Salutare,
Aceiasi problema la franare cu discuri Brembo la mai putin de 10.000 km de cand le-am montat.
Urmeaza operatiunea descrisa de tine.
Bafta!
Dati-mi voie sa vin cu niste completari la cea ce s-a scris pana acum:1.Daca n-ati mai auzit de chestiunea asta, va spun eu ca sunt patit cu discuri ATE Made in China, repet rezolvata cu bunavointa nemijlocita a revanzatorului.
Eu stiam ca ATE sunt fabricate in Germania...
Nu te-ai gandit rau, doar atata pomenesc: g l o b a l i z a r e !
Cristi, de la EBC merita din plin discurile Turbo Groove...repet, DIN PLIN.
Fapt divers: traseul de ventilatie nu este radial, ci in forma de arc de cerc, cu sensul spre sensul rotatie, asadar racire perfecta ;)
Doru, din ce am citit, Turbo Groove sunt mai zgomotoase decat USR
EBC Turbo Groove: de la 4turbo
Ferodo: Colina Motors
Pe stoc avem urmatoarele tipuri de placute:
- fata Ds Performance - 550 lei/set
Unul zice ca nu exista asa ceva pentru masina mea
de acord, dar pe 2.0 TDI exista o singura varianta pe fata (312) si doar 2 variante pe spate. 345 fata si 312 spate sunt din pacate doar pe 3.6. :(( asta inseamna schimbarea etrierilor cu consecinte directe pentru nivelul de aer din buzunare.Deci eu daca am 2.0 TDI 125 KW, inseamna ca am 312 pe fata si 286 pe spate?
LE: am gresit, exista un 2.0 TDI (cel de 103 kw) care are 288 pe fata. deci la 2.0 TDI poti avea 288 sau 312 pe fata si 256 sau 286 pe fata.
Ati folosit careva placute frana Zimmermann ? Daca da, cum se comporta in exploatare?
2 % pe puntea spate.Acelasi lucru l-am patit cu discurile fata, ce dadeau vibratie deranjanta in volan la franari doar la viteze mari. Km erau aprox. 75,000 cand le-am schimbat. Voi ce credeti, au fost de vina placutele din fabrica, sau discul s-a ovalizat? Mentionez ca e la fel ca la Liviu, doar pe interior.
Ce nu "inteleg" este faptul ca grosimea placutelor interior-exterior este identica, pe exterior discul este perfect, iar pe inerior discul este sapat de placuta, ea ingropandu-se in disc. Miercuri cand voi inlocui discurile spate voi face poze.
Ce nu "inteleg" este faptul ca grosimea placutelor interior-exterior este identica, pe exterior discul este perfect, iar pe inerior discul este sapat de placuta, ea ingropandu-se in disc. Miercuri cand voi inlocui discurile spate voi face poze.
...Preurile sunt foarte bune pentru discuri, de unde le-ai luat?
Am pus discuri Ate (2x160 lei), placute Ferodo premier (100 lei/set), parca franez mai moale, dar poate se va schimba mai tarziu.
bluelion cat te-a costat , cu manopera cu tot?
@popam : Nu vrei sa incerci singur ? Eu asa as face... ;)De ce impingi omu la necaz? Daca nu a mai facut lucruri din astea e greut. In spate doar stii cum se desfac acele bolturi, trebuind sa tii contra si sa ai o fixa subtire, sa ai presa adecvata , ca daca nu, chiar iti trebuie ceva experienta. Trebuie toaletat si alte nimicuri. Pe fata, posibil sa fie imbus (de regula, dar poate sa fie si "stelata"), are nevoie de degresant, presa normala sau o improvizatie ca sa impinga pistonasul, etc. si nu in ultimul rand trebuie curatat bine de rugina si unse cu simt unele zone. Daca are de unde sa se documenteze cu etapele corecte ale operatiei, are logistica necesara si un pic de curaj, atunci sigur iasa mai bine ca la service. Timp de lucru estimat max. 2 ore.
as incerca, dar nu-s asa ocos, nu-s de meserie, nu ma bag asa numa de dragul ;) ,
radioman, am un coleg care e "meserias" rau, tot dezmembreaza...apoi iara, apoi iara, oare dece? de meserias ce-i?! :D
sau, daca era dacie, odata in fata la bloc, intelegi!?
multam de raspunsuri :)
am verificat este un fir ce duc la etrier e un fir mufat pe langa furtunasul de lichid de frana dar am la ambele roti de pe fata acel fir stie cineva de la ce este de la senzor stiam ca e numai la rota fata stanga??????Doar pe stanga.
