Cand ti s-a reumplut instalatia cu freon ultima data..?pai masina o am de un an si ceva si nu am umblat deloc sa ii bag freon :D sa fie asa cum spui tu ca tare bine ar fi
... ca o picatura de apa ce cade pe o tabla, cu frecventa de o secunda. .
multumesc adminului anonim pentru mutare. stiam ca exista topicul asta dar nu l-am gasit.
pe vag apere de un an o eroare la climatronic care e stearsa de fiecare data fara folos. nu mai tin minte cum se chema dar stiu sigur ca nimeni n-a stiut sa-mi spuna ce e. era ceva cu communication something, suna destul de futuristic.
e doar o impresie ca baga la temp climatronicului oprit.aerul vine de afara la temp de afara.
Papetz are dreptate, si a mea face la fel, daca a fost setat pe cald si e oprit, baga tot cald, la fel si daca a fost setat pe rece inainte de a fi oprit :)si la mine e la fel ...
pai era! anul trecut! :))
iar ptr RRS :anul tyrecut cei de la DELCAR au verificat cu vag comul si au spus ca totul e ok
eu ce d-zeu sa mai cred?
zice un nene mecanic de la un service micut care face instalatii de ac toata ziua ca pe motorizarile astea la octavia 2 si la golf schimba cate doua compresoare pe saptamana.
si mai zice ca sub nici o forma sa nu le iau second hand ca sunt marfa proasta si vor muri repede. ati auzit de asa ceva? e asta "buba lor", ca sa zic asa?
2150 radiator cu filtru si compresor.
manopera va fi pe la 5-600 de lei.
un fleac.
Are idee cineva de unde ar putea sa provina acest mod defectuos de functionare?
Sa fie de la eroarea asta"00792 - A/C Pressure Switch (F129) " ?
Martorul de bujii sta aprins cateva secunde..cred ca undeva pana in 10 sec.
[...]
00667 - Ambient Temperature Signal
30-10 - Open or Short to Plus - Intermittent
--nu se refera la senzorul de temperatura exterioara pe care l-am schimbat acum vreo 2 luni?
[...]
...ce este de fapt acel A/C Pressure Switch (F129) ? Unde se gaseste el? Ce rol are? Cam cat costa el daca trebuie inlocuit?
Ce este dispozitivul de deasupra reperului #8 din imaginea postata de AVATAR?
Stie cineva?
Este cam anemic si cam in valuri daca pot spune asa in sensul ca fluxul de aer nu este constant in intensitate ci variaza cand mai puternic, cand mai incet. Stie cineva despre ce ar putea fi vorba? Multumesc.
(compresor si filtru uscator corp comun sau separat?).
Salutare,
Am si eu o problema cu clima de pe O2-ul meu.
Anul trecut am observat ca nu mai raceste asa cum trebuie.Caldura baga fara probleme, dar cand este vorba de o temperatura mai joasa, nu raceste deloc.Poate o sa fie de la freon dar ma gandesc ca totul s-a petrecut prea repede, adica de la un moment dat nu a mai vrut, sau poate a scazut treptat puterea si nu am observat eu.
Nasoala poveste dar bine ca s-a terminat cu bine.Nu am stat langa ei, ca nici nu te lasa (vezi prin geam) si am zis ca e service serios, nu de-ala de la coltu' strazii. A doua oara mi-au cam dat de banuit, ca parca prea repede au verificat ei ca are freon si ca e ars compresorul in doar 5 minute... Baietii aveau un compresor si se grabeau sa gaseasca un fraier. Ar fi putut sa mai astepte ca precis ar fi gasit un client care chiar ar fi avut nevoie de el, dar poate ca aveau foamea prea mare...
Cand au verificat freonul prima data la revizie nu ai stat langa ei sau nu te lasa?
La citi km s-a dus AC-ul?
Cel mai corect ar fi sa se verifice dupa VIN in ETKA, te poti uita si tu in schimb pe compresor sa vezi ce marca este, si abia dupa aceea sa pornesti cautarile...
