Forum discutii Skoda cu pareri, opinii, ajutor si intrebari legate de probleme si erori la masini Skoda


Autor Subiect: Mazda CX-30, frumoasa si rosie  (Citit de 41063 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline james kilowatt

  • Expert
  • ***
  • Joined: Ian 2010
  • Locaţia: Europa
  • Mesaje postate: 2709
  • Karma: +0/-0
  • Auto: Mazda CX30 SkyX AT AWD
Re: Mazda CX-30, frumoasa si rosie
« Răspuns #50 : Septembrie 24, 2019, 05:42:53 p.m. »
Pe forumul monomarca lumea spune ca dpdv al taxelor e considerata hibrid.  Whatever....
Mazda CX-30 Rosie 2020
Skoda Superb 1.8 TSI 2010 - in Ilfov

Offline vizitator

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Apr 2011
  • Locaţia: Bucharest
  • Mesaje postate: 5102
  • Karma: +0/-1
  • am avut cea mai ,,extraordinara'' masina: 1.2 TSI
Re: Mazda CX-30, frumoasa si rosie
« Răspuns #49 : Septembrie 24, 2019, 05:15:51 p.m. »
OK, multumesc de raspuns.
In Bucuresti, printr hotararea 140/2016 a Consiliului General, masinile electrice si hibride pot parca gratis in orice parcare a municipalitatii (nu se rezerva locuri speciale, dar daca se gasesc locuri libere se poate parca gratis). Este nevoie doar de o vignieta anuala emisa de Administratia Strazilor, eliberata in baza unei cereri, care sa ateste ca respectiva masina e electrica sau hibrida.
Asa ca Mazda cu G122 mild-hybrid poate induce in eroare. Cumpara omul masina crezand ca e hibrida si cand se duce sa obtina vignieta de parcare gratis, i se spune ca e marketing si de fapt masina e doar pe benzina. :042:
Of, of, of..
In frane si in femei sa nu ai incredere niciodata.

Offline james kilowatt

  • Expert
  • ***
  • Joined: Ian 2010
  • Locaţia: Europa
  • Mesaje postate: 2709
  • Karma: +0/-0
  • Auto: Mazda CX30 SkyX AT AWD
Re: Mazda CX-30, frumoasa si rosie
« Răspuns #48 : Septembrie 24, 2019, 05:11:33 p.m. »
Mild-Hybrind inseamna un micro-hibrid. Un motor/generator minuscul si o baterie la fel de minuscula (0.17kwh in cazul Mazda) care face recuperare de energie la decelerare, ajuta motorul termic la accelerare si alimenteaza consumatorii cand motorul e oprit.  Insa nu merge in mod pur electric nici macar 1m.
La Mazda probabil ca e pur marketing in materie de economie de carburant (probabil e infima). Insa partea asta electica contribuie la alte chestii. De exemplu la "pozitionarea" motorului atunci cand se opreste ca sa re-porneasca foarte usor si foarte repede (are start-stop si intr-adevar e la ani lumina fata de cel de pe Leon TSI de exemplu). Mazda la un moment dat voiau sa faca repornirea fara sa actioneze demarorul,  doar sa dea o scanteie in cilindru cu compresia ca sa-l dea peste cap, si pentru asta are nevoie sa-l opreasca intr-o pozitie precisa. (sper sa reuseasca...)
Sau de exemplu la reglajul turatiei atunci cand faci schimbarea de viteze la cutia manuala, incat sa fie foarte usoara si fara socuri, cand intra in viteze motorul e "sincronizat" deja cu rotile.
« Ultima Modificare: Septembrie 24, 2019, 05:13:40 p.m. de james kilowatt »
Mazda CX-30 Rosie 2020
Skoda Superb 1.8 TSI 2010 - in Ilfov

Offline Iulian M

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Mar 2011
  • Mesaje postate: 2828
  • Karma: +0/-0
Re: Mazda CX-30, frumoasa si rosie
« Răspuns #47 : Septembrie 24, 2019, 03:24:03 p.m. »
Ce are Mazda acum pe G122 e marketing.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Offline vizitator

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Apr 2011
  • Locaţia: Bucharest
  • Mesaje postate: 5102
  • Karma: +0/-1
  • am avut cea mai ,,extraordinara'' masina: 1.2 TSI
Re: Mazda CX-30, frumoasa si rosie
« Răspuns #46 : Septembrie 24, 2019, 03:16:49 p.m. »
Si acest mild-hibrid ce inseamna? Sa inteleg ca e motor hibrid sau e pur si simplu o gaselnita de marketing?
In frane si in femei sa nu ai incredere niciodata.

