Forum discutii Skoda cu pareri, opinii, ajutor si intrebari legate de probleme si erori la masini Skoda
Discutii generale Skoda si nu numai => Versus => Subiect creat de: Lyvyoo din Octombrie 20, 2009, 02:19:05 a.m.
-
Hello,
Inca o nedumerire din partea mea. Pentru ca Chevy Cruze va fi solutia de rezerva in caz de lipsa de bani (11.900E), m-am oprit la cele doua modele, in caz ca vor fi bani in pusculita. Deci noua Mazda 3 Sedan vs noua Octavia! Sunt curios cum abordeaza "un forum subiectiv" problema :)
Pretul:
Ambele costa sub 14.000E, metalizate, cu motor 1.6. Acum se mai poate negocia la fiecare cate ceva...Probabil 3..400E. Mazda vine si cu 0.5% peste cursul Leu/Eur al BNR iar Skoda cu 1%.
Motorizare: Evident benzinare - Mazda 3 cu 1.6 la 105 CP, Octavia cu 1.6 la 102 CP
Dotari:
Mazda 3 Sedan e standard la banii astia, CE, adica:
Siguranta:
6 airbag-uri
Airbag sofer si pasager, inteligente, cu deschidere in 2 trepte
Airbag-uri laterale fata in scaune+ Airbag-uri cortina
ABS (sistem anti blocare la franare)
EBD (distributia electronica a fortei de franare)
EBA ( asistarea electronica la franarea de urgenta)
DSC (Control dinamic al stabilitatii)
TCS ( Control electronic al tractiunii)
Pedale retractabile + coloana volan deformabila
Family - Box (sistem suplimentar de protectie habitaclu)
Ramforsare suplimentara usi
Servodirectie asistata electronic, progresiva
Imobilizator electronic motor (sistem anti-furt cu cod pe cheie)
Inchidere centralizata cu telecomanda
Ambele cheii tip escamotabil (cu telecomanda inclusa)
Sistem de fixare scaun copil ISOFIX pentru scaunele spate
Confort
Climatic (Aer conditionat manual + Filtru polen si praf)
Geamuri electrice fata, geamuri cu deschidere "one touch"si blocare acces de la sofer
Oglinzi de culoare neagra reglabile electric
Manere exterioare usi de culoare neagra
Parasolare cu oglinzi de curtoazie iluminate
Faruri reglabile electric din interior, faruri optice cu geam clar cu becuri halogen
Volan reglabil axial si vertical
Tapiterie textila neagra
Display multifunctional cu computer de bord+turometru digital
Sistem audio modular, modul Radio RDS cu 4 difuzoare
Modul Cd Player MP3
Mufa auxiliara audio+ priza electrica
Scaun sofer reglabil pe inaltime, lombar, longitudinal
Avertizor sonor lumini aprinse
Buzunare usi fata si spate cu suport pentru pahare + buzunar spatar scaun sofer
Cadrane negre cu iluminare alba
Deschidere buson combustibil din interior
Ornamente praguri standard fata si spate
Bancheta spate rabatabila 60 : 40 ?one-touch? cu sistem de blocare
Consola centrala cu 2 suporti pahare + Torpedou iluminat
Geamuri cu tenta verzuie, atermice
Jante de otel de 15' + capace originale Mazda
Indicatoare de bord cu ceas digital si turometru cu afisaj separat
Indicator temperatura exterioara
Vopsea metalizata inclusa in pret
Octavia este in versiunea a doua de echipare, Drive:
4 manere plafon, cele din spate cu carlige
ABS (EBD, MSR, ASR, MBA)
Activare lumini avarie la franarea de urgenta
Airbag sofer si airbag pasager
Airbag-uri laterale fata
Aparatoare noroi spate
A treia lampa de stop
Avertizor centura de siguranta
Bancheta spate cu sezut si spatar rabatabil fractionat 1/3 : 2/3
Bancheta spate cu spatar rabatabil
Bandouri laterale de protectie vopsite in culoarea caroseriei
Bara de protectie vopsita in culoarea caroseriei
Buzunare in spatarul scaunelor fata si capitonajul usilor fata / spate (in fata cu suport pentru sticla de 1litru)
Capace de roti 15", design Ambiente
Capac rezervor cu deblocare electrica (prin inchiderea centralizata)
Caroserie galvanizata complet
Caroserie in 5 usi
Centuri de siguranta in trei puncte, pentru toate locurile, pretensionate si reglabile pe inaltime pentru sofer si pasager
Claxon bitonal
Climatronic - instalatie de aer conditionat in doua zone cu distributia aerului si catre ocupantii locurilor din spate si functie AQS
Compartiment depozitare in partea superioara bordului
Compartiment depozitare sub volan
Computer de bord
Control usi deschise
Deblocare automata a usilor si activarea luminii de avarie la impact
Deblocare electromecanica portbagaj - Softtouch
Discuri frana fata / spate
Doua lampi pentru iluminare portbagaj
Doua lumini pentru citit data, plafoniera centrala spate
Doua parasolare cu oglinzi si buzunare
Faruri optice cu geam clar si lentila de proiectie
Filtru de polen
Geamuri atermice
Geamuri electrice fata
Iluminare habitaclu cu control pe fiecare usa
Imobilizator electronic
Inchidere centralizata
Indicare serie de sasiu in partea inferioara a parbrizului
Indicatoare bord cu turometru si ceas digital
Inele de amarare in portbagaj
Inscriptionare cu laser a serie de sasiu pe toate geamurile
Intreruperea alimentarii cu carburant in caz de accident
Jante otel 6J x 15" (anvelope 195/65 R15)
Jumbo Box - cotiera fata cu compartiment depozitare climatizat
Lumina de siguranta in capitonajul usilor fata
Luneta cu degivrare electrica
Manere interioare usi cromate
Mufa input audio in cotiera fata
Oglinzi exterioare reglabile din interior
Oglinzi exterioare si manere exterioare usi vopsite in culoarea caroseriei
Oglinzi laterale reglabile si incalzite electric
Optiune dezactivare airbag pasager
Pachet legislativ: trusa medicala, triunghi reflectorizant, extinctor
Plafon cu profil longitudinal median
Priza de 12V in habitaclu - soclu bricheta
Radio-CD&MP3-player 2DIN "Swing"
Reglare manuala a distantei de iluminat
Roata de rezerva normala, din otel
Scaune cu functie WOKS (tetiere fata optimizate pentru efect Whiplash - protectie in caz de impact din spate)
Scaun sofer reglabil manual pe inaltime
Semnalizatoare laterale incorporate in oglinzi exterioare
Semnal sonor pentru faruri aprinse
Servodirectie electromecanica
Siguranta copii pentru usile spate, indicator activare
Sisteme de ancorare "ISOFIX" pentru doua scaune de copii
Stergatoare parbriz tip aero, cu temporizator
Suport stilou (clema)
Suport tichet de parcare la nivelul parbrizului
Tapiterie Variety Onyx / Grey
Tetiere spate (3)
Torpedou iluminat si cu climatizare
Un carlig pentru plase in portbagaj
Volan reglabil pe inaltime si in profunzime
Minusuri la prima vedere:
Mazda:
Desi e Sedan, spatiul din spate e destul de restrans iar bancheta e configurata pt. doua locuri. Al treilea om ar trebui sa stea pe o bucatica demarcata, cu spatele pe cotiera retractabila.
Garda la sol pare micuta, iar bara fata pare ca e mai joasa decat o bordura "Videan-ica"
Nu are geamuri electrice spate
Roata de rezerva e mica
Octavia:
La banii astia nu are deschidere din telecomanda!!!!!! Cica sa cumpar o alarma si se poate face o modificare
Plansa de bord mi se pare sub Mazda ca si design
Consum mai mare ca Mazda, (fiind mai grea), cel putin pe hartie.
Voi ce ziceti?
-
Nu zice nimeni nimic. Dar mazda 6 vs octavia? Nu prea pot face comparatie intre preturi si dotari fiindca site-ul din ro nu are configurator L-) , dar poate s-a interesat cineva?
-
Mazda 6 este peste Octavia,se bate cu Skoda Superb,face parte din clasa medie segmentul D.
-
Nu zice nimeni nimic. Dar mazda 6 vs octavia? Nu prea pot face comparatie intre preturi si dotari fiindca site-ul din ro nu are configurator L-) , dar poate s-a interesat cineva?
Aici suntem putini care putem vorbi in cunostinta de cauza :)
La Mazda 6 exista doar patru echipari mari si late. Sunt descrise si pe siteul romanesc intr-o brosura cu specificatii si preturi. Asa-zisul configurator de pe siteul austriac nu ofera mai multe, este cat se poate de simplist. In principiu masinile japoneze vin cu o gramada de dotari standard, nemairamanand foarte multe optionale de adaugat.
La Mazda 6 motoarele pe benzina sunt mari si cam lenese in comparatie cu TSI-urile de la Skoda. Cele Diesel imi par mai zgomotoase la ralanti decat TDI-urile de la VAG. Sunt economice, viabile, puternice chiar si de la turatii joase insa, datorita cilindreei mari, sunt scumpe la revizii si la taxe. Elanul multora dispare cand aud de 1200 lei revizie la 1 an si 900 lei impozitul anual.
