Forum discutii Skoda cu pareri, opinii, ajutor si intrebari legate de probleme si erori la masini Skoda


Autor Subiect: Totul despre DECARBONIZAREA motorului  (Citit de 8986 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline james kilowatt

  • Expert
  • ***
  • Joined: Ian 2010
  • Locaţia: Europa
  • Mesaje postate: 2709
  • Karma: +0/-0
  • Auto: Mazda CX30 SkyX AT AWD
Re: Totul despre DECARBONIZAREA motorului
« Răspuns #18 : Iulie 25, 2018, 07:31:23 p.m. »
Rezultate interesante obținute de o televiziune franțuzească pe un bătrân TDI
https://auto.bfmtv.com/actualite/on-a-teste-le-decalaminage-cette-techno-ecolo-qui-rajeunit-votre-diesel-1281727.html
Mazda CX-30 Rosie 2020
Skoda Superb 1.8 TSI 2010 - in Ilfov

Offline A V A T A R

  • "What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back."
  • Moderator General
  • ****
  • Joined: Feb 2007
  • Locaţia: Oradea
  • Mesaje postate: 16367
  • Karma: +15/-0
  • Orice iubesti...devii
  • Auto: Duster / MCV (1.6 16v)
Re: Totul despre DECARBONIZAREA motorului
« Răspuns #17 : Iulie 25, 2018, 06:11:16 p.m. »
Nu am dat un termen, intrucat fiecare ar trebui sa simta cand se impune asa ceva.  Daca nu simte...cele bune ii urez !
In fața unei minți tăcute, se preda întreg Universul...

Offline james kilowatt

  • Expert
  • ***
  • Joined: Ian 2010
  • Locaţia: Europa
  • Mesaje postate: 2709
  • Karma: +0/-0
  • Auto: Mazda CX30 SkyX AT AWD
Re: Totul despre DECARBONIZAREA motorului
« Răspuns #16 : Iulie 24, 2018, 10:48:16 p.m. »
In teorie, ca in practica sunt probleme la orice masina care are 2-3 ani si un rulaj de cativa zeci de mii de km.




Daca un mpi trebuie decarbonizat la 3 ani, atunci un tsi ar trebui decarbonizat la 3 saptamani. Iar un tdi la 3 zile, sau chiar mai des.
Mazda CX-30 Rosie 2020
Skoda Superb 1.8 TSI 2010 - in Ilfov

Offline A V A T A R

  • "What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back."
  • Moderator General
  • ****
  • Joined: Feb 2007
  • Locaţia: Oradea
  • Mesaje postate: 16367
  • Karma: +15/-0
  • Orice iubesti...devii
  • Auto: Duster / MCV (1.6 16v)
Re: Totul despre DECARBONIZAREA motorului
« Răspuns #15 : Iulie 24, 2018, 09:27:43 p.m. »
@A V A T A R: Poate sunt offtopic, caz în care te rog să mă redirecționezi către locul potrivit dar aș vrea să discutăm puțin problema combustibililor. Cert este că în ultima vreme lucrurile s-au mai schimbat. Rompetrol nu prea mai pare a fi ce-a fost din păcate iar Petrom a cam rămas ca întotdeauna. Totuși cu motorina de la Lukoil am mai avut diverse probleme, ce-i drept nu vara ci iarna.

Te inteleg perfect, ai facut bine sa ma anunti de dilema ta, trecem pe privat !
In fața unei minți tăcute, se preda întreg Universul...

Offline A V A T A R

  • "What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back."
  • Moderator General
  • ****
  • Joined: Feb 2007
  • Locaţia: Oradea
  • Mesaje postate: 16367
  • Karma: +15/-0
  • Orice iubesti...devii
  • Auto: Duster / MCV (1.6 16v)
Re: Totul despre DECARBONIZAREA motorului
« Răspuns #14 : Iulie 24, 2018, 09:23:14 p.m. »
La mpi n-ar trebui sa ai probleme cu carbonul...

