Forum discutii Skoda cu pareri, opinii, ajutor si intrebari legate de probleme si erori la masini Skoda
Discutii generale Skoda si nu numai => Skoda mea => Subiect creat de: TLGTLC din Februarie 21, 2018, 08:43:16 p.m.
-
Am avut mai multe mașini și primul lucru pe care îl făceam era un jurnal de bord. La Roomster nu mi-a mai venit să îi fac și nu știu de ce. S-or fi adunat ceva ani la mine că de îngrijit o îngrijesc ca pe celalte mașini.
S-a născut în 2014 și are aproape 116000 km. Îi fac reviziile la 10000 și nu am schimbat încă nimic la ea. Foarte mofturoasă la motorină, are o ținută de drum foarte bună pentru felul acesta de caroserie. Nu am condus încă minivan care să stea așa de bine pe drum. Motorul trage bine dar cutia are treptele criminal de lungi, la 2000 de ture atinge în treapta a cincea 115 km/h iar la 3400 de ture în aceeași treaptă atinge 170 km/h. Chiar dacă este mică mănâncă kilometri pe pâine, susține viteze mari ore în șir fără efort și înghite multe bagaje. Este exact ce aveam nevoie, mică dar spațioasă, rapidă, economică și să stea bine pe drum.
(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180221/cff0600fedf3cdce5ed30beb56b18d18.jpg)(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180221/a7364f8fa330021ae658c1012bed3442.jpg)(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180221/c5f683e1a0dfb7e07b90d41263c093f0.jpg)(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180221/b08202c0c798b35d7423d5287ec98661.jpg)(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180221/62705d94116ffa82bfbe9e75f934a660.jpg)(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180221/16f9616ca9adb6582e7e57588ddcec57.jpg)(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180221/014a33cc5c62080f6ecc568293a7836d.jpg)(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180221/64af6f71d1020a678c96726115eb8f3b.jpg)
Trimis de pe al meu YOGA Tablet 2-830F folosind Tapatalk
-
Pe partea de rulare nu ai schimbat nimic?
Treaba buna.
Vad ca si km faci, daca e din 2014.
Inca multi km fara probleme.
-
Mulțumesc! La cum se anunță vremurile va trebui să mai țină mulți kilometri.
Cred că urmează să schimb pentru că dimineața la rece am un scârțâit pe primii 1-2 kilometri pe partea dreaptă apoi tace. Aștept să treacă iarna.
Dintre toate uleiurile de motor pe care le-am folosit cel mai bine se împacă cu Rowe Multi Synt Dpf. Nu mi-am imaginat că o mașină poate fi atât de pretențioasă la uleiurile de motor. Până să ajung la el fiecăruia i-am găsit câte un cusur.
După Rowe, va trebui să testez Addinol Giga Light MV0530 LL, chiar dacă se va comporta exemplar în România se vinde la un preț nesimțit în condițiile în care în Germania este foarte ieftin.(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180222/79f3d845daf750c047e167d5e17a8719.jpg)(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180222/f80541a9640a18d8c6e8e0a435402450.jpg)(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180222/d16e4f4567df859e36479502705bbffd.jpg)(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180222/0659ad13348fb7f7829d0bd1f640a761.jpg)
Trimis de pe al meu YOGA Tablet 2-830F folosind Tapatalk
-
Azi am avut ocazia să conduc în sfârșit o Fabia cu același motor. Concluzia mea este că forma Roomsterului mă costă niște motorină în plus. Fabia este mai fâșneață însă Roomster se așează mai bine pe drum și poate merge mai repede; acolo unde nu mă sfiesc să îi dau cât poate, Fabia îmi spunea să o las mai ușor. Pe curbe avantaj Fabia însă nu cu mult dar categoric mai insensibilă la vânt lateral.
-
La Tulcea a nins foarte mult și bate un vânt cumplit. Gândăcica mea (așa îmi place să o alint) se comportă exemplar, se acoperă repede cu zăpadă. Nu o mai chinui pentru că am făcut provizii și mi-am rezolvat treburile. Până atunci vă las niște poze cu peisaje de iarnă de pe malul Dunării. Păcat că nu puteți simți vântul! (https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180228/22181942abd12e2e6aa8b07b53926f30.jpg)(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180228/b3675492c905d9d8b3790104a1bec004.jpg)(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180228/27bdfb39aca37d96ca0b111479cc99a1.jpg)(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180228/568c812592399d036e175e04adccc61a.jpg)(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180228/ac6a6d75cebbb5e41450a035c29ba777.jpg)(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180228/2c62a51d2dcf69e9948b247851be5029.jpg)(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180228/d8137537583294fa738b34c76d451474.jpg)
Trimis de pe al meu YOGA Tablet 2-830F folosind Tapatalk
-
Vantul cela il avem si la nord-vest :))
-
Azi mi-am luat inima în dinți și am scos mașina. Zăpadă foarte multă, pe autorități le doare la bască. Am fost nevoit să decuplez controlul tracțiunii și cu ocazia asta am remarcat că nu mai țipă că nu am pus centura de siguranță. Pentru prima dată de când am mașina am aflat și eu că Esp-ul nu se decuplează. Nu am putut afla dacă controlul tracțiunii se decuplează și el pentru că nu cred că am putut merge cu mai mult de douăzeci și ceva de kilometri la oră.
