Forum discutii Skoda cu pareri, opinii, ajutor si intrebari legate de probleme si erori la masini Skoda


Autor Subiect: Totul despre suspensie.  (Citit de 59694 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline diasomie

  • Membru de baza
  • **
  • Joined: Mai 2010
  • Locaţia: Iasi
  • Mesaje postate: 200
  • Karma: +0/-0
  • Auto: O1 1.8T 4x4 sedan
Re: Totul despre suspensie.
« Răspuns #75 : Martie 03, 2012, 11:58:52 p.m. »
La toti am dat toate datele necesare, serie caroserie, cod motor, an..etc. si totusi doua firme au trimis piese gresite: acuri spate si amortizoare fata
Amatorism sau nu din partea furnizorilor, clientul (adica eu) suporta manopera de demontare si apoi montare a rotilor etc  pt ca are ce piesa buna sa schimbe in service.
Radea mecanicul cu "taie pacientul...coase pacientul si sa vii peste o saptamana sa te mai tai si cos odata da tot pe banii tai"

@Doru - poti sa spui, asa scurt,  cam pana la ce nivel simti asfaltul cu Monroe reflex? Adica simti crapaturi fisuri in asfalt? Gropile nu am pretentia sa le faca sa dispara insa pe asfaltul brazdat de fisuri , si petice chiar simt aproape tot sub fund.
As fi vrut sa amortizeze mai bine ca parca lasa prea multe la caroserie.
Insa nota 10 , sunt ferme, stabile, chiar ieri am evitat acrosarea unei fate bisericesti la volanul unui Golf care imi taiase fata pe rosu prin intersectie. Am virat scurt, tare si cu destula viteza si masina a ramas ferma pe asfalt.

Ma mananca in continuare sa pun ExcelG pe fata..insa ma cam intorci din drum cu faptul ca se poate sa aiba comportament diferit. Din cate am citit am inteles ca sunt  rigide ( ca si reflexurile) , insa amortizeaza binisor denivelarile mici.
« Ultima Modificare: Martie 04, 2012, 12:03:56 a.m. de diasomie »

Offline A V A T A R

  • "What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back."
  • Moderator General
  • ****
  • Joined: Feb 2007
  • Locaţia: Oradea
  • Mesaje postate: 16367
  • Karma: +15/-0
  • Orice iubesti...devii
  • Auto: Duster / MCV (1.6 16v)
Re: Totul despre suspensie.
« Răspuns #74 : Martie 03, 2012, 02:25:28 p.m. »
Erau nefunctionale, da.

Acum trebuie sa-ti spun ca in ETKA la amortizoarele pt 4x4 apare scris "heavy duty"... nu stiu de ce am senzatia ca cine a dat comanda nu cunostea prea bine fineturile.
In fața unei minți tăcute, se preda întreg Universul...

Offline diasomie

  • Membru de baza
  • **
  • Joined: Mai 2010
  • Locaţia: Iasi
  • Mesaje postate: 200
  • Karma: +0/-0
  • Auto: O1 1.8T 4x4 sedan
Re: Totul despre suspensie.
« Răspuns #73 : Martie 02, 2012, 11:45:43 p.m. »
Doru, strict tehnic ai dreptate, INSA ce ar trebui sa faca cei cu 4x4 cand le pocneste un amortizor? Sa il schimbe si pe celalat pe axa ca sa fie la fel, sa nu aiba unul un grad de uzura si altul nou. Cu asta as fi de acord insa Daca faci treaba asta ar trebui sa te arunci si la celalata punte ca sa nu fie diferente e uzura sau sa nu fie marci diferite? Deja e costisitor.

Am citit pe multe forumuri ca se pun amortizoare mai dure pe spate si ceva mai soft pe fata..sau combinatii ulei, gaz pe punti diferite..
Nu am experienta..insa maturisesc ca dupa drumurile de azi cu noul set up am ajuns sa regret ca am ramas cu monroe pe puntea din spate...
astept sa se schimbe lucrurile cu arcuri noi.   :-B

Simt orice crapatura in asfalt si orice denivelare mica. Parca si granulatia se percepe...( e aproape ca si la cele vechi)
Daca asa or fi Monroe reflex  si e normal, insemana ca mi s-ar potrivi suspensii ceva mai moi , care absorb mai mult si astea nu sunt pe gustul meu.

