Salut Liviu
Nu, nu trebuie demontata fuzeta
Adica se poate demonta doar ansamblul arc - amortizor fara a mai demonta si planetara, butuc roata ... (daca la asta te referi)
Adica este destul loc de ''manevra'' astfel incat sa poata fi desfacut surubul care tine fixat amortizorul in fuzeta, apoi se apasa pe fuzeta si se scaote ansamblul arc - amortizor din fuzeta si apoi se desfac cele trei suruburi ale flansei de pe caroserie si cam asta este tot
Dar sa te pregatesti de o ''surpriza'' daca vrei sa umbli pe acolo
Si anume
Suruburile care strang si tin fixat amortizorul in fuzeta (1 stg + 1 dr) ... cand le vei desface te vei lua cu mainile de cap fiindca sunt destul de ruginite si mancate de rugina, aproape jumatate din grosimea lor
Sunt mancate de rugina exact acolo in locasul de strangere pe fuzeta, nu ai cum sa constati asta ''ochiometric'' , fara a le desface
Asa ca, daca nu le-ai inlocuit niciodata, cumpara-le in prealabil, pt ca daca nu le cumperi o sa stai cu masina desfacuta pana iti vin si suruburile alea (nu prea le are nimeni pe stoc, de obicei vin la comanda)
Eu le-am schimbat acim doi ani, cand am inlocuit amortizoarele
Cand le-am vazut cat erau de ruginite ... nu am mai avut curajul sa le refolosesc pt ca exista riscul sa se rupa ... si restul este poveste, adica probabilitatea de a se rupe acel surub in mers, iar la o groapa mai puternica sa sara amortizorul din fuzeta ... si restul este imaginatie ... mica, dar se poate intampla
Cum am ajuns la concluzia ca trebuie schimbate arcurile
-> Acele trosnituri in volan, in special la virare dreapta a rotilor
Initial am crezut ca sunt rulmentii flanselor de vin, rulmenti care nu aveau nici 2 ani vechime, Lemförder
Iar daca puneai mana pe arc si altcineva rotea de volan, se resimteau foarte clar acele trosnituri in arcuri
Asa ca am schimbat rulmentii ''vechi'' cu altii noi, KYB, care au fost si gresati suplimentar cu vaselina
Cum am dat masina jos de pe elevator, la nici macar 2-3 km facuti de la plecarea din service au reaparut acele trosnituri
M-am intors la mecanic, a verificat si a tras din nou de toate cele (bucsi, bielete, pivoti, planetare ...) si nimic
Singura mea explicatie este acea rugina (superficiala) din capatul arcurilor, exact pe spira care se aseaza pe ''talerul'' rulmentului
Rugina care bineinteles ca a fost indepartata si apoi vopsit arcul in acea zona
Asa ca, singura explicatie ar fi ca din cauza ruginii sa se fi creat mici denivelari in zona aceea astfel incat arcul nu mai face o priza foarte buna si completa cu talerul rulmentului si din cauza asta se misca si arcul putin, adica se misca inainte de a se misca in acelasi timp cu rulmentul si de aici apar si acele zgomote sau trosnituri
Sper ca m-am facut inteles
Explicatia asta, mecanicul a acceptat-o dar cu oarecare rezerva ... dar nici el nu gaseste alte cauze
In rest, arcurile sunt ok, adica masina sta bine, nu este nici aplecata de bot, nici ridicata, nici decalaje stg dr, distanta dintre roata si aripa este destul de generoasa ... nimic altceva
O porcarie, cand ma gandesc ca trebuie sa le schimb
Initial am sa le schimb doar pe cele de pe fata
Sper sa nu stea masina ca in ''pimp my ride'' , adica ridicata de bot
Dar vad eu ... ori mai ajustez scaunul pe inaltime
(glumesc) ori le schimb imediat si p'alea de pe spate