Forum discutii Skoda cu pareri, opinii, ajutor si intrebari legate de probleme si erori la masini Skoda
Club Skoda Forum | Discutii Modele Skoda => Skoda Fabia => Subiect creat de: Seba76 din Ianuarie 16, 2009, 06:01:12 p.m.
-
Astazi cand am vrut sa deschid geamul, s-a auzit un "poc", a coborat, a iesit din usa un cablu si nu s-a mai ridicat. Banuiesc ca s-a rupt acel cablu care ridica/coboara geamul. Stie cineva cam ce costuri implica reparatia?
-
Banuiesti bine ca s-a intamplat ceva nasol !
E o boala destul de intalnita la Fabia.
Iti trebuie o macara noua si ceva munca pentru schimbarea ei.
Costuri aproximative: macara ~ 250 RON + manopera ~ 150 / 200 RON (preturi de pe "piata libera", nu la reprezentanta Skoda).
-
Eu am schimbat doua la Octavia, pe spate, acum 2-3 ani.
A costat cam 3-400 lei, la reprezentanta.
-
incearca sa rezolvi doar cu un kit de reparatie ca si la Golf 4
-
Eu am schimbat acum un an (geam inghetat si am fortat butonul) la reprezentanta, 470 lei panou complet. Atentie la clipsuri...
-
Am rezolvat pana la urma cu 450 ron, desi in unele locuri imi cereau si 900.
-
Asteptam detalii care pot fi de ajutor si altora ;)
-
Asteptam detalii care pot fi de ajutor si altora ;)
Daca are cineva intrebari legate de acest subiect il ajut oricand.
-
Detalii inseamna sa scrii aici pe topic modul de rezolvare, acesta este si scopul unui forum !
-
La suma asta, cred ca a schimbat toata macaraua cu tot cu motoras. Cam asta e scorul, si din cate stiu nu se poate comanda separat nici o piesa, si nici kit de reparare nu exista ca la Golf.
-
Cosmin ai dreptate, mi-a schimbat macaraua cu totul. Am fost la un service de cartier, recomandare de la un coleg. La service-urile cu nume doar piesa era 650-700 ron plus manopera se ajungea la 850-900 ron.
-
Asteptam detalii care pot fi de ajutor si altora ;)
Daca are cineva intrebari legate de acest subiect il ajut oricand.
Asa cum zise si Master (ca e sef :D), ma gandeam ca ar fi fost utila (pentru forum) o detaliere de genul: macaraua a costat X RON (la magazinul Y) iar inlocuirea ei a costat "tzshpe" RON.
-
pe mine m-a costat 470 cu tot cu manopera montat macara noua , dar doar tijele fara motoroas acela ca acela era functional si acesta pret in service skoda delcar
-
Asteptam detalii care pot fi de ajutor si altora ;)
Daca are cineva intrebari legate de acest subiect il ajut oricand.
Asa cum zise si Master (ca e sef :D), ma gandeam ca ar fi fost utila (pentru forum) o detaliere de genul: macaraua a costat X RON (la magazinul Y) iar inlocuirea ei a costat "tzshpe" RON.
Piesa 450 ron, 30 ron pentru baiatul care a schimbat-o, locatia Timisoara langa piata de vechituri (Ocsko pentru cunoscatori ), service Kredli.
-
E o "eroare" de proiectare (zic eroare pt ca idiotul care a proiectat nu trebuia sa puna plastic din principiu la o piesa de forta si in miscare), se rup "patinele" din plastic care culiseaza pe sine si de care sunt fixate suporturile pentru geam si geamul. si la mine e rupt in doua una dintre patine, noroc ca n-a sarit si nu s-a incolacit cablul, am reusit sa il leg/fixez bine cu o sfoara din rafie si vad ca merge inca (cat o mai merge) cand nu, altul nou :|
-
daca masina este in garantie cred ca se poate remedia acest incovenient
-
si daca nu mai e in garantie, nu se poate remedia? :))
-
daca nu mai este in garantie poti sa aplezi pe la dezmebrari sau pe la diferite service ca sa poate reusesti sao gasesti mai ieftin ;)
-
si in cazul in care nu gasesti apelezi la varinata am reusit sa il leg/fixez bine cu o sfoara din rafie si vad ca merge inca (pana se rupe de tot)
FOLOSESTE BUTONUL EDIT SUNT INTERZISE POSTARILE CONSECUTIVE[/]
-
haha...ha...pai ce era sa fac, sambata am desfacut usa sa repar broasca ca facuse o lipitura rece la pinii de pe placa si mi se deschidea aleator in mers... si cand sa pun panoul cu mecansimul de la geam la loc, am vazut una dintre patine rupta, probabil chiar se rupsese ca inca n-a sarit cablul. Doar nu era sa stau fara geam pana luni. Am legat patina si gata. >:p
-
Problema la o Fabia model 2001, nu merge geamul electric de la sofer (fata stanga), model cu geamuri electrice doar pe fatza.
