Intrebare
Pe unde poate pierde antigel un motor BKD ?
Detaliez un pic
As vrea sa cumpar masina unui vecin, un VW cu un motor identic cu al meu, de pe O2
Adica un BKD, 2.0tdi, 16V, PD, 103kw / 140cp, anul 2006 sau 2007 , nu stiu exact ... si cutie manuala
Cere 4100E pe masina, negociabil, dar omul a fost cinstit si mi-a spus ca ii cam pierde antigel si nu stie pe unde anume
Completeaza aproape saptamanal cu 30 - 40 ml
Pe om il cunosc foarte bine, masina stiu ca este intretinuta
Distributia schimbata acum vreo 15 - 20.000 de km
In prezenta lui am facut urmatoarele verificari si teste :
- Uleiul este ok, la nivel, nu are spuma pe busonul de la ulei
(mi-a spus ca ii consuma cam 300 - 400 ml intre schimburi, dar asta nu ma deranjeaza ... e normal)
- Antigelul este ok la culoare (roz aprins) ... dar nu si la nivel
- Pus VCDS-ul pe masina -> nicio eroare, injectoare asa cum trebuie
- Am verificat ''ochiometric'' si cu o oglinda din aia telescopica -> nu se observa scurgeri pe nicaieri (radiator ok, furtunuri ok, zona termostatului uscata, zona senzorului de temperatura uscata, zona racitorului de gaze uscata, vas antigel uscat pe exterior, nu este crapat, copt de soare ...)
Toata aceasta inspectie ''ochiometrica'' a fost facuta cu masina pe sol
Deocamdata mecanicul nu a avut timp sa ma duc la el sa o ridice si pe elevator
- Mocheta de la picioare (sofer si pasager) este uscata
Facut si test de drum (doua teste) -> omul a avut multa rabdare cu mine
Testul nr 1 (subsemnatul la volan)
- Masina trage foarte bine, nu se balbaie, nu tremura, totul este ok
Mers in oras cam vreo 5 min si exterior turata si smucita in toate felurile -> pare ok
Testul nr 2 (vecinul la volan si eu in spatele lui cu Octavia) - in exterior
I-am spus sa plece brusc cu ea de pe loc si sa o tureze in diferite feluri ... viteza pana la 120 - 130 km/h
Nu scoate niciun fel de fum, nici albastru, nici negru, nici alb laptos (asta ar fi fost foarte semnificativ pt un consum al antigelului cauzat de motor -> garnitura de chiulasa, motor crapat ...)
Stiu ca BKD-urile au un renume al lor, acela ca le cam crapa motoarele, dar si asta ca si al meu, are codul cu litera ''B'' pe el (stiu ca alea cu litera ''A'' sunt categoric de evitat)
Motorul pe exterior este uscat, nu are scurgeri de lichide vizibile
Sub masina nu se vede nicio balta, locul este uscat ... are cam acelasi loc de parcare
Aveti vreo alta idee despre ce anume as mai putea verifica ?
A mai ramas sa o ridic pe elevator -> poate o fi ceva vizibil pe sub ea
Este posibil ca pierderile sa fie atat de mici astfel incat sa aiba loc si o evaporare in mod instantaneu a lichidului de racire ? (atata timp cat sub ea nu se observa nicio pata pe ciment) Ma intereseaza sa o cumpar fiindca il cunosc foarte bine pe om, dar daca are probleme din cauza garniturii de chiulasa sau si mai rau chiulasa fisurata ... pretul oferit de mine ar scadea drastic, probabil cu 1000E mai putin ... nu cred ca vanzatorul ar accepta asa ceva ... desi nu cred ca as mai cumpara-o