Forum discutii Skoda cu pareri, opinii, ajutor si intrebari legate de probleme si erori la masini Skoda


Autor Subiect: Ulei amestec 2T in motorina / benzina ?  (Citit de 34763 ori)

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline Sko7001

  • Membru de baza
  • **
  • Joined: Sep 2016
  • Locaţia: Romania
  • Mesaje postate: 136
  • Karma: +0/-0
  • Pasionat
  • Auto: 03-1.6 TDI
Re: Ulei amestec 2T in motorina / benzina ?
« Răspuns #185 : Martie 23, 2018, 05:13:52 p.m. »
Nimic nou sub soare...


Pana la E4 poti merge numai cu ulei, dar sa ai peste 10 grade afara.
Alta e situatia la E5-6 unde nu face nimeni experimente de acest gen caci se infunda ceva sigur.


Aviz lui AVATAR, chiar ma intreb de ce se mai chinuie cu ulei 2T in motorina la motoarele diesel vechi...
Pune taticu ulei de la alimentara si merge brici din Aprilie incolo.
« Ultima Modificare: Martie 23, 2018, 05:15:55 p.m. de Sko7001 »

Offline CyborgSky11

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Ian 2018
  • Locaţia: Mures
  • Mesaje postate: 628
  • Karma: +0/-0
  • Auto: Audi, Skoda, VW, BMW
Re: Ulei amestec 2T in motorina / benzina ?
« Răspuns #184 : Martie 23, 2018, 03:11:02 p.m. »
Se strica ele singurele fie diesel fie otto/benzină doar cu motorina euro ,,sepce,, cu biodiesel mult si vor baga si mai mult, la fel si in benzina (apoi unii vor zice ca ei nu baga ulei in benzina..las ca pune producatorul, tu o iei de la pompa, curată curată). 2T e minune !
Ia de aici :
« Ultima Modificare: Martie 23, 2018, 03:12:44 p.m. de CyborgSky11 »
Avantajul omului inteligent este că poate face pe prostul ori de câte ori are chef. Invers nu !

Offline A V A T A R

  • "What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back."
  • Moderator General
  • ****
  • Joined: Feb 2007
  • Locaţia: Oradea
  • Mesaje postate: 16367
  • Karma: +15/-0
  • Orice iubesti...devii
  • Auto: Duster / MCV (1.6 16v)
Re: Ulei amestec 2T in motorina / benzina ?
« Răspuns #183 : Martie 23, 2018, 08:10:37 a.m. »
...deci hai sa le stricam direct pe masinile deja vandute :D
In fața unei minți tăcute, se preda întreg Universul...

Offline TLGTLC

  • Expert
  • ***
  • Joined: Nov 2016
  • Locaţia: Tulcea
  • Mesaje postate: 224
  • Karma: +0/-0
  • Niciodata nu am zis NU pâna nu m-am dumirit.
  • Auto: Skoda Roomster 1.6 tdi
Re: Ulei amestec 2T in motorina / benzina ?
« Răspuns #182 : Martie 22, 2018, 11:44:10 p.m. »
Vorbeam cu un prieten în seara asta (am și eu un prieten chimist în industria produselor petroliere care îmi mai deslușește una, alta) și îmi spunea că sunt rețete foarte eficiente pentru curățarea egr-ului, restaurarea dpf-ului. De fapt sunt o grămadă de minuni care pot face multe pentru o mașină. Nu pot deveni comerciale din cauza de pret, de legislație și lipsă de putere financiară a celor care au patentat rețetele. Fie ar fi prea scumpe, fie costul omologării și certificării este prea mare, fie respectivii nu au posibilități de a le produce în masă. Și chiar dacă ar reuși s-ar bloca la comercializare pentru că ar fi greu primite de public. Rușii reușesc datorită legislației permisive să scoată mai ușor astfel de produse dar asta nu înseamnă că toate sunt bune.
Cică există o soluție care introdusă printr-o instalație asemănătoare celor care introduc ad blue în filtrul de particule să dizolve și elimine cenușa de ulei. Asta ar face filtrul de particule utilizabil întreaga viață a mașinii. Fabricanții nu au interes și să faci asta singur este prea scump.
Cică există soluții de a crește lubricitatea motorinei la nivelul celei de odinioară însă sunt interese și cu biodieselul ăsta. Sunt soluții pentru a face motorina perfectă dar acum bătaia peștelui este înlăturarea motoarelor diesel de pe autoturisme.