Verificat butoanele, schimbat intre doua masini, functioneaza butoanele.
Desfacut burduful la usa unde sunt mufele, un fir alb/mov taiat, de la mufa alba de jos, lipit firul, tot nu merge geamul de la buton
Geamul se inchide si se deschide din cheie, deci motorul, sigurante, relee, ce o mai fi, functioneaza.
Desfacut fata de usa, nu se vede nimic rupt pe acolo. Eroare vag-com 00912 - Window regulator switch: front left (e40) 27-10 implausable signal, am sters si nu mai reapare....geamul tot nu merge din buton. Modulul confort 46 codat pe 00067 (corect dupa mine). Idei cineva? Merci!
-
eu zic ca modulul din usa are o hiba undeva pe placa electronica
probabil sunt 2 circuite paralele care se inchid pe ea: unul care da comanda pentru ambele (care merge) si unul care comanda doar geamul stang (care nu merge)
altfel nu-mi explic
insa atunci ar trebui sa apara eroarea macar intermitent
pe scheme te-ai uitat?
hmmm :-?
daca ai 2 masini incearca sa schimbi placile sau modulele intre ele sa vezi cum se comporta
sunt doar 3 suruburi (si niste cleme) :)
-
Dupa ce am rezolvat cu capul de planetara am descoparit alta problema, cand apas pe butonul pentru deschidere geam pasager(dreapta) nu se mai intampla nimic, nu mai raspunde mici de la butonul soferului si nici de la pasager, ce poate fi?
-
Vezi daca iti apare vreo eroare pe tester...codul erorii sa-l retii.
-
Dupa ce am rezolvat cu capul de planetara am descoparit alta problema, cand apas pe butonul pentru deschidere geam pasager(dreapta) nu se mai intampla nimic, nu mai raspunde mici de la butonul soferului si nici de la pasager, ce poate fi?
Siguranta electrica ai verificat-o ?
-
La mine inainte nu trebuia sa tin de buton pana se ridica geamul. Acuma da, ce o fi avand?
-
Refa setarea de confort: tii de buton activat pe ridicare 3 sec dupa ce geamul s-a ridicat complet.
-
am de gand ca in ceva timp sa-mi montez geamuri electrice pe fata macar pt ca masina mea Fabia 1 -2006 nu are in dotare asaceva si e foarte enervant cand vreau las jos geamu din orice motiv, sa dau la manivela, sa nu mai vorbesc de fazele cand ar trebui sa las jos geamu din dreapta. mai bine cobor din masina :( . intrebarea mea ar fi daca geamurile electrice de pe un octavia din 2003 merg pe fabia mea?! la dezmembrari n-am gasit decat octavia asta, fabia deloc.
pe langa intrebarea daca sunt compatibile ar mai fi intrebarea, ce alte modificari ar mai trebui facute? trebuie schimbat vre-un calculator (modulul de confort), setate anumite chestii din vcds? vreau sa stiu cam la ce sa ma astept :)
ms
-
Daca tot vrei sa traiesti peste 2-3 ani situatia de a-ti pica geamul jos in portiera :)), atunci eu ti-as recomanda un kit geamuri electrice universal, nu vor arata butoanele ca cele OEM, dar vei avea geamurile fara manivela :)
-
da. am citit peste tot ca instalatia oem e destul de slaba ca si calitate. insa imi place look-ul original. ma gandesc ca s-ar putea combina cumva un kit universal cu butoanele oem, nu?
-
Problema este macaraua din usa si nu instalatia in sine.
