Forum discutii Skoda cu pareri, opinii, ajutor si intrebari legate de probleme si erori la masini Skoda
Club Skoda Forum | Discutii Modele Skoda => Skoda Octavia 2 pre-FL / FL => Service Skoda Octavia => Subiect creat de: Popescu Gabriel din Octombrie 10, 2017, 09:27:04 p.m.
-
Salutare domnilor,
Sunt proaspat posesor al unei O2 1,9 TDI si intampin urmatoarea problema, banuiesc ca la alternator.
Am fost la un service specializat pe asa ceva, s-a remediat prin inlocuirea diodelor dar dupa ceva timp problema a reaparut aprindandu-se martorul de baterie in bord.
Mentionez ca se intampla acest lucru doar cand motorul se incalzeste si mergi bara la bara in Bucuresti, dimineata la rece nu are nicio problema. Ciudat este faptul ca in momentul in care accelerez martorul se stinge, la ralanti, se aprinde iar...are cineva idee care sa fie cauza?
Multumesc si scuze daca s-a mai discutat!
-
rola frai este ok ?
-
Alternatorul pare ca a fost reparat, ce anume s-a verificat in el si ce s-a inlocuit mai exact?
In relanti alternatorul incarca o valoare, iar de la 1500 rpm in sus alta valoare. De aceea se si stinge becul in bord cand accelerezi.
-
Salut
Stie cineva care sunt dimensiunile corecte pt fulia de la alternator la O2 ?
O2, 2005, 2.0tdi, 16V, PD, 103kw / 14cp, bkd, dsg
Alternator Valeo, 140 A 06F903023C TG14C011 2542695D 405168902 cam asta am putut vedea scris pe el
Simptome :
- De obicei la prima pornire, dupa o perioada de stationare de cateva ore, nu conteaza ca este dimineata, dupa amiaza, seara ...
Pornesc masina, totul ok, relantiu ok, consum instant 0,6 - 0,5 - 0,4L/h si aici se stabilizeaza
- Pornesc diferiti consumatori (in special AC + dezaburire luneta + dezaburire parbriz ...)
Pt aprox 15-20 sec incepe sa creasca consumul instant undeva la 0,9 - 1,1L/h dar creste si turatia relantiului la aproape 1000 rpm sau chiar un pic peste aceasta valoare
In tot acest timp, incepe sa ''fluiere'' alternatorul, 15-20 sec si apoi se opreste din fluierat
Pe loc, orice i-as face, chiar daca o turez ceva mai mult, chiar daca ii opresc consumatorii, turatia la relanti ramane tot la aprox 1000rpm, insa consumul instant ii scade in jurul valorii normale, de 0,5 - 0,4L/h, in functie de consumatorii pe care ii las porniti
Imediat, cum plec cu ea de pe loc si fac cativa metri apoi opresc la un semafor sau altceva, totul revine la normal, adica turatia relanti-ului scade la 800rpm, 800 si ceva
Apoi, indiferent ce as face, indiferent cati consumatori as porni, toate aceste simptome nu mai apar, totul este ok
Asa ca am fost la electrician
A masurat incarcarea (desi o facusem si eu in prealabil si cu aparatul de masura si cu VCDS-ul)
A masurat-o si fara consumatori si cu consumatori porniti si totul este ok, incarcarea se mentine in jurul valorii de 14,3V
(eu banuisem initial ca poate fi din cauza regulatorului de tensiune sau puntea de diode din alternator)
Electricianul mi-a zis ca atata timp cat incarca ok, problema nu este de natura electrica, adica din interiorul alternatorului (punte sau regulator) si ca nu are rost sa umble in el
Cel mai probabil ar putea fi din cauza fuliei alternatorului
Mi-a explicat ca atunci cand pornesc mai multi consumatori, alternatorul intra in sarcina mai mare si ca ''probabil din cauza rulmentului fuliei alternatorului, care poate fi defect / gripat un pic, de aici sa aiba si acel fluierat si tot de aici si celelalte simptome cu tuiratia marita si cresterea consumului instant''
Mi-a mai zis sa ma duc si la mecanic sa imi verifice de ce tremura intinzatorul de la cureaua de accesorii / alternator, fiindca lui i se pare ca tremura prea ''bine'' si sa nu cumva sa fie si de acolo vreo problema
Asa ca am sunat si mecanicul si mi-a zis acelasi lucru, ca mai mult ca sigur s-ar putea sa fie din fulia alternatorului si ca trebuie sa se uite la ea, pt ca aceasta fulie ar trebui sa se roteasca, in mod normal, doar intr-un singur sens, iar daca se roteste in ambele sensuri, atunci este clar ca de aici este problema si ca el nu prea a vazut probleme la intinzator, foarte des fiind din cauza acestei fulii care se schimba separat si cam atat
Baterie noua (un an vechime)
Cureaua pare ok (schimbata prin dec 2015 sau 2016)
In fine
Care sunt dimensiunile corecte pt aceasta fulie ?
pe internet am gasit mai multe dimensiuni
Diametru exterior : 56mm, 55,8mm, 61mm ...
Latime : 40,9mm, 42,4mm, 41,15mm ...
Ce producator sa aleg ?
Valeo, ca alternatorul sau altele ? (INA, SKF, BOSCH, SNR, Gates, Continental ...)
-
BAterie slaba.
-
Nu, nu
Nu cred ca asta este cauza
Eu cred ca bateria este ok
Masurata dimineata inainte de pornire si are 12,3 -12,4V
In rest, 14,ceva
Nu am avut probleme cu ea, nici acum nici pe timp de iarna
Fluierat din cauza bateriei slabe ?
