Forum discutii Skoda cu pareri, opinii, ajutor si intrebari legate de probleme si erori la masini Skoda


Autor Subiect: Totul despre suspensie.  (Citit de 59530 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline A V A T A R

  • "What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back."
  • Moderator General
  • ****
  • Joined: Feb 2007
  • Locaţia: Oradea
  • Mesaje postate: 16367
  • Karma: +15/-0
  • Orice iubesti...devii
  • Auto: Duster / MCV (1.6 16v)
Re: Totul despre suspensie.
« Răspuns #90 : Septembrie 05, 2012, 05:15:52 p.m. »
Heavy Duty apar in ETKA din ce stiu.
La 4x4 sunt Monroe Reflex, probabil tot Monroe ar fi si pt FWD.
Poti alege alt producator cu obligatia sa respecti codul de piesa OEM pt piesele aftermarket echivalente.
In fața unei minți tăcute, se preda întreg Universul...

Offline dadu221

  • Junior
  • *
  • Joined: Sep 2009
  • Locaţia: PLOIESTI
  • Mesaje postate: 86
  • Karma: +0/-0
  • Auto: octavia1 -1,9 tdi
Re: Totul despre suspensie.
« Răspuns #89 : Septembrie 05, 2012, 01:47:07 p.m. »
asadar eu trebuie sa imi caut heavy duty insa se pare ca pe spate nu se gasesc decat monroe. nu-nteleg de ce..
 hd se poate asimila cu offroad suspension?
ghiii, Batore!

Offline A V A T A R

  • "What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back."
  • Moderator General
  • ****
  • Joined: Feb 2007
  • Locaţia: Oradea
  • Mesaje postate: 16367
  • Karma: +15/-0
  • Orice iubesti...devii
  • Auto: Duster / MCV (1.6 16v)
Re: Totul despre suspensie.
« Răspuns #88 : Septembrie 05, 2012, 12:24:18 p.m. »
Seria VIN identifica echiparea de fabrica, daca are PDG OEM, vei afla exact codul amortizoarelor puse de fabrica, le poti lua pe aceleasi sau altele echivalente de la alti producatori. Poti cauta si direct pe site-ul acestora ce produs recomanda.
La prima intrebare as spune da.
In fața unei minți tăcute, se preda întreg Universul...

Offline dadu221

  • Junior
  • *
  • Joined: Sep 2009
  • Locaţia: PLOIESTI
  • Mesaje postate: 86
  • Karma: +0/-0
  • Auto: octavia1 -1,9 tdi
Re: Totul despre suspensie.
« Răspuns #87 : Septembrie 05, 2012, 11:46:40 a.m. »
asadar masina fiind luata din romania merg pe varianta cu scut, inaltatoare pe fata cu arc normal , arcuri spate mai lungi si mai tari?
imi bat capul cu duritatea pentru ca vreau ca masina mea sa se comporte ca a prietenei. vreau sa nu mai intre in tangaj la frana d ela 120-140 daca ocolesc o denivelare si sa-mi stea inima, vreau sa intru in sensul giratoriu cand ma grabesc fara s ama mai tin de scaunul din dreapta si vreau s anu dau banii degeaba alegand niste amortizoare prea moi (deiferenta supertouring-advantage) sau inutil de tari si sa inceapa sa-mi scartaie toate plasticele.
O singura lamurire... codul asta vin este printre altele o codare a dotarilor sau dupa ce s-a facut masina i s-a dat un cod vin  in dreptul caruia s-au inscris toate dotarile  si apoi s-a introdus intr-o baza de date ? intreb pt ca dupa vin am primit niste bucshi necorespunzatoare (problema cu diametrele barii antiruliu) la un magazin de piese.
ghiii, Batore!

Offline A V A T A R

  • "What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back."
  • Moderator General
  • ****
  • Joined: Feb 2007
  • Locaţia: Oradea
  • Mesaje postate: 16367
  • Karma: +15/-0
  • Orice iubesti...devii
  • Auto: Duster / MCV (1.6 16v)
Re: Totul despre suspensie.
« Răspuns #86 : Septembrie 05, 2012, 10:55:15 a.m. »
Pt Romania (in D un PDG inseamna altceva!):

PDG pt Octavia 1U2 si 1U5 OEM = arcuri mai lungi, intarite, inaltatoare punte fata si scut metalic motor
In plus, la Combi arcurile spate sunt automat mai lungi pt ca se anticipeaza alta incarcatura.

