Autor Subiect: Noua ŠKODA Octavia: Cinci stele Euro NCAP  (Citit de 43640 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline ff_2004_06

  • Moderator
  • ***
  • Joined: Mar 2011
  • Locaţia: Iasi
  • Mesaje postate: 2231
  • Thanked: 10 times
  • ...
  • Auto: Fosta: O2 DSG 1.9 TDI
Re: Noua ŠKODA Octavia: Cinci stele Euro NCAP
« Răspuns #17 : Aprilie 02, 2015, 10:02:44 p.m. »
Ale, crede-ma ca stiu destule despre ce se intampla in cazul accidentelor, studiez subiectul de foarte multi ani.
Daca te referi la teste de genul celor de la Euroncap, uita-te la ce viteze se fac testele frontale si respectiv cele laterale.  ;)
Daca te referi la ce se intampla in cazul accidentelor de pe strazi, cele frontale par ca au urmari mai nasoale din cauza ca viteza de impact este de obicei mare, mult mai mare decat in cazul celor mai multe dintre accidentele in care o masina o loveste pe alta in lateral. In plus, zonele frontale de impact sunt construite ca sa se deformeze si de aceea urmarile doar par grave. Doar ca exemplu ca sa iti dai seama ca gresesti: daca ai un accident frontal cu o viteza de deplasare combinata (adunata) de 60-70 km/h ai sanse bune sa iesi bine de acolo (presupunand ca esti intr-o masina moderna). Daca te loveste in lateral (nu ma refer in stanga spate ci in portiera ta) unul cu partea frontala a masinii mergand cu 60-70 km/h, e nasol tare, ai sanse mari sa nu iesi in viata de acolo.
Am o cunostinta care a fost implicata intr-un accident nasol (turism versus duba) anul asta, viteza mare, derapaj si impact aproape frontal. A iesit fara nici o zgarietura din masina desi ambele masini (inclusiv duba) aratau nasol tare. Daca impactul era in lateral (in portiera stanga fata), iti garantez ca nu iesea in viata de acolo. E evident ca o portiera lata de 20 cm cu o bara inauntru protejeaza mult mai putin decat o parte frontala de 1-1.5 metri cu structura speciala de protectie.
Ex: 2008 O2 1.9 TDI DSG6
 

Offline Alejinxique

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Aug 2011
  • Locaţia: Oradea
  • Mesaje postate: 1140
  • Thanked: 1 times
  • Auto: BIA-FabiaSedan1.2HTP
Re: Noua ŠKODA Octavia: Cinci stele Euro NCAP
« Răspuns #16 : Aprilie 02, 2015, 09:39:31 p.m. »
Florin, sa te uiti la testele in caz de accident. La frontal sunt de obicei rezultatele cele mai...groaznice. Daca tragi de volan sa il eviti pe ala care vine spre tine, ori se freaca masinile intre ele (cu atat mai bine daca scapa paralel), ori te loveste si te roteste. Un amic a fost busit in lateral anul trecut in Oradea. L-a rotit. Frontalul e cel mai rau. Nu degeaba strainii au sensurile separate. Ca sa se evite interactiunile frontale. In Oradea, in urma unei tragedii, centura care leaga Arad de Satu Mare are parapeti intre sensuri.  Oricum in niciuna dintre situatii nu e sigur. Dumnezeu sa ne fereasca pe toti, dragi skodari!

 

Offline ff_2004_06

  • Moderator
  • ***
  • Joined: Mar 2011
  • Locaţia: Iasi
  • Mesaje postate: 2231
  • Thanked: 10 times
  • ...
  • Auto: Fosta: O2 DSG 1.9 TDI
Re: Noua ŠKODA Octavia: Cinci stele Euro NCAP
« Răspuns #15 : Aprilie 02, 2015, 08:07:37 p.m. »
Nu. Cea mai rea e interacțiunea frontala. Daca vine o masina spre tine si poti sa te tragi cat de cat, mai bine sa te loveasca in lateral. In spate e cel mai putin periculos sa fii lovit, mai ales daca centura de siguranta este pusa. Teoretic doar te impinge inainte.

