Forum discutii Skoda cu pareri, opinii, ajutor si intrebari legate de probleme si erori la masini Skoda


Autor Subiect: Drivest: Hyundai Ioniq Hybrid 141CP  (Citit de 5525 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline james kilowatt

  • Expert
  • ***
  • Joined: Ian 2010
  • Locaţia: Europa
  • Mesaje postate: 2709
  • Karma: +0/-0
  • Auto: Mazda CX30 SkyX AT AWD
Re: Drivest: Hyundai Ioniq Hybrid 141CP
« Răspuns #7 : Ianuarie 23, 2017, 02:17:56 p.m. »
La Skoda noutatea a fost Kodiak. E interesanta, dupa mine vizeaza sa sufle ceva dintre clientii de la XC90. Spun asta datorita celor 7 locuri.  Al concurent ar fi Hyundai Santa fe, iar la design cel putin eu cred ca as prefera Kodiak.  LA garantie insa as merge pe Hyundai :D
Apropo, nu-mi amintesc nimic de la Volvo.. cred ca am uitat de ei, desi mi-ar fi placut sa vad interiorul de la V90.
Mazda CX-30 Rosie 2020
Skoda Superb 1.8 TSI 2010 - in Ilfov

Offline vizitator

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Apr 2011
  • Locaţia: Bucharest
  • Mesaje postate: 5102
  • Karma: +0/-1
  • am avut cea mai ,,extraordinara'' masina: 1.2 TSI
Re: Drivest: Hyundai Ioniq Hybrid 141CP
« Răspuns #6 : Ianuarie 23, 2017, 02:16:23 p.m. »
James, cred ca cei de la Mazda chiar considera SUV-ul o masina utilitara si de aceea l-au si adus la salon....doar SUV inseamna Sport Utility Vehicle, nu-i asa? =))
Pe de alta parte nici pe mine nu m-a convins vreun SUV pana in momentul de fata...pozitia cocotat pe capra de trasura nu imi place deloc....ba nu, gresesc, Mercedes GLK e altceva. Aceasta masina chiar m-a convins (dar cu suspensii adaptative, e adevarat... =(( [size=78%])[/size]
In frane si in femei sa nu ai incredere niciodata.

Offline ff_2004_06

  • Moderator
  • ***
  • Joined: Mar 2011
  • Locaţia: Iasi
  • Mesaje postate: 2315
  • Karma: +0/-0
  • ...
  • Auto: Fosta: O2 DSG 1.9 TDI
Re: Drivest: Hyundai Ioniq Hybrid 141CP
« Răspuns #5 : Ianuarie 23, 2017, 12:15:11 p.m. »
Da, pare ca nu prea ti-a placut ce ai vazut la salon. :)
Eu sunt de acord cu tine legat de SUV-uri, ce placere a condusului sa ai cand stai cocotat pe "tron"? Sau poate imi scapa mie ceva.


Skoda nu are stand?
Ex: 2008 O2 1.9 TDI DSG6

Offline james kilowatt

  • Expert
  • ***
  • Joined: Ian 2010
  • Locaţia: Europa
  • Mesaje postate: 2709
  • Karma: +0/-0
  • Auto: Mazda CX30 SkyX AT AWD
Re: Drivest: Hyundai Ioniq Hybrid 141CP
« Răspuns #4 : Ianuarie 23, 2017, 10:41:28 a.m. »
Cam asa arata agregatul, pozat la salonul auto.






Si daca tot am fost la salon, hai sa zic cam cum mi s-a parut.

Anul asta am vazut foarte multe hibride, inclusiv de la asiatici. Toyota au venit si cu hibridul "clasic" si cu cel "plugin". Diferenta intre ele e marisoara, cel plugin e doar 4 locuri, nu 5, si portbagajul cat citronelul meu, doar ca e pus orizontal si nu vertical. In rest e plin de baterii :D Ambele au acelasi design discutabil.