Incerc sa dau o parere autorizata, daca insa ma insel cumva, mea culpa:
1. diferenta ar fi de o spira si jumatate
2. da, amortizoarele pt drum greu sunt aparte (vezi Monroe Reflex gaz+ulei OEM la modelele 4x4) si nu ma refer la prinderea pe spate, diferita la 4x4 fata de FWD (punti spate indep, fata de semi-indep), ci la duritate
3. nu cunosc
4. In ETKA, dupa serie VIN iti va aparea codul piesa OEM, cu el poti solicita aftermarket piesa echivalenta, asadar nu-ti bate tu capul cu duritatea sau amortizarile, doar pune piesa echivalenta codului de piesa OEM.
In fața unei minți tăcute, se preda întreg Universul...

Offline dadu221

  • Junior
  • *
  • Joined: Sep 2009
  • Locaţia: PLOIESTI
  • Mesaje postate: 86
  • Karma: +0/-0
  • Auto: octavia1 -1,9 tdi
Re: Totul despre suspensie.
« Răspuns #85 : Septembrie 05, 2012, 10:40:36 a.m. »
Vad ca topicul asta nu a a mai fost vizitat de ceva vreme. Am ajuns si eu in situatia schimbarii amortizoarelor si dupa documentarea facuta pana acum pot spune ca mi s-a inmultit numarul dilemelor in loc sa ajung la vreo concluzie. Sunt posesor de octavia 1 ALH hatch cumparata sh. Stiu ca am scut dar nu pot confirma existenta pachetului de drumuri grele care am inteles ca presupune bucsi inaltatoare pe fata si arcuri mai inalte pe spate (rog sa fiu corectat daca gresesc). Am o prietena posesoare de exact aceeasi masina insa in varianta break (toc cu scut dar la fel nu stiu daca restul de pdg). A mea este super barca la 210 000 km (si asa a fost de cand am luat-o si are spoilerul destul de zgariat datorita modului in care laneaza la coborat borduri) pe cand a ei este incredibil de stabila la 320 000 km. Nu am reusit sa vad ce amortizoare are pentru ca eticheta lor era complet distrusa dar ma gandesc ca sunt varianta supertouring (ca ale mele) de la sachs si nu advantage pentru ca asa ceva nu se pune din fabrica.  Arcurile ei de pe spate au 2 buline verzi in timp ce ale mele au doua maro si una verde.Pe scurt vreau ca masina mea sa fie exact cum este a ei la suspensie. Urmand sa investesc ceva bani in acest sens as vrea sa ma asigur ca nu o fac degeaba si de aceea solicit ajutorul vostru. Si iata intrebarile:
 
1. care este diferenta la arcuri (duritate/lungime) intre varianta hatch si break.
2. exista diferenta intre tipul de amortizoare destinat masinilor cu pdg din fabrica sau diferentieri hatch/break
3. este cineva care a a avut sachs super toturing  si a trecut la advantage (sau invers) pentru a oferi un feedback. ideea e sa fi avut si supertouringul de noi nu sa faca comparatia intre supertouring distruse si advantage noi :)
4. ce presupune un amortizor hd fata de unul normal? (e mai rigid sau are cursa mai mica)? Eventual daca stie cinvea cum poate fi recunoscut ca sa nu mi se vanda gogosi la magazin
ghiii, Batore!

Offline adytzul_ac

  • Expert
  • ***
  • Joined: Feb 2010
  • Locaţia: IASI
  • Mesaje postate: 461
  • Karma: +0/-0
  • Auto: Octavia 1, 1.6i, BFQ
Re: Totul despre suspensie.
« Răspuns #84 : Aprilie 30, 2012, 10:49:51 p.m. »
eu am ales Excel G, fata-spate. le-am cumparat, la primavara le montez.

Am montat noile amortizoare KYB Excel-G, fata-spate, km in bord ~130.000, 8ani de functionare, originale, pe data de 10-Apr-2012. Am parcurs de atunci 1500km.
Operatiunea am desfasurat-o la AutoAdria in SV, cost manopera cu tva 240ron +80ron geometrie roti.
 
Cele vechi:
- cele de pe fata erau curse
- din cele de pe spate, 1 era curs
- nici un amortizor nu mai era functional in sensul ca eu singur puteam cu usurinta sa culisez pistonul, care ramanea cum il pozitionam, nu opunea rezistenta deloc
- flansele vechi de pe fata erau comprimate cu 25% fata de cele noi
- la condus cu viteza mica, feelingul era: balans pronuntat, zgomot in suspensii peste gropi
- la condus cu viteza mare, in curbe: instabilitate.
 