De dure sunt dure, ma las pe spatele masinii si nu reusesc sa cobor mare lucru masina.
Pe cand cu obositele de pe fata apas masina bine de tot, apoi revine  sus si se mai si batzaie o data incet.

Vechile amortizoare de pe spate , la service le-a compresat pana la capat si apoi nu au revenit DELOC pe pozitia intins nici dupa 10 minute. erau parca intepenite.
Asta e un semn de uzura la un amortizor ) pe langa ca era putin curs)? In plus La compresie  mergeau parca in trepte, aveau zone unde mergeau mai usor.
Reflexurile se comprimau mai greu si reveneau incet inapoi.
« Ultima Modificare: Martie 02, 2012, 11:49:03 p.m. de diasomie »

Offline A V A T A R

  • "What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back."
  • Moderator General
  • ****
  • Joined: Feb 2007
  • Locaţia: Oradea
  • Mesaje postate: 16367
  • Karma: +15/-0
  • Orice iubesti...devii
  • Auto: Duster / MCV (1.6 16v)
Re: Totul despre suspensie.
« Răspuns #72 : Martie 02, 2012, 07:17:15 p.m. »
Merg combinate doua tipuri de amortizoare pe punti diferite? ( fata Kyb excel si spate Moroe reflex?)

Ai 4x4 si parerea mea e ca NU este o idee f buna. Nu sunt setate la fel si da-mi voie sa fiu reticent ca in final vor face casa buna impreuna in orice conditii de drum ... Eu nu le-as potrivi astfel.
In fața unei minți tăcute, se preda întreg Universul...

Offline diasomie

  • Membru de baza
  • **
  • Joined: Mai 2010
  • Locaţia: Iasi
  • Mesaje postate: 200
  • Karma: +0/-0
  • Auto: O1 1.8T 4x4 sedan
Re: Totul despre suspensie.
« Răspuns #71 : Martie 02, 2012, 04:36:33 p.m. »
merci de informatie.

Offline ff_2004_06

  • Moderator
  • ***
  • Joined: Mar 2011
  • Locaţia: Iasi
  • Mesaje postate: 2315
  • Karma: +0/-0
  • ...
  • Auto: Fosta: O2 DSG 1.9 TDI
Re: Totul despre suspensie.
« Răspuns #70 : Martie 02, 2012, 04:16:10 p.m. »
...
Nu am gasit inca in Iasi un service sa faca test de amortizoare. Pe unde am intrebat ridicau din umeri.

...

Auto Center de la iesirea din Pacurari, dupa rondul care duce si spre Carrefour inca 3-400 de metri pe partea stanga. Costa ~30 RON.
Ex: 2008 O2 1.9 TDI DSG6

Offline diasomie

  • Membru de baza
  • **
  • Joined: Mai 2010
  • Locaţia: Iasi
  • Mesaje postate: 200
  • Karma: +0/-0
  • Auto: O1 1.8T 4x4 sedan
Re: Totul despre suspensie.
« Răspuns #69 : Martie 02, 2012, 04:13:53 p.m. »
Am luat din bucuresti de pe un site cunsocut. Nota 10 pentru dicutii, eleganta etc, si-au cerut scuze, suporta ( evident ) transportul inapoi ..etc..
Am inteles ca procedura la ei este de a da codurile de produse la furnizor si ei isi asuma in prima faza ca produsele sunt corecte. la fel a fost si pentru arcuri. Magazinul doar a inaintat depozitului seria de caroserie , motor etc. si depozitul a gresit.
O fi nu o fi, eu am ramas cu alergatura si cu riscul sa nu pot pleca in concediu saptamana viitoare.
Tre sa merg un weekend la munte , 4 oameni, bagaje si mi-e frica sa nu fortez amortizoarele noi pe spate daca nu am arcul intreg pe o parte.
Pe spate raman la monroe reflex si astept si arcurile sa dau un verdict.

Pe fata ..100% Excel G, numai ca sunt rupt de bani si nu stiu daca sa mai aman sa le cumpar. ( fata , cu vechile amortizoare o simt ca si spatele cu cele noi)
Nu am gasit inca in Iasi un service sa faca test de amortizoare. Pe unde am intrebat ridicau din umeri.

Merg combinate doua tipuri de amortizoare pe punti diferite? ( fata Kyb excel si spate Moroe reflex?)