Am codurile din ETKA (5N0 820 803 C),dar in servis mi-au zis ca fiecare producator are codurile saleAsa este, tocmai de aceea insist pe particularizarea pe care o face VIN-ul masinii, dar probabil ai luat din postul meu doar mentiunea referitoare la ETKA...La dealer introducand VIN-ul masinii, trebuie sa stie exact care este tipul de compresor care il are masina montat pe ea.
Eu intotdeauna opresc TOTI consumatorii mai intai si abia apoi iau contactul.Asa stiam si procedam, dar ieri unde am fost cu masina sa vada ce are climatronicul mi-au spus sa nu tot il butonez la fiecare oprire si pornire a motorului.
Eu intotdeauna opresc TOTI consumatorii mai intai si abia apoi iau contactul.
Fara suparare Dorule, mi se pare ca e un obicei de posesor de Dacie 1300. :) Poate la temperaturi scazute se justifica, numarul de consumatori in functiune influentand pornirea.
azi pe traseu am sesizat ca dupa vreo cateva ore de mers nu mai baga aer conditionat, ci ca si cum ar fi fost pe Econom, desi era pe Auto. Am inchis climatronicu, am pornit din nou dar nimic, nu mai baga aer rece.
Ce imi recomandati sa fac mai intai de a merge la service?
Am sters erorile, dar la urmatoarea scanare au aparut din nou.
Nu stiu ce inseamna astea, dar masina merge bine.
Pai nici nu functioneaza sub 5gr afara
Becul se aprinde dar compresorul nu funct
Iti sugerez sa NU lasi compresorul nepornit nu stiu cate luni de zile pe motiv ca nu ai nevoie. E posibil sa fii suparat dupa aceea ca Skoda e masina proasta si ii crapa compresorul.
Eu stiam ca , compresorul de A/C este cuplat sau decuplat ...
Andrei, am observat ca prin fantele de pe mijloc intensitatea aerului este invers proportionala cu temperatura setata pe climatronic. Adica, daca setezi temperatura pe 23C, abia vei primi aer prin aeratoarele centrale. Dar daca setezi temperatura pe 18C, sau pe butonul albastru, sa vezi cat aer iti baga prin aceste aeratoare centrale. Este o alta inovatie ,,simply clever''!Interesant si cred ca asa este numai ca nu am fost asa de atent la acest detaliu. Numai bine
Fa un test sa verifici! ;)
Salut. Am fost chemat la service in reprezentanta Skoda pt inlocuirea compresorului de clima pe garantie. Ar fi o nota interna pt compresoarele Valeo. Azi imi fac doar constatarea defectiunii (produce un zgomot la relanti cand e oprit AC-ul) care dureaza vreo 3 ore. Ati mai fost chemati careva pt problema asta?Aveai si alte probleme de incalzire/racire sau doar zgomot ? Te intreb pt ca si a mea e livrata in iunie 2010.
va salut! am o Octavia II 2.0 tdi si recent am observat ca instalatia climatronic nu functioaneaza bine. in momentul in care dau pe aer rece, pe toata partea stanga abordului nu mai baga deloc rege... vine un aer asa caliu, probabil din aeroterma.. pe partea dreapta baga foarte bine rece indiferent unde este orientat sa bage: parbriz/frontal/picioare. a mai intampinat cineva problema asta? ma puteti ajuta, va rog? multumesc!
In schimb am observat ca, la temperaturi ale mediului de peste 17C, instalatia de clima nu mai baga caldura (adica indiferent ce temperatura setez din climatronic, el tot aer rece scoate). E corecta observatia?
Masina mea livrata in 5 iulie model MY 2011(cred ca al tau este MY 2010) nu aud nici un fel de zgomote dar eu am de trei ori mai putine km pe masina mea ca si tine, daca nu ma insel (33 000). Nu stii de afara se poate uita la compresorul clima ce marca este? Se vede din afara(compartiment motor)?