Offline Iulian M

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Mar 2011
  • Mesaje postate: 2828
  • Karma: +0/-0
Re: Mazda CX-30, frumoasa si rosie
« Răspuns #45 : Septembrie 24, 2019, 02:50:49 p.m. »
E motorul vechi cu cateva imbunatatiri cum ar fi dezactivare de cilindri si sistem mild-hibrid.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Offline vizitator

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Apr 2011
  • Locaţia: Bucharest
  • Mesaje postate: 5102
  • Karma: +0/-1
  • am avut cea mai ,,extraordinara'' masina: 1.2 TSI
Re: Mazda CX-30, frumoasa si rosie
« Răspuns #44 : Septembrie 24, 2019, 02:20:18 p.m. »
Ce inseamna motor Mazda G122 M-hybrid? Am vazut ca se pune pe CX30 si nu stiu ce inseamna. E tot cel vechi pe benzina, aspirat, sau i-au pus ceva in plus? ;)
In frane si in femei sa nu ai incredere niciodata.

Offline james kilowatt

  • Expert
  • ***
  • Joined: Ian 2010
  • Locaţia: Europa
  • Mesaje postate: 2709
  • Karma: +0/-0
  • Auto: Mazda CX30 SkyX AT AWD
Re: Mazda CX-30, frumoasa si rosie
« Răspuns #43 : Septembrie 13, 2019, 05:13:05 p.m. »
Nu, in CX3 nu m-am urcat. LA CX30 portbagajul e ceva mai mare, 430l, si destul de accesibil (fara insa sa fie plat de la gura de incarcare, inca are un mic "prag".    Din cate imi amintesc  M3 hatchback are 360l, iar berlina 450.
Mie si 360l mi-ar ajunge in mod normal.

Din cate inteleg de la traficant urmeaza schimbari in toata gama. Se schimba in urmatorul an si Mazda6, si CX5 si cred ca si CX3 deci in curand vor aparea schimbari.  Sau ocazii de negociat ce-a mai ramas pe stoc inainte de schimbarea de generatie...


Pe mine la Mazda (modelele astea doua inrudite) ma atrag in primul rand  calitatea interiorului, motorizarea skyactiv X si insonorizarea. Probabil ca luate pe bucati sau pe specificatii pe hartie exista alegeri mai bune insa dupa criteriile mele inca n-am gasit....  A, si faptul ca garantia pe 5 ani e rezonabila la pret.


Adevaratul versus care e in capul meu este daca sa schimb sau nu masinile ACUM :D De fapt nu am niciun motiv obiectiv s-o fac.
« Ultima Modificare: Septembrie 13, 2019, 05:20:07 p.m. de james kilowatt »
Mazda CX-30 Rosie 2020
Skoda Superb 1.8 TSI 2010 - in Ilfov

Offline vizitator

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Apr 2011
  • Locaţia: Bucharest
  • Mesaje postate: 5102
  • Karma: +0/-1
  • am avut cea mai ,,extraordinara'' masina: 1.2 TSI
Re: Mazda CX-30, frumoasa si rosie
« Răspuns #42 : Septembrie 13, 2019, 04:56:14 p.m. »
ai putea face o comparatie cu Mazda CX3? Portbagajul ti s-a parut la fel de mic? (la CX3 este de 350litri, descurajant pentru familisti).
In frane si in femei sa nu ai incredere niciodata.