Tinuta de drum este marele avantaj al Mazdei.
La calitatea unor materiale interioare japonezii mai au de lucrat. Din acest punct de vedere Mazda 6 este clar peste Octavia dar o idee sub Skoda Superb.
-
De ceva vreme ma tot roade numele Mazda.
Sunt programat la un drive test zilele urmatoare cu o Mazda 3 2.2 diesel sedan manuala. Aici in Irlanda se vinde doar 2.2 diesel (taxele sunt la fel ca la un 1.6 TDI de la VAG (de 3 ori mai mici decat 1.8 TSI))
Mie imi place foarte mult masina, la fel si sotiei. Ultimele 2 saptamani le-am petrecut pe clubmazda si citit review-uri.
A mai facut cineva pe aici drive test cu Mazda 3?
-
Naspa sedanul :D
Ia-o cu hayon.
Motorul n-are cum sa te dezamageasca, poa' sa zica ecologistii ce-or vrea. Probleme cu transmisia manuala n-au fost la Mazda niciodata, din cate stiu.
Daca zici ca ai stat pe forumuri probabil ca ai aflat deja: probleme cu citirea melodiilor de pe stickuri, vopseaua slaba, sensibila, lipsa unor gadgeturi..
Masina, la cum arata, o sa-ti placa si peste 20 de ani.
-
Mie imi place mai mult sedanul. Am vazut de problemele cu vopseaua si sistemul multimedia. Muzica ma intereseaza mai mult de pe bluetooth (folosesc Spotify). Voi testa asta la test-drive.
Eu as fi vrut 2.0 benzina dar nu au astia asa ceva (masina mai usoara, motorul mai simplu, zgomot mai mic si vibratii mai putine).
-
Automata nu au?
-
Clasica si doar pe hatchback.
-
Hmm, atunci zic si eu:
...
Ia-o cu hayon.
...
Gluma la o parte, asteptam impresii. :) Mie imi place cum arata dar nu stiu detalii.
-
De ceva vreme ma tot roade numele Mazda.
Sunt programat la un drive test zilele urmatoare cu o Mazda 3 2.2 diesel sedan manuala. Aici in Irlanda se vinde doar 2.2 diesel (taxele sunt la fel ca la un 1.6 TDI de la VAG (de 3 ori mai mici decat 1.8 TSI))
Mie imi place foarte mult masina, la fel si sotiei. Ultimele 2 saptamani le-am petrecut pe clubmazda si citit review-uri.
A mai facut cineva pe aici drive test cu Mazda 3?
Daca iti place Mazda, inseamna ca suntem pe aceiasi lungime de unda... :080:
Nu am testat motorizarea spusa de tine pe Mazda 3, dar am testat Mazda 3 sedan 1.5i 100 CP. Sa stii ca masina nu se misca rau, are aceiasi dinamica ca un Hyundai Elantra 1.6 mpi 134 CP.
Mazda face masini usoare, merg pe conceptul Kodo, si gratie greutatii mici au o dinamica f buna.
Mie personal imi place mai mult sedanul decat modelul hatchback.
Legat de inconveniente, tabla mi s-a parut mai subtire decat la Octavia 2, iar in Romania pretul la revizii si la piese este printre cele mai mari dintre toate marcile auto.
PS: nu stiu cum or fi preturile in Irlanda, dar in Romania mie mi se par mari
-o Mazda 3 sedan motor 2.0i 120 CP, in varainta Attraction, costa 19190 EURO; mi se pare mult pt un motor aspirat de 2l, si numai 120 CP
-o Skoda Octavia 3, 1.4 tsi 140 CP costa 19096 EUR, in varianta Ambition (varianta Ambition fiind echivalentul lui Attraction de la Mazda).
-
Aici Mazda 3 2.2diesel echiparea Executive SE (cea de mijloc) e 26.795e
O3 2.0 tdi Ambition e 27.600e si nu are atatea dotari.
(Cam cu 3-4000E mai mult decat in RO. Diferenta e taxa de prima inmatriculare)
-
Ai renunțat la ideea cu
Audi hibrid?
Sa renunti la Octavia pentru Mazda nu mi se pare un upgrade semnificativ... Ești sigur ca merita?
Eu cred că ori faci un upgrade mai serios (ceva premium cu 50% mai puternic) ori stai calm...
-
Am renuntat pentru ca vreau sa ma limitez la un buget de 25k (Mazda care o vreau eu e 27k si sper sa negociez un 2k acolo)
A3 hibrid e 40k.
Principalul motiv e volanul pe partea cealalta. De vreo 3 saptamani sotia face cam 55km pe zi (90% autostrada) si are emotii foarte mari la intrarea pe autostrada. (se poate intampla sa ai masina in fata cand esti pe banda de accelerare si cand te uiti in oglinda din dreapta ca sa te asiguri sa intri pe prima banda, il pierzi din vizor pe cel din fata ta (care ghici ce, se intampla sa franeze)). In principal ea o sa conduca masina cat timp e pe un proiect ce l-a inceput acum cateva saptamani (nu stie termen de final).
Asa cum mergeam eu doar in weekend cu masina era cat de cat ok.
Nu e neaparat un upgrade Mazda de la Octavia, doar ca imi place mult mai mult cum arata.
-
Asta cu volanul pe partea greșită e un motiv bun.
Cat timp n-ai copii, și vrei Mazda, tine minte trei cuvinte : em ics cinci :D
-
Si eu zic la fel: nu este un upgrade de la Octavia2 FL la Mazda3...mie Mazda3 mi si pare mai putin inchegata in comparatie cu masinile Volkswagen si Skoda, si cu tabla mai subtire ( e mai masina decat Hyundai Elantra sau I30, dar putin sub Octavia). Asta vreau sa o iei ca o parere personala, dupa ce am mers cu toate cele 3 masini.
Oricum, constat ca in Irlanda preturile sunt semnificativ mai mari decat la noi. Cu 26 795 euro (cat costa Mazda 3 in Irlanda) aproape iti iei un CX5 in varianta Challenge (27 390 euro in Romania).
Legat de reduceri, in Romania dealerul iti lasa 8% din pret+reducerea de 1450 euro a programului Rabla.
-
Referitor la tabla subtire: Vad ca Mazda 3 are acelasi scor la testele Euroncap cu Octavia 3 (ambele fiind peste Octavia 2 FL)
Abia astept sa fac si eu drive test cu Mazda. In review-uri toata lumea zicea ca e o masina fun de condus cu o tinuta foarte buna. Asta caut si eu.
In 25k, sunt destul de limitat in a cumpara ceva mai bun decat genul asta de masini.
-
Mie tinuta la drum lung la Octavia mea mi s-a parut superioara fata de Mazda 3 sedan. La Octavia se simte totusi mana germana atunci cand s-a proiectat sasiul. Dar repet, e doar o parere personala!
Cat despre tabla, e suficient sa o ciocanesti cu mana, si vei vedea ca suna a tabla mai subtire decat la Octavia 2.
Legat de siguranta, octavia 2 FL are 4 stele pt ca nu are airbaguri pt cap. Problema s-a rezolvat la Octavia 3.
-
Nu grosimea tablei aduce stelele din testele de siguranta.
Daca prin tinuta de drum te referi la suspensii, atunci da, Mazda le are mai tari decat Octavia, fapt ce-i da o mai buna stabilitate in viraje dar care creeaza si un oarecare disconfort pe drumurile proaste. Poate ca parerea ta e data de faptul ca ai mers foarte putin cu Mazda si pe drumuri mai denivelate.
-
Legat de siguranta, octavia 2 FL are 4 stele pt ca nu are airbaguri pt cap. Problema s-a rezolvat la Octavia 3.
Adica daca eu am optat pentru airbag-uri pentru cap(cortina) la pret suplimentar de vreo 256-300 E ca nu mai tin minte, inseamna ca a mea O2 FL are 5 stele siguranta?
-
In alta ordine de idei eu bucuros as parasi concernul vag. Din toate punctele de vedere. Masina mea la 72000 de km e vizibil afectata de trecerea vremii.Mult mai mult decat alte marci.
-
Eu chiar nu am ce sa-i reprosez Octaviei mele. (are acum 42000km)
Principalul motiv e volanul....
Sambata am drive testul si am sa revin cu impresii.
-
ce faci cu Octavia? Ai gasit client?
-
Nici n-am cautat. Daca e sa iau Mazda (sau altceva), am inteles ca dureaza vreo 6 luni pana ce vine masina.
O sa vand Octavia dupa ce imi vine noua masina (si o sa fie cu bataie de cap avand vedere pozitia mea geografica :) ). Interesant e ca dealerul Mazda aici in Irlanda e si dealer Skoda.
Pana atunci, https://www.youtube.com/user/turatii/search?query=mazda+3 (https://www.youtube.com/user/turatii/search?query=mazda+3)
-
...
