Forum discutii Skoda cu pareri, opinii, ajutor si intrebari legate de probleme si erori la masini Skoda
Discutii generale Skoda si nu numai => Skoda mea => Subiect creat de: ovidescu din Aprilie 05, 2017, 09:41:27 p.m.
-
Daca tot vorbesc de noua masina, am zis sa-i fac si rubrica separata.
Am dat comanda joi 16.03 (saptamana 11) si pe contract am termen de livrare 12-17 saptamani. Din fericire, saptamana trecuta am aflat de la dealer PBN ca livrarea este programata in saptamana 20. Doua luni si putin dupa comanda este chiar ok, insa tot numar zilele pana cand ma voi urca la volan. Pana vine, ma dau cu fosta, O2 FL din semnatura.
Comanda este asa:
- echipare Style, 1,8 TSI, cutie automata DSG7 (cu ambreiaj uscat, sper sa nu am probleme :-< ), varianta de caroserie liftback/sedan/berlina/limuzina
- optionale am culoare Negru Magic, tapiterie Stofa Onyx, actiune CleverPack (care cuprinde faruri LED, stopuri TOP LED, KESSY ala mai ieftin, Bolero, senzori parcare spate, Smartlink), spatare scaune fata in piele artificiala, stergator luneta, Sun and Pack 1, padele pentru DSG
As mai fi vrut setul de plase pentru portbagaj si volanul incalzit, dar a trebuit sa ma incadrez in buget. O sa cumpar plasele dupa ce vine masina.
Dupa discount si reducerea CleverPack de 1450 euro, valoarea finala a fost de 22395 euro.
Vreau sa-i mai pun folie pe geamuri, poate o nuanta mai inchisa decat am acum si sa ma intalnesc cu Al Bundy sa vad ce-i mai poate activa.
Intre timp, daca mai sunt colegi cu DSG7 uscat, astept impresii de la experienta lor cu aceasta combinatie de cutie+ambreiaj (am facut si thread special pe tema asta).
O sa revin cu informatii noi daca apar si cu poze si impresii dupa ce o iau de la dealer.
-
Felicitari pentru achizitie si asteptare usoara. :)
-
Faina configuratia si motorul !
Sa o stapanesti sanatos !
-
Va multumesc pentru urari!
Sper sa treaca saptamanile cat mai repede pana vine :-)
-
sa o stapanesti sanatos!
Fain motor!
Poate vii cu ea la o intanire Skoda club!
-
Superb configurata si la un pret foarte bun. (Iti dai seama in 2015 atat am dat pe Leonul meu cu un motor mult mai cuminte si fara DSG, Fara faruri LED pe fata si fara KESSY si asta cu reducere primita de 1750 euro ) efectiv acum cu acest Clever Pack iesi mult mai bine...
Insa ai un curaj mare cu DSG uscat pe un motor vanjos ca si 1.8TSI-ul... sper sa ai noroc cu ea.
-
Am vrut neaparat cutie automata si suspensie multipunct pe spate. Acum sper sa nu fiu eu ala cel mai ghinionist si sa-mi pice cutia/ambreiajul. Plus ca 4 ani garantie este oarecum linistitor.
O sa urmaresc si calendarul de intalniri, poate chiar reusesc sa ajung.
-
Superb configurata si la un pret foarte bun. (Iti dai seama in 2015 atat am dat pe Leonul meu cu un motor mult mai cuminte si fara DSG, Fara faruri LED pe fata si fara KESSY si asta cu reducere primita de 1750 euro ) efectiv acum cu acest Clever Pack iesi mult mai bine...
Insa ai un curaj mare cu DSG uscat pe un motor vanjos ca si 1.8TSI-ul... sper sa ai noroc cu ea.
la octavia smart iesi si mai bine la pret...au actiunea smart care da o reducere de 2300 euro... ;)
-
Dar oare iesi mai bine daca mai pui si tot ce are echiparea Style?
-
Eu nu inteleg dece echiparea smart e mai scumpa ca style dar e mai prost dotata
-
Din cate vad in configurator, pe Smart nu poti pune faruri LED, nu ai benzile de iluminare pe portiere, ceasurile de bord au alt design, plus consola centrala care este argintie. Iar singurul DSG vine doar la motor de 1.0TSI :-/
Comparatorul dintre Smart si Style mai arata si alte restrictii.
Chiar nu cred ca cineva ar putea pune pe Smart tot ce e pe Style. Trebuie sa fie o diferentiere intre cele doua nivele de dotare.
-
Eu nu inteleg dece echiparea smart e mai scumpa ca style dar e mai prost dotata
Simplu: la smart primesti din start o reducere de 2300 euro (actiunea smart).
La style nu ai aceasta reducere, asa ca, cine vrea sa isi ia ceva mai ieftin, isi ia nielul smart cu reducere. ;)
-
Pentru cei mai nepretentiosi poate fi o optiune dotarea Smart.
-
Saptamana viitoare ar trebui sa am numar de shasiu. Am intrebat astazi la dealer si inca nu apare in sistem.
Intre timp am vazut toate review-urile de pe youtube, in toate limbile, si am inceput si sa rasfoiesc manualul :|
-
Te inteleg , la fel si eu comanda data pe 31 martie (saptamana 13) cu livrare intre 8-10 saptamani. Am sinat la dealer sa incerc sa mai pun un optional , podea portbagaj variabila, dar spuneau ca ii obliga sa opteze pentru raoata rezerva din aceea mica ( ceea ce in configuratorul de pe net nu era asa), asa ca am renuntat raman cu podea portabaga mai joasa...mi-ar fi placut sa pot incarca mai usor dar n-as renjunta la roata de rezerva de dimensiuni normale....numaram zilele
-
Eu am din start podea din ala de doua nivele la seatul meu, dar sincer cum am venit de pe Octavia , cu pozitia in sus mi s-a parut extrem de mic portbagajul, si cum fac aproape saptamanal drumuri lungi unde imi car un Troller mai mare...l-am bagat in pozitia de jos si asa a ramas. Un leu nu as da pentru asa ceva daca s-ar cere bani in plus( si da si la mine din cauza asta am numai bancul ala de roata de rezerva ingusta (oare cei de la skoda cum pot cu roata de rezerva normala si tren de rulare identic sa faca portbagaj si mai mare... :039: ) Daca insa folosesti putin portbagajul la valoarea lui, da este mai usor de tras bagajele si poti baga anumite chestii intre nivele ...a si tot din cauza acestui feature nu gasesc absolut nicaieri tavita portbagaj care sa intre in portbagaj in pozitia de jos al podelei( are pe laterale niste sine + un pic mai ingust lasat jos...sta foarte aiurea...asa ca mie special imi produce mai mult neplaceri)
Asteptare usoara...
-
Se pare ca avem gusturi relativ asemanatoare in domeniul masinilor :)
Eu am tot o octavia II FL din 2011, motor 1.4 TSI iar saptamana trecuta am dat comanda pentru Octavia 3 FL, 1.8 TSI,4x4, DSG6. Desi nu ma plang de actuala O2, am aproape 93.000 km fara probleme la motor sau DSG7 dar nu poti sa te pui cu "pitici :)
O astept prin iunie si da :) am citit si eu si am vazut toate filmele de pe net referitoare la O3 FL, motoare vag 1.8 TSI si transmisii haldex :)
Eu i-am mai pus cateva gadgeturi, Adaptive Cruise Control, Front Assist, Lane Assist, Driving Mode Selection, Inteligent Light Assist, volanul incalzit multifunctional cu padele.
Vad ca ai si tu pachetul cu lumini LED si functie AFS ... asteptam impresii la cald dupa ce iti vine masina, am citit numai de bine despre luminile de drum de tip LED si Adaptive Frontlight System.
Asteptare usoara si felicitari pentru alegere :)
-
Va multumesc tuturor pentru gandurile bune.
La faruri ma gandesc cel mai mult, oare cum 'or fi?!
Am vazut niste clipuri in care se comparau farurile halogen, xenon si led. Unul dintre clipuri era chiar cu o O3 cu xenon si un Leon cu led. Iar xenoanele de pe O3 erau clar superioare ledurilor de pe Leon. Lumina mult mai alba pe aproximativ aceeasi suprafata acoperita, mai multe detalii vizibile si lumina la aceeasi intensitate pe toata suprafata acoperita. La leduri, pe marginea suprafetei acoperite intervenea un fade-out, ca la becurile halogen si multe detalii de pe margine erau in penumbra.
Sper ca ledurile de pe O3FL sa fie la acelasi nivel cu xenoanele de pe nonFL.
-
Azi am aflat si seria de shasiu.
Dar cea mai mare surpriza a fost ca "masina imi apare in sistem cu statusul 'plecata din fabrica'. Asta insemana ca este produsa si se afla pe drumul spre Curtici."
Asa da surpriza. Inseamna ca saptamana viitoare intru in posesie. Saptamana viitoare ar fi a 7-a saptamana dupa comanda, adica aproape 2 luni. Prea bine. Si ce ma speriasem cu 12-17 saptamani cat am pe contract...
-
In 7 saptamani mi-a venit si mie 1.8 TSI-ul in 2011 ;)
-
Cu programul rabla cum te gandesti, inca nu e pornit?
-
1.8 TSI nu se incadreaza la rabla. Rabla are o limita de 130g/km.
-
Stie cineva daca distanta dintre prezoane la O3 este la fel ca la O2? Poate pastrez rotile de iarna de le am acum.
Insa cel mai important: pot pune jante de 15 pe O3 care-mi vine cu jante de 16? Ma gandesc ca fiind 1.8tsi are discuri de frana maricele si poate nu au loc jantele de 15.
-
Da, distantele tot 112 sunt insa mie mi-au interzis clar pe 2.0TDI-ul meu sa pun de 15 pe a mea, ca cica ar atinge etrierii janta... si pe deasupra tu cred ca o sa ai discurile de 310 in loc de cele de 288 de pe masina mea. La leonul meu care la trenul de fata este identic pe ce o sa ai tu la octavia ta, mi-au zis clar ca janta minima 16... altfel aveam si eu 4 cauciucuri de 1 sezon Conti TS 850... oricum cu alea de 195 ar fi cam la limita la o masina cu motor de 180CP turbo :)
-
Am pus si eu aceiasi intrebare la reprezentanta, daca pot folosi rotile de iarna actuale de 15" de pe O2 pe O3 1.8 TSI, raspunsul a fost NU, nu se potrivesc, dimensiunea minima este 16"
-
Masina a plecat din Curtici si azi-maine ar trebui sa ajunga la PBN <:-P :69:
-
Sa fie intr-un ceas bun!!! :040: :040: :040:
cand o vei aduce spre casa parca vei fi iar incepator in alte condusului...
Iti recomand sa te uiti cu atentie sa nu aiba vreo zgarietura de la descarcat de pe platforma.
-
:040: Asteptam impresii si multe poze, mai am si eu sper undeva la sfarsitul lui mai daca se porneste programul rabla
-
Salut.
Sunt curios la va referiti prin DSG7 uscat.
Am dat si eu comanda de Octavia Style 1.4 DSG 7 trepte. Este ceva de luat in vedere aici?
Multumesc.
-
Cutia DSG 7 e prin definitie cu ambreiaj uscat (nu necesita schimbarea uleiului ca la DSG6). DSG6 are dublu ambreiaj, scufundat in uleiul cutiei de viteze, se raceste mai repede, si din acest motiv rezista la cuplu mai mare.
DSG7 are tot dublu ambreiaj, dar este uscat, prin urmare nu rezista la cuplu prea mare (doar 250 Nm).
-
Multumesc de raspuns.
Eram curios de ce era putin ezitant la achizitionarea masinii cu DSG7.
Sa inteleg ca inca ar mai putea fi probleme cu aceasta cutie automata?
As fi inteles ca doar modelele 2013-2016 ar avea probleme la DSG7?
Sau e prea devreme sa ne pronuntam pentru 2017?
Tot caut informatii pe forumuri, dar de obicei sunt discutii mai vechi, nimic 2017. Sper sa fi facut alegerea buna la noua achizitie:(
-
Opțiuni pentru a tine DSG7 întreg la cap ar fi :
1.mersul în coloana în traficul urban sa fie făcut în modul manual
2. remapata cutia astfel încât pe modul D sa schimbe un pic mai târziu (mai sus în ture)
Problema la dsg7 e generata de încingerea ambreiajelor - N-1-2-N-1-2-1.... în mers în coloana
-
Cam tot ce e cutie DCT cu ambreiaj uscat are probleme mai devreme sau mai tarziu. Personal cred ca depinde de clima si de tipul de trafic urban.
VAG acum pe noul 1.5 TSI inlocuieste DSG7 uscat cu DSG7 cu ulei.
