Pe acest traseu, tu vrei sa se incadreze in limitele date de producator? :039:
Am facut Bucuresti-Ploietsi-Cheia-Brasov-Predeal-Ploiesti-Bucuresti.
Consumul nu este insa chiar ATAT de mic pe cat se laudau...
@Andrei1980
Continental Contiecocontact 3, 195/65/15
stabilitate deosebita desi vin de pe o masina foarte stabila in generatia ei: CIELO.meserie, cred ca glumesti (n-as vrea sa cred ca-ti bati joc de noi spunand asta ...) CIELO stabila (chiar si in generatia ei ...)??? cand ?? sau fata de cine/ce ??? fata de caruta ... poate doar fata de Daciile alea din '82, si doar la viteze sub 60-70 km/h ... As putea sa te cred doar daca mi-ai spune ca n-ai condus altceva decat Cielo, abia atunci ar avea sens ceea ce zici. Dar sa ajungem sa spunem ca putem face o comparatie intre stabilitatea de la Octavia si cea de la Cielo ... e mult prea mult !!!... Hai sa ne rezumam la a spune ca este destul de stabila ... asta da, o poti spune, eu unul i-am probat stabilitatea la 200 km/h pe autostrada, cand am tras de volan pt o fandare serioasa, doar pt a vedea cum se comporta ...
Am 5000km si va intreb daca este normal ca lichidul de racire(la rece) sa fie la jumatate ?La mine (1.2 TSI), in 2.000 km, nivelul a scazut de la maxim pana aproape de minim (estimat 200 ml). La fel s-a intamplat si la Fabia (1.2 HTP) cand era noua.
precizez ca in martie cand am cumparat-o era la maxim lichidul
Aveti vreo explicatie ? Multumesc
Aici, parerile sunt impartite. Parerea mea: daca ai sta undeva prin tarile nordice, unde stau aia cu masinile "bagate in priza" ca sa nu ighete, ti-as recomanda incalzirea in scaune. La noi insa, nu-i vad rostul. Mai mult, daca esti tanar si vrei sa faci copii, mai sanatos este fara incalzirea la "00". :046:
1. nu stiu daca sa mai trec la optionale si incalzirea in scaune :039:
cu ce e bine sa completez lichidul de racire@geocos: Completeaza doar cu G12 (ca sa pastrezi concentratia valabila pentru iarna) !
numai apa distilata sau antigel G12 ?
meserie, cred ca glumesti (n-as vrea sa cred ca-ti bati joc de noi spunand asta ...) CIELO stabila (chiar si in generatia ei ...)??? cand ?? sau fata de cine/ce ??? fata de caruta ... poate doar fata de Daciile alea din '82, si doar la viteze sub 60-70 km/h ...
Din experiența iți spun ca este foarte greu sa mai pui after în special din cauze financiare!
-eu as alege fără sa ezit alarma și și senzorul de parcare măcar spate din lista ta!
....Cica domnisoara o sa faca o fotografie despre ea
Cum adica poza despre ea? :039:
Tipa de la Oradea este si mai buna, insa sa nu deraiem de la post..... :DBuna-buna, dar ti-a dat emotii... :D
Asteptam poze si primele impresii, care sunt sigur ca vor fi foarte bune (eu dupa aproape 3 luni am aceleasi impresii excelente despre masina si despre aceasta motorizare - care se comporta impecabil).
A propos... unde putem pune poze? Am tot cautat dar cred ca nu ma pricep?
Owe, ce-ai patit cu superba ??? :015:
dupa o perioada mai indelungata de stationare ( ORE) la pornire, motorul ramine accelerat 1300-1400 rot/min.Oprit si repornit dispare.la fel si la mine, atat 1,6 FSI cat si 1,2 TSI. Nu trebuie oprit motorul, dupa cateva secunde turatia revine la 700-800 rpm.
Andrei1980 - nu conteaza cum sta masina ; in portiere se aduna apa ; nu-ti face griji , mi s-a intamplat si mie ( si cred ca si altor posesori de Octi 2 ) ; dupa o ploaie sanatoasa , deschizi frumos portierele , se scurge apa si apoi la drum ; enjoy .
o poza cu Skoda Octavia TSI de culoare verde arctic, ceva pareri ?
Parca tu ai facut un drive test cum ambele modele, nu ?
Eu nu am reusit decat cu 1.2 tsi pe care l-am considerat mult peste 1.6 MPI, am fost multa vreme in dubiu in ceea ce priveste 1.4 TSI vs 1.6 TDI, dar a venit noul TVA si decizia a fost simpla.
