un motor pe benzină la limitele de poluare Euro 6, comparativ cu un diesel. Mai mult decât atât, motoarele diesel cresc masa totală şi influenţează negativ consumul şi emisiile. Acelaşi oficial Ford susţine că tehnologia motoarelor pe benzină, deşi este cu aproape trei ani în urma celei folosite pentru unităţile diesel, va recupera această diferenţă în următoarea perioadă şi va reduce costurile exploatării până la finele deceniului.

De acord cu Bakaj este şi Klaus Schmidt, director pentru ingineria vehiculelor în cadrul brandului chinezesc Qoros. Schimdt, care a condus departamentul de dezvoltare a şasiului pentru BMW Motorsport, susţine şi el că sfârşitul deceniului va aduce un declin al versiunilor diesel, pus pe seama aceloraşi norme de poluare foarte stricte şi pe dificultatea respectării lor.

În Europa, piaţa vehiculelor diesel însumează aproximativ 55 de procente, însă în pieţe precum spania sau Franţa ea este covârşitoare, cu aproape 70 de procente la activ. Europa este, de departe, cel mai mare consumator de maşini diesel dintre cele mai importante pieţe auto ale lumii. Până în 2010, SUA şi Japonia nu deţineau decât un procent mic de maşini diesel, procent care se situa sub 10%.
Skoda Octavia 2 Elegance, 1.8 TFSI, 16 V, 160 CP
Skoda Fabia Sedan Elite, 1.4 MPI, 16 V, 101 CP

Offline oaspetele

  • Membru de baza
  • **
  • Joined: Aug 2007
  • Locaţia: Bistrita
  • Mesaje postate: 343
  • Karma: +0/-0
  • Auto: SUPERB 2.0TDI 125KW
Re: Benzina vs Diesel - in general
« Răspuns #221 : Iunie 15, 2013, 06:23:31 p.m. »
Evident, conteaza filingu personal, nu concluziile diferitilor 'specialisti' care nu accepta sa fie contrazisi.
VW Golf VI 1.6MPI Trendline
Skoda Superb Combi Elegance 2.0TDI 125KW

Offline james kilowatt

  • Expert
  • ***
  • Joined: Ian 2010
  • Locaţia: Europa
  • Mesaje postate: 2709
  • Karma: +0/-0
  • Auto: Mazda CX30 SkyX AT AWD
Re: Benzina vs Diesel - in general
« Răspuns #220 : Iunie 15, 2013, 06:03:25 p.m. »
@oaspetele
Stiu, l-am tetat si eu, si am ezitat destul de mult inainte sa ma hotarasc. Totusi a castigat benzinarul, mie mi-a placut mai mult. Si in conditiile de la mine, e si mai economic. Din pacate atunci cand am cumparat eu masina nu se vindea inca varianta pe benzina de 2L, altfel pe ala as fi mers + DSG, si renuntam la chip.


Mazda CX-30 Rosie 2020
Skoda Superb 1.8 TSI 2010 - in Ilfov

Offline L U C I

  • Expert
  • ***
  • Joined: Sep 2007
  • Locaţia: Braila
  • Mesaje postate: 2266
  • Karma: +1/-0
  • trolez
  • Auto: bmw 525d
Re: Benzina vs Diesel - in general
« Răspuns #219 : Iunie 15, 2013, 06:02:06 p.m. »
doamne fereste....




ma refeream strict la senzatia traita, nu se compara cu nimic, poate cu cadere libera.

Offline roberto

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Apr 2007
  • Locaţia: Constanta
  • Mesaje postate: 3635
  • Karma: +4/-1
  • Laugh at your problems, everybody else does
Re: Benzina vs Diesel - in general
« Răspuns #218 : Iunie 15, 2013, 05:50:09 p.m. »
Am avut un prieten cu Hayabusa....... :(
Land Rover Discovery 3

Offline L U C I

  • Expert
  • ***
  • Joined: Sep 2007
  • Locaţia: Braila
  • Mesaje postate: 2266
  • Karma: +1/-0
  • trolez
  • Auto: bmw 525d
Re: Benzina vs Diesel - in general
« Răspuns #217 : Iunie 15, 2013, 05:44:11 p.m. »
apropo de acceleratie priviti cum urca acele de la vitezometre.


va asigur ca niciun turism nu va mai fi satisfacator.


Kawasaki Ninja ZX-14 and Suzuki Hayabusa at top speed...! Must watch & Must share :) !!