Ford Focus PowerShift uscat nu mai exista si au pus un AT clasic (in Europa; in state inca il mai vand si are la fel de multe probleme ca la inceput) iar cele de la Hyundai/Kia au si ele probleme. Sunt cateva video-uri pe YT care iti zic ce sa nu faci cu o cutie DCT. (gen https://youtu.be/4OSDw-uyP98 (https://youtu.be/4OSDw-uyP98) )
De multe ori iei o cutie auto pentru traficul urban si sa incepi sa faci tuning la cutie sau sa o folosesti in modul manual e cam de porc.
Masinile din 2017 nu prea au rulaj prea mare si cred ca asta e unul din motivele pentru care nu gasesti prea multe reclamatii la modelele din 2017. Eu nu as trage concluzia ca in 2016 s-a rezolvat problema. (din cate tin minte si in 2016 ziceau unii ca ar fi fost probleme pana in 2014/2015).
Dar poate au mai schimbat ceva in cutie pentru anul 2017 si au pus ceva componente mai calitative. (oricum ma indoiesc avand in vedere sumele de bani pe care grupul VAG trebuie sa la plateasca pentru scandalul dieselgate si reducerile de costuri pe care probabil o sa le faca....)
-
Si uite asa am mai aflat cate ceva.
1.mersul în coloana în traficul urban sa fie făcut în modul manual
Modul manual te referi la Sport? unde schimba viteza la 6000 rpm sau cand dai din schimbator/padele?
Din pacate masina nu am ridicat-o de la dealer, inca astept sa-mi intre banii de la firma mama pentru a face plata.
-
Maneta schimbatorului automat de viteze are o pozitie si pentru modul manual, in care vitezele pot fi schimbate din proprie initiativa, dand impuls pe + sau -
La modul manual trebuie avut grija sa nu se schimbe viteza in accelerare sau in franare.
-
Vreau sa-i mai pun folie pe geamuri, poate o nuanta mai inchisa decat am acum si sa ma intalnesc cu Al Bundy sa vad ce-i mai poate activa.
Se mai pot activa chestii in meniu? ce nu vine din fabrica ca si optiune aleasa?
-
Eu ma refeream la staging, cornering, inchiderea usilor la 15 kmph, DRL pe spate si alte nazbatii. Chestiile astea la O2 nu se gaseau in meniu, nu stiu cum e la O3.
-
Eu ma refeream la staging, cornering, inchiderea usilor la 15 kmph, DRL pe spate si alte nazbatii. Chestiile astea la O2 nu se gaseau in meniu, nu stiu cum e la O3.
Sa ne spui si noua daca trebuie facut ceva, de intata de ai ocazia :D multumiri:D
Si binenteles pareri despre experianta (cat de scurta ar fi) cu DSG7.
Se mentiona tot aici pe forum ca se poate modifica sa schimbe la turatii mai mari. Daca nu am ales pachetul de "Driving Mode Selection" sunt curios ce oPtiuni as avea sa schimb la turatii mai mari la nevoie (gen in oras)
-
... inchiderea usilor la 15 kmph... Chestiile astea la O2 nu se gaseau in meniu, nu stiu cum e la O3.
Cum sa nu? Am pe O2 din 2008 :/
Chestia asta se poate selecta din alarma parca . La mine se inchid automat la 20 km/h
-
Poate pentru ca tu ai Maxi Dot si alarma. Eu la O2 a mea nu am pus nici una ;-)
Toate briz-brizurile pe care le am activate au fost activate de Al Bundy (staging, cornering, blocare usi, DRL si ce-o mai fi fost).
-
Vineri dupa-masa am luat in sfarsit masina. Bila neagra pentru ca masina mi s-a livrat fara nici un fel de covorase. Baiatul care mi-a predat masina a luat repede un set de covorase de cauciuc de la o masina din showroom si le-a pus la mine.
Inca nu am apucat sa fac poze.
Ce pot sa spun la cald: imi lipseste pedala de acceleratie (care la O2 era ca de autobuz) pe cotiera de la portiera am un vinilin care nu-mi place cum se simte pe piele, mai ales daca transpir putin (la O2 aveam stofa), imi lipseste buzunarul de pe scaunul soferului unde tineam monezi (buzunarul care era parte turnata din scaun, in stanga soferului). Imi place sentimentul de mers de tren, apas pedala si pur si simplu merge fara sa mai fac eu ceva. M-am invatat repede cu automata (cu binele te inveti repede) dar inca merg putin in defensiva pentru ca la chestiuni de rapiditate ma trezesc cu piciorul stang si mana dreapta ca pleaca de pe loc. Masina mi se pare mai bine antifonata decat fosta O2 si sistemul audio (cel default) mi se pare de asemenea mai bun. Deja m-am indragostit de senzorii de parcare, ma mir cum m-am descurcat atata timp fara :-)
O surpriza placuta a fost cand am plecat primul de la semafor si am apasat pedala cum eram eu obisnuit moment in care masina a țâșnit pur si simplu de pe loc. Am observat ca motorul raspunde si in functie de cum apas pedala, va trebui sa ma obisnuiesc si cu asta.
Nu am reusit sa-i fac o frana de motor cum eram obisnuit. Am retrogradat folosind padelele, dar parca sentimentul nu a fost acelasi (ca la manuala).
Clima mi se pare ca raceste putin mai bine decat ce am avut pe O2, dar butonul de auto acum este doar on/off, nu mai este cu low/high.
Pentru Smart Link mai trebuie sa fac ceva special? Am incercat atat android auto cat si Smart Link si nu am reusit sa inrolez telefonul (de fapt la android auto spunea ca nu am aplicatii compatibile instalate, dar sigur am cel putin 2-3).
Stie cineva cam cat de repede se elibereaza cartea masinii si cat dureaza sa iasa placutele cu numere (in B)?
-
Sa o stapanesti sanatos!
Pacat ca au renuntat la functia low/high de la climatizare. (poate au mutat functia undeva prin meniu)
Eu cu clima de pe O2 FL m-am inteles cel mai bine.
-
La ce va referiti auto low high de la O2 FL? Pierd eu ceva?
-
Iulian, multumesc!
Bogdan, butonul auto la mine avea doua pozitii, normal/low si high. Majoritatea timpului il tineam pe normal si doar in conditii dificile dadeam pe high (umezeala mare afara, 3-4 persoane in masina, sau foarte cald afara). Cand dadeam in pozitia high, clima mai baga singura inca o treapta la ventilatie.
-
Sa ai noroc de ea!! Cum ti se pare diferenta intre 1.4 tsi 122cp si 1.8 tsi 180cp?
Vrem poze :)
-
Sa o stapanesti sanatos! poze,poze...
-
Iulian, multumesc!
Bogdan, butonul auto la mine avea doua pozitii, normal/low si high. Majoritatea timpului il tineam pe normal si doar in conditii dificile dadeam pe high (umezeala mare afara, 3-4 persoane in masina, sau foarte cald afara). Cand dadeam in pozitia high, clima mai baga singura inca o treapta la ventilatie.
hmm, doar am si eu la fel. Nu prea inteleg ce spui, poz aceea max era ceva, auto cred ca altceva. Ma uit din nou azi poate inteleg ce ai vrut sa spui.
-
Să o stăpânești sănătos și să vă ducă în siguranță oriunde va doriți. Acele variații ale funcției auto aferentă climei (low și high) exista și pe octavia 2 pre-facelift?
-
Sa o stapanesti sanatos si fara incidente.
Asa este, masina e mai bine insonorizata fata de O2.,
Mie cartea masinii mi-a venit cam la o saptamana dupa ce am.ridicat masina, iar masina avea deja numere rosii de la dealer. Daca te referi la numerele definitive, acestea ies in 2 ore din momentul incare ai depus documentatia la ghiseu la Pipera.
-
Va multumesc tuturor pentru gandurile bune.
Maine cred ca imi fac timp si o sa stau la masina vreo ora pana invat meniurile si configurez cum imi place, ocazie cu care o sa fac si poze.
Diferenta de la 120cp la 180cp clar exista. Deocamdata am mers numai in oras si oarecum batraneste. Parca am inceput sa simt si pedala si sa ma obisnuiesc cu masina. Daca sunt primul la semafor si ii dau talpa, se duce aproape imediat si pe nesimtite la 60-70-80. Nu mai am control precum la manuala unde schimbam vitezele si stiam unde sunt.
Sper sa-mi vina cartea masinii saptamana viitoare, pana pe 14 trebuie sa am numerele permanente.
@Cristea, cred ca la O2 pre-FL butonul auto avea o singura pozitie.
@Bogdan, vezi poza. Asa arata la mine butonul auto la O2 FL. Primul led inseamna auto low, al doilea led inseamna auto high.
-
mda, asta stiam, numai ca nu intelegeam partea cu low. Ca in general daca las pe auto cam porneste high la prima cheie.
Nu folosesc auto niciodata. Chiar ma deranjeaza, porneste tare ventilatia de nu te auzi in masina, si oricum, daca e cald afara iti baga aer cald initial, daca e frig iti baga frig.
Prefer sa reglez eu ventilatia.
Butonul acela de langa AC ce e? Parbriz incalzit sau ce?
-
Clima mi se pare ca raceste putin mai bine decat ce am avut pe O2, dar butonul de auto acum este doar on/off, nu mai este cu low/high.
Cred ca optiunea de low / medium / high au bagat-o in meniul climei de pe touchscreen.
Eu am un Golf VII si banuiesc ca sistemul de climatizare e asemanator.
In meniul de la clima ai o optiune si pentru comportamentul in AUTO : low / medium / high
Sper sa te ajute ;)
-
In meniul de la clima ai o optiune si pentru comportamentul in AUTO : low / medium / high
Ma lamuresc eu cat de curand.
@Bogdan, pai cam asta e scopul instalatiei de climatronic automat, initial baga ventilatie cat de puternica e nevoie ca sa aduca interiorul la temperatura ceruta (cand e cald afara), iar apoi variaza ventilatia dupa cum considera necesar. Tu doar setezi temperatura, nu-ti mai bati capul cu treptele de ventilatie. Presupun ca e chestiune de preferinte, pe mine nu ma deranjeaza ca primele cateva minute ventilatia este mai puternica pana mai scade temperatura in habitaclu. Si iarna, pana nu se incalzeste motorul, ventilatia e aproape inexistenta. Butonul de langa A/C este pentru incalzire stationara.
-
Poze https://goo.gl/photos/GFbsDtkB2m3ntbwU8 (imi cer scuze daca unele sunt putin neclare, le-am facut pe seara)
De anvelopele Nexen a auzit cineva? De bine, de rau?
Scaunele fata sunt in pozitie normala pentru mine si sotie. Se vede ca in spate este loc berechet. Am uitat sa fac poza la portbagaj, dar pot sa spun ca este o idee mai mare decat la fosta O2FL.
Cel mai ciudat mi se pare ca al doilea far nu are nici un bec, singura sursa de lumina este dunga de la DRL. Insa la faza lunga se vede ca totusi emite ceva lumina (si nu de la DRL) cred ca e ceva sistem cu oglinzi care aduce lumina de la farul principal (pentru cine intereseaza am gasit un clip pe youtube https://youtu.be/-xtVo6D2Qqc)
-
http://youdrive.ro/nexen-o-anvelopa-ieftina-si-de-calitate/ (http://youdrive.ro/nexen-o-anvelopa-ieftina-si-de-calitate/)
-
Ha, surprinzator! Multumesc de link. Inca un lucru misto din Coreea.
-
Am rezolvat cu Smart Link, atat cu Android Auto cat si cu Mirror Link.
Pentru Android Auto am instalat apk de pe apkmirror.com. Amuzant este ca mesajele de whatsapp scrise in romana le citeste in limba engleza si nu intelegi nimic.
Pentru Mirror Link intr-adevar nu aveam nici o aplicatie compatibila instalata si de asta nu se conecta. Am instalat Sygic si alte cateva prostii doar ca sa vad ca functioneaza.
In afara de Google Maps si Sygic Car Navigation nu gasesc utila nici o alta aplicatie compatibila. As fi vrut sa pot folosi si Waze si alte aplicatii de navigatie, dar nu cred ca o sa se intample prea curand (sau vreodata). Practic, as vrea sa conectez telefonul la masina si sa pot utiliza orice aplicatie de pe telefon pe sistemul multimedia al masinii. Stiu, vrabia malai viseaza. Pana una alta ma descurc si cu ce se poate.
-
As fi vrut sa pot folosi si Waze si alte aplicatii de navigatie, dar nu cred ca o sa se intample prea curand (sau vreodata).
Pentru Waze in curand:
https://9to5google.com/2017/04/04/waze-android-auto-beta-testing/
Cred ca poti gasi apk-ul beta undeva, ca sa folosesti, dar probabil nu o sa mearga excelent. Oricum cu rabdare o sa fie si varianta oficiala.
Restul aplicatiilor, nu o sa mearga. Fiecare dezvolator trebuie sa o faca compatibila cu Android Auto, dar pentru unele mai populare/esentiale gen Youtube (daca te risti cu asa ceva la bord :))) probabil se gasesc moduri.
Eu personal o sa imi trebuiasca Jailbreak la iPhone ca sa folosesc Waze, dar o sa facem si asta la fimpul lui :)
Numai bine,
Cosmin.