Offline james kilowatt

  • Expert
  • ***
  • Joined: Ian 2010
  • Locaţia: Europa
  • Mesaje postate: 2709
  • Karma: +0/-0
  • Auto: Mazda CX30 SkyX AT AWD
Re: Mazda CX-30, frumoasa si rosie
« Răspuns #41 : Septembrie 13, 2019, 03:22:08 p.m. »
Hai sa continui putin aici saga.

Dupa cum stiti, a iesit si Mazda 3 versiunea pe tocuri. Aka CX-30. E o mazda 3 mai inalta, insa mai scurta, cu apatament mai mic si denumita SUV, ca denumirea asta magica pare afrodisiaca pentru multi cu probleme de....a.... imagine.

Desi nu-s mare amator de SUV-uri (stau inca bine cu imaginea) am spus sa-i dau o sansa, tinand cont ca-i SUV mai mult doar cu numele, in realitate e un crossover decent, si in plus are sanse sa fi rezolvat una dintre problemele principale pe care le vad la Mazda 3, si anume locurile/geamurile din spate.


Versiunea testata a fost automata, tot cu motorul G122. Cu ocazia asta am testat deci si cutia care daca nu mi-ar fi placut ar insemna sa abandonez ideea.


Vestea buna e ca mie unuia mi-a placut cutia automata. Am vazut ca multi o critica prin presa, mie imi place. E oricum cu 10 clase peste alea robotizate simple. In comparatie cu DSG-ul mie imi place mai mult cum se comporta la viteze reduse, gen  blocaje de trafic.  De CVT-uri nu mai zic, alea sunt foarte eficiente insa moartea pasiunii ca feeling.

In mers schimbarile nu sunt la fel de rapide ca la un DSG insa nici nu te plictisesti asteptand.  Shimbarile de trepte mi s-au parut suficient de line si de inspirate (si in sport si in mod normal), uneori mai inspirate decat cele de pe DSG7 uscat de exemplu.  Schimbarea de la padele, pe care ai putea s-o folosesti atunci cand vrei sa anticipezi o haiducie e suficient de rapida si de lina in ambele sensuri.


Pe de alta parte tot nu-s convins cu spatiul in spate vs 3 hatchback.  Clar sta mai bine la cap. Insa la picioare si la latime nu-s convins, or fi diferentele nanometrice. Pe edmunds scrie ca Mazda3 e mai spatioasa in spate (mai putin pe inaltime), pe Mazda Belgia e invers. Acceptabil insa nu mai mult. Fata de Mazda 3 are geamuri mai mari si in plus nu mai are tavanul negru (la Mazda 3 singura nuanta de tavan e negru, ca asa a decis un satanist de la marketing).


Ca sofer, mi se pare ca 3 sta un pic mai bine cam la toate capitolele dpdv al dinamicii.  Si CX30 e foarte reusita si rafinata, insa 3-ul mi s-a parut chiar un pic mai reusita si mai rafinata. Evident, asta tine si de gusturi.


Motorul (G122) aceeasi impresie ca la 3, e OK daca mergi normal si isi arata limitele daca tragi de ea.  Parca pe 3 mi s-a parut mai silentios.  In materie de insonorizare si pe CX30 am fost impresinat de cat de putin prezent e zgomotul de vant (testat pana la 150km/h), tinand cont pe de o parte de caroseria inalta si pe de alta parte de geamurile "chioare".



Testul a fost de 4km de drum normal (cu trafic cam nasol) si vreo 18 de autostrada, mergand in toate felurile. Consum pe BC 7.4. Cred ca o 3 cu Skyactiv X  si mergand mai eco are sanse sa fie sensibil sub chiar si cu awd.


