Forum discutii Skoda cu pareri, opinii, ajutor si intrebari legate de probleme si erori la masini Skoda


Autor Subiect: Ce ulei de motor folosim?  (Citit de 446341 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline james kilowatt

  • Expert
  • ***
  • Joined: Ian 2010
  • Locaţia: Europa
  • Mesaje postate: 2709
  • Karma: +0/-0
  • Auto: Mazda CX30 SkyX AT AWD
Re: Ce ulei de motor folosim?
« Răspuns #2020 : Mai 29, 2018, 02:54:33 p.m. »
Eu n-as fi surprins ca produsele finite petroliere sa fie facute tot cu tehnologie occidentala chiar daca compania si petrolul e rusesc. Rusii n-au investit in mai nimic, nici macar in tehnologii critice pentru ei cum ar fi cele pentru foraj, pe care le importa tot din vest. Si unii spun ca de fapt asta e partea din sanctiuni care s-ar putea sa functioneze.... daca ii lasa fara acces la tehnologia occidentala de foraj nici macar petrol n-or sa mai fie in stare sa vanda ca sa-si alimenteze oliharhii. Ca au embargo la mere de asta ii doare undeva, asta ii  loveste mai mult pe producatorii care si-au pierdut o piata...
Bine, asta s-ar putea sa fie doar optimism din ziare sau povesti de pe interneti...
Mazda CX-30 Rosie 2020
Skoda Superb 1.8 TSI 2010 - in Ilfov

Offline TLGTLC

  • Expert
  • ***
  • Joined: Nov 2016
  • Locaţia: Tulcea
  • Mesaje postate: 224
  • Karma: +0/-0
  • Niciodata nu am zis NU pâna nu m-am dumirit.
  • Auto: Skoda Roomster 1.6 tdi
Re: Ce ulei de motor folosim?
« Răspuns #2019 : Mai 29, 2018, 02:12:12 p.m. »
De când UE a lăsat garda jos în ceea ce privește sancțiunile economice la adresa Rusiei, ba chiar au schimbat la 180 grade politica, petrolul rusesc a inundat piața sub toate formele. Se importa la greu baze pentru uleiuri, Lukoil a devenit brusc fruntaș în vânzări la nivel european deși în afara benzinăriilor proprii este foarte greu să găsești un produs de-al lor pentru că vinde materie primă. Nu este exclus ca în motoarele noastre să avem ulei de la ei.
De asemenea nu este exclus ca și carburanții să vină tot de la ei. Am văzut numai buletine de analiză de carburant super faine în ultima vreme așa că nu cred că este chiar atât de prost petrolul rusesc precum se spune în popor. Oricum, ce se întâmplă în industria asta nu mai seamănă deloc cu ce a fost cândva.

Offline james kilowatt

  • Expert
  • ***
  • Joined: Ian 2010
  • Locaţia: Europa
  • Mesaje postate: 2709
  • Karma: +0/-0
  • Auto: Mazda CX30 SkyX AT AWD
Re: Ce ulei de motor folosim?
« Răspuns #2018 : Mai 29, 2018, 01:32:32 p.m. »
Bre, noi suntem facuti din mamaliga si cadavre de porc reciclate (care la randul lor nici nu vreau sa ma gandesc din ce-s facute  :-& ), si suntem relativ functionali, cel putin pana la un numar de kilometri.  Nu neaparat reciclarea e o problema ci cat de serios e facuta.
Sper sa nu se fi dus Motul deja la vale, ca tocmai am cumparat un kil de 10w30 pentru scuter. Uleiul ravenol 10w30 pe care l-am folosit pana acum nu-l mai gasesc, iar cealalta alternativa de ulei exotic 10w30 era Castrol in care nu prea mai am incredere.
Mazda CX-30 Rosie 2020
Skoda Superb 1.8 TSI 2010 - in Ilfov