RECENSAMANT discuri picate:
0. discurile originale picate la 170 000-175.000 (masina cumparata la 130 000) mers sportiv
1. brembo max pana in 5000 km - mers sportiv
2. ate ... n-au ajuns la 2000- mers mai cu bagare de seama (combinatie cu lucas la placute mi s-a parut ce mai buna franare)
3. zimmerman pana pe la 5000 mers moderat cu veleitati de bunicuta in ulima parte
4. discuri originale picate in 8000 km - mers de bunica cu aticipat trafic si evitat franari ca sa nu se strice luciu discului , rugaciuni inainte de culcare si la trezire, plus festanie dupa montaj. (garantie 10.000km sau 6 luni - ceea ce mi se pare aberant sa dai garantie in timp atat de mica)
5. sunt la al doilea set de discrui originale pe garantie ... masuri de precautie : nu mai misc masina din loc muuulta vreme :) Doamne ajuta!
ps: daca si astea se duc ocilez intre: vandut masina, schimbare cu sistem franare mai mare ca diametru si eventual ebc...
Asadar mare atentie la ce cumparati , conditii de garantie, unde le montati ca sa beneficiati de garantie.
RECENSAMANT discuri picate:
0. discurile originale picate la 170 000-175.000 (masina cumparata la 130 000) mers sportiv
1. brembo max pana in 5000 km - mers sportiv
2. ate ... n-au ajuns la 2000- mers mai cu bagare de seama (combinatie cu lucas la placute mi s-a parut ce mai buna franare)
3. zimmerman pana pe la 5000 mers moderat cu veleitati de bunicuta in ulima parte
4. discuri originale picate in 8000 km - mers de bunica cu aticipat trafic si evitat franari ca sa nu se strice luciu discului , rugaciuni inainte de culcare si la trezire, plus festanie dupa montaj. (garantie 10.000km sau 6 luni - ceea ce mi se pare aberant sa dai garantie in timp atat de mica)
5. sunt la al doilea set de discrui originale pe garantie ... masuri de precautie : nu mai misc masina din loc muuulta vreme :) Doamne ajuta!
ps: daca si astea se duc ocilez intre: vandut masina, schimbare cu sistem franare mai mare ca diametru si eventual ebc...
Asadar mare atentie la ce cumparati , conditii de garantie, unde le montati ca sa beneficiati de garantie.
Am montat ATE Power disk pe fata si placute ceramice ate. Am 1000km si merg foarte bine, franeaza foarte bine. Nu se mai inegresc jantele de la praful de la placute.Si franeaza bine si la rece? Ca pe mine toti mecanicii cu asta ma sperie... "ca aveti grija ca nu o sa aveti frane la rece" si alte povesti. Pana la urma este sau nu adevarat?
Si franeaza bine si la rece? Ca pe mine toti mecanicii cu asta ma sperie... "ca aveti grija ca nu o sa aveti frane la rece" si alte povesti. Pana la urma este sau nu adevarat?
Si franeaza bine si la rece? Ca pe mine toti mecanicii cu asta ma sperie... "ca aveti grija ca nu o sa aveti frane la rece" si alte povesti. Pana la urma este sau nu adevarat?Nimic mai fals, franeaza foarte bine si la rece si la cald.
Cand veti ajunge sa depasiti 60.000km cu ele, atunci sa va laudati :))Salut !