Cat timp n-ai copii, și vrei Mazda, tine minte trei cuvinte : em ics cinci :D
+1 la asta, desi in bugetul de 25k nu cred ca te incadrezi la modelul nou care e foarte aproape daca nu deja s-a pus la vanzare.
De ce nu muti volanul pe partea cealalta la Octavia cu o investitie muuult sub 25k?
-
De ce nu muti volanul pe partea cealalta la Octavia cu o investitie muuult sub 25k?
De departe cea mai buna recomandare :)
-
Chiar vroiam sa te intreb, daca volanul e problema, de ce nu mergi tot pe Skoda? Daca ai zis ca dealerul vinde si Mazda si Skoda, e clar: le-ai vazut una langa alta, asadar o comparatie ai facut deja.. Numai ca nu ai curajul sa te desparti de calitatea germana :D
-
De departe cea mai buna recomandare :)
Probabil, dar nu pentru un anumit gen de oameni..
-
Mda, nu ma bag la schimb de volan de pe stanga pe dreapta. Nu ma pricep la asa ceva, nu stiu pe nimeni care sa faca asa ceva si nu vreau sa ma risc cu eventuale probleme ce pot sa apara dupa.
Mazda mi-a luat ochii cu aspectul cu toate ca Octavia 3 este best buy.
Un top al masinilor de familie de pe siteul carbuyer.co.uk: http://www.carbuyer.co.uk/reviews/recommended/best-family-cars (http://www.carbuyer.co.uk/reviews/recommended/best-family-cars) . Imi place enorm ce zice ca si "Cons" la Golf: "Skoda Octavia more spacious"
-
Sambata am drive testul si am sa revin cu impresii.
n-ai mai revenit..
asa de rau a fost? :D
-
Am avut treaba la serviciu si am reprogramat pe sambata viitoare. E posibil sa apara cred o noua Mazda 3 ca tocmai ce au bagat o oferta aici cu 1650E reducere numai la Mazda 3 si avans 0 :)
-
Am facut astazi TD cu Mazda 3 sedan 2.2 diesel cu 3000km la bord.
Varianta scurta: sotiei i-a placut Mazda 2 si mie Mazda 6
Masina de test a fost o Mazda 3 sedan, 2.2 diesel, cutie manuala si varianta de echipare Platinum (de top cu multe dotari). Ca si optionale, avea pachetul piele si scaunul de la sofer cu reglaj electric.
La TD am venit cu Octavia si dupa 5 minute m-am suit in Mazda si voi incerca sa compar cateva aspecte.
Ambreiajul se calca mai usor; volanul la fel, se invarte mai usor. Mi s-a parut putin ciudata directia la Mazda 3 la modul ca invarteam putin si masina parca se isi schimba directia mai mult decat as fi vrut eu; cand incercam sa repet operatiunea, avea un comportament normal. Poate am prins si o bucata de drum mai inclinata acolo si mi s-a parut mai ciudata directia. Jantele erau pe 18" si zgomotul de rulaj era foarte mare. Pedala de frana in schimb mi s-a parut mai tare pe Mazda 3. Cand am revenit pe Octavia am avut senzatia de "waw ce bine franeaza".
Pozitia la volan e ok doar ca pozitionarea cotierei mi se pare mult mai in spate si e greu sa ajungi sa iei ceva din cotiera. Ca si practicabilitate, este sub Octavia la spatii de depozitare inauntru: in portiere nu poti pune decat o sticla si atat; nu are buzunare.
Motorul nu-mi place. La plecarea de pe loc se transmit multe vibratii in pedale si se simte tremurat destul de puternic (sau na, tremurat normal pentru diesel), doar ca nu e atat de rafinat acest motor pe cat ziceau astia in review-uri. Cat despre acceleratie, trage suficient dar dupa 3000RPM mi se pare ca face doar galagie si senzatia de cuplu dispare. Am avut probleme cu balbaiala motorului cand schimbam intre treapta 1a si treapta a 2a; daca schimbam mai sus in treapta 1a, nu mai balbaiam motorul dar aveam parte de zgomot mai mare.
Ceasurile din bord nu-mi plac deloc: mi se par dintr-un plastic infect si deloc intuitive. Heads-up display-ul iarasi nu-mi place pentru ca e intr-o pozitie fixa si nu prea vedeam cum trebuie viteza. Frana de mana mi se pare prea sus pozitionata si nu-mi place cum se vede. A, si nici nu are guri de aerisire pentru pasagerii din spate.
Dupa ce m-am dat jos din masina, agentul de vanzari probabil a vazut dezamagirea pe fata mea. Au urmat ceva discutii si a plecat in test drive cu Octavia. A zis ca e posibil sa-mi zica luni un pret pentru Octavia daca e sa o dau la schimb + diferenta. A zis ca daca e sa o dau pe o Mazda 2, pretul pe Octavia e mai mic, va fi mai mare pentru Mazda 3 si mai mare pentru Mazda 6 :)
Cat timp a fost el in test drive cu Octavia, mi-am pierdut ceva timp intr-o Mazda 6: imi place la nebunie. Toate minusurile observate pe Mazda 3 au disparut pe Mazda 6: are ceasuri normale, are guri de ventilatie pe spate, are frana de mana electrica si o consola centrala foarte mare si frumoasa. Exteriorul la Mazda 6 iarasi e deosebit.
Ca si pret, Mazda 6 e undeva la peste 35.000E (ce vreau eu, adica automata). E peste bugetul meu.
Bottom line: daca astia vindeau aici o Mazda 3 2.0 benzina (chiar daca ca si performante e sub 2.2diesel, macar e silentios) undeva la 21-22.000Euro (nu 27.000Euro cat e acest 2.2 diesel) mai era o treaba.
M-am suit si in Mazda 2 si e chiar o masina interesanta. Interiorul e asemanator cu Mazda 3 doar ca e mai mica. Sotia e innebunita dupa Mazda 2 acum :)
Eu acum astept sa-mi dea luni un pret pe masina. Ei mai au acolo masini SH si asta (http://www.msl.ie/msl-group/used-cars/car-detail/?vehicle=58718_1886502#.Vc9W3-feOf4) mi-a atras atentia. (astia sunt atat dealeri Mazda cat si Skoda si Mercedes)
O singura poza am, cu botul de Mazda 6 in care mi-am petrecut 15 minute. E superb chiar si pe alb !
(http://s3.postimg.org/68i4f5tin/IMG_4502.jpg) (http://postimg.org/image/68i4f5tin/)
-
Nasol ca nu ti-a placut 3. :(
Ei iti pot cumpara Octavia fara sa iei ceva de la ei cu diferenta? Intreb pentru ca ai zis ca nu iti place dar astepti oferta de pret de la ei. Iei totusi 3?
Jante de 18" pe Mazda 3? :042:
-
Astept oferta din 2 motive:
- curiozitate
- au si masini SH interesante (cum ar fi cel din link-ul pus mai sus)
Mazda 3 in echiparea de top vine doar cu roti pe 18" si Mazda 6 cu roti pe 19".
-
Un 320d cu automata nu au la SH? :)
-
Daca tot te-ai pornit, de ce nu bagi un ochisor si la Ford? Ca-i tot ca un fel de Mazda :D In loc de Mazda 3 poate un focus, eventual 1.6 turbo....
Eu drivetestez saptamana asta unul break si diesel, o sa scriu niste impresii pe topicul dedicat cand adun mai multi km ca sa-mi fac o idee.
Cand eram mic ni se spunea in secret ca in occident ai milioane de optiuni si trebuie sa alegi, insa mie unuia mi se pare ca in realitate ai 3-4 optiuni... de masini (chiar daca sunt poate 20 embleme), de calculatoare, de telefoane, etc. Toti se copiaza unii pe altii si toti incearca sa scoata produsul ideal care un geniu de marketing spune ca se vinde cel mai bine, de aia au ajuns toate vinurile sa aiba acelasi gust.
Unde-i nene varietatea aia occidentala?
Daca vrei ceva poate mai deosebit baga un ochi la Citroen C5, cum mai spunea pe alt forum si un alt mare filozof. Neaparat cu suspensie hidraulica, la care Citroen au anuntat ca vor sa renunte, ca deh Citroen vrea sa se apuce de facut low cost made in France.
E sfarsit de gama si poate fac niste reduceri interesante. Dupa ce se termina "gama", suspensia aia va mai fi disponibila doar pe rolls royce (facuta de aceeasi uzina care o face si pentru Citroen). Candva era si pe bentley insa bentley au fost preluati de VAG si deci au trecut la aia pneumatica din motive.... politice, mercedes merge pe cea electromagnetica insa tot aia hidraulica e cea mai reusita la confort. Daca ma intrebi pe mine C5 cu hydractive are mare sanse sa devina collector.
-
Nu cred ca au ceva BMW. Ei sunt dealeri Skoda,VW,Mazda si Mercedes.
Probabil daca ei imi ofera o suma pe Octavia, or mai fi si alti dealeri.