Offline TLGTLC

  • Expert
  • ***
  • Joined: Nov 2016
  • Locaţia: Tulcea
  • Mesaje postate: 224
  • Karma: +0/-0
  • Niciodata nu am zis NU pâna nu m-am dumirit.
  • Auto: Skoda Roomster 1.6 tdi
Re: Ce ulei de motor folosim?
« Răspuns #2017 : Mai 29, 2018, 10:15:12 a.m. »
Da, GVO colectează deșeuri și treaba asta este foarte bine reglementată. Atât de bine încât sigla poate fi utilizată pentru a identifica un ulei vandabil pe piața germană. Firme de reciclare în România firește că există, noroc că ne obliga UE, altfel ajungea pe oriunde.
Sunt uleiuri produse exclusiv din ulei reciclat (Pennasol îmi vine acum în minte) care arată la ce nivel a ajuns petrochimia. Analizele de uzuri arată foarte bine. Dar este opțiunea fiecăruia dacă alege un ulei făcut din ulei reciclat sau nu. Oricum este o poveste întreagă cu cotele obligatorii de ulei reciclat pe care fiecare producător este obligat să le utilizeze și cum își pasează de la unul la altul (pe bani firește) aceste cote sau între punctele de producție.
Uleiuri bune, foarte bune, excepționale chiar, care nu au sigla respectivă sunt o groază. Informația se adresează celor care vor neapărat un produs care să nu fie afectat de dublu standard de calitate. Firește că există uleiuri neafectate de dublu standard de calitate care nu poartă acea siglă și care se identifica prin alte mijloace. Mi s-a părut mai confortabil să alegi un ulei bun utilizând sigla unui colector de deșeuri. Cât privește care este uleiul cel mai bun dintre cele mai bune, este un subiect care generează sute de pagini de discuții pe fiecare forum cu specific auto și nu cred că se va ajunge vreodată la un consens.

Offline Cosminn

  • Junior
  • *
  • Joined: Ian 2016
  • Locaţia: Arad
  • Mesaje postate: 20
  • Karma: +0/-0
  • Doar Inscris
  • Auto: Fabia.2.Combi,16V_1.4,63kW
Re: Ce ulei de motor folosim?
« Răspuns #2016 : Mai 29, 2018, 09:34:52 a.m. »
TLGTLC trebuie sa comentez comentariul tau despre GVO deoarece GVO este doar o firma de colectare deseuri care are contract cu unii producatori de uleiuri, nu vad nici o legatura intre asta si un ulei bun. In Romania nu ne putem germaniza peste noapte dar pentru informatia ta vreau sa stii ca exista si in Romania firma care colecteaza uleiul auto dar nu au sunt puse reclame pe bidoanele de ulei cumparat, GVO isi face reclama doar sau recicleaza. Sa nu mai scriu si ca unele firme chiar recicleaza uleiul si ... poate ... in bidoanele pe care este GVO este si ulei reciclat!?

Offline TLGTLC

  • Expert
  • ***
  • Joined: Nov 2016
  • Locaţia: Tulcea
  • Mesaje postate: 224
  • Karma: +0/-0
  • Niciodata nu am zis NU pâna nu m-am dumirit.
  • Auto: Skoda Roomster 1.6 tdi
Re: Ce ulei de motor folosim?
« Răspuns #2015 : Mai 29, 2018, 08:39:47 a.m. »
Pentru cei care vor neapărat un ulei de calitate ar trebui să utilizeze informația aceasta.
Ce înseamnă GVÖ?
GVO - este o abreviere a organizației de stat german Gebinde-Verwertungsgesellschaft der Mineralolwirtschaft mbH. Este o organizație responsabilă cu reciclarea ambalajelor, a lubrifianților și a antigelului. Orice producător de lubrifiant care vinde produsele sale pe piața internă a Germaniei, trebuie să aibă o licență de la GVO și indică numărul său pe etichetă.