Am preferat o masina puternica si bine dotata, sper sa fi facut alegerea corecta la cati bani am aruncat pe fereastra. :-S #:-S
Incearca sa schimbi vitezele sub 2000 si angajeaza un cosar sa-ti dea afara funinginea =))
dar pe maxidot asa arata=sa schimbi sub 2000 pt un consum bun
iar la benzina nu prea avem funingine...
a mea aproape in fiecare dim.pleca pe 1200tr si dupa 30 sec cade pe 800-750trLa fel e si la 1.2 TSI (porneste cu 1200 rpm si apoi scade la 600-700 rpm).
am cu ea 5500k si totul e ok
pina 3500km nu a mai facut asa.acum am 3600km
Eu zic să nu te mai gândeşti la nimic, că nu e nimic anormal.
va rog sa ma ajutati sa setez aparatul de radio pe functia gala.am urmat instructiunile din manual si nu am reusit. :080:Ce face functia asta ? E doar la Bolero ?
inseamna ca ai mers putin cu 140. Eu pe bucuresti-constanta trebuie sa merg sub 130 pe autostrada ca sa scot sub 7 consum. Daca mergi peste 130 ajunge la 7 si ceva consumu. Sub 6.5 nu stiu daca am avut vreodata consum.Stai linistit ca m-am uitat la consum si imediat dupa ce am ajuns la capatul autostrazii la Turda si acolo aveam un consum de 8 litri/100 desi o singura data m-am dus cu 150 la ora....Da asa este, motoarele acestea Turbo pot consuma si putin , dar daca dai la ele si le folosesti la adevarata lor putere consuma exact cat ar consuma un motor mai mare pe benzina dar fara turbo(1.8-2.0 litri) Totusi minuni nu exista, numai ca ai mai multe posibilitati cu acest tip de motor. Daca esti un sofer linistit consuma putin si are cuplu si la turatie mica al motorului, iar daca esti unul mai energic, ai un motor pe care te poti baza in depasiri etc, dar bineinteles cu consumul ca atare. Numai bine.
In schimb inainte de plecare m-am invartit vreo 40km prin Timisoara si consumul era de 10% in conditii de trafic bara la bara - pentru timisoreni, asa e traficul mereu sau am gresit eu ca am venit intr-o vineri? :D
Ai facut comanda la Timisoara??? de ce nu ai facut comanda la Bucuresti ??? cat ai
asteptat pana sa iti vina masina ???
Stimati colegi de forum , care aveti motorizari TSI (mai ales 1.2-1.4 TSI) cum vi se pare ca se incalzesc masinile voastre.
azi am masurat antigelul cuun refractometru -30grcica asa vine din fabrica.
antigelul pus de fabrica
a mai masurat cineva?
Si 1.8 nu face exceptie si ajunge in 2 km la 60C si in 6 km la temperatura de regim 90C. Am testat atat in mers urban cat si in mers extraurban la peste 100. Si totusi astazi au fost +10C in Constanta. Cred ca la iarna adevarata va dura ceva mai mult. Temperatura uleiului creste mai greu. Spre exemplu la temperatura de regim 90, cea a uleiului era 55C. In rest asa cum amintea un coleg se regleaza din incalzirea scaunelor si a parbrizului pentru vizibilitate.
Stimati colegi de forum , care aveti motorizari TSI (mai ales 1.2-1.4 TSI) cum vi se pare ca se incalzesc masinile voastre. Mie mi se pare ca se incalzeste destul de incet acest tip de motorizare.
in cazul meu chiar nu mai folosisem masina de cateva zile....totusi era deja cald de 3 zile, dopul ala cat de inghetat sa fi fost ? :D
Am sa trec pe rompetrol + ceva aditivi pentru benzina si sper sa nu mai patesc rusinea de astazi ! :-$
Foarte bine ai facut Andrei ca i-ai schimbat filtrele. Nu la fitre trebuie sa facem economie.
In rest vad ca nu s-a mai scris pe acest forum de ceva vreme, sa inteleg ca nimeni nu a mai avut nici o problema cu motorizarea 1,4 TSI?
Eu inca nu m-am hotarat pt ce motorizare sa optez, ma atrage consumul scazut de la 1,2 TSI, dar nu stiu cat e de fiabila. Oare sa fie mai fiabil si mai rezistent motorul de 1,4 TSI, pt ca este mai mare? Este o mare dilema pt mine.
Am observat ca daca afara sunt peste 25 gr C atunci la prima pornire porneste mai turat, dar dupa un minut exact, scade turatia inapoi la 800.A mea porneste turat (1.200-1.300 rpm) intre 15 si 30 de grade. In rest porneste altfel :))
Da , asa este si chiar de la inceput am observat acest lucru. Chiar am pus si degetul acolo si bineinteles ca a ramas bine de tot funingime pe ea. Mi se pare ciudat de la un motor Euro V.
Sunt membru aici de mai bine de un an, insa nu prea am fost activ, mi se pare peste mana ordinea invers-cronologica mesajelor... imbatranesc si sunt greu adaptabil la conditii noi.
"Afumarea" tobei la masinile cu injectie directa (aka motoarele noastre TSI) e un fenomen destul de normal si de cunoscut. De la norma Euro 5 in sus sunt permise particulele (aka funingine, fum negru, etc) si pe motoarele pe benzina, desi pana la Euro4 inclusiv au fost interzise. Cantitatea permisa e 5mg/km, adica la fel de mult ca un diesel cu DPF. Au fost permise tocmai ca sa permita existenta motoarelor cu injectie directa, care au alte virtuti.
