Un sfat primit de la un electrician spunea ca este recomandat ca bateria sa fie demontata o data pe an si pusa la un redresor pentru un ciclu de incarcare complet (chiar in conditiile in care alternatorul masinii este in parametri normali).Acu' stii ce? :046:
Acu' stii ce? :046:Nici eu, stai linistit ca doar nu facem intodeauna tot ceea ce trebuie sa facem!
N-o sa-mi demontez bateria, nici macar odata pe an.
Este posibil oare ca descarcarea bateriei sa influenteze releul de semnalizare ? Cineva mi-a spus ca daca bateria este pe moarte, posibil sa deregleze anumite sisteme electronice pana si computerbordul ?
parca si Feng Shui se plangea daca nu ma insel de calitatea slaba a acumulatorului original :047:
Am spalat masina si am facut fatala eroare de incepator mic-mic :) lasand deschise portierele fata si portbagajul (adica vreo 8 beculete aprinse) plus muzica la volum 15, si parca si contact pus+ventilatie o perioada... s-a descarcat...In max 20-30 minute nu trebuiau sa se inchida toti consumatorii ? Sau asta nu se intampla cand ii pus contactul ?
Am gasit un amic cu o dacie, mi-a dat 5 minute curent, si apoi a pornit...am facut un drum de 70km si ochiul magic e verde.
Sa fie un semn de ,,duca" a bateriei, sau e normal ce s-a intamplat?
Din pcate, nefiind cu ochii pe bord, nu am vazut, sau poate nu apare vreun avertizor de descarcare...??
Omul cu dacia spunea ca sigur-sigur trebuie sa completez cu apa distilata, ca o fi uscata bateria, si sa iau alta :)
Ce ziceti?
Tensiunea cu consumatori porniti ai masurat-o la relanti?
Pare ok, ce parere aveti?
Probabil urca peste 1500rpm...Exact.
Dimensiunile le voi adauga f curand, dupa ce-o masor pe actuala.
Unde se pot lua baterii cu reducere daca o dai pe cea veche la schimb?
Cred ca e de 62, ia una de 75 mai ales ca ai atatia consumatori...
Luci, si atunci cum ne dam seama? Sa luam de 70?
In acest sens, fac drumuri extraurbane la viteze de croaziera 110-140km/h sa mai incarc ce se mai poate din cea ramas dpdv al capacitatii... ;) :Dda-i cu a2a prin oras la 60 la ora constant si se incarca :P :P
Cred ca e de 62, ia una de 75 mai ales ca ai atatia consumatori...
trebuie sa ai in vedere capacitatea de incarcare a alternatorului, pentru ca are niste limite, plus ca este posibil ca bateria sa nu fie incarcata cum trebuie...
dupa cartea de mecanica si electrica skoda..pt diesel cu aer conditionat se recomanda o baterie de 80Ah,iar alternatorul furnizeaza 120Ah..
Regula de aur este NECESARUL CONCRET * 1,2 ;) , este coeficientul de acoperire in orice situatie... unde iei in calcul posibilele pierderi sa zicem...
In cazul unei masini ce are nevoie de minim 60Ah, alegi macar 66Ah, desi 70-72Ah ar lasa loc si de-un subwoofer ! :))
La recomandarea expertilor din magazin am cumparat anul trecut o baterie de 55Ah, buna pana mai anul trecut la 6 luni vechime cand am fost obligat sa ma duc cu ea la garantie... au incarcat-o baietii si a mai mers inca 6 luni pana ieri cand s-a lasat iar pagubasa... :( acum fortat de imprejurari am luat un Bosch Silver din Compexit, nu asta era important ci amperajul de la noua baterie dat de "program" si anume 63Ah pentru masina/motorizarea mea de unde probabil si problemele avute cu autohtona noastra... Va recomand calduros sa va incarcati cu toate informatiile necesare inainte de a purcede catre magazin sa-i cumparati baterie masinii.
Curios este ca si la Noul Superb 1.4TSI vine la fel ! :)
. Nu are eticheta cu marca sau amperajul. Doar ca avea 4 borne. :046: .
Pentru Fabia 1.2 HTP, o baterie Varta Blue Dynamic (C22) 52 Ah / 470 A este OK ?