Sent using Tapatalk2
Fals, cum sa fie mai bine daca te loveste in lateral? Acolo ai doar o portiera de latime redusa cu o bara inauntru. In partea frontala ai zona care preia si distribuie energia de la impact, ai sanse mult mai mari sa iesi pe picioarele tale.
Cat despre coliziunile din spate, cele puternice sunt extrem de periculoase.
Ex: 2008 O2 1.9 TDI DSG6
 

Offline AlexTM

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Apr 2007
  • Locaţia: Timisoara
  • Mesaje postate: 2682
  • Thanked: 1 times
  • Auto: Pieton
Re: Noua ŠKODA Octavia: Cinci stele Euro NCAP
« Răspuns #14 : Aprilie 02, 2015, 05:45:10 p.m. »
Impactul lateral e periculos, daca e ... frontal :) (o masina perpendiculara pe alta).
Insa daca tragi de volan din instinct, s-ar putea sa faci bine pentru ca impactul va fi oblic si doar componenta perpendiculara pe usa te va afecta in mod direct (deci e bine sa fie cat mai mica ... masinile cat mai paralele carevasazica)
Ford, dar cu motor de Skoda
 

Offline Daniel

  • Moderator General
  • ***
  • Joined: Apr 2007
  • Locaţia: Bucuresti
  • Mesaje postate: 2592
  • Thanked: 2 times
  • Garfield I'm not always right but I'm never wrong
Re: Noua ŠKODA Octavia: Cinci stele Euro NCAP
« Răspuns #13 : Aprilie 02, 2015, 04:59:57 p.m. »
daca ai timp sa reactionezi, oricum vei trage de volan in speranta ca vei putea evita impactul..
Eu consider impactul lateral mai periculos pentru sofer si pasageri deoarece elementele caroseriei din zonele laterale nu absorb energia asa cum o fac cele din partea frontala..

Asa e: instinctiv ma feresc, dar ma expun cu partea mai vulnerabila...
Skoda Octavia 2 Elegance, 1.8 TFSI, 16 V, 160 CP
Skoda Fabia Sedan Elite, 1.4 MPI, 16 V, 101 CP
 

Offline iliev20

  • Membru de baza
  • **
  • Joined: Mai 2014
  • Locaţia: OT
  • Mesaje postate: 268
  • Thanked: 2 times
  • Doar Inscris
  • Auto: Skoda Octavia 1.6TDI
Re: Noua ŠKODA Octavia: Cinci stele Euro NCAP
« Răspuns #12 : Aprilie 02, 2015, 04:24:56 p.m. »
Problema la impactul lateral este ca, nici macar centura nu te va ajuta prea mult(corpul va ramane pe loc)....capul neavând cine stie ce sprijin.....va zbura cel mai probabil prin masina...un plus pentru pungile de aer laterale :D
 

Offline Stef13

Re: Noua ŠKODA Octavia: Cinci stele Euro NCAP
« Răspuns #11 : Aprilie 02, 2015, 04:18:09 p.m. »
Am si eu o intrebare: in caz de accident, unde e mai rezistenta masina: in fata, lateral, in spate?

Pentru ca la cate accidente am vazut, ma intreb daca, (Doamne fereste!) vine unul spre mine ce fac? Instinctiv ma feresc intr-o parte, dar atunci ma loveste din lateral. Sa rezist instinctului de salvare si sa il iau in bot, pentru ca botul e mai lung decat o usa?
daca ai timp sa reactionezi, oricum vei trage de volan in speranta ca vei putea evita impactul.. O sa-l poti lua benevol in bot doar daca te numesti Andreas Lubitz.

Eu consider impactul lateral mai periculos pentru sofer si pasageri deoarece elementele caroseriei din zonele laterale nu absorb energia asa cum o fac cele din partea frontala..
 

Offline adi.borhan

  • Membru de baza
  • **
  • Joined: Aug 2010
  • Locaţia: Iasi
  • Mesaje postate: 149
  • Auto: octavia II 1.6 MPI
Re: Noua ŠKODA Octavia: Cinci stele Euro NCAP
« Răspuns #10 : Aprilie 02, 2015, 03:55:28 p.m. »
De curand a fost testat Audi TT la EuroNCAP si a obtinut 4 stele. A iesit cam sifonata la testul frontal cu o bariera pe toata latimea masinii.
Deci frontal face buba mare.
 

Offline Alejinxique

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Aug 2011
  • Locaţia: Oradea
  • Mesaje postate: 1140
  • Thanked: 1 times
  • Auto: BIA-FabiaSedan1.2HTP
Re: Noua ŠKODA Octavia: Cinci stele Euro NCAP
« Răspuns #9 : Aprilie 02, 2015, 03:48:12 p.m. »
Nu. Cea mai rea e interacțiunea frontala. Daca vine o masina spre tine si poti sa te tragi cat de cat, mai bine sa te loveasca in lateral. In spate e cel mai putin periculos sa fii lovit, mai ales daca centura de siguranta este pusa. Teoretic doar te impinge inainte.

