Forum discutii Skoda cu pareri, opinii, ajutor si intrebari legate de probleme si erori la masini Skoda


Autor Subiect: Motorizare 1.4 TSI 122/140/150 cp  (Citit de 216819 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline fixpixu

  • Membru de baza
  • **
  • Joined: Mar 2010
  • Locaţia: Cluj-Napoca
  • Mesaje postate: 375
  • Karma: +0/-0
  • __
  • Auto: Kia Proceed 2019,1.4 T-GDI DCT
Re: Motorizare 1.4 TSI 122/140/150 cp
« Răspuns #764 : Mai 13, 2013, 01:59:11 p.m. »
Codul variatoruli mi se pare ca s-a schimbat prin 2009-2010, codul noii piese fiind 03C 109 088 E.
Totusi si astea se pare ca au o rata mare de esec.

Offline satlantis

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Nov 2008
  • Locaţia: constanta
  • Mesaje postate: 1084
  • Karma: +0/-0
  • Auto: yeti 1.4 tsi
Re: Motorizare 1.4 TSI 122/140/150 cp
« Răspuns #763 : Mai 13, 2013, 01:18:29 p.m. »
Trebuia sa faca o actiune oficiala si sa schimba variatorul sau lantul la seriile cu probleme sau la toate. Dar, probabil nu vor sa recunoasca si i-ar fi costat foarte multi bani.
Ori, mai este o varianta cea mai buna pentru noi, poate s-a imbunatatit calitatea la un moment dat... poate au schimbat producatorul variatorului, lantului...

Nu cred avem cum sa aflam, dar ar fi interesant de stiut la cate motoare sau schimbat variatoarele astea si/sau lanturile din "milioanele" de motoare vandute...
1.4 tsi... de la 1.8T

Offline bogdanpiatra

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Mar 2010
  • Locaţia: Piatra Neamt, jud Neamt
  • Mesaje postate: 3561
  • Karma: +0/-0
  • Auto: Megane Sedan 1,33, ex O2FL1.2
Re: Motorizare 1.4 TSI 122/140/150 cp
« Răspuns #762 : Mai 13, 2013, 12:17:21 p.m. »
Deci are urmari, se pare.

Offline fixpixu

  • Membru de baza
  • **
  • Joined: Mar 2010
  • Locaţia: Cluj-Napoca
  • Mesaje postate: 375
  • Karma: +0/-0
  • __
  • Auto: Kia Proceed 2019,1.4 T-GDI DCT
Re: Motorizare 1.4 TSI 122/140/150 cp
« Răspuns #761 : Mai 13, 2013, 12:15:36 p.m. »
Functionarea defectuoasa a variatorului axului cu came (camshaft adjuster, nockenwellenversteller) cauzeaza in timp alungirea lantului de distributie.

Offline Cuvantul

  • Membru de baza
  • **
  • Joined: Aug 2010
  • Locaţia: Bucuresti
  • Mesaje postate: 233
  • Karma: +0/-0
  • Viata e importanta.
  • Auto: Skoda Octavia 1.4TSI
Re: Motorizare 1.4 TSI 122/140/150 cp
« Răspuns #760 : Mai 13, 2013, 12:01:32 p.m. »
Si....revin la intrebarea de acum 3 zile :
    Daca nu facem schimbarea/modificarea/inlocuirea "regulatorului arbore cu came" (acesta se pare ca este piesa cu probeme) , este vreo problema pe viitor la masina ??? sau doar ramanem cu tacanitul respectiv pe perioada rece si il suportam acele 60 de secunde .
 
Zi buna .

