Forum discutii Skoda cu pareri, opinii, ajutor si intrebari legate de probleme si erori la masini Skoda

Club Skoda Forum | Discutii Modele Skoda => Skoda Fabia => Service Skoda Fabia => Subiect creat de: oazeno din Mai 15, 2008, 03:35:01 p.m.

Titlu: Probleme pornire
Scris de: oazeno din Mai 15, 2008, 03:35:01 p.m.
SALUT AM O SCODA FABIA 1.4 MPI 44 KW 08 2002 . CAND MOTORUL ESTE CALD NU PORNESTE LA PRIMA CHEIE SI MA CAM ENERVEAZA . STIE CINEVA CE ARE ?ARE 61000 KM SI DISTRIBUTIA PE LANT DIN CATE AM AUZIT .CAND SE SCHIMBA? :046:
Titlu: Re: Probleme pornire
Scris de: kunjanos din Mai 19, 2008, 09:18:53 a.m.
Din cate stiu eu distributia pe lant se verifica la 90.000 Km. Eu am ajuns la 83000 Km si ma gandesc sa-l schimb la 90.000.
Ar trebui sa-l pui pe un aparat de diagnoza ca sa vezi ce se intampla la pornirea cu motorul cald. Poate ai vreo sonda defecta care i-ti raporteaza niste parametrii eronati.
Titlu: Re: Probleme pornire
Scris de: C o s m i n din Mai 19, 2008, 11:00:18 a.m.
Probabil e dus senzorul de temperatura motor, si masina e supraalimentata la cald, si de aia porneste mai greu. Acul din bord de la termometru nu se comporta ciudat? Adica nu are variatii de la 90 de grade la rece brusc sau invers?
Titlu: Re: Probleme pornire
Scris de: papa32 din Septembrie 06, 2008, 01:49:42 p.m.
Salut,
Acum cateva zile am observat ca atunci cand vreau sa pornesc mi se aprinde la bord o masina cu o cheie sub si nu mai porneste. Tre sa incerc de cateva ori, pana la urma porneste dar sper sa nu fie altceva mai grav.
Daca are cineva idee despre ce e vorba?
Multumesc!
Titlu: Re: Probleme pornire
Scris de: A V A T A R din Septembrie 06, 2008, 02:00:51 p.m.
Semnalul chip-ului electronic din cheie este f slab, sau chip-ul din cheie este defect. Bordul nu-l poate citi corect si nu-ti porneste motorul... Tii cumva cheile masinii in mod repetat langa surse de radiatii, gen telefon mobil? Daca da, renunta la obicei !
In cel mai rau caz, cheile vor trebui recodate - insa ambele, atentie !
Titlu: Re: Probleme pornire
Scris de: 72THX din Septembrie 06, 2008, 02:01:18 p.m.
Nu vreau sa te alarmez dar problema poate sa fie ( dupa cum ai explicat tu) de la cipul din cheie care nu mai este recunoscut. Na ca -mi-a luat-o Doru inainte(defapt in acelas timp scriam dar a dat send mai repede  :D).
Daca ai cheie cu alrma sa nu fie si bateria slaba ( cine stie) si sa nu aiba curentul care ii trbuie pentru a fi citit cum trebuie.
Titlu: Re: Probleme pornire
Scris de: papa32 din Septembrie 06, 2008, 02:04:32 p.m.
90% din timp cheia sta in masina. Poate sa fie asta o cauza? Nu tine cheile langa telefon mobil sau alte surse de radiatii!
Titlu: Re: Probleme pornire
Scris de: 72THX din Septembrie 06, 2008, 02:08:42 p.m.
Din ce an e masina?
Inainte de a te duce cu cheile la recodat schimba bateria din telecomanda ( daca ai)
Titlu: Re: Probleme pornire
Scris de: RRS din Septembrie 06, 2008, 03:47:24 p.m.
Cheie de rezerva? Face la fel?
Titlu: Re: Probleme pornire
Scris de: ratacata din Septembrie 27, 2008, 07:59:09 p.m.
   am o fabaia 1.4 16V 55KW/75 CP si am o problema la care nu gasesc raspuns, deci:
 -  cand invart cheia in contact si pornesc masina se aude un carait dupa care motorul porneste; :035:
 -  ar mai fi o problema in zona transmisiei se aude un ticait pana cand motorul se incalzeste dupa care sunetul dispare,
   
     stie cineva ce poate fi ???  :056:
Titlu: Re: Probleme pornire
Scris de: A V A T A R din Septembrie 28, 2008, 12:16:43 a.m.
-  cand invart cheia in contact si pornesc masina se aude un carait dupa care motorul porneste >> probleme cu demarorul, posibil  
 -  ar mai fi o problema in zona transmisiei se aude un ticait pana cand motorul se incalzeste dupa care sunetul dispare >> cati km are masina ? descrie mai bine fenomenul.
Titlu: Re: Probleme pornire
Scris de: ratacata din Septembrie 28, 2008, 12:33:27 p.m.
      masina are 110.000 km, am adus masina in tara prin august, nu stiu daca kilometrii sunt reali.
       sunetul din zona distributiei e un sunet care feaca si ticaie cu frecventa scurta (nu stiu cum as pute sa il descriu mai bine).
       nu stiu daca trebuie schimbata distributia deoarece pe curea nu se vede nici un semn de uzura este foarte fina si pe marginile ei si in plus de asta astazi dimineata la pornire pe computerul de bord apare "service inspec" adica vrea la service.
Titlu: Re: Probleme pornire
Scris de: ratacata din Septembrie 28, 2008, 12:37:28 p.m.
Master 4x4: am gresit nu e de la transmisie ci din zona distributiei
Titlu: Re: Probleme pornire
Scris de: A V A T A R din Septembrie 28, 2008, 12:39:35 p.m.
Motiv pt tine sa ceri rezolvarea acestor probleme la service Skoda - PROCAR.
La prima problema poate fi demarorul, bendix-ul (poate doar de curatat) iar la a 2-a o rola sau poate chiar cureaua...mergi la service si bafta!
Nu uita sa revii cu impresii si cu solutia depistata de ei la Skoda in cazul masinii tale.
Titlu: Re: Probleme pornire
Scris de: ratacata din Septembrie 28, 2008, 12:43:17 p.m.
    asta am sa fac sunt curios dece vrea inspectie poate e dat si kilometrajul inapoi si trebuie schimbata distributia
habar n-am.
Multam pentru raspunsurile rapide. Duminica faina tuturor.
Titlu: Re: Probleme pornire
Scris de: ratacata din Octombrie 16, 2008, 07:22:22 p.m.
Scuze de intarziere
        S-au realizat o parte din probleme prin schimbarea distributiei total 1100 Ron + o scanare.
         In rest toate bune motorul merge bine  :055: mai am de schimbat bujiile si o sonda lambda ( aia de la motor).
          Sunt multumit de cei de la procar. Merita !!!
Titlu: Re: Probleme pornire
Scris de: rares1977 din Martie 18, 2009, 09:31:06 p.m.
salut! am o skoda fabia 1.4 16V din 2003 adusa in tara cam de un an. am observat in aceasta iarna de vreo cateva luni ca apare urmatoarea problema: daca plec cu motorul rece si trebuie sa opresc la scurt timp dupa aceea, adica motorul nu se prea incalzeste, cand vreau sa pornesc iar, am probleme cu pornirea, scoate un sunet ca si cum nu ar avea baterie sau benzina si porneste f greu motorul precizez ca probleme am asa cum am spus doar daca o pornesc si o opresc, adica niciodata dimineata indiferent cat de frig a fost, nu am avut probleme cu pornirea, o ia din prima si de asemenea si daca apuca sa se incalzeasca motorul, apoi nu miai am probleme. imi puteti da vreo idee care ar putea fi cauza? ce as putea face? multumesc mult!
Titlu: Re: Probleme pornire
Scris de: GTI paua din Martie 18, 2009, 10:48:00 p.m.
Posibil sa fie valva EGR mudara/defecta.Ar mai fi o groaza de electronica ce ar putea fi vinovata ,de aceea se cam impune o diagnoza.
Titlu: Re: Probleme pornire
Scris de: A V A T A R din Martie 18, 2009, 11:31:39 p.m.
Rares, nu ar fi rau sa-ti completezi locatia, sa poti fi ajutat nai usor cu sfaturi si nu numai.
Titlu: Re: Probleme pornire
Scris de: siretnicu din August 29, 2009, 08:10:57 p.m.
salutare!am si eu o problema cu skabia mea.este o fabia 1 din 2004. problema este ca nu mai porneste.adika porneste si imediat se opreste.o kestie ciudata pe care am putut-o observa este ca de o luna...se auzea un zgomot ciudat si incontinuu (ziceai ca e de avion) de sub bancheta spate,unde am inteles ca e pozitionata pompa de benzina.se auzea incontinuu ca atunci cand bagai cheia si se activa pompa.dar nu dadea nici un semn,adica tragea normal,pornea la sfert de cheie,etc.si de-odata in dimineata asta nu a mai vrut sa porneasca.porneste o secunda si se opreste imediat.a mai patit cineva asha ceva???ms anticipat
Titlu: Re: Probleme pornire
Scris de: GTI paua din August 29, 2009, 10:39:38 p.m.
Pompa de benzina defecta sau releul ei de comanda defect.
Pompa de benzina se uzeaza excesiv daca se merge des cu rezervorul "pe rezerva"
Ridica bancheta spate,scoate capacul de plastic negru de pe partea dreapta ,si aplica cateva lovituri scurte cu o coada de ciocan in capacul pompei.Pentru moment este posibil sa porneasca.
Titlu: Re: Probleme pornire
Scris de: siretnicu din August 30, 2009, 04:20:44 p.m.
tocmai asta e...ca tot timpul am avut minim 10 l in rezervor....si ce e ciudat e ca nu dadea semne la pedala...mergea normal....ce era ciudat era zgomotul....aveti idee cam la ce pret e pompa??
Titlu: Re: Probleme pornire
Scris de: drapar din August 30, 2009, 11:14:51 p.m.
Preturi: http://www (http://www). autokarma.ro/catalog_fisa.php?idfisa=LM08102165029415&filtru=101
Titlu: Re: Probleme pornire
Scris de: siretnicu din Septembrie 03, 2009, 07:56:02 p.m.
stiti cumva daca e aceeasi pompa ca la vw?mi-a spus cineva ca are o pompa de la vw si mi-o da cu 250 ron,si cik ar fi aceeasi cu cea de skoda....aveti idee??
Titlu: Re: Probleme pornire
Scris de: NDY din Septembrie 03, 2009, 09:11:28 p.m.
am patit asa la fabia dar nu se auzea nimik ciudat....pur si simplu refuza sa porneasca....sau pornea pt 2 sec si se oprea....pana la urma am schimbat pompa cu una noua originala skoda....a cazut in jur de 80-90 de mii km,eu am dat cam mult...daca nu ma insel undeva la 10 mil cu tot cu manopera acum vreo 3 ani daca nu ma insel...ai grija sa fie noua pompa de care ziceai...sa nu fie refacuta...si sa iti cada dupa cateva luni :D ,mai bine nou decat sh!!!ai si garantie...de piesa si service :082:

Post Merge: Septembrie 03, 2009, 09:12:32 p.m.
daca este vb de vw polo da...
Titlu: Re: Probleme pornire
Scris de: liviu242006 din Septembrie 30, 2010, 09:24:49 p.m.
salutari, am si eu o problema cu fabia mea .prima pornire este impecabila dar daca opresc masina cu motorul cald si in urmatoarele 5 minute pornesc iarasi ,porneste greu .invirte motorul de mai multe ori si trepideaza,porneste exact ca o masina diesel .daca o las mai mult pina se raceste motorul porneste la sfert.ce sa aiba? ca nu am gasit mare lucru despre asta la benzinare.am motor 1.4 mpi aqw

Post Merge: Octombrie 01, 2010, 07:23:45 p.m.

acul din bord nu se comporta ciudat adica nu sare de la cald la rece dar am observat ca acum de cind a dat frigul ,dimineata plec cu masina la munca merg circa 12 km si la destinatie(dupa 12 km) ami arata o temperatura de circa 20 grade celsius adica acul este la jumatatea dintre  zero si prima liniuta.opresc motorul beu cafeau si dupa ce pun contactul(dupa 10 min) ami arata o temperatura de circa 70 de grade.doar ca motorul nu a functionat astea 10 minute.si care e senzorul de temp?acela din blocul motor? sau cel din termostat?

Post Merge: Octombrie 01, 2010, 07:26:50 p.m.

Titlu: Re: Probleme pornire
Scris de: cata72bt din Ianuarie 19, 2011, 09:06:15 p.m.
Salut,
Am si io o problema cu FABIA 1.4 MPI, 2002, AQW.
Pe 20.12.2010 am schimbat uleiul, filtre, bujii și rola intinzatoare. După o zi a inceput sa se aprinda martorul airbeg iar in timpul mersului, pentru o fractiune de secunda se aprindeau toți martorii din bord. Am fost de două ori la diagnoză, s-au șters erorile dar după câteva minute a apărut aceeași problemă. Ieri am avut surpriza să nu-mi pornească masina și în bord nu se aprinde niciun martor. Bateria este bună, siguranțele la fel.
 VA ROG SA-MI DATI O MANA DE AJUTOR.
Titlu: Re: Probleme pornire
Scris de: A V A T A R din Ianuarie 20, 2011, 07:39:22 a.m.
Te ajutam cu placere, dar ar fi util sa vedem si noi codurile de eroare scanate...
Titlu: Re: Probleme pornire
Scris de: ssnypers din Martie 31, 2011, 10:20:38 p.m.
buna am si eu o mica problema cu skodita mea. 1,9 sdi 2006. Foarte multumit de ea numai ca am impresia si sper doar impresia, ca e bolnavioara. Pornirea la rece are loc in ambianta unui norisor de fum mic albastru. Cantitatea de ulei mi se pare a fi in regula pe joja dar nu pot sa imi explic norisorul de fum. Dupa pornire nici un gram de fum nici chiar la solicitari bruste, de care nu are parte foarte des. Consumabilele au in jur de 5000 de km schimbate la 10000 intodeauna, in prezent adunand vreo 55 de mii de km. Bateria pare a da seme de oboseala dar sa fie asta o cauza sau sa ma gandesc la altceva? Pe tester a iesit totul in regula, da pacientul s-a apucat de fumat instantaneu ?
Titlu: Re: Probleme pornire
Scris de: A V A T A R din Aprilie 01, 2011, 09:10:21 a.m.
Ai facut doar scanare dupa erori motor sau si ceva masuratori in blocul de masuri ?

Consuma ulei ? Are nivel ulei mai mare decat cel maxim admis (in baie) ?
Fum albastrui inseamna segmenti camasi uzate excesiv... deci ?
Titlu: Re: Probleme pornire
Scris de: bibicel din Aprilie 01, 2011, 03:30:24 p.m.
Simeringurile de la supape?
Titlu: Re: Probleme pornire
Scris de: ssnypers din Aprilie 01, 2011, 11:12:18 p.m.
cam la semeringuri si segmenti ma gadeam si eu ... totusi mecanicul la care merg e cam cel mai bun de pana acum si a efctuat si diverse masuratori nu doar o scanare si totul a parut a fi in regula. Ce am observat in plus ar fi ca nu mai porneste chiar cum pornea " sa smulga cheia din mana" cum se zice ci are nevoie de mai mult timp pentru a porni. Anul trecut am avut aprins odata martorul check engine dar s-a stins la a doua pornire iar pe tester a aparut scurt la masa clapeta servomotor :-? . Totusi ce poate uza atat de tare un motor in 60000 de km cu toate schimburile facute la timp si cu ulei de buna calitate? Inafara de desfacerea efectiva a motorului o alta metoda de verificare a semeringurilor sau supapelor?
Titlu: Re: Probleme pornire
Scris de: A V A T A R din Aprilie 02, 2011, 06:31:51 p.m.
Ai mers cu EGR scos cumva ? L-ai verificat in principiu - curatare eventual ? Din pacate gazele intra numa in cilindrul 4 si nu in toate...uzura poate fi mai mare intr-o oarecare masura... Ce ulei pui, ce norma VW si ce indicativ are ?
Titlu: Re: Probleme pornire
Scris de: ssnypers din Aprilie 02, 2011, 08:59:45 p.m.
nu am scos egr dar nici nu l-am verificat.  ulei e cel care respecta normele 505.01,505.02 5W40. Daca imi bateam joc mai ziceam dar asa ma oftica situatia. Nu e mult fum dar totusi e si daca o pornesc dupa alte 12 ore de la pornirea de dimineata "la rece" nu scoate gram de fum. Dar voi verifica si egr cu prima ocazie. E posibil sa fie depuneri de la motorina si condens in combinatie cu un mers subturat "de oras" iar dimineata sa curete evacuarea?
Titlu: Re: Probleme pornire
Scris de: TIB din Aprilie 02, 2011, 09:35:42 p.m.
curata clapeta de acceleratie si reseteazal cu testerul sar putea sasi revina
 
Titlu: Re: Probleme pornire
Scris de: A V A T A R din Aprilie 02, 2011, 10:41:20 p.m.
nu am scos egr dar nici nu l-am verificat.  ulei e cel care respecta normele 505.01,505.02 5W40. Daca imi bateam joc mai ziceam dar asa ma oftica situatia. Nu e mult fum dar totusi e si daca o pornesc dupa alte 12 ore de la pornirea de dimineata "la rece" nu scoate gram de fum. Dar voi verifica si egr cu prima ocazie. E posibil sa fie depuneri de la motorina si condens in combinatie cu un mers subturat "de oras" iar dimineata sa curete evacuarea?