-
Tare! Nu stiu cum de mi-a scapat articolul #-o
M-am inscris la programul beta, sper sa ma aprobe :D
-
Legat de High/Low la AC...are si O3 Fl...doar ca l-au mutat in meniul displayului mare. Are un buton AC-ul pentru reglaje si de acolo apasand pe touchscreen alegi din trei posibilitati ( una-doua-trei liniute) . Acum in functia Auto nu iti mai arata in ce treapta de viteza iti sufla aerul, doar daca alegi sa-l reglezi manual. Dar ce imi place mai mult fata de vechiul sistem de pe O2 FL, ca Auto nu se mai incapataneaza de 22 grade si poate sa fie la orice temperatura setata mai inainte... dfupa mine lucreaza mai bine ca si fosta, desi mie la seat mi se pare parca mai slabuta ca si la fosta - ca si flux de aer rece - ( la fosta la 22 de grade dardaiam, la asta trebuie sa il setez pe 20-20.5 ca sa obtin acelasi efect)
-
Da Andrei, intre timp am descoperit si eu meniul sistemului de climatizare. Vezi poze ;)
-
Scuze, nu ti-am observat pozele :), acum le-am vazut. Numai bine, superba masina, mie personal imi place tare mult acest facelift :)
-
Ce nu m-am prins pana acum (in caz ca mai e posibil): avand buton start/stop, mai am cum sa pun contactul (fara sa pornesc motorul) precum se poate face atunci cand ai cheie?
Am incercat sa apas scurt de tot, dar tot porneste... la apasat lung nu mai zic...
Sau se considera ca am pus contactul dupa ce masina imi citeste cheia si deblochez portiera de la sofer?
-
Incearca fara sa apesi pedala de frana.
-
Asta era. Multumesc! :082:
-
O intrebare.
Vad ca ai luat obtiunea optiunea:
Sun and Pack 1 - parasolar mecanic pentru luneta & plasa sub polita acoperire compartiment portbagaj
Ce reprezinta mai exact acel parasolar, dar mai ales acea polita acoperire portbagaj? Poti pune o poza cu ele?
-
1.e "optiune"
2.capacul(polita) vine standard.acopera portbagajul.Se ridica odata cu hayonul.
-
parasolar mecanic=probabil acea perdeșuta care se retrage in suportul special conceput.
plasa-trebuie sa fie acea plasa de bagaje care se prinde in patru colturi.
-
Sa o stapanesti sanatos si fara incidente. Ce reducere ai primit din partea dealerului?
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
@acypryan, multumesc pentru gandurile bune. Ca reducere am avut Actiunea Clever Pack, care mi-a scazut 1400 euro, iar dealerul a mai plusat cu 5%. De la 25000 am scos-o la 22400.
@ccosmin, parasolar mecanic (nu electric) este o perdea (destul de deasa) care se retrage in capacul portbagajului si are prinderi in partea superioara a hayonului. Plasa de sub polita este exact ce zice, o plasa mica prinsa sub capacul portbagajului. Mi-am pus o umbrela si parasolarul acolo, mai mult nu mai intra. O sa revin cu poze.
Astazi masina m-a speriat (la propriu). Mergeam cu vreo 45 in spatele unui Matiz si am vrut sa depasesc. Dintr-a 6-a am retrogradat de la padela intr-a 3-a, am semnalizat si m-am bagat. In aceeasi secunda am simtit ca sunt pe traiectorie spre Luna. Parca cineva a zis "ignition" si a pornit racheta in spatele meu. Noroc ca m-am tinut bine de volan si am revenit pe banda fara probleme. M-am speriat insa am ramas si cu un zambet larg. "power overwhelming" :D
-
25000 euro a fost pretul de catalog? Nu te-ai gandit, fie si macar pentru o secunda, ca la acesti bani sa iti alegi octavia RS 2.0 TSI? Pretul pleaca de la 25450 euro. (insa e adevarat ca nici nu ai vopsea metalizata si tempomat in acesti bani).
-
Astazi masina m-a speriat (la propriu). Mergeam cu vreo 45 in spatele unui Matiz si am vrut sa depasesc. Dintr-a 6-a am retrogradat de la padela intr-a 3-a, am semnalizat si m-am bagat. In aceeasi secunda am simtit ca sunt pe traiectorie spre Luna. Parca cineva a zis "ignition" si a pornit racheta in spatele meu. Noroc ca m-am tinut bine de volan si am revenit pe banda fara probleme. M-am speriat insa am ramas si cu un zambet larg. "power overwhelming" :D
Asta suna si bine dar si putin periculos. :) Iti recomand sa iti iei ceva timp sa ii verifici limitele ca sa nu te mai surprinda, mie nu mi se pare ok sa se intample asta. :)
In rest, spor la rodaj si placere maxima la volan! :082:
-
@ff_2004_06, am de gand sa nu mai fac experimente cu padelele pana nu ma obisnuiesc cu masina. Deocamdata D si atat. Multumesc pentru urari! :082:
@vizitator, m-am gandit si la RS, pana in ultimul moment. Insa la 22000 (cat era bugetul meu) nu il scoteam in veci. Si decat sa iau RS fara optiunile pe care le doream, mai bine 1.8tsi cu (aproape) tot ce mi-am dorit.
Am adaugat cateva poze cu parasolarul si plasa de sub polita. Imi cer scuze pentru mizerie, chiar eram la coada la spalatorie.
https://goo.gl/photos/GFbsDtkB2m3ntbwU8
-
Ecranul radioului ce diagonala are? 6.5 inci?
-
Cam 8 inci :D
-
Am uitat sa va mai spun.
Mi-am comandat covorase din textil si set plase pentru portbagaj. Am intrebat fata care mi-a procesat comanda de ce masina a venit fara nici un fel de presuri/covorase. Raspunsul a fost ca "s-a schimbat standardul" si acum masina, in echiparea Style, vine fara nici un fel de covorase :042: W.T.F.
Misto reducerea de cost. De la pre-facelift unde venea cu textil, acum vine cu ciuciu.
-
asta e....se numeste reducerea costurilor. Problema este ca au facut-o nu doar la covorase, ci si la alte subansamble mult mai importante (ex lipsa punte independenta spate la motorizarile mai mici de 150 CP, inclusiv 150 CP).
-
Mersi de poza. Totusi mi se pare cam scump aceasta plasa + parasolar ca pret.
Plasa e interesanta totusi. Daca ai comandat si plase portbagaj extra, aceasta plasa presupun ca nu e inclusa in acest pachet.
Si eu vreau sa comand plasele, dar credeam ca vine cu tot cu asta din poza.
Inca o intrebare. Cumva in portbagaj a venit cu acel covoras protector textil deasupra si pe spate cauciuc?
-
Plasa imi place mult ca idee si datorita faptului ca tine greutate pe tavita aia, care astfel nu mai vibreaza si nu mai face zgomot. La O2 am suferit pe tema asta, ca facea ca toti dracii tavita aia.
Covorasul cu fata dubla din portbagaj face parte din pachetul Simply Clever inclus in nivelul de echipare Style (si da, a venit by default, nu l-am comandat separat):
Simply Clever
protectie podea portbagaj cu fata dubla (cauciuc/textil), recipient resturi in capitonaj portiera, suport multimedia in consola mediana
-
Am facut si primul drum lung de vreo 790 km in care am scos un consum de 6.8%. Am fost 4 adulti in masina si portbagajul plin. Cam peste tot unde am putut am mers cu tempomatul. Am oservat ca motorul trage mai puternic si mai eficient atunci cand revine la viteza setata pe tempomat, decat atunci cand accelerez eu la pedala.
Si din pacate am si o observatie negativa. Am fost dezamagit de distanta de iluminare a farurilor in faza scurta. Aveam impresia ca farurile raman pe modul de oras chiar si la viteze de extraurban. Ca sa pot circula in siguranta a trebuit sa folosesc faza lunga peste tot unde nu aveam trafic. Parca la farurile halogen de le aveam la O2 distanta de iluminare era mai mare si puteam circula linistit cu 90-100.
Mai sunt colegi cu faruri led care pot impartasi din experienta lor?
-
dar nu poti seta distanta de iluminare a farurilor? La Octavia2 ai 4 niveluri de setare, in functie de gradul de coborare: pozitia 3 e cea cu farurile cele mai coborate, pozitia 0 e cu farurile cele mai ridicate (deci distanta de iluminare maxima). Incearca se setezi pe pozitia 0, sa vedem daca esti multumit.
-
Nu am gasit nici un comutator iar in meniu nici atat. Am cautat in manual si spune ca la leduri se seteaza distanta automat, in functie de inclinarea/incarcarea masinii.
-
Mergi la dealer sa-ti verifice reglajul farurilor.
Cred ca sunt doua variante:
- farurile sa nu fie reglate cum trebuie din fabrica (am citit cel putin 4-5 posturi pe vwforum pe la Skoda Superb)
- asteptarile sa fie prea mari pentru farurile LED vs halogen.
-
Ieri mi-a venit si mie masina, din primele impresii fata de o2 fl mi se par spectaculoase faurrile faza scurta bate foarte lung de cea lunga sa nu mai vorbesc, daca doresti pot face poze dar din primele impresii bat foarte departe, doar in oras am mers
-
In oras si eu sunt multumit cum lumineaza. Eu vorbesc extraurban, la viteze de 90-110.
-
Am avut ocazia zilele trecuta sa merg noaptea extraurban, la o apreciere asa mai grosiera, estimez cam 25-30m faza scurta pentru partea soferului si ~5m mai lunga pe partea opusa soferului, pare intradevar cam scurta dar nu am simtit disconfort.
Daca ai "Intelligent Light Assistant" poti sa-l folosesti cu incredere, va comuta pe faza lunga ori de cate ori nu ai trafic in fata si automat va reveni daca simte trafic, eu l-am folosit fara probleme, a functionat 100% fara greseli.
-
Nu am Intelligent Light Assist si porneam/opream manual faza lunga. Pana pe la 70-80 kmph pot merge relaxat. Cand ajung la 90-110 incep sa transpir ca nu vad mai departe si sunt obligat sa dau faza lunga. In prezentarea sistemului AFS de pe youtube arata cum fascicolul isi schimba forma si lungimea in functie de viteza masinii. Eu nu am observat lucrul asta.
Ma mai documentez pe subiect.
-
Greu de crezut ca poti avea lumina mai proasta cu leduri decat cu halogen. In acest caz e posibil ca ledurile sa fie prost reglate din fabrica, mergi la dealer sa faca o verificare.
-
Am vorbit cu cineva de la reprezentanta, care are leduri si camera, cu optiunea Intelligent Light Assist, care face exact ce vreau eu. Schimba dimensiunile conului de lumina in functie de conditiile de trafic si viteza. Aici dau vina pe Skoda care nu a descris corect optiunea. La Intelligent Light Assist spun doar ca activeaza automat faza lunga...
Daca stiam care e treaba, mai renuntam la ceva si puneam ILA X(
-
Nu te enerva, vezi poate se poate activa din soft. Daca farurile se misca (de ex cand le pornesti sau cand porneste motorul) aproape sigur e posibil.
Daca nu tot nu te enerva, ia doar un ciocan mai mare :)
-
. Aici dau vina pe Skoda care nu a descris corect optiunea. La Intelligent Light Assist spun doar ca activ X( eaza automat faza lunga...
Daca stiam care e treaba, mai renuntam la ceva si puneam ILA
Vorbeste cu Al Bundy, poate ti-o activeaza din soft. :082:
-
Si daca tot umbli, vezi poate se poate activa si hill assist (daca nu cumva il ai deja activat). Eu am incercat la mine margica asta aseara, insa se pare ca nu am modulul ABS care trebuie.
-
Hill Assist am. Vreau sa vad daca se poate implementa auto-hold ;)
-
3700 km si consumul a scazut simtitor, este cam la nivelul pe care il scoteam cu 1.4tsi (care insa nu avea start-stop).
Mi-am pus folie, revin cu poze dupa ce spal masina. Am trecut si pe la garajul lui Al Bundy, dar prea multe nu a putut sa-mi faca. Am activat staging, lasarea oglinzii din dreapta la cuplarea in R, afisarea pe maxi-dot a necesarului de benzina pana la plin, afisarea treptei de ventilatie in modul auto pe butonul/rotita din mijloc a instalatiei de clima. Si cam atat. Nu pot sa activez auto-hold din cauza ca nu am frana de mana electrica. Iar chestia cu farurile, din soft, nici o sansa. Masina e prea noua, nu exista cheile de codare inca, fiecare masina se pare ca e codata cu o cheie diferita, si alte cateva chestii de genul asta pe care nu le-am retinut.
