Forum discutii Skoda cu pareri, opinii, ajutor si intrebari legate de probleme si erori la masini Skoda


Autor Subiect: Temperatura apei ridicata  (Citit de 28416 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline adytzul_ac

  • Expert
  • ***
  • Joined: Feb 2010
  • Locaţia: IASI
  • Mesaje postate: 461
  • Karma: +0/-0
  • Auto: Octavia 1, 1.6i, BFQ
Re: Temperatura apei ridicata
« Răspuns #39 : Octombrie 07, 2014, 09:04:28 a.m. »
Da.... am observat ca termostatul se deschide pe la 107-109 grade, iar maxim intr-adevar am vazut si 115 pentru scurt timp. Motorul merge cam pe la 107-111 grade. Garnitura de chiulasa nu se arde la acest tip de motor... pentru ca este metalica, asa mi s-a spus,  in schimb, se poate ovaliza chiulasa, ceea ce e mai grav. Astept totusi sa intervina un expert de la skoda, poate ne lamureste el cum functioneaza acest tip de motor, care este temperatura de functionare dupa testerul vag-com, la ce temperatura deschide in mod normal termostatul... De exemplu, la mine, daca merg fara clima,  ventilatoarele nu pornesc decat daca temperatura depaseste 111 grade pe vag-com. Porniti masina cu clima oprita si vedeti daca pornesc ventilatoarele.....Mergeti cu ea cativa chilometri, trageti pe dreapta si vedeti daca ventilatoarele merg.....

da-mi o adresa de email sa-ti trimit un PDF de 1.3MB despre sistemul de racire cu termostat electronic de pe motorul tau...
Do The Right Thing Right The First Time.

Offline Iulian M

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Mar 2011
  • Mesaje postate: 2828
  • Karma: +0/-0
Re: Temperatura apei ridicata
« Răspuns #38 : Octombrie 06, 2014, 10:34:32 p.m. »
Identic si la fel si la motorul meu. In bord arata 90 grade, pe diagnoza arata mai mult. De ce asta? Nu am gasit o explicatie credibila.

Si eu cand stateam la relanti cu VCDS pe masina mea, pe bord indicatorul era la 90 grade iar pe interfata arata 98-100 grade.


Zicea cineva aici ca acel indicator sta la 90grade dar defapt are o marja. Dupa ce merg tare cu masina, la relanti aud cum pornesc acele ventilatoare iar acul este tot la 90 grade (probabil in acel moment temperatura este ~110 grade dar nu o indica)


Eu am vazut o singura data acel indicator peste 90 grade: Urcam pe transalpina si am oprit undeva pentru 15 minute. Dupa urcare am lasat masina cam 2 minute la relanti si era la 90 grade. Cand m-am intors dupa 15 minute si am pornit motorul, acul era pe la 110 grade si a scazut imediat la 90 grade in urmatoarele 10-15 secunde dupa pornire. (era vara)
« Ultima Modificare: Octombrie 06, 2014, 10:42:36 p.m. de iwolffy »

Offline Laurentiu

  • Doar inscris
  • Joined: Nov 2009
  • Locaţia: Bals
  • Mesaje postate: 12
  • Karma: +0/-0
  • Auto: SKODA OCTAVIA 1,6
Re: Temperatura apei ridicata
« Răspuns #37 : Octombrie 06, 2014, 09:25:12 p.m. »
Da.... am observat ca termostatul se deschide pe la 107-109 grade, iar maxim intr-adevar am vazut si 115 pentru scurt timp. Motorul merge cam pe la 107-111 grade. Garnitura de chiulasa nu se arde la acest tip de motor... pentru ca este metalica, asa mi s-a spus,  in schimb, se poate ovaliza chiulasa, ceea ce e mai grav. Astept totusi sa intervina un expert de la skoda, poate ne lamureste el cum functioneaza acest tip de motor, care este temperatura de functionare dupa testerul vag-com, la ce temperatura deschide in mod normal termostatul... De exemplu, la mine, daca merg fara clima,  ventilatoarele nu pornesc decat daca temperatura depaseste 111 grade pe vag-com. Porniti masina cu clima oprita si vedeti daca pornesc ventilatoarele.....Mergeti cu ea cativa chilometri, trageti pe dreapta si vedeti daca ventilatoarele merg.....

Offline adytzul_ac

  • Expert
  • ***
  • Joined: Feb 2010
  • Locaţia: IASI
  • Mesaje postate: 461
  • Karma: +0/-0
  • Auto: Octavia 1, 1.6i, BFQ
Re: Temperatura apei ridicata
« Răspuns #36 : Octombrie 06, 2014, 08:47:50 a.m. »
Identic si la fel si la motorul meu. In bord arata 90 grade, pe diagnoza arata mai mult. De ce asta? Nu am gasit o explicatie credibila.
Ce am observat la al meu: cam pe la 106-107 grade, se deschide termostatul. Si am vazut si  temperaturi de 115 dar pentru cateva secunde, nu permanent.
Do The Right Thing Right The First Time.

