Forum discutii Skoda cu pareri, opinii, ajutor si intrebari legate de probleme si erori la masini Skoda


Autor Subiect: Skoda Superb iV Style, 1.4 TSI PHEV, 218 CP, DSG 6, Agrintiu Briliant  (Citit de 6568 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline vizitator

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Apr 2011
  • Locaţia: Bucharest
  • Mesaje postate: 5102
  • Karma: +0/-1
  • am avut cea mai ,,extraordinara'' masina: 1.2 TSI
Re: Skoda Superb iV Style, 1.4 TSI PHEV, 218 CP, DSG 6, Agrintiu Briliant
« Răspuns #33 : Decembrie 22, 2023, 10:30:02 a.m. »
Asta se intampla la multe masini, nu doar la Octavia. Trebuie sa ai grija sa tii senzorul curat. Totusi prea des se aprinde martorul respectiv (daca spui ca se aprinde ori de cate ori ploua), mie la Civic mi s-a aprins doar cand era murdar de noroi.
In frane si in femei sa nu ai incredere niciodata.

Offline Helator

  • Junior
  • *
  • Joined: Dec 2021
  • Locaţia: Bucuresti
  • Mesaje postate: 27
  • Karma: +0/-0
  • Auto: Superb iV, 1.4 TSI PHEV
Re: Skoda Superb iV Style, 1.4 TSI PHEV, 218 CP, DSG 6, Agrintiu Briliant
« Răspuns #32 : Decembrie 19, 2023, 09:41:43 a.m. »
Jurnal 6 - 2 ani

Numar kilometri - 16.183

Ce am fost la a 2-a revizie unde am schimbat toate filtrele, ulei, lichid frana si stergatoare fata/spate. S-a facut o diagnoza pe partea electrica si inspectie tehnica pe partea mecanica si pe partea de circuit de inalta tensiune. Revizia am facut-o in reprezentanta la Avia Pantelimon, Bucuresti.
Pretul final a fost putin peste 2.200 lei, din care undeva 400 lei au fost stergatoarele.

Pana in acest moment nu am avut probleme cu masina. Tot ce pot sa reprosez este ca atunci cand e carosabilul umed, ploua sau ninge, daca nu sterg senzorul din fata de la ACC imi apare eroare in bord cu "ACC indisponibil"

Offline a_lascu

  • Doar inscris
  • Joined: Iul 2022
  • Locaţia: Arad
  • Mesaje postate: 1
  • Karma: +0/-0
  • Nou venit
  • Auto: Skoda Superb iV Style, 1.4 TSI
Re: Skoda Superb iV Style, 1.4 TSI PHEV, 218 CP, DSG 6, Agrintiu Briliant
« Răspuns #31 : Iulie 07, 2022, 03:45:34 p.m. »
Salutare la toată lumea.
Am și eu un Superb iV identic cu al lui Helator, cumpărat în iulie 2020 și primit în octombrie 2020.
Acuși face 2 ani și mă felicit în fiecare zi că am cumpărat această mașină.
Merită toți banii (nu puțini) cu condiția să o încarci zilnic de la o stație de încărcare proprie, instalată în garaj (cazul meu).
Am o stație trifazică de 22 kW, dar mașina se încarcă cu max. 3,3 kW și o încărcare completă durează 3,5 ore.
Când o încărcam de la priza obișnuită dura 6-6,5 ore.
Deoarece 80% din timp merg în oraș, folosesc doar motorul electric și păstrez în rezervor doar vreo 8-10 litrii de benzină (2 liniuțe din 8) pentru cazurile excepționale când depășesc cei 40-45 km (vara) sau cei 30-35 km (iarna).
Din păcate autonomia full electrică scade destul de mult iarna din cauza încălzirii habitaclului, fiind o diferență de 35 grade de încălzit între exterior (-10) și interior (+25).
Vara, chiar dacă pornesc aerul condiționat, este doar o diferență de 10 grade de răcit între exterior (+35) și interior (+25).