Ca sa ma laud si la mine placutele originale sunt ca noi dupa 62000km.In viata de zi cu zi lucrez ca sofer pe ''TIR'' si placutele de frana le-am schimbat la 300.000 si erau la jumatate.De altfel am si primit pentru aceasta o prima de 500 ron. :DDaca conduci si Octavia ca si tirul , mers constant cu 90-100km/h fara multe depasiri, te inteleg perfect. Din pacate eu nu pot mental asa, la 90-100 mers constant as adormi pur si simplu in spatele volanului(desi niciodata nu am avut probleme de acest gen) . Bravo tie, chiar am toata stima(si asta o spun chiar foarte sincer) :) Eu acum la 69 100 km sunt la terminate cu al doilea set de placute pe fata si si discul este pe duca(ovalizat si umar destul de mare) . E drept circul mult pe E60 Cluj Oradea care este un drum sufocat de tiruri si alte masinarii motorizate incete... :) . Asta e...condusul mai energic e tigara mea( nu fumez si beau foarte moderat)
Doru daca tu spui ca sunt ca "noi" la 60 - 70.000 km, inseamna ca le schimbi la 300.000 cum spune colegu la TIR ???
[...]
Poate sa difere forta fata - spate la un break 4x4 fata de berlina ?
Daca ramane acel tor de rugina, acolo sigur nu calca placuta de frana.
fa un test de franare si vei vedea eficienta pe roti.
Indepartarea placutelor de frana de pe disc, dupa ce nu se mai actioneaza pedala de frana (dupa ce nu mai avem presiune hidraulica), se realizeaza prin "lovirea" placutelor de catre disc, ca urmare a unei abateri de planeitate controlata si a fortei de retragere a garniturii de praf a pistonasului de etrier.
Forma acesteia determina acea forta mica, dar absolut necesara, care combinata cu bataia controlata a discului duce la indepartarea placutei de frana de pe disc.
Pare aberant, dar daca discul ar fi perfect plan, atunci sa vedeti incalzire a discului de frana.
Mentionez ca autoturismul are aproximativ 70,000 km.Ghinionistule!(frate cu mine) Asa ti-ar spune cativa de aici pentru km care ii ai.
Pentru fata cauta si cumpara placute originale, sunt 300+ pe la reprezentanta...Sunt 450 lei la reprezentanta, patit eu acum vreo doua revizii. La Cluj mi-au dat doua variante, no-name la 250 lei si originale la 450 lei, am luat originale atunci.
Or fi bune si discurile ABE , eu nu spun nu, precum sunt si proaste cele ATE, Depinde de oferta si noroc.
Asa eu am pus discuri spate, placute Textar =216 lei si manopera 60 lei, cu factura si garantie lucrare.
Dupa o vreme in care mergeam pe ATE OEM, apoi pe Brembo (pt discuri), respectiv Ferodo DS Performance (pt placute), acum 2 ani am facut o schimbare de directie: am montat discuri frana TRW si placute de frana JURID, iar aceasta pe doua masini! Sunt multumit de alegere.Nu degeaba si placutele OEM de pe O3 si Leon sunt tot TRW si tin foarte bine. Dovada fiind ca in timp ce la fosta Octavia 2 cele de fabrica ( cele pe fata) m-au tinut (ATE) 39 000 km, cele de pe seat m-au tinut 61 000 km, cu acelasi stil de condus si cu motorizare mai mare si mai grea...si pe deasupra discurile de frana arata perfect la acesti km, in timp ce la fosta la 80 000 km a trebuit sa le schimb ca erau la minim ( cele pe fata) . Asa ca tot pentru OEM TRW am optat...
pe seat m-au tinut 61 000 km, cu acelasi stil de condus si cu motorizare mai mare si mai grea...si pe deasupra discurile de frana arata perfect la acesti km,Motorizare mai mare, masina mai grea, discuri mai mari, placute mai mari, etriere mai mari.
Cele dee pe spate eu zic ca sunt ok.
Piese mai cumpar de pe la Bardi auto, dar sunt mai scumpe daca nu ai un contract cu ei.
Presupun ca astea sunt limitele minime acceptate.
Daca vreau sa pun mai mari... fata.. dar mai ales spate (ca sunt parca prea mici, arata penibil) teoretic se poate nu? Nu ar avea nimeni nimic impotriva nu?
Stii cum e.. cand e vorba de estetica, nu conteaza altceva :)
Nu are treaba lichidul de frana (poti sa-l schimbi si la 6-8 ani, e doar marketing).
ca sa stiu sa le ''ascund'' de mecanic, daca este cazul :DDaca nu ai incredere in mecanic, cum ai incredere in franele montate de el? ninja3