Forum discutii Skoda cu pareri, opinii, ajutor si intrebari legate de probleme si erori la masini Skoda
Club Skoda Forum | Discutii Modele Skoda => Alte Marci din grupul VAG => Subiect creat de: alexxb din Septembrie 01, 2018, 12:20:59 a.m.
-
Sa prezint si eu nebunia care am facut-o dupa cum stiti fostele mele masini doua octavii, una luata acum un an si vanduta.
Actuala , cea din titlul de mai sus, 53000 km, 2016 jumate, adusa din germania , fosta masina de lidl (cica si in Romania directorii lidl , kaufland au audi a4).
Optionale:
- virtual cockpit
- trapa panoramica
- 4 roti de iarna cu jante
-navigatie mare
- phone box (sub cotiera incarcare wireless)
- toate sistemele de asistenta posibile(sidea assist, traffic jam assist, lane assist, tempomat adaptativ , detectare oboseala, detectare semne circulatie etc.)
- portbagaj electric
- incalzire stationara
- incalzire scaune fata
- clima bizonica + inca un bizon (3 zone)
- senzor de dai cu picorul sub spoiler si se deschide portbagajul :)
- hill assist
- oglinda dreapta coboara la mersul in marsalier
- reglaj lombar electric
- pachet lumini interioara
- rezervor ad blue de 24 litri
- faruri adaptive si automat faza lunga/ scurta
- senzor ploaie
Pret catalog facut pe indelete 59000 de euro, pret cumparat de mine 24400
Saptamana viitoare merg la rar, facut revizia de 60000 de km , schimb ulei cutie, motor etc 3500 ron. Urmatoarele revizii cica ar fi maxim 1200 ron , schimbul la cutie fiind mai scump.
Impresii generale
Plusuri:
- motorul trage bine
- quattro se simte bine, imi place ca, caraie pe loc cand virez , parca simti tractiunea pe toate 4 rotile, demarajul e bestial, efectiv ametesti si nu exagerez
- virtual cockpit e interesant , arata google maps, asta imi place ca, daca nu gasesti ceva pe navigatia stock , iti cauta pe net pe google maps(i-am pus sim propriu de la rds).
- incalzirea in scaune incalzeste foarte repede
- incalzirea stationara poate fi pornita iarna suplimentar in mers, sa zicem ca urci in masina pana se incazeste motorul poti porni siroccolul si suplimenteaza caldura, vara poate ventila habitaclul dar e cam inutil pentru ca nu da rece cu adevarat
-clima merge foarte bine, da repede si consistent rece
- sunetul e superb
- insonorizarea iarasi foarte buna
- comfortul e maxim, suspensiile sunt moi si nu scutura deloc, pot fi intarite cu modulul dinamic mode
- luminile interioare sunt spectaculoase
- trapa iarasi e faina
- haionul electric e super pentru orice lenes
- autohold mai ales in trafic
- traffic jam, mai nou cand merg bara in bara activez sistemul si merge singura, vireaza singura , e foarte fain
- vopseaua pare mai groasa
Si acuma minusurile si nu sunt putine:
- motorul :) desi are 190 de cai si trage bine pana in 100 se blegeste dupa aceea , urca ca nebunu in ture da degeaba , nu se compara cu un benzinar cu turbo , ai impresia dupa o anumita turatie ca mai mult suna decat trage (7,2 sec 0-100 )
- consumul e peste octavia 1,4 tsi , se apropie de 10 l/100, da intr-adevar poti scoate sub da daca merge lesinat
- spatiul interior , deci incredibil masina e mai mare exterior da simtibil mai mica interior fata de octavia, motorul fiind montat longitudinal , bordul e impins mai in spate. Asta vad cel mai bine la scaunul copilului care acuma atinge cu picioarele scaunil din fata, e drept ca botul e mai mare si mai impunator asa la condus, da sufera spatiul interior
- virtual cockpit, da l-am trecut si la minusuri dat fiind ca mi se oare un gimmick, o chestie de care nu ai nevoie de fapt
- lips spatiilor practice, in portbagaj care e oricum mai mic am ceva bari transversale care te ajuta sa imparti spatiul dar lipsesc niste carlige solide pentru plase, sunt doua carlige dar sunt o gluma proasta, ma enervez de fiecare data
- costurile de intretinere , am auzit ca daca pica a cutia e 7000 de euro, doamne fereste
- loc de pus telefonul, au ales locul sub cotiera unde este si incarcare wireless daca va vine sa credeti, pai daca vreau sa pun mana pe telefon trebuie sa deschid cotiera, o gluma proasta
- cutia de viteze e comfortabila dar foarte nehotarata, daca nu te doare piciorul poti linistit conduce cu o cutie manuala mai cultivat
Per global masina imi place tot mai mult, incep sa apreciez cat de cultivat merge, dar sincer nu sunt foarte impresionat, poate ca anii isi lasa o amprenta asupra mea. E peste octavia clar, dar in nici un caz de 3 peste octavia (60000 de euro vs 20000 euro) . Maxima daca merita de noua 30000 de euro, parerea mea. Doamne fereste sa am ghinion cu ceva stricaciune ca, garantie nu mai are.
