Ma voi concentra mai mult pe partea hibrida si mai putin pe masina in general.
Sa incep cu partea importanta pentru un hibrid si anume consumul: 5l/100km consum pe o distanta de aproximativ 1000km in 7 zile.
Am folosit masina pe o insula muntoasa intr-un climat cu o umiditate de 90%, UV index 11-12, 31 grade ziua si 25 grade noaptea. A/C a fost folosit permanent.
Sistemul hibrid folosit de Ford este foarte asemanator cu cel folosit de Toyota, deci cutia este un eCVT. La acceleratie puternica, motorul se tureaza tare si ramane turat pana ce ajungi la viteza dorita.
De la semafor poti pleca pe electric doar daca accelerezi incet. Am incercat sa accelerez maxim pe electric de la semafor si incurcam traficul. Cel mai bine merge sa accelerezi pe electric cand traficul e bara la bara si mai mult stai decat mergi.
In modul normal de condus, franarea regenerativa aproape ca nu exista. In modul eco, este putin mai evidenta dar franarea regenerativa este tot slaba comparativ cu o masina pur electrica gen BMW i3 sau Tesla Model S.
Compresorul de A/C cred ca este electric pentru ca merge climatizarea foarte bine in modul electric. Ritualul meu dupa ce masina statea cateva ore in soare era sa o pornesc cu geamurile jos si sa o las vreo 2 minute cu A/C pe maxim sa raceasca putin interiorul ca nu puteam pune mana pe niciun element. Am stat o data cam 5 minute cu A/C pe maxim si tot nu pornise motorul termic.
Motorul termic se simte (vibratii) cand porneste si se si aude. Masina ca si zgomot de vant si rulare pare destul de bine insonorizata dar motorul termic e galagios pe acceleratie mai puternica.
Masina nu are indicator de temperatura pentru motorul termic si nu stiu cand e la temperatura optima. In mod normal un motor termic nu trebuie turat la maxim cand e rece dar eu aveam urmatoarea situatie: de la parcare pana pe autostrada aveam o usoara panta unde mergeam pe electric cam 1km si apoi intra motorul termic pentru inca 500m-600m. La intrarea pe autostrada masina primea WOT ca sa ajung pana la 100km/h pe o usoara rampa. Fara WOT nu puteam accelera o data cu traficul (mai toti accelerau puternic pentru a intra pe autostrada) pe acea rampa si nu ajungeam la viteza dorita pentru a intra pe autostrada fara a incomoda pe altii. Nu stiu cat abuz de genul asta ar suporta motorul.
Dupa WOT pentru intrat pe autostrada, cand ajungeam la 100km/h, motorul termic se oprea. (dupa un ciclu termic puternic)
Portbagajul e mai mic pentru ca are ceva baterii si nu mi se pare prea practic.
Dupa ce am predat masina si am ajuns inapoi in orasul meu, am luat de la aeroport spre casa un ReachNow BMW 330xi cu 3000km la bord. Nu am intrumente de masura a nivelului de zgomot dar acel BMW la ~100km/h era clar mai silentios decat Ford-ul si la accelaratie usoara ziceai ca e hibrid pentru ca nu se auzea absolul deloc motorul; deloc deloc ca initial am zis ca e hibrid si asta.
Pe autostrada motorul termic sta aproape tot timpul pornit la peste 100km/h si practic cari cu tine multe baterii (asta e specific pentru orice hibrid).
Pros: - consum redus de carburant
- silentioasa la acceleratie moderata in mediu urban pentru o masina de familie de volum
- eCVT foarte bun pentru mersul bara la bara, pornit in rampe si chestii de genul asta
- sistemul de climatizare functioneaza perfect
Cons: - masa mai mare se simte pe viraje
- galagioasa in acceleratie la viteze de autostrada
- lipsa senzor de temperatura pentru motorul termic
Concluzie:As cumpara Ford Mondeo hibrid? nu atata timp cat exista Toyota Prius. Mi se pare ca sistemul asta e ideal pentru mersul urban unde mergi incet si in trafic mare. Pentru mersul urban, Mondeo mi se pare o masina mare si grea iar Prius mi se pare mai buna pentru oras.
Per total sistemul hibrid functioneaza iar in conditiile descrise de mine am fost abosult uimit de consum.