Offline Laurentiu

  • Doar inscris
  • Joined: Nov 2009
  • Locaţia: Bals
  • Mesaje postate: 12
  • Karma: +0/-0
  • Auto: SKODA OCTAVIA 1,6
Re: Temperatura apei ridicata
« Răspuns #35 : Octombrie 05, 2014, 09:50:45 p.m. »
Mentionez ca temperatura de functionare a motorului se vede doar pe tester. Eu am scris temperaturile aratate de tester, pentru ca temperatura indicata in bord poate sa fie 90 grade pe ceas, dar pe tester arata alta temperatura de functionare. La mine in bord, acul pe ceas, sta cu o jumatate de ac peste 90 grade, deci ar fi 93 -95 sa spunem,.. Totusi la verificarea pe tester, temperatura motorului este mult mai mare decat cea aratata de indicatorul din bord, adica 109-115 grade C. Cel de la reprezentanta a spus ca este normala temperatura si ca acest tip de motor este construit sa functioneze la 110-115 grade C. Intrebarea mea este, care este temperatura normala de functionare a acestui tip de motor si daca este normala o temperatura de 110-115 grade, repet masurata pe tester la reprezentanta, nu cea indicata de ceasul diin bord???

Offline Avenger

  • Membru de baza
  • **
  • Joined: Mar 2013
  • Locaţia: Bistrita
  • Mesaje postate: 326
  • Karma: +0/-0
  • Auto: O3 RS TSI
Re: Temperatura apei ridicata
« Răspuns #34 : Octombrie 05, 2014, 09:39:23 p.m. »
am acelasi motor, si de cand am masina, mie mai mult de 90 de grade nu mi-a crescut niciodata. Urmeaza si la mine schimbarea corpului termostat, sper sa ramana tot asa cum e.

Offline Laurentiu

  • Doar inscris
  • Joined: Nov 2009
  • Locaţia: Bals
  • Mesaje postate: 12
  • Karma: +0/-0
  • Auto: SKODA OCTAVIA 1,6
Re: Temperatura apei ridicata
« Răspuns #33 : Octombrie 05, 2014, 09:32:44 p.m. »
Pe bord acul sta cu o jumatate de ac peste 90 de grade, iar la ultimul control la reprezentanta facut in urma unei defectiuni la termostat si ventilatorul mare, am observat ca ventilatoarele nu pornesc daca apa nu ajunge la 105-110 grade C cu clima oprita. Am intrebat de ce este diferenta asta si cel de acolo mi-a spus ca motoarele 1,6 benzina sunt construite sa functioneze la 110-115 grade C. Totusi, am un prieten care are acelasi tip de masina si la el ventilatoarele pornesc mai repede si temperatura nu creste mai mult de 100 grade C indiferent de viteza, la relanti sta pe la 97, 98 grade C. Imi poate spune cineva de ce nu scade temperatura apei sub 100 de grade si daca acest lucru este normal? In cazul in care nu este normala o astfel de temperatura care ar fi cauza?

Offline Iulian M

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Mar 2011
  • Mesaje postate: 2828
  • Karma: +0/-0
Re: Temperatura apei ridicata
« Răspuns #32 : Septembrie 04, 2012, 06:23:40 p.m. »
Nu stiu daca este cazul si la Skoda, dar eu tin minte ca la 1310 am schimbat termostatul singur si de la magazin mi-a zis care este "sensul" lui si ca sa nu il pun invers.

Nu stiu cum arata la Skoda si daca are vreun sens anume.... dar asta imi trece acum prin minte.

Il mai poti verifica acasa... adica sa il pui intr-un vas cu apa aproape de punctul de fierbere si sa observi daca se deschide sau nu.

Offline sho_ty

  • Doar inscris
  • Joined: Aug 2012
  • Locaţia: craiova
  • Mesaje postate: 4
  • Karma: +0/-0
  • Doar Inscris
  • Auto: octavia, 1.6, 75kw
Re: Temperatura apei ridicata
« Răspuns #31 : Septembrie 04, 2012, 06:07:13 p.m. »
ieri am mers fara termostat aproximativ 150 de km... n'am avut nici'o problema, temperatura nu a sarit de 80 de grade, apa nu mi'a dat afara, si'a facut si circuitul prin radiator, maisna s'a prezentat bine(zic eu). Aseara am cumparat alt termostat, l'am inlocuit si azi pe zi, surpriza, in 10 km iar apa pe afara si furtunul de la radiator rece. E posibil sa'l fi cumparat gata stricat?