Offline james kilowatt

  • Expert
  • ***
  • Joined: Ian 2010
  • Locaţia: Europa
  • Mesaje postate: 2709
  • Karma: +0/-0
  • Auto: Mazda CX30 SkyX AT AWD
Re: Ulei amestec 2T in motorina / benzina ?
« Răspuns #181 : Martie 22, 2018, 10:07:42 a.m. »
Bre, sunt unii care n-au curatat EGR-uri nici fara aditivi (de exemplu, subsemnatul).
In motoarele 2T carburantul e in stare de vapori cand se face aprinderea/combustia (si chiar si asa fumega, e drept insa ca dozajul de ulei e mult mai mare), spre deosebire de diesel sau de un benzinar cu injectie directa la care e in forma de micropicaturi si carora orice le-ai face (cu exceptia transformarii in vapori) tot se vor transforma in cenusa. Mai mult sau mai putin fina, functie de calitatea pulverizarii.
Ca poate un aditiv ajuta ca cenusa aia sa nu se acumuleze pe undeva e alta discutie.
Mazda CX-30 Rosie 2020
Skoda Superb 1.8 TSI 2010 - in Ilfov

Offline CyborgSky11

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Ian 2018
  • Locaţia: Mures
  • Mesaje postate: 628
  • Karma: +0/-0
  • Auto: Audi, Skoda, VW, BMW
Re: Ulei amestec 2T in motorina / benzina ?
« Răspuns #180 : Martie 22, 2018, 09:08:19 a.m. »
Daca si-ar curata singuri EGR s-ar convinge instant daca sa foloseasca sau nu 2T. Nu ar mai avea ce curața ! :)) 2T la baza asigură  ungerea segmenților la motoarele 2 timpi , nu au baie de ulei (unele, dar nu intru in detalii), apoi o ardere și aprindere de excepție, și aditivi/etc. de curațare. Cei ce au dorit/doresc au adaptat acest ulei la motoarele lor otto sau diesel, binențeles în dozaje reduse,  mai puțin eu aseara , cand, la 40 l cât am alimenta am ,,scapat,, cam 400 ml ulei 2T Mobil ca fiind pe la orele 22.00 și -7 grade , de lene am turnat cu bidonul de 1 l  (am dat un zvâc din strângerea bidonului !). rezultat ? ii place anaibii, ii arat cheia si porneste dieselul :))
« Ultima Modificare: Martie 22, 2018, 09:19:39 a.m. de CyborgSky11 »
Avantajul omului inteligent este că poate face pe prostul ori de câte ori are chef. Invers nu !

Offline TLGTLC

  • Expert
  • ***
  • Joined: Nov 2016
  • Locaţia: Tulcea
  • Mesaje postate: 224
  • Karma: +0/-0
  • Niciodata nu am zis NU pâna nu m-am dumirit.
  • Auto: Skoda Roomster 1.6 tdi
Re: Ulei amestec 2T in motorina / benzina ?
« Răspuns #179 : Martie 20, 2018, 07:26:04 p.m. »
Eu am depășit 50000 km, cred că în vară voi avea 70000 km de mers cu ulei 2t. Și nu bag 2t doar pentru lubrifiere, am spus că uleiul este un aditiv foarte complex dar nimeni nu a întrebat de ce. Mașina mea își face regenerarile mai rar, presiunea diferențiala este la valori ideale, corecțiile nu îmi mai dau bătăi de cap. Și am feed-back-uri de la persoane care folosesc de mult mai mulți kilometri decât mine și au dpf-ul în parametri. Fac pariu cu oricine că am mai puțină cenușă de ulei la 119000 km decât orice alt 1.6 tdi cu rulaj echivalent. 