Eu as merge dpdv al costulrilor implicate pe un kit universal aftermarket.
http://www (http://www). allcar.ro/catalog/product/kit-universal-deschidere-geamuri-electric-pret-kit-456.html
si
http://docauto (http://docauto). ro/montarea-unui-kit-de-geamuri-electrice.php
-
pai stai asa. montez astea after market si ce, nu pot sa pun ce buton vreu eu?
-
Macaraua este identica atit la geamurile electrice cit si cele mecanice. Diferenta dintre ele este in sistemul de prindere si in faptul ca manivela este inlocuita cu un motor. Aceasta diferenta are niste costuri care sigur te vor dezarma.
-
pai cam cu 100 euro am gasit pt geamurile din fata. mi se pare rezonabil pt instalatie originala. n-aveti careva etka sa-mi atasati o poza cu ansamblul gemurilor electrice? eu mi-am instalat dar nu vrea sa mearga nici pe win 7, nici pe xp... :( ms
-
nu poti sa te duci cu masina la un centru de dezm si sa faci la fata locului testarea? sa vezi ce si cum...ca asa, in poza...
-
bada, dar m-am gandit ca din atatea persoane gasesc pe cineva care si-a montat ulterior geamuri electrice pe fabia 1. si ca sa ma duc la un dez si sa-mi desfac acolo masina.... nu ma incanta idea :-s
-
la mine cand s-a stricat macaraua am cumparat tot panoul de schimb, cu tot cu motoras si boxa. am fost la o firma si in 10 minute pac-pac l-a schimbat. nici nu se cunoaste unde a umblat. e mai simplu decat sa stai sa tragi de sarme pe acolo si sa ramai cu suruburi in plus.
-
Salutare. De ceva timp butoanele pentru actionare geamuri electrice de la sofer nu mai functioneaza corect, in sensul ca uneori cand incerc sa ridic geamul, acesta se ridica putin si apoi coboara dintr-o data. Nu mai zic ca pentru functionare trebuie sa apas sau sa ridic de tot pentru ca treapta pentru impuls functioneaza foarte rar. Am curatat modulul de comanda dar degeaba.
O alta chestie ciudata este ca atunci cand încui masina si geamul de la sofer este deschis, uneori se ridica de tot, altadata se ridica doar un centimetru. Daca descui masina si cobor geamul de tot atunci cand ies si incui il ridica de tot.
Acum nu stiu daca prin cumpararea unui modul de comanda geamuri+inchidere usi de la sofer rezolv problema sau este ceva stricat si la alt modul electric?
Are cineva vreo idee?
-
nu e vb de modul de comanda..incearca sa scoti chederele de la geamuri si sa gresezi in interiorul usii mecanismele macaralei..iti trebuie un tub/furtun ca sa nu dai prea mult pe geam..eu am folosit un spary de la Wurth - superrost..daca dai o cautare pe youtube sigur o sa gasesti ceva filmulete nu neaparat cu skoda fabia
-
Atat de usor se rezolva?
Astept sa se mai incalzeasca putin vremea si ma apuc de treaba. Multumesc pentru raspuns.
-
Salutare!
Tocmai cand credeam ca o sa rezolv problema cu ridicat-coborat geam dupa cum doreste el, masina a luat alta decizie :)) : mi-a cazut geamul in usa tocmai cand am vrut sa il deschid sa vorbesc cu cineva. Asa ca a trebuit sa intervin si sa repar cat mai rapid. Pentru cei care se confrunta cu aceasta problema voi incerca sa explic si eu in cateva cuvinte cum am procedat:
Am fost la magazin si am cumparat un kit de reparatie macara geam skoda fabia (norocul meu a fost ca aveau pe stoc). Dupa aceea am inceput demontarea panoului de usa dupa cum este prezentat in acest tutorial:
- www. fabia.skodafriends.ro/dyi.html
In poza atasata, cu verde sunt marcate pocniturile in care este prins panoul de usa,iar cu albastru sunt marcate pocniturile in care este prinsa macaraua geamului electric. Tot cu albastru sunt marcate si suruburile in care este prins motorasul si comanda electrica de macaraua geamului. Cu rosu sunt marcate doua orificii prin care puteti prinde geamul inapoi de noua macara.
Dupa ce am demontat panoul exterior (cel cu maner), cu ajutorul unei masini de gaurit si a unei freze (nu mai stiu exact de cat era freza) am inceput sa desfac pocniturile in care era prins panoul interior de usa (cele marcate cu verde). Din ce am inteles de la alti colegi la ei cand nu mai functiona macaraua puteau ridica totusi geamul sus si sa il prinda cu banda adeziva de usa. La mine cand a cazut geamul in usa puteam sa il scot vreo 10 cm din usa si se bloca.