Offline al bundy

  • Expert
  • ***
  • Joined: Nov 2007
  • Locaţia: Bucuresti
  • Mesaje postate: 963
  • Karma: +1/-0
  • Auto: O2 FL 2.0 TDI 140 AG
Re: Temperatura apei ridicata
« Răspuns #30 : August 29, 2012, 10:44:42 p.m. »
Trag aer din afara, prin radiator, catre motor.
Interfata de diagnoza ORIGINALA, intotdeauna ultima versiune , upgrade-uri (tempomat, diferiti senzori) si reparatii instalatii electrice.

Offline sho_ty

  • Doar inscris
  • Joined: Aug 2012
  • Locaţia: craiova
  • Mesaje postate: 4
  • Karma: +0/-0
  • Doar Inscris
  • Auto: octavia, 1.6, 75kw
Re: Temperatura apei ridicata
« Răspuns #29 : August 29, 2012, 08:54:29 p.m. »
acum m'am lovit de alta problema..e posibl sa fie de vina ventilatoarele, cred ca sunt puse invers...ele ce rol au, sa scoata aerul cald de la motor sau sa traga aer din afara sa'l raceasca?:|

Offline james kilowatt

  • Expert
  • ***
  • Joined: Ian 2010
  • Locaţia: Europa
  • Mesaje postate: 2709
  • Karma: +0/-0
  • Auto: Mazda CX30 SkyX AT AWD
Re: Temperatura apei ridicata
« Răspuns #28 : August 29, 2012, 11:06:38 a.m. »
Temperatura arata pe bord nu e cea reala, ci ce vrea ECU-ul sa iti arate. Temperatura reala variaza, insa daca variaza intre limitele considerate de ECU "normale" tu pe bord vezi un ac stand constant la temperatura "normala". Pentru ECU "normal" poate insemna si peste 100 grade, temperatura la care insa antigelul (aflat si sub presiune) tot nu fierbe.
Temperatura reala poate fi citita prin OBD, fie cu vag-comul fie chiar cu o prostioara primitiva gen ELM327.
Mazda CX-30 Rosie 2020
Skoda Superb 1.8 TSI 2010 - in Ilfov

Offline L U C I

  • Expert
  • ***
  • Joined: Sep 2007
  • Locaţia: Braila
  • Mesaje postate: 2266
  • Karma: +1/-0
  • trolez
  • Auto: bmw 525d
Re: Temperatura apei ridicata
« Răspuns #27 : August 29, 2012, 02:59:40 a.m. »
la 90 grade apa nu fierbe

Offline sho_ty

  • Doar inscris
  • Joined: Aug 2012
  • Locaţia: craiova
  • Mesaje postate: 4
  • Karma: +0/-0
  • Doar Inscris
  • Auto: octavia, 1.6, 75kw
Re: Temperatura apei ridicata
« Răspuns #26 : August 29, 2012, 12:59:50 a.m. »
termostatul nu ar putea avea legatura?

Offline pingoMan

  • Membru de baza
  • **
  • Joined: Sep 2011
  • Locaţia: Constanta
  • Mesaje postate: 196
  • Karma: +0/-0
  • As vrea un GTR! :D
  • Auto: O2 RS TSI 2011
Re: Temperatura apei ridicata
« Răspuns #25 : August 28, 2012, 11:18:06 p.m. »
Salutare!
Pot fi numeroase cauze dar mie imi miroase a garnitura de chiulasa!
Sa ma corecteze cineva daca gresesc!
Drumuri bune!
Sa vedem ce mai iese...si ce merita! :D

 

* Susține forumul

Cumpără de la eMAG apăsând întâi acest buton

și astfel vei susține forumul.

Recomandăm și PCGarage, Fashion Days, Elefant.ro, CEL.ro, F64, evoMAG, Libris, Flanco, Anvelope-oferte.ro

De fiecare dată când dai mai întâi click pe unul din aceste linkuri de mai sus, iar abia mai apoi cumperi, ajuți forumul cu un mic comision care se întoarce în contul de afiliere pentru plata serviciilor care sunt necesare în a ține forumul online.

* Intra in cont / Log in

 
 
Bine ai venit, Vizitator. Te rugăm să te autentifici sau să te înregistrezi.

* Subiecte recente

Sfaturi pentru achizitionarea unei masini la mana a doua de deutch
[Aprilie 25, 2024, 09:55:18 a.m.]


Turcaletul de Leonard
[Aprilie 19, 2024, 12:16:20 p.m.]


Jurnal bord Honda Civic 1.6idtec 120 CP de vizitator
[Aprilie 18, 2024, 09:17:59 a.m.]


Probleme sistem portbagaj. de al bundy
[Aprilie 17, 2024, 05:56:47 p.m.]


Mazda CX-30, frumoasa si rosie de james kilowatt
[Aprilie 16, 2024, 07:38:05 p.m.]


infiltratii apa prin stanga pedalei de ambreiaj de costel34
[Aprilie 12, 2024, 04:29:07 p.m.]

* Mesaje recente

Calendar

Aprilie 2024
Lu Ma Mi Jo Vi Sa Du
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
[29] 30