Forum discutii Skoda cu pareri, opinii, ajutor si intrebari legate de probleme si erori la masini Skoda

Club Skoda Forum | Discutii Modele Skoda => Skoda Octavia 3 => Subiect creat de: Sko7001 din Septembrie 20, 2016, 04:43:26 p.m.

Titlu: Garda la sol versiuni Octavia 3 Combi
Scris de: Sko7001 din Septembrie 20, 2016, 04:43:26 p.m.
Va rog sa treceti valorile inaltimii autoturismelor voastre si tipul lor. (din carte identitate)
Eu am valoarea de 1480 mm si un asa-zis pachet de drumuri grele.



Mai sunt doua versiuni: standard si sport.
Titlu: Re: Garda la sol versiuni Octavia 3 Combi
Scris de: AlexTM din Septembrie 21, 2016, 06:23:18 p.m.
Garda la sol e altceva.
Titlu: Re: Garda la sol versiuni Octavia 3 Combi
Scris de: Sko7001 din Septembrie 22, 2016, 10:40:13 a.m.

Se cunoaste acest lucru...garda la sol variaza intre 90-190 mm in functie de multi factori la O3.

Deoarece garda la sol este un parametru neprevazut in omologarea individuala de tip, ne putem da seama despre aceasta in functie de inaltimea autovehicului, caroseriile fiind aceleasi.


Asadar din sute/mii de posesori de O3 combi, nu a "reusit" nimeni sa scrie aici cateva cifre pana acum ?
Titlu: Re: Garda la sol versiuni Octavia 3 Combi
Scris de: M i c u t z u din Septembrie 22, 2016, 12:37:26 p.m.
Esti haios.Ia vezi cati posesori de O 3 combi sunt inregistrati pe forum.
Titlu: Re: Garda la sol versiuni Octavia 3 Combi
Scris de: Sko7001 din Septembrie 24, 2016, 05:26:37 p.m.
Sunt zeci de useri cu O3...
Pot sa scrie chiar si cei cu berlina, sa vedem cifrele/categoria.
Titlu: Re: Garda la sol versiuni Octavia 3 Combi
Scris de: ATrica din Iunie 11, 2018, 04:30:16 p.m.
Buna!


Am achizitionat o Octavia 3 sedan (second hand) care-mi pare foarte joasa, comparata cu Octavia 2 (pachet drumuri grele) pe care am avut-o. Bara din fata / spoilerul imi pare foarte jos.


RUGAMINTE: ce solutie se poate adopta pentru a mari putin garda la sol ? Arcuri mai inalte, inaltatoare pt arcuri, alte solutii ?
Titlu: Re: Garda la sol versiuni Octavia 3 Combi
Scris de: Sko7001 din Iulie 29, 2018, 02:18:54 p.m.
Le fac din ce in ce mai proaste si cu arcuri mai subtiri.
Daca la gol e asa, cand e plina cum e ?

Octavia 2 pana la facelift este cea mai reusita din gama, dar nu au motoare euro 6 nepoluante.
Unica solutie este sa-ti pui arcuri groase pe dimensiune identica, in acest fel o sa fie mai ridicata si nu o sa se lase la incarcatura.
Titlu: Re: Garda la sol versiuni Octavia 3 Combi
Scris de: Tibaldi din Iulie 30, 2018, 08:38:15 p.m.
.......si nu uitati ca-n pachetul de drumuri grele intra si o garda la sol marita(nu sunt sigur dar cred ca cu vreo 5 cm).
Titlu: Re: Garda la sol versiuni Octavia 3 Combi
Scris de: Sorinn din Iulie 30, 2018, 10:13:44 p.m.
@Tibaldi ... ambele mele Octavii (2FL si 3FL)  au pachet de drumuri grele (e drept ca ambele sunt sedan nu combi). Eu iti spun ce scrie in carte: la O3FL garda la sol fara pdg este 139 mm si cu pdg este 154 mm; la O2FL garda la sol fara pdg este 140 mm si cu pdg este 164 mm. Repet ... astea sunt datele stock din carte la sedan. Nu cred ca este mare diferenta la combi (cred ca e diferenta de 1-2 mm max. intre sedan si combi)
Pentru verificare ... aici:
h t t p : / /manual.skoda-auto.com/004/en-com/Models