Ce pot sa spun despre masina: mi se pare mai legata decat fosta O2FL, mai stabila in curbe, mai bine insonorizata, pe la viteze de 100-110 ma simt ca si cum eram pe la 80 in fosta. I-am dat autostrada cu 160 (pe gps) si se tot ducea :D . Am observat ca diferenta intre viteza de pe ceasul de bord si viteza reala de pe gps este cam 7. Anvelopele Nexen chiar sunt bune. Le-am testat (fara sa vreau) cu ocazia unei manevre de oprire mai violente si stau bine si in curbe luate cu viteza. Pot sa confirm ce spunea un coleg (nu mai stiu pe ce thread) despre portiere si geamuri: daca geamul este lasat fie si cateva degete, cand inchizi portiera geamul se misca vizibil si scoate un zgomot de ai impresia ca s-a stricat ceva. La O2 nu am avut chestia asta. Ma gandesc ca poate e din cauza canalului de ghidare a geamului care are o anumita forma si geamul nu sta fix decat cand e inchis.
-
Mi-am instalat waze compatibil android auto si functioneaza pe masina :D
Pentru cei interesati, eu am Waze 4.26.0.901 beta cu AA 2.4.722903 si totul functioneaza.
Waze si AA le luati de pe
http://www.apkmirror.com/apk/waze/ (http://www.apkmirror.com/apk/waze/)
http://www.apkmirror.com/apk/google-inc/android-auto/ (http://www.apkmirror.com/apk/google-inc/android-auto/)
-
Am adaugat poze cu folia https://goo.gl/photos/GFbsDtkB2m3ntbwU8
-
Ai mai foliat totusi?
Geamurile deja cu tenta inchisa nu e destul sa protejeze de soare?
-
Nu, nu este suficient. Plus ca intra in discutie si aspectul estetic, dupa parerea mea mult imbunatatit dupa aplicarea foliei. Ca sa nu mai spun ca avand si un copil pe drum, folia este super indicata. Si pana la urma nu culoarea inchisa protejeaza de caldura, ci coeficientul de absorbtie al razelor IR, care la geamuri simple este aproape inexistent. La atelierul unde am montat folia mi-a facut o demonstratie pe diferite tipuri de folie. Am montat folie cu cel mai mare grad de absorbtie IR (culoarea neagra a fost doar un moft, puteam pune si transparenta).
Si mai vreau sa semnalez calitatea inferioara a receptiei radio fata de vechea O2, unde aveam antena cu batz. Am facut A2 recent si in partea de dupa Cernavoda (cu dealuri) am avut mari probleme in receptia semnalului radio. La acest capitol consider ca O3 a regresat fata de O2.
-
Receptia radio e un regres fata de O2? Care nici ea nu era un etalon in domeniul receptiei radio..................
-
Eu am fost super-multumit de receptia radio la O2 a mea. Ascultam Europa FM chiar si dupa ce treceam de Ruse. Cam asta este etalonul pentru mine.
-
Citind despre problema disconfortului creat de faza scurta a lui Ovidescu la viteza mare, am iesit si eu in seara asta la un test. Si eu am aceeasi masina, difera doar motorizarea, eu am 1.4 tsi dsg7. Condus cam 5 km pe drum national modernizat. Faza scurta nu isi schimba conul de lumina in functie de nimic. Ramane cum vrea ea. Adica la vreo 30m pe partea soferului si cam 35-40 pe dreapta. Testat pana pe la 145 km/h. Ramane la fel. Fara disconfort prea mare, pentru ca drumul era lat, marcat foarte bine si portiuni drepte foarte lungi. Apoi am intrat pe un drum judetean. Acolo s-a schimbat povestea. Peste 70 km/h a fost imposibil sa raman pe faza scurta, era totul random. In ceea ce priveste schimbarea automata a fazei lungi ... nici o sansa. Desi pe oferta de la dealer scria clar Light Assist, desi in cartea masinii scrie clar ca Asistenul de lumini (Light Assist) schimba automat fazele ... nimic. In oferta si in carte nu scrie ca Intelligent Light Assist face asta ... My bad ... am luat masina de pe stoc ca m-am grabit ... altfel trebuia sa astept pana in noiembrie. Hai ca aici se poate trece cu vederea. Dar faptul ca AFS nu-si face treaba ... probabil o sa reclam la OPC daca nu rezolv ceva la dealer. In carte scrie clar ca farurile cu LED se regleaza singure in funtie de incarcare, trafic, regim de deplasare. Si ca au 4 moduri: oras, extraurban, autostrada si ceata. Ori la mine, ambele faze la viteze de la 30 pana la 145 km/h nu si-au schimbat nici lungimea nici conul de lumina, nimic. Pe youtube arata clar ca farurile LED cu AFS isi schimba conul de lumina ... este chiar un filmulet cu skoda, foarte explicit. Daca trebuie ILA pentru a face asta, atunci nu e ok ... e un fel de inselatorie. Mai ales la masinile de stoc. Maine sun la dealer si vad ca-o sa spuna.
-
Se prea poate ca optiunea sa fie necesar a fi activata din Menu-ul Maxi-Dot, sau sa fie activata cu VCDS din centrala electrica, fiind in mod ascuns implicit. Daca e asa, atunci dealerul este cel care ar fi trebuit sa o activeze by-default inainte sa ti-o livreze. Aceasta urmeaza sa afli curand...
-
Sa ne tii la curent te rog cu ce rezolvi, si la mine e aceeasi situatie
-
Primul gand a fost sa merg direct la ANPC. Apoi am zis ca vad ce rezolv la dealer. Luni sun la Cluj, de acolo am luat masina. Chiar tin minte cand directorul de vanzari mi-a propus sa iau un smart relativ bine dotat dar manual. Si am zis trebuie automat si mai trebuie farurile full led care se adapteaza si a zis da, exact. Sunt curios ce-o sa spuna. Apoi, miercuri merg la Sibiu sa scot numerele definitive si talonul si o sa trec pe la service-ul Skoda de acolo ... sa vedem aia ce-or zice. Poate ar fi interesant sa facem toti lucrul asta. Eu sunt dispus si sa platesc optiunea de ILA daca acolo e problema, chiar daca n-ar fi corect sa conditionezi AFS de ILA ... Alex, eu nici macar nu am observat sa se ridice sau sa coboare farurile la panta/rampa. Dimpotriva, la panta se micsora un pic lungimea fazei scurte iar la coborare, mi s-a parut ca se lungeste ... deci e clar ca nu fac nimic din ce-ar trebui sa faca. Azi am mai urmarit un videoclip unde zice ca in general la AFS, la peste 120 km/h faza scurta se mareste de la 60m spre 110m ... vrabia malai viseaza :)) Revin luni cu raspunsul primit.
-
Din ce am citit farurile LED vin cu Dinamic light assist, care regleaza doar in curbe. Pentru ce vrei tu, trebuie Inteligent light assist din pacate. Eu am avut noroc, si cand am aflat am sunat la dealer si am reusit sa mai adaug si optiunea asta.
Sper sa se poata activa si acum.
Ceva timp mai tarziu, eu am vrut sa mai adaug si front assist, dar nu s-a mai putut, era deja in productie masina. Sper sa pot adauga asta aftermarket.
-
Pe oferta, contract si in cartea masinii nu zice nimic de Dinamic Light Assist. Zice clar Faruri full LED cu functie AFS. Si nu conditioneaza AFS de nimic ... deci, teoretic tre sa functioneze ... daca nu si nu, ANPC pe ei pana'n panzele albe. Am avut de ales intre Octavia si Jetta. La Jetta trebuia sa astept pana in noiembrie ca nu erau pe stoc (in 2 saptamani plec la mare si la golfuletul meu nu-i da nimeni de cap, are ceva erori la egr, epc, etc) si nu aveau decat cu Bi Xenon la faruri. Eu vroiam LED. Daca imi ziceau clar AFS e coditionat de X sau Y, le ziceam pa. Oricum am obtinut de la ei 600 euro reducere + gume de iarna + presuri de cauciuc + numere pe 3 luni, asa ca sa aleg OCtavia in loc de Jetta (la Jetta e actiune de 3000 euro tot 2017 si iesea aceeasi configuratie cam 1700 mai ieftin). Daca ziceau, obtineam si ILA in pret 100%. Acum sa vedem. Pentru confortul meu, sunt dispus sa platesc extra ILA. Doar in cazul in care trebuie ILA pentru AFS. E complicat ... cum am zis ... maine si miercuri sper sa elucidez misterul.
-
Sa postezi te rog tot aici daca rezolvi ceva. Sunt direct interesat. Am observat si eu doar miscarea pe orizontala a farurilor, in curbe, nimic la deal sau coborare. Si cand pornesc motorul farurile se mai auto-regleaza sus-jos. Deci motorasele de la faruri sunt functionale. Ce am aflat pana acum este ca daca vrei sa isi schimbe forma conul de lumina, trebuie neaparat camera. Are de-a face cu traficul din fata, nu vrei ca farurile tale sa-l orbeasca pe cel din fata tau sau pe cel de pe sens invers. Eu am gasit pe un site rusesc cum pe o O3 pre-FL au montat o oglinda de VW cu camera incorporata. Teoretic merge si la O3FL. Acum cercetez cat costa reperul respectiv (oglinda+camera) si daca poate fi montat si codat pe masina mea. Link pentru site rusesc https://www.drive2.ru/o/b/1738295 (https://www.drive2.ru/o/b/1738295)
Si da, prezentarea farurilor led cu AFL este putin incorecta si te induce in eroare. Optiunea de 130 euro pentru camera era prezentata doar ca "activare automata faza lunga". M-am gandit ca asta pot face si eu manual, de cate ori folosesti faza lunga pana la urma. Nu scria nimic ca se monteaza o camera care activeaza functia Intelligent Light Assist, care este de fapt ce vrem noi acum, ca farurile sa-si schimbe automat conul de lumina in functie de viteza si de trafic.
In alta ordine de idei, senzorii pentru presiune anvelope sunt un fel de gluma proasta. Aveam 1.9 pe o roata si 2.0 pe celelalte, de la 2.4 cat bagasem initial, iar senzorii nu aveau nimic impotriva. Acum urmaresc rotile ochiometric sa vad daca se mai lasa. (bineinteles ca am setat senzorii de presiune, din meniu).
-
Eu personal la senzorii de presiune am renuntat in mod voit si explicit, ca voiau sa mi-i bage pe gat cu nu-stiu-ce pachet de jante mai mari aproape gratis, adica ia jantele si-ti dau moaca senzorii. Nu te scutesc de plimbarea la benzinarie, nu-ti indica presiunea ci doar daca cumva se dezumfla vreo roata prea repede insa te leaga de glie cu schimbarea rotilor vara/iarna.Si nici jantele mai mari nu le voiam asa ca...
-
@ Ovidescu: De unde ai aflat ca trebuie ILA pentru a activa AFS?
Azi am sunat la Cluj. La doamna care mi-a vandut masina. A zis ca AFS tre sa mearga si ca nu are legatura cu ILA, care "doar schimba faza lunga automat". Era chiar mirata ca nu se schimba conul de lumina. Mi-a dat nr celui de la service. Omul, prietenos, mi-a zis ca n-ar trebui sa aiba legatura una cu alta, sa merg la ei (cel mai devreme a avut loc joia viitoare) sa faca verificare si eventual reglare daca e cazul. Si daca e defect ceva din fabrica se rezolva. A zis ca nu prea e normal sa bata asa scurt faza scurta.
Am sunat si la Sibiu, ca tot merg miercuri sa scot numerele definitive. Omul de acolo de la service mi-a zis ca "AFS merge, dar se schimba conul foarte putin, si ar trebui sa fiu pe un drum neluminat in padure sa-mi dau seama", I-am explicat pe unde am fost, cunoaste zona si s-a mirat si el ca de la 30 la 130 nu exista schimbare a conului si a lungimii. A zis ca e full, dar ma asteapta miercuri la 11:45 la o diagnoza de 45 de minute, sa vada care e treaba, ce si cum se poate activa din soft, verificare, reglare, etc.
Sa vedem ce iasa. Ideea e ca in carte scrie clar cum functioneaza farurile, neconditionat de ILA. Si tot in carte, chiar si in engleza, nu scrie NIMIC de ILA. Doar de Light Assist, care cica tre sa faca asta. Tare mi-e ca dealerii de la noi ne baga asta pe gat ca si optional, cand de fapt ar trebui sa fie in standard. Vedeti si voi ce scrie in cartea masinii ...
Oricum ar fi, daca nu se rezolva amiabil, ANPC pe ei, si daca nici asa ... probabil o sa ne judecam.
Acum, realistic vorbind, nu e chiar asa de deranjant ca nu bate faza scurta departe ... daca n-ai trafic pui faza lunga, daca ai trafic, drumul e luminat din 2 parti si e ok. Problema e ca s-ar putea sa fi platit pentru ceva ce nu avem ...
-
Si un link de pe site-ul Skoda ... unde zice ca acea camera aia face ... doar faza lunga/scurta ...
http://www.skoda-auto.com/en/models/new-octavia/assistants/ (http://www.skoda-auto.com/en/models/new-octavia/assistants/)
-
Scrie clar "When closing in on a vehicle ahead (or in the case of an oncoming vehicle), the system automatically dims the headlights in order not to dazzle other road users." Ergo, cu ajutorul camerei masina ta stie ca are alta masina in fata (sau pe sens opus) si schimba conul de lumina ca sa nu orbeasca ceilalti participanti la trafic.
