Salut
Stie cineva care sunt dimensiunile corecte pt fulia de la alternator la O2 ?
O2, 2005, 2.0tdi, 16V, PD, 103kw / 14cp, bkd, dsg
Alternator Valeo, 140 A 06F903023C TG14C011 2542695D 405168902 cam asta am putut vedea scris pe el
Simptome :
- De obicei la prima pornire, dupa o perioada de stationare de cateva ore, nu conteaza ca este dimineata, dupa amiaza, seara ...
Pornesc masina, totul ok, relantiu ok, consum instant 0,6 - 0,5 - 0,4L/h si aici se stabilizeaza
- Pornesc diferiti consumatori (in special AC + dezaburire luneta + dezaburire parbriz ...)
Pt aprox 15-20 sec incepe sa creasca consumul instant undeva la 0,9 - 1,1L/h dar creste si turatia relantiului la aproape 1000 rpm sau chiar un pic peste aceasta valoare
In tot acest timp, incepe sa ''fluiere'' alternatorul, 15-20 sec si apoi se opreste din fluierat
Pe loc, orice i-as face, chiar daca o turez ceva mai mult, chiar daca ii opresc consumatorii, turatia la relanti ramane tot la aprox 1000rpm, insa consumul instant ii scade in jurul valorii normale, de 0,5 - 0,4L/h, in functie de consumatorii pe care ii las porniti
Imediat, cum plec cu ea de pe loc si fac cativa metri apoi opresc la un semafor sau altceva, totul revine la normal, adica turatia relanti-ului scade la 800rpm, 800 si ceva
Apoi, indiferent ce as face, indiferent cati consumatori as porni, toate aceste simptome nu mai apar, totul este ok
Asa ca am fost la electrician
A masurat incarcarea (desi o facusem si eu in prealabil si cu aparatul de masura si cu VCDS-ul)
A masurat-o si fara consumatori si cu consumatori porniti si totul este ok, incarcarea se mentine in jurul valorii de 14,3V
(eu banuisem initial ca poate fi din cauza regulatorului de tensiune sau puntea de diode din alternator)
Electricianul mi-a zis ca atata timp cat incarca ok, problema nu este de natura electrica, adica din interiorul alternatorului (punte sau regulator) si ca nu are rost sa umble in el
Cel mai probabil ar putea fi din cauza fuliei alternatorului
Mi-a explicat ca atunci cand pornesc mai multi consumatori, alternatorul intra in sarcina mai mare si ca ''probabil din cauza rulmentului fuliei alternatorului, care poate fi defect / gripat un pic, de aici sa aiba si acel fluierat si tot de aici si celelalte simptome cu tuiratia marita si cresterea consumului instant''
Mi-a mai zis sa ma duc si la mecanic sa imi verifice de ce tremura intinzatorul de la cureaua de accesorii / alternator, fiindca lui i se pare ca tremura prea ''bine'' si sa nu cumva sa fie si de acolo vreo problema
Asa ca am sunat si mecanicul si mi-a zis acelasi lucru, ca mai mult ca sigur s-ar putea sa fie din fulia alternatorului si ca trebuie sa se uite la ea, pt ca aceasta fulie ar trebui sa se roteasca, in mod normal, doar intr-un singur sens, iar daca se roteste in ambele sensuri, atunci este clar ca de aici este problema si ca el nu prea a vazut probleme la intinzator, foarte des fiind din cauza acestei fulii care se schimba separat si cam atat
Baterie noua (un an vechime)
Cureaua pare ok (schimbata prin dec 2015 sau 2016)
In fine
Care sunt dimensiunile corecte pt aceasta fulie ?
pe internet am gasit mai multe dimensiuni
Diametru exterior : 56mm, 55,8mm, 61mm ...
Latime : 40,9mm, 42,4mm, 41,15mm ...
Ce producator sa aleg ?
Valeo, ca alternatorul sau altele ? (INA, SKF, BOSCH, SNR, Gates, Continental ...)