M-am uitat si la Scout ... la O2FL Scout garda la sol este 179 mm .... la O3FL Scout garda la sol este 171 mm ... deci si la asta garda este mai mica cu aproape 1 cm (8 mm de fapt) la gen 3 fata de gen 2 !!!
Titlu: Re: Garda la sol versiuni Octavia 3 Combi
Scris de: mad.hatter din Iulie 31, 2018, 03:47:37 p.m.
@all singurul motiv pentru care nu mi-am luat pdg este tinuta in curbe. am mers cu o o3 4x4 cu pdg si se clatina ca o barca, la o viteza cu 30-40 km sub maximum cu care am alergat-o eu pe-a mea. pe scout...da !!!!! bate touareg mountain din orice pozitie.
@AT pune-i o adaptiva cu coilovers, daca ai buznar adanc si negaurit.
Titlu: Re: Garda la sol versiuni Octavia 3 Combi
Scris de: B y t e m a n din August 27, 2018, 05:30:33 p.m.
Tinuta de drum este data f mult si de anvelope, nu numai de arcuri/amortizoare. O anvelopa de 195/65/R15 va amortiza foarte bine socurile, va proteja suspensia si vei avea parte de confort sporit pe majoritatea drumurilor (proaste) din Romania. Desigur ca nu vei avea stabilitatea unei anvelope pe 17" dar nu e cazul pentru tara noastra. Aceste fitze cu anvelope late/balon mic sunt pentru vest, unde ai autostrazi si drumuri bune peste tot...dar romanul e papagal si vrea sa fie jmecher.


Asa face praf jante, suspensie, directie si se simte ca in caruta pe drumurile patriei :)
Titlu: Re: Garda la sol versiuni Octavia 3 Combi
Scris de: Daniel din August 28, 2018, 05:04:12 p.m.
La Octavia am pdg (imi amintesc ca e mai inalta cam cu 1,5 cm) si am mers de curand prin Europa. Nu am simtit pe autostrazi sa se incline foarte mult in curbe sau la rafale de vant. Si am mers si cu 150 - 180 Km/ora (prin Germania).


Iar cauciucurile 195/65/R15 m-au scapat de multe borduri. Adica janta este deasupra bordurii cand parchez la trotuar. Plus amortizare mai buna si, in general, trec cu bine peste guri de canal mai inalte.


Eu sunt foarte multumit cu pdg.
Titlu: Re: Garda la sol versiuni Octavia 3 Combi
Scris de: B y t e m a n din August 28, 2018, 08:01:11 p.m.
Asta spuneam si eu. Aceleasi anvelope le am si eu, testate pana la 190 km/h fara probleme pe autostrada. Desigur ca nu mergem cu ele pe circuit ca sa avem nevoie de 225/45/R18. Utilizarea de strada in Romania este optima cu PDG + balon mare la anvelope.


Si nu mergem numai pe asfalt, la noi utilizam destul si pe macadam, drum de piatra/tara/pamant.
Titlu: Re: Garda la sol versiuni Octavia 3 Combi
Scris de: Andrei1980 din Septembrie 01, 2018, 06:19:48 p.m.
Tinuta de drum este data f mult si de anvelope, nu numai de arcuri/amortizoare. O anvelopa de 195/65/R15 va amortiza foarte bine socurile, va proteja suspensia si vei avea parte de confort sporit pe majoritatea drumurilor (proaste) din Romania. Desigur ca nu vei avea stabilitatea unei anvelope pe 17" dar nu e cazul pentru tara noastra. Aceste fitze cu anvelope late/balon mic sunt pentru vest, unde ai autostrazi si drumuri bune peste tot...dar romanul e papagal si vrea sa fie jmecher.


Asa face praf jante, suspensie, directie si se simte ca in caruta pe drumurile patriei :)
Sincer, citatul tau parca imi vine sa il pun in rama si sa mi-l pun la semnatura. ABsolut de acord!!! Desi in momentul de fata detin o masina care are cauciucuri de 225/45 R17(si chiar si astea deja se considera deja balonate si de duzina - majoritatea automobilistilor tineri si cu bani saliveaza la jante de 18 si 19 cu petece de cauciucuri pe ele) si da pe drumuri ca in palma au aderenta foarte buna, dar in orice alta situatie numai observatii negative am despre ele, si la urmatoarea masina o sa am o grija iesita din comun, sa am cauciucuri mai balonate categoric!!!!