In teorie, ca in practica sunt probleme la orice masina care are 2-3 ani si un rulaj de cativa zeci de mii de km.

Andrei, am info suplimentar care te vizeaza direct.
Masinile cu DPF au un regim special: intai se face o scurta diagnoza si daca intre cei doi senzori valoarea presiuni diferentiale nu depaseste o anumita limita, se poate face procedura. ALTFEL, exista riscul infundarii DPF. Exista totusi o solutie: inainte de decarbonizare, se elimina DPF atat fizic, cat si din soft !

Acum, revin cu info nou!
Astazi am decarbonizat un MPI TwinCam cu aprox 90.000 km rulati. E de 3 ani la mine...ingrijit si intretinut asa de bine cat am stiut si am putut. Si totusi, fiind al 2lea proprietar, motorul avea cateva hibe de dinainte sa ajunga la mine. Dupa cele 55 min ale operatiunii, hidrogen si abur, turat si tot tacamul, iata primele impresii dupa 55 km rulati:
- sunet motor f redus, atat in relanti cat si in sarcina ridicata
- mers rotund si f fain
- reprize fenomenale, fara exagerare ! Urca in trepte fantastic si schimba cu zvac de numa ! Nici nu o recunosc. Am recastigat toti caii ei (si nu-s putini, plus ca are tractiune integrala mecanica permanenta)

Decarbonizarea facuta bine merita cu prisosinta !
In fața unei minți tăcute, se preda întreg Universul...

Offline james kilowatt

  • Expert
  • ***
  • Joined: Ian 2010
  • Locaţia: Europa
  • Mesaje postate: 2709
  • Karma: +0/-0
  • Auto: Mazda CX30 SkyX AT AWD
Re: Totul despre DECARBONIZAREA motorului
« Răspuns #13 : Iulie 24, 2018, 10:25:54 a.m. »
Interesant. Era interesant de văzut și starea supapelor de admisie cu endoscopul, nu doar camera de ardere.


PS
Ma bate gândul să-mi iau și un endoscop de doi lei de pe interneti ca să arunc un ochi în motor. În cilindru e simplu, am acces pe la bujii. La supape probabil ca e ceva mai greu. Bănuiesc ca ce-o sa vad la citronelul mpi e diferit de ce-o sa vad la petrolierul tsi și foarte diferit si de ce-a văzut ala din clipul de mai sus la tdi.
« Ultima Modificare: Iulie 24, 2018, 11:09:34 a.m. de james kilowatt »
Mazda CX-30 Rosie 2020
Skoda Superb 1.8 TSI 2010 - in Ilfov

Offline mad.hatter

  • Membru de baza
  • **
  • Joined: Ian 2018
  • Locaţia: bucuresti
  • Mesaje postate: 353
  • Karma: +0/-0
  • Amat Victoria Curam
  • Auto: Octavia 3 FL 1.8 tsi 4x4 DSG6
Re: Totul despre DECARBONIZAREA motorului
« Răspuns #12 : Iulie 24, 2018, 09:56:29 a.m. »



luati de vedeti.
Love.Drive.Eat.Prey

Offline sunshine

  • Junior
  • *
  • Joined: Oct 2012
  • Locaţia: Bucuresti
  • Mesaje postate: 96
  • Karma: +0/-0
  • Doar Inscris
  • Auto: Fabia 1.4 AUB 74kW
Re: Totul despre DECARBONIZAREA motorului
« Răspuns #11 : Iulie 23, 2018, 02:23:24 p.m. »
@A V A T A R: Poate sunt offtopic, caz în care te rog să mă redirecționezi către locul potrivit dar aș vrea să discutăm puțin problema combustibililor. Cert este că în ultima vreme lucrurile s-au mai schimbat. Rompetrol nu prea mai pare a fi ce-a fost din păcate iar Petrom a cam rămas ca întotdeauna. Totuși cu motorina de la Lukoil am mai avut diverse probleme, ce-i drept nu vara ci iarna.