Ce face mai bine audi fata de octavia
- comfortul la drum, nu scutura
- calitatea materialelor
- look
- briz brizuri
Ce face mai bine octavia
- motorul :)) trage mai bine , benzinarul evident
- comfortul interior ca nu te inghesui
[size=78%]chestii practice adica nu injuri ca nu ai unde sa pui plasele[/size]
- nu dai faliment daca se strica ceva
Las un link cu poze
https://imageshack.com/a/fxIo/1 (https://imageshack.com/a/fxIo/1)
-
S-o alergi sanatos! Ce motor are de fapt?
-
2.0 tdi 190 cp
-
- loc de pus telefonul, au ales locul sub cotiera unde este si incarcare wireless daca va vine sa credeti, pai daca vreau sa pun mana pe telefon trebuie sa deschid cotiera, o gluma proasta
pai asta se rezolva cu conectarea telefonului prin bluetooth cu masina, banuiesc ca de aceea e gandita asa.
Sa ai noroc de ea, domnule "director" :080:
-
E peste octavia clar, dar in nici un caz de 3 peste octavia (60000 de euro vs 20000 euro) . Maxima daca merita de noua 30000 de euro, parerea mea.
De la un prag de pret platesti din ce in ce mai mult (pret masina + revizii) si obtii din ce in ce mai putin.
-
Inca o chestie care nu imi place , :)) , sistemele astea de asistenta gen audi presense, cu sensibilitatea setata la minim se activeaza cateodata prematur. De exemplu cu piciorul pe acceleratie , sa zicem ca masina din fata vireaza brusc dreapta sau stanga. Audi nu apuca sa-si dea seama ca masina a virat si faptul ca eu tin piciorul pe acceleratie nu inseamna ca il voi lovi pe cel din fata deoarece eu anticipez ca masina va vira . Rezultatul ? De trei ori pana acuma a franat brusc si nu oricum ci brutal. Am crezut ca raman fara coaste :))
-
Frumoasa masina, sa te poarte cu bine!
Daca mai incearca sa-ti rupa coastele, da-i una peste bot, da-o dracu! :))
-
s-o conduci/alergi cu placere; arata bine audi combi, dar tot numai una mi-as lua: rs6 ninja3 multumesc ca-mi impartasesti parerea despre virtual cockpit.
-
@alexxb: ai grija cu sistemul acesta audi presense. Audi franeaza anticipand ca cel din fata ta va frana sau va vira, dar cel care vine din spatele tau nu are Audi presense, si te trezesti ca iti trage una in fund de nu te vezi. Nu se poate anula da pe minim, cumva?
-
Chiar, acel sistem pre-sense nu se poate decupla? Cu acest sistem, mai ales in Cluj(sau Bucuresti) ar fi numai o chestiune de timp, cand mi-ar face figura si as fi pupat in...dosul masinii si pacat de ea, ca este o minunatie de masina.
-
Acum e setat pe minim, se poate anula doar ca mori de ciuda ca ai atatea sisteme pe masina ca sa le anulezi. Ieri am patit si cu senzorii parcare spate , din senin, efectiv din senin mergand cu spatele anfranat brusc.
Un alt lucru care ma enerveaza sunt padelele de schimbare a vitezelor de pe volan. Sunt montate pe volan, eu eram obisnuit sa pun palma pe portiunea superioara a volanului si sa-mi sprijin mana . Acuma nu mai pot din cauza acestor padele mai mult inutile decat utile si care sunt construite si dintr-un plastic indoielnic
-
Sa o folosesti sanatos si sa te bucuri de ea!!!!
-
Acuma nu mai pot din cauza acestor padele mai mult inutile decat utile si care sunt construite si dintr-un plastic indoielnic
Mie imi plac mult padelele alea dar eu si merg majoritatea timpului in modul manual.