Aparitia lor nu inseamna un defect, e un fenomen normal. Injectia directa se face "tarziu", si imediat urmeaza scanteia si combustia, fara sa lase ocazia benzinei sa se vaporizeze si omogenizeze complet, asa cum e la carburator sau la injectie multipunct, in special in zona injectorului pot sa ramana mini-picaturi, ori combustia mini-picaturilor duce la aparitia particulelor. Oricat de ridicata ar fi presiunea de injectie (la 1.8tsi e 150 bari), si oricat de bine ar pulveriza combustibilul, picaturile alea tot vor aparea. In fractiunea de secunda injectorul se inchide presiunea scade, si ultima parte combustibil "scapata" in cilindru tot nu apuca sa fie complet vaporizata, si tot va genera particule.
Stiu ca suna tampit sa zici ca un motor de ultim racnet fumega si unu' pe carburator nu, da' asta e...Pai...din ce stiu eu, ceea ce spui tu este valabil in cazul motoarelor FSI (probabil si TFSI) dar, 1,8 TSI are doar modul omogen (nu si cel stratificat)... motiv pentru care, 1,8 TSI (spre deosebire de FSI-uri) nu are nici "minunatul" senzor NOX. :015:
Explicatia asta am aflat-o relativ recent. Initial imi inchipuiam ca e legata de temperaturile mai inalte de ardere in regimuri lean .....
Mai mult, din observatiile si log-urile mele cu vag-comul regimul lean nu l-am vazut niciodata sa apara.....
Si sa nu mai vorbim de faptul ca cine a fost in Croatia mai ales in partea sudica, stie ca este plin de munti si autostrada de acolo nu este acela pe care o stim noi, sunt niste urcusuri de te crucesti!!!!
cei care l-au testat au observat ca la 80km/h pe drum drept in viteza a 5-a, avea un consum instantaneu de numai 3.8%In conditiile respective, drum drept si 80 km/h poti sa obtii acelasi consum si cu motorizarea actuala 1.4 TSI.
iar pe de alta parte de la o anumita clasa de masini in sus realist vorbind nu cred ca are vre-o importanta daca consuma 3.8 sau 5, la cat ai dat pe masina nu cred ca te mai uiti la cei aproape 30-40 ron cheltuiti in plus intr-o luna pe combustibil.
De data trecuta tot ma gandeam cum putea sa sune acel 1.4TSI cu care ai mers Bogdan, ca spunei ca nu va-ti putut auzi intre voi inauntru-tipul mergea in vit. a 4-a la 140km/h???...1.Nu, schimba oricum dupa 2800 de ture.Dar acel zgomot ti se pare normal daca l-ai avut de noua.Eu nu l-am avut si cand a aparut imediat dupa schimbarea softului mi-a sarit asa in "ureche".
"Testul Satlantis" =))Multumesc mult sper sa scap de inchisoarea de acasa cat mai repede!
Insanatosire grabnica... ;;) . Am un coleg la servici cu octavia 2 cu 1.4 tsi, are aproape 30k si a facut 2 revizii si totul e in regula! :082:
Data viitoare cand te urci in masina, fa testul asta...exact cu accelerare usoara, in oras in treapta a 3-a cred ca este cel mai bine. Si fii atent pe la 2400-2500 rot si peste apoi. Astept un raspuns de la tine. ;;)
Unul din motivele pt care eu personal nu-mi voi mai lua masina mai noua de 2008, si asta valabil pt alte marci, la Skoda/VAG limita se opreste la 2004 inclusiv :DDoru, zi si tu 2006 in cazul 1.9TDI ALH pe Tour, sa ne bucuram si noi, eu si fratiorul CristianH! :x ;)
Se reseteaza dupa 100 ore sau 10.000 km, dar cum ai zis si tu, mai bine decat nimic.Da la cele cu Maxi Dot...daca nu ai maxi dot atunci prima valoare...cel cu 19H sau 1999km (din pacate ):
Pot considera un defect (chiar soft) faptul ca la accelerare de la 2600rpm cu WOT in vit 4/5/6 pe la 2800-3000rpm apar oscilatii sesizabile de putere cand motorul e cald. Apogeul e la 2800rpm si se simt clar socuri de reglaj, probil se joaca cu boost-ul din turbina, asta daca nu cumva vreo componenta s-a slabit hard. Cred ca erori nu a inregistrat, dar sigur voi stresa specialistii.
..... la accelerare de la 2600rpm cu WOT in vit 4/5/6 pe la 2800-3000rpm apar oscilatii sesizabile de putere cand motorul e cald.......Asta ar putea sa fie cauzata si de valva N75 sau N249 (astea oricum la o eventuala schimbare e recomandat sa fie schimbate amandoua).
Uite ce vreau sa cumpar eu: in atasament.
Tsi-ul este silentios, dar la aceelerari mai puternice, nu ar strica o izolatie fonica mai buna.
Ma gandeam... va influenta cumva aerisirea motorului sau va cauza o supraincalzire? Eu nu cred... aceasta izolatie va intra in "scobitura" capotei si practic o va imbraca. Nu voi astupa nimic...
