Forum discutii Skoda cu pareri, opinii, ajutor si intrebari legate de probleme si erori la masini Skoda


Autor Subiect: MOTORIZARE 1.6 MPI  (Citit de 144019 ori)

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline CyborgSky11

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Ian 2018
  • Locaţia: Mures
  • Mesaje postate: 628
  • Karma: +0/-0
  • Auto: Audi, Skoda, VW, BMW
Re: MOTORIZARE 1.6 MPI
« Răspuns #420 : Martie 30, 2018, 09:11:03 p.m. »
O să tragi de el de te saturi, benzină de 95, ulei bun, schimb la 8500-max. 10,000 km si drumuri bune.
Avantajul omului inteligent este că poate face pe prostul ori de câte ori are chef. Invers nu !

Offline adytzul_ac

  • Expert
  • ***
  • Joined: Feb 2010
  • Locaţia: IASI
  • Mesaje postate: 461
  • Karma: +0/-0
  • Auto: Octavia 1, 1.6i, BFQ
Re: MOTORIZARE 1.6 MPI
« Răspuns #419 : Martie 26, 2018, 09:14:49 a.m. »
1.6 MPI  :082:
Do The Right Thing Right The First Time.

Offline CyborgSky11

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Ian 2018
  • Locaţia: Mures
  • Mesaje postate: 628
  • Karma: +0/-0
  • Auto: Audi, Skoda, VW, BMW
Re: MOTORIZARE 1.6 MPI
« Răspuns #418 : Martie 23, 2018, 09:54:20 p.m. »
1,6 MPI și n-ai dureri de cap....
Avantajul omului inteligent este că poate face pe prostul ori de câte ori are chef. Invers nu !

Offline TLGTLC

  • Expert
  • ***
  • Joined: Nov 2016
  • Locaţia: Tulcea
  • Mesaje postate: 224
  • Karma: +0/-0
  • Niciodata nu am zis NU pâna nu m-am dumirit.
  • Auto: Skoda Roomster 1.6 tdi
Re: MOTORIZARE 1.6 MPI
« Răspuns #417 : Martie 23, 2018, 07:40:01 p.m. »
FSI are următoarele probleme: lanț de distribuție care necesita atenție, am văzut FSI sărit de la punct cu motor oprit, mașina fusese asigurată numai băgată în viteză. Nu mulți mecanici se pricep să îl schimbe și dacă o fac prost te iei cu mâinile de cap. În cel mai fericit caz pierzi mulți din cei 115 cai pe care oricum nu îi simți nici când sunt toți. Se zice că vrea benzina scumpă dar personal nu am simțit ceva notabil, părerea mea este ca a fost un motor nereușit.

Offline Rinnad

  • Doar inscris
  • Joined: Mar 2018
  • Locaţia: IASI
  • Mesaje postate: 1
  • Karma: +0/-0
  • Doar Inscris
  • Auto: octavia II 1.6
Re: MOTORIZARE 1.6 MPI
« Răspuns #416 : Martie 23, 2018, 06:11:57 p.m. »
Salut baieti. In anul 2018 am de ales intre un 1.6 MPI si un 1.6 FSI SH, 2005 amindoua, km reali cine stie..samsarii zic sub 200000 la amindoua(193k la mpi si 168k la fsi). FSI-ul are TUV valabil pina in 2019. Dotari similare. Planul e sa fie condusa mai mult in afara orasului(IASI), dar cine stie...cind te vezi cu masina sub nas deodata devii comod. As vrea sa o tin cam 5 ani, pina termin o alta rata, care nu-mi permite sa iau o masina mai noua. Ce sa aleg? Imi cer scuze, stiu ca e un subiect arhi-dezbatut la vremea lui, dar pe mine ma intereseaza acum, in 2018. PS: va rog din inima sa nu imi recomandati diesel, exclud din start. Ma intereseaza care maninca mai multi bani ca service/intretinere, la maxim 15000km pe an nu cred ca economia din benzina e un atu pt oricare. Ca stil de condus, as zice batrineste in oras si la 110-130 in afara. Nu stiu daca are relevanta, dar cel mai probabil nu o sa aud motorul din cauza muzicii. Multumesc.
« Ultima Modificare: Martie 23, 2018, 06:17:16 p.m. de Rinnad »

Offline ladislau

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Sep 2008
  • Locaţia: Brasov
  • Mesaje postate: 659
  • Karma: +0/-0
  • Auto: Dacia Duster Journey 1.33 tCE
Re: MOTORIZARE 1.6 MPI
« Răspuns #415 : Ianuarie 27, 2016, 09:41:07 p.m. »
Am avut astazi ocazia sa fac un drive-test cu o Octavia 1.6 MPI ,dar in calitate de pasager ; ocazie cu care am testat un pic gama de turatii a acestui motor ( asta dupa ce am "zapacit" cu intrebarile referitoare la acest subiect pe cativa dintre userii acestui forum,posesori de Octavia 2 ).