O Octavie din 2011 pe aici se vinde cu 15.000E (1.2 TSI si 1.6 TDI). Ar fi interesant sa-mi ofere un 9-10k pe a mea.
James, in Irlanda Focus se vinde doar cu 1.0EcoBoost si diesel. Aici 90% din masinile noi vandute sunt diesel si e dificil sa vrei altceva. Taxele ajuta un diesel aici, la fel si pretul carburantului (1.23E diesel vs 1.38E benzina).
La fel si Octavia aici.. se vinde doar cu 1.2 TSI, 1.6 TDI si 2.0 TDI. (si mai e Octavia RS care e 35k). Citroen C5 e peste buget.. pleaca de la 31k.
Ce imi mai face cu ochiul e Golful 1.4 TSI 150CP cu ACT ce se vinde aici. Problema cea mai mare a astuia e cutia DSG7 care e problematica. Golful 7 1.4 TSI ACT + DSG7 e 30k fix.
Toata lumea de la serviciu imi zice sa iau SH pentru ca noi sunt foarte scumpe datorita taxei de prima inmatriculare. La fel si devalorizarea e mare pentru ca nu prea iti mai recuperezi banii din taxa aia de inmatriculare.
Eu unul chiar am fost dezamagit de Mazda 3 pentru ca imi chiar placea ca si aspect foarte mult. Undeva prin 2016 cred ca apare faceliftul la M3. Mazda 3 2.2 diesel e cu 120Kg mai grea decat 2.0 benzina. Probabil daca ar fi avut o Mazda 3 echipare de top cu 2.0 benzina, roti de 16" in loc de 18" si vreo 3500Euro mai putin, m-ar fi incantat putin.
-
Mi-au dat pret: 9000E reducere pt Mazda 6, 8500E pt Mazda 3 si 8000E pt Mazda 2.
E cam putin dar nu cred ca as putea vinde masina in Romania cu vreo 9000-10000E (ca vreo 700-800Euro ma ajunge sa o transport acolo)
-
de ce zici ca e putin? Par reduceri mari totusi 8-9000 de E.
Nu ti-au dat pret pe masina ta?
-
Pai aia e masina mea: 8-9000euro
-
De dragul argumentației, cât ar costa conversia la mașina ta sa muti volanul?
-
Pai aia e masina mea: 8-9000euro
Mi-am dat seama dupa ce am tiparit, preturi mici, dar tu esti cu volanul altfel pentru ei. Cred ca vor incerca sa vanda masina ta in Franta sau altundeva, ca pe urma 10000 de E pe o masina cu volanul invers, cine da in Anglia..........
-
Asa cum am spus, nici pt mine Mazda 3 nu a fost o incantare la drum. O gasesc sub Octavia 2 FL la tinuta de drum, antifonare...e mai masina Octavia 2 FL.
Apropos de Mazda 3, imi amintesc patania unui vecin, care s-a grabit sa si-o cumpere, apoi a vandut-o inainte sa o inmatriculeze (este operat de hernie de disc, si masina era atat de rigida, incat ii provoca dureri groaznice de coloana cand trecea peste liniile de tramvai si alte denivelari). A dat-o in pierdere, a zis ca e mai bun Loganul.... =))
Ma rog, eu ti-as face o recomandare: cauta o masina cu portbagaj de min 500l. Esti tanar, si nu stii cand vor apare copiii in familia voastra. In acest moment s-a rupt totul, renunti la tot numai sa ai loc in portbagaj pt carucior, cadita de plastic, etc, etc.
-
Din argumentele date mai sus, trag concluzia ca si MX5 ar avea o tinuta de drum mai proasta decat Loganul, ca sa nu mai zic incomparabil de proasta fata de Octavia.
Prin tinuta de drum iintelegem, daca mi-am dat bine seama, zgomotul motorului diesel la schimbarea din treapta I in treapta a II-a, plasticul mai tare de pe bord (pe care, se pare, unii il mangaie des), spatiile de depozitare insuficiente si suspensiile ce dau unora dureri de sale la trecerea peste santuri, borduri, sine de cale ferata si albii de parauri.
Incep sa-i dau dreptate unui alt clasic in viata care spunea pe un alt forum ca Octavia e masina pentru pustani care vor sa se simta maturi, in timp ce Mazda 3 e pentru maturi ce vor sa se simta pustani :) Probabil asa se explica de ce nimeni care a avut o Mazda nu mai revine la Skoda: "imbatranirea" este ireversibila :)
-
Ehe. Am vazut pe cineva pe vwforum ce a trecut de la M3 la O3.
Eu nu am zis ca M3 are o tinuta proasta de drum. Chiar si cu jantele de 18", mi s-a parut ca si comfort asemanator cu Octavia mea cu jante de 17". Nu am avut posibilitatea sa merg mai tare sau mai la limita cu masina din pacate.
Eu inca nu am lasat M3 din minte. Cu 2.0 benzina si vreo 3500E mai ieftina, chiar e interesanta. M-am uitat si in UK se vinde 2.0 benzina si e cam 22.000euro. Din pacata taxa de inmatriculare in Irlanda e 8000euro, deci nu pot sa o import din UK :(. Poate in 2016 scot un facelift cu o benzina E6.
Mai sus am zis ce sm simtit comparativ cu Octavia, nu ca si folosesc tot spatiul din Octavia (de asta m-am si uitat la o alta masina).
Lipsa gurilor de aerisire in spate in Irlanda nu e ata de grav. In Iunie am fost in Italia 2 saptamani ca si pasager in spate cu un Ford Mondeo din 2012; nici ala nu avea guri pe spate si nu e tocmai placut.
-
...
Ma rog, eu ti-as face o recomandare: cauta o masina cu portbagaj de min 500l. Esti tanar, si nu stii cand vor apare copiii in familia voastra...
Scuze de off-topic, dar suntem in 2015, cum adica nu stii cand vor aparea copii? :))
Iulian: tu ai lista scurta cu Mazda 3 si Octavia 3 sau te mai uiti si la altele?
-
Pai din clasa compacta n-au mai ramas decat BMW seria 1, Volvo V40 si Citroen DS4. Restul sunt sub Mazda 3.
Pe sfantul, nemuritorul, preamaritul si neasemuitul Vw Golf nici nu l-am mai bagat in seama :)
-
+Focus, Leon, A3, Ceed, I30, Corolla/Auris, Civic, Megane, C4, A-Klasse....... compactele sunt clasa unde e batalia cea mai mare :)
-
Da, doar ca Mazda e una dintre cele mai faine compacte ca si aspect. (mai e si accesibila ca si pret...)
Si Toyota Auris ultimul model arata mult mai bine. Varianta hybrida in Irlanda e 25.000E (ceea ce nu-i rau deloc avand in vedere ca o masina echivalenta automata e chiar mai sus).
Astazi am vazut motorina aici la 1.19E si benzina 1.36Euro. Deci la 100litri, pe langa un consum mai redus la diesel, mai si castigi vreo 7 euro. Nu degeaba 90% din masinile noi vandute sunt diesel aici.....
-
Motorul nu-mi place. La plecarea de pe loc se transmit multe vibratii in pedale si se simte tremurat destul de puternic (sau na, tremurat normal pentru diesel), doar ca nu e atat de rafinat acest motor pe cat ziceau astia in review-uri. Cat despre acceleratie, trage suficient dar dupa 3000RPM mi se pare ca face doar galagie si senzatia de cuplu dispare. Am avut probleme cu balbaiala motorului cand schimbam intre treapta 1a si treapta a 2a; daca schimbam mai sus in treapta 1a, nu mai balbaiam motorul dar aveam parte de zgomot mai mare.
Ce spui aici e cu totul diferit de ceea ce stiu eu.
Turbina se simte de la 1500 rpm. Motorul accelereaza exceptional de la 2000 la 5000 rpm fara sa fie nevoie sa schimbi treapta de viteza. Ceva sau cineva te-a facut sa-ti fie teama sa apesi pedala, altfel nu se explica.
Acea balbaiala la trecerea din 1 in 2 a aparut din cauza ca ai incercat sa schimbi la o turatie prea mica. Asa cum este etajata cutia, la viteze sub 15 km/h nu prea merge sa-i dai a II-a. De aceea nu-mi place nici mie sa merg cu motorul asta prin oras. Pentru aglomeratii urbane prefer Loganul 1.2 mpi unde la 40 km/h pot sa schimb deja in treapta a IV-a.
Zgomotul motorului diesel il percepi doar la viteze f mici. De pe la 50 km/h in sus nu mai faci diferenta ca e diesel sau benzinar, dupa zgomot.
-
Referitor la cum trage motorul, aceea a fost senzatiea mea in treaptea a 2a cu pedala la podea de pe la 1700RPM comparativ cu 1.8 TSI (acesta din urma de pe la 3000RPM incepe sa se auda frumos si sa traga binisor)
Cat despre trecerea din 1 in 2, este exact ce am zis si eu si tu: trebuie sa schimb mai sus si nu mi-a placut asta. O masina din clasa compacta ar trebui sa fie cat de cat ok atat in oras cat si in afara. Probabil in varianta automata problema asta n-ar mar fi. (de asta as fi vrut sa testez si varianta pe benzina care nu o vand astia aici)
Si da, zgmotoul de diesel il percepi la sub 50km/h doar ca eu am o viteza medie de 30-35km/h in ultimul an. Oricum alea au fost parerile mele la cald si comparatie cu Octavia 1.8 TSI. Daca as fi avut masina mai mult timp, incepi sa te obisnuiesti cu diferentele.