Producerea și comercializarea de lubrifianți și de antigel fără licență GVO în Germania este interzisă. Pentru deținerea acestei licențe, producătorul plătește un impozit special de stat pe fiecare litru de lubrifiant sau de lichid de răcire. În cazul în care un producător declară că produsele sale (lubrifianți și antigel) sunt vândute pe piața internă a Germaniei, este necesară pe etichetă a semnului GVO și numărul de licență.
Cum utilizăm această informație?
Ținând cont de faptul că cerințele de calitate în Germania sunt foarte stricte iar ce este bun pentru nemți este bun și pentru noi încercăm să identificăm produsele comercializate în România care au sigla GVO pe ambalaj presupunând că producătorul respectiv utilizează aceeași linie de producție și nu face dublu standard. Adică nu mai sta el să schimbe ambalajul, produsul este același, nu se mai încurcă el să facă diferență între ce vinde în Germania și restul lumii.
Lista producătorilor care au obținut o licență GVO o găsim aici https://www.gvoe.de/section/lizenzpartner
Și începe operațiunea de identificare a producătorilor care vând astfel. Bineînțeles că producătorii germani au sigla prezenta pe ambalaj, Liqui Moly, Ravenol  Rowe etc Surpriză! Pe bidonul de Addinol cumpărat de pe ebay nu se afla această siglă și iată că am de-a face cu un ulei produs în Germania care nu se vinde pe piața germană.
Am identificat pe bidoanele de ulei Wolf sigla GVO, deci vinde la grămadă și ce este în bidon în România este și în Germania. Am un bidon de ulei gol de Total de când aveam Peugeotul, are și el sigla GVO, ar trebui să văd dacă acum, ce se vinde în magazin mai au.
Acum trebuie să ne gândim că din sutele de producători foarte mulți nu vând în Germania iar lista lor se restrânge foarte mult sau își permit să facă ambalaje diferite ori produc în mai multe locuri așa că se pot genera discuții ample. Prin urmare informațiile de mai sus se adresează celor care cred ca ce este bun pentru nemți, este bun și pentru noi românii și vor neapărat ca uleiul cumpărat în România să fie la fel cu cel produs pentru piața din Germania.







Offline Kspic

  • Expert
  • ***
  • Joined: Sep 2016
  • Locaţia: Brasov
  • Mesaje postate: 22
  • Karma: +0/-0
  • Auto: Audi A3 1.4 TFSI Stage 1
Re: Ce ulei de motor folosim?
« Răspuns #2014 : Mai 28, 2018, 10:15:02 p.m. »
Un exemplu de ulei de calitate este Valvoline Synpower XL-III 5w30.


Nu de putine ori am vazut unele motoare de 1.8 TSI/TFSI ca isi contamineaza uleiul cu carburant. De aceasta data discutam despre o contaminare de 5%, o valoare care atrage atentia pentru ca este foarte mare pentru 8000 km.


 Discutam in acelasi timp de carburant Rusesc, destul de sulfuros comparativ cu ceea ce gasim in Romania si care omoara mult mai repede un ulei. Cert este faptul ca uzurile sunt excelente, extrem de bune pentru o masina care circula in regim urban si extraurban in proportie egala. http://www.oil-club....-posle-7-391km/


Aluminiu 8 ppm
Fier 8 ppm
Cupru 6 ppm


Cifre absolut superbe pentru 8000 km, regim mixt si contaminare cu carburant de 5%.


Trecem la discutia TBN si TAN


TBN cifra de bazicitate -  4.34  mg KOH/g  .
La acest numar de kilometri ori uleiul este al naibi de rezistent, ori chiar carburantul de generatie noua de la Rusi este extrem de scazut in sulf. In orice caz, o cifra absolut superba pentru 8000 km in regim mixt si cu 5% contaminare cu carburant.  Uleiul daca nu ar fi avut o asemenea contaminare cu carburant, la aceasta valoare a TBN ar fi atns fara nici un fel de probleme 10.000 km in aceste conditii mixte. As putea spune, ca nu ar fi fost nici o problema daca ar fi fost tinut chiar si 12.000 km. Din punctul meu de vedere, uleiul merita nota de 10 pentru uzuri si rezistenta in timp !


TAN - 1.16 mg KOH/g. O valoare extrem de buna.  De ce ? Pentru ca aceasta cifra de aciditate influenteaza si intervalul de schimb al uleiului. Un ulei trebuie sa fie schimbat in momentul in care TBN=TAN. Acest TAN mic, permite si interval de schimb al uleiului mai mare.   


Este in acelasi timp un semn foarte clar al faptului ca uleiul a fost bine gandit, dpdv al rezistentei la un numar maricel de kilometri/ ore de lucru. In acelasi timp nivelul siliciului este de 0 ppm iar masina se prezinta cu filtru de aer MAHLE. Astea inseamna o filtrare a aerului mai mult decat perfecta. 