Offline Andrei1980

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Mai 2010
  • Locaţia: Cluj-Napoca
  • Mesaje postate: 1888
  • Karma: +0/-0
  • Auto: Seat Leon ST - 2.0TDI-150CP
Re: Motorizare 1.4 TSI 122/140/150 cp
« Răspuns #759 : Mai 12, 2013, 11:29:01 p.m. »
Andrei, citesc si scriu pe forum fara sa ma supar si cu respect pentru opiniile fiecaruia. Putem spune orice, bineinteles. Incerc sa te fac atent ca ai folosit cuvantul "haotic" pentru turatia de la pornire. Incerc sa-ti explic ca acea turatie este dictata de computerul masinii in functie de datele pe care le primeste de la diversii senzori la momentul punerii contactului. Deci ceea ce tie ti se pare a fi haotic este de fapt cat se poate de controlat.
In legatura cu lantul de distributie, in primul rand ca Bogdan Piatra are alt motor si deci n-are rost sa dicutam despre el. Tu daca nu citeai forumuri nici n-ai fi fi stiut subiectul, poate! Tu, draga Andrei, de fapt nu ai nicio problema ca dovada ca nu te-a primit nimeni sa-ti rezlove "problema" pe garantie! Tu ai observat niste simptome care te pot conduce la problema SAU NU! Eu inclin sa cred ca nu va fi nicio problema. S-au vandut sute de mii de moatoare d-astea dar nu s-au schimbat sute de mii de lanturi si, cel mai important, nu s-au paradit sute de mii de motoare din cauza lantului neschimbat.
Cam asta am avut de spus. Daca vrei sa te stresezi in continuare in loc sa te bucuri pe deplin de performantele acestui motor, asculta-l, filmeaza-l, inregistreaza-l, cum doresti!
Doamne da sa fie asa cum spui tu :) !!! Poate ca ai dreptate...oricum vremea ne va demonstra cine are dreptate. Pana atunci drumuri bune si sanatate sa avem...restul e viata reala...Numai bine !!!!

PS: azi la ora 13 si ceva cand am pornit pt. prima data in aceasta zi motorul, mi-a carait iarasi lantul...e drept pentru 2-3 secunde dar a fost carait de lant. Nu tacanit...carait. Nu l-am filmat ca mergeam gatit in oras...dar s-a auzit. Dupa acea m-am fatait prin oras si imprejurimi...vreo 50 de km, cu multiple porniri-opriri, nimic...dar la prima pornire a fost acolo. Altadata porneste frumos...asta e. Ce o fi vom vedea pana la urma !
« Ultima Modificare: Mai 12, 2013, 11:36:36 p.m. de Andrei1980 »
Seat Leon ST - 2.0TDI-150CP, FR MY2016
EX:Skoda Octavia 2FL 1.4 TSI - Business, MY2011

Offline bogdanpiatra

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Mar 2010
  • Locaţia: Piatra Neamt, jud Neamt
  • Mesaje postate: 3561
  • Karma: +0/-0
  • Auto: Megane Sedan 1,33, ex O2FL1.2
Re: Motorizare 1.4 TSI 122/140/150 cp
« Răspuns #758 : Mai 12, 2013, 09:20:51 p.m. »
Nici pe mine nu m-au primit 10000 de km(11 luni) la garantie sa imi schimbe lantul, desi le-am dus filmari, etc, etc!
asta nu inseamna ca masina nu avea nimic, dar pana nu incep mai multe probleme care sa faca cat de cat fabrica sa reactioneze tac ca porcu in popusoi!


Din felul vostru de gandire inteleg ca , de exemplu Andrei, daca dupa 30000 de km sesizeaza ceva sa-si vada de treaba , ca vorba aceia, motoarele incep sa se uzeze!


Iar daca vei studia d-le Cristi, vei vedea ca nici la 1,4 tsi nu sunt chiar cazuri izolate, vei gasi multe exemple. Inclusiv la 1,8 tsi! Dar trebuie sa studiezi!
Evident, probleme acestor doua motoare sunt infinit mai mici decat 1,2 tsi! Dar asta nu inseamna ca un proprietar nu trebuie sa se ingrijoreze! Ca ar mai fi ceva, daca mergi cu masina doar in jurul ograzii nu trebuie sa te impacientezi, dar cand pleci si tu in concediu la 2-3000 de km departare parca ai dori sa iti tihneasca!

Offline alexxb

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Aug 2010
  • Locaţia: Bucuresti
  • Mesaje postate: 995
  • Karma: +0/-0
  • Auto: Octavia TDI
Re: Motorizare 1.4 TSI 122/140/150 cp
« Răspuns #757 : Mai 12, 2013, 08:31:08 p.m. »
! Tu, draga Andrei, de fapt nu ai nicio problema ca dovada ca nu te-a primit nimeni sa-ti rezlove "problema" pe garantie!