-
30 km/h media si te uiti deja spre Mazda 6 ?!? :) hm.. sa nu patesti ca mine, s-o tii mai mult in garaj. Mazda 6 mai ales cu motor diesel e cruiser, e facuta sa mergi intins cu ea 1000 km, nu e pt drumuri scurte.
La Mazda nu m-as uita decat la 2.2 diesel si 2.5 benzina. Am testat motorul 2.0 benzina 140 cp, venind de pe Octavia 1.6 FSI 115 cp, si nu m-a convins ca ar fi un upgrade.
-
2.3turbo mai exista? :D Mie ala mi-a placut. Desi din cate inteleg la taxele din Irlanda doar miliardarii si-ar putea permite asa ceva.
-
Era pe CX-7 si MPS, nu pe modelul serie 6...
-
Nu prea are legatura cu topicul, dar am facut o comparatie aici (https://docs.google.com/spreadsheets/d/1ROQpaB_kg72mfTPPPjJCDZEIZjoW3uelneOhatZYvPk/pub?output=pdf) cam cum ar ajunge costurile pe 5 ani si 100.000km.
Am tinut cont doar de consumul mediu declarat + 30% (cam atat scot eu in medie cu Octavia in Irlanda), pretul combustibilului si taxa de drum.
Nu am inclus revizii si nici asigurare. Am adautat in schimb un scor al asigurarilor in functie de masina si motorizare (nota 1 cea mai ieftina asigurare si 50 cea mai scumpa).
Ca si nivel de echipare am ales fie varianta medie la cele premium, sau varianta de top la cele mai putin premium ca sa iasa destul de asemanator la dotari (si ceva optionale gen xenon (if availabile), navigatie, senzori de ploaie, lumini si scaune fata incalzite).
Am adaugat acolo ca si referinta Octavia din prezent si fostul 318i auto.
-
Foarte fain documentul. Poate ar trebui sa adaugi costurile reviziilor, e posibil sa difere destul de mult de la un producator la altul - mai ales ca am vazut ca ai adaugat si BMW, Audi, Mercedes.
Skoda Fabia TDI nu se vinde? Poate ar fi o optiune interesanta ca si costuri. Si Rapid Spaceback e o optiune interesanta.
-
E cam dificil sa adaug si costul reviziilor pentru ca e nevoie de foarte mult research pentru fiecare marca si motorizare (de ex. daca in Romania un schimb de ulei DSG6 e 1200RON la reprezentanta la fiecare 60.000km, aici probabil e dublu. La DSG7 n-ai nevoie sa faci acest schimb). Oricum, din ce am observat eu pe aici, pretul unei revizii standard e asemanator intre diverse marci. Pretul manoperei este mult mai mare comparativ cu pretul pieselor si cam manopera dicteaza pretul final. O sa fac reseach pe masura ce reduc lista aia. Saptamana asta ma duc sa fac TD cu Focus si Leon.
Se vinde si Fabia (Ibiza,A1,Polo,Mazda2,Clio) diesel dar antifonarea e mai slaba si n-as vrea sa stau cu motorul in brate.
Mai e si valoarea de revanzare peste 5 ani de luat in calcul.
-
Nu am inclus revizii si nici asigurare.
Pentru a obtine costul efectiv de ownership (ca sa vorbim tot in romgleza) asigurarile au o influenta importanta. La a mea, dupa 5 ani si 40.000 km asigurarile reprezinta 41% din costurile de intretinere, combustibilul "doar" 26%, la mare distanta urmeaza reviziile cu 10%.
Probabil ca in cazul tau, daca ai estimat ca vei face 100.000 km in 5 ani, procentele primelor doua centre de cost vor fi inversate, dar influenta fiecaruia ramane importanta.
-
E dificil sa obtin un pret de asigurare pentru fiecare masina in parte pentru ca asigurarile difera de la companie la companie si pe site sunt limitat la 2-3 calculatii. Am inclus doar acel indice ca sa-mi dau seama care e mai scumpa de asigurat.
Ca fapt divers, asigurarea la Mazda 3 e cu 400E/an mai mult decat la Focus/Golf de putere asemanatoare. (ciudat fiind ca eu la Skoda platesc cam 650E full iar pe acelasi site acum imi dau pret la Skoda comparativ cu un Ford nou, adica undeva la 1200E/an)
-
Eu am mers mai departe de atat, am facut un calcul/km si am dat note la confort, design, performante, si spatiul in portbagaj (ca pentru portbagaj luam masina :D ). In general asigurarile sunt proportionale la mine cu taxa de drum (ambele sunt calculate functie de cc) si am facut un calcul aproximativ.
Ca fapt divers, conform criteriilor si ponderii stabilite de mine (cum spuneam si obiective/masurabile si subiective) masina pe care am cumparat-o avea 34.4 puncte din 60 posibile. Adica era un compromis, ca nu exista inca masina ideala.
Masina de 60 puncte avea design "perfect", 560L portbagaj, prinde 230km/h, 0-100 in 7s, consuma in carte 5L/100km si costa noua 12.000€ :) Nu par pretentii exagerate pentru "masina ideala", exista masini care respecta multe din criteriile astea insa.... nu pe toate simultan.
Masina de 0 puncte are 350L portbagaj, suta in 11s, 190km/h (astea erau caracteristicile masinii pe care o inlocuiam, un hyundai getz diesel chiptunat), design de caca, consuma in carte 8l/100km si costa 24000€ :) Cred ca vechiul A-Klasse s-ar fi incadrat cu putin efort :D
Insa sunt astea chestii ... parametrabile. Iti poti stabili propriile criterii, si ponderea lor. Eu oricum, daca mergeam pe mana excelului finalistere erau... Skoda Octavia si Chevrolet Cruze. Conform calculului Superb-ul a fost abia pe locul 3. Insa finalistele reale au fost Superb si Legacy modelul anterior.
PS
Nu prea am inteles faza cu mijlocul gamei la cele premium comparate cu cele "full" din restul lumii.
La mine e fix invers, cele 3 marci premium germane chiar daca le iei "full" in realitate sunt chele complet. M-am amuzat la un moment dat pe alt forum sa configurez un Audi Q3 "full", si un X3 (ambele diesel), pe care sa le aduc la nivelul de echipare identic cu al unui Hyundai IX35 de serie (39k€ pret de catalog fara niciun optional).
La Q3 - 37800€ "full" - a trebuit sa mai adaug optionale de inca 9300€
La X3 - 43300€ "full" - a trebuit sa mai adaug inca 12400€. Si asta luand "pachete", nu optiuni individuale ca ar fi fost mult mai rau.
Adica e invers, daca le vrei echipate decent, o masina premium pe langa faptul ca trebuie sa fie "full" mai bagi inca 25% din pret optionale ca sa le aduci la nivelul de echipare al unei chinezarii coreene de serie, fara niciun optional in plus
-
...de ex. daca in Romania un schimb de ulei DSG6 e 1200RON la reprezentanta la fiecare 60.000km, aici probabil e dublu. La DSG7 n-ai nevoie sa faci acest schimb...
Eu stiu ca se schimba uleiul si la DSG7, doar ca intra mai putin, parca 2 litri. S-a schimbat ceva? :)
-
Intre timp am facut si eu un test-drive cu Mazda 3 G120 CP (motor pe benzina aspirat).
Pot sa spun ca mi-au placut directia (mai precisa decat la Skoda), scaunele (confortabile atat in fata cat si in spate) si finisajele de pe interior (care sunt destul de ok, cel putin cat masina este noua).
Din pacate motorul nu rupe gura targului; desi pe hartie are o acceleratie buna (ceva de gen 8.9 sec. pt 0-100km/h), in realitate dinamica este cam ca la 1,2 TSI. Desi am tinut-o intre 2500-3000 turatii, nu am simtit vreo rupere de ritm sau demaraj fulminant care sa ma faca sa spun ,,asta e spiritul mazda''. Dealerul tot spunea sa o ridic peste 3000 turatii, insa eu nu conduc asa turat, asa ca am lasat-o cum conduc eu de obicei (2500-3000 turatii). In plus schimbatorul vibreaza, tineam mana pe el si simteam cum se transmit vibratiile din motor spre cutie (la Skoda si Seat nu am simtit asa ceva).
Sistemul multimedia este OK, dar ecranul mi s-a parut cam sters (in comparatie cu VAG).
masina nu e chiar asa de bine antifonata, auzeam motorul in mers si la acceleratii .