Salut. Am fost chemat la service in reprezentanta Skoda pt inlocuirea compresorului de clima pe garantie. Ar fi o nota interna pt compresoarele Valeo. Azi imi fac doar constatarea defectiunii (produce un zgomot la relanti cand e oprit AC-ul) care dureaza vreo 3 ore. Ati mai fost chemati careva pt problema asta?@kamikazze: Ce s-a mai intamplat cu problema ta ?
va salut! am o Octavia II 2.0 tdi si recent am observat ca instalatia climatronic nu functioaneaza bine. in momentul in care dau pe aer rece, pe toata partea stanga abordului nu mai baga deloc rege... vine un aer asa caliu, probabil din aeroterma.. pe partea dreapta baga foarte bine rece indiferent unde este orientat sa bage: parbriz/frontal/picioare. a mai intampinat cineva problema asta? ma puteti ajuta, va rog? multumesc!Si la mine am avut exact aceeasi problema , temperatura din stanga era cu 5-8 grade mai mare decat cea din dreapta , fara nici o eroare in climatronic , clapetele de aer au fost invatate , singura valoare putin anormala era presiunea din instalatie cu compresorul oprit ( in loc de 5.6 bari la 25 grade aveam 4 bari , pt alte temperaturi vezi poza )
aerul ar trebui verificat de unii care se ocupa cu asa ceva; din cand in cand este necesara o improspatare/reumplere a freonului din instalatie.;)
Nu stiu ce este un duty cycle, asa ca punctul 8 il sariti la verificare.Duty cycle in electronica inseamna factor de umplere , si are formula Ton/(Ton+Toff) unde Ton in cazul nostru reprezinta cat timp sta semnalul pe 12V iar Toff reprezinta cat timp sta semnalul pe 0V ( respectivul semnal se poate vedea cel mai simplu cu un osciloscop sau cu un aparat de masura mai bunicel care are si scala de factor de umplere )
Duty cycle in electronica inseamna factor de umplere , si are formula Ton/(Ton+Toff) unde Ton in cazul nostru reprezinta cat timp sta semnalul pe 12V iar Toff reprezinta cat timp sta semnalul pe 0V ( respectivul semnal se poate vedea cel mai simplu cu un osciloscop sau cu un aparat de masura mai bunicel care are si scala de factor de umplere )
Grafic arata ca in link : http://en.wikipedia.org/wiki/Duty_cycle (http://en.wikipedia.org/wiki/Duty_cycle)
Frecventa in sine a semnalului nu este importanta , in practica se foloseste o frecventa joasa , in gama 100-1000Hz
Salutare tuturor, am si eu niste mici probleme cu clima; in sensul ca baga aer rece intermitent.
Am fost la service, au verificat instalatia au completat cu freon, nu apar erori pe VAG COM, am fost la spalatorie sa curat radiatoarele dupa care problema parca sa rezolvat pentru 1,2 zile dar dupa aceea a inceput sa faca la fel, aeroterma este ok, verificat personal.
Intrebarea este ce se poate face :)?
Multumesc.
salut ,as avea si eu o intrebare am o skoda octavia 1.9tdi din 2005 pana anul asta nu am avut probleme cu clima,acum in luna mai am constatat ca nu mai imi baga aer rece clima am bagat freon,l-am pierdut am vazut ulterior ca pierdeam freon pe la holenderi de la radiator,i-am schimbat am reinacarcat cu freon totul ok pana aici ,a mers timp de 2 saptamani si ceva ,dar acum imi face figuri cand merge cand nu ,un ajutor va rog ,va multumesc anticipat
Nu am incercat pe 24 de grade e drept, dar ma gandesc ca daca la 21 - 22 de grade nu face suficienta racoare, la 24 - 25 de grade nu va face nici atat.
If you select the temperature below +16 °C (60 °F), “LO” appears in the display. If you select the temperature higher than +29.5 °C (85 °F), “HI” appears in the display. In both limit positions the Climatronic operates at maximum cooling or heating capacity, respectively. The temperature is not controlled in this case.