Offline Sko7001

  • Membru de baza
  • **
  • Joined: Sep 2016
  • Locaţia: Romania
  • Mesaje postate: 136
  • Karma: +0/-0
  • Pasionat
  • Auto: 03-1.6 TDI
Re: Ulei amestec 2T in motorina / benzina ?
« Răspuns #178 : Martie 20, 2018, 05:18:15 p.m. »
Prea multa agitatie pentru nimic. Acum deja au inceput sa bage ulei de rapita 7% in motorina de la 15 martie, deci aveti ungere la greu...:)


Cine are motor nou EURO 6 nu prea-i da inima sa faca astfel de teste.
Nu sunt suficiente studii si cazuri de useri care au mers 70-100.000. km cu ulei 2T fara probleme la DPF.


Din informatiile culese, DPF-ul se colmateaza mult mai rapid cu majoritatea uleiurilor 2T din comert, deci nicio smecherie caci creste mult consumul pentru a le decolmata la perioade mai scurte.


Cel putin la mine perioadele sunt extrem de scurte gen 50-100 km in oras, ceea ce este f enervant, caci nu pot utiliza start-stop pentru economie. Urmeaza sa iau un ELM 327 ca sa am si rapoartele respective.

Offline james kilowatt

  • Expert
  • ***
  • Joined: Ian 2010
  • Locaţia: Europa
  • Mesaje postate: 2709
  • Karma: +0/-0
  • Auto: Mazda CX30 SkyX AT AWD
Re: Ulei amestec 2T in motorina / benzina ?
« Răspuns #177 : Martie 17, 2018, 09:06:57 p.m. »
La mine nici dealerul nu mai folosește castrol de vreo 5 ani. Probabil ca s-au prins ca e cu probleme.
Treaba cu mașinile făcute de contabili e 100% adevărată și a început inițial în Japonia iar de prin '95 si in Europa. Asta e, toată lumea e condusa de contabili (și nu ma refer la meserie, care era onorabila, ci la mentalitate). De aia n-am ajuns mai departe decât în 1969 de la debarcarea pe luna.
Mazda CX-30 Rosie 2020
Skoda Superb 1.8 TSI 2010 - in Ilfov

Offline A V A T A R

  • "What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back."
  • Moderator General
  • ****
  • Joined: Feb 2007
  • Locaţia: Oradea
  • Mesaje postate: 16367
  • Karma: +15/-0
  • Orice iubesti...devii
  • Auto: Duster / MCV (1.6 16v)
Re: Ulei amestec 2T in motorina / benzina ?
« Răspuns #176 : Martie 17, 2018, 08:33:07 p.m. »
Sau spus in doar o singura fraza, fiecare pasare pe limba ei piere :)
In fața unei minți tăcute, se preda întreg Universul...