Per ansamblu masina mi-a placut, dar nu mi-as lua-o (decat poate la un discount foarte mare, eventual cand este la capat de serie si apare noul model). Seat Leon 1.2 TSI si Skoda Octavia 1,2 TSI (ambele cu motoare pe curea) mi s-au parut variante mai bune (liniste in habitaclu, motor mai echlibrat, fara vibratii in schimbator).
pacat de Mazda, face masini frumoase, insa motoarele lasa de dorit.
-
Vizitator, avand in vedere ca motorul este unul aspirat, dealerul avea dreptate.
Probabil de pe la 4.000 sau mai sus incepe sa se simta ca trage.
Trebuie sa te uiti pe un grafic unde incepe plaja de cuplu si la ce turatie atinge puterea maxima.
Eu la Golf-ul pe care il conduc ( 1.2 TSI 110 ) simt clar o diferenta intre accelerare la 2.000-3.000 de turatii si de la 4.500 in sus. Si masina este turbo, nu aspirata.
Ce zici tu acolo de 2.500 - 3.000 ori iei diesel ori motor mare si puternic ca sa simti ceva :))
-
Pentru 2.0 aspirat de la Mazda, cuplul maxim de 210 Nm este la 4000 rpm. Ca sa simti ceva sau sa faci o depasire mai din scurt, tre sa turezi motorul la peste 3000 rpm. Nici mie nu-mi place senzatia.
-
Fiind motor de 2 litri, ma asteptam totusi sa aiba mai multa putere de la turatii mici.
Spre ex. motoru 1.6 mpi 128 CP de pe Hyundai Tucson se infige mult mai bine in viteza a II-a, si e tot aspirat.
-
O fi si cutia mai scurta la Hyundai.
Pana la urma de asta ai cutie de viteze, iti trebuie cuplu la roti, dai cu multiplicarea peste el. Turatie joasa inseamna de fapt o treapta de viteza prea sus, adica demultiplicare insuficienta....
Nu cred ca motorul asta de al mazda are cuplu doar la 4000rpm. Un motor modern multisupapa are macar 90% din cuplu de la turatii mult mai joase. Ca sa fac o comparatie stupida, de ex motorul de 2L de la Daewoo (nubira/leganza) din 1907 avea 185Nm@4400rpm. Insa avea peste 170Nm de la 1800 la 5500 sau cam asa ceva, si nu stia de distributie variala, injectie directa sau alte rafinamente, era un motor de pe vremea lui Burebista. Iar Burebista il copiase dupa un model si mai vechi a lui Otzi...
Pe de alta parte un motor/cutie din astea iti permit sa faci ecomarathon. Accelerezi doar cu pedala la blana (WOT), fara sa rupi asfaltul si fara sa urle motorul insa elimini pierderile de pompaj si poti avea randament mare. Daca inveti sa stapanesti bine tehnica asta de push-and-glide poti scoate consumuri fantastice pentru un benzinar.
-
Si in ce consta mai exact aceasta tehnica (push-and-glide)? Asa mai pe intelesul tuturor :)) .
Multumesc.
-
Accelerezi doar la blana ca sa deschizi complet clapeta de acceleratie (si sa reduci pompajul) - push - si nu franezi niciodata, doar "planezi" in frana de motor cat mai mult :D
Cu alte cuvinte incerci sa eviti franarile (care inseamna benzina arsa care incalzeste discurile) sau regimurile cu clapeta partial inchisa in care motoarele pe benzina au randament slab.
-
Eu folosesc alta tehnica: accelerez la maxim pana obtin viteza de croaziere dorita, apoi mentin viteza mergand pe tempomat. Este f eficient, cine nu ma crede sa consulte consumurile postate de subsemnatul la rubrica ,,Consum de combustibil (benzina)-real, urban si extraurban''.
Am incercat si varianta cu acceleratul la maxim si apoi planarea in frana de motor, dar dupa cateva episoade de accelerare si planare m-a luat o durere de picior ca nu mi-a mai trebuit nici connsum mic si nici altceva decat sa ajung acasa si sa stau cu piciorul intins. :042: Metoda e buna strict pe hartie.
-
Pe autostrada nu prea exista solutii miracol, consuma cat consuma asta e. Intr-adevar, ajuta sa accelerezi in forta din motivul explicat mai sus. Tot asta recomanda si ce constructorii de masini.
Insa diferentele ce pot fi obtinute sunt mici. Singura metoda semnificativa e sa mergi mai incet... insa cine are rabdare :D
-
Foarte interesant. Eu unul credeam că pentru a obține un consum mai mic trebui sa accelerez cat mai fin cu putință. Deoarece în acele momente consumul instant rămânea în limite acceptabile. Însă reversul medaliei era că pentru a obține viteza dorită trebuie sa accelerezi mai mult timp decât atunci când faci acest lucru în ritm susținut.
James metoda explicată de tine se aplica cu succes și la diesel?
Mulțumesc
Trimis de pe al meu ALE-L21 folosind Tapatalk
-
Cu dieselul discuția e mai complicata. Partea asta cu pierderile de pompaj nu mai exista.
Din câte am înțeles tot accelerarea rapida ar fi mai interesează dpdv al consumului, însă doar marginal iar motivele îmi sunt neclare . În schimb la (turbo) diesel accelerarea in forța duce la scăderea fiabilități nu doar a motorului ci și a chestiilor din jurul lui gen turbina, injectoare etc într-o măsură mult mai mare decât la benzinare.
Dieselul e un motor foarte bun la regim constant însă e solicitat mult mai rău în regimurile tranzitorii, asa ca unii recomanda sa fii mai blând cu el dacă vrei sa n-ai bătăi de cap. Cercetătorii britanici spun deci ca în mare ecomarathonul nu ajuta foarte tare, în schimb exploatarea aiurea poate influenta foarte tare fiabilitatea și ca dacă vrei economie trebuie sa favorizezi fiabilitatea, nu neapărat consumul.
Din motivul asta în oraș s-ar putea sa nu fie cea mai buna alegere, ca în oraș numai de regim tranzitoriu are parte. Astăzi pe lângă nebuneala cu dpf, egr etc
-
Accelerezi doar la blana ca sa deschizi complet clapeta de acceleratie (si sa reduci pompajul) - push - si nu franezi niciodata, doar "planezi" in frana de motor cat mai mult :D
Cu alte cuvinte incerci sa eviti franarile (care inseamna benzina arsa care incalzeste discurile) sau regimurile cu clapeta partial inchisa in care motoarele pe benzina au randament slab.
Exact acesta este si modul in care sofez si eu deseori...cand drumul si/sau traficul o permit. Si nu intotdeauna in frana de motor...uneori chiar si pe liber, cand situatia este de asa natura.
-
Pe liber motorul consuma ceva combustibil, insa masina merge pe o distanta mai mare (datorita inertiei). In frana de motor consumul este 0, dar masina se opreste mai repede.
E mai economic mersul in frana de motor decat pe liber.
-
Nu urmaresc neaparat consumul cel mai mic, ci sa merg asa cum simt...insa ai dreptate.
-
Nu cred ca e mai economic in frana de motor, doar daca mergi la vale.
In rest, distanta parcursa e mult mai mica decat pe liber, chiar daca e cu consum 0.
-
Le-am incercat pe amandoua si clar consumul e mai mic mergand in frana de motor. Multi ani asa am facut: mergeam cu cutia pe 0, cu ochii pe semafor: daca se facea rosu, o lasam asa pana la semafor (unde franam). Daca se facea verde, o bagam in viteza corespunzatoare, si mergeam inainte.
Apoi am schimbat sistemul, si nu mai merg pe 0 sub nicio forma (merg in frana de motor pana la semafor). Clar consumul e mai mic cu a doua varianta.
-
S-a adunat material de un topic nou :)
Da, daca e vorba de opritul la semafor, de acord. Insa trebuie sa tot retrogradezi, ca altfel iti moare motorul. Deja devine complicat.
-
Cum sa mergi cu masina scoasa din viteza?! Pai cine conduce pe cine? Nu mai spun de timpul de reactie in cazul unui incident. Pana bagi in viteza, pana executi manevra, se pierd 1-2 secunde importante.
-
@ovidescu: eram expert in astfel de mers, sunt destui care fac asa. Insa, daca masina era scoasa din viteza, tineam mana dreapta pe schimbator, si schimbam imediat daca era cazul
@AlexTm: nu trebuie sa retrogradezi deloc: cand simti ca iti moare motorul, o scoti din viteza si gata, dar asta mi se intampla cand ajung la semafor.
-
Pai cine conduce pe cine?
Nimeni pe nimeni, e o sinergie :) Sau ar trebui...
-
Si s-a lansat si cea mai frumoasa masina din clasa compacta care va fi disponibila si cu sistem AWD.
Primul punct negativ observat e ca au renuntat la suspensia spate independenta; de vazut daca vor pune multi-link pentru varianta AWD sau vor face o grozavie tehnologica sa imperecheze AWD cu puntea simpla spate.