505.00 este suficient, nu e PD. 505.01 este deja prea bun.
Incearca o tura pe autoroute in tr. a 4-a si mergi asa pe la 3300-3500 rot/min vreo 20km.
Dimineata pune sub evacuare o foaie alba A4 si vezi ce gasesti pe ea dupa pornire rece: funingine, ceva uleios, sau ce ?
Titlu: Re: Probleme pornire
Scris de: ssnypers din Aprilie 03, 2011, 11:53:43 a.m.

505.00 este suficient, nu e PD. 505.01 este deja prea bun.
Incearca o tura pe autoroute in tr. a 4-a si mergi asa pe la 3300-3500 rot/min vreo 20km.
Dimineata pune sub evacuare o foaie alba A4 si vezi ce gasesti pe ea dupa pornire rece: funingine, ceva uleios, sau ce ?



Voi incerca si revin cu rezultatul dar sa se schimbe un pic vremea ca bate vantul tare si nu cred ca impresionez foaia cu nimic. multumesc.
[mergedate]1301818259[/mergedate]
nu radeti de mine dar egr se afla la 1,9 sdi undeva in spatele motorului central langa parbriz sa spunem si arata ca un cilindru metalic de obicei cu o temperatura foarte ridicata dupa pornire cu o terminatie spre dreapta ce pare a fi o supapa/clapeta, in apropierea filtrului de aer?  Am cautat ceva poze cu un motor de acest tip dar nu mi-am putut da seama daca ce am descris eu mai sus este sau face parte din ansamblul egr. Intreb pentru ca dupa cum spuneam la tester cand am avut aprins martorul chek engine a reiesit eroarea clapeta servomotor scurt la masa/intermitent iar mecanicul sa dus direct la acea piesa si m-a intrebat daca am umblat la baterie pentru ca s-a inregistrat o cadere de tensiune si clapeta trebuie readaptata ceea ce a si facut, sau din cate am vazut cred ca asta a facut.
Titlu: Re: Probleme pornire
Scris de: A V A T A R din Aprilie 03, 2011, 06:31:28 p.m.
In poza atasata am incercuit locatia EGR... ai si explicatiile altor componente mai jos.  :082:


1 Accelerator pedal position (APP) sensor - above pedal
2 Accelerator pedal position (APP) switch - in APP sensor
3 Barometric pressure (BARO) sensor - in ECM
4 Brake pedal position (BPP) switch 1/2 - above pedal
5 Clutch pedal position (CPP) switch - above pedal
6 Crankshaft position (CKP) sensor
7 Data link connector (DLC) - behind driver's side glove box
8 Engine control module (ECM)
9 Engine control (EC) relay - fascia relay plate 2
10 Engine coolant temperature (ECT) sensor
11 Exhaust gas recirculation (EGR) solenoid
12 Exhaust gas recirculation (EGR) throttle control valve
13 Fuel injection pump
14 Fuel injection timing solenoid
15 Fuel quantity adjuster
16 Fuel quantity adjuster position sensor
17 Fuel shut-off solenoid
18 Fuel temperature sensor
19 Glow plug relay - fascia relay plate 2
20 Glow plugs
21 Injectors
22 Injector needle lift sensor
23 Intake air temperature (IAT) sensor
24 Vehicle speed sensor (VSS) - transmission
Titlu: Re: Probleme pornire
Scris de: ssnypers din Aprilie 03, 2011, 06:58:11 p.m.
Multumesc frumos. Acum ca atentia este directionata spre acea parte a compartimentului motor am observat ca se aude un sunet ascutit ca un "tiut" din acea zona. Din ce in ce mai mult incep sa cred ca asta e sursa problemei. Poate fi cauza fumului? Se poate curata/readapta sau singura solutie este inlocuirea? Daca as sti ce se poate si ce nu poate as putea trece de comoditatea oricarui mecanic cu "trebuie schimabata".
Titlu: Re: Probleme pornire
Scris de: A V A T A R din Aprilie 03, 2011, 07:35:27 p.m.
EGR-ul se poate curata la Diesel. Incearca asa.
Doar daca nu ai rezultatele asteptate, te poti gandi la inlocuire (supapa EGR la SDI este 2-300 lei).
Si da, fumul poate avea legatura cu functionarea deficitara a EGR.
Titlu: Re: Probleme pornire
Scris de: ssnypers din Aprilie 03, 2011, 08:45:26 p.m.
multumesc cel putin am un capat de unde sa incep. Ca tot veni vorba, colectorul de admisie are ceva electronic in el sau e un sistem de "galerii" sa spun asa? multumesc inca odata:)
Titlu: Re: Probleme pornire
Scris de: A V A T A R din Aprilie 03, 2011, 08:53:23 p.m.
Supapa EGR vrei sa spui ? Din fericire este Euro 3 masina si exista putina electronica in acest domeniu. Cu placere.
Titlu: Re: Probleme pornire
Scris de: ssnypers din Aprilie 16, 2011, 06:08:59 p.m.
incerc sa gasesc sursa sunetului din acea zona din poza pe care ai postat-o, multumesc, langa egr e colectorul de admisie si ma gandeam ca ar putea avea ceva circuit sau orice alceva care sa provoace acel sunet. Ma edific dupa ce curat egr oricum. :)
[mergedate]1301855467[/mergedate]
buna seara. Am desfacut clapeta egr care era curata, dar a aparut "oroare"  Servomotor clapeta admisie, din pacate nu mai stiu codul, intermitent/scurt la masa. Mecanicul a scos mufa de la acea clapeta/supapa de langa colectorul de admisie in dreapta a pus testerul iar si nu s-a inregistrat nici o eroare cu ea scoasa. :-o Cand a bagat-o la loc a facut un zgomot ca de vacuum si atat. Acum o urmaresc mai departe sa vad ce se intampla. Intrebarea e daca acea clapeta trebuie resetata readaptata dupa ce a fost scos conectorul? Oricum am gasit schema electrica pentru fabia asy si caut circuitul sa urmaresc traseul ca sa il pot verifica daca este intrerupt sau da la masa.
Daca in cele semnalate e ceva necorcondant cu realitatea, servomotor clapeta admisie nu e cea pe care am identificat-o de exemplu, va rog sa nu ma lasati in nestire. In speranta ca nu v-am plictisit drum intins si rezervoare pline.
[mergedate]1302025636[/mergedate]
[mergedate]1302966455[/mergedate]
rezolvat problema. Contact imperfect clapeta admisie servomotor, desfacut, sprey contact, montat totul in regula, iar contra fumului, schimbat furnizorul de combustibil iar dupa doua trei plinuri problema disparuta complet.
Multumesc tuturor celor care mi-au raspuns la posturi. Drum intins si rezervoare pline.
Titlu: Re: Probleme pornire
Scris de: lucianu din Aprilie 22, 2011, 06:02:29 p.m.
Salutare , am si eu o problema cu fabia mea .... plec cu masina , imi fac treaba care o am de facut si cand o repornesc nu vrea sa mai porneasca deloc ... o tin la automat si degeaba la un moment dat da sa porneasca insa foarte greu, poate sa fie de la senzorul de turatie ?. Mi sa intamplat aceasta problema de 4 ori in 3 luni si stau cate 5 minute langa ea si ma chinui sa o pornesc. Imi puteti spune si mie de la ce poate fii ? Multumesc aticipat. Scoda fabia AUB 1.4 16v 101 CP an: 2000
Titlu: Re: Probleme pornire
Scris de: A V A T A R din Aprilie 22, 2011, 08:58:39 p.m.
Fa o diagnoza si posteaza aici erorile :)
Titlu: Re: Probleme pornire
Scris de: Limit din Aprilie 23, 2011, 02:15:12 a.m.
Nu cred ca e aceeasi problema dar te daca bujiiile nu sunt schimbate de mult timp te sfatuiesc sa arunci o privire.
Titlu: Re: Probleme pornire
Scris de: lucianu din Aprilie 26, 2011, 03:38:51 p.m.
Am sa-i fac o diagnoza insa pe luna viitoare , momentan nu stau prea bine cu banii. La bujii nu cred ca ar fi o problema deoarece s-ar intampla mai des. Multi mi-au spus ca este posibil sa fie de la senzorul de turatie insa ma tot chinui sa aflu unde este acel senzor de turatie pe internet insa nu reusesc sa aflu, aveti vro idee ? Cand am sa reusesc sa fac diagnoza am sa va spun ce errori imi dau.
Titlu: Re: Probleme pornire
Scris de: A V A T A R din Aprilie 26, 2011, 03:54:48 p.m.
Pai la axa cu came / vibrochen :)
Titlu: Re: Probleme pornire
Scris de: lucianu din Aprilie 26, 2011, 03:57:06 p.m.
pfff si care e aia :-?? scuze dar chiar nu ma pricep la mecanica insa o schema mar ajuta mult mai mult :(((
Titlu: Re: Probleme pornire
Scris de: A V A T A R din Aprilie 26, 2011, 04:21:38 p.m.
Daca ai sa parcurgi documentul urmator, vei gasi pe la jumatate si ceea ce te intereseaza:
http://www.scritube.com/tehnica-mecanica/Sistemul-de-management-al-moto65181.php (http://www.scritube.com/tehnica-mecanica/Sistemul-de-management-al-moto65181.php)
Titlu: Re: Probleme pornire
Scris de: lucianu din Aprilie 26, 2011, 04:29:57 p.m.
Multumesc frumos Avatar.


