Ideea era sa fi facut un drivetest cu Fiat 500.... insa se amana. Eu asta rezervasem, insa odata ajuns la locul faptei (in aeroportul din Geneva) ma intreaba tarzan daca e OK o automata. In mana avea o cheie de fiat deci..... da, e ok. Bun, atunci va facem un "mic" upgrade. Eu speram ca e un upgrade de la 500 la 500 automat, dar nu.... era un upgrade de la 500 la camionul asta.
Nivelul de echipare e necunoscut. Are cutie autoamata, hill hold assist, regulator de viteza "clasic", incalzire in scaunele din fata, un radio decent insa cu hachite, o tableta cu navi marioasa, jante aliaj.
Testul a avut deci loc in Elvetia cam pe 300km, dintre care aproximativ 200 pe autostrada si restul fara. In elvetia intre Geneva si Laussane -cam 60 km- sunt 20 radare fixe si cu toate asta helvetii au considerat necesar sa mai trimita inca trei Garcea cu radarul la iesirea din cele 3 tunele. Nebunie totala, oricat de kamikaze sa esti si tot n-ai fi putut depasi limita legala pentru ca nu prea aveai pe unde. Prin urmare stilul de mers a fost foarte cuminte si nu am putut testa tinuta de drum si insonorizarea la viteze mai ridicate, din alea ilegale.
Viteza medie 63km/h, consum mediu pe BC 5.7L/100km. Acceptabil, insa nu neaparat deosebit pentru un diesel destul de micut. Insa un + pentru ca si la pompa a iesit la fel. Nu fura nici BC-ul nici aia de la firma de inchirieri.
Apropo, nici vitezometrul nu fura foarte tare. 3km/h doar, al meu fura cu 6km/h
OK, deci impresiile:
+ Spatioasa, e peste Focus break la toate dimensiunile interioare. In imaginea cu portbagajul lasem tavita suplimentara, in realitate e cu vreo 10cm mai adanc decat in poza daca se scoate.
+ Vizibilitate buna. Un bonus pentru camera de recul, utila la o masina cu care inca nu te-ai obisnuit.
+ Scaune confortabile, iar reglajul pe inaltime variaza de la kart la WC.
+ Niciun greiere la 26000km
+ Cutia de viteze foarte OK. NU are viteza DSG-ului insa schimbarea e foarte lina. Iar softul foarte bine facut, schimba in asa fel incat sa nu suferi datorita lagului si fitelor de diesel. Mie schimbarile mi s-au parut mai inspirate decat cele de la DSG7 de la Fabia 1.2TSI care mi se parea ca se grabeste prea tare si se taraia cu 3km/h in treapta a 2-a si cu ambreiajul patinand. Plecarea de pe loc si "crawling-ul" foarte OK.
+ Suficient de agila in viraje pentru un break. Nu totusi mai agila decat Focus insa OK pentru un familist cuminte cu draci in spate si pampers in portbagaj.
+ Zgomot de rulaj si aerodinamic reduse, in ciuda faptului ca avea pneuri de iarna.
0 - motorul....hmmmm.... 1.6, 120CP. Trage OK pentru specificatiile astea, cutia e suficient de smechera sa-l tina departe de regimurile la care nu te intelegi cu el. Nu e racheta insa nici nu te rogi de el. Insa e zgomotos, in special la rece si la relenti, de asta nu-i dau "+".
0 - dau un "0" si la directie. E precisa, insa un pic elastic volanul si feedback prea putin, te cam simti deconectat de roti. Degustibus.
0 - materiale asa si asa. Sincer, stiind ca Tipo e de fapt o masina low cost ma asteptam sa fie mult mai rau. In realitate sunt destul de OK, plansa de bord e plastic bun, insa cand cobori mai jos apare plasticul de tic-tac. Daca puneau un plastic mai acatarii si pe zonele din portiere cu care vii in contact i-as fi dat "+". Se apropie sa zicem de I30 sau un Golf mai iefin, desi e sensibil mai ieftin decat amandoua.
- Nu prea mi-a placut cum se inchid usile. Cam agatau, inclusiv aia de la portbagaj. O fi fost si lovita si reparata de dorel, nu stiu. Masina a fost inchiriata de la Thirifty, care e low-costul de la Hertz, deci ar fi foarte posibil sa fi trecut prin multe pana a fost "degradata". Oricum avea si cateva zgarieturi. Ar trebui sa vad daca e la fel si cu una noua sau cu istoric cunoscut.
- Tableta aia mare cu radio si BC si alte alea mi s-a resetat din senin de mai multe ori. In ultima ora in care am avut-o, de vreo 4 ori. Pur si simplu se stinge, se stinge si radio, si dupa vreo 30 secunde isi revine. Ar fi porno sa-ti faca asta cand folosesti navigatia prin stradute imbarligate....
Farurile si comportamentul la viteze ridicate nu am avut ocazia sa le testez.
Una peste alta nu e o masina rea. La mine e vreo 23k€, ceea ce e rezonabil tinand cont ca de exemplu cel mai ieftin I30 diesel si automat e 26.5k, iar Golf 29k si e chel. Multe dintre defectele pe care i le-am gasit sunt fie subiective, fie posibil sa fie urmarea vietii zbuciumate pe care a avut-o....