Rezultatele sunt pe masura, uzuri extrem de bine controlate in acel motor.
 Vascozitatea uleiului a scazut destul de mult, absolut normal pentru acest grad de contaminare al uleiului. Dar totusi, uleiul nu s-a degradat prin prezenta carburantului deci scaderea vascozitatii a fost foarte foarte bine controlata. Propriearul nu a completat cu ulei, totul a fost ok. Cand stam si ne gandim la faptul ca din 5 litri volum ulei, 5% reprezinta benzina...... Adica 250 ml benzina in ulei si totusi  uzurile sunt superbe, nu pot spune decat faptul ca acest ulei chiar este de nota 10++
« Ultima Modificare: Mai 28, 2018, 10:18:23 p.m. de Kspic »

Offline marius_f

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Sep 2015
  • Locaţia: craiova
  • Mesaje postate: 620
  • Karma: +0/-0
  • Doar Inscris
  • Auto: Octavia 2, 2.0 tdi, bkd, dsg
Re: Ce ulei de motor folosim?
« Răspuns #2013 : Mai 14, 2018, 09:26:06 a.m. »
Il mai las un pic, am si un drum in ext de aprox 7-800 km, asa ca vreau sa vad cat mai exact ce zice motorul in urmatorii 1000-1500 km
Deocamdata am doar 1000 km cu el si, repet, chiar imi place asta X-cess
Despre X-clean nu am cuvinte de lauda


Posibil sa o ia la vale si Motul, dar trebuie luat in calcul ca piata romaneasca abunda de uleiuri contrafacute


O mica intrebare
Cum aflu / cum stiu exact daca motorul meu este PD sau nu ?
(asta cu PD asa mi-au zis unii / altii ...)


Offline TLGTLC

  • Expert
  • ***
  • Joined: Nov 2016
  • Locaţia: Tulcea
  • Mesaje postate: 224
  • Karma: +0/-0
  • Niciodata nu am zis NU pâna nu m-am dumirit.
  • Auto: Skoda Roomster 1.6 tdi
Re: Ce ulei de motor folosim?
« Răspuns #2012 : Mai 14, 2018, 08:31:34 a.m. »
Dacă nu ai filtru de particule, nu este problema atât de mare nerespectarea normelor o singură dată. Tu îți cunoști mașina și ea îți spune singură dacă este ok uleiul. Pe termen lung însă un ulei neconform îți poate afecta garnituri, simeringuri, genera uzură la materialele pe care nu a fost conceput să le protejeze.
Acum, între noi fie vorba, se întâmplă ceva cu Motul. Din 2016 nu au mai adus la zi nici o rețetă. Te pomenești că o ia și ăsta la vale.

Offline marius_f

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Sep 2015
  • Locaţia: craiova
  • Mesaje postate: 620
  • Karma: +0/-0
  • Doar Inscris
  • Auto: Octavia 2, 2.0 tdi, bkd, dsg
Re: Ce ulei de motor folosim?
« Răspuns #2011 : Mai 14, 2018, 07:28:27 a.m. »
Multumesc mult pt raspuns
Are ceva daca nu il schimb si il las asa si ma folosesc de el pana la urmatorul schimb ?
Afecteaza injectoare/ pompa inalte sau altceva ?
Motorul chiar se comporta foarte bine, toarce foarte foarte frumos, chiar si dupa o utilizare excesiva prin oras, aglomeratie, viteze maricele in exterior ...

Am sa tin cont de ceea ce imi spuneti si il schimb imediat daca imi spuneti ca este imperativ acest lucru
Multumesc
« Ultima Modificare: Mai 14, 2018, 07:31:51 a.m. de marius_f »

Offline M i c u t z u

  • Moderator
  • ***
  • Joined: Ian 2008
  • Locaţia: Bucuresti
  • Mesaje postate: 3150
  • Karma: +7/-0
  • Auto: SUZUKI S-CROSS AT
Re: Ce ulei de motor folosim?
« Răspuns #2010 : Mai 13, 2018, 11:13:35 p.m. »
Daca e PD motorul cel cu 505.01 era potrivit.
Esti IDIOT?Atunci citeaza ultimul mesaj postat!