(https://i.postimg.cc/sQ9Zmpgp/2019-mazda-mazda-3-104-1543341698-1.jpg) (https://postimg.cc/sQ9Zmpgp) (https://i.postimg.cc/qg4KRZ1Q/2019-mazda-mazda-3-105-1543341698-1.jpg) (https://postimg.cc/qg4KRZ1Q) (https://i.postimg.cc/kRJRpB2L/2019-mazda-mazda-3-106-1543341695.jpg) (https://postimg.cc/kRJRpB2L)
(https://i.postimg.cc/2VJ34H7s/2019-mazda-mazda-3-120-1543341704.jpg) (https://postimg.cc/2VJ34H7s) (https://i.postimg.cc/pmFrkD0p/2019-mazda-mazda-3-121-1543341704.jpg) (https://postimg.cc/pmFrkD0p) (https://i.postimg.cc/4KRd0mMw/2019-mazda-mazda-3-122-1543341705.jpg) (https://postimg.cc/4KRd0mMw)
(https://i.postimg.cc/JGJC2PLV/2019-mazda-mazda-3-111-1543341699.jpg) (https://postimg.cc/JGJC2PLV) (https://i.postimg.cc/gXrfqKD7/2019-mazda-mazda-3-112-1543341699.jpg) (https://postimg.cc/gXrfqKD7) (https://i.postimg.cc/9RSsxqgQ/2019-mazda-mazda-3-114-1543341701.jpg) (https://postimg.cc/9RSsxqgQ)
-
The beauty is in the eye of the beholder.
Mie nu-mi place cum arata Mazdele din ultimii 10 ani
-
Hyundai I30 Fastback? :-~
-
Ce-i cu el? N-are nicio legatura cu estetica.
Mazda 3 hatchback arata bestial.
-
Nu suport variantele hatchback, mi se pare ca au facut un AMG dintr-un sedan cu 4 usi. Partea din fata arata super bine, dar la partea din spate au terminat mai repede decat estimasera.
-
Mie mi se par ca seamana foarte bine cu I30 fastback ca proportii, iar diferentele sunt minore - suprafata vitrata ceva mai mare la Hyundai, mazda are un eleron sus iar hyundaiul il are jos. Daca la Hyundai iei portbagaul putin la pila ca sa se termine vertical si nu inclinat obtii o mazda :D
Poate exagerez un pic insa mi se par acelasi concept hybrid intre coupe si sedan. Mie nu-mi displace, sper sa o aduca in ianuarie la salonul auto s-o vad mai indeaproape pentru ca in vreo doi anisori as vrea sa-mi schimb cele doua "epave" carora trebuie sa le fac ITP-ul anual cu o singura masina (compacta, automata), asa ca ma tot uit la cine ce mai scoate.
Sunt curios ce norma Euro va respecta noul Skyactiv X. 6D TEMP, sau 6D "simplu"?
-
Nu prea seamana.
In schimb fundul de la mazda 3 imi pare foarte =)) f......abil. Adica e fain! =)) Chestie de gusturi.
-
Se numeste fetis. =))
-
N-aveti voi ochi pentru proportii, voi va uitati doar la leji si zorzoane :))
-
hmmm...am analizat pozele si parca seamana mazda cu fastback; nu parca, sunt sigur. categoric e mai spatios hyundai.
-
In schimb fundul de la mazda 3 imi pare foarte =)) f......abil
Fiabil?
Hyundai fastback e clar mai urat. N-are legatura cu estetica, dupa cum se mai spunea pe aici.
"Fastback" ... ce cuvinte noi ca sa promoveze o chestie veche. Marketingul, domle
-
Eu ziceam fut,,,abil, dar merge si fiabil.
-
Date fiind specificitatile regionale, eu credeam ca voiai sa zici "fur..abil" :))
Sunteti voi in faza de negare, e fix I30 fastback. [-(
-
LE
Hai ca am exagerat, nu-s chiar identice. Mazda are ampatamentul ceva mai mare (proportional) si botul mai lung. Retrag ce-am zis, nu sunteti in denial :D
-
PS
Tocmai am primit un spam de la Mazda... vesti bune, cica o aduc la salonul auto in ianuarie :)
-
In februarie o sa vedem topic cu Mazda 3 SkyActiv-X de la James kW?
Noua Mazda 3 va avea ampatamentul de 2725mm, mai mare decat cel de la Octavia; masina ar trebui sa se conduca cam ca un sedan de clasa medie.
-
Acuma chiar ca seamana cu octavia, au Renuntat la suspensii independente spate pentru bara torsiune pentru la puntea spate , cu noul model mazda 3 :))
-
@IulianIn Februarie nu, dar nu exclud in vreo 2 ani. SA le dau timp sa rezolve din probleme, sa le dau timp sa aduca toate configuratiile si optiunile (de obicei initial oferta e destul de limitata pe o piata mica cum e Belgia) si s-o omologheze Euro6d (despre care prin zona se spune ca va fi importanta pentru restrictiile de acces).
Am vazut ca se lauda ca pe langa skyactive x vor pune si un sistem mild hybrid. Ar fi interesant. Evident, si dupa in drivetest si in ipoteza in care nu are vreun defect fundamental care sa devina un dealbreaker. (gen insonorizare de kca, confort naspa etc)
-
@alexxb: macar pe Octavia e optiune de multi-link pe 1.8TSI si 2.0TSI si mai au si varianta RS (la fel e si la Focus, Golf, Leon).
Pe Mazda 3 suspensia e tip 'Logan' de la A la Z.
(https://thumbor.unica.ro/unsafe/767x431/smart/filters:contrast(1):quality(80)/https://www.auto-bild.ro/wp-content/uploads/2018/11/2020-Mazda-3-9.jpg)
-
Suspensia din poza e de tip Logan , nu??
-
Pentru mine asta nu-i un dealbreaker. Dacă suspensia semi-rigida spate vine cu spațiu suplimentar și insonorizare bună nu m-ar deranja. Oricum pe autostrada sau în oraș n-o simți .. Decât când trebuie sa schimbi una dintre miliardele de bucșe ale suspensiei multilink :) iar raliuri pe serpentine nu fac cu familia ca au urechea interna sensibila. Pentru asta as lua mx5 :D
Sunt curios cu ce punte vine versiunea awd.
-
O sa vedem cum e; sunt multe alte masini silentioase, cu portbagaj si cu suspensie multilink, inclusiv de la Mazda (gen noul CX-5).
E interesant ca Honda Civic si Toyota Corolla au trecut pe suspensie multilink pe toate variantele iar Mazda face regres.
(https://i.postimg.cc/pmFrkD0p/2019-mazda-mazda-3-121-1543341704.jpg) (https://postimg.cc/pmFrkD0p) (https://i.postimg.cc/Z9LTvFzq/COR-MY20-0010-V001.jpg) (https://postimg.cc/Z9LTvFzq)
-
Pentru mine lipsa puntii independente spate a fost un deal-breaker pentru Octavia 3. Am mers cu Octavia 3 pe un drum virajat si pavat cu piatra cubica, si a fost groaznic (eu stand in dreapta spate). La intoarcere am venit cu Octavia 2 face-lift pe acelasi drum, am stat tot in dreapta spate, si a fost neasteptat de bine...
Daca nu ai familie si copii care sa stea in spate, poti sa mergi pe masina fara punte independenta spate. Insa, daca as avea pasageri care merg constant pe locurile din spate, eu nu as lua masina cu punte rigida pe spate.
-
@iulian adevarul e ca arata bine gheisa, dar daca fac rabat pe ici pe colo, prin locurile esentiale, e pitipoanca si nu merita. dar tare as vrea s-o vad :)
@ vizitator vezi ca pe o3 a fost si independenta spate, pana-n februarie.
@ james nu stiam de cx5, cu cuplul ala nesimtit de 440 Nm. Presupun ca este senzational si categoric m-as lua la tranta cu ea. de 2.t pentru japonia, n-am sa ce sa mai zic :)) cred ca g-vectoring si i-activ ar compensa lipsa puntii independente spate, nu? din cate spune @james, ma gandesc ca multilink e scumput daca ai talpa grea.
-
Au adus astia Mazda 3 la salonul auto din Bxl (ma duc diseara s-o vad B-) ) si au anuntat preturile.
Cea mai ieftina e 24k€ benzina (2L 122CP) si 25500 dizal (116CP).
Cea mai scumpa e 30-31k, si vine cu cutie automata, leji, scaune si volan incalzite, porcarioare de conducere automata, d-astea. Nu-i ieftina.... insa nici nu e versiunea Skyactive X cu microhibrid si awd. Sper sa nu sara prea tare calul la pret la aia, ca deja ajunge la 35k€ mai sunt si alte optiuni.
Insa tot cam astea au fost scorurile si la generatia trecuta pe la mine. In mare pastreaza cam aceleasi preturi.
-
Am mers cu vechea generatie de Mazda 3, cu motorul pe benzina de 2l si 122 CP.
Mi se pare un motor subtunat aiurea...122 CP se pot scoate lejer din orice motor de 1.2 sau 1.4 turbo.
Ca dinamica, daca nu il treceai de 3000 turatii, era slab...neasteptat de slab ptr un motor asa mare. Octavia 2 FL cu motor 1.4 TSI 122 CP ii da clasa la dinamica.