Si gandeste-te ce ar insemna sa mergi cu viteza de autostrada pe un drum national, deci conul de lumina este ajustat pentru viteza de autostrada, sa ai trafic in fata si pe sens opus si sa nu ai camera. Pai le-ai ars retinele la toti.
Nu e chestia ca dealerii incearca sa ne bage pe gat un optional, problema e ca nu e documentata suficient de bine aceasta functie.
Si daca o sa ai curiozitatea sa te uiti (fie si pe strada), toate masinile cu faruri inteligente cu xenon sau leduri, au camera. Adevarat, sunt si multi care nu au camera pur si simplu din pricina costului. La Golf de exemplu, pe langa 1300 euro cat sunt farurile full led, daca vrei si cu Dynamic Light Assist, mai scoti inca 650 euro.
Am simtit pe ochii mei cum functioneaza cand urcam un deal (eram aproape de varf), pe sens opus urca o Mazda CX-3, iar cand ne-am intalnit farul de pe interior (farul stanga al Mazdei) pur si simplu s-a lasat in jos astfel incat sa nu ma orbeasca. Bineinteles ca Mazda avea camera la oglinda.
-
Eu am AFS (cu bixenon) si n-am camera.
Insa nu prea ai ce cauta cu viteza de autostrada pe un drum national, noaptea, cand ai trafic din fata....
-
Si conul de lumina isi schimba forma, intensitatea si dimensiunile in functie de viteza?
Despre viteza pe drum national vorbeam ipotetic...
-
Intensitatea nu (sau cel putin eu n-am observat), doar forma.
-
Ma documentez in continuare.
Am facut si eu mesaj la dealer referitor la problema cu farurile led AFL fara ILA.
De asemenea, am gasit si reper pentru un eventual retrofit, daca se dovedeste compatibil si posibil de codat https://www.avito.ru/moskva/zapchasti_i_aksessuary/prodam_zerkalo_salonnoe_s_kameroy_5g0857511d_sma_628479480 (https://www.avito.ru/moskva/zapchasti_i_aksessuary/prodam_zerkalo_salonnoe_s_kameroy_5g0857511d_sma_628479480)
-
Adevarat ... m-am oprit din citit la faza cu schimbarea automata de faza. Nu mi-am dat silinta sa incerc sa traduc ce inseamna dims the headlights :)). Vedem ce-o sa zica maine service-ul. Eu sunt de acord sa las masina acolo o ora si sa-mi monteze gratis oglinda cu camera :)) Femeia de la Cluj zice ca n-are legatura. Sa vedem. Macar sa vad o diferenta la distanta de iluminat intre 30 si 130 km/h. Sau sa-mi regleze faza scurta sa bata mai lung.
-
Am aflat si cod reper pentru oglinda+camera care vine atunci cand comanzi optiunea ILA: 3G0 857 511 G SMA (multumiri colegilor de pe celalalt forum). Si se si gaseste pe ebay.
Deci unda verde pentru retrofit. Firele cred ca sunt acolo, urmeaza sa verific.
-
In poza din cartea masinii scrie ca Light Assistant face schimbarea intre faze, bazat pe un senzor si nu camera. In oferta mea zice ca la dotari am Light Assistant. Caz de ANPC :))
Abia astept sa vad maine ce-o sa zica oamenii. Daca e cazul si chiar trebuie ILA pentru ce vrem noi, poate se poate monta de ei fara sa afectezi garantia.
-
Senzor pe care noi nu il avem. Senzor care este camera ;) (in poza se si vede)
Este problema de traducere si interpretare. Ar fi trebuit sa zica Intelligent Light Assistant, ca sa faca diferentiere intre activarea automata a fazei scurte (Light Assistant) si schimbarea automata intre faza scurta si faza lunga (Intelligent Light Assistant).
Iti dai seama ca dealerul nu o sa accepte sa-ti monteze oglinda cu camera pe moka. Si daca montezi la ei, asteapta-te la preturi undeva la 6-700 euro.
M-a sunat inapoi dealerul, dupa ce a citit emailul meu unde i-am povestit problema cu farurile, faza scurta prea scurta si ca nu vad nici o schimbare in functie de viteza. Sustinea in continuare ca acea camera este strict pentru activare automata faza lunga si atat. Dupa ce i-am povestit si eu ce am aflat, inclusiv de la un coleg de forum care a povestit cum lumina i se plimba pe sosea in functie de trafic, a spus ca o sa mai vorbeasca si cu un tehnician pentru a lamuri problema si imi va trimite si un filmulet de prezentare pentru farurile AFL. Astept raspuns.
-
Am fost la service-ul Skoda din Sibiu. Pe diagnoza totul OK. Mi-au zis ca intr-adevar, batea jos faza scurta si mi-au reglat-o sa bata mai sus. Cica e pe acolo un surub la care au umblat.
Pe testerul lor, apar absolut toate optiunile care le are masina. Am faruri Full Led si atat. Fara nimic deosebit. In afara de miscarea pe verticala, nu fac nimic.
Oamenii de la vanzari de la Sibiu sustin ca trebuie ILA pentru a se schimba conul de lumina.
Sunat apoi la directorul de vanzari de la Cluj. Omul a zis sa merg totusi si la ei la service (programat joia viitoare) si sa discutam pe concret. A dat-o la intors ca nu stie exact cum e cu AFS-ul si cum e cu cele 4 moduri de functionare a farurilor cu LED ... a zis ca face informare la Product Manager de la Porsche Romania despre problema si daca masina chiar are pe ea tot ce scrie in oferta si contract. L-am rugat sa intrebe si daca se poate monta extra ILA, a zis ca intreaba. Pana joia viitoare sunt in ... ceata :))
In legatura cu ce scrie in cartea masinii, nu e greseala de interpretare la traducere, cel putin nu din engleza in romana, am verificat online si manualul in engleza. Cel in ceha degeaba l-as verifica ca ... nu stiu :))
Cand am ocazia o sa ies sa vad daca chiar s-a reglat ceva la faza scurta. Daca da, e oarecum multumitor.
In legatura cu faptul ca ma simt inselat, o sa fac o sesizare scrisa la dealer, cu poze atasate cu toate alea si o sa solicit raspuns in scris. Apoi ... in functie de ce o sa raspunda si de ce-mi vor zice la fata locului joia viitoare ... ANPC ... sau nu ...
Oricum, nu e ok ca ei sa nu stie exact cine ce si cum face la farurile astea ...
Daca primesti filmuletul, posteaza-l si aici te rog.
-
Ce spui tu se contazice cu ce mi-a spus mie dealerul: 1) farurile led cu afs NU se mai regleaza si fac singure tot, 2) farurile led cu afs se regleaza automat in functie de viteza, au 4 moduri de functionare (urban, extra, autostrada, ploaie) si ar trebui sa pot vedea diferenta.
Inca astept raspuns, banuiesc ca le-am dat si eu tema grea.
Momentan sunt in asteptare cu achizitia reperului oglinda+camera, pana avem un raspuns clar.
-
Da, se regleaza singure, dar se pare ca omul a ridicat farurile cu totul. Mecanicul i-a zis omului de la vanzari: se regleaza singure, dar pozitia initiala se regleaza din surub ... Am iesit oleaca in seara asta, nu pe intuneric si doar in oras. Diferenta e foarte vizibila, acum bat mai sus. Mult mai sus as zice asa la o prima constatare. Am primit chiar 2 blitz-uri, deci s-ar putea sa deranjez ... Ca idee, s-a mai schimbat ceva. Cand schimb pe faza lunga, se mai ridica oleaca raza de lumina in sus, cand revin pe scurta, coboara la loc. Asta am observat dupa ce am parcat, deci masina statea pe loc. Sper maine sa doarma copilul mai repde sa pot sa o tura ... la ora asta chiar nu-mi mai arde, dupa prefectura, coada, numere, service, etc. In ceea ce priveste ILA, o sa vorbesc cat de curand cu un avocat sa vad ce parere are ... sa incerc marea cu degetul sau nu :))
Faza cu conul de lumina adaptat la cele 4 moduri este si ea, intr-un paragraf separat in manualul masinii. Dar se pare ca si aia ar fi conditionata de ILA. Ceea ce nu e firesc. Vedem ... La intrebarea daca se poate monta ILA ulterior, cei de la Sibiu au zis ca s-ar putea sa nu stie calculatorul masinii sa faca adaptarea, chiar daca montez eu camera. Trebuie schimbat sau rescris softul ... Mi-au mai zis ca as avea ceva optiune pe masina cu corner light, dar la verificare farurile nu fac nimic stanga dreapta ... Sincer nu cred ca amiabil o sa pot rezolva ceva. Pe de alta parte, daca faza scurta bate bine ... chiar nu ma mai doare capul de con de iluminat in functie de nimic.
Daca gasesti solutie de montare a oglinzii cu camera ... nu se pierde garantia?
-
Interesanta chestia cu reglatul din surub. O sa fac si eu o revenire la dealer sa vad ce spune.
De garantie nu stiu, o sa intreb si asta.
-
Toate se regleaza din surub pentru pozitia initiala pentru pozitia de referinta, apoi partea electronica doar corecteaza functie de incarcatura, viteza, etc. Fiecare far are doua suruburi, unul pentru reglaj vertical si unul orizontal. Exista si o procedura cu VCDS-ul prin care o "inveti" noua pozitie de referinta daca refaci reglajul.
-
Nu am mai avut rabdare sa-mi raspunda dealerul si i-am mai dat eu un mesaj, mai ales ca am mai citit si pe celalalt forum de inca un caz cu un Superb 3 care a venit cu faruri xenon reglate prea jos. Vreau si eu verificare si reglare.
Toate se regleaza din surub pentru pozitia initiala pentru pozitia de referinta, apoi partea electronica doar corecteaza functie de incarcatura, viteza, etc. Fiecare far are doua suruburi, unul pentru reglaj vertical si unul orizontal. Exista si o procedura cu VCDS-ul prin care o "inveti" noua pozitie de referinta daca refaci reglajul.
James, sa stii ca te-am citat aproape in intregime in mesajul meu catre dealer ;) . Daca iese ceva, sunt dator cu o bere :082:
-
Eu am invatat asta din nevoie... ca am dat peste mecanici "generalisti" care spuneau ca nu se baga ca ei nu stiu unde-s suruburile si ca e prea complicat. Suruburile le-am identificat singur uitandu-ma la un far spart, actioneaza un angrrnaj gen melc/roata melcata care misca interiorul farului cu totul. Actionarea electrica misca (la mine) doar ansamblul bec/lupa. Asa ca am facut singur reinitializarea electronica si apoi am mers la un mecanic al pacii, i-am aratat care-s suruburile si mi le-a reglat cu aparatul.
Procedura e cam asa: anunti calculatorul ca vrei sa faci reglaj. El la fiecare pornire face turul sus/jos - stanga dreapta si stie care e pozitia de "0" electronica. Cand spui ca vrei sa reglezi farurile ti le pune farurile pe pozitia aia de "0" (de la care el are suficienta cursa disponibila in toate directiile), apoi tu faci reglajul din suruburi si-i spui ca ai terminat.
In principiu poti face reglajul si fara partea de calculator si sa n-ai probleme, cu conditia ca atunci cand il faci sa nu fie la un capat de cursa, gen calculatorul l-a dat in sus la maxim, apoi tu-l cobori din surub si el nu mai poata sa-l urce cand are nevoie.
Si alta chestie care am observat-o la farurile cu xenon / lupe, daca vine unul mai bou care schimba becul poate scoate (total sau partial) ansamblul bec/lupa din locasul si bat complet aiurea, se misca in far, etc....
-
Cornering am observat in unele situatii dar cumva nu am reusit sa il reproduc tot timpul, cred ca la viteze mai mici merge...
Daca ti-au reglata faza scurta ca te bliteaza altii, nu e cumva prea sus?
-
Cornering, in general, functioneaza pana pe la 40 km/h.
-
Eu nu am proiectoaare cu functie cornering ... din cate stiu, ele se aprind la viteza mica atunci cand virezi ...
Sper sa pot iesi in seara asta la o tura sa vad cum bate faza scurta.
-
ok ... iesit, testat, multumit.
Cornering - nu am vazut nimic deosebie, nici o miscare
Faza scurta - se pare ca au ridicat-o o idee. O mica idee. Dar pana si la 165 km/h mi se pare suficient. Acum vine si paradoxul. La 70 km/h pe drumul judetean cu bezna si nemarcat mi se parea oarecum scurta lumina si la risc. Pe nationalul marcat si ici colo cate un indicator, n-am avut nici o problema pana la 165 km/h. Deci totusi s-ar putea sa mareasca un pic conul de lumina in functie de viteza, sau poate sa ridice inca un pic raza de lumina in functie de viteza ... De modificat conul de lumina nici vorba. Nici un blitz de la cei din fata deci nu deranjez.