LE by A V A T A R: Cu placere ! :)
Titlu: Re: Probleme pornire
Scris de: HitmaN1 din Octombrie 17, 2015, 08:15:07 p.m.
Buna seara !
Revin cu o problema majora . Se da Skoda Fabia 1.4 16V AUB care nu mai vrea sa porneasca . Este a 3-a oara cand se intampla , cateodata porneste , dar cateodata nu . Electromotorul invarte . Ultima oara , am ramas cu ea in pana si a trebuit sa o aduc pe remorca acasa . Cineva mi-a spus ca e posibil sa fie chip-ul de la cheie . Am si cheie de rezerva si l-am trimis pe taicamiu sa se duca maine , poimaine sa incerce sa o porneasca sa vada daca e de la ea . Ati mai intalnit probleme de genul ? Puteti sa ma indrumati cam la ce sa ma uit , in caz ca nu e de la cheie ? Mentionez ca atunci cand nu porneste , nu apare in bord martorul cu "Cheie si masina " .
Daca e problema electrica , e jale , ca nu stii de unde sa o iei ... Masina e lasata deocamdata la cineva sa se uite pe calculator la ea , poate da vreo eroare ceva , desi sunt sceptic in privinta asta...
Titlu: Re: Probleme pornire
Scris de: A V A T A R din Octombrie 18, 2015, 12:03:00 a.m.
Daca nu-ti apare martorul acela in bord, nu e din cheie. Citeste erorile cu un tester !

Problema poate fi mecanica sau nu, daca nu gasesti erori - el mai probabil e mecanica (probleme cu admisia de aer - clapeta acceleratie - pompa benzina - etc) Le iei pe rand !
Titlu: Re: Probleme pornire
Scris de: adi.borhan din Octombrie 18, 2015, 01:56:10 a.m.
Ati mai intalnit probleme de genul ? Puteti sa ma indrumati cam la ce sa ma uit , in caz ca nu e de la cheie ?  Masina e lasata deocamdata la cineva sa se uite pe calculator la ea , poate da vreo eroare ceva , desi sunt sceptic in privinta asta...


Da, Seatul lui taica-miu a avut asa ceva. 4 ani a durat pana au descoperit. Nu vreau sa te descurajez. Era mufa de la master, care nu mai facea contact perfect si au gasit-o oxidata (eroare de montaj in fabrica a fost verdictul). Niciodata nu a dat eroare pe tester.
Daca nu-ti da nici o eroare pe tester verifica manunchiul ala de cabluri de sub bord. E cel mai simplu, inainte sa incepi sa bagi bani.
Titlu: Re: Probleme pornire
Scris de: HitmaN1 din Octombrie 18, 2015, 04:37:35 p.m.
Am vorbit cu taica-miu , i-am zis aseara sa se duca sa vada cu cealalta cheie si cica a pornit-o azi de 10 ori , fara nici o problema . I-am expus toate variantele pe care mi le-ati enumerat . Maine o baga pe calculator sa vada daca are ceva erori , ca cica a ramas martorul de la airbag-uri aprins .
Titlu: Re: Probleme pornire
Scris de: ciprian95 din Ianuarie 30, 2016, 06:46:56 p.m.
Am o skoda fabia 1.4 mpi 50kw cu aprox 230.000 km la bord, si recent am avut probleme cu pornirea.
Porneste foarte greu (nu tot timpul), la a 2-3-a cheie, nu sta pornita, iar cand accelerez, pica in nas. Dupa cateva secunde isi revine, si in mers (uneori ) cand accelerez, cade in nas si dupa aia trage foarte bine ( mai recent simt si miros de benzina).
Problema numarul 2: nu am avut caldura, dupa o diagnoza am schimbat senzorul de temperatura ( acum nu imi mai indica apa deloc, am scos senzorul si l-am bagat intr-un pahar cu apa fierbinte, nu-mi indica nimic), din ce vad e rupt termostatul, de aceea am caldura doar cand merg incet sau stau pe loc (acum mi-e frica sa nu fierb motorul din cauza senzorului nou, cel vechi imi indica temperatura, dar daca mi s-a zis ca e dus l-am schimbat. L-am incercat si pe cel vechi cu paharul cu apa fierbinte, nimic).
Legat de faptul ca imi pica in nas mi s-a spus ca ar fi de la supapa de suprapresiune. Sa fie de acolo? incep sa am dubii, senzorul l-am schimbat, 25 de lei, dar supapa e mai scumpa si nu as vrea sa o schimb degeaba.
O sa fac comanda la un scanner OBD 2 si o sa fac eu diagnoza, ca deja am facut 2 fara sa rezolv nimic.
Titlu: Re: Probleme pornire
Scris de: T. Carmen din Ianuarie 30, 2016, 08:16:50 p.m.
Masoara presiunea in rampa injectoarelor.  Filtrul de benzina a fost inlocuit?
Deci nu ai avut caldura, dar ai inlocuit senzorul de temperatura? Trebuia inlocuit termostatul, nu senzorul de temperatura.
Daca era eroare inregistrata  pe senzorul de temperatura, da, trebuia inlocuit.
Daca stai cu senzorul de temperatura in pahar, ce vrei sa-ti indice? Termostatul se verifica asa cum ai mentionat.
Scoate furtunul (cel din fata) de pe supapa. Dupa 2-3 minute ar trebui sa auzi un tacanit. Daca nu diagnoza sa vezi ce eroare este inregistrata.
Nu, nu are nicio legatura cu pornirea greoaie si  ,,cade in nas" asa cum ai spus tu.
Titlu: Re: Probleme pornire
Scris de: ciprian95 din Ianuarie 30, 2016, 08:31:08 p.m.
Am pus senzorul in apa fierbinte, dupa care am pus contactul, acul de la temperatura nu s-a clintit, cum altfel sa incerc fara diagnoza? urmeaza sa schimb filtrul de benzina.
Am avut in trecut probleme cu un injector, dar a fost inlocuit si s-a rezolvat.