Offline james kilowatt

  • Expert
  • ***
  • Joined: Ian 2010
  • Locaţia: Europa
  • Mesaje postate: 2709
  • Karma: +0/-0
  • Auto: Mazda CX30 SkyX AT AWD
Re: Totul despre DECARBONIZAREA motorului
« Răspuns #10 : Iulie 22, 2018, 08:16:15 p.m. »
La mpi n-ar trebui sa ai probleme cu carbonul...
Mazda CX-30 Rosie 2020
Skoda Superb 1.8 TSI 2010 - in Ilfov

Offline A V A T A R

  • "What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back."
  • Moderator General
  • ****
  • Joined: Feb 2007
  • Locaţia: Oradea
  • Mesaje postate: 16367
  • Karma: +15/-0
  • Orice iubesti...devii
  • Auto: Duster / MCV (1.6 16v)
Re: Totul despre DECARBONIZAREA motorului
« Răspuns #9 : Iulie 22, 2018, 06:55:02 p.m. »
Bine...

Ca sa raspund intrebarii cum ca ”nu e acelasi lucru o masina veche cu rulaj mare bla-bla fata de una noua cu rulaj mic bla-bla”... Aflati ca un Nissan Qashqai din 2016 cu doar 50.000km a ajuns la decarbonizare intrucat...motorul pornea dar se oprea dupa cateva secunde, asa de curat de depuneri ajunsese. Masina unei doamne din CJ, apropo.

Nu putem generaliza. Totusi, procedura s-a facut pe un MPI cu 155.000 km si un turbo-diesel cu 205.000 km.
Urmeaza alte 2-3 MPI-uri pana in toamna, de fapt vreo 2 din ele chiar saptamana viitoare. Ambele au in jur de 100.000km numa !

Andrei, norma Euro nu e o piedica, se face decarbonizarea pe orice mnotorizare indiferent de EURO.
Ideea este ca, odata procedura terminata, motorul fiind f cald si temperatura evacuarii mare, inclusiv a CAT-ului si /sau DPF-ului, se ruleaza in ture ridicate minim 20-30min. In zilele urmatoare se merge tot asa , mai vioi cel putin, astfel ca dupa 100km am constatat ca turatia in relanti tinde sa revina la cea anterioara procedeului, iar sunetul motor si detenta se stabilizeaza la un nivel optim, sa-i spunem asa. Mersul mai turat si cate o talpa mai grea ajuta la eliminarea particulelor dislocate de HHO. In cazul CAT-ului si a DPF-ului, acestea, ajungand la minim 600C, le vor arde si elimina. Am vazut sub toba in prima zi, dupa mers turat si talpa mai grea in relanti. Apoi, toba incepe sa se curete, intai devine uscata, apoi pierde din negreala.

Se recomanda o decarbonizare pe an sau chiar doua (dupa iarna si dupa vara), insa eu sugerez ca atata vreme cat masina merge mai mult urban, in momentul in care isi pierde din suflu, e deja un semn. Daca merge mai sanatos, probabil nu va fi necesar sa se repete procedeul decat dupa mai mult de un an. Totul tine de cum se merge, ca regim si pondere, si de calitatea combustibilului folosit. Eu am schimbat deja MOL pe LUKOIL si inapoi nu mai trec. Diferenta de calitate e clara, am probat pe 4 masini diferite !
« Ultima Modificare: Iulie 22, 2018, 06:57:03 p.m. de A V A T A R »
In fața unei minți tăcute, se preda întreg Universul...