Sent using Tapatalk2

 

 

Offline Daniel

  • Moderator General
  • ***
  • Joined: Apr 2007
  • Locaţia: Bucuresti
  • Mesaje postate: 2592
  • Thanked: 2 times
  • Garfield I'm not always right but I'm never wrong
Re: Noua ŠKODA Octavia: Cinci stele Euro NCAP
« Răspuns #8 : Aprilie 02, 2015, 03:18:45 p.m. »
Am si eu o intrebare: in caz de accident, unde e mai rezistenta masina: in fata, lateral, in spate?

Pentru ca la cate accidente am vazut, ma intreb daca, (Doamne fereste!) vine unul spre mine ce fac? Instinctiv ma feresc intr-o parte, dar atunci ma loveste din lateral. Sa rezist instinctului de salvare si sa il iau in bot, pentru ca botul e mai lung decat o usa?
Skoda Octavia 2 Elegance, 1.8 TFSI, 16 V, 160 CP
Skoda Fabia Sedan Elite, 1.4 MPI, 16 V, 101 CP
 

Offline A V A T A R

  • "What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back."
  • Administrator
  • *****
  • Joined: Feb 2007
  • Locaţia: Oradea
  • Mesaje postate: 15950
  • Thanked: 38 times
  • Orice iubesti...devii
  • Auto: Daihatsu / Toyota
Re: Noua ŠKODA Octavia: Cinci stele Euro NCAP
« Răspuns #7 : Mai 24, 2013, 07:07:06 p.m. »
Daca la capitolul fiabilitate nu au putut...macar la siguranta (si sper ca nu doar cu piuitoarea de centura :)) )
"Intr-o epoca de minciuna universala, sa spui adevarul este deja un act revolutionar" - George Orwell

“Nu poti învata nimic pe nimeni; poti doar sa ajuti pe cineva sa descopere" - Galileo Galilei

Eliberati-va de conditionari si ne vom intalni !
 

Offline Alejinxique

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Aug 2011
  • Locaţia: Oradea
  • Mesaje postate: 1140
  • Thanked: 1 times
  • Auto: BIA-FabiaSedan1.2HTP
Re: Noua ŠKODA Octavia: Cinci stele Euro NCAP
« Răspuns #6 : Mai 24, 2013, 06:33:53 p.m. »
       Inseamna ca e o masina foarte sigura. :040: Ma bucur mult ca au progresat la capitolul siguranta.  :69:
 

Offline james kilowatt

  • Expert
  • ***
  • Joined: Ian 2010
  • Locaţia: Europa
  • Mesaje postate: 2047
  • Thanked: 43 times
  • Auto: Skoda Superb 1.8 TSI
Re: Noua ŠKODA Octavia: Cinci stele Euro NCAP
« Răspuns #5 : Mai 24, 2013, 03:21:30 p.m. »
Eu l-am avut pe Nubira 1 facelift, din 2000. Modelul era din '96 parca...
Skoda Superb 1.8 TSI
Citroen C1 998cc sensodrive
 

Offline vizitator

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Apr 2011
  • Locaţia: Bucharest
  • Mesaje postate: 4480
  • Thanked: 22 times
  • cea mai ,,extraordinara'' masina: 1.2 TSI
  • Auto: Octavia 1,2 TSI
Re: Noua ŠKODA Octavia: Cinci stele Euro NCAP
« Răspuns #4 : Mai 24, 2013, 03:03:07 p.m. »
asta incercam si eu sa spun, ca e subiectivism. Acest sistem este si pe Opel Corsa de vreo 7 ani...si uite ca, brusc apare la Octavia 3, si toata lumea este profund uimita de aceasta mare inventie.  :042:
In frane si in femei sa nu ai incredere niciodata.
 

Offline james kilowatt

  • Expert
  • ***
  • Joined: Ian 2010
  • Locaţia: Europa
  • Mesaje postate: 2047
  • Thanked: 43 times
  • Auto: Skoda Superb 1.8 TSI
Re: Noua ŠKODA Octavia: Cinci stele Euro NCAP
« Răspuns #3 : Mai 24, 2013, 02:33:29 p.m. »
Sunt relevante daca te ciocnesti in oglinda la 65km/h cu alta octavia.

Cu aveo situatia e nitel mai complicata. Kalosul anterior avusese 3, apoi aveo a luat 1 desi in US aceeasi masina avea 5. Acum au optimizat-o si pt piata europeana, nu ma mira ca are 5.