Plus ca schimbatorul de viteze tremura de parca era diesel...
-
Sunt curios ce parere o sa ai ca multi care au vazut masina deja zic ca e premium. Am inteles ca noua Mazda 3 are materiale moi si pe fetele de usi din spate, ceva ce nu mai exista in clasa compacta.
Mazda zice ca au umblat mult de tot la NVH si daca e ca CX-5.... care acum e cam cea mai silentioasa masina din clasa atunci cred ca o sa-si merite suma ceruta: materiale de calitate, design interior si exterior superb, NVH bun.
-
Eu am fost și am văzut-o azi. Vestea buna este ca versiunea hatch (singura adusa) mi se pare mai bine proporționata in realitate decât în poze.
În interior are materialele ok cel puțin în zonele unde ajungi sa le simți. În fata e iarăși ok.
Ceea ce o face un dealbreaker pentru mine însă e locul din spate. Geamul e minuscul iar dacă stai rezemat și vrei sa te uiți pe geam vezi fix capitonajul. E "pestera".
Aștept sa vad și versiunea berlina, unde sper sa aibă alte portiere / geamuri în spate,, altfel cade de pe lista mea scurta
Unde deocamdată sunt doua mașini. Alegerea mea rațională ar fi ford focus :-B Iar aia cu adevărat inteligenta e Alfa Giulia :x
-
Focus cu motor in 3 cilindri? sper ca vorbesti de noul ST cu 2.3l EcoBoost :)
ProCeed cu 1.6l turbo nu te incanta? tie oricum iti place Hyundai/Kia si vad ca pleaca de la 29.000E in Belgia si are destule dotari.
Mai mult, Focus 1.5 EcoBoost AT8 e tot pe la 29.000Euro in Belgia.
-
Acum cu salonul era o promoție zdravănă la focus. Oricum trebuie mers și negociat cu fiecare... Ceea ce n-am făcut acum.
De la cred îmi place doar hatchback ul. Versiunea sw mi se pare urata iar la aia gen fastback unul înalt risca in spate sa dea cu capul în tavan.
Giulia in schimb n-are defecte, e... Perfecta :x
PS
Peugeot 3008 a venit cu un hibrid interesant. 1.6 turbo + 2 motoare electrice, 300cp și awd (aka un motor electric separat de 80cp parca in spate). Însă prețul încă necunoscut. Și nu-i urata pentru un suv... Însă e suv și nu-mi plac suv-urile nici măcar care nu-s f urate.
-
Cum n-are defecte Giulia? E italianca. Se vrea deosebita, dar e fitzoasa, greu de intretinut, se uzeaza repede si te lasa-n fundu' gol cand vrei sa te desparti de ea.
-
Focus cu motor in 3 cilindri?
Dar ce nu ti-a placut la Focus IV 1.0 ecoboost 125 CP? Inteleg ca e motor de contabil, dar din ce motiv?? ;)
-
@Stef
Ceva similar cu Giulia poti lua de la BMW. Un "noul" serie 3 de exemplu e cam in aceeasi zona de pret de plecare cu Alfa similara (de ex dizal de 190CP vs 210CP la alfa, xdrive vs q4, etc) insa optiunile la BMW sunt mult mai scumpe. Si "pachetele" facute in asa fel incat sa cumperi cacaturi pe care nu le doresti. De exemplu daca vrei faruri de ceata (ca n-are de serie, ca de aia e premium) tre' sa cumperi un "pachet" de minim 3400€. Insa ala de 3400€ mai contine doar brizbrizuri, asa ca daca vrei faruri de ceata e mai inteligent sa cumperi inca un "pachet" de 6000€ ca macar ala vine si cu cateva chestii utile (gen cutie automata :-~ ).
Insa se strica la fel de des si pierzi la fel de mult la revanzare (si in general la masinile premium pierzi f mult pe la mine).
Daca vorbim de benzinare si de masini "pure", (adica niste masini care poate au si niste ecrane, nu niste niste smartphoane cu extraoptiunea SUV) ar mai fi si Kia Stinger :D Motor V6, 3.3 turbo, 57k€ cu tot cu "optiuni". Bine, mai e si Ford Mustang V8 insa aia e pentru cand pleaca fiica-mea la facultate :D
PS
De la ford eu am condus motorul vechi in 3 cilindri de un kil. Si mi s-a parut super OK pentru un 3 borcane, silentios, fara vibratii, vioi in ture etc. Daca ala de 1.5 nu-i facut cu picioarele nu cred ca s-ar simti.
-
la Alfa Romeo Giulia sunt reduceri mult mai mari decat la BMW seria 3.
In ianuarie este o campanie de lichidare stoc la diesel, cu reduceri de vreo 12000 EUR+TVA.
-
Si la noi sunt promotii tapene. "Full" pot ajunge cu 20k sub serie3 echivalent, care abia a fost lansat si ai 0% reducere sau chiar mai putin :D. La salon era expusa vers 2.2 Q4 Veloce (dizal, 210CP, awd) cu toate optiunile posibile la 43k€ pret promotional (in catalog e 46 pret de plecare, fara optiuni). BMW 320d xdrive (dizal, 190CP, awd) expus cu "pachetele" de pe el era... 63k€.
Se zvoneste Giulia ar avea pe teava un model nou. Ceva mild hybrid (euro6d oblige), iar daca tot pun o instalatie electrica pe 48V mai tapana, se spune vor pune si o turbina electrica pentru turatii joase si una clasica monstruoasa pentru turatii inalte. Motorul de 2L si 280CP vor sa-l duca se zvoneste spre 350CP datorita turbinei monstruoase, insa cu lag 0 datorita celei electrice.
Ce vor face din versiunea quadrofoglio 2.9L V6 de 510CP nici nu vreau sa ma gandesc :015:
-
Dar ce nu ti-a placut la Focus IV 1.0 ecoboost 125 CP? Inteleg ca e motor de contabil, dar din ce motiv?? ;)
Motoarele in 3 cilindri prin constructie sunt mai putin rafinate oricat de multi arbori de balansare pun ei. Un motor in 3 cilindri are impuls de putere la fiecare 240 grade de rotire de arbore pentru a termina ciclul (720/3) iar unul in 4 cilindri la 180 grade (720/4).
Chiar recent m-am uitat pe zeperf si Focus 3 1.5EcoBoost in 4 cilindri e mai rapid decat Focus 4 1.5EcoBoost in 3 cilindri.
Cat timp exista competitie cu motoare in 4 cilindri care sunt mai rafinate, au performante mai bune, consum si noxe asemanatoare, le-as lua pe alea.
Un 3 cilindri pe Matiz ca sa fie ieftin si usor are sens.
(https://i.postimg.cc/Mndp63tQ/Screen-Shot-2019-01-23-at-7-43-23-AM.png) (https://postimg.cc/Mndp63tQ)
-
Dar de dieselul de 1.5l si 120 CP ai vreo parere?? ;)
-
Am eu una, desi nu l-am testat. Mai degraba as prefera 1.0 benzina, chiar daca e in trei borcane. Nu se stie ce li se mai nazare istericilor verzi in urmatorii ani....
la mine "orizontul" cunoscut in materie de restrictii de circulatie e pana in 2025 doar. Cu alte cuvinte daca iau o masina azi nu stiu daca o voi putea folosi mai mult de 6 ani in oras.... tinand in cont ca in general restrictiile se aplica cam la 3 norme euro diferenta intre benzina si dizal (aka unde ai voie cu benzina euro2 trebuie dizal euro5) optiunea pe benzina pare mai safe.
-
este corect ce spui tu privitor la masinile diesel...insa in Romania ma cam indoiesc ca vor avea curajul sa bage vreo restrictie la diesel....un primar care ar face asta ar pierde alegerile.
-
Da, da' daca vrei sa te plimbi si pe afara cu ea... pe afara istericii verzi sunt mai numerosi :) Chiar si in germanistan li s-a pus pata pe dizal...
-
Nu o sa conteze ce mai spun ai nostri, daca o sa vina valul cu siguranta o sa afecteze toate tarile din UE. Trendul este foarte clar, vezi cum incet incet si pretul motorinei a devenit mult mai mare decat al benzinei, este de ajuns doar un impuls din exterior si preturile pot sari in aer atat la masinile pe motorina cat si la combustibil si dupa aceea toate in cascada. Daca nu ai cerinte exprese pentru diesel gen tras rulote sau carat incarcaturi pe dealuri, cred ca mult mai safe este sa mergi pe benzina sau hibrid.
-
pana la urma nu conteaza ce credem noi, conteaza mentalitatea romanasului, fie el oltean, moldovean, ardealean sua african, care a ramas in urma din atat de multe puncte de vedere, incat nu merita sa detaliez.
on topic: nici mild hibrid nu este de colo.
-
Am vazut o chestie hazlie azi, offtopic. Azi ninge si masinile din parcare sunt acoperite cu zapada.
Si pe o octavia unu' mai sugubat a desenat mare in zapada de pe capota sigla Mazda :))