Am facut revizia. Primele doua revizii le am gratis din partea dealerului. Cum am zis, s-a schimbat uleiul (5W20), filtrul de ulei si rotit anvelopele. Pretul pentru prima revizie ar fi fost de 55$. A durat cam o ora toata treaba doar ca am petrecut doua ore la dealer in total.
Tot am postat mai sus ca am ceva nemultumiri cu masina si am zis ca in timp ce masina e la revizie sa ma uit la ce masini mai sunt pe acolo. Dealerul asta e atat Honda cat si Toyota. Am fost intai la Toyota, nu aveau noul Camry acolo si m-am uitat la Corolla (concurent pentru Civic pe hartie) si GT86. Interiorul de la Corolla e o gluma proasta. Plastice ieftine, materiale ieftine, urat si per total prost. Cel de la GT86 nu-i cu mult mai bun dar masina aia nu e cumparata pentru interior. Camry-ul model curent e o Corolla putin mai mare.
M-am uitat pe urma la Honda Civic Si (varianta Sedan, alba, 1.5t 205CP si cutie manuala). Au doar doua bucati pe stoc si au zis ca pot face test-drive cu ea doar daca sunt decis sa cumpar masina (nu vor sa acumuleze km cu ele). Cum discutam cu dealerul, i-am zis ca tocmai am luat un Civic si am inceput sa discutam despre masini si ce nu-mi place la Civic.
Mi-a zis ca Honda ofera acum discount la Accord pentru ca urmeaza sa apara noul model. M-am uitat la Accord si intr-un final am facut un drive test de 1h cu el.
Masina e Honda Accord Sport Special Edition, cu un pret de lista de 26,190$ si discount de 3,250$ ajungand la 22,940$. (Honda Civic EX-L ce o am eu are un pret de lista de 24,650$).
Sport Special Edition e doar echiparea ce contine urmatoarele in plus fata de echiparea de baza:
- Motor 2.4l 189CP / 240Nm @3900RPM (varianta normala e de 185CP)
- Cutie CVT cu padele pe volan
- Un pachet exterior mai diferit
- Directia are un alt raport mai agresiv
- Discuri de frana mai mari
- Roti 235/40 R19
Restul dotarilor sunt asemanatoare cu ce am pe Civic: scaune din piele cu scaunul de la sofer cu reglaj electric, clima duala, scaune incalzite. N-are Apple Carplay si nici navigatie. Sistemul audio are doar 4 difuzoare si nu 8 ca la Civic. Honda Accord are in plus si ceva ce il numesc ei "Active Noise Cancellation".
Cam asa arata masina :
https://www.cars.com/vehicledetail/detail/691366145/overview/ (pe alb era si cea cu care am facut eu test)
M-am invartit cu masina 1h prin oras si pe autostrada mea cu probleme. Cam astea sunt parerile mele fata de Civic:
Pro:
- masina pleaca mai puternic de pe loc (fiind NA, nu exista turbo-lag)
- padelele de pe volan merg destul de fain, face binisor frana de motor si simuleaza bine trepte de viteze
- are multe butoane pe consola centrala (eu se pare ca la treaba asta cu interiorul sunt mai old-style; butoane pentru controlul climatizarii, afisaj separat pentru temperatura, buton pentru selectia audio, buton pentru volum, pentru schimbat posturile, etc)
Cons:
- masina intr-adevar pleaca mai repede de pe loc, dar pana pe la 10-15km/h. Dupa aia, e putoare fata de Civic
- zgomotul de rulaj e la fel ca la Civic. Acel "Active Noise Cancellation" e degeaba.
- motorul e mai zgomotos si se simt mai multe vibratii
- masina e cam barca cu o directie cam fara feedback
- n-are guri de ventilatie pe spate (nici Civic n-are, dar macar Civic e clasa compacta)
- doar butonul de la geamul electric de la sofer e luminat si are functia auto up/down
- pozita la volan mai ridicata
M-am uitat la masuratori de acceleratii si zgomot facute de diverse reviste si intr-adevar Honda Accord 2.4l are un zgomot la relanti mai mare fata de Honda Civic 1.5t, acelasi zgomot in mers la 70mph si acceleratie mai slaba.
Dealerul mi-a facut oferta de buy-back cu 19.000$ la Civic-ul meu. Daca scoteam 4.000$, ma intorceam acasa cu Accord. Poti bine mersi sa adaugi aia 4.000$ la rata lunara. Am refuzat. Honda Accord nu-i pentru mine.
Un upgrade mai sanatos ar fi noul Accord, 2.0t + cutie AT cu convertizor in 10 rapoarte. (doar ca ar trebui pentru ala sa adaug inca vreo 10-12.000$)