-
Un alt lucru care ma enerveaza sunt padelele de schimbare a vitezelor de pe volan. Sunt montate pe volan, eu eram obisnuit sa pun palma pe portiunea superioara a volanului si sa-mi sprijin mana . Acuma nu mai pot din cauza acestor padele mai mult inutile decat utile si care sunt construite si dintr-un plastic indoielnic
dar nu poti sa te sprijini cu cotul stang de suportul din portiera stanga, tinand palma in partea de jos a volanului? Eu asa fac si e mai comod decat cum spui tu, tinand palma pe partea superioara a volanului. ;)
-
:)) Vizitator , fac si asa cum spui tu dar alternam , acuma nu mai pot
Iulian sincer chestia cu padelele nu o inteleg, as intelege-o pe pista de circuit dar asa daily.....
-
Pana la urma cutiile automate nu se numesc "automate" doar asa, de florile cucului :))
-
Inca o chestie care nu imi place
Hai sa intreb totusi, fie si retoric... DE CE ar cumpara cineva un lucru care ”vrea” sa faca in locul omului o multime de chestii, ATUNCI CAND omul nu e ciung sau chior, si nici macar nu le face asa cum le-ar face un om care NU-I LENES SI NICI PROST?
Inteleg daca nu vrei sa mani o caruta cu cal, dar sa-ti dai de lucru cu o panarama tehnica plina de ciudatenii, asta chiar nu-i de inteles !
DE CE sa anulezi ”dotari” scumpe si platite, cand ai putea conduce ceva mai de bun-simt, asa...?
Cum spuneam, am scris cu voce tare :)
-
Hai sa intreb totusi, fie si retoric... DE CE ar cumpara cineva un lucru care ”vrea” sa faca in locul omului o multime de chestii,
Pentru ca, iti doresti un produs, dar care doar second hand poti sa iti permiti si atunci vine la pachet cu dotari de care nu ai nevoie dar nici nu poti renunta la ele.
-
Pana la urma cutiile automate nu se numesc "automate" doar asa, de florile cucului :))
Pai unile gen ‘DSG’ sunt bune doar la schimbat in sus pe acceleratie mai puternica. La mers normal sunt lente si tin turatia jos tare chiar si pe o acceleratie moderata de vibreaza tare motorul.
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
No bun, facem un an imediat de cand am acest audi. Am 75000 de km ( cred ca am facut 20000 km) , drumuri in oras si in afara deci mi-am facut o parere sa spunem. Masina face 3 ani.
Interventii service de cand o am
- schimbat ulei cutie la 60000 km si revizie la reprezentanta - 3500 ron aprox (am mai scris)
- schimbat placute frana spate + fata pe original la service de cartier - 1400 ron
- defectat bateria , schimbata service cartier - 1000 ron
- schimbat ulei si filtre la reprezentanta 70000 km (schimb la fiecare 15000 km) - 800 ron aprox
- zgomot in geam , ceva clema sarita , facut la reprezentanta - 250 ron
- luat roti de vara noi , Vredestein, 1800 ron
- dupa un drum lung de autobahn aprins senzor check engine, pe 1 august sunt programat la diagnoza, intre timp s-a stins martorul
- vopsit bara spate pe casco (era mai mult julita da am zis daca tot platesc casco....)
Consum 9 in oras 6 in afara. Consum ad- blue ( la ultimii 5000 de km facuti pe autostrada a papat 6 l de adblue si ceva ulei).
Ce sa zic masina se comporta bine, in continuare nu imi place lipsa spatiului la pasagerii spate.
Observ cu surprindere faptul ca se devalorizeaza lent pe piata second. Eu am dat 24000 pe ea si acuma nu e mult mai putin
-
Pana acum ai dat 26000e.Sa mearga acum 20000e, 6000e/ an e bine. ;;)
-
In ritmul asta in 4 ani cel mult trebuie sa dai și bani ca să ți-o mai ia cineva :))
Parafrazând un mare filozof contemporan și mioritic (Becali), s-a devalorizat doar dacă o vinzi... Dacă nu, face fix cât vrei tu sa facă.
Poate preturile se duc la vale din motiv de piață inundata de dizal, într-o Europa care după ce le-a stimulat la greu acum le-a pus gand rău. Chiar și euro6 e riscant dacă nu e cu "D", aka n-au fost omologate pe strada și sunt susceptibile de "optimizări" de tip dieselgate barbare.
Citronelul meu pe benzina a pierdut cam 20% în 4 ani... Aka l-am luat cu 5000 se vând pe la 4k.
-
Am vazut ca merg cu 22000e , partea de consumabile nu cred ca e corect sa le luam in calcul, pana la urma puteam merge cu gume vechi, sa nu schimb placutele de frana sau uleiul la 15000 km, e o optiune personala si mi-a placut la toate masinile luate , fie ele noi sau vechi , sa mai aduc imbunatatiri.