În legătură cu consumul, pot să confirm următoarele:
1. în oraș, folosind doar motorul electric, consumă 23-24 kWh/100km, adică cam 35 lei/100 km (la prețurile de azi). Eu nu plătesc nimic pentru că am fotocelule pe casă.
2. înafara orașului, așa cum spunea și Helator, depinde de modul selectat, de exemplu:
- în modul full electric (până la 130km/h), consumă 30-32 kWh/100km, adică cam 45 lei/100 km (la prețurile de azi). Problema este că bateria se termină cam repede, motorul electric având un randament destul de scăzut la viteze mari.
- în modul hibrid automat, când managementul motoarelor se face de către computerul de bord și pornești cu bateria full, se poate ușor obține un consum de 5l/100km, până se termină bateria, după vreo 300-350km.
- în modul hibrid manual, când stabilești tu de câtă baterie ai nevoie când ajungi la destinație, consumul poate să ajungă la 7-7,5l/100km, dar vei avea bateria încărcată la destinație.
- în modul termic, când, fie bateria este goală, fie ai setat că ai nevoie de 100% baterie când ajungi la destinație, consumul poate să ajungă la 8-9l/100km.

Bineînțeles că sunt foarte multe variabile care intră în toate aceste calcule.
Cifrele de mai sus sunt niște medii obținute de mine pe parcursul celor aproape 2 ani.
Contează și dacă concediul îl faci acasă sau în străinătate.
Vă dau două exemple:
1. Concediu în Grecia - 2.951km - 5,7l/100km benzină - 1,7kWh/100km electric
2. Concediu în România - 2.098km - 6,1l/100km benzină - 0,9kWh/100km electric
În ambele concedii am fost două persoane și potbagajul full.
Am pus și două atașamente, ca dovadă.

Concluzia este că, așa cum am spus și la început, mașina merită toți banii dacă o folosești ca un adevărat PHEV.
« Ultima Modificare: Iulie 07, 2022, 03:50:44 p.m. de a_lascu »

Offline Helator

  • Junior
  • *
  • Joined: Dec 2021
  • Locaţia: Bucuresti
  • Mesaje postate: 27
  • Karma: +0/-0
  • Auto: Superb iV, 1.4 TSI PHEV
Re: Skoda Superb iV Style, 1.4 TSI PHEV, 218 CP, DSG 6, Agrintiu Briliant
« Răspuns #30 : Aprilie 27, 2022, 12:14:19 p.m. »
Din cate stiu, sistemul de climatizare e cuplat la bateria mare si avand in vedere ca poate porni caldura fara a porni motorul, tind sa cred ca e cu rezistenta.
« Ultima Modificare: Aprilie 27, 2022, 12:36:03 p.m. de M i c u t z u »

Offline satlantis

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Nov 2008
  • Locaţia: constanta
  • Mesaje postate: 1084
  • Karma: +0/-0
  • Auto: yeti 1.4 tsi
Re: Skoda Superb iV Style, 1.4 TSI PHEV, 218 CP, DSG 6, Agrintiu Briliant
« Răspuns #29 : Aprilie 27, 2022, 10:07:20 a.m. »
Sti cumva , incalzirea iarna, pe ce se bazeaza? Are rezistenta electrica, cum regasim la cele diesel?
1.4 tsi... de la 1.8T

Offline Helator

  • Junior
  • *
  • Joined: Dec 2021
  • Locaţia: Bucuresti
  • Mesaje postate: 27
  • Karma: +0/-0
  • Auto: Superb iV, 1.4 TSI PHEV
Re: Skoda Superb iV Style, 1.4 TSI PHEV, 218 CP, DSG 6, Agrintiu Briliant
« Răspuns #28 : Aprilie 26, 2022, 10:36:49 a.m. »
Da se poate din aplicatia lor, care din cate am inteles necesita un anume pachet / abomament anual (primul an gratuit). De asemenea trebuie sa ai minim 10-15% baterie si masina sa aibe semnal pentru a se conecta la server.

