Forum discutii Skoda cu pareri, opinii, ajutor si intrebari legate de probleme si erori la masini Skoda


Autor Subiect: Alta Octavia 3 FL 1.8 TSI 4x4 DSG  (Citit de 7901 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline Stef13

  • Moderator General
  • ***
  • Joined: Apr 2008
  • Locaţia: NT
  • Mesaje postate: 3369
  • Karma: +3/-0
Re: Alta Octavia 3 FL 1.8 TSI 4x4 DSG
« Răspuns #26 : August 02, 2018, 10:27:10 p.m. »
Stop-start e pentru reducerea poluarii, ceea ce nu-i rau. Mare economie nu faci la carburant si sigur nici la piese de schimb. Foarte deranjant la sistemul asta e atunci cand, la mersul piticului, iti opreste motorul exact cand vrei sa-i dai gaz si sa te bagi. Exista niste trucuri "eco" pentru dezactivare permanenta. Nimic ireversibil, scoti doar o mufa pe ici pe colo, in functie de marca.

Offline Sorinn

  • Membru de baza
  • **
  • Joined: Ian 2018
  • Locaţia: Bucuresti
  • Mesaje postate: 129
  • Karma: +0/-0
  • Doar Inscris
  • Auto: O3FL 1.8 TSI 4x4 DSG6
Re: Alta Octavia 3 FL 1.8 TSI 4x4 DSG
« Răspuns #25 : August 02, 2018, 09:01:36 p.m. »
@mad.hatter ... folosesc start-stop .... cum pornesc motorul prima chestie pe care o fac este sa apas butonul de dezactivare  >:)
Lasand gluma .... singura situatie in care mi se pare util este traficul bara-la-bara din Buc .... si de cand am masina orasul a fost mai liber. Dar dupa ce vor incepe scoli+gradi+licee+facultati si va fi jale-n oras .... cred ca-l voi incerca ... sa vad daca merita dpdv economie.
De suspensie ce sa zic ???!! Si pe vechea masina si pe asta am PDG ... deci teoretic suspensia ar trebui sa fie ceva mai tare. La vechea chiar era ... am mers si cu O2 fara pdg si clar mi s-a parut mai moale. La O3FL clar mi se pare mai moale decat la "vechea". Ca tinuta de drum, stabilitate .,.. etc de genul asta ... nu prea am avut ocazia sa testez. Dupa jumatea lui august plec la munte si voi avea ceva drumuri pe la Rasnov, satul Pestera de pe langa Moeciu ... deci acolo o sa vad ce poate. Oricum ... la prima vedere ... O2FL mi se pare mai "barca" decat O3FL .... repet ... amandoua cu PDG.

Offline mad.hatter

  • Membru de baza
  • **
  • Joined: Ian 2018
  • Locaţia: bucuresti
  • Mesaje postate: 353
  • Karma: +0/-0
  • Amat Victoria Curam
  • Auto: Octavia 3 FL 1.8 tsi 4x4 DSG6
Re: Alta Octavia 3 FL 1.8 TSI 4x4 DSG
« Răspuns #24 : August 02, 2018, 06:59:43 p.m. »
Ce parere ai despre suspensie? Folosesti startstop?



Sent from my iPhone using Tapatalk
Love.Drive.Eat.Prey

Offline Sorinn

  • Membru de baza
  • **
  • Joined: Ian 2018
  • Locaţia: Bucuresti
  • Mesaje postate: 129
  • Karma: +0/-0
  • Doar Inscris
  • Auto: O3FL 1.8 TSI 4x4 DSG6
Re: Alta Octavia 3 FL 1.8 TSI 4x4 DSG
« Răspuns #23 : August 01, 2018, 09:14:52 p.m. »
@Iulian .... sunt convins ca este asa cum spui ... cu reducerea greutatii (care se pare ca in ultimii ani este una din caile de reducere a consumului ... ma rog mai sunt si alte cai de a realiza asta ... start-stop, imbunatatirea aerodinamicii, eficientizarea motorului, etc.).. etc. Iar analogia ta cu ecu si senzorul de detonatie se "muleaza" perfect pe situatia asta. Repet .. sunt niste maruntisuri toate chestiile alea de care am zis ..... stiu asta ... sunt multe alte chestii la masina care imi plac foarte mult (ca altfel nu ma convingeau sa o iau ...  :D )
E ca la matematica ... se face o suma algebrica a tuturor componentelor (fiecare cu semnul ei .... plus sau minus) ... si daca rezultatul este > 0 ... e ok ... daca e < 0 ... nu e OK. In cazul meu a fost > 0 ... deci am vrut/luat masina !!!