O sa fac cum ai zis, sa scot acel furtun, dar mai exact ce face supapa aceea?
Titlu: Re: Probleme pornire
Scris de: T. Carmen din Ianuarie 30, 2016, 08:47:03 p.m.
 Preia vaporii de benzina din rezervor si ii reintroduce in admisie.
Titlu: Re: Probleme pornire
Scris de: Ralluk din Martie 10, 2016, 12:55:14 p.m.
Am o skoda fabia an 2002, si de ceva timp imi face probleme dimineata la pornire. Porneste de la prima cheie, dar cu intreruperi ( se balbaie pana porneste) si apoi se tureaza la 1500 ture, sta asa ceva timp si apoi scad turatiile, ajungand la 1000 ture dupa vreo 2 minute.
 Ce ar avea??? si ce sa-i fac??? unde sa ma duc cu ea????
Titlu: Re: Probleme pornire
Scris de: marcix din Martie 10, 2016, 01:08:37 p.m.
acum e inca o perioada rece si motorul are soc automat,e normal sa porneasca in ture mari si sa revina la ture normale dupa 2-10 minute (in functie de temperatura).Incearca cat este rece sa pui contactul de mai multe ori pt a se incalzi bujiile (daca este diesel) sau pentru a-si trage combustibil.


problema ta pare sa fie ori de la electromotor sa fie dusi carbunii ori de la bujii


recomandarea mea este sa apelezi la cineva care face diagnoza si fa un test si foloseste combustibil de calitate superioara vei simti o diferenta mare
Titlu: Re: Probleme pornire
Scris de: robertrobby96 din Aprilie 14, 2016, 05:06:05 p.m.
Salut. Sunt posesorul unei skoda fabia 1 1,4 16V 75CP, motor BBY. Am o problema cu pornirea. Nu porneste mereu la prima cheie. Electromotorul invarte,dar nu porneste. Am bagat masina pe tester si am avut 2 erori: P1338 Senzor arbore cu came banc 1 - Intrerupere/Scurtcircuit si P0322 Senzor pozitie arbore cotit - Fara semnal. Am schimbat senzorul came banc si eroarea persista. Ceva idei de la ce ar putea fi?
Titlu: Re: Probleme pornire
Scris de: T. Carmen din Aprilie 14, 2016, 07:35:21 p.m.
Ai doua erori inregistrate pe modulul Engine. Tu ai inlocuit senzorul pozitie arbori cu came, dar nu ai inlocuit si senzorul pozitie arbore cotit. Daca senzorul pozitie arbore cotit este cu probleme, pornirea va fi greoaie, sau nu va mai porni deloc.
Eroarea persista pe senzorul pozitie arbore cotit. Nu cred ca eroarea este pe senzorul pozitie arbori cu came, deoarece a fost inlocuit.
Titlu: Re: Probleme pornire
Scris de: robertrobby96 din Aprilie 15, 2016, 01:30:32 p.m.
Eroarea pentru senzorul pozitie arbore cotit nu a reaparut. Persista cea de arbore cu came
Titlu: Re: Probleme pornire
Scris de: #PIT din Aprilie 15, 2016, 02:14:45 p.m.

Inainte sa schimbe senzorul de pozitie de la axul cu came oare baetii au verificat cablajul senzorului/continuitatea acestuia?

Vezi ca s-ar putea sa fi schimbat degeba acel senzor daca cablurile ce duc la senzor sunt intrerupte.
Titlu: Re: Probleme pornire
Scris de: robertrobby96 din Aprilie 18, 2016, 11:51:46 p.m.
nu au verificat. am ajuns singur la concluzia ca problema era de la cabluri... bani dati degeaba
Titlu: Re: Probleme pornire
Scris de: Avenger din Aprilie 19, 2016, 01:41:49 p.m.
tipic majoritatii serviceurilor noastre. :-S
Titlu: Re: Probleme pornire
Scris de: ghighistar din Iulie 03, 2016, 09:42:03 p.m.
Salutare tuturor!

De ceva timp, asa cum spune si numele topicului, am probleme la prima pornire a fabiei. Problema se manifesta in felul urmator: cand dau la automat prima oara dimneata, turatia motorului "pornit" este undeva sub 900rpm (in vremea cand nu avea problema se ducea pana la 1200rpm si statea acolo pana cand se incalzea) timp de 3-4 secunde dupa care urca la 1200rpm si toate sunt bune si frumoase. Uneori nu reuseste sa stea in acea valoare de 600-800rpm si moare motorul. Cand moare motorul la a doua cheie porneste bine si nu mai are nicio problema.Initial am crezut ca e din cauza ca nu am adaptat clapeta de acceleratie cu vag-com dupa curatare, ci doar prin metoda cu borna bateriei scoasa si apoi pus contactul 30sec.
Am cumparat o interfata ca am considerat ca e cazul sa am una in casa pentru orice eventualitate si am facut adaptarea clapetei si am sters erorile de mult timp stocate in calculator.
Problema nu s-a rezolvat eroarea fiind urmatoarea:
17769 - Cylinder 3 Ignition Circuit
P1361 - 35-10 - Open Circuit - Intermittent
16687 - Cylinder 3
P0303 - 35-10 - Misfire Detected - Intermittent
Readiness: 0010 0001

Am trecut la a schimba bobina de pe cilindrul 3 cu cea de pe 1. Nicio rezolvare. Am schimbat bujia intre 3 si 2 -> nicio rezolvare. Am cumparat bujie noua pentru cilindrul 3 si filtru de benzina sa il schimb -> nicio rezolvare. Dupa ce am montat bujia noua motorul a pornit la fel de greu si a emis aceeasi eroare. Dupa aceea am facut un drum de 100 km spre casa parintilor si am vazut ca nu am mai avut nicio eroare.

Astazi cand am pornit masina, a pornit la fel de greu (ca si cum ar porni in 2pistoane din 3) dar nu am mai avut eroare stocata pe bord. Dupa un alt drum de 100km singura eroare stocata a fost:
16804 - Catalyst System; Bank 1
P0420 - 35-00 - Efficiency Below Threshold

Asa cum mi-a recomandat si Doru, m-am programat la un test de compresie sa vad daca am o problema pe pistonul 3. Totusi, programare este abia joi si asteptarea ma omoara.

Aveti cumva alte idei de ce ar porni atat de greu la prima cheie. Restul pornirilor pe toata perioada zilei sunt perfecte iar masina merge foarte bine, foarte foarte rar simt lipsa de putere a motorului (cel mai probabil mi se pare pentru ca cei mai multi km ii fac cu o alta masina care are ceva mai multi caluti).

In afara de acel test de compresie aveti si alte idei legate de pornirea greoaie a skodei? O alta chestie care nu o inteleg este de ce atunci cand am avut eroarea de misfire sau de catalyst nu mi s-a mai aprins martorul "check engine". Martorul l-am resetat cand am sters toate erorile cand am primit interfata si am facut adaptarea clapetei.

O alta chestie ar fi legata de manualul de service in care specifica unghiul de inclinare a clapetei cand motorul sta la relanti avand temperatura mai mare de 80grade: 1-6% (grupul 003). In aceasta situatie la mine valoare era sub 1%. Si tot la fel, cand am incercat sa mai verific diversi senzori, am observat inca ceva legat de sonda lambda dar nu mai imi aduc aminte, iar logul este salvat in calculatorul de serviciu care nu il am acum cu mine.

Orice raspuns este bine venit! Va multumesc!
Titlu: Re: Probleme pornire
Scris de: A V A T A R din Iulie 04, 2016, 10:01:00 a.m.
Hmm...ori sonda Lambda a 2a e dusa, ori - si ma tem ca asta ar putea fi - catalizatorul insusi, Ionut...

Preiau info de pe alt forum si astfel poti face singur aceste verificari si interogari, revenind cu valori noi:

BLOC 033 PRE-CAT OXYGEN SENSOR CONTROL

Mergeti in blocul 033.Valoarea data in Field 1 este reprezinta controlul sensorului O2 pre-cat.Aceasta valoare trebuie sa fluctueze cel putin cu 2% in intervalul -10% si +10%

BLOC 036 POST-CAT OXYGEN SENSOR CONTROL

Mergeti in blocul 036( acest test trebuie facut in basic settings si nu in measuring blocks).Apasati si tineti asa pedala de frana ptr ca testul sa se autoinitieze.Turatia motorului ar trebui sa creasca la cca 1400rpm.In Field 1 este valoarea voltajului pe sensorul post-cat.Trebuie sa fluctueze usor intre 0 si 1V.Field 4 va spune de asemenea" TEST ON/OFF" inainte sau in timp ce testul ruleaza si de asemeni "B1-S2 OK" ( sensor bun) sau "B1-S2 NOT OK" ( sensor terminat) dupa ce testul s-a terminat.Ridicati piciorul de pe pedala de frana dupa ce testul s-a terminat.