Probabil tu ai manualul de la Octavia 2 FL (vad ca ai trecut Octavia 2 FL in profil), care are climatronicul putin diferit din cate stiu eu.
PS Am citit pareri impartite privind functionarea permanenta sau nu a climei. Pana la urma este indicat, pentru protejarea instalatiei, sa folosesc permanent clima, sau nu?
Ma refer la functionarea pe auto vs off si deschis geamul. Aceasta din urma varianta am folosit-o pe felurite masini, toate insa cu AC manual. Adica foloseam AC doar cand era strict necesar. Si n-am avut nici o problema in timp cu compresoare sau altele pe acolo.Pana una alta un lucru e clar, daca vrei sa protejezi compresorul atunci butonul de A/C trebuie sa fie pe OFF. In aceasta situatie nu are importanta daca butonul AUTO este pe OFF sau pe ON. In ambele cazuri compresorul A/C este oprit.
Intrebarea era daca la climatronic este mai indicat pt instalatie sa mergi pe auto mereu. Deci sa nu circul pe off.
Eu am observat urmatoarele: (la relanti cu A/C cuplat)Care e explicatia ? LOW ar trebui sa aiba un consum mai mic decat HIGH... Asa pare logic ;)
- daca reglez pe LOW atunci compresorul functioneaza la capacitatea maxim si am un consum instant de ~ 1.3 l/h
- daca reglez pe HIGH atunci consumul instant este de 0.8 l/h (precizez ca 0.7 l/h este un consum cu A/C decuplat la mine)
Dar daca circul cu climatronicul setat pe AUTO si butonul de ECON activat compresorul functioneaza sau este oprit complet? In cazul in care este oprit complet, cred ca asta e o modalitate buna de a-l proteja atunci cand nu este nevoie de racirea aerului.
Care e explicatia ? LOW ar trebui sa aiba un consum mai mic decat HIGH... Asa pare logic ;)Nu ar trebui sa discutam asta. Probabil ca alti factori au determinat in momentul respectiv cresterea sau descresterea consumului. Low si High au efect doar asupra vitezei ventilatorului.
Am citit aici de zgomote ( huruit usor ) care apar cand climatronicul e cuplat. La mine insa am sezizat, cateodata, un huruit care se suprapune peste zgomotul de diesel. El se aude cel mai bine la ralanty, daca accelerez la 2000 de ture si las pedala, peste zgomotul decelerarii motorului apare un soi de huruiala, ca si cum ceva in rotatie ar atinge pe undeva. Ce-i curios este ca se manifesta doar cand clima este pe off, daca nu a fost pornita de la pornirea motorului. Iar daca o dau pe on zgomotul dispare, neaparand nici dupa oprirea climei. Este oare tot de la compresor sau cauza trebuie cautata in alta parte?
Compresorul este pornit sau oprit, el nu are mai multe regimuri de functionare.
Dar daca circul cu climatronicul setat pe AUTO si butonul de ECON activat compresorul functioneaza sau este oprit complet? In cazul in care este oprit complet, cred ca asta e o modalitate buna de a-l proteja atunci cand nu este nevoie de racirea aerului.
Intr-adevar interesant daca este asa. Ar fi bine daca cineva ar putea confirma. In orice caz, daca asa stau lucrurile, ar rezulta ca nu are niciun rost sa oprim A/C pentru "a menaja" compresorul intrucat sarcina sa se regleaza automat in functie de necesarul de aer rece. Oricum, eu nu sunt un specialist in domeniu deci daca cineva stie mai multe mi-ar placea sa intervina.
Nu este oprit complet, functioneaza la 3-5% chiar daca esti pe econ.
ca trebuie curatat motorul ventilator, si adaptate flapsurile cu vag com :)
La majoritatea autoturismelor prin fantele centrale baga doar aer rece asa ca la cele care nu au clima automata iarna ele trebuiesc inchise ,dar cum este la noi clima automata acest lucru il face calculatorul atunci cand temperatura exterioara este mai mica decat cea setata pe climatronic. Nici eu nu am o explicatie logica de ce este conceput asa.mmm....la Symbol aveam instalatie de AC, si imi baga aer cald la greu prin fantele din mijloc.