Insa as fi curios ca eu sunt singura persoana din Romania care are Octavia 1.4TSI care sa fi auzit zdranganit de lant la pornire???? Sau mai sunt numai ca nu-i dau atentie, sau cred ca asa trebuie sa faca, eventual habar nu au daca nu este normal, sau numai le bubuie deja radioul cand dau drumul la motor astfel nu ar auzi nici de ar crapa motorul.
Zgomotul de fond din primele momente ale filmuletului m-a facut sa cred ca asa face motorul :)Sigur Stef13 astazi a pornit ca la carte, asa face frumos pornirea, dar vreau sa prind momentul "urat". Sigur ca porneste asa.( la trei sferturi) Chestia asta l-am discutat deja cu bogdapiatra :) Pe mine personal nu m-a deranjat niciodata.
secunda 35: vad ca si al tau porneste la "trei-sferturi", apropos de una dintre problemele reclamate la tsi 1.2 :-?
Andrei, daca face doar dupa cateva zile de stat, ar putea sa fie de la tacheti, fie de la intinzatorul lantului, care parca sunt ambele hidraulice.
Cum se manifesta aceasta rezonanta?Ca si cum ceva metalic ar atinge altceva metalic...am stat si am amscultat pe langa masina in genunchi si se aude ca zgomotul se produce undeva sub masina pe partea dreapta(pe unde trec tevile de combustibil) Ori se ating intre ele, ori se ating/freaca de caroserie la relanti...Daca functioneaza AC (deci automat relanti un pic mai mare) nu mai intra in rezonanta tevile...
Ca si cum ceva metalic ar atinge altceva metalic...am stat si am amscultat pe langa masina in genunchi si se aude ca zgomotul se produce undeva sub masina pe partea dreapta(pe unde trec tevile de combustibil) Ori se ating intre ele, ori se ating/freaca de caroserie la relanti...Daca functioneaza AC (deci automat relanti un pic mai mare) nu mai intra in rezonanta tevile...Si la mine se manifesta identic! Daca acelerez putin, nu mai intra in rezonanta.
Bogdane, uiti un amanunt: Renault face teste in Finlanda si face rechemari in service, exact din motivul ca nu le-a facut atunci cand trebuia, adica acum 3-5-7 ani. Fiabilitatea Renault a scazut enorm de atunci (Megane 2, Symbol), si ei au pierdut clienti, clienti care au fugit la Skoda si Vollkswagen. Daca nu ar fi pierdut clienti, Renault nu facea nici un test in Finlanda sau pe altundeva, ci numai teste pe calculator.Corect ce spui, numai ca atunci Renault era considerata mult, dar mult sub VW! In schimb a avut reduceri mari, service-uri nu tocmai scumpe(cum parea atunci, dara acum cand am trecut la skoda constat opusul) si fiabilitate zic eu discutabila, dar nu scazuta! De ce?? pentru ca fiabilitatea nu inseamna numarul masinilor intrate in service decat in comparatie cu numarul de masini vandute! si Renaul acum 5-7 ani vindea mai bine intrucat masinile erau mai ieftine(erau fel de fel de promotii, la un moment dat aveau o oferta in care pretul la diesel era egal cu cel la benzina, undeva in 2006).In perioada respectiva Vw era o marca mai de lux, chiar si skoda si posesorii lor nu prea intrau pe forumuri! Acum in schimb cand au devenit cat de cat mai accesibile la pret s-a cam spart buboiul!
De regula, imediate dupa pornire, cand motorul este turat, observ un consum instantaneu de 5.2l/100km. Apoi incepe sa scada lent si ajunge la 0.7l/100 dupa 2-3 minute.
atunci cand masina sta 2-3 zile nepornita, cand dau la cheie motorul porneste foarte turat si dureaza aproape 1-2 minute sa revina la turatia de relanti.De multe ori porneste turata si daca sta cateva ore nepornita, si chiar cand e cald afara, alteori asta iarna a pornit normal si dupa 2-3 zile de stat nepornita in friguri crancene. E aleator cu aceasta pornire turata sau neturata. L-am intrebat si pe tipu de la revizie si a confirmat treaba asta fara insa vreo explicatie. Fenomenul il stia exact, nu avea insa explicatii, ce ma face sa ma cred ca l-au mai intrebat si altii.
2-3 minute nu e cam mult sa stai in parcare? se incalzeste mai repede daca pleci de pe loc
Ce se intampla daca mergi intr-un service din Germania cu aceasta problema?
Salutare!Cum zice si Doru, reprezentantele nu sunt de capul lor. Insa ce ti-au spus tie sunt, dupa parerea mea, minciuni.
Cum am postat acum o saptamana, astazi am fost programat la Compexit Cluj pentru analiza sunetului, caraitul la porniri al acestui motor, plus problema exfolierii partii cromate de pe maciulia schimbatoruli si tacanitul tevilor de combustibil.
Probleme rezolvate 1:2 din trei. ...