Offline A V A T A R

  • "What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back."
  • Moderator General
  • ****
  • Joined: Feb 2007
  • Locaţia: Oradea
  • Mesaje postate: 16367
  • Karma: +15/-0
  • Orice iubesti...devii
  • Auto: Duster / MCV (1.6 16v)
Re: Totul despre suspensie.
« Răspuns #68 : Martie 02, 2012, 03:48:19 p.m. »
Amortizoarele se schimba toate 4 odata (inteleg de ce la tine nu s-a putut) si doar dupa ce schimbi arcurile pe spate poti avea impresii corecte despre noul handling si feeling.
La mine s-a simtit imediat...de la primul drum, facut spre casa :)

Nu stiu unde le-ai comandat de nu ti-au trimis ce trebuia, dar mi-e teama ca furnizorul respectiv nu e prea competitiv si poate nici nu se aprovizioneaza de la surse de incredere.
Ultimele 4 amortizoare Monroe Reflex noi le-am pus pe un TDI anul trecut, nici vorba de bavuri ciudate, nici de aceeasi dinamica (initial cu cele vechi la viraje luate sportiv simteam ca imi pleaca spatele ca o barca pe val).
In fața unei minți tăcute, se preda întreg Universul...

Offline diasomie

  • Membru de baza
  • **
  • Joined: Mai 2010
  • Locaţia: Iasi
  • Mesaje postate: 200
  • Karma: +0/-0
  • Auto: O1 1.8T 4x4 sedan
Re: Totul despre suspensie.
« Răspuns #67 : Martie 02, 2012, 03:10:50 p.m. »
Iurea si iar aiurea pe bani multi..

Am comandat 4 amortizoare monroe reflex si 2 arcuri spate si alte piese necesare. ( pe coduri caroserie etc)

Mi-au venit o parte de la Bucuresti, o parte din localitate, Iasi)
La service ..poveste: amortizoare FATA nu se potrivesc , erau de octavia  normala si pe spate arcurile erau total alta mancare e peste , mai lungi si mai subtiri.
Pe spate am la un arc o spira de aia cu raza mica rupta  dar cu o zona mai lunga deteriorata, ingustata , cu aschiere si ambele amortizoare ( ORIGINALE  la 150.000 km ) moarte complet. Se comprimau si nu reveneau deloc.

Cu nervi am schimbat doar amortizoarele  spate ( arcul aschiat a ramas), la restul am facut retur. Urmand sa primesc din germanica in 4-5 zile arcuri spate originale, pe bani grei.

Pot sa spun ca diferenta in bine de confort e ..INFIMA. Si alea vechi erau duse complet.
Atat de proaste sa fie amortizoarele MONROE REFLEX incat sa simt ca inainte , aproape la fel, gropile atat mari cat si mici? Pot spune ca la gropile mari nu se zdruncina asa de mult ..dar totusi ..tot caruta e.Sau fac asa de mult arcul ala aschiat si probabil celalalt imbatranit care inca le mai am pe spate? Se va schimba "senzatia" dupa ce imi voi schimba si arcurile?
La ora actuala, fata cu vechile amortizoare si spatele cu noile amortizoare se comprota aproape identic. Chiar as spune ca pe spate simt mai bine micile denivelari.


Am returnat amortizoarele pe fata urmand sa cumpar Kyaba Exel G.
Imi pare rau ca le-am montat si pe alea pe spate..le-as fi returnat ..dar am apucat sa le montez. finisare proasta ..doua tevi cu bavura la capete, parca intrau si stramb una in alta.
 :042:
 
« Ultima Modificare: Martie 02, 2012, 03:21:48 p.m. de diasomie »

Offline A V A T A R

  • "What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back."
  • Moderator General
  • ****
  • Joined: Feb 2007
  • Locaţia: Oradea
  • Mesaje postate: 16367
  • Karma: +15/-0
  • Orice iubesti...devii
  • Auto: Duster / MCV (1.6 16v)
Re: Totul despre suspensie.
« Răspuns #66 : Februarie 18, 2012, 11:57:04 a.m. »
Inseamna ca intre timp Kayaba si-a gasit distributor in RO, acum 1 an nu avea...
In fața unei minți tăcute, se preda întreg Universul...