Offline james kilowatt

  • Expert
  • ***
  • Joined: Ian 2010
  • Locaţia: Europa
  • Mesaje postate: 2709
  • Karma: +0/-0
  • Auto: Mazda CX30 SkyX AT AWD
Re: Totul despre DECARBONIZAREA motorului
« Răspuns #8 : Iulie 22, 2018, 02:11:00 p.m. »
Se face și la mine în sat operația asta, costa de la 75e in sus.
Chestia e ca nu reușesc sa găsesc o explicație serioasa legata de efectul pe care îl are la depunerile de carbon de pe supapele de admisie. Și povestea cu efectul hidrogenului la depunerile din cilindri e discutabila.  Când dai cu google dai doar peste site-urile producătorilor chinezi sau importatorii mașinăriilor hho. Unii le denumesc chiar "money printing machines". :) cumperi drăcia de la ei, pui apa și câștigi 75e/h.

Eu am de gând sa fac un test. Însă as face și ceva măsurători înainte și după. De exemplu as putea numără cu vcds-ul numărul de misfires in 5 minute după pornirea la rece (asta e simptom de carbon pe supape la tsi). Si pot face eventual și un test de reprize.
As putea face asta înainte de orice operație, apoi după decarbonare hho și eventual după o decarbonare mecanica pe bune. As putea măsura și maf vs turație, ca să masor o eventuala dezobstructionare a admisie.


Și după decarbonare as cumpara și un catch can, nu costa mare lucru și cică amâna momentul demontării și curățării supapelor. Ținând cont ca pana la 95kkm n-am făcut-o probabil pe durata de viata a mașinii n-ar mai fi necesara vreodată.
Mazda CX-30 Rosie 2020
Skoda Superb 1.8 TSI 2010 - in Ilfov

Offline Andrei1980

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Mai 2010
  • Locaţia: Cluj-Napoca
  • Mesaje postate: 1888
  • Karma: +0/-0
  • Auto: Seat Leon ST - 2.0TDI-150CP
Re: Totul despre DECARBONIZAREA motorului
« Răspuns #7 : Iulie 22, 2018, 11:29:13 a.m. »
De cand caut informatii pertinente despre acest procedeu !!!!! Nu de alta dar este un tip care isi face reclama pe facebook si tot vine si pe la Cluj ( si pare chiar profesionist) si vad ca are clienti la greu. Sincer m-ar tenta acest procedeu dar parca in acelasi timp imi este si frica la motorizarea mea EU6, fiindca nici in momentul acesta nu imi dau seama daca are aceleasi rezultate la un motor de generatie veche si la una mai noua. Desi postarea ta Dorule mi-a dat cat de cat un raspuns pozitiv, fiindca stiu ca daca tu nu te pricepi si ai grija de masinile tale, atunci nimei  :032: :032: :032: . Acum ca am deja 67 000 km , parca parca as face procedeul desi la functionarea motorizarii masinii mele, nu simt nimic negativ,ba din contra, parca acum trage cel mai bine.
Intrebarea nr. 2: la masinile cu filtru de particule cum elimina acele particule de carbon, care conform descrierii de mai jos "sunt eliminate prin toba masinii" . Imi este mare frica ca nu cumva dupa acest procedeu sa imi infund filtrul de particule!!!
« Ultima Modificare: Iulie 22, 2018, 11:33:17 a.m. de Andrei1980 »
Seat Leon ST - 2.0TDI-150CP, FR MY2016
EX:Skoda Octavia 2FL 1.4 TSI - Business, MY2011

Offline _R_A_D_U

  • Membru de baza
  • **
  • Joined: Ian 2017
  • Mesaje postate: 165
  • Karma: +0/-0
  • Incepator
Re: Totul despre DECARBONIZAREA motorului
« Răspuns #6 : Iulie 22, 2018, 08:24:42 a.m. »
Esti simpatic cu auto-sugestia...atat de putin te increzi in ceea ce stii si simti despre o masina personala depre care ar trebui sa cunosti tot?  :)

Nu pot raspunde intrebarilor tale, pt ca imi par glume... Indiferent ca ai sti sau nu cum am grija de propriile masini, tu vrei sa fii convins...nu de aceea am deschis acest subiect. No offence.
Sa stii ca intrebarile nu le-am pus deloc in gluma si sper sa n-o iei ca pe o ofensa... vad ca James si Iulian zic si ei cite ceva... Una e sa ai o masina de 2 ani si 200k  km rulati si alta e ca aceeasi masina sa aiba doar 40k... diesel/benzina, cu turbo sau fara. In fond, depunerile alea sunt cauza a ceva. De exemplu, la drujbe, apar depuneri de calamina in capul pistonului daca se foloseste ulei de amestec de proasta calitate in concentratie mare.