Offline satlantis

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Nov 2008
  • Locaţia: constanta
  • Mesaje postate: 1084
  • Karma: +0/-0
  • Auto: yeti 1.4 tsi
Re: Skoda Superb iV Style, 1.4 TSI PHEV, 218 CP, DSG 6, Agrintiu Briliant
« Răspuns #27 : Aprilie 24, 2022, 10:23:28 a.m. »
Salut...doua intrebari as avea: fiind hybrid, vara poti porni clima pe baterie de la distanta, fara a porni motorul? iar iarna poti incalzi habitaclul in acelasi mod?
1.4 tsi... de la 1.8T

Offline Helator

  • Junior
  • *
  • Joined: Dec 2021
  • Locaţia: Bucuresti
  • Mesaje postate: 27
  • Karma: +0/-0
  • Auto: Superb iV, 1.4 TSI PHEV
Re: Skoda Superb iV Style, 1.4 TSI PHEV, 218 CP, DSG 6, Agrintiu Briliant
« Răspuns #26 : Aprilie 08, 2022, 08:49:35 a.m. »
Jurnal 5 - 4 luni

Numar kilometrii - 2444


Revin cu o impresie dupa 4 luni de la intrarea in posesie a noii 'jucarii' 😁.

De la ultima plecare in Apuseni de revelion, nu am mai avut drumuri lungi. Masina am condus-o numai in oras si am avut o perioada de ~2 luni in care am incarcat-o mai des, in limita posibilului (intre 1 ora si 4 ore) in functie de durata diferitelor activitati pe care le-am avut.
Am pus-o la incarcat si la o statie de la Lidl, unde puterea data de statie era la fel ca cea de la o priza conventionala. Pe langa asta, statiile celor de la Lidl, chiar daca sunt gratuite, sunt limitate la incarcare timp de 1 ora. Dupa depasirea acestei perioade, masina trebuie dacuplata si cuplata iar la statie.
Am incarcat-o si la bloc si la curte la priza normala. Doar la Ikea, am vazut ca au statie cu putere mai mare (nu prea mare ca nu poate masina 😉 ... max 3.6) am vazut o diferenta la incarcare.
Consumul il consider bun, avand in vedere greutatea masinii, motorul de 1.4 benzina si aglomeratia din Bucuresti. Media in acest moment este in jurul valorii de 9L/100km.
Am avut consum de 4.3, cand am prins trafic mai lejer si am condus pe modul eco, dar si 10-11 cu trafic intens si modul sport.
Pentru a fi cat mai eficienta masina pe partea de consum, pentru drumurile in oras, cred ca ar trebui un mimin 10% baterie la plecare (30-50 min la incarcare in functie de temperatura exterioara si puterea statiei).

Offline Helator

  • Junior
  • *
  • Joined: Dec 2021
  • Locaţia: Bucuresti
  • Mesaje postate: 27
  • Karma: +0/-0
  • Auto: Superb iV, 1.4 TSI PHEV
Re: Skoda Superb iV Style, 1.4 TSI PHEV, 218 CP, DSG 6, Agrintiu Briliant
« Răspuns #25 : Ianuarie 03, 2022, 11:01:16 a.m. »
Jurnal 4 - Primul drum lung

Numar kilometrii - 1262

Cu ocazia revelionului am reusit sa fac si primul drum mai lung cu masina pana in Apuseni. Undeva 450km cu autostrada, drum national si putin condus prin oras.
Traseul parcurs a fost: Bucuresti -> Pitesti (A1) -> Rm. Valcea (DN7) -> Sibiu -> Alba Iulia (A1 + A10) -> Campeni -> Sat Lazesti

Traseu Bucuresti - Lazesti Lazesti - Bucuresti
Distanta 453 455
Durata 6h 45m 8h 47m
Viteza medie 67km/h 52km/h
Consum benzina 6.1 6.3
Consum electric 1.5 0



*Datele din tabelul de mai sus sunt luate din aplicatia MySkoda.


Pana in acest moment pot spune ca sunt placut surprins de consumul de 6.1 - 6.3 pe care l-am avut, avand in vedere ca in masina am fost 4 adulti si 1 copil, iat portbagajul plin. Nu mai adunc in discutite ca varianta Superb iV (PHEV) are motor de 1.4 TSI si este mai grea cu ~300kg fata de varianta conventionala. La masina precedenta, Octavia 3 2.0 TDI 150hp, pe un astfel de traseu aveam undeva in jur de 5l/100km la stilul meu de condus.
Imi place cum este antifonata masina. Zgomotul exterior este sesizabil in momnetul in care in masina nu este pornit radioul. De confort si spatiu interior nu am ce sa spun... e SUPERB  :D .