Cele noi:
- dau impresia de "masina lipita de sosea"
- nu simt mai "tare" gropile sau denivelarile, fata de vechile amortizoare
- in schimb, pasagerii de pe spate simt mai "tare" iregularitatile drumurilor bombardate din Iasi, decat inainte, cu vechile amortizoare
- stabilitate imbunatatita (atat la mersul in oras, mai ales la viteze mari si la schimbari bruste de directie) <-feedbackul de la 2 colegi de servici pe care i-am plimbat zilele trecute.
- sper sa reziste macar 4ani
Do The Right Thing Right The First Time.

Offline diasomie

  • Membru de baza
  • **
  • Joined: Mai 2010
  • Locaţia: Iasi
  • Mesaje postate: 200
  • Karma: +0/-0
  • Auto: O1 1.8T 4x4 sedan
Re: Totul despre suspensie.
« Răspuns #83 : Martie 09, 2012, 05:00:13 p.m. »
Azi am urcat masina pe elevator sa vad de alte alea la ea:

Inchipuiti-va ca dupa 4-5 zile de la schimbare, noile amortizoare pe spate sunt uleioase pe zona unde se efectueaza cursa, zona care intra sub mansonul de protectie. Si din cel de pe spate stanga curgea o dara de lichid uleios, de vre-o 15 cm.
La teste de suspesie pe spate stanga , mi-a iesit si cu vre-o 10 % mai slab decat pe Dr.

Furnizorul mi-l accepta pntru retur pe garantie dar IAR trebuie sa platesc manopera de demontare si apoi montare.

Offline ARM77

  • Expert
  • ***
  • Joined: Oct 2009
  • Locaţia: BUCURESTI
  • Mesaje postate: 693
  • Karma: +0/-0
Re: Totul despre suspensie.
« Răspuns #82 : Martie 08, 2012, 01:23:49 p.m. »
Cine a schimbat amortizoarele spate la O II 4x4? Ce producator si cum se comporta? cineva...?!
Foste:Felicia 1.9D/2xFabia Sedan 1.9SDI/Fabia Combi 1.9TDI

Offline A V A T A R

  • "What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back."
  • Moderator General
  • ****
  • Joined: Feb 2007
  • Locaţia: Oradea
  • Mesaje postate: 16367
  • Karma: +15/-0
  • Orice iubesti...devii
  • Auto: Duster / MCV (1.6 16v)
Re: Totul despre suspensie.
« Răspuns #81 : Martie 07, 2012, 08:13:49 p.m. »
Palariile alea de cauciuc de deasupra arcurilor, doar pe original ma costa 300 ron ! Mai caut aftermarket, mai ieftin. Trebuie sa le schimb ca erau sectionate , dezintegrate.

Daca stiti: Ce au in plus amortizoarele  marcate pentru drumuri grele fata de cele care nu au aceasta dsetinatie.

Daca te referi la puferele de la capatul arcurilor spate, atunci OEM costa mai putin decat ti s-a spus.

Amortizoarele "rough road design" pt Octavia 4x4 sunt setate ca amestec gaz-ulei sa potriveasca cu destinatia masinii, adica mai putin confortabile si mai rezistente la uzura pe drumuri precare.
In fața unei minți tăcute, se preda întreg Universul...

Offline adytzul_ac

  • Expert
  • ***
  • Joined: Feb 2010
  • Locaţia: IASI
  • Mesaje postate: 461
  • Karma: +0/-0
  • Auto: Octavia 1, 1.6i, BFQ
Re: Totul despre suspensie.
« Răspuns #80 : Martie 07, 2012, 01:19:12 p.m. »
Personal, cred un catalog online al unui producator gen KYB iar parerea dealerului trebuie validata cu date de la producatorul reperului si cu date de pe forumuri din afara. Dureaza ceva timp o astfel de analiza dar in final ai certitudinea deciziei tale.
De-ai sti cate raspunsuri am primit de la "vanzatorii" de piese de prin Iasi cand adunam oferte de pret pentru amortizoare...de cele mai diverse :)) .
 
Do The Right Thing Right The First Time.

Offline diasomie

  • Membru de baza
  • **
  • Joined: Mai 2010
  • Locaţia: Iasi
  • Mesaje postate: 200
  • Karma: +0/-0
  • Auto: O1 1.8T 4x4 sedan
Re: Totul despre suspensie.
« Răspuns #79 : Martie 07, 2012, 12:53:22 p.m. »
Ca la nebuni in tara asta..
Al treilea set de componente care nu se potrivesc.