Chiar mi-au zis ca daca este sa bage ceva la garantie, o baga cu placere ca ei oricum sunt platiti si ei numai de castigat au din aceste tipuri de reparatii, insa au zis ca este pacat de desfacerea unui motor asamblat in fabrica...va spun sincer am ramas masca, adica asta inseamna intr-un fel ca ei nu ar mai reasambla-o la fel de bine si profesionist?
...
Si totusi eu raman la parerea ca e filtrul de benzinaSaptamana viitoare o sa-l si schimb! Am unde sa fac si cu cine. Numai bine
ia unul nou si incearca
iti recomand sa nu il schimbi in service pt ca e fffff simplu(daca ai avea un elevator il schimbi singur)
nu ai nimic de pierdut
Nu mi se pare normal sa-ti filmezi pornirile si sa faci urechea palnie pentru orice zgomot sau sa crezi ca benzina de 98 e "mai calitativa" decat cea de 95, ca in RO marii furnizori de combustibili nu respecta specificatiile sau sa observi nu mai stiu ce funingine pe teava de esapament.
asta cu forjatul in garantie ca sa cada ce este de cazut eu nu o agreez.
pai daca eu forjez masina 2 ani ca poate poate cade dar se strica chiar a doua zi cand a iesit din garantie?
Nu cred ca sunt singurul care a patit sa se strice un lucru care tocmai a iesit din garantie.
parca asa sunt concepute, gandite, testate etc. :)
Tu ar fi trebuit sa iti alegi 1.2 tsi ; sa ignori zgomotele, apoi sa treaca perioada de garantie si sa se deterioreze atat de tare lantul incat sa fii musai nevoit sa il schimbi si sa scoti cateva zeci de milioane din buzunarul tau. ... etc.
Bre, hai sa nu incurajam atitudinile romanesti. Cei nemultumiti sunt (duh!!!) cei mai asertivi. Da' mai suntem si astia care suntem foarte multumiti de droagele noastre si nu stam cu ura proletara in vine.Problema e judge ca nu trebuie sa iei o masina noua , sa faci 500 de km, o numesti skodi si vii sa spui ca trebuie sa te bucuri de masina sa nu asculti motorul care zornaie si etc, etc! Asta credeam si eu primii 10000 de km!Asta credea si Andrei pana a intervenit o urma de indoiala! sau geocos care duce skoda noua de 1,4 tsi in service sa o lase o saptamana pentru teste!
Eu sincer sper ca Bogdan sa isi vanda cat mai repede masina. Imi pare rau pentru problemele lui (sau pentru faptul ca el crede ca are probleme), dar sincer am obosit sa tot citesc aceleasi idei.
Mi-as fi dorit si eu ca 2.0-ul meu sa mearga mai bine decat V-ul de pe un Nissan GT-R, dar realitatea dura e alta.
Te cred Tytelu...in primul rand in cazul tau isi spune cuvantul cilindrea si cuplul mai mare...sa stii ca 30Nm inseamna , se simt bine...ca si diferenta intre 1.2TSI si 1.4TSI 122.
In al doilea rand tu ai o masina deja cat de cat premium cu antifonare/finisaje ca atare si poate ca si caracterul motorizarii 1.8TSI - 120 CP este altul ca si la 1.4TSI. Oricum dupa mine motorizarea ce o ai pe masina este mai buna si mai reusita ca acest 1.4TSI.
Andrei, mi se pare mie sau tu ai trecut de la extaz la agonie?!Cum au precizat si colegii de forum inaintea mea, vorbim de acest motor 1.8TSI - 120CP si 230Nm care se pune mai ales pe modele Audi A4 si Seat Exeo. Niciodata nu am citit o problema la acest motor.
Nu stiu cum e la Audi dar daca vorbim de SKODA, diferentele intre 1.4 TSI si 1.8 TSI sunt MARI. Deci putem compara dar nu prea are rost. Prin urmare, comparativ 1.4 TSI vs. 1.8 TSI:
Deci despre ce vorbim?! Si cum adica "mai reusit"? Amandoua sunt "reusite" dar 1.8 este mai mare, mai puternic, mai gurmand, mai scump...
OK! La Skoda, acum, nu exista asa ceva...
....iarasi o lungesc.
Off-topic: 1.8 TSI 120 CP are turbina? Si daca da, de ce?!Pe langa ce a spus Andrei mai adaug si eu ceva.
Mi-e dor de vremurile in care Honda scotea 180 CP dintr-un motor de 1,4 l aspirat (e posibil sa nu imi aduc eu aminte bine si sa fi fost mai mare, de 1,8, dar ideea ramane).Bine mai zici Judge!
Ce are siguranta cu placerea ??
Cine nu apreciaza un motor de 2l aspirat care scoate 240 CP (cel de pe S2000), poate ca ar trebui sa mearga cu autobuzul. E mai sigur.
Si cum pot aprecia ceva ce "n-am tinut in mana"?
Am reusit sa ma scap de ea si de atunci am renuntat (cel putin deocamdata) sa ma gandesc la gheise.
Referitor la pronuntare, ma refeream la masini aspirate. Nu-mi plac.