Fii linistit,iti incarca si una de 240 Ah numai pe 12 V sa fie!nu e chiar asa
... din greseala ma inversat firele pt 5 secunde (+ la -) si a iesit un pic fum...
... bateria e 100% incarcata si ca e buna.>:) ... tipic romanesc,e perfecta ,dar inutila masinii... X(
Dealerii de baterii, bosch de exemplu, au un soft din care or sa iti spuna care e puterea maxima suportata.
De ex., bateria mea originala avea 61 si actuala 74.
CELE MAI CUNOSCUTE MITURI DESPRE BATERII
2. Conducerea autoturismului va reincarca total bateria.
Exista cativa factori ce influenteaza activitatea alternatorului de a incarca o baterie, si anume cantitatea de curent transmisa de acesta catre baterie, durata de timp in care acesta este disponibil si temperatura. In general, in cazul opririlor dese sau a calatoriilor scurte in anotimpuri reci, este posibil ca alternatorul sa nu incarce total bateria.
...
10. Odata formata, bateria nu isi poate schimba polaritatea.
Daca o baterie este total descarcata dar continua sa aibe sarcina, este posibil ca una sau mai multe celule sa isi schimbe polaritatea, ca si in cazul in care bateria a fost reincarcata cu polaritatea inversata. Pentru a schimba polaritatea, descarcati total bateria si incarcati-o apoi cu polaritatea corecta."
Dupa 6,5 ani, bateria originala a lasat locul uneia mai tinere si mai moderne, tot VARTA insa seria High-End Silver Dynamic 63Ah 610EN care sper sa ma slujeasca la fel de bine de azi incolo ! :082:
Nu am inteles astea de mai sus.
La 2: concluzia este ... da sau nu? Adica se poate incarca total sau never doar prin condus?
La 10: cum drac sa incarci bateria cu polaritate gresita? ai incercat vreodata sa legi invers o baterie? Curentul de descarcare e foaaaarte mare. Ti se topeste izolatia cablurilor.
Din ce observ, pentru Fabia se instaleaza baterii de amperaje diferite? O sa ma uit si eu la a mea sa vad...mi se pare mult diferenta de la 44 la 74.
Mai incarco din cand in cand cu redresor daca ai posibilitatea,mai ales daca faci drumuri scurte.
Dupa 6,5 ani, bateria originala a lasat locul uneia mai tinere si mai moderne, tot VARTA insa seria High-End Silver Dynamic 63Ah 610EN care sper sa ma slujeasca la fel de bine de azi incolo ! :082:
AM PORNIT-O IERI CU CABLURI SI A MERS CEVA KM 5KM?aZI S-A INTAmPLAT LA FEL, MASINA E DIN 2006 IULIE, ]
Masina mea are bateria originala.... adica din vara anului 2005, si nu da semne ca ar avea vre-o problema! De dimineata erau -21 grade in nordul capitalei si motorul a pornit dupa ce s-a rotit de 3-4 ori...
pana in 70 Ah iti poti cumpara linistit
curentul de pornire poate fi mult mai mare decat il aveai pe bateria originala - bateriile din generatiile noi oricum au curenti de pornire mai mari decat omoloagele lor vechi
iar daca vrei sa verifici exista de exemplu la dealerii Bosch softuri speciale care iti spun exact in functie de VINul masinii cat Ah/curent pornire poate avea bateria noua
Mai scoate borna o data si las-o cam 15 min.Pare a fi o problema a ceasurilor de bord.Ai avut auto la vopsitorie,intr-o cabina de vopsit?Am sa incerc si asta, dar baiatul de acolo mi a dat jos o borna, nu 15 min ce i drept si tot asa face. Ceasurile sunt bune pt ca le a dat o verificare din tester... tot ce am mentionat mai jos functionau la test, dar din pacate atat... ceasurile fac tura completa, fara intreruperi, avertizoarele sonore functioneaza.. Dupa ce s a scos testerul... o ia de la capat... N am avut masina la vopsit, deci..se elimina.. Poate gasesc totusi pe cineva care ii da de cap...