Offline Iulian M

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Mar 2011
  • Mesaje postate: 2828
  • Karma: +0/-0
Re: Totul despre DECARBONIZAREA motorului
« Răspuns #5 : Iulie 21, 2018, 10:38:47 p.m. »

Sunt curios ce rezultate are metoda asta pentru depunerile de carbon de pe supape. La injectia directa problema e ca se depun inca de la un rulaj de sub 60.000km pe unele motoare.


1.8TSI si 2.0TSI 2013+ au atat injectie directa cat si indirecta pentru a combate treaba asta.

Offline james kilowatt

  • Expert
  • ***
  • Joined: Ian 2010
  • Locaţia: Europa
  • Mesaje postate: 2709
  • Karma: +0/-0
  • Auto: Mazda CX30 SkyX AT AWD
Re: Totul despre DECARBONIZAREA motorului
« Răspuns #4 : Iulie 21, 2018, 10:02:14 p.m. »
Întrebarea despre mașini e buna. Depunerile de carbon nu-s tot alea la una cu injecție directa fata de una mpi.
Mazda CX-30 Rosie 2020
Skoda Superb 1.8 TSI 2010 - in Ilfov

 

* Susține forumul

Cumpără de la eMAG apăsând întâi acest buton

și astfel vei susține forumul.

Recomandăm și PCGarage, Fashion Days, Elefant.ro, CEL.ro, F64, evoMAG, Libris, Flanco, Anvelope-oferte.ro

De fiecare dată când dai mai întâi click pe unul din aceste linkuri de mai sus, iar abia mai apoi cumperi, ajuți forumul cu un mic comision care se întoarce în contul de afiliere pentru plata serviciilor care sunt necesare în a ține forumul online.

* Intra in cont / Log in

 
 
Bine ai venit, Vizitator. Te rugăm să te autentifici sau să te înregistrezi.

* Subiecte recente

Turcaletul de Leonard
[Aprilie 19, 2024, 12:16:20 p.m.]


Jurnal bord Honda Civic 1.6idtec 120 CP de vizitator
[Aprilie 18, 2024, 09:17:59 a.m.]


Probleme sistem portbagaj. de al bundy
[Aprilie 17, 2024, 05:56:47 p.m.]


Mazda CX-30, frumoasa si rosie de james kilowatt
[Aprilie 16, 2024, 07:38:05 p.m.]


infiltratii apa prin stanga pedalei de ambreiaj de costel34
[Aprilie 12, 2024, 04:29:07 p.m.]


Zgomot pornire la rece de judge
[Aprilie 02, 2024, 07:40:39 a.m.]

* Mesaje recente

Re: Turcaletul de Leonard
[Aprilie 19, 2024, 12:16:20 p.m.]


Re: Turcaletul de bogdanpiatra
[Aprilie 18, 2024, 04:42:58 p.m.]


Re: Turcaletul de Daniel
[Aprilie 18, 2024, 02:57:28 p.m.]


Re: Turcaletul de Alejinxique
[Aprilie 18, 2024, 12:31:53 p.m.]


Re: Jurnal bord Honda Civic 1.6idtec 120 CP de vizitator
[Aprilie 18, 2024, 09:17:59 a.m.]


Re: Probleme sistem portbagaj. de al bundy
[Aprilie 17, 2024, 05:56:47 p.m.]

Calendar

Aprilie 2024
Lu Ma Mi Jo Vi Sa Du
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 [20] 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30