Offline TLGTLC

  • Expert
  • ***
  • Joined: Nov 2016
  • Locaţia: Tulcea
  • Mesaje postate: 224
  • Karma: +0/-0
  • Niciodata nu am zis NU pâna nu m-am dumirit.
  • Auto: Skoda Roomster 1.6 tdi
Re: Ulei amestec 2T in motorina / benzina ?
« Răspuns #175 : Martie 17, 2018, 07:29:36 p.m. »
Cei care concep mașinile, inclusiv motoarele nu sunt escroci. Din contra, fac treabă bună. Spun asta pentru că cunosc pe cineva care lucrează în domeniu (face motoare). După ce iese mașina, încep să lucreze cei care negociază piesele cu furnizorii.
Aleg ăștia ofertele și se duc cu mașina ,,dezmembrata" pe repere cu costurile în dreptul lor să fie aprobată de Consiliul de Administrație. Și mașina aia se întoarce în cea mai mare parte dezaprobata din motive de costuri.
Și începe o țigănie. Mașina aia este din nou reconceputa cu alte piese mai ieftine, trebuie adaptate subansamble de la alte mașini, tot din motive de costuri.
Constructorii știu o grămadă de soluții pentru a prelungi viața mașinilor însă nu au voie să facă publice aceste chestii. Cică și-ar pierde credibilitatea și concurența ar putea specula treaba asta.
Cine a avut interes probabil a găsit articolul în care un inginer de la Denso declara destul de timid că 3 ml de ulei 2t la un litru de motorină crește semnificativ durata de viață a sistemului de injecție.
Apoi gândiți-vă că organizațiile ecologiste (părerea mea, mari sugatoare de fonduri) au reușit să aibă un rol important în adoptarea regimului Longlife pe motiv de reducere a poluării prin reducerea consumului de lubrifianți. La fel, cine are interes, probabil a găsit declarația oficială a Shell prin care afirma că regimul longlife este mult peste puterile de protecție a unui ulei mai ales la motorizările mici turbo pe benzină. Vă dați seama că un producător care ar recomanda 2t pentru protecția sistemului de injecție și-ar pune în cap aceste organizații și ar deveni în scurt timp un paria în lumea auto?
Un alt aspect extrem de important este încrederea clienților care ani la rând au avut parte de mașini foarte fiabile și își imaginează că lucrul acesta este valabil și în zilele noastre. Sau după ce ani de zile după ce a mers cu ulei Castrol fără nici cea mai mică problemă îi vine greu să creadă că această firmă la ora actuală vinde niște mizerii. Cine este interesat își face cont pe oil cluburi și vede acolo analize de ulei cu uzuri de îți dai palme. Și țineți cont că este ulei comercializat în Vest.
Mai sunt și mecanicii. Pot numara pe degete mecanicii care studiază și se perfecționează continuu și de asemenea sunt capabili să educe clienții pentru a-și proteja mașina.
Și mai este o chestiune care cred eu că este extrem de importantă. Cred că puțini din cei care citesc despre asta își aloca timp pentru a aprofunda subiectul. Dacă subiectul te face să îți pui întrebări, începi să aprofundezi. Pui mâna și cauți materiale, nu găsești în română, cauți în alte limbi. Te documentezi și apoi tragi concluzii, treci la teste și tragi alte concluzii.
Ar mai fi chestiuni legate de costuri, comoditate, nu îmi bat capul că nu o să țin mașina o veșnicie.
Dacă mai sunt și alte aspecte vă invit să le menționați.

Offline james kilowatt

  • Expert
  • ***
  • Joined: Ian 2010
  • Locaţia: Europa
  • Mesaje postate: 2709
  • Karma: +0/-0
  • Auto: Mazda CX30 SkyX AT AWD
Re: Ulei amestec 2T in motorina / benzina ?
« Răspuns #174 : Martie 17, 2018, 06:19:33 p.m. »
Uleiul 2T e facut sa fie ars, de unde unora le-a venit ideea ca bagat in motorina ajuta la lubrifierea si protejarea instalatiei de alimentare. Plus ca are si niste detergenti care poate ajuta si el la cate ceva.


Insa de scapat, iti scapa TOT. Iti fac eu un rezumat:

0. Industria de masini e facuta din escroci. Asta tine-o bine minte, ca revine des in argumentatie.

1. Masinile sunt in general exceptionale (sunt facute probabil fara ca idustria auto, despre care se stie ca sunt escroci sa-si dea seama), insa industria de masini fiind o escroaca,  nu te invata cum sa le intretii de_adevaratelea, ca sa_ti mearga prost si sa ti se strice des, desi ele au potential extraordinar.
"Futu-i, iar am scapat masini bune pe piata... ia sa compensam noi si sa-i facem pe pitigoi dandu-le informatii eronate despre intretinere," zise industria auto razand malefic in barba. Asta de cel putin 75 ani.