Offline marius_f

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Sep 2015
  • Locaţia: craiova
  • Mesaje postate: 620
  • Karma: +0/-0
  • Doar Inscris
  • Auto: Octavia 2, 2.0 tdi, bkd, dsg
Re: Ce ulei de motor folosim?
« Răspuns #2009 : Mai 13, 2018, 09:25:07 p.m. »
Am facut schimbul cu Motul 8100 X-cess 5W40
Am deja cam 1100 km si nu a mai consumat gram de ulei ... pana acum
Posibil sa se datoreze si faptului ca am reconditionat turbina, poate ca o "luase pe ulei" vreun pic


Uleiul anterior a fost tot Motul, dar Motul X-clean 5W40, de care insa nu am fost prea multumit


Despre cel actual am, deocamdata, doar cuvinte de lauda, o parere foarte buna
Chiar si la temperaturi de afara mai ridicate, chiar si la utilizari in trafic intens, se comporta bine, motorul nu mai este lesinat deloc
Insa nu stiu exact daca respecta normele pt motorul meu
Ma puteti ajuta ?
Ulei actual
Motul 8100 X-cess 5W40,
ACEA A3 / B4
VW 502 00 / 505 00


Norme ulei vechi (Motul 8100 X-clean 5W40)
ACEA C3
VW 502 00 / 505 00 / 505 01


Pt uleiul actual (X-cess) ma intereseaza
Multumesc
O2, 2005, 2.0 tdi, 16V, PD, 103KW / 140cp, BKD
« Ultima Modificare: Mai 13, 2018, 09:31:10 p.m. de marius_f »

Offline TLGTLC

  • Expert
  • ***
  • Joined: Nov 2016
  • Locaţia: Tulcea
  • Mesaje postate: 224
  • Karma: +0/-0
  • Niciodata nu am zis NU pâna nu m-am dumirit.
  • Auto: Skoda Roomster 1.6 tdi
Re: Ce ulei de motor folosim?
« Răspuns #2008 : Mai 11, 2018, 07:15:58 p.m. »
Eu am avut revizii programate la 30000 km. Dar din zece în zece mii de kilometri l-am schimbat de unul singur, nimeni nu s-a prins, nici măcar când nu am avut filtru original, uitasem și nici ei nu au zis nimic. Așa sunt eu mai tipicar. Castrol dacă iei din reprezentanță și nu ai simțul mașinii, nu ai cum să te prinzi că este un ulei slab. Dar tot lecturând ce zice lumea pe forumurile din afară și mai ales de când cu analizele astea de ulei uzat vezi că nu mai este Castrol mare lucru de capul lui. Plus că ei oferă multe beneficii servisurilor și așa au prins cota de piață.
Am prieten proprietar de service auto și pe lângă echipamente îi dau și prețuri bune. Chiar mi-a spus că este foarte profitabil să facă afaceri cu Castrol. Se pare că cei de la Ravenol au prins ideea și încearcă să pătrundă cu echipamentele lor pentru schimb de ulei la cutiile automate. Sper să nu se strice și ei, la ora actuală au produse foarte bune.
Rămâne un mister cum au reușit să penetreze în piață Valvoline ținând cont că au avut o perioadă neagră în Europa și nu au oferit produse prea bune. Acum au o gamă de produse foarte bune dar nu au oferit nimic special servisurilor auto. Vând destul de ieftin și nu oferă discounturi prea mari.
Mulți producători nu au puterea financiară de a oferi avantaje servisurilor sau magazinelor de piese auto și supraviețuiesc din volume mici.
Acum, când informația este la un click distanță nu văd motive pentru care să nu petrec timp pentru a mă documenta și a alege ce cred eu că este bun. Nu îmi place să intru în jocul celor din domeniu.
Jos pălăria pentru Dacia, spre deosebire de grupul VAG, au ales produse foarte bune pentru clienții lor. Văzând analizele de Elf, făcute de Total de fapt, prețul bun la care se vând, este limpede că protecția mașinii a fost prioritară și nu interesul material.