Faza lunga - No Comment. Vezi pana la mare. Vede asa bine, incat devine deranjant daca sunt multe semne pe margine, ca se reflecta lumina in ele :))
Per total sunt satisfacut. Chiar si pe drumul judetean. Cand n-ai trafic faza lunga, cand ai trafic drumul se lumineaza din 2 parti si nu sunt probleme.
O sa merg totusi la Cluj joia viitoare, sa vad ce zice dealerul, sa mai regleze oleaca (totusi as mai ridica inca o idee faza scurta).
Am vorbit si cu un prieten ce are un service auto. A zis ca fara camera si ILA nu se modifica conul de lumina. Si ca sa pui ILA daca nu este cica trebuie schimbate calculatoarele farurilor si resoftat cel principal.
-
Acum am venit si eu de la service unde cica au "reglat" farurile. Desi am insistat, nu mi-au spus daca le-au ridicat sau le-au coborat. Au conectat diagnoza, le-a aratat ca trebuie corectat si au remediat. Deci farurile clar nu erau reglate din fabrica. Abia astept diseara sa fac un drum ca sa vad ce s-a schimbat. Nu am platit nimic, am inteles ca pana la 10.000 km orice reglaj este gratuit.
Intre timp m-a mancat palma si am comandat oglinda cu camera (https://www.mihocar.cz/vnitrni-zpetne-zrcatko-skoda-octavia-iii-5e0-5g0857511d-sma/d-125879 (https://www.mihocar.cz/vnitrni-zpetne-zrcatko-skoda-octavia-iii-5e0-5g0857511d-sma/d-125879)) la 110 euro mi s-a parut pomana. Ramane sa vad cat de reusit va fi retrofitul. Despre garantie nu-mi fac probleme, daca nu voi avea erori si totul este facut cum trebuie, nu o sa stea nimeni sa verifice daca eu am avut oglinda cu camera sau nu.
@bcm: incearca si un drum cu masina plina (4 persoane si eventual ceva bagaje). Eu cel mai mult am suferit de faruri ca bat scurt atunci cand am avut masina plina (4 adulti, portbagaj full) si imi era teama sa merg cu mai mult de 70 km/h pentru ca nu vedeam. Am stat tot timpul cu mana la maneta de faza lunga/faza scurta. Probabil masina fiind full, farurile stateau mai jos ca sa nu orbeasca.
-
Salutare lume! Eu sunt in ceata! care este diferenta dintre AFS si ILA? Cine ma poate ajuta? Masina mea este la Curtici ( O3FL 1.4TSI DSG7) si are pachet led cu AFS, are camera in oglinda ( de la Line Assistant). Din ce am vazut pe Youtube nu pare diferenta intre ce spuneti ca ar trebui sa faca si ce este acolo. https://www.youtube.com/watch?v=0EmKQYPRCyY (https://www.youtube.com/watch?v=0EmKQYPRCyY) . Sper saptamana viitoare sa o am in curte. Multumesc
-
Mult success sa o ai in curte sap viitoare, si la mine e la fel, dar sunt sceptic :D
Aparent adaptarea la viteza nu merge fara ILA. Desi.. in filmuletul tau totusi pare sa mearga si fara. Nu zice nimic de ILA acolo asa ca.. acum m-am confuzat si mai tare.
Abia astept sa vina (Eu am ILA) sa vad cum merge.
-
AFS - Adaptive Frontlight System - adaptarea/modificarea conului de lumina in functie de viteza, cu 4 moduri de functionare: oras (pana la 60 km/h) extraurban (pana la 90 parca) autostrada (peste 110) si ploaie. Sau cel putin asa este promovat de Skoda. Suntem mai multi care nu suntem asa convinsi ca farurile isi modifica in functie de viteza conul de lumina, printre care si subsemnatul, sau cel putin nu prea este vizibil acest lucru.
ILA - Intelligent Light Assist - Din nou, definitia venita din partea Skoda este ca aceasta functie activeaza si dezactiveaza automat faza lunga. Numai ca aceasta functie vine automat si cu o camera instalata la oglinda, ceea ce e logic, pentru ca masina trebuie sa stie daca are alte masini in fata sau nu.
Nu sunt sigur ca aceeasi camera care face Lane Assistant poate face si ILA, trebuie vazut daca permite activare din soft. Din cate am observat, atunci cand comanzi Lane Assistant sau TSR, consola oglinda+camera+senzor lumina/apa este lipita de parbriz. Cand comanzi doar ILA, camera este parte din corpul oglinzii si nu e lipita de parbriz.
-
Am facut comanda pe 9 mai si mi-a spus astazi dealerul ca probabil vinerea viitoare va fi livrarea. am sa va povestesc mai multe dupa ce pun mana pe ea. poate iesim din ceata.
-
@ Ovidescu. Cel mai probabil, 4 persoane + bagaje, noaptea, n-o sa se intample niciodata ... cel putin nu pana spre iarna cand se intuneca mai repede ... Cel mult eu sotia si copilul de 2 ani jumate ...
E adevarat, n-are nimeni treaba cu ce ai sau n-ai ca optional pe masina. Intrebarea e daca se poate coda in softul masinii ... Astept cu interes feedback de la tine :D
-
Am fost azi-noapte la o plimbare. Putina centura, putina autostraduta, putin extraurban, putin 180. Am alte faruri!!!
De la modul urban la extraurban nu pot spune ca observ o schimbare, avand in vedere ca nu-mi dau seama exact in oras cat si cum bate conul de lumina (obstacole, trafic, etc). Insa de la extraurban la autostrada am vazut efectiv cum conul de lumina a "sarit" in lungime. Am circulat linistit pe drum extraurban complet neiluminat, ingust, sinuos si cu ceva padure. Pe autostrada am mers prima bucata de A3 (care incepand de la centura este complet neiluminata) pana la Snagov (singura iesire de altfel) si am circulat linistit si fara stres ca nu vad prea departe. Fiind si trafic putin spre deloc, am vazut foarte bine cum si pana unde bat farurile. De faza lunga nici nu are sens sa vorbesc, bate lung si bine. Pe autostrada eram chiar deranjat din cauza ca lumina se reflecta de indicatoarele de pe margine.
Deci deja suntem 3 oameni care ne-am intors la dealer pentru reglaj faruri si care am si documentat procesul. Probabil sunt multi altii pentru care nu prea conteaza cat si cum lumineaza farurile pur si simplu pentru ca nu sunt atenti, nu sunt interesati, circula "la consum" si in general nu se streseaza de masina.
Recomand tuturor celor cu faruri led (chiar si cei cu ILA) sa faca o astfel de verificare/reglare, dupa 1-2-3000 km (dar pana in 10.000) :082:
-
Bun asa. Eu nu am sesizat vreo schimbare de la 70 la 165 km/h a conului de lumina, doar ca, indiferent de viteza, mi s-a parut suficienta faza scurta ... joi o sa merg la Cluj de unde am luat masina sa mai vada si ei despre ce e vorba si sa lamuresc inca 3 aspecte (de ce Light Assist din cartea masinii nu face ce trebuie desi in oferta scrie ca am Light Assist - noi stim de ce - ILA), sa le arat pojghita de piatra existenta inca pe toate geamurile de la statul in Curtici si care merge foarte greu jos (am gasit pana la urma o solutie, o carpa de slefuit arme care curata perfect geamul si nu il zgarie), ei au zis sa las masina 2-3 ore si o curata ei, am ales sa-mi dea niste degresant (mai aveam pe masina si urme de la adezivul foliei cu care vine masina) si l-am folosit cu succes in cateva locuri pt adeziv, si am si frecat partea de sus a usilor, cea din lateralul geamurilor, care se pare este de plastic, incercand sa curat acelasi adeziv ... se pare ca nu s-au inteles degresantul cu plasticul ... sa-mi rezolve si ... sa-mi zica de ce inca intarzie cardul de navigatie ... Sa vedem ce iasa :))
-
La o studiere mai atenta a ofertei ... am in dotari de serie Light Assistant iar in manual zica ca Light Assist schimba automat fazele ... deci de chestia asta nu ma mai pot lega ...
@ Ovidescu. La ce viteza ai observat ca se lungeste conul de lumina ?
-
Undeva pe la 120 km/h am observat cum s-a lungit conul de lumina. M-a ajutat si faptul ca devansam un tir, iar cum farurile mele il luminau de la un capat la altul, am vazut cum a mai urcat putin marginea conului lumina.
S-a mai uitat cineva prin lupa de la faruri cand sunt aprinse? Eu am numarat 7 puncte de lumina per far. Iar daca este si putin praf si te uiti dintr-un anumit unghi, se pot distinge fasciculele individuale. Laser frate! 0|0
-
Azi am trimis sesizarea scrisa directorului de vanzari de la Cluj. Omul a fost prompt. Mi-a zis ca farurile cu LED cu AFS intr-adevar au iluminare in viraje, dar altfel fata de bi-xenon care se roteau, cica la LED se aprind mai multe leduri pe viraj asigurand lumina mai buna. Despre AFS mi-a zis ca a primit documentatie si impreuna cu inginerii de service o sa discutam joi pe subiect si se va verifica si faptul ca inca eu consider ca bate prea jos faza scurta. Light Assistant NU este Light Assist (care de fapt este ILA) si doar ILA comuta singur fazele. Nimic despre conul de lumina conditionat de ILA sau despre posibilitatea montarii ILA ulterior. Despre matuirea vopselei mi-a zis ca daca nu se rezolva pe loc amiabil sa fac reclamatie in urma discutiei.
-
(https://s25.postimg.org/t0xa30kbj/un8y.jpg)
-
Am facut azi un drum in afara. In continuare mi se pare faza scurta "jucausa" , are momente cand e foarte scurta momente cand e ok. In viraj peste 80 km /h am observat ca brusc se lungeste si lumineaza mai departe dar in directia virajului.
-
In momentele cand faza scurta bate aproape, cumva masina este inclinata sau incarcata?
Iar ce se intampla in viraje imi place si mie tare mult: lumina se duce dupa cum tragi de volan, parca sunt niste chinezi mici cu lanterne pe care le indreapta spre sensul de mers :D
Abea astept sa montez si camera ca sa vad ce mai stiu farurile sa faca :-?
-
Mi-a venit oglinda din Cehia. M-am uitat mai atent si nu are camera. Sunt de fapt 2 senzori unul sub celalalt, unul de culoare rosu, altul alb-albastrui, cu cel rosu sub cel albastrui. Probabil ca sa diferentieze intre lumina de la faruri si lumina de pozitie/frana. Acum astept sa revina Al Bundy din concediu.
-
Am fost azi la Cluj la dealer. Mi-a rezolvat problema cu matuirea vopselei de pe usi (probabil polish). Mi-au mai umblat un pic la faruri. Initial le-au adus la pozitia de fabrica. Apoi, inginerul cu care am povestit aproape o ora le-a ridicat cat a crezut el. N-am fost decat pe inserat cu masina, dar cred ca acum sunt oleaca prea sus. Probabil maine seara ies in proba. Omul era documentat, a fost ieri noapte cu un Kodiaq sa vada ce fac farurile LED cu AFS. Se schimba conul, dar foarte putin vizibil. Zice el. Pe viraje cica se mareste intensitatea LED-ului. ILA face doar schimbare de faza si atat. Cu un oarecare delay. Cica da, trebuie camera si retrofit-ul la ei e foarte foarte scump. A zis si el ca la 110-120 km/h s-a vazut cum conul de lumina se micsoreaza pe laterale si fiind atent in laterale nu a vazut clar daca se lungeste in fata, dar asa a avut senzatia. La reducerea vitezei s-a marit din nou pe lateral. Deci, reglate cum trebuie, LED-urile cu AFS chiar fac ce trebuie. Mi-a zis ca l-a deranjat ca faza scurta bate foarte scurt. Asa vin toate reglate din fabrica. sa bata maxim 25-30m. Adica 4-5 masini. Cica asa prevede legislatia. Am discutat cu el si despre DSG7, mi-a explicat cum sta treaba ... posibil, in functie de stilul de condus sa avem probleme cu cutia ... Start/Stop recomandat sa se dezactiveze la drumuri scurte prin oras ... revizie la 2 ani sau 30k km, dar la praful ce este la noi ar fi ok sa o fac la 1 an ...