Am observat o "eleganta" in modul de condus pe care il ofera. Cutia automata schimba subtil, foarte greu de sesizat, exceptie facand doar in cand o conduc mai sport si se aute o diferenta mica de turatie la schimbarea vitezelor. In condus normal se observa ca pune accent pe un condus elegant si lin, folosind motorul electric sau cel termic in functie de conditiile de drum si viteza. Modul sport este la un "click" distanta, fiind activat folosind un buton dedicat pe partea stanga a schimbatorului. Abea in modul sport masina devine "agresiva" activand ambele motoare simultan si oferind un total de 218hp si un cuplu de 400Nm.
Avand dimensiuni mai mari fata de o Octavia, in curbe mai "stramte" este nevoie de o viteza putin mai mica. Cel putin asa mi-a lasat mie impresia pe serpentine, avand senzatia ca subvireaza si are tendinta sa iasa putin de pe banda.

Mi-a placut foarte mult siguranta si ajutorul oferit de senzorii si tehnologiile existente pe masina: ACC (Adaptive Cruise Control), Side Assist, Front Assist, Area View 360, Lane Assist, Matrix Beam.

Offline judge

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Mar 2011
  • Locaţia: Bucuresti
  • Mesaje postate: 1192
  • Karma: +3/-0
  • Auto: Utilaje agricole
Re: Skoda Superb iV Style, 1.4 TSI PHEV, 218 CP, DSG 6, Agrintiu Briliant
« Răspuns #24 : Decembrie 22, 2021, 12:09:47 p.m. »
@Helator,se vede ca esti mai nou pe aici :71:  Fiecare are stilul lui iar @judge are un stil aparte.E mai exotic! :D


Awwwww, ești chiar drăguț că m-ai numit așa. Dar e ok, știu că sunt hater grav, iar vârsta deja cred că nu mă ajută. Anticipez că voi ajunge genul de om care vorbește singur în parc...


Plus, ai uitat de Greta? =))


I effing hate Greta  :))

Offline bogdanpiatra

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Mar 2010
  • Locaţia: Piatra Neamt, jud Neamt
  • Mesaje postate: 3561
  • Karma: +0/-0
  • Auto: Megane Sedan 1,33, ex O2FL1.2
Re: Skoda Superb iV Style, 1.4 TSI PHEV, 218 CP, DSG 6, Agrintiu Briliant
« Răspuns #23 : Decembrie 22, 2021, 09:48:17 a.m. »
Cazan de treij' și ceva de mii de coconozauri, iar noi vorbim de consum...
Pai vorbim ca e hibrid. De asta, sa vedem cum si ce renteaza.
Sa vedem daca intradevar aduce ceva in plus. Eu chiar sunt interesat si ma abonez la topic


Plus, ai uitat de Greta? =))
https://www.youtube.com/watch?v=xVlRompc1yE
« Ultima Modificare: Decembrie 22, 2021, 09:50:53 a.m. de bogdanpiatra »

Offline M i c u t z u

  • Moderator
  • ***
  • Joined: Ian 2008
  • Locaţia: Bucuresti
  • Mesaje postate: 3150
  • Karma: +7/-0
  • Auto: SUZUKI S-CROSS AT
Re: Skoda Superb iV Style, 1.4 TSI PHEV, 218 CP, DSG 6, Agrintiu Briliant
« Răspuns #22 : Decembrie 22, 2021, 07:36:05 a.m. »
@Helator,se vede ca esti mai nou pe aici :71: Fiecare are stilul lui iar @judge are un stil aparte.E mai exotic! :D
Esti IDIOT?Atunci citeaza ultimul mesaj postat!