Offline L U C I

  • Expert
  • ***
  • Joined: Sep 2007
  • Locaţia: Braila
  • Mesaje postate: 2266
  • Karma: +1/-0
  • trolez
  • Auto: bmw 525d
Re: Totul despre suspensie.
« Răspuns #65 : Februarie 18, 2012, 07:22:52 a.m. »
unix auto

Offline A V A T A R

  • "What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back."
  • Moderator General
  • ****
  • Joined: Feb 2007
  • Locaţia: Oradea
  • Mesaje postate: 16367
  • Karma: +15/-0
  • Orice iubesti...devii
  • Auto: Duster / MCV (1.6 16v)
Re: Totul despre suspensie.
« Răspuns #64 : Februarie 17, 2012, 08:39:53 p.m. »
Prin cine le-ai comandat ? De Ultra SR intreb :-?
In fața unei minți tăcute, se preda întreg Universul...

Offline L U C I

  • Expert
  • ***
  • Joined: Sep 2007
  • Locaţia: Braila
  • Mesaje postate: 2266
  • Karma: +1/-0
  • trolez
  • Auto: bmw 525d
Re: Totul despre suspensie.
« Răspuns #63 : Februarie 17, 2012, 08:26:30 p.m. »
Am comandat azi un set de 4 amortizoare si 4 arcuri, toate kyb utra sr. Cand se termina cu zapada le montez (oricum nu ajung decat in 3 saptamani). Am mai luat la pachet si 4 flanse amortizor skf.
Cand le montez o sa pun pe fata bucse de teflon asa ca sper sa nu ma aleg cu o caruta in loc de masina.


Toata distractia 2000 lei fara bucse de teflon de unde astept inca oferta.
« Ultima Modificare: Februarie 17, 2012, 08:31:13 p.m. de ff_2004_06 »

Offline A V A T A R

  • "What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back."
  • Moderator General
  • ****
  • Joined: Feb 2007
  • Locaţia: Oradea
  • Mesaje postate: 16367
  • Karma: +15/-0
  • Orice iubesti...devii
  • Auto: Duster / MCV (1.6 16v)
Re: Totul despre suspensie.
« Răspuns #62 : Februarie 17, 2012, 07:34:16 p.m. »
E o diferenta importanta de pret. Cu 400 lei ai un arc deja luat...si avansul pt al doilea :))
In fața unei minți tăcute, se preda întreg Universul...

Offline adytzul_ac

  • Expert
  • ***
  • Joined: Feb 2010
  • Locaţia: IASI
  • Mesaje postate: 461
  • Karma: +0/-0
  • Auto: Octavia 1, 1.6i, BFQ
Re: Totul despre suspensie.
« Răspuns #61 : Februarie 17, 2012, 06:06:27 p.m. »
eu am ales Excel G, fata-spate. le-am cumparat, la primavara le montez.
Do The Right Thing Right The First Time.

 

* Susține forumul

Cumpără de la eMAG apăsând întâi acest buton

și astfel vei susține forumul.

Recomandăm și PCGarage, Fashion Days, Elefant.ro, CEL.ro, F64, evoMAG, Libris, Flanco, Anvelope-oferte.ro

De fiecare dată când dai mai întâi click pe unul din aceste linkuri de mai sus, iar abia mai apoi cumperi, ajuți forumul cu un mic comision care se întoarce în contul de afiliere pentru plata serviciilor care sunt necesare în a ține forumul online.

* Intra in cont / Log in

 
 
Bine ai venit, Vizitator. Te rugăm să te autentifici sau să te înregistrezi.

* Subiecte recente

MOTORIZARE 1.6 MPI de Mdudu
[Mai 13, 2024, 01:59:38 p.m.]


Roata rezerva de Alejinxique
[Mai 08, 2024, 11:51:33 a.m.]


Sfaturi pentru achizitionarea unei masini la mana a doua de deutch
[Aprilie 25, 2024, 09:55:18 a.m.]


Turcaletul de Leonard
[Aprilie 19, 2024, 12:16:20 p.m.]


Jurnal bord Honda Civic 1.6idtec 120 CP de vizitator
[Aprilie 18, 2024, 09:17:59 a.m.]


Probleme sistem portbagaj. de al bundy
[Aprilie 17, 2024, 05:56:47 p.m.]

* Mesaje recente

Calendar

Mai 2024
Lu Ma Mi Jo Vi Sa Du
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 [15] 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31