Mi-au venit arcurile din Germania, sunt bune,  dar padurile sau suportii de arcuri ( atat sus cat si jos) nu au nici o legatura cu realitatea. Si le-a luat codul dupa Vag Etka. A spus ca nu are ce sa comanda inafara de ce mi-a venit. Doar dupa desen am comandat suporti de la modelul diesel. Arata asa cum sunt pe masina. Palariile alea de cauciuc de deasupra arcurilor, doar pe original ma costa 300 ron ! Mai caut aftermarket, mai ieftin. Trebuie sa le schimb ca erau sectionate , dezintegrate.

Daca stiti: Ce au in plus amortizoarele  marcate pentru drumuri grele fata de cele care nu au aceasta dsetinatie. Imi spunea dealerul auto ca Kyb excel G nu ar fi pentru drumuri grele, cu toate ca in soft arata ca merg pe modelul meu 4x4.

Offline diasomie

  • Membru de baza
  • **
  • Joined: Mai 2010
  • Locaţia: Iasi
  • Mesaje postate: 200
  • Karma: +0/-0
  • Auto: O1 1.8T 4x4 sedan
Re: Totul despre suspensie.
« Răspuns #78 : Martie 06, 2012, 12:02:21 a.m. »
Am raspuns si pe mess..
nu am luat nici un surub totul s-a potrivit: dat jos cele vechi, montat cele noi.
Am cumparat suplimentar doar mansoanele de protectie pentru amortizoare fata si pe fata am cumparat si "rulmentii" /flansele acelea din cauciuc care stau pe amortizor.
Pentru arcuri am luat "padurile" sau cum s-or numi, care incadreaz sus jos, arcul. La mine erau macinate de vreme si de arc care a tot batut pe ele.
« Ultima Modificare: Martie 06, 2012, 12:05:16 a.m. de diasomie »

Offline adytzul_ac

  • Expert
  • ***
  • Joined: Feb 2010
  • Locaţia: IASI
  • Mesaje postate: 461
  • Karma: +0/-0
  • Auto: Octavia 1, 1.6i, BFQ
Re: Totul despre suspensie.
« Răspuns #77 : Martie 04, 2012, 08:06:03 p.m. »
@...Monroe reflex?

Cand ti-ai schimbat amortizoarele de pe spate, ce alte sub-ansamble ai mai schimbat de pe acolo (e.g. ai folosit suruburi si piulite noi, ai schimbat si stopurile de cauciuc de la arcuri)?
« Ultima Modificare: Martie 04, 2012, 08:20:48 p.m. de adytzul_ac »
Do The Right Thing Right The First Time.

Offline A V A T A R

  • "What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back."
  • Moderator General
  • ****
  • Joined: Feb 2007
  • Locaţia: Oradea
  • Mesaje postate: 16367
  • Karma: +15/-0
  • Orice iubesti...devii
  • Auto: Duster / MCV (1.6 16v)
Re: Totul despre suspensie.
« Răspuns #76 : Martie 04, 2012, 09:27:54 a.m. »
Eu am roti 17" la Blue si pot sa-ti spun ca simt doar denivelarile proeminente, nu altceva...
In fața unei minți tăcute, se preda întreg Universul...

 

* Susține forumul

Cumpără de la eMAG apăsând întâi acest buton

și astfel vei susține forumul.

Recomandăm și PCGarage, Fashion Days, Elefant.ro, CEL.ro, F64, evoMAG, Libris, Flanco, Anvelope-oferte.ro

De fiecare dată când dai mai întâi click pe unul din aceste linkuri de mai sus, iar abia mai apoi cumperi, ajuți forumul cu un mic comision care se întoarce în contul de afiliere pentru plata serviciilor care sunt necesare în a ține forumul online.

* Intra in cont / Log in

 
 
Bine ai venit, Vizitator. Te rugăm să te autentifici sau să te înregistrezi.

* Subiecte recente

Sfaturi pentru achizitionarea unei masini la mana a doua de deutch
[Aprilie 25, 2024, 09:55:18 a.m.]


Turcaletul de Leonard
[Aprilie 19, 2024, 12:16:20 p.m.]


Jurnal bord Honda Civic 1.6idtec 120 CP de vizitator
[Aprilie 18, 2024, 09:17:59 a.m.]


Probleme sistem portbagaj. de al bundy
[Aprilie 17, 2024, 05:56:47 p.m.]


Mazda CX-30, frumoasa si rosie de james kilowatt
[Aprilie 16, 2024, 07:38:05 p.m.]


infiltratii apa prin stanga pedalei de ambreiaj de costel34
[Aprilie 12, 2024, 04:29:07 p.m.]

* Mesaje recente

Calendar

Aprilie 2024
Lu Ma Mi Jo Vi Sa Du
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
[29] 30