Forum discutii Skoda cu pareri, opinii, ajutor si intrebari legate de probleme si erori la masini Skoda


Autor Subiect: Motorizare 1.4 TSI 122/140/150 cp  (Citit de 216831 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline radioman

  • Expert
  • ***
  • Joined: Mai 2008
  • Locaţia: Constanta
  • Mesaje postate: 970
  • Karma: +0/-0
  • Unii se nasc ca un 'original' si mor ca o "copie"
    • Radio Romania Constanta
  • Auto: Octavia 3 /2.0 TDI/150 CP
Re: Motorizare 1.4 TSI 122/140/150 cp
« Răspuns #614 : Iulie 12, 2012, 11:14:28 p.m. »
Comanda ptr compresorul mecanic este de fapt o cupla electromagnetica aflata pe interiorul fuliei pompei de racire, care angreneaza prin curea compresorul.Ca sa evitam neintelegerile propun sa urmariti cu atentie clipul urmator :


VW TSI twincharger
Skoda Octavia 3 Style /2.0 TDI /2017; Seat Ateca Excellence/ 1,5 TSI/ 2018

Offline CristiVis

  • Membru de baza
  • **
  • Joined: Feb 2012
  • Locaţia: Bucuresti
  • Mesaje postate: 193
  • Karma: +0/-0
  • Auto: Octavia IV 1.5 TSI Ambition
Re: Motorizare 1.4 TSI 122/140/150 cp
« Răspuns #613 : Iulie 12, 2012, 10:17:30 p.m. »
Exact asta am spus la ora 03:41:46 PM. Poate ca s-a inteles. Se pare ca totusi specialitatea casei este lantul :D !
Octavia IV 1.5 TSI 150 CP Ambition
Octavia II FL 1.4 TSI 122 CP Drive

Offline james kilowatt

  • Expert
  • ***
  • Joined: Ian 2010
  • Locaţia: Europa
  • Mesaje postate: 2709
  • Karma: +0/-0
  • Auto: Mazda CX30 SkyX AT AWD
Re: Motorizare 1.4 TSI 122/140/150 cp
« Răspuns #612 : Iulie 12, 2012, 04:58:41 p.m. »
Voi nu va intelegeti din motive de vocabular.
 
"Turbina" inseamna turbina (cu gaze de esapament) + compresor (centrifugal, invartit de turbina). Din asta am si eu si voi.
 
Mai exista insa si compresor mecanic, in care compresorul nu e invartit de turbina ci antrenat de o fulie. Asta n-are lag insa nici debit prea mare.
 
Ori motorul 1.4TSI De 160CP de exemplu are si "turbina" ca a noastra si compresor mecanic de care nici eu nici voi n-aveti (astia cu 122CP). De aia se cheama dublu-supraalimentat sau si supercharged si turbocharger. Compresorul mecanic isi face treaba la turatii mici iar turbina la turatii mai mari, iar la turatii si mai mari ramane doar turbina iar compresorul e decuplat. Iar mecanismul ala de decupare a pus unele probleme la motorul respectiv...
Mazda CX-30 Rosie 2020
Skoda Superb 1.8 TSI 2010 - in Ilfov

Offline CristiVis

  • Membru de baza
  • **
  • Joined: Feb 2012
  • Locaţia: Bucuresti
  • Mesaje postate: 193
  • Karma: +0/-0
  • Auto: Octavia IV 1.5 TSI Ambition
Re: Motorizare 1.4 TSI 122/140/150 cp
« Răspuns #611 : Iulie 12, 2012, 04:54:57 p.m. »
Turbina are rolul de a actiona compresorul. Gazele arse care ies din motor actioneaza rotorul turbinei iar acesta rotorul compresorului. Amandoua rotoarele sunt montate pe acelasi ax. Compresorul comprima aerul si il impinge in camera de ardere. In acest fel intra mai mult aer decat ar intra prin simpla depresiune creata de miscarea pistonului. Mai mult aer inseamna si mai multa benzinica ptr. ca exista un raport aer/combustibil.
Octavia IV 1.5 TSI 150 CP Ambition
Octavia II FL 1.4 TSI 122 CP Drive