2. Exista de aproximativ 100 ani pe piata solutii minune, facute de oameni geniali care sa redea stralucirea masinilor si sa le aduca la adevaratul lor potential.  Stii tu, masinile alea potential exceptionale facute de escroci.

3. Insa de 100 ani pitigoii continua sa le lase pacaliti de manualul de intretinere. Rezultatul? Niste masini exceptionale, facute de escroci, care insa in loc sa fie exceptionale in continuare, lor ba li se infunda un EGR, ba le crantane un injector, ba una ba alta. Si asta pentru ca micul detaliu de la punctul anterior nu face parte din manualul de intretinere.


Si avem si extrem de putini oameni care sunt capabili sa conecteze punctele 2 cu 3.


PS
Discutia e offtopic, nu discutam vorbeam despre ulei 2T aici. Insa daca stau si ma gandesc, probabil motoarele 2T au puteri triple fata de alea 4T din cauza uleiului, nu din cauza principiului de functionare.... ala e praf in ochi sa nu ne prindem noi...


... si cu ocazia asta mi-am reamintit ca am la dispozitie pentru test inca un motor, 110cc, Euro3, fara catalizator, monocilindru pe care as putea experimenta. Si la care as putea masura extrem de usor si de fiabil performantele (sau mai bine spus, lipsa lor)
« Ultima Modificare: Martie 17, 2018, 06:23:50 p.m. de james kilowatt »
Mazda CX-30 Rosie 2020
Skoda Superb 1.8 TSI 2010 - in Ilfov

Offline Liviu-tsi

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Iul 2009
  • Locaţia: dolj
  • Mesaje postate: 535
  • Karma: +0/-0
  • Auto: OCTAVIA II FL,1.2 TSI
Re: Ulei amestec 2T in motorina / benzina ?
« Răspuns #173 : Martie 17, 2018, 04:39:52 p.m. »
Nu vreau sa supar pe cineva,dar citesc acest topic si nu inteleg mai nimic. Eu stiu ca uleiul 2T este pentru motoare in 2 timpi  care nu au sistem de ungere .Acest ulei se adauga in benzina si realizeaza ungerea. Si  mai  stiu ca acest ulei scade capacitatea de ardere ,de acea nu trebuie depasit un anume procent. Stau si ma intreb cum poate mari performantele unui motor care are sistem de ungere  si deci nu e nevoie de alte adaugiri.  Imi scapa mie ceva?

Offline A V A T A R

  • "What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back."
  • Moderator General
  • ****
  • Joined: Feb 2007
  • Locaţia: Oradea
  • Mesaje postate: 16367
  • Karma: +15/-0
  • Orice iubesti...devii
  • Auto: Duster / MCV (1.6 16v)
Re: Ulei amestec 2T in motorina / benzina ?
« Răspuns #172 : Martie 17, 2018, 10:29:12 a.m. »
Am depasit 1000 km cu amestec 2T la Diesel. Aseara am operat un plin partial, am pus dozaj 50ml la 10l. A mers fenomenal in urmatorii 22km...acceleratie f spontana si cu zvac. Iata de ce voi proba un dozaj de 60ml la 10l la urmatorul plin, tatonez amestecul optim de-acum...
In fața unei minți tăcute, se preda întreg Universul...