Fa-i si tu o diagnoza cu Vag-Com si pune aici erorile care-ti apar.oke, am sa ma duc inca o data la diagnoza si am sa notez erorile. Ms pt ajutor ;) . E ciudat ca i s a pus tester din reprezentanta, i a sters erorile, a verificat ceasurile si avertizarile sonore, merg toate... La sfarsit a ramas doar o eroare ceva legat de aerul conditionat, care functioneaza fara defect.
Daca am timp, te pot ajuta chiar si eu cu asta
Nu are nici un rost. Cat timp culoarea la ochiul ala de pe baterie e verde, ea va functiona in parametrii normali. ...........................
@roberto, eu am aproape 6 ani cu actuala baterie (Feb2006)....Multumesc de sfaturi!Ca si la "fratele" Lucian, si la mine se cam fac 6 ani cu bateria din fabrica. De cand s-a racit vremea, cu toate ca am garaj, am senzatia unei ezitari la pornire. Deja am inceput sa pun deoparte bani pentru o baterie noua. Ma voi gandi la firma si la capacitate. Mai povestim.
@roberto, eu am aproape 6 ani cu actuala baterie (Feb2006), poti sa-mi spui ce aveai pe masina? Adica, model batt., capacitate Ah si curent pornire. Vreau sa compar cu ce am eu pe ALH de 66kw/90cai, adica o baterie ceheasca AKUMA de 70Ah si curent pornire max... am uitat, vad maiine.
Ai avut acelasi model de batt.? E ok daca as merge si eu pe optiunea de 75Ah ca si tine? Parca vazusem si modele de 77Ah la Rombat. Ai schimbat-o la service-ul lor din Constanta (Rombat)?
Crezi ca exista si AKUMA CZ pe piata la noi, sau e mai bine sa iau, daca va fi cazul, una fabricatie RO?
Multumesc de sfaturi!
A doua alarma este Maat-ul ?
Da. E absolut normal ca aceasta sa aduca un consum suplimentar, desi principalul "suspect" este senzorul de perimetru. In ultima instanta voi renunta la acesta, fiind relativ inutil.
Ca si la "fratele" Lucian, si la mine se cam fac 6 ani cu bateria din fabrica. De cand s-a racit vremea, cu toate ca am garaj, am senzatia unei ezitari la pornire. Deja am inceput sa pun deoparte bani pentru o baterie noua. Ma voi gandi la firma si la capacitate. Mai povestim.Chiar ca "frati", draga Cristian! Si la mine, aceleasi usoare ezitari la pornire, incepand cu acest sezon rece. Daca masori zilele astea tensiunea la borne cu sarcina si fara, cu motor oprit sau pornit, da-mi si mie de veste, "frate"! :032: Si o recomandare: daca te-ai gandit la un Rombat, care crezi ca ne-ar fi cel mai bun pe ALH? Multam fain.
.... daca te-ai gandit la un Rombat ...
si tot nu i-au dat banii inapoi.
Consider ca e OK sa verifici periodic incarcarea pentru a beneficia de garantie.
La garantie am mers peste cateva zile si nu m-au intrebat unde am montat, dar ca trebuie sa merg din 6 in 6 luni sa-mi verifice incarcarea.
si-a schimbat bateria Bosch stricata cu una Tudor (54mAh), si, cu chiu cu vai, si-a recuperat si banii pe cea stricata, marca Bosch. I-au cerut o gramada de documente (factura, garantia la baterie, factura dupa manopera service-ului, copie dupa certificatul RAR de avizare al service-ului), dar pana la urma i-au dat banii inapoi.
Am inlocuit bateria la inceputul acestei luni. M-am gandit si eu la o baterie de UPS pe care sa o conectez la bricheta - cred ca ar fi cea mai eleganta solutie. Nu am gasit atunci cand am schimbat-o asa ca am actionat in mod clasic: desfacut borne, scos bateria veche, amplasat si conectat bateria noua.
RCS-ul nu a cerut nici un cod, nu a pierdut posturile memorate ( poate pentru ca este cel OEM). Din CB am pierdut consumurile si celelalte de pe M1 si M2. In rest nici cea mai mica problema.
Bateria : ROMBAT Premier 75Ah - 750 A.
MArtorul (volanul) e aprins rosu sau galben? fa o diagnoza si vezi ce apare.