Apoi daca te iei dupa principii din astea ..... Nu mai am ce sa comentez

Offline CristiVis

  • Membru de baza
  • **
  • Joined: Feb 2012
  • Locaţia: Bucuresti
  • Mesaje postate: 193
  • Karma: +0/-0
  • Auto: Octavia IV 1.5 TSI Ambition
Re: Motorizare 1.4 TSI 122/140/150 cp
« Răspuns #756 : Mai 12, 2013, 08:07:51 p.m. »
Andrei, citesc si scriu pe forum fara sa ma supar si cu respect pentru opiniile fiecaruia. Putem spune orice, bineinteles. Incerc sa te fac atent ca ai folosit cuvantul "haotic" pentru turatia de la pornire. Incerc sa-ti explic ca acea turatie este dictata de computerul masinii in functie de datele pe care le primeste de la diversii senzori la momentul punerii contactului. Deci ceea ce tie ti se pare a fi haotic este de fapt cat se poate de controlat.
In legatura cu lantul de distributie, in primul rand ca Bogdan Piatra are alt motor si deci n-are rost sa dicutam despre el. Tu daca nu citeai forumuri nici n-ai fi fi stiut subiectul, poate! Tu, draga Andrei, de fapt nu ai nicio problema ca dovada ca nu te-a primit nimeni sa-ti rezlove "problema" pe garantie! Tu ai observat niste simptome care te pot conduce la problema SAU NU! Eu inclin sa cred ca nu va fi nicio problema. S-au vandut sute de mii de moatoare d-astea dar nu s-au schimbat sute de mii de lanturi si, cel mai important, nu s-au paradit sute de mii de motoare din cauza lantului neschimbat.
Cam asta am avut de spus. Daca vrei sa te stresezi in continuare in loc sa te bucuri pe deplin de performantele acestui motor, asculta-l, filmeaza-l, inregistreaza-l, cum doresti!
« Ultima Modificare: Mai 12, 2013, 08:20:22 p.m. de CristiVis »
Octavia IV 1.5 TSI 150 CP Ambition
Octavia II FL 1.4 TSI 122 CP Drive

Offline Fan-Skoda

  • Membru de baza
  • **
  • Joined: Oct 2009
  • Locaţia: Bucuresti
  • Mesaje postate: 370
  • Karma: +0/-0
  • Simply Clever
  • Auto: 1.4 TSI
Re: Motorizare 1.4 TSI 122/140/150 cp
« Răspuns #755 : Mai 12, 2013, 03:02:53 p.m. »
Asa zisa problema cu pornirea turata nu este de fapt nicio problema ci numai necunoastere. Turatia este reglata de computerul masinii in functie de diversi parametri. Am invatat asta inca de acum 8 ani pe o alta marca de masina cand la pornirea la rece aveam chiar 1500 rpm iar apoi scadea progresiv. Am fost contrariat atunci pentru nu mai vazusem asa ceva dar mi s-a explicat si am inteles. Filmul cu zgomotul si cu esapamentul iar nu reprezinta nimic sunt de fapt zgomotele normale ale acestei masini. Filmele postate de Andrei, dupa cum spune si el, sunt filme vechi, reluate.
By the way, am fost si eu la revizie (AVIA Motors - Pantelimon, Bucuresti) si am intrebat de eventuale probleme din istoric cu distributia la 1.4 TSI. Raspunsul a fost ca nu au avut cazuri decat la 1.2 TSI. Din punctul meu de vedere performantele acestui motor sunt impresionante si cred ca nu degeaba a fost ales de cateva ori - in diversele lui variante - motorul anului.

Stie cineva sa raspunda la intrebarea pe care am pus-o acum cateva zile (pe 10 Mai)?

Masina mea nu a facut niciodata asa! Se manifesta asa dupa ce mi-au schimbat variatorul de faze. Ai dreptate Cristi, sunt zgomote normale! Astia de la reprezentanta sunt niste prosti! Au comandat un variator de faze (care costa aproximativ 2500 lei) si nu stiau ce sa faca cu el. S-au gandit ca ar da bine pe masina mea. Acum o sa-mi schimbe si distributia ( aproximativ 1600 lei). Sunt dusi cu pluta, nu?
« Ultima Modificare: Mai 12, 2013, 03:04:58 p.m. de Fan-Skoda »
Skoda O II Facelift 1.4 TSI Business ++