Daca m-ar fi intrebat cineva acum cativa ani daca imi voi lua o masina din grupul VAG, probabil ca as fi cautat un obiect contondent. Daca in aceeasi perioada m-ar fi intrebat cineva daca imi voi lua vreodata un motor turbo, as fi cautat un obiect chiar mai potrivit. Timpul le schimba insa pe toate, asa ca iata-ma aici.<:-P
Peste 100.000 km sau peste 3 ani plateste cel putin 50% din reparatie dar daca costurile sunt mari poate plati pana la 90%.
Mi se pare destul de corect (sper ca am inteles bine)
Motoarele afectate sunt cele intre 2006-2010
S-a aprins in mers pentru 3 secunde EPC dupa care s-a stins si masina s-a comportat normal. Am fost la diagnoza la service unde mi s-a spus ca a fost un eveniment de missfire pe cilindrul 2. Au verificat tot sistemul de aprindere si au ajuns la concluzia ca cel mai probabil de vina pentru acest incident a fost combustibilul.
Pe autostrada sau unde vrei tu iti fac cu mana scoasa pe geam de la stanga la drespta "papa" daca la tine conteaza asta...
dar asa zice pisica cand nu ajunge...Scuze de offtopic... dar era vorba de vulpe ;) . In rest.... subscriu la ceea ce ai spus tu si iwolfy. Ca sa nu mai vorbim de ce consum poti scoate cu MPI prin Bucuresti la 12 noaptea ... 6,3 era parca? Eu nu am reusit acest consum cu niciun motor pe benzina in acest oras. Dar, recunosc, am prostul obicei sa dorm la ora aia.
Kia de exemplu dupa ce am pus cip pe ea, a crescut la 250Nm si 135cp deci nu ma intereseaza viteza si prinde 210km/h Pe autostrada sau unde vrei tu iti fac cu mana scoasa pe geam de la stanga la drespta "papa" daca la tine conteaza asta...
Da, dar ai o masina care prinde 100km/h in 14.3 secunde, un consum mixt de 6.4% si un cuplu de 132Nm la 3800 rpm;
1.4 TSI atinge 100 km/h in 9.7 secunde, un consum mixt de 6.3% si un cuplu de 200nm de la 1500 rpm.
Pe acelasi principiu si cei cu logan se bucura ca nu se poate strica climatronicul, esp-ul,discurile de frana pe spate.... etc.
Comparatia cu Logan e fortata, aici vorbim de ACEEASI masina, diferenta fiind doar sub capota. Sincer, daca as fi acum in situatia de a lua o Octavia, cred ca tot catre MPI m-as orienta, dupa problemele pe care le vad cu TSI-urile. Ma rog, 1.2 se pare ca are probleme mai mari, nu 1.4, deci decizia nu ar fi asa evidenta, yet.
Sa stii ca exista oameni care nu dau doi bani pe tehnologie, daca asta e in detrimentul fiabilitatii. Nu e vorba de struguri.
Daca e mai complicat se va strica mai usor, e valabil la orice nu numai la comparatia TSI-MPI.
Si nu "Toti facem aici mari confuzii!", era o constatare la rece. Nu e vorba de a gasi justificari TSI-ului ca e nefiabil, ci pur si simplu constatarea ca ... este.
Deci, daca te intereseaza chiar asa de mult sa nu umbli prin service, alegi omul din neanderthal. Ca ar trebui sa functioneze si racheta ... treaba lor.
Si totusi, care-s hibele (dovedite) ale 1.4-lui?
In gandirea ta, alextm e normal sa ma prabusesc ci ultimul airbus, caci are tehnologie de ultima ora! sau e normal sa fiu diagnosticat gresit dupa citirea rmn, desi batranul doctor mi-a pus diagnosticul doar la palpare!
Te-ai insurat cu skoda!Am fost insurat, am avut o casnicie fericita timp de cativa ani, dupa care ne-am despartit. Dar am ramas in continuare prieteni.
Dupa mine problema ar fi la intinzator. Cei de la reprezentanta ar trebui sa il schimbe macar pe asta pe banii lor si daca tot asa ar face, atunci schimbata distributia.
Pe cand al nostru e doar cu turbina.
La plecarea de pe loc din treapta 1 trebuie turat un pic motorul pentru a face cuplu in momentul ambreierii, ori daca cuplul nu este suficient de mare apar trepidatiile in volanta si ambreiaj. Ce am observat eu si acest lucru imi place e ca in a doua mergi la relanti lejer fara a avea frica ca moare motorul, chiar cu o viteza bunicica,chit ca CB imi tot arata sa bag in treapta 1 . La logan nu puteam face asa , se ineca una doua motorul. :082:
Concluzia mea e ca ne aburesc cand spun ca e normal sa se auda zgomotul de lant la o pornire dupa o perioada lunga de stationare, scopul fiind sa iasa masinile din garantie, ca sa aiba apoi de ce sa ne incaseze pt schimbarea lantului.Cam da... De-aia posesorul trebuie sa dovedeasca problema doar cu inregistrari audio-video ;)
Insa: daca iti folosesti masina zi de zi (cum l-am folosit in ultimele 10 zile) atunci este exclus sa apara acest tacanit la pornire
Fratilor, la 1.4tsi este vorba numai de variatorul din capul axei cu came si atatDa, dar la tine tacanea tot mai des si mai ales la cald. La mine tacane numai si numai la rece si numai daca masina a stat nepornita min. 4 zile. De altfel problema variatorului axului cu came este o alta problema destul de curenta la aceste motorizari, insa simptomologia este un pic alta. Tacane la fel, dar tacane din cate stiu si cu motorul cald, sau mai ales cu motorul cald...Eu cred ca sunt doua probleme separate care aparent au aceleasi simpome, numai in alte situatii de pornire motor....