Offline Iulian M

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Mar 2011
  • Mesaje postate: 2828
  • Karma: +0/-0
Re: Alta Octavia 3 FL 1.8 TSI 4x4 DSG
« Răspuns #22 : August 01, 2018, 08:22:42 p.m. »
Multe din chestiile astea de cost cutting cred ca au venit in principal cu redusul masei masinii.

Probabil inginerii care lucreaza la urmatorul model au un target sa reduca masa cu 10% care va atrage o acceleratie mai buna, consum mai bun si emisii mai mici.

In R&D auto, cam ca in orice domeniu, exista mai multe echipe care se ocupa de anumite componente si fiecare echipa probabil are un target sa reduca masa componentelor de care sunt ei raspunzatori fara sa creasca costul. Sa tai de unde clientul nu vede e cel mai usor de facut.

Ca exemplu, un rezervor de lichid de parbriz de 2kg acuma are 1.8kg si tot asa.

Defapt ei incearca sa reduca acel rezervor de la 2kg la 1.5kg ca apoi sa mai adauge 0.3kg de electronica (infotainment mai rapid, wireless charging, lane keep assist si altele de genul) si intr-un final masina sa aiba o masa mai redusa ca vechiul model.


Ei inainte au oferit tot ce ai zis tu ca ai observat acum (locuri de depozitare in bord) si de care esti nemultumit acum dar tot te-au convins sa cumperi noul model. Ei o sa taie pana cand lumea nu mai cumpara modelul nou ca au taiat prea mult si apoi o sa inceapa sa adauge inapoi.

Toata relatia asta producator/cumparator o vad cam ca reglajul avansului la injectia electronica in bucla inchisa: ECU creste avansul pana cand senzorul de detonatie se activeaza si apoi reduce si se reia bucla.
« Ultima Modificare: August 01, 2018, 08:29:12 p.m. de Iulian M »

Offline Sorinn

  • Membru de baza
  • **
  • Joined: Ian 2018
  • Locaţia: Bucuresti
  • Mesaje postate: 129
  • Karma: +0/-0
  • Doar Inscris
  • Auto: O3FL 1.8 TSI 4x4 DSG6
Re: Alta Octavia 3 FL 1.8 TSI 4x4 DSG
« Răspuns #21 : August 01, 2018, 07:55:36 p.m. »
@lucian.1950 ... multumesc pentru urari !!!

Apropos de cost savings si diferente de calitate intre generatiile 2 si 3 de Octavia. Azi am completat cu lichid de parbriz (cand am ridicat-o de la dealer avea "plinul" facut" ... cu lichid de parbriz ... nu benzina ... bineinteles) si ma uitam la capacelul ala bleu de la "gura" rezervorului ... un amarat de plastic subtire ... daca te opintesti cu degetele-n el din greseala cand il inchizi ...ajungi pe partea cealalta. Pai la O2FL era un plastic solid ... nici nu-l "clinteai". Am pipait (cat s-a putut) corpul rezervorului pentru lichid de parbriz ... tot asa o amaraciune de plastic ... vai de mama lui. La vechea masina era un plastic mult mai solid si k lumea. Pana si capacitatea rezervorului cu lichid de parbriz au micsorat-o: la O2FL are 3 litri daca nu ai spalator de faruri si 5.5 litri daca ai spalator de faruri; la O3FL are tot 3 litri daca nu ai spalator de faruri si 4.7 litri daca ai spalator de faruri. Ma miram eu de ce s-a golit rezervorul asa de repede !!!  :D
Ma uitam la baterie ... la vechea masina era pusa intr-o cutie cu capac ... bla-bla .... la asta noua ... ciu-ciu cutie ... e "la vedere". Nu zic ca astea inseamna ca e o masina proasta sau ca vine sfarsitu' lumii .... dar totusi .... lucrurile "mari" sunt de fapt o suma de detalii "mici". Mai sunt si alte detalii deranjante (pentru mine ... cel putin): cea veche avea un mic torpedo/compartiment foarte util ... in mijlocul bordului ... asta noua nema, cea veche avea la scaunele din fata doua mici "buzunare" pe laterale ... tot asa utile dupa parerea mea ... mai tineam acolo monezi pentru carucioarele de supermarket+diverse alte maruntisuri .... asta noua nu are. Iar de "buzunarele" de pe usi (si fata si spate) ... nici nu mai vorbesc .... clar sunt mai mici si chiar mai greu accesibile ... decat la vechea. Iar de suportul de sticla de pe usile din fata .... ce sa zic ... sticla vine inclinata catre botul masinii ...... nu catre interior unde stau soferul/pasagerul (cum cred ca ar fi fost firesc) .... ce-o fi fost in mintea aluia de le-a proiectat asa ... naiba stie !!! Ma rog .... stiam toate astea de dinainte sa o comand/iau ..... !!!
In rest ... alte "plangeri" n-am .... pana acum ...  :D