Offline Andrei1980

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Mai 2010
  • Locaţia: Cluj-Napoca
  • Mesaje postate: 1888
  • Karma: +0/-0
  • Auto: Seat Leon ST - 2.0TDI-150CP
Re: Motorizare 1.4 TSI 122/140/150 cp
« Răspuns #754 : Mai 12, 2013, 12:29:06 p.m. »
@CristiVis: haotic la mine inseamna ca o face absolut aleatoriu aceste simptome si fara sa pot spune ca uite am facut asa si dupa acea a sunat. Cum am mai precizat...este cand nici dupa o saptamana la pornbire nu am nici un sunet, iar altadata si dupa o zi face urat.
Nu vreau sa te supar dar neg cu vehementa faptul ca ar fi o problema imaginara problema la motorul meu...cat timp tacaniturile si caraiturile au aparut dupa circa 30 000 km, si chiar acum doua saptamani a facut chiar urat la o pornire.(din pacate dupa legea lui Murphy pe alea urate nu le poti inregistra niciodata) Dar o face fara nici un patent anume, foarte aleator. Pornirea turata chiar nu este o problema, dar este alta tema...
Multi au avut aceste caraituri, numai ca multi imediat cum aud ceva si fug la dealer care daca vede ca esti iesit din garantie dintr-o data este  gata sa-ti schimbe jumatate din motor daca trebuie. Eu nu vreau sa fac acest lucru pana simptomele nu devin mai clare si mai asa de toate zilele, nu numai aleator. Ca altfel motorul imi functioneaza bine.


PS: iar multa lume considera ca aceste caraituri si tacanituri aleatorii la aceste motoare ar fi ceva normal, ceva tipic si nici nu o baga in seama(ei sunt cei care scriu pe forumuri ca motoarele lor nu au nimic si functioneaza ca la carte)...dar eu gandesc ca si bogdanpiatra: daca era normal de ce nu o facea de la primii km de functionare...de ce o face numai dupa ce a trecut de 30 000km? Si cu asta am terminat, nu mai am alte comentarii.
« Ultima Modificare: Mai 12, 2013, 12:34:11 p.m. de Andrei1980 »
Seat Leon ST - 2.0TDI-150CP, FR MY2016
EX:Skoda Octavia 2FL 1.4 TSI - Business, MY2011

Offline satlantis

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Nov 2008
  • Locaţia: constanta
  • Mesaje postate: 1084
  • Karma: +0/-0
  • Auto: yeti 1.4 tsi
Re: Motorizare 1.4 TSI 122/140/150 cp
« Răspuns #753 : Mai 12, 2013, 11:00:12 a.m. »
Probabil in sensul ca, de ex. -5, 0, 15, 25 grade  porneste aparent diferit si foarte diferit chiar.
1.4 tsi... de la 1.8T

Offline CristiVis

  • Membru de baza
  • **
  • Joined: Feb 2012
  • Locaţia: Bucuresti
  • Mesaje postate: 193
  • Karma: +0/-0
  • Auto: Octavia IV 1.5 TSI Ambition
Re: Motorizare 1.4 TSI 122/140/150 cp
« Răspuns #752 : Mai 12, 2013, 10:24:14 a.m. »
... porneste haotic turat...


Te rog, fa-ma sa inteleg de ce utilizezi cuvantul "haotic"?!?
Cu lantul, dupa atata timp ar fi trebui sa existe o explicatie clara si nu una bazata pe prezumtii. Parerea mea e sa fii linistit ca de vreo 20.000 de km esti stresat nu de vreo problema pe care o ai ci de una imaginara pe care s-ar putea sa o ai si de care te-ai informat pe net. Spune-mi cate persoane cunosti tu sa fi avut o problema cu distributia alta decat zgomote, zornait, carait, etc. la acest motor? Eu nu stiu niciuna si cred ca nici pe acest forum nu e niciuna dar poate ma insel.


Apropo de lant, sunt de fapt doua lanturi nu? Celalalt parca "invarte" pompa de ulei?
« Ultima Modificare: Mai 12, 2013, 10:59:16 a.m. de CristiVis »
Octavia IV 1.5 TSI 150 CP Ambition
Octavia II FL 1.4 TSI 122 CP Drive