-
Daca nu fluiera bateria, pot fluiera cei 14 cai. Nu au putere sa iti traga cazanul...
-
=)) ... amuzant
Fluiera alternatorul, am scris ceva mai jos toate simptomele
-
Eu stiu ca daca vibreza intinzatorul ,este blocata fulia la alternator. Fluieratul,chitaitul poate fi de la cureaua care patineaza pe fulie,daca aceasta este blocata.
-
Probabil
Blocata, nu am vazut sa fie ... eu am vazut ca se invarte ... dar cine stie, poate o avea momente, cand si cand, poate in anumite momente s-o invarti un pic mai greoi
Trec miercuri pe la mecanic, a parut ca stie despre ce este vorba, fiindca "imi cam lua vorbele din gura"
Multam
-
Fulia de la alternator este pe sistemul ''roata libera'', nu e fixa pe ax. Trebuie data cureau jos pentru a o verifica.
-
Stiu, stiu, am vazut
Se va ocupa mecanicul de asta
Ce producator sa aleg pt fulie ?
Valeo, ca alternatorul sau altceva ?
-
Vreau si eu parerea voastra
Voi ce ati face ?
Masurat baterie inainte de pornire, 12,55V
Motor pornit, fara consumatori, 13,8V maxim
Motor pornit, consumatori porniti (faruri, ventilatie cu sau fara AC, radio, dezaburire ...), 13,2V 13,3V maxim
Nu am avut cum sa turez motorul, eram singur, dar nu cred sa fi putut creste voltajul la 14V sau peste 14V, asa cum stiu eu ca este normal ... oricat as fi accelerat-o
Fluierat alternator pt cca 10-15 sec de la pornirea consumatorilor, apoi dispare
Zgomot facut de alternator, ca un ''mic tractoras'' atunci cand consumatorii functioneaza, pe toata durata lasarii in functiune a consumatorilor
Imediat ce opresc consumatorii, dispare acest zgomot ca de ''tractoras''
Credeti ca este doar din fulia alternatorului (rulmentul fuliei) ?
Voi ce ati face ?
Merita sa incerc sa schimb doar fulia ?
Sau ''reparat'' prin inlocuire cu un altul ?
Maine trec pe la mecanic ... sa stiu ce ii spun
Multumesc
-
Din punctul meu de vedere problemele doar usor deranjante ar trebui lasate sa se acutizeze, macar daca stii ca nu pleci acum in Australia cu masina.
Luate pe bajbaite, probleme sunt scumpe de acoperit.
Am povestit aici, cum , pentru un banal bolt etrier de 90 de lei pe original si 30 de lei manopera am schimbat piese si manopera de 1500.
Mai bine mai astepti. Acum, daca rolele si cureaua intra in perioada de mentenanta, nu i bai. La tine sa nu fie acei rulmenti din alternator, nu stiu amanunte, dar mai discutau alti pe forumuri.
-
Rezolvat
Problema a fost din rola intinzator curea accesorii
Avea "tendinta" sa se gripeze un pic
Se auzea si se simtea si la mana, cu el dat jos (intinzatorul), demontat
Inlocuit + curea accesorii si totul este ok
Nu mai fluiera, nu mai tremura, nu se mai aude acel zgomot de "tractoras" al alternatorului
Nu se mai tureaza singura la pornirea consumatorilor
Curea Conti + Intinzator INA (60 + 170)
Manopera ... nesemnificativ ... 50 de lei
Incarcare ok, zic eu
14,2V fara consumatori
13,8V cu consumatori porniti (ventilatie maxim, dezaburire, faza scurta + lunga, proiectoare + lumini ceata spate) ... eu zic ca este ok ... fra sa fie turat motorul
Multumesc
-
Pai si rola de ghidare nu ai schimbat-o?
-
Ba, da, cu totul, am schimbat-o si p'aia
Asa ii zic eu, intinzator, dar de fapt este rola aia cu suportul ei cu tot
Poza mai jos, ca sa ma fac inteles
Oricum, nu as fi crezut deloc ca de acolo este problema
Adica vibra un pic, dar mai degraba as fi pus pe seama ansamblului motor, care asa vibreaza el un pic, ca deh e diesel
Fluieratul ''mai treaca mearga'', dar zgomotul ala ca de ''tractoras'', tacanit, zau ca nu l-as fi pus pe seama intinzatorului
+ voltaj aiurea la incarcare alternator
Eu eram croit sa schimb alternatorul
Doar ca omul (mecanicul) avea ca un fel de stetoscop cu o sonda in cap si a ascultat pe la motor si in felul asta a fost 99% sigur ca de acolo este problema
Explicatia lui pt voltaj a fost ca din cauza rolei aleia care nu mai functiona corect si avea usoare gripari, automat nici alternatorul nu mai era invartit corect de catre curea si de aici ...
-
rola ghidaj accesorii=rola intinzatoare curea accesorii :))
Este acelasi lucru dar spus in mai multe feluri...cred ca depinde de producator sau de mecanicul care o schimba. (la Renault imi amintesc ca se folosea termenul de rola intinzatoare).
-
Cate bordeie atatea obiceie
Astia p'acia prin Craiova (mecanicii) , vad ca ii zic doar intinzator si atat :D
-
La 1.2 tsi ,pe langa intinzator cu rola aferenta mai are inca o rola fixa cu rol strict de ghidare,chiar asa se numeste.