BLOC 034 AGING OF PRE-CAT OXYGEN SENSOR ( VARSTA SENSORULUI DE 02 PRE-CAT)

Mergeti in blocul 034( testul trebuie facut in basic settings si nu in measuring blocks).Apasati si tineti asa pedala de frana.Turatia motorului ar trebui sa urce la cca 1400 rpm.In Field 1 este turatia motorului.In Field 2 este temperatura catalizatorului.Valoarea din Field 3 spune cat de imbatranit este sensorul O2.In Field 4 va aparea ca si in blocul 036 "test on/off" , "B1-S1 OK" sau B1-S1 NOT OK".Valoare care ne da gradul de imbatranire al sensorului trebuie sa fie deasupra de 0,80.Valoare ptr un sensor nou este 1.99.Valoarea scade odata cu varsta sensorului.Ridicati piciorul de pe pedala de frana dupa terminarea testului.

BLOC 046 CATALYTIC CONVERTER ( VERIFICAREA CAT-ULUI DACA MAI E BUN SAU NU).

Mergeti in blocul 046 ( testul trebuie facut in basic setting si nu in measuring blocks).TESTUL 034 TREBUIE FACUT IMEDIAT INAINTE DE ACEST TEST (046) ACESTA SA SE POATA AUTOINITIALIZA.

Apasati si tinesi asa pedala de frana ptr ca testul cat-ului sa porneasca automat.( cat-ul trebuie sa se incinga la cca 400 grade C ca sa se obtina o citire exacta).Turatia motorului ( Field1) trebuie sa creasca la cca 1400 rpm.Field 2 este temperatura cat-ului.Aceasta de asemeni se va ridica in timpul testului.Field 3 arata capacitatea de conversie a catalizatorului ( starea lui).Daca cat-ul este bun atunci valoarea tre sa fie undeva sub 0.50 la terminarea testului.Field 4 va indica daca cat-ul mai este sau nu bun si anume "CAT B1 - OK" sau "CAT B1 - NOT OK".Ridicati piciorul de pe pedala de frana imediat ce testul se termina.
Titlu: Re: Probleme pornire
Scris de: ghighistar din Iulie 04, 2016, 11:38:57 a.m.
Multumesc de raspuns.  Cand se va intoarce sotia in seara cu masina o sa fac testul ca abia este si motorul cald in momentul respectiv.  Problema asta cu catalizatorul imi apare foarte rar,  dar pentru linistea mea o sa fac si testul.

Curiozitatea cea mai mare o am legata de pornire... Cum o fac sa porneasca ca alta data :))

Trimis de pe al meu ASUS_Z00ED folosind Tapatalk

Titlu: Re: Probleme pornire
Scris de: ghighistar din Iulie 05, 2016, 08:35:17 p.m.
Am reusit sa fac si eu testele. Astfel:
- BLOC 033 PRE-CAT OXYGEN SENSOR CONTROL - varia intre 2% si -4%
- BLOC 036 POST-CAT OXYGEN SENSOR CONTROL - B1-S2 OK
- BLOC 034 AGING OF PRE-CAT OXYGEN SENSOR - OK
- BLOC 046 CATALYTIC CONVERTER - CAT B1 - NOT OK - pe toata perioada testului campul 3 din blocul 046 a stat la valoarea 0.

Nu am reusit sa fac testul decat mentinand turatia undeva intre 2800-3100rpm. Testele le-am efectuat de doua ori si rezultatele au fost aceleasi. Maine o sa ma duc si la testul de compresie sa vad ce zice ca parca vad ca fac parastas la masina si gata.

O alta chestie care nu o inteleg: daca am eroare de "Misfire detected" sau "Catalyst" de ce nu se aprinde indicatorul de check engine in bord?
Titlu: Re: Probleme pornire
Scris de: T. Carmen din Iulie 05, 2016, 11:14:55 p.m.
Daca martorul MIL nu se aprinde  la punerea contactului, posibil ledul este ars. Daca masina a fost achizitionata recent, sigur este astupat, probabil o guma de mestecat.
Titlu: Re: Probleme pornire
Scris de: A V A T A R din Iulie 05, 2016, 11:27:32 p.m.
BLOC 046 CATALYTIC CONVERTER - CAT B1 - NOT OK - pe toata perioada testului campul 3 din blocul 046 a stat la valoarea 0.

Asadar, CAT-ul este istorie, e nevoie de unul nou. Si nu e ceva chiar ieftin !
Titlu: Re: Probleme pornire
Scris de: T. Carmen din Iulie 05, 2016, 11:59:06 p.m.
Cred ca sunt probleme si cu supapele pe cilindrul 3.
Kitul de reparatie include chiulasa plus catalizatorul. Subdimensionat, iar din aceasta cauza se ard supapele.
Titlu: Re: Probleme pornire
Scris de: ghighistar din Iulie 06, 2016, 09:23:09 a.m.
Legat de CAT, voi mai astepta, sa vad si alte probleme...in ultima perioada masina face in jur de 5000km/an fata de 15-20k cat faceam inainte. Martorul din bord se aprinde la punerea contactului si se stinge dupa ce pornesc masina. Cineva care a patit la fel ca mine (ca din ce inteleg de pe forumuri nu sunt singurul) poate sa imi spuna cate ceva legat de costuri de reparatie fara CAT?

Multumesc!
Titlu: Re: Probleme pornire
Scris de: ghighistar din Iulie 29, 2016, 11:51:57 p.m.
Salutare,

Nu am mai apucat sa postez de ceva timp problemele cu skodita veche asa ca in seara asta am facut o noua diagnoza. Erorile sunt urmatoarele:
5 Faults Found:
17564 - Manifold Pressure Sensor (G71)
P1156 - 35-10 - Open/Short to Ground - Intermittent
17769 - Cylinder 3 Ignition Circuit
P1361 - 35-10 - Open Circuit - Intermittent
16687 - Cylinder 3
P0303 - 35-10 - Misfire Detected - Intermittent
16825 - EVAP Emission Control Sys
P0441 - 35-10 - Incorrect Flow - Intermittent
16804 - Catalyst System; Bank 1
P0420 - 35-10 - Efficiency Below Threshold - Intermittent
Readiness: 0000 0000

Masina a facut de vreo doua ori probleme in mers (pierdere de putere) dar s-a rezolvat prin oprirea si repornirea motorului (a fost condusa de altcineva masina asa ca asta e tot ce stiu ca s-a intamplat). Ultimul drum facut a fost pe autostrada si a mers lejer cu 150km/h cei 50km cat are disponibil A3. Totusi tind sa cred ca daca aveam probleme de compresie nu ar fi trebuit sa nu mai traga bine si consumul sa fie mult mai mare?

Aveti idee unde este localizat senzorul MAP la fabia 1.2 bme? Sper sa gasesc un tutorial despre curatarea acestuia sa vad daca cumva din cauza acestuia am relative probleme la pornire (acum porneste aproape ok - nu se duce chiar in 1200rpm dar undeva la 900 sta putin si apoi se tureaza mai mult). Ma gandeam sa schimb si doua injectoare intre ele sa vad daca cumva ar fi vreunul cu mici probleme. O alta persoana imi spunea ca s-ar putea sa fie senzorul de turatie care ar duce la probleme de pornire dar eu nu am nicio eroare de la el.

Voi ce parere aveti?
Titlu: Re: Probleme pornire
Scris de: A V A T A R din Iulie 30, 2016, 11:20:22 a.m.
Sunt inca probleme legare de bujie / fisa No 3, canistra de recirculare vapori combustibili, sonda lambda 1, respectiv DOAR cu senzorul de presiune de pe admisie. Eu cu asta as incepe, apoi cu problema de pe cil 3.
MAP-ul e un MAF mai rudimentar, se afla in proximitatea filtrului de aer, e o sarma mufata mai degraba :))
Titlu: Re: Probleme pornire
Scris de: ghighistar din Iulie 30, 2016, 11:25:41 a.m.
Astazi voi incerca sa demontez senzorul de presiune si sa il curat. Am inteles ca la motorul cod bme este amplasat pe galerie in zona pasagerului si nu sub clapeta de acceleratie cum este la celelalte motoare 1.2. Este corect?

Legat de canistra de recirculare chiar nu stiu unde ar fi si cred cumva ca as putea avea probleme de acolo deoarece un alt coleg cu octavia 1.6 avea aceleasi simptome ca fabia mea la pornire. Doar ca am tot cautat pe unde ar fi si cum sa il testez sa vad daca asta ar fi problema. Puteti sa ma indrumati cumva?