« Ultima Modificare: August 01, 2018, 08:14:33 p.m. de Sorinn »

Offline lucian.1950

  • Expert
  • ***
  • Joined: Oct 2009
  • Locaţia: bucuresti
  • Mesaje postate: 548
  • Karma: +0/-0
  • Auto: OCTAVIA 2 - 1.9TDI
Re: Alta Octavia 3 FL 1.8 TSI 4x4 DSG
« Răspuns #20 : Iulie 31, 2018, 08:46:10 a.m. »
Faina masina, sa o imbatrinesti sanatos si fara surprize !!!

Offline Sorinn

  • Membru de baza
  • **
  • Joined: Ian 2018
  • Locaţia: Bucuresti
  • Mesaje postate: 129
  • Karma: +0/-0
  • Doar Inscris
  • Auto: O3FL 1.8 TSI 4x4 DSG6
Re: Alta Octavia 3 FL 1.8 TSI 4x4 DSG
« Răspuns #19 : Iulie 30, 2018, 09:13:26 p.m. »
@Remi ... multumesc pentru urari !! Probabil ca este unghiul din care am facut pozele !!! Are pachet de drumuri grele si garda la sol este 154 mm. Cel putin asa zice in carte. Ma rog ... in ultimele versiuni ale manualelor sunt date unghiurile de atac si degajare!!! Vechea O2FL tot cu pachet de drumuri grele are 164 mm (tot asa ... conform cartii). Deci ar fi 1 cm in minus .... si cu "vechea" nu am avut nici probleme legate de "dat cu burta de pamant" (si am mers pe destule drumuri jalnice+coclauri+sleaurile de gheata made in Bucuresti ... de pe stradutze). Acum sper ca acel centimetru in minus sa nu conteze atat de mult ...  >:)  .. la garda la sol ma refer ... bineinteles !!!
@Micutzu ... pai oricum sunt numerele rosii .... Macar stai sa-mi vina numerele definitive ...  :D
@Tibaldi .... consumul este bineinteles un factor important dar nu a fost un factor primordial in alegerea masinii. Povesteam la un moment dat pe topicul lui @mad.hatter "ca caietul" de sarcini a fost cam asa: sa fie Skoda (am avut o experienta satisfacatoare catre Ok cu vechea O2FL), sedan, benzina, 4x4, dsg 6, suspensie independenta pe spate. Si ca-n bancul ala cu "bicicleta" fabricata la Cugir care asamblata "iesea" numai mitraliera ... asa mi-a iesit si mie singura configuratie posibila asta "care este". Si apropos .... vechea masina este 1.6 MPI ... chiar crezi ca ma mai poate speria vreun consum ??? :D  Chiar glumeam cu tipul de la vanzari (de la el am luat si vechea masina) ... si-i ziceam ca asta noua va consuma in cel mai rau caz ca .... aia veche ... daca nu chiar ceva mai putin. Ca sa-ti faci o idee ... vineri dupa-amiaza aveam 1203 km .... viteza medie 34 km/h si cu un consum de 9.5 l/100km. Din cei 1203 km ... cam 600 autostrada .... vreo 200 dn-uri si restul de vreo 400 si un pic in Bucuresti. Cand am venit de la mare ... 4 adulti+1 copil, full de bagaje, climatronic all the time pe 22 de grade (nu mai stiu viteza medie .... dar am mers destul de tare) ... consum 8.1.
@mad.hatter ... e frumoasa ... mersic. Inca nu i-am dat nume .... da' e in "chinurile facerii" ...  :D