NU are treaba lantul in povestea asta ccu tacanit la pornire
tacanitul acela apare in fuctie de pozitia variatorului dupa ce ati oprit motorul
e o piesa destul de complicata din cate am vazut dar nu ma pricep
cam asta am inteles eu de la mecanic cand am schimbat aceasta piesa
Salutare,Ai garantie extinsa la elcargid ?
Am vorbit la buzau elcargid si o sa merg acolo sa fac revizia si poate voi gasi pe acasa hartia cu garantia suplimentara, pentru motor si cutie, de 2 ani peste cei 2 oferiti de skoda....cine stie, poate mi-o vor repara pe garantie.
Ce nu inteleg eu e : daca tot e din vina lor ca se duce acest variator, de ce la kulanza se aplica 70 % si nu 100 % ? De ce trebuie sa platesc eu ca si beneficiar al masinii o prostie facuta de ei ? Au gresit sa plateasca. :047: :047:
Interesant, eu de doua ori le-am aratat filmulete si niciodata nu au vrut sa faca nimic techerghei astia din Cluj...probabil din cauza ca eram inca in garantie.
Am pornit azi dupa 2 saptamani de stationare. Horror !!! Un harsait metalic groaznic cam de 2 secunde. Masina are 16k km.Interesant, ca toamna dupa concediu in care am fost plecat cu alt mijloc de transport decat masina, dupa 9 zile de stationare masina a pornit fara nici o tacanitura, ca a doua zi dimineata sa faca un tambalau de zile mari la pornire. Eu zic ca aceste anomalii sunt deja din categoria TeSeIsme cu o logica total aparte...Cred ca trebuie sa fi inginer specialist in motoare la VW, ca sa intelegi aceste fenomene ciudate...
(http://s5.postimg.org/gwinxa1b7/1007070016.jpg) (http://postimg.org/image/gwinxa1b7/)
@satlantis: masina e cumparata in iulie 2010, fara comanda, luata de pe stoc de la dealer cu 2 ani garantie ; problemele au aparut cum va ziceam cam cu 1 luna inainte de revizia din vara lui 2012, si toata povestea de mai jos a durat pana in octombrie cand s-a rezolvat prin inlocuirea kitului de distributie
Simplu, nu primesc usor accept pe garantie de la PoRo si vor sa aiba toate atuurile inainte de a le-o solicita ;)Ai spus-o 100% corect! Am fost mai devreme pana acolo sa vorbesc direct cu consilierul si mi-a spus-o, dar bineinteles cu alte cuvinte, nu direct ca tine! Doru, daca tot citesti topicul, mai zi si tu o vorba buna ca asta, la intrebarile prostesti pe care le pun! =)) Multumesc!
:)) Da este motorul meu, dar cand masina era inca in showroom, la predare. Sa vezi acum motorul...zici ca nu este acelasi :( , plin de praf si mizeria de iarna aceasta(chiar vreau sa o curat - fara jet bineinteles-).
@Fan-Skoda - kit distributie inseamna ce am scris eu. Restul, suruburi, garnituri, ulei , filtre sunt alte piese. Asta numai ei stiu daca ti le schimba sau nu. bafta oricum si sa ne tii la curent. Oricum e de speriat ca la 22000 de km sa faca asa urat masina.
Intre timp a devenit mai curat si motorul meu, dar nu ma incumet s-o spal cu jetul...l-am sters cu o carpa umeda cat se putea mai bine...bine asa fara capac protector, nu o mai poti face cum a fost, e plin de mici orificii denivelari (mai ales la capacul intercoolerului)..eventual cu jetul cum ai facut, dar mai bine asa. Cea ce tine de electronica zilelor noastre sunt un fricos si jumatate, mai bine nu imi joc norocul... :) Toate cele bune :082:
Eu vreau sa-l suflu cu aer si sa sterg pe unde se poate cu o carpa umeda cu apa distilata sau o solutie mai speciala.
Skoda Octavia 1.4 TSI - Zgomot distributie (http://www.youtube.com/watch?v=7siCxLIAfyU#)wow, asta face foarte urat.
... porneste haotic turat...
Asa zisa problema cu pornirea turata nu este de fapt nicio problema ci numai necunoastere. Turatia este reglata de computerul masinii in functie de diversi parametri. Am invatat asta inca de acum 8 ani pe o alta marca de masina cand la pornirea la rece aveam chiar 1500 rpm iar apoi scadea progresiv. Am fost contrariat atunci pentru nu mai vazusem asa ceva dar mi s-a explicat si am inteles. Filmul cu zgomotul si cu esapamentul iar nu reprezinta nimic sunt de fapt zgomotele normale ale acestei masini. Filmele postate de Andrei, dupa cum spune si el, sunt filme vechi, reluate.