Lucrurile se prezinta cam asa :
  - tr3 / 50 km/h / 2400 rot/min
  - tr4 / 60 km/h / 2100 rot/min
Deci ptr mers urban , e ok si tr4 ...daca e ok sa mergi pe la 2.000 de ture cu un benzinar
La treapta a 5a ,deja vorbim de turatii mai inalte :
  - 80 km/h / 2500 rot/min
  - 100 km/h / 2800 rot/min
Motor silentios,urca repede in ture si e destul de vioi ; regret ca nu am pus si instantul ptr a vedea consumurile la ce am testat noi.
Masina mare,spatioasa,eleganta...o masina pe care mi-o doresc in viitorul apropiat.
Sper ca nu v-am plictisit ; o seara frumoasa tuturor !
Ex :Skoda Fabia 1.9 SDI
Ex : Dacia Sandero Stepway 0.9 tCE

Offline birau1982

  • Doar inscris
  • Joined: Ian 2009
  • Locaţia: TIMISOARA
  • Mesaje postate: 14
  • Karma: +0/-0
  • Auto: Octavia 2 FL 1.6 MPI
Re: MOTORIZARE 1.6 MPI
« Răspuns #414 : Octombrie 17, 2014, 04:46:36 p.m. »
Va multumesc mult.
Week-end placut va doresc.

Ciprian

Offline A V A T A R

  • "What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back."
  • Moderator General
  • ****
  • Joined: Feb 2007
  • Locaţia: Oradea
  • Mesaje postate: 16367
  • Karma: +15/-0
  • Orice iubesti...devii
  • Auto: Duster / MCV (1.6 16v)
Re: MOTORIZARE 1.6 MPI
« Răspuns #413 : Octombrie 17, 2014, 01:54:23 a.m. »
Ciprian, ti-am raspuns la PM.
In fața unei minți tăcute, se preda întreg Universul...

Offline Iorgovan

  • Membru de baza
  • **
  • Joined: Oct 2012
  • Locaţia: Cluj Napoca
  • Mesaje postate: 378
  • Karma: +0/-0
  • Auto: Octavia 2 1,6i Combi
Re: MOTORIZARE 1.6 MPI
« Răspuns #412 : Octombrie 16, 2014, 10:44:54 p.m. »
In mare, iti pot spune eu, insa in practica pot fi (mici) diferente, in functie de cum exploatezi masina.
De regula la noi marea majoritate merge pe intervale de service fixe, adica 1 an/15.000 km (eu de exemplu merg pe flexibil
pentru ca rulez masina mai mult in afara orasului)
-1an sau 15.000 ulei+filtru ulei, filtru aer+ polen (poti si mai des sa schimbi filtrele de aer- polen daca masina ruleaza in medii cu mult praf);
- o diagnoza la fiecare an, chiar daca nu apar probleme;
- la fiecare 2 ani lichidul de frina (la O2 Fl prima data se schimba la 3 ani, apoi din 2 in 2); recomand si verificarea punctului de congelare antigel;
- la fiecare 2 ani/30.000 km filtrul de benzina (poti verifica in prealabil starea filtrului, sa stii ca statia de unde alimentezi frecvent e curata si nu e necesar sa il schimbi mai des decit e recomandat);
- la fiecare 60.000 km bujii;
- la 90.000 km, cureaua de distributie, cu rola si pompa; eu iti recomand sa verifici cureaua la 5 ani daca nu ai implinit cei 90 k km si daca arata bine o mai poti pastra. Odata cu distributia mai poti schimba si cureaua de accesorii, antigelul si sa verifici neaparat ansamblul intinzator la accesorii+ fulia cu ambreiaj de la alternator. Nu ar strica sa verifici si bateria la 5 ani.
- placute/ discuri, in functie de greutatea piciorului/stilul de condus; se verifica in prealabil la fiecare revizie (anuala) starea lor; discurile ar trebui sa duca minim 2 seturi de placute;
- o verificare si reumplere cu freon proaspat/ulei, a instalatiei climatizare,  cam 1 data la 2 ani.
Operatiunile se reiau periodic. Sper ca nu mi-a scapat nimic important. Pina la 120 k km nu ar trebui sa apara probleme la acesta motorizare.