Trebuie sa mearga s-o vada si consoarta. Eu parca as zice 3 (ca deh, eu o sa merg in general in fata), insa nu e o hotarare batuta in cuie, pragmatic vorbind CX30 ar fi o alegere interesanta.  Consoarta spun convins ca va spune "3 hatchback". Eu as alege 3 berlina pentru design/feeling sau CX30 pentru partea practica, insa si un hatchback (eventual cu AWD) ar fi o optiune interesanta care 95% din timp ar fi chiar optima. Cel mult mi-ar parea rau ca nu am luat CX30 de doua ori pe an, cand vin familioanele extinse.
« Ultima Modificare: Septembrie 13, 2019, 03:37:33 p.m. de james kilowatt »
Mazda CX-30 Rosie 2020
Skoda Superb 1.8 TSI 2010 - in Ilfov

Offline vizitator

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Apr 2011
  • Locaţia: Bucharest
  • Mesaje postate: 5102
  • Karma: +0/-1
  • am avut cea mai ,,extraordinara'' masina: 1.2 TSI
Re: Mazda CX-30, frumoasa si rosie
« Răspuns #40 : Iulie 30, 2019, 08:02:16 p.m. »
Mazda 6 2.2 diesel are AT cu convertizor de cuplu, nu? Am mers cu modelul si parerea mea este ca in traficul aglomerat, gen bara la bara, e mai buna decat DSG 7 de pe Passat 2.0 tdi. La Mazda totul este  lin, fără socuri in cutie sau in acceleratie. As spune chiar ca totul e plictisitor de lin, la orice viteza. Cutia DSG de pe Passat 2.0 tdi are poticneli in oras la viteze mici si are lag mare la acceleratie. In schimb, cand vrei sa accelerezi in forta e chiar invers: cutia Dsg 7 e mult mai buna.

Trimis de pe al meu SM-J510FN folosind Tapatalk

In frane si in femei sa nu ai incredere niciodata.

Offline Iulian M

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Mar 2011
  • Mesaje postate: 2828
  • Karma: +0/-0
Re: Mazda CX-30, frumoasa si rosie
« Răspuns #39 : Iulie 30, 2019, 05:43:00 p.m. »
Uita-te la video-ul asta de 2 minute despre cutiile de la Mazda: https://www.youtube.com/watch?v=WMUfqe4yYxc

Eu in ultimii 2 ani le-am avut pe toate trei: CVT, DSG si AT.
Parerea mea simpla e cam asa:
  • CVT nu as mai cumpara niciodata (ca sa fiu clar, niciodata :) );
  • DSG as lua pe o masina mai sportiva gen GTI, Focus ST, Megane RS care are padele cu care poti schimba in modul manual si combini cele mai faine avantaje: schimbat foarte foarte rapid cu comanda manuala;
  • AT modern cu convertizor de cuplu care cupleaza rapid e o combinatie din alea doua de mai sus (buna pentru traficul bara la bara si mers in viteze inferioare si cu acceleratie directa dupa ce blocheaza convertizorul);
« Ultima Modificare: Iulie 30, 2019, 05:45:22 p.m. de Iulian M »

Offline james kilowatt

  • Expert
  • ***
  • Joined: Ian 2010
  • Locaţia: Europa
  • Mesaje postate: 2709
  • Karma: +0/-0
  • Auto: Mazda CX30 SkyX AT AWD
Re: Mazda CX-30, frumoasa si rosie
« Răspuns #38 : Iulie 30, 2019, 05:32:03 p.m. »
Pai inca nu am reusit sa aflu pe ce platforma e A3-ul asta "2020" care tocmai a aparut in oferta.
Treaba cu viteza de schimbare nu mi se pare foarte relevanta. Daca e confortabila, e OK. Daca am nevoie de o depasire din scurt de exemplu schimb "manual", anticipand depasirea cu cateva secunde (cum as face si cu o cutie manuala).  Singura chestie care mi-ar sta in gat ar fi sa fie foarte ineficienta, sa "o tina" mult din corvertizor, etc. in mod normal hidramatele moderne au un dispozitiv de blocare a convertorului si eficienta apropiata de una manuala.