În schimb am devenit fan Cordiant (eram deja dar acum sunt și mai convins). Rușii știu să facă anvelope să te scoată din necaz. M-au scutit de dat la lopată și asta îmi ține locul de parcare ocupat. Este a doua iarnă în care mă uimesc dar acum a fost definitiv. Pentru cei care locuiesc în orașe cu primării mai responsabile nu le recomand din cauza faptului că sunt zgomotoase și nu prea confortabile iar dacă nu le pui la treabă în condiții grele nu merită să te necăjești cu ele.
-
Simpatica masinuta! Adevarul e ca grupa asta de masini sunt mai mari pe dinauntru decat pe dinafara, iar geamurile mari amplifica senzatia de spatiu.
Nici la mine ESP-ul nu se deconecteaza din buton, ci doar controlul tractiunii. ESP-ul poate fi deconectat din siguranta :D Si se lasa cu cod de eroare, ceea ce poate fi sters ulterior cu vcds-ul. Insa nici asa nu mi-e clar ce deconectez exact.
-
Probabil când voi termina cu drumurile în Grecia ma voi orienta la ceva mai mare. Un Passat Break are un portbagaj identic dar feriboturile costau câteva sute de euro în plus. Apoi fiecare centimetru în lățime contează în orașe. Orice alta mașină trebuia lăsată la distanță de unde am eu treaba. Nici Tulcea nu este un oraș care să favorizeze mașinile mari.
Prin urmare nevoile au fost decisive pentru achiziție. Ma gândesc cu groază că nu prea se mai fac mașini de genul ăsta. Pe toate le-au lățit și lungit.
Și dați-mi voie să vi-l prezint și pe colegul meu de forum. (https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180302/294d262c80a427d15f783f5782bd9562.jpg)
Trimis de pe al meu YOGA Tablet 2-830F folosind Tapatalk
-
Nu cred sa fie necesar sa-i faci topic separat :))
-
Am fost azi la țară pentru a evalua dimensiunile dezastrului. A nins foarte mult, am avut de dat o grămadă de zăpadă de înlăturat. Dimineața era doar o bandă deschisă și se circula oribil plus un trafic intens generat pe de o parte de cei ca mine care mergeam să dezapezim casele de la țară iar pe de altă parte de cei care se întorceau la civilizație. Acum, seara, șoseaua era la asfalt, eliberată complet de zăpadă pentru că autoritățile veghește...
Știți care este cea mai nasoală parte a conducerii în condiții de iarnă? Să vrei să faci o pauză de tufiș și să nu ai cum opri mașina! Este grav de tot.
-
Nu cred sa fie necesar sa-i faci topic separat :))
Am constatat că este mare meloman. Îi place chitara și în special Andy James. La muzică clasică dă să fugă, am crezut că îi place rock dar se ciugulește de pene. În schimb când cântă Andy James se dă aproape și rămâne nemișcat până se termină melodia. Am încercat și cu alți chitariști, pe ăsta i s-a pus pata.
-
Acum de Paști am făcut multe drumuri la țară. Au venit rude cu care ne vedem rar, a fost frumos. Mielul la noi în familie este ca un fel de cult, are un întreg ritual pentru preparare. Soția mea care nu este dobrogeancă nu doar că s-a îndrăgostit de el ci îl prepară perfect. Ca fapt divers, anul acesta am avut trei miei.
Dar să revenim la mașina mea. O rudă, șofer de profesie de zeci de ani, ascultând ce experimente am făcut și ce îi bag în motorină (pentru cei care nu știu, am vorbit pe larg în topicul despre ulei 2t în motorină) când m-a auzit că pe vremea asta scot un consum de 4,4 litri /100 km la o viteză medie de aproximativ 72-74 km/h s-a oferit să îmi arate cum se poate scădea acest consum.
Cu el în dreapta, respectând indicațiile sale, am reușit un consum de 3,9 litri /100 la o viteză medie de 72 km /h. Pentru a scoate media de viteză, logic, în afara localităților trebuie să urci viteza binișor, nici vorbă de conducere cu motorul subturat. Oficial, Roomster este creditat cu 4,1 consum extraurban. Nu a fost rău deloc și chiar voi încerca să îmi însușesc cele învățate.
L-am întrebat dacă soluțiile băgate în motorina au vreun rol în diminuarea consumului și am rămas uimit câte cocktailuri știa pentru diminuare de consum. Nu le pot spune pentru că nu pot fi utilizate la mașinile personale. Oricum, m-am simțit de parcă am descoperit apa caldă, atâtea ore în care m-am documentat, am citit mii de pagini cu articole și topice pe forumuri iar omul ăsta cu o școală profesională în spate și care utilizează internetul doar pentru a pune poze de pe unde umblă și cu ce mănâncă știa atâtea chestii despre condus și ce să bagi în rezervor.