-
Tocmai am venit de la proba de faruri. Condus 22km pe un drum asfaltat, in camp si padure, foarte virajat si cu putine portiuni unde sa poti sa mergi tare. N-am avut nici cea mai mica problema folosind doar faza scurta. M-am intors pe DN14, marcat, lat, unde intr-adevar am remarcat o usoara ridicare a farurilor pe la 115-120 km/h. Aproape insesizabila. Dar, pana la 160 km/h n-am avut nici un stres, fara sa fie nevoie deloc de faza lunga. Am facut escala de 3km pe drumul pe care fusesem de 2 ori si nu ma simteam in siguranta cu scurta. Mers pe alocuri si cu 100, nici o problema. Per total, din fata au trecut cel putin 30-40 de masini pe tot traseul, nimeni n-a parut deranjat de faza mea scurta, deci se pare ca inginerul de la Cluj a gasit compromisul perfect intre a ridica farurile in asa fel incat faza scurta sa bata lung, dar nici sa nu deranjeze pe cei din fata. Pe viraje nu-mi dau seama daca se lungeste sau nu conul de lumina in directia virajului, stiu doar ca n-am avut nici cea mai mica problema de vizibilitate. Prin urmare, in sfarsit, ma declar perfect multumit de farurile LED cu AFS :)))
-
Inca un client multumit :040:
Eu cred ca la fabrica se scot farurile din cutii, se monteaza pe masina si aia e. Nu mai sta nimeni sa faca reglaje. La fel e problema si la Superb, cu faruri xenon afl. Probabil inca o modalitate de "cutting costs"...
-
Inseamna ca trbuie testate cum e livrata masina, si apoi mai mult ca sigur intors la dealer pentru reglare.
Daca ii zic direct cand ma duc sa ridic masina sa mi le verifice si regleme... o sa ma creada nebun?:))
-
Da :)) Dupa ce mi le-au ridicat la Sibiu, dar nu destul, cei de la Cluj mi le-au reglat. In sensul ca le-au dus la setarile de fabrica :)) Noroc ca a mers sa verifice inginerul cu care am tot discutat si cand a vazut si-a cerut scuze si mi-a zis ca mai dureaza 20 min si s-a ocupat el personal.
-
@bcm, trebuie sa existe doar putina bunavointa si intelegere, din ambele parti. Tu ca si client sa nu vii cu o falca-n cer si una-n pamant ca ce masina ti-au dat, nici nu lumineaza bine si daca nu o rezolva imediat vii cu OPC peste ei. Iar din partea dealerului sa accepte situatia si sa incerce sa remedieze. Aici presupune ca au si oameni pregatiti care sa stie unde sa umble, ce sa caute si cum sa rezolve.
@ccosmin, macar 1000km sa faci si 1-2 drumuri de noapte, ca sa-ti faci o idee si cum bat farurile si sa poti face eventual o comparatie inainte-dupa. Oricum, pana in 10.000 km sa te duci la reglaj neaparat.
-
Ai dreptate Ovidescu. Cand am inceput sa povestesc directorului de vanzari situatia cu matuirea vopselei si degresant si etc mi-a zis s-o las moale ca n-are rost sa intram intr-o discutie in urma careia amandoi o sa ne enervam din cauza incompetentei altora :)) S-a stricat, se repara, everybody happy :)) Omul chiar a fost foarte bine intentionat si l-a pus pe inginerul respectiv sa se documenteze plus sa testeze faruri full led ca sa vada real ce si cum.
-
@ovidescu, la tine noaptea cand pornesti masina si farurile sunt pe auto se face o reglare la lumini? sus - jos, stanga - dreapta ceva?
Intreb deoarece la mine, doar sus jos face, nu stanga dreapta, si am vazut niste filumete ca ar face si stanga dreapta, dar ce-i drept era pe octavia 3 cu xenoane.
-
Si la mine face doar sus-jos. Stanga-dreapta intr-adevar face doar la xenoane. La laser, pardon led :D , nu mai e nevoie stanga-dreapta pentru ca pur si simplu se sting sau se aprind segmente de led dupa nevoie.
-
mie mi-au recunoscut clar cei de la PBN ca sistemul AFS ale farurilor cu led de pe O3 FL este mult inferior celui de la O3 pre-FL cu xenon.are in schimb mai multe leduri care se aprind static la virare.(functia cornering pe proiectoare este alta optiune). Cel de pe Kodiaq, in schimb este asemanator cu Octavia3 cu xenon, este dinamic. Asta se poate sesiza cand porneste motorul, de cursa sus-jos plus stg-dr ale lupelor.
Iar AFS functioneaza doar atunci cand comutatorul farurilor este pe AUTO, foloseste senzorul de ploaie, de lumini, aprinderea luminilor de ceata mai mult de 3 minute parca, in niciun caz nu are nevoie de vreo camera.
Camera ILA, indeplineste doar functia On-Off a fazei lungi, nu are absolut nicio legatura cu faza scurta.
Iar despre modificarea conului de lumina....este doar o iluzie data de acele leduri suplimentare.
Conul de lumina se modifica incepand cu top led de la volkswagen, matrix led de la audi, adaptive led de la bmw, optiuni de pornesc de la 2000 eur, nu 800 ca la skoda.
In schimb intensitatea luminii este net superioara la led.
Asteptam O4
-
Eu venind de pe faruri cu becuri halogen, farurile cu led sunt o mare evolutie si o revolutie pentru mine. Iar dupa ce le-am si facut reglaj, sunt super-mega multumit de cum lumineaza. Nici nu ma mai gandesc sa pun senzor pentru ILA.
Iar cand noi spunem aici despre modificarea conului de lumina, ne legam de faptul ca Skoda a promovat sistemul led AFS cu un clip unde se prezinta conul de lumina cum se alungeste si se lateste in functie de viteza. Lucruri pe care nici unul din noi nu il observa. Ba mai mult, cativa ne-am si plans de distanta mica la care luminau farurile. Abea dupa ce am fost la dealer la reglaj de faruri, am observat o modificare in dimensiunile conului de lumina, in functie de viteza. Ce spui despre Volkswage, Audi si BMW, alea sunt faruri dinamice. Iar la Octavia cred ca toti suntem constienti ca nu o sa vedem faruri dinamice prea curand ;)
-
Matrix led (Audi) e mai mult decât simpla schimbare a conului de lumina. Au și Opel ceva similar deși e o mașină mai degrabă de buget ca și skoda.
Pentru mine matrix led e un must have la mașina următoare, oricare ar fi ea.
-
De ridicarea geamurilor nu se plange nimeni? Pe mine ma deranjeaza ca trebuie sa tin exagerat de mult butonul ridicat ca geamul sa urce singur, cand aproape ca a facut deja peste jumatate de cursa. La fosta O2 trebuia doar sa ating a 2-a treapta de la buton pentru ca geamul sa urce singur.
Aveti idee daca se poate umbla din codare sa se modifice comportamentul butoanelor? Ma intereseaza ca atunci cand am atins a 2-a treapta la buton, geamul sa urce singur fara sa mai tin eu apasat butonul. Sau exista vreo alta procedura prin care butoanele sa invete ce vreau eu? Am auzit ca daca le tin apasate 10 secunde se reseteaza.
-
La mine se comporta ca la o2, apas mai tare odata si urca pana sus.
-
Asa si la mine, 99% din cazuri. Am patit si eu sa trebuiasca sa apas mai lung, dar am impresia ca nu era pornit motorul.. parca :)
-
Fost-am si la mare ... primul drum lung ... comportament excelent al masinii. N-am stat pe ganduri la depasiri, pe serpentinele din Padurea Bogata sau spre Predeal, nici pe autostrada cand se mai incordau muschii in trafic. Drumul, dus-intors a fost pe timp de noapte. Pot sa zic ca am ajuns odihnit. Farurile LED chiar isi merita banii. Per total am primit vreo 8-12 blitz-uri de la cei din fata, deci reglajul e ok. De faza lunga nu prea a fost nevoie, decat pe portiunile impadurite la viteza mare. Ca si consum ... 5.3 dus, 6.1 intors. Super multumit.
In legatura cu geamurile, cred ca pana acum doar de vreo 3 ori nu a mers geamul direct pana sus la o apasare mai tare a butonului.
Kessy ma enerveaza, s-ar putea sa-l dezactivez de tot.
-
Poate o fi vreo functie noua la mine :-? :))
Alta chestie care ma mai deranjeaza este suspensia zgomotoasa. Cateodata am impresia ca s-a rupt ceva la roata...
-
. Farurile LED chiar isi merita banii. Per total am primit vreo 8-12 blitz-uri de la cei din fata, deci reglajul e ok.
Scuze, dar nu inteleg: cum este reglajul OK daca ai primit blitzuri de la cei din fata? :( Ceva inseamna ca i-a deranjat, daca au dat flash-uri. Mie, spre exemplu, nu imi dau niciodata flashuri .
-
Din peste 1000 de masini care au venit din fata, consider ca 8-10 blitz-uri nu sunt semnificative. In trecut si eu am mai dat blitz crezand ca cel din fata avea faza lunga, dar pur si simplu avea faza scurta mai puternica. Nu stiu ce faruri ai tu si cum sunt reglate, dar ideea e ca astea cu LED vin din fabrica reglate sa bata faza scurta maxim 30m. Ceea ce nu e deajuns la viteza de peste 60 km/h. S-ar putea sa fac o proba intr-o seara, sa las faruriel pornite si sa vin din fata cu Golf-ul vechi din dotare sa vad daca e deranjant. Dar asta e relativ ... farurile se mai regleaza singure pe inaltime si in functie de panta, rampa, incarcare, denivelari, etc ...
-
Eu de cand am reglat farurile nu am primit nici un blitz :082:
-
depinde in ce zona conduceti :P
-
Mi s-au albit marginile de la cutia cu airbag de pe partea pasagerului. In doar 4 luni. Se poate remedia? La masina veche nu am avut astfel de probleme si a stat si aia fara parasolar mult mai mult timp. Sunt putin dezamagit si intristat.
-
ar trebui dusa la garantie eu o am din aceeasi perioada cu tine si a stat in soare fara parasolar tot timpul si nu s-a facut asa
-
Pfff, ce materiale baga..
-
si eu zic sa o duci la garantie si sa ceri sus si tare sa iti remedieze problema....macar sa ii vedem ce zic.
Nici mie nu mi s-a intamplat asa ceva la nici una dintre masinile pe care le-am detinut in familie. Mi s-a mai intamplat sa se exfolieze ornamentele de plastic de pe manere (la Opel spre exemplu) dar ce ai aratat tu eu nu am mai vazut.
-
Ai pus vreun pad aderent pe bord ? Eu am ceva asemanator ca urme dar este exact cu urma pad-ului aderent ( cauciucul acela foarte moale jelly sticky pad ). Am zis ca incerc sa il sterg, dar nu am mai avut timp.
-
Nu am pus nimic si nu am dat cu nimic pe plansa de bord. S-a decolorat singurica fara vreun ajutor de la mine.
Astept raspuns de la dealer daca se poate face ceva.
-
Nu daca, trebuie. E in garantie, nu?
-
Solutia e probabil schimbarea plansei de bord. Stiu si eu ce iese?
Se facea si pe la logan asa, la cateva dintre modele. Adica se vedea conturul la locasul airbag-ului. Dar ma rog, e logan.
-
si la mine se vede forma discreta a capacului(nici nu observasem pana acuma) dar fara linii albe.
-
Este in garantie, da. Dar parca nu m-as baga la schimbat placa de bord. Cine stie cu ce ma aleg dupa aia (greierasi, imbinari imperfecte...)
-
greu de crezut ca nu ramai cu greieri, daca iti schimba placa de bord.
eu am avut o zgarietura pe portiera soferului, cei de la Avia au decis ca e mai bine sa schimbe toata portiera....au demontat fateta portierei, au schimbat portiera, au pus fateta la loc, si eu am ramas cu greieri in portiera...orice au facut, nu au reusit sa scoata greierii. Plus ca se vede ca este umblat, fateta se misca putin, nu mai e la fel de fixa ca inainte...
Ma rog, tu decizi, dar sa te gandesti bine daca chiar vrei schimbarea placii de bord.
-
Nu merita crede-ma, pentru asa ceva sa schimbi fata de bord. O sa ramai cu greieri 99% si nu cred ca merita... desigur, tu decizi !
-
Pacat cum se vede, poti lipi acolo in smily face ceva :) daca nu schimbi. Momentan la mine nu se vede nimic. Curios tare cum a aparut totusi. Sa nu apara la mai multa lume.
-
Pffff, le-am dat tema grea celor de la PBN. Am ajuns astazi de dimineata, in sfarsit, cu masina la service si am lasat-o sa se uite la ea. Sun acum juma' de ora si aflu ca vrea si importatorul sa vada masina. Sa fie siguri care ar fi cauza, airbagul, cutia, suruburi stranse prea mult, plasticul de pe plansa de bord, etc etc. Sper sa nu fie airbag de la Takata :))
Deci azi sunt pieton si poate maine sa iau masina.
-
Am luat masina. Nu am rezolvat nimic, asteptam rezolutia de la fabrica.
Am inteles ca am o masina unicat, nu au mai avut problema asta pe vreun alt model.
Sa vedem ce-o mai fi :-w
-
poate au de la fabrica ceva vopsele care sa impregneze zona aia alba
-
Nu au cum sa vopseasca. Acolo e o subtiere a materialului, astfel incat in caz de impact sa permita ruperea bordului si iesirea airbag-ului se deschide ca doua clapete sus jos.