Offline A V A T A R

  • "What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back."
  • Moderator General
  • ***
  • Joined: Feb 2007
  • Locaţia: Oradea
  • Mesaje postate: 16367
  • Karma: +15/-0
  • Orice iubesti...devii
  • Auto: Duster / MCV (1.6 16v)
Re: Benzina vs Diesel - in general
« Răspuns #216 : Iunie 15, 2013, 04:38:21 p.m. »
A mai avut si Fiat un biturbo de 1.9 si 190CP insa nu stiu daca se mai vinde.

Din pacate, cred ca nu. Era si in varianta de 180 cai pt Cadillac BLS si Saab 9-3. O performanta buna zic eu, nu stiu de ce ar fi renuntat la ea. Opel Astra de acum are un asemenea motor insa de 2L. Asa cum a avut si Saab 9-5 dupa 2011...
In fața unei minți tăcute, se preda întreg Universul...

Offline roberto

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Apr 2007
  • Locaţia: Constanta
  • Mesaje postate: 3635
  • Karma: +4/-1
  • Laugh at your problems, everybody else does
Re: Benzina vs Diesel - in general
« Răspuns #215 : Iunie 15, 2013, 04:31:58 p.m. »
Asa placere imi doresc eu:


BMW M550d F10 - acceleration 0-250 km/h


Ramane din pacate la stadiul de dorinta.  8-}
Land Rover Discovery 3

Offline oaspetele

  • Membru de baza
  • **
  • Joined: Aug 2007
  • Locaţia: Bistrita
  • Mesaje postate: 343
  • Karma: +0/-0
  • Auto: SUPERB 2.0TDI 125KW
Re: Benzina vs Diesel - in general
« Răspuns #214 : Iunie 15, 2013, 02:36:23 p.m. »
Te asigur ca si dizalu de 170 produce placere, ca sa zic asa. Cel putin comparabila cu benzinara de 160.
VW Golf VI 1.6MPI Trendline
Skoda Superb Combi Elegance 2.0TDI 125KW

Offline james kilowatt

  • Expert
  • ***
  • Joined: Ian 2010
  • Locaţia: Europa
  • Mesaje postate: 2709
  • Karma: +0/-0
  • Auto: Mazda CX30 SkyX AT AWD
Re: Benzina vs Diesel - in general
« Răspuns #213 : Iunie 15, 2013, 11:13:11 a.m. »
Absolut. Si probabil si la cel de consum minim sunt si mai relevante, in regim stabilizat dieselul isi pune in valoare avantajul.


Insa totusi consumul e relevant pentru astia care isi cumpara masini de 10k€, sau de 20 cum sunt suntem noi,skodarii, insa cand discutam de o masina de 60k€ la care probabil taxele si asigurarile il costa 4-5k€/an nu cred ca mai e semnificativ daca o sa consume 7 sau 10l/100km.  La bugetul asta n-as alege un motor sau altul functie de consum ci functie de placerea produsa.
« Ultima Modificare: Iunie 15, 2013, 11:17:12 a.m. de james kilowatt »
Mazda CX-30 Rosie 2020
Skoda Superb 1.8 TSI 2010 - in Ilfov

 

* Susține forumul

Cumpără de la eMAG apăsând întâi acest buton

și astfel vei susține forumul.

Recomandăm și PCGarage, Fashion Days, Elefant.ro, CEL.ro, F64, evoMAG, Libris, Flanco, Anvelope-oferte.ro

De fiecare dată când dai mai întâi click pe unul din aceste linkuri de mai sus, iar abia mai apoi cumperi, ajuți forumul cu un mic comision care se întoarce în contul de afiliere pentru plata serviciilor care sunt necesare în a ține forumul online.

* Intra in cont / Log in

 
 
Bine ai venit, Vizitator. Te rugăm să te autentifici sau să te înregistrezi.

* Subiecte recente

MOTORIZARE 1.6 MPI de Mdudu
[Mai 13, 2024, 01:59:38 p.m.]


Roata rezerva de Alejinxique
[Mai 08, 2024, 11:51:33 a.m.]


Sfaturi pentru achizitionarea unei masini la mana a doua de deutch
[Aprilie 25, 2024, 09:55:18 a.m.]


Turcaletul de Leonard
[Aprilie 19, 2024, 12:16:20 p.m.]


Jurnal bord Honda Civic 1.6idtec 120 CP de vizitator
[Aprilie 18, 2024, 09:17:59 a.m.]


Probleme sistem portbagaj. de al bundy
[Aprilie 17, 2024, 05:56:47 p.m.]

* Mesaje recente

Calendar

Mai 2024
Lu Ma Mi Jo Vi Sa Du
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 [16] 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31