Pretul de nou a fost 64000 e , devalorizarea grosolana acolo a fost. Ce vreu sa spun este ca , cel putin subiectiv devalorizarea pe masina second e mai mica, omeneasca, mai putin brutala ca si devalorizarea pe una noua.
Daca am dat 24000 e pe ea si o dau cu 22000 e , intr-un an 2000 de euro e mai bine decat vechea octavia care am luat-o cu 22000 eu noua si am luat 16500 eu pe ea tot dupa un an.
-
Aici se intampla un fenomen care fie nu-l pricep eu, fie de fapt e mai mult o iluzie.
De ce ar da cineva 22k€ pe o masina la mana a 3-a, 3 ani si 75kkm cand pe piata sunt la 24k masini la mana a 2-a, 2 ani si 50kkm? Aka cu mai putin de 9% in plus iei o masina cu 50% mai noua, poate inca in garantie?
Ceva imi spune fie ca aia la mana a 3-a nu se vinde cu cat se cere pe net, fie aia la mana a doua a fost o afacere exceptionala cu care nu te intalnesti prea des si deci care nu reflecta "piata".
-
Ca sa mearga 22k trebuie o poveste mai buna ca aia cu.masina sefului care are rau de conducere si care probabil s-a pensionat. Mana intinsa care nu spune o poveste, nu primeste pomana, zicea Dinica.
Nu ar fi trebuit sa fie asa devreme bateria consumabila, sau sa ai stres de la check engine. E o masina de lux, totusi. Numai ca a trecut vremea firmelor serioase care traiesc din vanzare. Acum traiesc din servisare. (3500 schimb ulei cutie, etc...).
Am vrut sa zic ca ai dat din jep net 26k in total pe ea. Cel care ar cumpara-o ar da pe ea acum mana a 3a 20k sau 22k ca sa fiu in ton cu varianta optimista.
-
Pentru optiuni, quattro , s-tronic.
Dotarile trebuie sa se reflecte pe undeva.
Oameni buni , nu cred ca are rost sa ma boxati, deocamdata sunt multumit de masina, faptul ca bateria a cedat , de acord trebuia sa tina mai mult dar aici intram in discutii care nu isi au rostul.
Legat de pretul de revanzare eu tot ce am facut e sa ma uit la nemti si la romani , si sa pun acelasi an km si dotari si vad ca pretul nu e mult mai jos, ca voi aveti pareri ca merge pe 20000 sau 22000 sunt pareri.
Care e propunerea voastra? Sa vad ca sunt cu 22000 variante mai slab dotate si sa imi dau doua palme sa spun ca- i gresit ce vad ? Va relatez doar ce apar in anunturile de vanzare.
Eu tot timpul am cautat masini cat mai noi sau noi dar sunt oameni care considera un anumit model de la o anumita marca cu 3 ani vechime ca face mai mult ca una noua, ce pot sa le fac ?
P.s si da ma bucur de quattro, ma bucur de automata , ma bucur de dotari cum nici nu puteam visa pe skoda (pentru ca depaseam bugetul evident) , pe o masina care am luat-o la 50000 km si un an jumate , e ceva rau in asta ? Asta ii vesnicul debate nou vs second
-
Alex, eu zic ca ai facut o alegere foarte buna. Sunt multe persoane care, in detrimentul unei masini noi, aleg o masina premium la mana a doua din Germania. Cat timp masina iti functioneaza impecabil, nu ai de ce sa iti faci probleme.
Cat despre revizie, eu la Avia nu am dat sub 760 RON niciodata, chiar si la cea mai simpla revizie (2 filtre, ulei si manopera revizie)
-
vizitator , cu siguranta se simte pretul mult mai mare la intretinere, ce-i drept nu atat la revizia simpla (care nu depaseste 1000 ron ) cat de exemplu la schimbat ulei cutie de viteze (care a fost 3500 ron), dar asta cred ca e valabil si la skoda cu , cutie automata.
In alt loc unde se simte este la casco, de la 1500 ron / pe an platesc 3500 ron / an.