Asa e proiectata, dar in schimb, datorita calitatii proaste se intampla ce se intampla. Am si eu pe un ford fiesta care sta mai mult in garaj, dar nu decolorare, ci o accentuare a acelor linii, adica observarea conturului. Cat timp a fost noua si apoi vreo 7 ani la rand nu s-a observat, acum cand are 10 ani se cam observa. Se mai vedea si pe la o serie de logane.
Acolo solutia e doar schimbarea plansei de bord.
Poate ai noroc si plansa superioara a bordului e doar aplicata, daca nu trebuie dat tot bordul jos.
-
Am incheiat si cu plansa de bord, intr-un final apoteotic.
Recomandarea de la fabrica este pentru inlocuirea plansei de bord, doar a plansei, fara airbag. Am zis pas. Cica ar mai fi fost "cateva" cazuri si problema ar fi de la material. Nu ma incalzeste cu nimic. Tipul de la PBN mi-a pulverizat pe plansa un spray primit special pentru aceasta operatie. Cel putin vizual, pare ca s-a mai estompat din albeata. Se mai vad niste urme, ca de topitura, fostele linii albe sunt acum de o nuanta mai deschisa decat restul plansei. Am pus si niste poze pentru exemplificare. Nu ma mai deranjeaza asa tare.
In alta ordine de idei, de o saptamana sunt pe roti de iarna. Jante de tabla Alcar + anvelope Nokian WR D4. Abea dupa ce le-am montat am citit ce se poate intampla cu ele :042: O sa le verific periodic si aia e. Am mers pe Nokian pentru ca la cealalta masina am avut Nokian W+, de care am fost prea multumit. Sper sa nu am probleme nici cu astea noi.
-
Ai idee ce e cu acel spray? O vopsea cauciucata, etc?
Sa ai grija acum cu ce stergi bordul, de preferat cu o laveta cu apa distilata, fara alti solventi, gen servetele de bord, etc. S-ar putea ca acea vopsea sa se ia.
-
Poate totusi trebuia sa te interesezi si ce presupune inlocuirea plansei de born. Ca tare am impresia ca e din doua sau mai multe bucati la aceste modele si poate nu trebuie desfacut tot bordul.
-
legat de vopsea de bord se pare ca solutia gandita de mine a fost una corecta......
-
Solutia aleasa cred ca e o carpeala. Asta spusa rezonabil.
Culoarea plansei de bord nu se obtine prin vopsire, ci in procesul de productie. Taiati o plansa de bord si pana la stratul de baza veti gasi aceeasi culoare, cativa mm buni, daca nu chiar 1 cm.Dovada si faptul ca fabrica recunoaste ceva si recomanda inlocuirea plansei. Mda, or fi si variante de retus(daca nu o fi un spray de intretinere bord, gen caca maca), ca si pentru vopsea. Dar important este daca va tine si cat. Merg in continuare pe incercarea inlocuirii plansei de bord, daca nu presupune demontarea integrala
Ca daca da, mai bine lasam asa, cu specialistii existenti.
-
Si eu zic tot asa, ca solutia aleasa nu va rezolva problema, doar o estompeaza.
Vezi ce presupune ,,schimbatul'' plansei, poate totusi e din bucati si se poate schimba lejer.
-
Nu am idee ce spray era, nici nu am intrebat. Era oricum un recipient alb cu sigla Skoda pe el, iar consilierul l-a aranjat frumos intr-o punga ce parea ca de expediat prin curier.
De schimbat plansa nici nu ma gandesc. Nu vreau sa raman fara masina 1-2 saptamani, nu vreau batai de cap si cine stie cu ce greieri raman in masina dupa aceea.
Sper doar sa nu mai am astfel de surprize in viitor.
-
Sincer, e posibil sa ramai cu greieri. :(
Mie mi-au schimbat portiera pe casco (desi dupa parerea mea nu era nevoie, putea fi revopsita) si, dupa ce mi s-a montat-demontat fateta interioara a usii, am ramas cu greieri. Ii aud la denivelari, gropi, smuceli, plus ca parca se si misca cand pun cotul pe ea. :042: :042:
Din pacate nu stim dinainte daca vei ramane sau nu cu greieri.
-
10.000 km, un brat stergator spate rupt de o mana criminala, ulei inca in parametrii cantitativi acceptati (fara sa completez) si i-am dat talpa...
-
daca tot esti aici, cu 1.4 TSI ai mers? Ti se pare o diferenta semnificativa de putere la 1,8 TSI fata de 1,4 TSI?
sunt curios sa stiu parerea ta, ca si posesor de 1,8 TSI.
-
Desigur ca am mers. Am si la semnatura... am mers "doar" 5 ani cu 1.4 TSI. Diferenta este evidenta, simtitoare si semnificativa. Masina parca zboara cand ma dau la ea. Evident ajuta si DSG.
-
Cred ca, comparatia era cu 1.4 tsi de 150 cp nu cel de 122cp, stiu ca erau voci care spuneau ca nu e diferenta asa mare sub 4000 de ture ( cred ca 1,4 tsi e si ceva mai usoara)
-
De la 4000RPM incep placerile la un motor pe benzina.
M-am uitat pe diagrama de cuplu/putere la 1.4TSI 150CP si 1.8TSI 180CP.
1.4TSI atinge 150CP pe la 5000RPM iar 1.8TSI pe la 4300RPM.
La 1.4TSI cuplul incepe sa scada de pe la 3000RPM iar la 1.8TSI de la 5000RPM.
Din diagrama de putere/cuplu, motoarele intr-adevar par destul de asemanatoare pana in 3500-4000RPM. Mai conteaza aici si cum sunt rapoartele din cutie.
Cu un stage 1 la ambele motoare, ajungi as faci vreo 75CP diferenta intre ele. 1.8TSI are mult mai mult potential.
Graficele astea in schimb nu zic nimic de turbo-lag. Ma astept ca un motor mai mare ca 1.8TSI, sa aiba o turbina mai mica fata de 1.4TSI ca sa obtina acelasi cuplu si turbo-lag-ul sa fie mai redus.
Pe la intalnirile Skoda Club, eu am condus atat 1.2TSI cat si 1.4TSI cand am avut 1.8TSI-ul de 160CP. Diferenta mare intre ele la mers cat de cat normal nu am observat. Vezi diferenta cand iti cunosti masina la limita si o duci la limita. (dar am vazut ca multi pe aici pe forum nu vor sa treaca de 3500RPM)
Marele avantaj pe care il vad pe 1.8 TSI este suspensia multi-link pe spate. E clar ca nu e apreciata de multa lume. Ford a declarat ca Focus 4 va avea punte pe spate, la fel si Mazda pe noua Mazda 3. Pacat. Banii de suspensie multi-link o sa ii faca pe unii fericiti cu touch-screen de sute de inchi, procesor octa-core si o sa mearga bine Facebook in masina.
(https://s2.postimg.org/6ecu6fkwl/Screen_Shot_2017-12-16_at_12.13.34_PM.png) (https://postimg.org/image/6ecu6fkwl/) (https://s2.postimg.org/aaq62flbp/Screen_Shot_2017-12-16_at_12.13.40_PM.png) (https://postimg.org/image/aaq62flbp/)
-
Iulian , sincer fosta octavia avea suspensie multilink si conducand acuma cu punte spate cateodata mi se pare mai rigida masina, dar nu o diferenta substantiala. Nu sunt convins ca ma facea mai fericit un multilink la o masina cu putere de 150 de cai, poate cea de 180.
Legat de 1.4 tsi 150 momentan sunt incantat de cum trage, turbolag mi se pare neglijabil plus scot consumuri de 8 in oras , ceea ce mi se pare ireal pentru conceptiile mele din trecut legat de motoarele pe benzina.
-
Multilink-ul e util intr-o situatie limita.
Confortul il dam deoparte. Poti renunta la el. In schimb cand intr-o curba ai sa simti ca pierzi aderenta din cauza ca roata stanga spate se ridica...........? Si ca daca aveai multilink roata era pe sol?
-
Eu la 1.8 TSI am ajuns din cauza multilink. Daca 1.4 TSI de 150cp avea multilink, luam 1.4.
Si nu mi-e frica sa-i dau talpa si sa o turez. Consider ca un motor pe benzina se conduce ca atare, chiar si turbo. In oras da, nu prea sunt diferente intre 120-150-180 cp, La drum lung, pe autostrada, pe serpentine si in depasiri, discutam altfel.
-
14.000 km cu ceva maruntis si o completare mica la ulei, cred ca vreo 250-300 ml. Pe joja era urma fix la limita inferioara. In rest toate bune. Urmeaza un schimb de lamele stergatoare, filtre si ulei. Nivelul de antigel este in intervalul recomandat, pe la jumatate. Il las in pace.
Drumuri bune!
-
300ml in 14.000km? Asta nu-i nimic.
Consum de ulei la 1.8TSI ar fi 1l de ulei la 1000-1500km.
-
Intre limita maxima si cea minima pe joja sunt intre 1 si 1.5 litri, in functie de motor.
Pe joja era urma fix la limita inferioara.
-
Dupa vreo 1500 km de autostrada unde am mers cu viteze de la 120 la 180 kmph, astazi am constatat ca uleiul este in jumatatea superioara a marcajului de pe joja. Ma si pregatisem cu bidonul langa mine si tot bagam si scoteam joja, poate nu "citea" bine. Placut surprins :67: . In schimb, antigelul se vrea completat, este la dunga de la limita de jos.
-
Update 28.000 km.
Mi-am pus parasolar, poze atasate.
Mi-am pus leduri peste tot la interior: plafoniere fata spate, footwell fata spate (functioneaza inclusiv dimming), torpedou, portbagaj. In portbagaj am pus si niste benzi cu leduri, pe stanga si pe dreapta stalpilor, am lumina ca pe stadion. Ledurile sunt luate de pe aliexpress.
Am schimbat bateria de la cheie, de dimineata am intrat in masina si am pornit-o, dar la servici cand am vrut sa incui masina, nu s-a intamplat nimic. Am luat o Varta de la Mega Image si aia a fost.
Am facut ambele revizii, nimic special.
Drumuri bune sa fie!
-
Putin bling-bling.
Prima cheie e de la un Leon Mk3, a doua este a mea.
Metalele le-am luat de pe aliexpress.
-
Salutare!
Am cumparat recent o Skoda Octavia III FL 1.8 TSI. Ce nu sunt lamurit este daca nu am butonul acela de Driving Mode langa schimbator, jos, inseamna ca masina nu are dotarea respectiva? DCC parca se numeste. Din meniu nu gasesc nicaieri o optiune sa setez eu modul de condus decat modul pentru Adaptive Cruise Control (in ce mod sa adapteze viteza fata de masina din fata). Ciudat sa stie pt ACC dar in general nu.
PS: am varianta aceea de multimedia fara butoane, complet touchscreen.
-
Pai tu ce crezi ca face acel Driving Mode?
-
Daca te referi la setarea gasita de mine, ma astept sa schimbe modul general de condus, nu doar atunci cand am ACC pornit, care intr-adevar se simte.
Eu stiu ca ar trebui sa fie general aplicata ca mod de condus, nu doar cand pornesc ACC. Posibil sa ma insel. Discutau in topicul asta oamenii si de faptul ca daca treci in modul Sport de condus din setarea Driving Mode, e acelasi lucru cu a trece cutia in S. Ceea ce la mine e clar ca nu se intampla.
NU am nicaieri setarea ca in poza.
-
Intreb pentru ca nu stiu daca acel Drive mode are vreo legatura cu ACC,
El modifica niste parametri la motor, pedala de acceleratie, etc
LA skoda, la un moment dat, acel Drive Mode era optiune separata, si se platea parca cu 100 E sau mai mult.
Acum am impresia ca pe variantele superioare vine standard
Daca nu ai optiunea nu il ai, simplu
-
Mersi pentru clarificari.
Intr-adevar la Skoda e o optiune separata, dar dealership-ul de la care am luat-o nu au stiut sa imi spuna daca exista sau nu optiunea pe masina asta. Nici ei nu stiau mai multe. Asa e cand iau masina second ;) . O sa fac o poza mai incolo cum arata in setarile mele, poate e mai clar asa.
-
vezi ca sunt tot felul de site-uri in care introduci seria VIN a masinii si iti spun toate optiunile cu care ea a iesit din fabrica, inclusiv culoare, data asamblarii etc. Incearca!
PS: La octavia III selectarea modului de condus a fost optiune separata, daca nu ma inseala memoria. Daca fostul proprietar nu a bifat-o, inseamna ca nu o ai (parerea mea).
-
Daca nu ai butonul de Drive Mode Selection acolo lângă schimbător, înseamnă ca nu ai DMS, iar dacă nu ai DMS nu ai nici DCC.
Fara DMS nu ai modul Eco si Individual unde iti puteai face anumite setări, de exemplu: direcția sa fie moale/tare, ACC cat de repede sa accelereze, etc.
Din schimbător poti trece în modul Sport sau în modul Drive si atât.