Trimis de pe al meu ASUS_Z00ED folosind Tapatalk

Titlu: Re: Probleme pornire
Scris de: A V A T A R din Iulie 30, 2016, 11:36:37 a.m.
Pt EVAP CAN citeste aici:
http://www.samarins.com/glossary/purge-valve.html (http://www.samarins.com/glossary/purge-valve.html)

Si citez dintr-o sursa Briskoda:

"G71 is part of a combined pressure/temperature sensor. It is located on the inlet manifold below the throttle control unit. It has a four pin connector.

If it's not the sensor itself, then check the brown/blue wire that runs from pin 3 of the G71 connector to pin 96 of the ECU."

Iar Ross-Tech adauga...:

"On certain smaller Engines we've seen cases where a buggy Engine Control Unit Firmware can cause these fault codes, additionally there are known Problems with the Timing Chain Tensioners which can also result in these fault codes. Please refer to the related TPL/TSB for more instructions."


Pt localizare, vezi documentatia aferenta 1.2 BME:
http://workshop-manuals.com/skoda/fabia-mk1/power_unit/12/40;_47_kw_mpi_engine/mixture_preparation_system_electronic_inj.gas/fuel_injection_system/overview_of_fitting_locations/for_engines_with_identification_characters_azq_bme/ (http://workshop-manuals.com/skoda/fabia-mk1/power_unit/12/40;_47_kw_mpi_engine/mixture_preparation_system_electronic_inj.gas/fuel_injection_system/overview_of_fitting_locations/for_engines_with_identification_characters_azq_bme/)
Titlu: Re: Probleme pornire
Scris de: ghighistar din Iulie 30, 2016, 11:41:38 a.m.
Multumesc de raspuns!

M-am lamurit cu valva cum se testeaza dar va trebui sa o si gasesc... O sa caut printr-un manual de service

Trimis de pe al meu ASUS_Z00ED folosind Tapatalk

Titlu: Re: Probleme pornire
Scris de: T. Carmen din August 01, 2016, 11:12:39 p.m.
(http://i64.tinypic.com/15yu8m.jpg)
Titlu: Re: Probleme pornire
Scris de: ghighistar din August 08, 2016, 09:52:59 a.m.
Salutare,

Multumesc pentru informatie T.Carmen. Am aflat care este valva din manualul de service si am testat-o inainte de a porni masina si era inchisa. Apoi nu am mai stat sa vad daca deschide in timp sau ceva de genu pentru ca mi-am adus aminte ca la un moment dat am ajuns pe rezerva cu benzina ca m-am enervat intr-o benzinarie unde erau toate statiile de alimentare ocupate si respectivii stateau la cafele si altele.

In alta ordine de idei am urmat sfatul lui Doru si am curatat senzorul MAP. L-am cautat ceva timp deoarece in cartea service este indicat ca fiind sunt clapeta de acceleratie dar de fapt el este amplasat in partea stanga a motorului pe galerie daca stai in fata motorului cu capota ridicata. L-am curatat si apoi cand am dat o cheie peste 4-5 ore cand am cosiderat ca motorul este rece. A pornit mai bine, s-a turat direct la 1000rpm si apoi dupa o secunda a urcat la 1200rpm. Dupa o saptamana cand am ajuns din nou acasa am zis sa vad cum porneste si din nou la fel. Ma bucurasem ca am considerat ca am scapat de problema. Dar nu, ieri cand a pornit-o sotia a urcat doar la 750-800rpm si apoi s-a dus la 1200rpm. Am zis ca asta e se mai intampla. Am facut un drum de 150km fara nicio problema. De dimineata cand am dat la automat din nou aceeasi chestie 750rpm pentru 1-2secunde si apoi a urcat la 1200rpm. Am plecat la drum si dupa 1 km cand  a trebuit sa ocolesc pe cineva, in treapta a doua putin subturata a inceput sa mearga in suturi. Am luat piciorul de pe acceleratie si am inceput sa accelerez usor progresiv si a fost ok apoi dar dupa alti 500m din nou a facut la fel cand am ocolit pe cineva cu motorul avand undeva pana in 2000rpm. Dupa ce m-am oprit la un magazin sa fac cateva cumparaturi am plecat la drum si am zis sa repet ideea cu subturarea usoara intre 1500 si 2000 rpm. De data aceasta a mers frumos fara nciun sut nimic. Cand am ajuns la serviciu am zis sa fac o scanare si aveam aceleasi erori ca alta data:

3 Faults Found:
17769 - Cylinder 3 Ignition Circuit
P1361 - 35-10 - Open Circuit - Intermittent
16687 - Cylinder 3
P0303 - 35-10 - Misfire Detected - Intermittent
16555 - Fuel Trim; Bank 1
P0171 - 35-10 - System Too Lean - Intermittent
Readiness: 0000 0000

Deja nu stiu ce sa mai zic. Am impresia ca masina asta este ca un mos batran. Daca se trezeste morocanos (masina porneste subturata) face figuri. Daca se trezeste bine (masina porneste la 1000-1200rpm) merge bine apoi indiferent de distanta.

Oare totusi senzorul de aer sa aiba probleme in a recunoaste temperatura/presiunea si trimite informatii eronate calculatorului? Chiar nu mai stiu la ce sa ma gandesc.
Titlu: Re: Probleme pornire
Scris de: ghighistar din August 10, 2016, 05:18:24 p.m.
Salutare,

Pentru eroarea 16555 postata anterior in ross-tech imi spune ca trebuie verificat senzorul g70 (MAF) dar eu nu-l gasesc in cartea service. Senzorul G71 l-am curatat cu saptamana inainte. Imi poate spune cineva unde este senzorul G70 sau este unul si acelasi cu G71?
Titlu: Re: Probleme pornire
Scris de: ghighistar din August 26, 2016, 03:56:50 p.m.
Salutare,

Tocmai ce am venit de la service unde am efectuat testul de compresie al motorului. Supriza este ca motorul a avut 15bar pe toti cilindrii. Din pacate problema cu relantiul la pornire inca persista si nu pot sa imi dau seama de la ce ar putea fi. Baietii de la Avia ziceau ca ar putea fi injectorul de pe cilindrul 3 (daca tot am eroarea mereu pe cilindrul 3) sau pompa de benzina. Totodata ei spuneau ca daca nu am consumabile originale la fel ar putea avea probleme. Chiar nu stiu ce sa mai zic si ce sa mai incerc. Voi mai aveti vreo parere legata de ce ar trebui sa mai incerc?
Titlu: Re: Probleme pornire
Scris de: M i c u t z u din August 26, 2016, 04:06:41 p.m.
Asta cu acele consumabile de origine e de "porc".E o aberatie!Ai fost la Avia Pantelimon?
Titlu: Re: Probleme pornire
Scris de: ghighistar din August 26, 2016, 04:25:35 p.m.
Legat de consumabile stiu ca ei spun mereu ca daca nu sunt originale poti avea probleme, dar am luat pe masina exact ce a fost inainte deci nu cred ca asta e problema. Am fost la Avia Motors din Militari (era foarte aproape de serviciu)
Titlu: Re: Probleme pornire
Scris de: ghighistar din August 29, 2016, 11:47:17 p.m.
Salutare!

Am observat de la o vreme ca sunetul motorului nu mai este ca inainte si are un mic tacanit la relanti. Asta am observat de cateva zile de cand circul un pic mai des cu ea. Masina are pe bord 176000. Acum intrebarea este: tachetii sau lantul de distributie? Se poate ca sa fie lantul si tot din cauza lui subturarea la pornire,  mai ales ca are compresia buna?
Titlu: Re: Probleme pornire
Scris de: A V A T A R din August 30, 2016, 10:22:39 p.m.
Verifica nivelul de ulei. Posibil ca ungerea tachetilor sa nu fie accordingly... Nu cred sa fie de la lant.
Titlu: Re: Probleme pornire
Scris de: ghighistar din Septembrie 01, 2016, 03:04:30 p.m.
Am verificat, nivelul este la jumatate. O sa mai monitorizez sunetul de pornire.

Intrebarea mea ramane in continuare: de la ce pot probleme doar la prima pornire, daca pana si compresia este ok?
Titlu: Re: Probleme pornire
Scris de: A V A T A R din Septembrie 01, 2016, 10:49:22 p.m.
- Pompa de benzina nu face presiunea necesara
- Filtrul de benzina nu are specifiicatiile corecte (bari)
- Clapeta de acceleratie cu probleme
- Clapeta admisie de aer blocata pe inchis
Titlu: Re: Probleme pornire
Scris de: T. Carmen din Septembrie 03, 2016, 06:57:13 p.m.
Cred ca sunetul provine de la lantul de distributie.
http://autonapoca.ro/motoare-de-evitat-de-la-grupul-vag/ (http://autonapoca.ro/motoare-de-evitat-de-la-grupul-vag/)


Titlu: Re: Probleme pornire
Scris de: ghighistar din Septembrie 05, 2016, 10:53:02 a.m.
Se pare ca problema era de la ulei (era la nivel minim). Acum am completat si motorul toarce in continuare frumos. In continuare am problema cu pornirea (porneste subturat) si am vazut ca dupa ceva timp am avut o eroare stocata in bord. Aceasta eroare se referea doar la bobina in sine (17769/P1361 - Cylinder 3 Ignition Circuit: Open Circuit), nu a stocat si eroare de missfire.