Offline mad.hatter

  • Membru de baza
  • **
  • Joined: Ian 2018
  • Locaţia: bucuresti
  • Mesaje postate: 353
  • Karma: +0/-0
  • Amat Victoria Curam
  • Auto: Octavia 3 FL 1.8 tsi 4x4 DSG6
Re: Alta Octavia 3 FL 1.8 TSI 4x4 DSG
« Răspuns #18 : Iulie 30, 2018, 08:38:43 p.m. »
Cred ca nu l-a interesat consumul. Nici pe mine
E frumoasa fata


Sent from my iPhone using Tapatalk
Love.Drive.Eat.Prey

Offline Tibaldi

  • Junior
  • *
  • Joined: Ian 2018
  • Locaţia: Caransebes, Caras-Severin
  • Mesaje postate: 42
  • Karma: +0/-0
  • Auto: Skoda O3FL 1.4 TSI Manuala
Re: Alta Octavia 3 FL 1.8 TSI 4x4 DSG
« Răspuns #17 : Iulie 30, 2018, 08:27:03 p.m. »
Felicitari pt achizitie.Am fost foarte aproape de a alege aceeasi motorizare,dar descurajat de consum am ales 1.4 TSI.Se pare insa,ca o sa compensati consumul mai mare cu o mai buna tinuta de drum.Drumuri bune va doresc!
Lume multa...oameni putini.

Offline M i c u t z u

  • Moderator
  • ***
  • Joined: Ian 2008
  • Locaţia: Bucuresti
  • Mesaje postate: 3150
  • Karma: +7/-0
  • Auto: SUZUKI S-CROSS AT
Re: Alta Octavia 3 FL 1.8 TSI 4x4 DSG
« Răspuns #16 : Iulie 30, 2018, 08:16:31 p.m. »
De ce blurezi numarul?Stiam si noi de unde sa ne aprovizionam..
Frumoasa!
Esti IDIOT?Atunci citeaza ultimul mesaj postat!

Offline Remi

  • Expert
  • ***
  • Joined: Mar 2008
  • Locaţia: Bucuresti
  • Mesaje postate: 329
  • Karma: +1/-0
  • Auto: Octavia II, 1,6 MPI
Re: Alta Octavia 3 FL 1.8 TSI 4x4 DSG
« Răspuns #15 : Iulie 30, 2018, 08:05:44 p.m. »
Este foarte frumoasa  :082: Sa va plimbati cat mai mult timp si cat mai frumos impreuna.Ce garda la sol are? Pare destul de joasa, cel putin in poze.
Skoda Octavia II Elegance 1.6 MPI, 2008

Offline Sorinn

  • Membru de baza
  • **
  • Joined: Ian 2018
  • Locaţia: Bucuresti
  • Mesaje postate: 129
  • Karma: +0/-0
  • Doar Inscris
  • Auto: O3FL 1.8 TSI 4x4 DSG6
Re: Alta Octavia 3 FL 1.8 TSI 4x4 DSG
« Răspuns #14 : Iulie 30, 2018, 07:42:29 p.m. »
N-am reusit ieri sa pun poze asa cum promis .... am reusit azi ceva-ceva .... o sa ma pun zilele astea. Scuzati "acareturile care mai apar prin poze ....