Offline Helator

  • Junior
  • *
  • Joined: Dec 2021
  • Locaţia: Bucuresti
  • Mesaje postate: 27
  • Karma: +0/-0
  • Auto: Superb iV, 1.4 TSI PHEV
Re: Skoda Superb iV Style, 1.4 TSI PHEV, 218 CP, DSG 6, Agrintiu Briliant
« Răspuns #21 : Decembrie 21, 2021, 11:22:34 p.m. »
In acest "jurnal de bord" nu o sa scriu numai despre consum. O sa scriu si despre alte opinii personale pe masura ce ma voi putea pronunta in acest sens.
Nu pot spune ceva legat de cum se aseaza la drum sau cum "trage". Am condus-o doar in Bucuresti pana in prezent. Are doar 238 km la bord in acest moment.

Offline Helator

  • Junior
  • *
  • Joined: Dec 2021
  • Locaţia: Bucuresti
  • Mesaje postate: 27
  • Karma: +0/-0
  • Auto: Superb iV, 1.4 TSI PHEV
Re: Skoda Superb iV Style, 1.4 TSI PHEV, 218 CP, DSG 6, Agrintiu Briliant
« Răspuns #20 : Decembrie 21, 2021, 11:09:53 p.m. »
Nu o iau personal. 😁 Fiecare are dreptul la propria opinie. Iar legat de consum, ai dreptate. Nu am luat asa ceva pentru consum. Spuneam doar ca in carte scrie ceva, iar in realitate e altceva. Pe langa asta, la un PHEV consumul e influentat de multe variabile - nivel incarcare baterie la plecare, temperatura, consumatori, diferente de nivel pe parcursul drumului, s.a.m.d.

Offline judge

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Mar 2011
  • Locaţia: Bucuresti
  • Mesaje postate: 1192
  • Karma: +3/-0
  • Auto: Utilaje agricole
Re: Skoda Superb iV Style, 1.4 TSI PHEV, 218 CP, DSG 6, Agrintiu Briliant
« Răspuns #19 : Decembrie 21, 2021, 10:45:59 p.m. »
Nu o lua personal, mă refer la toate drept cazane, troace (droage e de fapt termenul corect), etc - uită-te la ce mașină apare la mine în descriere. Și până la urmă, astea sunt. Cine le vede altfel, cred că trebuie să își reevalueze serios prioritățile în viață.

Sunt serios despre partea cu consumul, însă. Mi se pare complet aiurea că se pune problema consumului la o astfel de mașină. Fundamental românească abordarea.

Când mi-am tunat Superbul la 270 de cai, a consumat un rezervor de gaz de la București până la km 112. Mi s-a părut o chestie pozitivă.

Anyway, carry on

 

* Susține forumul

Cumpără de la eMAG apăsând întâi acest buton

și astfel vei susține forumul.

Recomandăm și PCGarage, Fashion Days, Elefant.ro, CEL.ro, F64, evoMAG, Libris, Flanco, Anvelope-oferte.ro

De fiecare dată când dai mai întâi click pe unul din aceste linkuri de mai sus, iar abia mai apoi cumperi, ajuți forumul cu un mic comision care se întoarce în contul de afiliere pentru plata serviciilor care sunt necesare în a ține forumul online.

* Intra in cont / Log in

 
 
Bine ai venit, Vizitator. Te rugăm să te autentifici sau să te înregistrezi.

* Subiecte recente

Sfaturi pentru achizitionarea unei masini la mana a doua de deutch
[Aprilie 25, 2024, 09:55:18 a.m.]


Turcaletul de Leonard
[Aprilie 19, 2024, 12:16:20 p.m.]


Jurnal bord Honda Civic 1.6idtec 120 CP de vizitator
[Aprilie 18, 2024, 09:17:59 a.m.]


Probleme sistem portbagaj. de al bundy
[Aprilie 17, 2024, 05:56:47 p.m.]


Mazda CX-30, frumoasa si rosie de james kilowatt
[Aprilie 16, 2024, 07:38:05 p.m.]


infiltratii apa prin stanga pedalei de ambreiaj de costel34
[Aprilie 12, 2024, 04:29:07 p.m.]

* Mesaje recente

Calendar

Aprilie 2024
Lu Ma Mi Jo Vi Sa Du
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 [28]
29 30