M-am uitat la specs... spatiul e aproape identic cu Golful.
Mazda fata/spate 42.3 35.1 inch
Golf fata/spate 41.2 35.6 inch


Pe lateral in fata sunt identice, iar in spate Golful are 1" in plus (irelevant pt 2 pesoane in spate, iar 3 oricum stau incomod datorita tuneului central).
« Ultima Modificare: Iulie 30, 2019, 05:47:31 p.m. de james kilowatt »
Mazda CX-30 Rosie 2020
Skoda Superb 1.8 TSI 2010 - in Ilfov

Offline Iulian M

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Mar 2011
  • Mesaje postate: 2828
  • Karma: +0/-0
Re: Mazda CX-30, frumoasa si rosie
« Răspuns #37 : Iulie 30, 2019, 05:27:28 p.m. »
Cutia auto de la Mazda nu schimba atat de repede comparativ cu DSG-ul dar e mai placuta in traficul bara la bara.
Daca e sa iei cutie cu dublu ambreiaj, eu zic sa mergi pe DSG ca au cam cea mai buna experienta cu ele si majoritatea revistelor care le-au masurat obiectiv au trans concluzia ca sunt mai bune decat DCT-urile de la Hyundai/Kia sau Megane; doar sa alegi DSG-ul cu ulei care probabil e pe 2.0TSI.

Audi A3 cu 2.0TSI e o optiune interesanta, mai ales daca e pe platforma noua care ar trebui sa aiba un NVH bun.

Offline james kilowatt

  • Expert
  • ***
  • Joined: Ian 2010
  • Locaţia: Europa
  • Mesaje postate: 2709
  • Karma: +0/-0
  • Auto: Mazda CX30 SkyX AT AWD
Re: Mazda CX-30, frumoasa si rosie
« Răspuns #36 : Iulie 30, 2019, 05:18:44 p.m. »
propos, de ce nu arunci un ochi la Honda Civic 5d face-lift cu motor 1.5 benzina 182 CP?...


Din motive de CVT....  si e musai sa fie automata. Daca aveau ceva cu dublu ambreiaj sau macar o hidramata mai reusita era o treaba.

Nici pentru mine AWD-ul nu e un criteriu. Daca se poate bine, daca nu nu asta m-ar impiedica prea tare sa iau o masina care imi place.


Pentru mine senzorul de presiune e o bataie de cap suplimentara, tinand cont ca prefer set de jante + pneuri dedicate iarna/vara. Si cum m-am perfectionat imi ia cam 35 minute schimbarea, in timp ce daca ar trebui sa ma duc la un garaj nu doar ca asta m-ar costa dar as si pierde mult mai mult timp.
Mazda CX-30 Rosie 2020
Skoda Superb 1.8 TSI 2010 - in Ilfov

 

* Susține forumul

Cumpără de la eMAG apăsând întâi acest buton

și astfel vei susține forumul.

Recomandăm și PCGarage, Fashion Days, Elefant.ro, CEL.ro, F64, evoMAG, Libris, Flanco, Anvelope-oferte.ro

De fiecare dată când dai mai întâi click pe unul din aceste linkuri de mai sus, iar abia mai apoi cumperi, ajuți forumul cu un mic comision care se întoarce în contul de afiliere pentru plata serviciilor care sunt necesare în a ține forumul online.

* Intra in cont / Log in

 
 
Bine ai venit, Vizitator. Te rugăm să te autentifici sau să te înregistrezi.

* Subiecte recente

Sfaturi pentru achizitionarea unei masini la mana a doua de deutch
[Aprilie 25, 2024, 09:55:18 a.m.]


Turcaletul de Leonard
[Aprilie 19, 2024, 12:16:20 p.m.]


Jurnal bord Honda Civic 1.6idtec 120 CP de vizitator
[Aprilie 18, 2024, 09:17:59 a.m.]


Probleme sistem portbagaj. de al bundy
[Aprilie 17, 2024, 05:56:47 p.m.]


Mazda CX-30, frumoasa si rosie de james kilowatt
[Aprilie 16, 2024, 07:38:05 p.m.]


infiltratii apa prin stanga pedalei de ambreiaj de costel34
[Aprilie 12, 2024, 04:29:07 p.m.]

* Mesaje recente

Calendar

Aprilie 2024
Lu Ma Mi Jo Vi Sa Du
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 [28]
29 30