Alte verificari pe sub masina, gen stare tren rulare o fac baietii by default cind intra masina in service, daca nu, le amintesti sa iti verifice (stiu cazuri cind nu s-au uitat nici la placute macar). Dupa 60-70 k km poti face si un test de amortizoare pe standul ITP.

Drumuri bune!
« Ultima Modificare: Octombrie 16, 2014, 10:59:45 p.m. de Iorgovan »
Octavia II 1,6 MPI - BSE - 102 CP - 2007

Offline birau1982

  • Doar inscris
  • Joined: Ian 2009
  • Locaţia: TIMISOARA
  • Mesaje postate: 14
  • Karma: +0/-0
  • Auto: Octavia 2 FL 1.6 MPI
Re: MOTORIZARE 1.6 MPI
« Răspuns #411 : Octombrie 16, 2014, 01:35:46 p.m. »
Salut,
Ma poate ajuta cineva cu un plan de service pentru Octavia 2, 1.6 MPI?
Ce anume trebuie schimbat, verificat la 30k, 45k...pana la 120k.
Multumesc.

Offline Bogdan_bubu

  • Membru de baza
  • **
  • Joined: Sep 2007
  • Locaţia: Ploiesti
  • Mesaje postate: 187
  • Karma: +1/-0
  • Cinstea nu este o vocatie, cinstea este o optiune.
  • Auto: VW GOLF 7 - 1.4 TSI(103kw)
Re: MOTORIZARE 1.6 MPI
« Răspuns #410 : Decembrie 29, 2013, 06:45:07 p.m. »
Merci de raspuns! Prima data s-a intamplat in timpul mersului, motor incalzit. M-am gandit la dop de gheata, in fine. Din momentul acela s-a intamplat la rece in zilele racoroase si umede. Astazi la rece.


Offline Remi

  • Expert
  • ***
  • Joined: Mar 2008
  • Locaţia: Bucuresti
  • Mesaje postate: 329
  • Karma: +1/-0
  • Auto: Octavia II, 1,6 MPI
Re: MOTORIZARE 1.6 MPI
« Răspuns #409 : Decembrie 29, 2013, 06:19:15 p.m. »
Din descriere inteleg destul de putin .... problema apare aleator, in primul post ai afirmat ca se intampla doar la pornirea la rece, apoi ai povestit ca s-a intampalt in urma cu mult timp si in sarcina la viteza mare cand putem anticipa ca motorul era deja la regim termic normal chiar daca afara erau -x grade. "Astazi" s-a intamplat ceva asemanator ... care era regimul termic in acel moment. Relativ la compresie, da, pot fi fisuri intre clindrii, chiar in buza garniturii si nu vei avea semne nici pe temperatura nici pe lichidul de racire - doar pe compresie. Asa cum a mentionat si Doru, mergi si procedeaza la un test de compresie cum scrie la carte, este testul care te lasa relaxat sau te va ingrijora. Abia apoi te vei gandi la accesorii.
Personal pot doar sa banuiesc, cronologic:
- in trecut, in sarcina "pe gerul naprasnic", probabil intrerupere/scadere presiune alimentare combustiil, cauza dop de ghiata/apa.
- dimineata la pornire, in conditiile actuale de umiditate, posibil contacte imperfecte pe circuitul de aprindere, fise si/sau bujii necorespunzatoare, pierderi in izolatia acestora sau a bobinelor.
- "astazi" probabil tot o problema pe sistemul de aprindere.
Ca regula, problemele pe circuitul de alimentare sunt de obicei mai putin aleatorii si de regula independente de variatiile de temperatura/umiditate, cu exceptia temperaturilor negative extreme cand pot sa apara de ex., dopuri de ghiata.
Tot ca regula, in general problemele de fisurare garnitura intre cilindrii se accentueaza la cresterea temperaturii la nivelul cilindrilor chiar daca exista senzori ce pot corecta impreuna cu ECU deviatiile de la regimul normal de a aprindere. Astfel, daca la stabilizarea regimului termic de functionare problemele dsispar cu desavarsire, cel mai probabil diferentele de compresie nu sunt date de cipirea garniturii intre cilindrii.
Te rugam ca in limita timpului disponibil sa aduci precizari suplimentare. Toate bune.
Skoda Octavia II Elegance 1.6 MPI, 2008