By the way, am fost si eu la revizie (AVIA Motors - Pantelimon, Bucuresti) si am intrebat de eventuale probleme din istoric cu distributia la 1.4 TSI. Raspunsul a fost ca nu au avut cazuri decat la 1.2 TSI. Din punctul meu de vedere performantele acestui motor sunt impresionante si cred ca nu degeaba a fost ales de cateva ori - in diversele lui variante - motorul anului.
Stie cineva sa raspunda la intrebarea pe care am pus-o acum cateva zile (pe 10 Mai)?
! Tu, draga Andrei, de fapt nu ai nicio problema ca dovada ca nu te-a primit nimeni sa-ti rezlove "problema" pe garantie!
Andrei, citesc si scriu pe forum fara sa ma supar si cu respect pentru opiniile fiecaruia. Putem spune orice, bineinteles. Incerc sa te fac atent ca ai folosit cuvantul "haotic" pentru turatia de la pornire. Incerc sa-ti explic ca acea turatie este dictata de computerul masinii in functie de datele pe care le primeste de la diversii senzori la momentul punerii contactului. Deci ceea ce tie ti se pare a fi haotic este de fapt cat se poate de controlat.Doamne da sa fie asa cum spui tu :) !!! Poate ca ai dreptate...oricum vremea ne va demonstra cine are dreptate. Pana atunci drumuri bune si sanatate sa avem...restul e viata reala...Numai bine !!!!
In legatura cu lantul de distributie, in primul rand ca Bogdan Piatra are alt motor si deci n-are rost sa dicutam despre el. Tu daca nu citeai forumuri nici n-ai fi fi stiut subiectul, poate! Tu, draga Andrei, de fapt nu ai nicio problema ca dovada ca nu te-a primit nimeni sa-ti rezlove "problema" pe garantie! Tu ai observat niste simptome care te pot conduce la problema SAU NU! Eu inclin sa cred ca nu va fi nicio problema. S-au vandut sute de mii de moatoare d-astea dar nu s-au schimbat sute de mii de lanturi si, cel mai important, nu s-au paradit sute de mii de motoare din cauza lantului neschimbat.
Cam asta am avut de spus. Daca vrei sa te stresezi in continuare in loc sa te bucuri pe deplin de performantele acestui motor, asculta-l, filmeaza-l, inregistreaza-l, cum doresti!
Draga Bogdan Piatra: Eu mi-am luat masina sa merg cu ea si nu sa studiez probleme si sa devin expert in motoare.
Codul variatoruli mi se pare ca s-a schimbat prin 2009-2010, codul noii piese fiind 03C 109 088 E.
Totusi si astea se pare ca au o rata mare de esec.
Nu ii inteleg deloc pe nemtii astia, au avut problema asta cu pompa in 2011 destul de des intalnita inafara. La fel cu trepidatia conductelor de benzina. Ambele probleme s-au regasit la mine pe un motor fabricat "chipurile" in vara 2012.sau poate mi-au pus unul de pe raft fabricat in 2011 :)
[size=78%]Si eu am aceasi problema la masina mea. Cumparata din stoc mai 2010. La 45 mii km nu mi se pare normal sa am astfel de probleme. O sa merg sapatamana viitoare la Avia Pantelimon sa ma cert cu ei pentru ca eu o sa merg pe varianta OPC si pe durata medie de viata (care in cazul skoda este de 8 ani) si cu neconformitatea acelei piese. Ei trebuie sa dovedeasca ca piesa sau piese defecte erau conforme si s-au incadrat in durata lor de viata. O sa fie circ dar o sa va tin la curent.[/size]
[size=78%]Mentionez ca fratele lui mai mic, 1,2 TSI (al carui (ne)fericit posesor sunt si eu), nu a luat un premiu in toata viata lui...nici macar noua varianta pe curea.[/size]
Mentionez ca fratele lui mai mic, 1,2 TSI (al carui (ne)fericit posesor sunt si eu), nu a luat un premiu in toata viata lui...nici macar noua varianta pe curea.O sa ia si el ceva....la zmeura de aur. =))
La apasarea pedalei, turometrul parca zvacneste. Din pozitia in care era urca rapid un pic dupa care coboara la loc. Din momentul acela totul e normal.
[...]
Se intampla si fenomenul invers la frana de motor.
Las de acceleratie, si cand ajunge la turatia data de viteza de deplasare (roti, treapta viteza) apare din nou smucitura si la fel, fenomenul e vizibil si pe turometru - cand ajunge la turatia impusa de frana de motor, acul turometrului zvacneste in sus un pic dupa care revine - aici apare din nou smucitura.
DECI, ce am pus eu acolo pentru 1,2 tsi e nou sau reconditionat?
Cand e frig afara, altfel e "protocolul" la pornire.
In frane, femei si indicatorul de schimbare a vitezei sa nu ai incredere nicidata! De ce schimbai la 2500?!