Offline satlantis

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Nov 2008
  • Locaţia: constanta
  • Mesaje postate: 1084
  • Karma: +0/-0
  • Auto: yeti 1.4 tsi
Re: Motorizare 1.4 TSI 122/140/150 cp
« Răspuns #610 : Iulie 12, 2012, 04:26:09 p.m. »
Stiu de partile componente ale turbinei noastre dragi numai ca exprimarea a fost ambigua... ;)
1.4 tsi... de la 1.8T

Offline Iulian M

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Mar 2011
  • Mesaje postate: 2828
  • Karma: +0/-0
Re: Motorizare 1.4 TSI 122/140/150 cp
« Răspuns #609 : Iulie 12, 2012, 03:51:39 p.m. »
El a impartit piesa ce o numesti tu "turbina" in 2 bucati: turbina + compresor

Cum e si la motorul de avion cu reactie: are un compresor care trage aerul "rece" si il "comprima" apoi se injecteaza combustibil, si o turbina ce il "arunca" afara.
« Ultima Modificare: Iulie 12, 2012, 03:54:54 p.m. de iwolffy »

Offline satlantis

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Nov 2008
  • Locaţia: constanta
  • Mesaje postate: 1084
  • Karma: +0/-0
  • Auto: yeti 1.4 tsi
Re: Motorizare 1.4 TSI 122/140/150 cp
« Răspuns #608 : Iulie 12, 2012, 03:48:20 p.m. »
 :-o nu inteleg nimic...
Deci sa fie clar: 1.4 tsi cu 122 cp are doar turbina!!!!!!!!
1.4 tsi... de la 1.8T

Offline CristiVis

  • Membru de baza
  • **
  • Joined: Feb 2012
  • Locaţia: Bucuresti
  • Mesaje postate: 193
  • Karma: +0/-0
  • Auto: Octavia IV 1.5 TSI Ambition
Re: Motorizare 1.4 TSI 122/140/150 cp
« Răspuns #607 : Iulie 12, 2012, 03:41:46 p.m. »
Pe cand al nostru e doar cu turbina.


Cred ca stii ca si nu faci greseala pe care am mai vazut-o si la altii. Si "al nostru" are compresor (turbocharger = turbocompresor). Turbina este actionata de gazele arse iar la randul ei actioneaza compresorul care este unul centrifugal, cu rotor. Prin acesta se mareste randamentul volumetric. Intr-adevar, fata de vechiul motor (1.4 TSI twincharger = turbocharger + supercharger) nu exista si compresorul (supercharger) actionat mecanic, prin curea.
« Ultima Modificare: Iulie 12, 2012, 03:45:12 p.m. de CristiVis »
Octavia IV 1.5 TSI 150 CP Ambition
Octavia II FL 1.4 TSI 122 CP Drive

Offline judge

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Mar 2011
  • Locaţia: Bucuresti
  • Mesaje postate: 1192
  • Karma: +3/-0
  • Auto: Utilaje agricole
Re: Motorizare 1.4 TSI 122/140/150 cp
« Răspuns #606 : Iulie 12, 2012, 02:46:53 p.m. »
Nu, bre, eu l-am pus spre informarea boborului.

Offline hawkeye

  • Membru de baza
  • **
  • Joined: Mar 2012
  • Locaţia: Timisoara
  • Mesaje postate: 379
  • Karma: +0/-0
  • forumist in toata regula
  • Auto: Skoda O2 FL 1.4TSI
Re: Motorizare 1.4 TSI 122/140/150 cp
« Răspuns #605 : Iulie 12, 2012, 01:56:56 p.m. »
Da, numai ca ei lauda motorul dublu alimentat. Pe cand al nostru e doar cu turbina. Deci nu vorbim de acelasi motor. Daca asta ai vrut sa pui in valoare cu articolul respectiv.
mandru si proaspat posesor de Skoda

Offline judge

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Mar 2011
  • Locaţia: Bucuresti
  • Mesaje postate: 1192
  • Karma: +3/-0
  • Auto: Utilaje agricole
Re: Motorizare 1.4 TSI 122/140/150 cp
« Răspuns #604 : Iulie 12, 2012, 01:31:59 p.m. »