Offline Sorinn

  • Membru de baza
  • **
  • Joined: Ian 2018
  • Locaţia: Bucuresti
  • Mesaje postate: 129
  • Karma: +0/-0
  • Doar Inscris
  • Auto: O3FL 1.8 TSI 4x4 DSG6
Re: Alta Octavia 3 FL 1.8 TSI 4x4 DSG
« Răspuns #13 : Iulie 28, 2018, 10:34:04 a.m. »
@Micutzu ... are DSG 6 "wet" (DQ250) ..(mea culpa ...am vrut sa trec in titlul topicului dsg6 ...dar mi-a "scapat" si am scris doar dsg). Citind ce probleme are DSG 7 am zis ca no way asa ceva. 1.8 TSI de pe versiunea cu 4x4 are codul CJSB  si 280 Nm. Versiunea de 1.8 TSI de pe non-4x4 are codul CJSA si cuplul de 250 Nm. DSG 7 "dry" (DQ200) suporta maxim 250 Nm asa ca (din fericire) nu o puteau pune pe versiuna cu 4x4 (dar este pe 1.8 TSI non-4x4). Ambele versiuni de 1.8 TSI  (de fapt tipul/generatia motorului este EA888-Gen3) au 180 CP ... si in afara de valorile maxime ale cuplului mai difera plajele de turatii in care sunt "oferite" puterea si cuplul: la CJSA 180/5100-6200 si 250/1250-5000 si la CJSB 180/4500-6200 si 280/1350-4500.
@_R_A_D_U .... multumesc pentru urari .... mai ales ca la cat am asteptat-o (4 luni si 3 saptamani) ... ar fi cazul s-o faca  :D  Poze fac/pun maine ...... 
« Ultima Modificare: Iulie 28, 2018, 11:30:22 a.m. de Sorinn »

Offline _R_A_D_U

  • Membru de baza
  • **
  • Joined: Ian 2017
  • Mesaje postate: 165
  • Karma: +0/-0
  • Incepator
Re: Alta Octavia 3 FL 1.8 TSI 4x4 DSG
« Răspuns #12 : Iulie 28, 2018, 07:42:32 a.m. »
Sa te poarte cu placere si fara nefacute! Asteptam cu mare interes pozele sa ne mai clatim si noi ochii...

 

* Susține forumul

Cumpără de la eMAG apăsând întâi acest buton

și astfel vei susține forumul.

Recomandăm și PCGarage, Fashion Days, Elefant.ro, CEL.ro, F64, evoMAG, Libris, Flanco, Anvelope-oferte.ro

De fiecare dată când dai mai întâi click pe unul din aceste linkuri de mai sus, iar abia mai apoi cumperi, ajuți forumul cu un mic comision care se întoarce în contul de afiliere pentru plata serviciilor care sunt necesare în a ține forumul online.

* Intra in cont / Log in

 
 
Bine ai venit, Vizitator. Te rugăm să te autentifici sau să te înregistrezi.

* Subiecte recente

Turcaletul de Leonard
[Aprilie 19, 2024, 12:16:20 p.m.]


Jurnal bord Honda Civic 1.6idtec 120 CP de vizitator
[Aprilie 18, 2024, 09:17:59 a.m.]


Probleme sistem portbagaj. de al bundy
[Aprilie 17, 2024, 05:56:47 p.m.]


Mazda CX-30, frumoasa si rosie de james kilowatt
[Aprilie 16, 2024, 07:38:05 p.m.]


infiltratii apa prin stanga pedalei de ambreiaj de costel34
[Aprilie 12, 2024, 04:29:07 p.m.]


Zgomot pornire la rece de judge
[Aprilie 02, 2024, 07:40:39 a.m.]

* Mesaje recente

Re: Turcaletul de Leonard
[Aprilie 19, 2024, 12:16:20 p.m.]


Re: Turcaletul de bogdanpiatra
[Aprilie 18, 2024, 04:42:58 p.m.]


Re: Turcaletul de Daniel
[Aprilie 18, 2024, 02:57:28 p.m.]


Re: Turcaletul de Alejinxique
[Aprilie 18, 2024, 12:31:53 p.m.]


Re: Jurnal bord Honda Civic 1.6idtec 120 CP de vizitator
[Aprilie 18, 2024, 09:17:59 a.m.]


Re: Probleme sistem portbagaj. de al bundy
[Aprilie 17, 2024, 05:56:47 p.m.]

Calendar

Aprilie 2024
Lu Ma Mi Jo Vi Sa Du
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 [20] 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30