Viteza pe AUTO de obicei este mai mare decat fara AUTO activat...poate de aici vine si zgomotul.
Zilele astea am observat ca nu imi mai porneste compresorul. Initial am crezut ca nu mai am freon pt ca nu se racea aerul. Din ce cauza poate fi? Mentionez ca senzorul exterior de temperatura functioneaza. Mai sunt si alte sigurante fuzibile in afara de cele de la tabloul din bord care sa aiba leagatura cu compresorul?
- in afara orasului incepe sa raceasca dupa cateva minute si mentine o temperatura constanta de minim 22 - 23 de grade.Pai raceste datorita vitezei de deplasare. Ia opreste A/C-ul si lasa doar ventilatia, sa vezi ca tot la fel de rece vei simti aerul.
Mi-au zis ca ar fi bine sa schimb compresorul - preventivCe gluma tare! =))
Octavia II 1.9 litri, CV manuala, MY 2008Bre, chiar m-ai facut curios. :-? O sa-l pun pe flacaul caruia i-am vandut Octavia sa se uite sa vada cum sta treaba, ca si fosta mea Skoda era cam aceeasi echipare cu a matale (1.9 TDI, MY 2008, Trend)...
in ETKA la mine dupa VIN imi filtreaza sistemul cu 2 ventilatoare si senzor placute frana fata, lucruri inexistente pe masina.
Salut! Tocmai mi am achizitionat SK Octavia 2.0 TDI 2xclimatronic, iar ulterior am sesizat faptul ca nu baga caldura decat la sofer. Desi am setat ambele temperaturi la HI, la pasager si pe fantele din mijloc iasa aer rece. Ma puteti ajuta cu un sfat? Pe VAG 10.6 nu mi da nici o eroare.
Climatronicul nu e windows.
Dual zone ar trebui cu senzori separati.Pai si nu-i asa? Daca n-ai doi senzori de ce ai avea doua rotite de reglare a temperaturii?
Pai si nu-i asa? Daca n-ai doi senzori de ce ai avea doua rotite de reglare a temperaturii?Ma refeream la cel de habitaclu, nu la cel de temperatura setata sau ma rog ce o mai fi pe acolo.
unul nou, OEM este vreo 1800 lei, nu stiu ce ai gasit tu la 250 lei.
Pur si simplu fortezi usor cu o surubelnita(eventual protejata cu o laveta ceva) ?Exact.
FA o diagnoza si vezi ce erori sunt, pentru cei carora le porneste greu AC, schimbati electrovalva de pe compresor.Al bundy are dreptate.
Si se poate rezolva problema? Adica sa pun odata freon, si sa ma tina cativa ani, nu cateva luni.
Si se poate rezolva problema? Adica sa pun odata freon, si sa ma tina cativa ani, nu cateva luni.
Pot fi n cauze.
O diagnoza si vei sti exact care este problema.
...Dar ce probleme ai cu radiatorul de incalzire din interior ?E infundat (dupa spusele celor de la service ), nu da foarte multa caldura iarna. Solutie turnata in antigel de proprietarul anterior pentru astupat fisuri radiator care la mine, dupa 4 ani, a degenerat in schimbat radiator, pompa, termostat si curatat instalatie,
Salut!Dar de ce nu schimbi radiatorul?Decat sa faci experimente mai bine rezolvi problema din prima!Legat de greieri..e ca drobul de sare..Cred ca importanta este partea de caldura decat niste posibili greieri lesinati.Ai avut dreptate, dupa indelungi cautari de mesteri/service care sa se inhame la o curatare am ajuns la schimbarea radiatorului. Incredibil cat de repede da caldura acum si cat de cald se face in masina.
Totusi, cu testarea electrovalvei, cum as putea sa fac asta inainte sa spun ca 100% este compresorul?Cursorul la 1:30:
Pare ca este in zona care imi spuneti, atunci sa fie senzorul de temperatura defect?