Poate ai putea sa dai detalii ce e aia o diagnoza VAG-COM ca in service ma pot duce si maine, si sa arunc cu bani pe geam daca as avea.Diagnoza VAG COM!
Pana la urma forumul este pentru informatii nu?
Dupa descrierea problemei tale, pare ca instalatia electrica a masinii iti descarca bateria. Verifica acest aspect !
E dusa bateria ?? Cineva mi-a zis ca din cauza ca a stat descarcata in frig s-a stricat/scurtcircuitat ... etc.
Diagnoza VAG COM!
Adica pe romaneste si pentru nestiutori: se face conexiunea cu un cablu special dintre un laptop echipat cu un program special numit VAG COM si comtuterul principal din masina ta. Acel program facut special pentru masinile din toata gama VW (VW-Audi-Skoda-Seat) face o scanare al computerului principal al masinii, cauta erori stocate(printre altele) !!! La tine este clar nu cred ca ai nici o problema trebuie sa circuli circa 5 minute cu masina si o sa dispara acel mic volan de culoare galbena. Nu te supara pe colegii de forum, dar esti prima persoana de pe forum care are un skoda de 6 ani si inca nu a auzit in viata lui de VAG COM! In cazul masinilor din grupul VW este de parca nu ai fi auzit de Coca Cola sau ceva de genul....Numai bine
PS: aceasta scanare VAG COM o poti face atat la service, dar acolo trebuie sa platesti circa 80 lei, dar iti poate face oricine are acest pachet VAG COM (de fapt un cablu de conexiuni si un laptop pe care este pus acest program) si o au destui de pe forum.
La mine problema cred ca a fost bateria.. a stat pe redresor aseara pana ce s-a incarcat complet ( 12.8 cu multimetrul ) am pus pe masina a pornit .. am mers vreo 10 km si iara nu mai vroia sa mai porneasca. ( +6 grade afara ) si am fost si am luat un Bosch dimineata pe la 10:00 si m-am fatzait toata ziua cu masina si n-am mai avut probleme.
@nemmondod : Ce cod motor ai ? ASY sau AZF ?
Nu exista un termen cert, depinde de modul de utilizare.
In mod normal macar 5 ani as zice, se poate si mai mult uneori.
@ Baiaverde te-a tinut ceva vreme, eu am scris mai jos un topic in care ma declar nemultumit sa zicem de perioada relativ scurta,aproape trei ani si km putini comparativ cu altii, ca sa nu mai spun ca am si garaj, nu am consumatori in plus si cu toate astea am fost obligat sa imi iau alta.
Masina din fabrica a venit echipata cu o baterie Varta dar nu stiu amperajul. Daca stie cineva amperajul la bateria pentru 1.2 HTP rog sa ma lamureasca.La Fabia I 1.2 HTP aveam baterie Akuma (40 sau 44 Ah). Am schimbat-o la 5 ani si 3 luni (era inca functionala dar am vrut sa nu am emotii pe timpul iernii).
In acelasi timp as dorii sa stiu la ce perioada de timp ati schimbat bateriile la masina.
trebuie sa parchez masina pentru 4 luni pot sa deconectez borna la baterie sau o las pusa probleme care pot aparea ?multumesc
Dupa pornire, motorul trepideaza si apoi se opreste? nu cred ca e baterie, ci ar putea fi sonda lambda. Fa-i o scanare si spune-ne ce "oroare" apare.
poate ai totusi o problema la cablurile de la baterie la alternator, de aia cand ai mai pus unul ti-a crescut voltajul. Ti-a fost umblat pe acolo, inlocuite cablurile cu altele mai subtiri? Ai facut masuratoare doar la baterie, direct pe ea, la borne?Nu a fost schimat nici un cablu, tot cablul vechi este dar probabil ca a oxidat la contacti,cat despre masuratoare,am facut masurarea pe bornele bateiei.inainte aveam 13,6 cu motorul pornit 13,8 si 11,8 -11,9 cu el oprit,acum am 14,4 14,6 cu el pornit si 12,4 12,5 cu el oprit .
...Ai eroare "Airbag fault" pe bord si martorul sta aprins permanent?