La BMW hibridele sunt destul de discrete, singurul lucru care le tradeaza fata de modelele din care sunt derivate fiind portbagajul mai mic. Si e interesant faptul ca la Serie2 hibrid motorul termic e in fata si cel electric in spate, fiind astfel o forma interesanta de awd. Interesanta pentru cui ii place desinul apropiat de al unui monovolum.

 Pentru mine hibridul cel mai interesant pe care l-am vazut ramane Hyundai Ioniq. Au si ceva similar la Kia insa cu portbagaj cam mic.
 
La capitolul "alte noutati", Mercedes a lansat "GLA"-ul. Adica un A-Klasse defect, mai inalt si sensibil mai inghesuit in interior.  In rest cam aceleasi modele ca anul trecut.

La fiat au bagat 124, roadster frate cu Mazda MX5, diferenta fiind motorizarea 1.4 turbo multiair proprie celor de la Fiat. La design as zice ca e mai interesanta decat MX5.  Si era singurul roadster expus in tot salonul,  toti se suv-izeaza si nimeni nu mai stie ce inseamna de fapt nici masina "sport" si nici "fun".

Mazda aveau un stand minuscul, unde aveau un 3-ar si niste suv-uri. Berlina nu era. Si nici MX5, desi tema salonului in anii impari e "moto, utilitare si masini de placere".  Trist. PRobabil considera SUV-ul "masina de placere". Sau o fi fost la capitolul "utilitare".

La VW era "noul golf". Eu sunt incapabil sa fac diferenta intre generatii, pentru mine sunt toate la fel. Pe dinauntru insa  "noul golf" asta (si derivatele ei) mi se pare una dintre putinele compacte care ofera spatiu aproape de al unei berline si nu-i pot gasi un defect major care sa-l faca un dealbreaker. Adica pot, pretul si garantia de c.cat, minimul legal ca sa poata vinde in Europa.

La smart aceleasi modele, n-am remarcat de fapt decat preturile. Un fourfour expus costa 23k€ cu tot cu reducerile de salon (eu pe superbul meu am dat 24). La salonul de anul trecut m-am inscris la drivetest la forfour, test care nu s-a materializat niciodata (insa probabil adresa mea a intrat intr-o baza de date si am fost invitat la noua E-Klasse, am povestit pe aici despre el). 

LA Reno mi-a placut Megane, insa nu-mi place tabloul de bord cu prea multe ecrane (stiu ca asta e tendinta, insa mie nu-mi place).  Insa de la Reno singurele care mi se par ca isi merita banii sunt cele pe care scrie "Dacia", alelalte mi se par cam scumpe pentru ce ofera.

LA audi noutatea (pentru mine) e Q2, care cica declarat suv-ul anului. O fi, mie nu mi-a placut, da senzatia de inghesuiala (si spun asta fiind proprietar printre altele de Citroen C1). Plus ca pentru mine "suv-ul anului" suna a "campion paralimpic la matematica, categoria sindromul Down". Insa probabil pentru unii inseamna altceva, ca anul trecut a fost Hyundai Tucson care anul asta e cel mai bine vandut SUV.
 
La Citroen incep sa aduca toata gama pe linia estetica a Cactusului si a noului C1, care mie nu-mi place.  Plus bordurile "cu ecrane".

O aparitie interesanta mi s-a parut Q30 de la Infiniti. O compacta care poate merita luata in calcul, desi probabil e exorbitanta si cine stie ce piese Reno are pe la motor, in special daca gresesti si iei dizal. Insa aveau si motoare interesante pe benzina (turbate). Cam inghesuita in spate insa... hm..

Suzuki au facut facelift cam la toata gama, si au scos un nou Baleno, putin cam anosta, insa destul de practica si de spatioasa si foarte ieftina in comparatie cu concurenta (cu exceptia poate a Daciei). Motor de 1kil turbo, 110CP, nu e neaprat rau. Un urmas al... accentului?
Au scos si un nou Ignis, cu o  motorizare de 1.2 aspirata de 90CP care probabil il face sa fie OK, fara sa fie racheta. Cred ca ar fi un concurent bun pentru C1, unei doamne s-ar putea sa-i placa senzatia de siguranta a unei masini inalte, combinata cu vizibilitatea buna si lejeritatea parcatului. Designul exterior e dragutel (sau dulcel, ceva de genul asta), interior cam cheap insa aparent solid.