Offline Andrei1980

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Mai 2010
  • Locaţia: Cluj-Napoca
  • Mesaje postate: 1888
  • Karma: +0/-0
  • Auto: Seat Leon ST - 2.0TDI-150CP
Re: Ce ulei de motor folosim?
« Răspuns #2007 : Mai 11, 2018, 06:03:56 p.m. »
Dar daca esti la mijlocul termenului de garantie, reperezentanta lucreaza cu un anumit ulei si atat si orice vrei sa aduci de afara nu esti lasat, sau da esti lasat dar trebuie sa semnezi un act ca daca orice se intampla la motor dupa acea perioada cand ai folosit ceva adus de afara si tine de aceasta ( mai ales uleiul) aduce dupa sine excluderea garantiei pe acel segment.(vazut cu ochii mei acel act) .  SIncer deocamdata nu am nici o observatie negativa in legatura cu uleiul Castrol (recunosc si nu neg faptul ca ar fi un ulei mai slab) longlife schimbat la 13-15000 km la circa 6-8 luni de folosire si mers preponderent extraurban. Personal acum as fugi si as lua Ravenol VMP mai ales prin prizma faptului ca si la fosta 1.4TSI CAXA motor cu distributia problematica pe lant, functiona cel mai frumos cu un alt sortiment de ulei al acestei marci, dar acolo am iesit dupa 2 ani din garantie.... Parca nu as renunta inca... 2 ani si 6 luni si 64 000 km.
Seat Leon ST - 2.0TDI-150CP, FR MY2016
EX:Skoda Octavia 2FL 1.4 TSI - Business, MY2011

Offline A V A T A R

  • "What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back."
  • Moderator General
  • ****
  • Joined: Feb 2007
  • Locaţia: Oradea
  • Mesaje postate: 16367
  • Karma: +15/-0
  • Orice iubesti...devii
  • Auto: Duster / MCV (1.6 16v)
Re: Ce ulei de motor folosim?
« Răspuns #2006 : Mai 11, 2018, 11:13:36 a.m. »
Fara doar si poate asa se intampla de fiecare data...chiar daca "stim" sau nu. Aceasta nu are vreo importanta. Cunoasterea si experienta sa ramana martori in locul nostru.
Multumim asadar.
In fața unei minți tăcute, se preda întreg Universul...

 

* Susține forumul

Cumpără de la eMAG apăsând întâi acest buton

și astfel vei susține forumul.

Recomandăm și PCGarage, Fashion Days, Elefant.ro, CEL.ro, F64, evoMAG, Libris, Flanco, Anvelope-oferte.ro

De fiecare dată când dai mai întâi click pe unul din aceste linkuri de mai sus, iar abia mai apoi cumperi, ajuți forumul cu un mic comision care se întoarce în contul de afiliere pentru plata serviciilor care sunt necesare în a ține forumul online.

* Intra in cont / Log in

 
 
Bine ai venit, Vizitator. Te rugăm să te autentifici sau să te înregistrezi.

* Subiecte recente

Mazda CX-30, frumoasa si rosie de james kilowatt
[Aprilie 16, 2024, 07:38:05 p.m.]


Probleme sistem portbagaj. de noway
[Aprilie 15, 2024, 09:17:40 p.m.]


Turcaletul de bogdanpiatra
[Aprilie 15, 2024, 08:37:25 a.m.]


infiltratii apa prin stanga pedalei de ambreiaj de costel34
[Aprilie 12, 2024, 04:29:07 p.m.]


Zgomot pornire la rece de judge
[Aprilie 02, 2024, 07:40:39 a.m.]


Motorizare 1.4 TSI 122/140/150 cp de vizitator
[Aprilie 01, 2024, 10:58:08 a.m.]

* Mesaje recente

Re: Mazda CX-30, frumoasa si rosie de james kilowatt
[Aprilie 16, 2024, 07:38:05 p.m.]


Re: Mazda CX-30, frumoasa si rosie de AlexTM
[Aprilie 16, 2024, 08:47:44 a.m.]


Probleme sistem portbagaj. de noway
[Aprilie 15, 2024, 09:17:40 p.m.]


Re: Turcaletul de bogdanpiatra
[Aprilie 15, 2024, 08:37:25 a.m.]


Re: Turcaletul de Leonard
[Aprilie 15, 2024, 07:16:28 a.m.]


Re: Turcaletul de A V A T A R
[Aprilie 14, 2024, 11:14:27 p.m.]

Calendar

Aprilie 2024
Lu Ma Mi Jo Vi Sa Du
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 [17] 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30