Offline Fan-Skoda

  • Membru de baza
  • **
  • Joined: Oct 2009
  • Locaţia: Bucuresti
  • Mesaje postate: 370
  • Karma: +0/-0
  • Simply Clever
  • Auto: 1.4 TSI
Re: Motorizare 1.4 TSI 122/140/150 cp
« Răspuns #603 : Iunie 28, 2012, 08:46:14 p.m. »
Si care este legatura cu motorul 1.4 TSI?
Skoda O II Facelift 1.4 TSI Business ++

Offline SKosmin

  • Membru de baza
  • **
  • Joined: Aug 2010
  • Locaţia: Bucharest
  • Mesaje postate: 169
  • Karma: +0/-0
  • 1.4 TSiii
  • Auto: Sk Octavia
Re: Motorizare 1.4 TSI 122/140/150 cp
« Răspuns #602 : Iunie 27, 2012, 10:49:49 p.m. »
Sk Octavia Capucino 1.4 TSiii

Offline bogdanpiatra

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Mar 2010
  • Locaţia: Piatra Neamt, jud Neamt
  • Mesaje postate: 3561
  • Karma: +0/-0
  • Auto: Megane Sedan 1,33, ex O2FL1.2
Re: Motorizare 1.4 TSI 122/140/150 cp
« Răspuns #601 : Iunie 27, 2012, 05:46:19 p.m. »
Pai, oare astia au uitat diagrama FE-C??? Am invatat-o si in liceu la Rezistenta Materialelor si in primul an de facultate la cursul de metalurgie generala! Oare nu se mai testeaza nici un material! Unde sunt oare incercarile pe care le faceam in laboratorul Facultatii de Transporturi Bucuresti??
da intrebarea era oare pana la ce data au mai fost produse tsi-uri cu probleme la lant, indiferent de capacitatea cilindrica??
« Ultima Modificare: Iunie 27, 2012, 05:57:06 p.m. de bogdanpiatra »

Offline fixpixu

  • Membru de baza
  • **
  • Joined: Mar 2010
  • Locaţia: Cluj-Napoca
  • Mesaje postate: 375
  • Karma: +0/-0
  • __
  • Auto: Kia Proceed 2019,1.4 T-GDI DCT
Re: Motorizare 1.4 TSI 122/140/150 cp
« Răspuns #600 : Iunie 27, 2012, 05:38:54 p.m. »
Legat de distrubutie pe lant de exemplu pe acelasi forum german sunt raportate multe BMW generatie noua cu porbleme generate de alungirea lantului.

 

* Susține forumul

Cumpără de la eMAG apăsând întâi acest buton

și astfel vei susține forumul.

Recomandăm și PCGarage, Fashion Days, Elefant.ro, CEL.ro, F64, evoMAG, Libris, Flanco, Anvelope-oferte.ro

De fiecare dată când dai mai întâi click pe unul din aceste linkuri de mai sus, iar abia mai apoi cumperi, ajuți forumul cu un mic comision care se întoarce în contul de afiliere pentru plata serviciilor care sunt necesare în a ține forumul online.

* Intra in cont / Log in

 
 
Bine ai venit, Vizitator. Te rugăm să te autentifici sau să te înregistrezi.

* Subiecte recente

MOTORIZARE 1.6 MPI de Mdudu
[Mai 13, 2024, 01:59:38 p.m.]


Roata rezerva de Alejinxique
[Mai 08, 2024, 11:51:33 a.m.]


Sfaturi pentru achizitionarea unei masini la mana a doua de deutch
[Aprilie 25, 2024, 09:55:18 a.m.]


Turcaletul de Leonard
[Aprilie 19, 2024, 12:16:20 p.m.]


Jurnal bord Honda Civic 1.6idtec 120 CP de vizitator
[Aprilie 18, 2024, 09:17:59 a.m.]


Probleme sistem portbagaj. de al bundy
[Aprilie 17, 2024, 05:56:47 p.m.]

* Mesaje recente

Calendar

Mai 2024
Lu Ma Mi Jo Vi Sa Du
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 [19]
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31