La suzuki am insistat mai mult pentru ca in ziua in care am fost eu au fost SINGURII care au adus si niste gagici "dedicate" pentru salon. In rest, la celelalte marci... gri. Criza. Fie pareau angajate cu "egalitatea de sanse", fie pareau juristele si contabilele imbracate in uniforme, date cu ruj si trimise sa zambeasca publicului. Voua va plac juristele incercand sa para amabile?
 
LA foarte multe asiatice am vazut tendinta de a scoate blocurile optice din spate in afara "caroseriei", care se ingusteaza (o fi poate mai aerodinamica), in genul Toyota CH-R.  Daca o fac din motive estetice, e...meh. Degustibus. 
Sau poate ajuta la aerodinamica, insa compromite spatiul interior. Iaca, la Ioniq au reusit sa scoata o aerodinamica foarte buna si fara aiba stopurile ca niste furuncule si sa piarda spatiu. 

De fapt, daca stau si ma gandesc, sunt foarte chitibusar, nimic nu-mi place :D Probabil semn ca imbatranesc. Si ca sa fie si mai evident faptul ca imbatranesc, probabil ca daca ar trebui sa-mi cumpar maine o masina, as merge pe Golf....

... de fapt nu, reformulez. Mie Golf sa zicem ca mi-ar trebui dpdv practic daca ar fi sa imi schimb maine masina. Insa daca ar trebui insa sa-mi cumpar o masina fara sa tin cont de partea practica as lua Fiatul ala 124 decapotabil :D  Inca nu-s chiar atat de batran :)


Mazda CX-30 Rosie 2020
Skoda Superb 1.8 TSI 2010 - in Ilfov

Offline vizitator

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Apr 2011
  • Locaţia: Bucharest
  • Mesaje postate: 5102
  • Karma: +0/-1
  • am avut cea mai ,,extraordinara'' masina: 1.2 TSI
Re: Drivest: Hyundai Ioniq Hybrid 141CP
« Răspuns #3 : Ianuarie 23, 2017, 09:44:17 a.m. »
Iulian, dai Mondeo pe Mazda6? ;)
Sunt curios sa iti aflu motivele, eventual pe topicul de ,,test-drive all brands''.
In frane si in femei sa nu ai incredere niciodata.

Offline Iulian M

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Mar 2011
  • Mesaje postate: 2828
  • Karma: +0/-0
Re: Drivest: Hyundai Ioniq Hybrid 141CP
« Răspuns #2 : Ianuarie 23, 2017, 06:17:31 a.m. »
Frumosc scris.


Masina hybrida acum si eu zic ca e cel mai bun compromis daca vrei sa fii mai eco.
 
Ce m-ar atrage pe mine la o masina hibrida e franarea regenerativa.


E fain ca are cutie de viteze normala si nu prostie de CVT si interiorul la acest Hyundai imi place mult mai mult ca cel de la Prius.


In US inca nu s-a lansat dar sunt slabe sanse sa il iau. (sunt hotarat pe Mazda 6 cand o sa fie dupa drive test-ul de saptamana trecuta). Momentan pentru 1 an de zile o sa stau la 10 minute de serviciu si cu servicii gen www.zipcar.com (care au statie fix in fata blocului) nu cred ca o sa iau ceva.

Offline james kilowatt

  • Expert
  • ***
  • Joined: Ian 2010
  • Locaţia: Europa
  • Mesaje postate: 2709
  • Karma: +0/-0
  • Auto: Mazda CX30 SkyX AT AWD
Drivest: Hyundai Ioniq Hybrid 141CP
« Răspuns #1 : Ianuarie 22, 2017, 10:31:45 a.m. »
Ioniq e una dintre noutatile de la Hyundai. Cu ocazia salonului auto m-am inscris la un drivetest, si spre deosebire de alti concesionari Hyundai chiar s-a tinut de cuvant si m-a invitat la test desi le-am spus ca nu intentionez sa-mi schimb masina in urmatoarele 6 luni.