O sa cumpar o bobina noua si o sa o montez pe cilindrul 3 sa vad daca se schimba situatia (oricum e bine ca sa am o bobina cu mine oricand avand in vedere surprizele de pana acum)  si daca nu se rezolva, ma poate ajuta cineva cu o schema sau cum pot verific circuitele de la bobina la etajul de comanda?

L.E: Apropo: pana acum ma comandat numai bobine beru. Sa incerc cu altceva gen Bosch sau Valeo? Intreb asta deoarece in manualul de service era specificat sa se verifice rezistenta bobinelor intre pinii 2 si 3 si ca valoare ar trebui sa fie undeva la 370...410ohmi. Eu am masurat la doua bobine din 3 si la ambele aveam aproape aceeasi valoare de aproximativ 3kohmi. Sa fie stricate oare bobinele? Dar cum de functioneaza foarte bine motorul in rest (motorul merge rotund si trage bine).

Multumesc!
Titlu: Re: Probleme pornire
Scris de: A V A T A R din Septembrie 05, 2016, 11:06:47 a.m.
Beru ca marca este peste Bosch sau Valeo...nu am vazut inca toastere Beru si nici centuri de siguranta Beru ;)
Titlu: Re: Probleme pornire
Scris de: ghighistar din Septembrie 07, 2016, 08:57:24 a.m.
Salutare,

In dimineata asta am zis sa fac o incercare.... am cumparat o bobina noua si am montat-o pe cilindrul 3 unde aveam problema mentionata in diagnoza. Am dat la cheie si rezultatul a fost acelasi -> porneste la sfert dar sta subturata la 500rpm si dupa 2 secunde urca la 1200rpm.

Daca era presiunea din pompa nu trebuia sa am eroare si pe alti cilindri?

Cum pot verifica clapeta de admisie si de acceleratie?

Nu se poate sa fie o problema de lipitura rece undeva astfel incat atunci cand sta masina mai mult timp oprita sa faca greu contact si pe masura ce diferenta de potential de pe lipitura solicita zona cu problema, aceasta usor usor sa se incalzeasca si sa lucreze corect?

Intreb asta deoarece nu stiu ce sa mai fac: motorul merge rotund, trage foarte bine chiar si pana la 5500rpm, compresia e buna...nu mai am nicio idee.
Titlu: Re: Probleme pornire
Scris de: ghighistar din Octombrie 30, 2016, 06:24:37 p.m.
Salut,

Nicio idee pentru problemele pe care le am cu masina? Se pare ca odata cu inrautatirea vremii uneori sta mai mult timp subturata.
In seara asta am avut timp sa fac si o noua diagnoza dar am aceleasi erori care mi-au mai aparut in trecut:
Faults Found:
16804 - Catalyst System; Bank 1
P0420 - 35-10 - Efficiency Below Threshold - Intermittent
17769 - Cylinder 3 Ignition Circuit
P1361 - 35-10 - Open Circuit - Intermittent
16687 - Cylinder 3
P0303 - 35-10 - Misfire Detected - Intermittent
16555 - Fuel Trim; Bank 1
P0171 - 35-10 - System Too Lean - Intermittent
16555 - Fuel Trim; Bank 1
P0171 - 35-00 - System Too Lean
Readiness: 0000 0000

Nu pot sa inteleg eroarea de system too lean: odata este eroare certa si alta data este eroare intermitenta. Poate fi pompa de benzina? Poate sa ma ajute cineva sau sa ma indrume catre cineva unde pot testa pompa de benzina?
Titlu: Re: Probleme pornire
Scris de: ghighistar din Noiembrie 14, 2016, 03:08:10 p.m.
Salut,

Ca urmare a erorilor mentionate in posturile anterioare m-am gandit la urmatoarea idee: tot timpul are eroare pe ultimul cilindru, cilindru care este cel mai indepartat de intrarea benzinei in rampa, iar cea de-a doua eroare este legata de amestec prea sarac. In acest fel m-am gandit ca masina la pornire are doua cazuri: trage aer fals pe undeva sau pompa nu face suficienta presiune. Am verificat vizual conductele tur si retur din compartimentul motor in privinta aerului fals, nicio problema. Am zis sa ma risc si sa ma duc sa cumpar un motoras de pompa de benzina sa vedem ce se intampla. Pe internet este un clip in care un strain explica pe limba lui cum se schimba motorasul din pompa de benzina, clip pe care l-am urmarit cu interes si am procedat intocmai.  Acum masina porneste la fel ca atunci cand ne-am cunoscut -  la sfert de cheie si 1000rpm stabil.  :O) #:-S <:-P

Singur minus care a aparut in urma schimbarii: noul motoras parca e mai galacios fata de cel vechi, dar isi face treaba foarte bine si asta este cel mai important.

Va multumesc pentru parerile si sugestiile postate la problemele legate de pornire anterior.
Titlu: Re: Probleme pornire
Scris de: A V A T A R din Noiembrie 14, 2016, 10:37:02 p.m.
Si noi multumim pentru ca ai prezentat deznodamantul la problema ce te-a chinuit o vreme...de bun augur pentru alti posibili viitori ghinionisti.
Titlu: Re: Probleme pornire
Scris de: Tikonak din Mai 24, 2017, 06:53:34 p.m.
Salutare...sunt nou pe forum iar dacă am postat unde nu trebuie nu ma înjurați  :015: .Am achiziționat de curând o Fabia din 2002 1,4 101 cai toate bune și frumoase pana azi când am ieșit de la servici pornesc motorul turometrul fluctua destul de urat,mașina trepida,in bord s-au aprins martorii check engine+EPC+controlul tracțiunii,pedala de acceleratie nu funcționa(era apăsată la maxim și nu făcea nimic) după vreo 3,4 reporniri mașina își revine dar rămâne aprins check...am mers imediat la un prieten care deține un tester și a zis ca era o eroare ceva de debit(am șters-o)nu am înțeles eu bine și cred-ca nici el :-w ...a mai avut cineva problema asta?
Titlu: Re: Probleme pornire
Scris de: T. Carmen din Mai 27, 2017, 12:43:31 p.m.
Posteaza te rog, eroarea asa cum apare ea pe vcds.

Titlu: Re: Probleme pornire
Scris de: zoli_ludus din Decembrie 27, 2017, 02:25:25 p.m.
Salut. Detin o skoda fabia din 2000, 1.4, 8 valve, benzina, 50 KW, cod motor ATZ. Problema este urmatoarea: 1. La pornirea la rece (dupa ce sta motorul cateva ore, sau de pe o zi pe alta), de obicei daca este mai racoare, daca pornesc motorul si dau sa plec de pe loc imediat de la pornirea motorului, moare motoul. Daca turez mult (peste 3000) si "ma joc" cu ambreiajul pot sa-l pacalesc sa nu moara, dar "da in nas", trage sacadat cateva secunde, dupa care isi revine. 2. Daca, dupa pornirea motorului, raman pe loc 2-3 min, la ralanti, pot pleca de pe loc fara probleme (mentionez ca turometrul nu oscileaza la ralanti). 3. Daca pornesc motorul la rece, si la cateva secunde dupa pornirea motorului, stand pe loc, turez undeva pana la 3000 ture, daca ridic piciorul de pe acceleratie, turometrul coboara pana moare motorul. Imediat, la a doua pornire nu se mai intampla asta. A fost testata masina fara sa dea teserul nici o eroare. Am schimbat bujii, am verificat bobina de inductie, am verificat conductele pe traseul aerului de admisie, am schimbat filtrul de aer si de benzina, totul ok. Clapeta de acceleratie a fost curatata si adaptata cu testerul. Ce poate fi ? Multumesc.
Titlu: Re: Probleme pornire
Scris de: T. Carmen din Decembrie 27, 2017, 09:51:46 p.m.
Curata MAP-ul si injectoarele.
Pastila din interiorul MAP, cu alcool izopropilic.