Nu se poate sterge eroarea de airbag, deci poate trebuie sa caut si la alte topicuri rezolvarea problemei, :) dar poate fi doar bateria de vina?
Salutare!
Am o skoda fabia 1.9 sdi din 2004, imi puteti spune ce fel de baterie trebuie sa cumpar?
Fabia cred ca are din fabrica baterie de 45 Ah. Dar eu iti recomand sa iei una mai mare, de 55 Ah, care sigur incape in locas, avand in vedere ca vine iarna si o sa ai mai multi consumatori activi (lumini, dezaburire, ventilator incalzire). In functie de marca, costa in jur de 200-300 lei.
Eu, personal, am pus pe Fabia mea una de 65 Ah, Caranda si sunt foarte multumit.
Dar vezi mai multe opinii aici:
http://www.skoda-club.ro/index.php?topic=2165.msg55505#msg55505 (http://www.skoda-club.ro/index.php?topic=2165.msg55505#msg55505)
. Acum urmatoarea investitie este schimbarea acumulatorului, care se pare ca e la sfarsitul vietii. Nu da semne inca de oboseala, dar in urma testului realizat de electricianul de la service a reiesit ca e aproape dus, dar e si normal dupa 5 ani. Acum ma gandeam la un Bosh S5 de 77 AH!? Aveti o alta sugesti?
Am vreo sansa sa trec iarna cu bateria asta sau nu? :DFa-i o incarcare de cateva ore la redresor. Mie la toate reviziile facute cu skoda bateria nu mi-a dat bine in parametri. Drumurile scurte o omoara, dar nu am ce sa fac. Deocamdata porneste.
Parerea mea , mai bine o pornesti trasa decat sa-i dai curent .
Salut !Mersi de recomandare, dar la mine nu se poate face pornirea prin tragere datorita DSG-ului. ;)
Parerea mea , mai bine o pornesti trasa decat sa-i dai curent . Am dat "curent" si am avut probleme cu masina , m-i se deschidea portbagajul in mers si alte cele , alarma ... . A trebuit sa-i fac o "resoftare" la alarma pt a merge normal .
Daca in afisajul swingului imi apare battery low sa imi fac probleme? Prima data cand vad asa ceva...masina e octavia 2 fl, 2012, motor 1.6 mpi...luata de noua...fara nicio problema pana acum
Pe internet am vazut ca unii spun sa dai jos intai borna + altii spun de -
Cum faci sa nu resetezi calculatorul si playerul?
Bateria mea are in Iunie 2016 6 ani. Dar de cand are 2 ani, daca stau cu radio pornit mai mult de 40-50 minute imi da mesajul de batery low si trebuie sa repornesc masina pentru incarcare, ca altfel acel mesaj nu dispare si continua cu un sunet strident sa ma avertizeze.
Deci 90 de minute chiar cred ca e ok.
Cu acumulatorul mai poti astepta, mai ales ca vremea nu e spre racire. Poti sa mai completezi cu apa distilata(eu fac asta anual) si sa il urmaresti.
este foarte posibil sa nu duca 90 min, mai ales dupa ce ai avut problema cu el, cred ca a dus chiar prea mult 90 de min, daca faci drumuri scurte in oras este chiar ok 5 ani. Iti recomand Varta si sa fie conform cu orginalul( la Ah ma refer)...
Si la mine da semne de oboseala, adica invarte putin mai greu, dar porneste. Daca trec iarna asta nu cred ca mai am probleme pana la toamna. Am o Varta Silver de 4 ani si ma gandesc la Exide sau Banner.Ia un Banner.
Brand-urile Fulmen si Tudor (intr-o vreme marci de referinta in domeniul beteriilor) sunt acum facute de Exide?
Cam asa inteleg eu de pe net.
Intrebarea mea este ca daca e mai mica - ex de 60 Ah cum e din fabrica - se va incarca in 15-20 min de functionare suficient sau tot acolo ajung: la incarcare manuala?
Masina nu face drumuri lungi...
Marca exide pentru ca se incarca cu 1,5 mai rapid.cu 1.5 ce? or fi km/h, daca zici ca-i mai rapid.
The bigger the better :)cu 1.5 ce? or fi km/h, daca zici ca-i mai rapid.