Chiar că s-a făcut lumină în capul meu de Paștile acesta.
-
Pai s-a facut lumina................
Saptamana luminata............
-
Cât am fost în garanție în materie de filtre am băgat ce mi-a băgat reprezentanța. Am văzut că pe filtrele originale scria UFI și sigla Vw. Numai că după ultima revizie făcută la reprezentanța am constatat că îmi bagasera filtre UFI însă sigla Vw lipsea. Am tras concluzia că au pus UFI aftermarket. În fine, am început să fac reviziile singur. De la Peugeot am rămas fixat pe Champion, cu asta a mers mașina 150000 km perfect, fără probleme. Ultima revizie, am găsit la băieții mei de la Mahle, combinațiile lor, nici eu nu am dat bani nici ei nu mi-au cerut, avem noi socotelile noastre. Cu o tura înainte făcusem de la ei rost de un filtru de aer de la Filtron. Am rămas uimit că era impecabil ansamblat.
Acum a înțărcat bălaia și trebuie să îmi adun piesele pentru următoarea revizie. Impropriu spus revizie pentru că eu le schimb pe rând cum am bani și am fixul ăsta să le schimb mai des decât prevede manualul. Cu toate că m-am uitat pe cartea service și primul filtru de motorina mi l-au schimbat la 60000 de kilometri. Uleiul l-am schimbat eu între timp de nenumărate ori pentru că nu era să îl las 30000 cum spune manualul dar filtrul de motorina efectiv mi-a scăpat, la banii mulți pe care i-am dat am avut impresia că inta și el.
În fine, dați-mi și mie un sfat, să rămân fidel mărcii Champion că deh, la Peugeot nu am avut probleme sau să trec pe altceva? Singurul avantaj financiar la Champion ar fi că filtrul de motorina costă 50% din prețul Mann, Mahle, Filtron.
și la filtrul de polen, la același preț cu cele menționate este cu carbon.
Sau să merg pe UFI că tot face filtrele pentru Vag? UFI am văzut că au un preț chiar bun. Nu sunt adeptul mărcii, prefer siguranța, din punctul meu de vedere pot să fie și made în România. M-au cam speriat filtrele de ulei de la Mann, prea țeapănă și dură hârtia.
-
Și am împlinit un... frumos număr de kilometri! (https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180416/b2579429fee3ac2e786dbc01ee70b23d.jpg)
Trimis de pe al meu YOGA Tablet 2-830F folosind Tapatalk
-
La mai mare!
Sau la mai noua, cum vrei tu :D
-
:080: LA MULTI ANI SI MULTA SANATATE!
-
Va mulțumesc mult! Sănătate îmi doresc, altă mașină nouă nu pentru că trebuie să verific fiabilitatea a ceea ce am tot experimentat! <:-P
-
Am depășit 130000 kilometri (131000) mai precis. Nu știu ce să spun despre mașină pentru că merge foarte bine. Ba da, nu mai mergea ventilatorul de habitaclu pe primele trei trepte dar am dus-o la băieți și după câteva ore mi-au zis să o iau cu un cost de 140 lei.
Am fost în Grecia în insula Evia, în Maramureș și pe alți diverși coclauri cu un consum mediu de 5,2. Nu mai folosesc Adizol, am descoperit alte chestii care dau mai multă putere și un mers mai frumos cu prețul unui consum mai mare. În continuare 1052 pentru că dpf-ul se simte mai bine cu el chiar și în doză mică.
O să rămân în continuare pe Rowe 5w30 Multi Synt Dpf, am acum Addinol Giga Light MV0530. Chiar dacă am prins căldură mare în Grecia și am făcut mulți kilometri pe autostrada încărcați și cu viteză mare nu a coborât nici măcar o unghie pe jojă iar motorul a rămas silențios chiar dacă era încinsă bine.
Nu am ce spune mare lucru, văd că mașina e țeapănă în continuare și nu pare să ceară nimic în viitorul apropiat.
-
Nu am mai scris nimic pe aici, am acum 165000 km și nu am mai făcut absolut nimic la mașină decât să schimb ulei, filtre, antigel și bateria. Mă gândesc că, probabil va trebui să schimb amortizoarele, voi face un test pe stand în primăvară. În rest nimic senzațional, mașina merge foarte bine.
Nu am făcut nici o modificare și nici nu îmi propun. Totul e în grafic sau în parametri.
La capitolul filtru de motorină am fost sfătuit să optez pentru Delphi și cred că am primit un sfat bun. Cu celelalte, pe la 12-14000 km, dimineața la prima oră pornea un pic mai lung, după schimbarea filtrului pornea la sfert. Am 20000 km cu filtrul actual și pornește la sfert. După ce le tăiam găseam hârtia de ziceai că este cerată, în rest curat. Cred că are porii mai largi.
-
Porii largi intr-un filtru nu e neaparat un plus.
-
Compensează prin numărul de pliuri. Dar e cu cred, nu sunt sigur dacă chiar porii sunt mai largi.