Offline Andrei1980

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Mai 2010
  • Locaţia: Cluj-Napoca
  • Mesaje postate: 1888
  • Karma: +0/-0
  • Auto: Seat Leon ST - 2.0TDI-150CP
Re: Motorizare 1.4 TSI 122/140/150 cp
« Răspuns #751 : Mai 12, 2013, 09:36:25 a.m. »
Da...sunt filme mai vechi reluate, fiindca nu s-a schimbat absolut nimic in zgomotele motorului meu de circa un an. Le fel porneste haotic turat si la fel porneste cateodata mai cu tacanituri sau caraituri..dar densitatea acestor zgomote nu s-a intensificat/modificat...Cand o sa se schimbe ceva, o sa fac filmari noi cu care probabil o sa ma prezint iarasi la dealer. Daca marc banul macar sa fie cazul realmente necesar. Pana atunci drumuri bune sa avem. :082:
@ Cristi: probabil o sa zici ca numai vorbesc asa, dar caraiturile de lant provin din simplul fapt ca acel intinzator hidraulic in acelea cateva secunde nu este amorsat si lantul este lasat. Plus ca aceste lanturi se lungesc cu timpul si km parcursi si acel intinzator hidraulic dupa un timp nici extins pana la maxim nu poate opera perfect. Sunt filmulete pe youtube unde se vede clar acest lucru. Probabil nu am zis nimic nou, dar nu este nimic de discutat dupa mine la caraitura lant...Iar tacanitul la pornire, care cel putin la mine se produce mai des, fara acel carait urat de lant, probabil este produs de acel variator ax cu came...
« Ultima Modificare: Mai 12, 2013, 09:44:06 a.m. de Andrei1980 »
Seat Leon ST - 2.0TDI-150CP, FR MY2016
EX:Skoda Octavia 2FL 1.4 TSI - Business, MY2011

Offline CristiVis

  • Membru de baza
  • **
  • Joined: Feb 2012
  • Locaţia: Bucuresti
  • Mesaje postate: 193
  • Karma: +0/-0
  • Auto: Octavia IV 1.5 TSI Ambition
Re: Motorizare 1.4 TSI 122/140/150 cp
« Răspuns #750 : Mai 12, 2013, 07:40:30 a.m. »
Asa zisa problema cu pornirea turata nu este de fapt nicio problema ci numai necunoastere. Turatia este reglata de computerul masinii in functie de diversi parametri. Am invatat asta inca de acum 8 ani pe o alta marca de masina cand la pornirea la rece aveam chiar 1500 rpm iar apoi scadea progresiv. Am fost contrariat atunci pentru nu mai vazusem asa ceva dar mi s-a explicat si am inteles. Filmul cu zgomotul si cu esapamentul iar nu reprezinta nimic sunt de fapt zgomotele normale ale acestei masini. Filmele postate de Andrei, dupa cum spune si el, sunt filme vechi, reluate.
By the way, am fost si eu la revizie (AVIA Motors - Pantelimon, Bucuresti) si am intrebat de eventuale probleme din istoric cu distributia la 1.4 TSI. Raspunsul a fost ca nu au avut cazuri decat la 1.2 TSI. Din punctul meu de vedere performantele acestui motor sunt impresionante si cred ca nu degeaba a fost ales de cateva ori - in diversele lui variante - motorul anului.

Stie cineva sa raspunda la intrebarea pe care am pus-o acum cateva zile (pe 10 Mai)?
« Ultima Modificare: Mai 12, 2013, 07:43:30 a.m. de CristiVis »
Octavia IV 1.5 TSI 150 CP Ambition
Octavia II FL 1.4 TSI 122 CP Drive

 

* Susține forumul

Cumpără de la eMAG apăsând întâi acest buton

și astfel vei susține forumul.

Recomandăm și PCGarage, Fashion Days, Elefant.ro, CEL.ro, F64, evoMAG, Libris, Flanco, Anvelope-oferte.ro

De fiecare dată când dai mai întâi click pe unul din aceste linkuri de mai sus, iar abia mai apoi cumperi, ajuți forumul cu un mic comision care se întoarce în contul de afiliere pentru plata serviciilor care sunt necesare în a ține forumul online.

* Intra in cont / Log in

 
 
Bine ai venit, Vizitator. Te rugăm să te autentifici sau să te înregistrezi.

* Subiecte recente

MOTORIZARE 1.6 MPI de Mdudu
[Mai 13, 2024, 01:59:38 p.m.]


Roata rezerva de Alejinxique
[Mai 08, 2024, 11:51:33 a.m.]


Sfaturi pentru achizitionarea unei masini la mana a doua de deutch
[Aprilie 25, 2024, 09:55:18 a.m.]


Turcaletul de Leonard
[Aprilie 19, 2024, 12:16:20 p.m.]


Jurnal bord Honda Civic 1.6idtec 120 CP de vizitator
[Aprilie 18, 2024, 09:17:59 a.m.]


Probleme sistem portbagaj. de al bundy
[Aprilie 17, 2024, 05:56:47 p.m.]

* Mesaje recente

Calendar

Mai 2024
Lu Ma Mi Jo Vi Sa Du
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 [19]
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31