Campania a continuat cu un drivest cu noua mazda 3, versiunea hatch, echipare de varf, cu motorul Skyactiv G (aka un motor traditional, insa cu dezactivarea cilindrilor si microhibrid pe 24V) si cutie manuala.
Testul a fost destul de scurt - cam 25 minute, insa pe mine unul masina m-a convins. In primul rand, insonorizarea e la inaltime. Materialele de calitate. Feelingul de premium e foarte prezent. In al doilea rand, nu am simtit probleme datorate suspensiei spate. Tinuta de drum e foarte buna, placuta si confortabila insa foarte precisa.
Taraboanta vine cu 3 ani garantie standard si se poate extinde la 5 pentru o suma decenta (~550€), mult mai decenta decat la hotii de la Seat (vag in general) de exemplu.
In showroom era disponibila si versiunea berlina, care are in spate alte geamuri, mai mari, pentru care eu unul as prefera-o. Insa nu vine cu awd. Si are deschiderea la portbagaj mai mica. Si mi-ar placea hatchul mai scurt pentru ca imi lasa mai mult loc pentru bicle in garaj.... prin urmare inca nu m-am decis daca imi place mai mult hatch sau berlina. Eu fiind in fata, putin imi pasa de geamurile din spate.... asa ca probabil o sa fac un raid cu sotia pe la showroom sa vad ce zice si ea.
+ Calitatea interiorului. Premium, nu premium alike.
+ Designul la berlina
++ Insonorizarea. Cred ca e prima din seria recenta de teste care e peste petrolierul meu. Si fara zgomote parazite, fara trancaneli si scartaieli prin hartoapele locale.
+ Cutie de viteze manuala super precisa.
+ Tinuta foarte buna de drum in ciuda suspensiei punte spate. Nu pare sa aiba ruliu mai mare decat Leon Cupra de exemplu in viraje. Si cu toate astea ramane foarte confortabila. Dintre toate cele incercate singura care mi se pare mai faina la tinuta de drum e Giulia.
+ Frane foarte pe gustul meu, cu pedala scurta insa totusi dozabila. Din pacate nu am avut unde sa le testez anduranta.
+ Gadgetaraia la zi. Inca un + pentru HUD. Si pentru camera 360grade, un + pentru consoarta si compenseaza si geamurile cam mici.
0 - motorul de 2L 122 CP e doar decent. Un pic cam anemic. Nu te rogi de el, daca mergi normal merge normal, insa daca tragi de el... merge tot normal
Insa oricum nu cred ca-l mai comanda nimeni, ca se poate comanda deja Skyactive X care are 56CP in plus. Un + pentru start-stopul bine facut (o fi si ala pe 24V ? ), si pentru faptul ca la relenti chiar si cand merge motorul nu se aude decat in primele 2 min dupa pornire.
0 - pozitia la scaune mie mi-a placut, chiar mult. Singurul dubiu pe care il am e cu dumneaei.... reglajele merg foarte jos, jos si normal. Sus n-are
. Valabi si pentru volan. Si nici niste pernute sau ceva pentru cei mai mici de statura nu am vazut in catalog
- daca e sa critic ceva, tot ferestrele cam mici pentru gustul meu si in fata si in spate. Noroc de camera 360grade....
- la berlina deschiderea portbagajului e microscopica. Ca la toate berlinele. Sau m-oi fi invatat eu rasfatat cu twin door-ul de la Superb (ma asteptam ca in 10 ani sa devina standard pe toate berlinele, dar nu....).
- n-are roata de rezerva (si cred ca nici pneuri runflat) insa s-ar putea sa aduca. Catalogul de accesorii e inca provizoriu.
Trebuie musai sa vad si varianta cu cutie automata, si motorizarea skyactiv X. Daca vreuna din astea 2 nu au un defect fundamental (gen sa schimbe ca la Citronel vitezele iar motorul sa fie o fumigenta zgomotoasa si anemica) cred ca m-am cam hotarat....
PS
Am si poze insa am pozat berlina, nu hatchul pe care l-am testat
Credeam ca doar berlina ma intereseaza insa s-ar putea sa ma razgandesc...