Poze n-am facut, masina era foarte murdara. Am facutc cateva la salonul auto, o sa le urc pe alea. Ca nivel de echipare era cel mai inalt (cu piele & stuff), scaune cu reglaj electric, etc.


Testul a fost de 34km, insa n-am reusit sa resetez consumuul ca sa vad cat am consumat eu. La sfarsitul lui, pe BC avea un consum afisat de 4.1l/100km insa n-am idee in ce conditii a fost obtinut.


In urma testului impresia e una pozitiva. Pozitia la volan e una confortabila, reglajele sunt OK, vizibilitatea buna inclusiv in spate desi luneta e despartita in doua. Comportamentul in viraje e neutru, iar franele OK. Insonorizarea bunisoara, zgomotul aerodinamic e foarte slab l vitezele legale si devine sensibil undeva la 150km/h, sau cu pedala la blana baraie motorul insa nu e neaparat un sunet neplacut si in mod normal baraitul ala nici nu-l auzi decat daca esti la blana. Schimbarile de viteza sunt line (da, asta schimba vitezele, nu ca Prius).  Ar fi mers ceva putere in plus (pentru slalom printre tiruri) insa pentru autostrada e OK.

In tabloul de bord in stanga are un indicator care te ajuta sa ramai in zona "eco" si sa franezi folosind recuperarea de energie cat mai mult.  Iti arata daca franezi renegerativ, mergi in mod electric (eco) sau electric + termic (power).
Desi franarea regenerativa nu prea puternica, e OK pentru un sofer obisnuit sa anticipeze.
Testul a fost facut ziua, deci farurile n-am avut cum sa le testez.

Deci, in rezumat:

+ Pozitia la volan e buna
+ Materiale de calitate in zonele vizibile, plasticul de tic-tac e in general in locuri unde nu il atingi in mod frecvent.
+ Spatiul fata / spate si portbagaj OK (in special pentru un hibrid cu baterii in portbagaj)
+ Are climatizare in spate inclusiv la versiunea de baza (de ex noul Superb n-o mai are, e in optiune). Mai mult, versiunea de varf are grile de ventilatie si central, si sub bancheta, pentru picioare.  Sau grila de sub bancheta o fi pentru ventilatia banchetei, ca la masinile de fite?
+ Liniste la vitezele legale
+ Tabloul de bord desi e ecran, e bine facut, informatiile sunt utile si clare, si e armonios integrat incat ai impresia ca e bord clasic, nu da impresia de chinezarie android lipita cu dublu adeziv in bord ca la alte marci chiar si mai cu pretentii (gen Reno sau ... mercedes).
+ Comportament neutru in viraje, frane bune. Pedala de frana are o elasticitate putin ciudata la inceput insa nu e deranjanta, iar trecerea de la franarea regenerativa la aia clasica e lina, nu are moment de smunceala.
+ In mers normal schimbarile de viteza sunt imperceptibile
+ Navi e usor de folosit. Era setata in flamanda, limba pe care n-o parlesc, insa am reusit sa ma inteleg cu ea inclusiv in mers.
+ Boxele par de calitate, sunetul e curat.
+ Eco, pinguinii precum locuitorii oraselor pline de NOx si particule va vor multumi. Apropo, intrebare de radio Erevan: Cum a reusit orasul Bruxelles sa scada poluarea? Raspuns:  A mutat senzorii din zonele fierbinti  la 3km distanta. Suna a banc, insa nu e.
+portbagaj acceptabil, cu deschidere de hatchback care il face practic. Se pare ca versiunea plug-in hibrid (care inca nu e in Be) mai pierde cativa litri, iar versiunea full electric e clar mai mic.
+ Interesant e si ca la viteze legale - sa zicem un 130km/h pe GPS poti  face cruising in mod "eco". Asta e un semn ca au dimensionat inteligent motoarele si ca aerodinamica e intr-adevar una buna (0.24 pretind ei).