Dupa demontarea panoului interior, am demontat comanda electrica care este sustinuta in cele 3 suruburi (marcate cu albastru) si cele doua mufe, si am impins in interior mecanismul in care era prinsa comanda electrica prin cele 3 suruburi. Apoi am trecut la desfacerea pocniturilor marcate cu albastru in care era sustinuta macaraua geamului de panoul interior. In acest fel am putut departa in jur de 5-10 cm panoul interior de usa (doar atat imi permiteau cablurile) si sa vad de ce era blocat geamul. De aici cu o cheie fixa de 10 am demontat prinderea efectiva a geamului de macara. In acest fel am putut sa scot macaraua stricata afara si sa ridic geamul pana sus si sa il lipesc de usa. La mine am observat ca s-a stricat atat o clema de plastic, de sustinere a geamului, cat si sarma aceea litata, care era blocata in rotita care transmite miscarea de la motoras catre macara.
Apoi am inceput operatiunea inversa. Noul kit de reparatie l-am prins de panoul interior (acesta era cu prindere prin surub cu piulita si a fost mai usor decat cu pocnituri) si am introdus si mecanismul de transmitere a comenzii electrice catre macara prin cele 3 orificii in care acesta se prinde de comanda electrica cu cele 3 suruburi. Mai departe a trebuit sa prind inapoi panoul interior de usa in cele 10 pocnituri, dar initial l-am prins doar in 4 pocnituri in colturi astfel incat daca greseam ceva sa nu trebuiasca sa demontez atat de mult din nou. Dupa prinderea panoului de usa, prin cele doua orificii marcate cu rosu, cu ajutorul unui prieten care sa poata cobora treptat geamul, am prins geamul cu o cheie tubulara de 10 in noul kit de macara pe acele cauciucuri care trebuie sa sustina si sa il tina strans. Am uitat sa mentionez ca atunci cand panoul este desfacut de pe usa si macaraua ati prins-o de acesta, sa aveti grija sa va ghidati cele doua sisteme de sustinere a geamului pe macara, astfel incat suruburile de strangere ale celor doua cauciucuri care prind geamul de macara sa va vina la nivelul orificiilor marcate cu rosu.
Dupa ce toate acestea au fost efectuate am facut o proba prin conectarea mufelor la comanda electrica a motorasului si la panoul de comanda de pe usa pentru actionare geam.
Eu inainte sa montez noul kit, am preferat sa il ung putin cu ulei pentru mecanisme fine astfel incat sarma sa alunece usor, cu speranta ca ma va tine cativa ani de aici inainte noul kit.
Fotografii nu am apucat sa fac in timpul montajului, in schimb cu ajutorul fotografiei de pe site-ul mentionat anterior pentru demontarea fetei de usa am marcat pocniturile si suruburile necesare demontarii panoului interior.
Atentie la pocnituri: eu am avut de 5mm dar e bine sa aveti de 7mm grosime. Eu o sa le schimb cu unele de 7 cand o sa am timp, deoarece in cele de 5mm panoul nu s-a prins foarte bine de usa si vibreaza putin cand ascult muzica mai tare.
Spor la treaba!
-
Foarte buna descriere.
O mica observatie, corect se spune POPnit:
http://en.wikipedia.org/wiki/Rivet (http://en.wikipedia.org/wiki/Rivet)
-
Mersi de observatie. In fiecare zi invatam ceva nou ;) .
O zi buna!
-
Buna ziua !
Ieri pe drum de la munca, m-am trezit cu macaraua la portiera de la sofer ca s-a stricat. Imi puteti recomanda un kit de reparatie ? Din cate am inteles mi-ar trebui un kit format din sufe, rola si mecanismul ala de plastic care antreneaza geamul. Multumesc frumos !
Skoda Fabia 1.4 16V AUB
-
Suna la firma asta.I.am gasit pe emag.Pentru Golf 4 kitul e 70 ron.Intreaba si pentru Fabia.(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180628/ac8fdc42808c111acf59b618aa686d05.jpg)
-
Multumesc. Am sunat, intr-o ora imi vine comanda, 60 lei kit-ul .