Offline james kilowatt

  • Expert
  • ***
  • Joined: Ian 2010
  • Locaţia: Europa
  • Mesaje postate: 2709
  • Karma: +0/-0
  • Auto: Mazda CX30 SkyX AT AWD
Re: Ulei amestec 2T in motorina / benzina ?
« Răspuns #171 : Martie 16, 2018, 12:49:25 p.m. »
Eu aveam mufa OBD la Nubira Euro2.... e drept ca mergea cu vechiul protocol ALDL. Insa la Euro3 sunt aproape 100% convins ca are OBD2 compatibil cu un ELM. Care costa trei lei, nu-i o avere si mai e util si la alte chestii :D

La benzinar aspirat ca sa cresti cuplul (si sa raspunda mai bine la acceleratii) trebuie fie sa umbli la curba de avans (poate ceva efect anti-detonatii a uleiului 2T sa convinga ECU-ul s-o adaptaze, iar modificarea ar trebui sa fie destul de mare, masurabila, ca efectul sa fie fie evident pentru sofer) sau sa bagi mai mult aer, ceea ce n-are legatura cu prezenta uleiului.  Sau nitro.... care echivaleaza si cu "mai mult aer" si "mai multa benzina". Insa pentru asta propun topic separat :D .
Sau ma intreb daca uleiul nu a avut de fapt un efect curativ. Poate detergentii au rezolvat ceva gen injector infundat si de asta merge mai bine acum.... caz in care ar merge bine si daca n-ar mai avea ulei la urmatorul rezervor.
"empirismul" ala trebuie sa aibă o explicație.

Poate o sa-mi fac timp si testez si eu benzinar aspirat am, prin metoda data te TLGTL. Pus putin pe rezervorul gol, iar daca merge aiurea il diluez facand plinul si gata. Doar ca aspiratul meu e Euro5 :D Insa nu cred sa fie radical diferit de unul Euro3, cu exceptia poate a distributiei variabile care pe vremea E3 era destul de rara.
« Ultima Modificare: Martie 16, 2018, 01:09:54 p.m. de james kilowatt »
Mazda CX-30 Rosie 2020
Skoda Superb 1.8 TSI 2010 - in Ilfov

 

* Susține forumul

Cumpără de la eMAG apăsând întâi acest buton

și astfel vei susține forumul.

Recomandăm și PCGarage, Fashion Days, Elefant.ro, CEL.ro, F64, evoMAG, Libris, Flanco, Anvelope-oferte.ro

De fiecare dată când dai mai întâi click pe unul din aceste linkuri de mai sus, iar abia mai apoi cumperi, ajuți forumul cu un mic comision care se întoarce în contul de afiliere pentru plata serviciilor care sunt necesare în a ține forumul online.

* Intra in cont / Log in

 
 
Bine ai venit, Vizitator. Te rugăm să te autentifici sau să te înregistrezi.

* Subiecte recente

Mazda CX-30, frumoasa si rosie de james kilowatt
[Azi la 07:38:05 p.m.]


Probleme sistem portbagaj. de noway
[Aprilie 15, 2024, 09:17:40 p.m.]


Turcaletul de bogdanpiatra
[Aprilie 15, 2024, 08:37:25 a.m.]


infiltratii apa prin stanga pedalei de ambreiaj de costel34
[Aprilie 12, 2024, 04:29:07 p.m.]


Zgomot pornire la rece de judge
[Aprilie 02, 2024, 07:40:39 a.m.]


Motorizare 1.4 TSI 122/140/150 cp de vizitator
[Aprilie 01, 2024, 10:58:08 a.m.]

* Mesaje recente

Re: Mazda CX-30, frumoasa si rosie de james kilowatt
[Azi la 07:38:05 p.m.]


Re: Mazda CX-30, frumoasa si rosie de AlexTM
[Azi la 08:47:44 a.m.]


Probleme sistem portbagaj. de noway
[Aprilie 15, 2024, 09:17:40 p.m.]


Re: Turcaletul de bogdanpiatra
[Aprilie 15, 2024, 08:37:25 a.m.]


Re: Turcaletul de Leonard
[Aprilie 15, 2024, 07:16:28 a.m.]


Re: Turcaletul de A V A T A R
[Aprilie 14, 2024, 11:14:27 p.m.]

Calendar

Aprilie 2024
Lu Ma Mi Jo Vi Sa Du
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 [16] 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30