Offline Bogdan_bubu

  • Membru de baza
  • **
  • Joined: Sep 2007
  • Locaţia: Ploiesti
  • Mesaje postate: 187
  • Karma: +1/-0
  • Cinstea nu este o vocatie, cinstea este o optiune.
  • Auto: VW GOLF 7 - 1.4 TSI(103kw)
Re: MOTORIZARE 1.6 MPI
« Răspuns #408 : Decembrie 29, 2013, 05:29:08 p.m. »
Doru, am fost la Tavi pentru problema semnalata. Nu pot sa ma pronunt daca a facut testul asa cum spui tu...doar ca imi sugera ca poate este "ciupita" garnitura, desi motorul nu se incinge si lichidul de racire nu se consuma. Astazi mi s-a intamplat iarasi, la o plecare subturata de la semafor. Sa fie pompa de benzina??

Offline A V A T A R

  • "What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back."
  • Moderator General
  • ****
  • Joined: Feb 2007
  • Locaţia: Oradea
  • Mesaje postate: 16367
  • Karma: +15/-0
  • Orice iubesti...devii
  • Auto: Duster / MCV (1.6 16v)
Re: MOTORIZARE 1.6 MPI
« Răspuns #407 : Decembrie 29, 2013, 04:08:30 p.m. »
Ai facut un test de compresie pe toti cilindri ca la carte ?
Este o anumita temperatura la motor cand se face, valorile se compara cu cei by default si exista o marja de eroare acceptata ca diferenta intre cele 4 valori. La Tavi ai fost ?
In fața unei minți tăcute, se preda întreg Universul...

Offline Bogdan_bubu

  • Membru de baza
  • **
  • Joined: Sep 2007
  • Locaţia: Ploiesti
  • Mesaje postate: 187
  • Karma: +1/-0
  • Cinstea nu este o vocatie, cinstea este o optiune.
  • Auto: VW GOLF 7 - 1.4 TSI(103kw)
Re: MOTORIZARE 1.6 MPI
« Răspuns #406 : Decembrie 28, 2013, 10:04:16 p.m. »
Buna seara, dragi skodari! De ceva timp, motorasul masinii mele (1.6 MPI) a inceput sa-si faca de cap in sensul ca, uneori, merge in 3 pistoane la prima pornire de dimineata. Mi s-au aprins martorii de ASR si check engine in momentul in care accelerez si se sting prin oprirea motorului. Am schimbat fise, bujii...nimic. La tester, pentru ca s-a nimerit sa faca si la tester, mi-a iestit compresie slaba pe 1 piston sau 2, nu mai imi amintesc bine. Mentionez ca prima data cand mi s-a intamplat acest lucru a fost iarna trecuta pe un frig naprasnic, la viteza de 80 km/h cu motorul cald. Sa fie benzina de vina?? Astept un raspuns din partea voastra. Multumesc anticipat si LA MULTI ANI!!!

 

* Susține forumul

Cumpără de la eMAG apăsând întâi acest buton

și astfel vei susține forumul.

Recomandăm și PCGarage, Fashion Days, Elefant.ro, CEL.ro, F64, evoMAG, Libris, Flanco, Anvelope-oferte.ro

De fiecare dată când dai mai întâi click pe unul din aceste linkuri de mai sus, iar abia mai apoi cumperi, ajuți forumul cu un mic comision care se întoarce în contul de afiliere pentru plata serviciilor care sunt necesare în a ține forumul online.

* Intra in cont / Log in

 
 
Bine ai venit, Vizitator. Te rugăm să te autentifici sau să te înregistrezi.

* Subiecte recente

Sfaturi pentru achizitionarea unei masini la mana a doua de deutch
[Aprilie 25, 2024, 09:55:18 a.m.]


Turcaletul de Leonard
[Aprilie 19, 2024, 12:16:20 p.m.]


Jurnal bord Honda Civic 1.6idtec 120 CP de vizitator
[Aprilie 18, 2024, 09:17:59 a.m.]


Probleme sistem portbagaj. de al bundy
[Aprilie 17, 2024, 05:56:47 p.m.]


Mazda CX-30, frumoasa si rosie de james kilowatt
[Aprilie 16, 2024, 07:38:05 p.m.]


infiltratii apa prin stanga pedalei de ambreiaj de costel34
[Aprilie 12, 2024, 04:29:07 p.m.]

* Mesaje recente

Calendar

Aprilie 2024
Lu Ma Mi Jo Vi Sa Du
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 [26] 27 28
29 30