0 - motorizarea cam la limita. OK pentru un ecomobil, insa si tesla S e tot ecomobil da' baga suta in mai putin de 3s :D
0 - Nu ai turometru, si nu stii daca motorul termic a pornit sau nu. In mod normal nu te intereseaza, e treaba lui, insa mie mi-ar placea sa stiu.

- Incepe sa devina mai zgomotoasa la peste 150km/h

- Motorul devine relativ zgomotos cand pedala e la blana
- Are o mica ezitare cand din modul "eco" - in care merge in mod electric - apesi pedala la blana si trebuie sa porneasca si atkinsonu' si sa faca si kick-down.
- Nu scrie nicaieri in ce treapta de viteza esti, n-ai cum sa afli. N-ar trebui sa te intereseze, insa mie mi-ar placea sa stiu, nu murea nimeni daca era scrisa o cifra micuta pe tableta aia.
- Consumurile sunt undeva ascunde prin menu-uri.

Una peste alta, mie mi-a placut. Tinand cont de tehnologia disponibila, genul asta de hibrid light - motor si baterii electrice relativ mici, cat sa poti freca orasul fara sa omori motorul termic si ambreiajul, si sa faci o franare regenerativa + un motor termic incat sa poti face drumuri lungi mi se pare cel mai bun compromis intre partea practica si aia eco.
Acum, as schimba masinile mele pe una din asta? Inca nu :D

Astia de la Hyundai mi-au facut o oferta cam cu 1700€ de reducere fata de pretul catalog, si versiunea de varf + optiuni (aka roata de rezerva :D ) la 29k€. Multisor, insa mai bine decat alte hibride, sau decat un Golf mai acatarii de exemplu.

Si astept de la ei sa-mi faca o oferta de buy back la petrolier. S-au invartit in jurul ei,, au mirosit-o, au facut poze, si cica or sa ma contacteze.  De fapt asta e unul din motive pentru care m-am dus, chiar sunt curios cat imi ofera.

« Ultima Modificare: Ianuarie 22, 2017, 10:33:42 a.m. de james kilowatt »
Mazda CX-30 Rosie 2020
Skoda Superb 1.8 TSI 2010 - in Ilfov

 

* Susține forumul

Cumpără de la eMAG apăsând întâi acest buton

și astfel vei susține forumul.

Recomandăm și PCGarage, Fashion Days, Elefant.ro, CEL.ro, F64, evoMAG, Libris, Flanco, Anvelope-oferte.ro

De fiecare dată când dai mai întâi click pe unul din aceste linkuri de mai sus, iar abia mai apoi cumperi, ajuți forumul cu un mic comision care se întoarce în contul de afiliere pentru plata serviciilor care sunt necesare în a ține forumul online.

* Intra in cont / Log in

 
 
Bine ai venit, Vizitator. Te rugăm să te autentifici sau să te înregistrezi.

* Subiecte recente

Roata rezerva de Alejinxique
[Mai 08, 2024, 11:51:33 a.m.]


Sfaturi pentru achizitionarea unei masini la mana a doua de deutch
[Aprilie 25, 2024, 09:55:18 a.m.]


Turcaletul de Leonard
[Aprilie 19, 2024, 12:16:20 p.m.]


Jurnal bord Honda Civic 1.6idtec 120 CP de vizitator
[Aprilie 18, 2024, 09:17:59 a.m.]


Probleme sistem portbagaj. de al bundy
[Aprilie 17, 2024, 05:56:47 p.m.]


Mazda CX-30, frumoasa si rosie de james kilowatt
[Aprilie 16, 2024, 07:38:05 p.m.]

* Mesaje recente

Calendar

Mai 2024
Lu Ma Mi Jo Vi Sa Du
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 [12]
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31