Toate aceste lucruri mi le-am asumat si in continuare mi se pare ca devalorizarea e mai mica si mai usor suportabila ca la una noua. EU fiind la prima mea masina second , restul fiind luate de noi pot sa realizez acest avantaj si sa le spun si altora ca daca gasesti o varianta second de care sa fii sigur ca este ceea ce spune ca este, poti iesi mai avantajos decat una noua.
p.s asta nu inseamna ca urmatoare nu va fi noua
p.s se pare ca acesta este mesajul 1000 , astept felicitari :))
sorry cred ca s-a blocat contorul pe 1000 ca vad ca si la utlimele tot 1000 imi arata la mesaje postate
-
felicitari!(iti arata tot 1000 pt ca ala e totalul, nu nr-ul postarilor)
Si total de acord cu tine, daca iti iei o anumita masina, iti asumi niste cheltuieli cu ea, nu cum fac multi de si-o cumpara ca "cine's io" si o tine dupa aceea in parcare ca n-are bani de intretinere.
Iar daca tie iti place masina/poti s-o intretii, ce mai conteaza ce zice lumea?
-
Nu-i chiar " lumea ", sunt oamenii de pe forum , cu care daca stau sa ma gandesc deja de 9 ani interactionam, supara mai tare anumite lucruri .... . nu as vrea sa se inteleaga ca vezi doamne am aceasta masina si imi inchipui ca ea creste in valoare in timp si cine stie ce bijutierie am . Nu! A fost dor o observatie uitandu-ma la un an de folosire a masinii , la preturile cu care se vinde second. Ma gandeam ca uite totusi la banii de o octavia noua , am o masina nu mult mai veche , cu infinit mai multe dotari si care se si devalorizeaza mai lent . Deci daca ar fi sa schimb masina astazi as avea mai multi bani decat daca as fi avut una noua si as fi vrut sa o schimb astazi.
p.s tocmai am fost la diagnoza si era o eroare generata de lipsa de adblue , acum 2 saptamani am ramas cu foarte putin adblue si e posibil sa fi prins ceva aer care sa fi declansat eroarea. Deci deocamdata nici o problema !
-
Daca la mine te refereai cu "boxul", m-ai inteles gresit. Am vrut sa spun ca fie ai facut o afacere super buna (mai buna decat spune "piata"), fie aia dispusi sa dea 22k€ pe o masina mai veche in loc fac una mai proasta daca pe "piata" sunt afaceri ca a ta. Ori-ori.
In cazul tau daca zici ca pretul de catalog e 59k€ si tu ai luat-o cu 24 dupa 18 luni e una foarte buna. Una care probabil nu reflecta "piata", insa exista situatii in care se poate intampla si exista si explicatii pentru ele (altele decat a fost troznita si curge chitul din ea).
Daca zici ca a fost masina de firma, s-ar putea sa mai existe niste si alte motive. De exemplu costul pentru firma s-ar putea sa nu fi fost pretul de catalog. Un TVA, o deducere de impozit, o aia, o ailalta si s-ar putea ca pretul lor real sa fi fost mai mic de le-a convenit sa-i faca vant ieftin. Firmele isi fac alte calcule decat particularii. De exemplu stiu "firma" care trebuia musai sa schimbe laptoapele in Decembrie. Decembrie, si nu ianuarie. Daca le schimbau, dadeau 20000€ si aveau Mac-uri noi. Daca nu le schimbau luna aia si mai trageau o luna de timp, venea statul si le lua vreo doua treimi din banii aia. Asa ca pentru ei mac-urile respective. au "costat" mult mai putin asa ca le-au luat chiar daca nu aveau neaparat nevoie. Insa vorba aia, banu' se invarte, economia duduie :D
De exemplu Citronelul meu a costa in catalog 12k€. Eu l-am luat la 3 ani (cu inca 2 ani si ceva de garantie) si 40kkm cu 5k€. Insa ala care mi l-a vandut era "diplomat" si n-a dat pe ea pretul de catalog. N-a platit TVA (21%) (diplomatii in Bxl nu platest TVA in primul an de la instalare), a avut reducere diplomatica (inca vreo 15% poate), o mai fi negociat ceva, una peste alta factura lui a fost 8k€. Pe hartie ala a pierdut 60% din pret in 3 ani, in realitate insa n-a pierdut decat 40% (ceea ce e mult mai apropiat de devalorizarea tipica pe piata de aici - aka pretul scade la jumate la fiecare 5 ani).
De exemplu toti f multi diplomati acum vreo 5 ani cumparau Volvo. 25% reducere diplomatica, nu plateau 21% TVA , si a fost si o lichidare de stoc si multi le-au luat practic la jumatate din pretul de catalog (si mai ieftin decat multe masini identice insa SH, vandute de oameni "normali").
Iar aia care s-au saturat de ele si le-au vandut relativ ieftin au facut pe unii fericiti.... insa asta nu inseamna ca au facut acte de caritate sau ca au vandut masinile la 2 ani si 40% din cat au dat realmente pe ele.
Daca dai peste un din asta poti face realmente o afacere foarte buna.