Mie mi-a placut partea asta:
"inginerii Euro NCAP au mai acordat punctaj ridicat pentru protectia pietonilor oferita de noua ŠKODA Octavia. Mai mult, cei care au efectuat testele au fost impresionati de sistemele inovatoare de asistenta destinate sigurantei, inclusiv dotarile cuprinse în echiparea standard pentru tarile UE, precum sistemul de control electronic al stabilitatii (ESC) si functia de avertizare în cazul nefixarii centurilor de siguranta ale soferului si pasagerului din fata."

Uau, sa moara veta, chiar au fost impresionati de un dispozitiv devenit standard de mai bine 20 ani? Inovator leoarca, frate, la rata asta de inovatie, in doua saptamani inventam warp drive pe baza de dilithium. Warp 10, engage!
Apropo, la Aveo ala cu 1 stea nu l-au remarcat si nici nu l-au recompensat cu puncte, desi exista...
« Ultima Modificare: Mai 24, 2013, 02:35:36 p.m. de james kilowatt »
Skoda Superb 1.8 TSI
Citroen C1 998cc sensodrive
 

 

* Subiecte recente

Zgomot la pornire dimieata 2.0 tdi dsg 4x4 de Bogdanstoica
[Azi la 07:00:30 a.m.]


Consum ulei de HitmaN1
[August 15, 2018, 10:07:51 p.m.]


Led portbagaj de sebi1791
[August 15, 2018, 04:01:28 p.m.]


Petrolierul si marele alb de james kilowatt
[August 15, 2018, 12:08:51 a.m.]


Octavia 3 Fl Combi 1.4 TSI de Andrei1980
[August 14, 2018, 09:27:59 a.m.]


Octavia 3 FL Style, 1.4 TSI DSG7 de ccosmin
[August 13, 2018, 11:23:05 p.m.]


Totul despre cutia DSG de rvn
[August 13, 2018, 05:07:12 p.m.]


Golf 7 GTI de james kilowatt
[August 13, 2018, 04:36:50 p.m.]


Lipsa senzori uzura placute frana Octavia 3 de Sorinn
[August 13, 2018, 11:21:47 a.m.]


Consum de combustibil (BENZINA)-real urban extraurban de cirsteammm
[August 13, 2018, 09:59:36 a.m.]


Martor presiune ulei aprins de CyborgSky11
[August 13, 2018, 09:05:48 a.m.]


Skoda Octavia 2 Elegance, 1.8 TFSI, 160 CP de Daniel
[August 10, 2018, 08:15:54 p.m.]


Skoda Fabia 1.0 MPI 75CP Smart de A V A T A R
[August 10, 2018, 07:08:52 p.m.]


Ce ulei de motor folosim? de CyborgSky11
[August 10, 2018, 08:47:44 a.m.]


Ulei motor Valvoline 10w40 MaxLife - sigilat ! de A V A T A R
[August 09, 2018, 07:27:36 p.m.]


Impresii despre service de sorinenciu
[August 09, 2018, 06:43:36 p.m.]


Alta Octavia 3 FL 1.8 TSI 4x4 DSG de Sorinn
[August 09, 2018, 11:36:47 a.m.]


Motorizari ale membrilor Skoda-club de Bogdanstoica
[August 09, 2018, 07:51:49 a.m.]


placute de frana de sunshine
[August 09, 2018, 01:08:55 a.m.]


Pornire grea la rece Skoda Octavia 3 1.6 TDI de B y t e m a n
[August 08, 2018, 06:24:23 p.m.]


MOTORIZARE 1.6 102 CP - OCTAVIA 2 de sunshine
[August 08, 2018, 05:57:02 p.m.]


coduri erori vag de alexxutzu
[August 08, 2018, 03:34:44 p.m.]


Motorizare 1.4 TSI 122/140/150 cp de argesel
[August 08, 2018, 01:36:38 p.m.]


Stiri, teste, recenzii, opinii de james kilowatt
[August 07, 2018, 03:22:30 p.m.]


Octavia 2 FL, 1.2 tsi Drive de bogdanpiatra
[August 07, 2018, 08:28:28 a.m.]


Drivetest: Nissan Pulsar 2016 1.2t benzina 115CP CVT de james kilowatt
[August 06, 2018, 07:31:35 p.m.]


OCTAVIA 4x4 WHM de M i c u t z u
[August 04, 2018, 05:52:25 p.m.]


Skoda fabia 1 1.9 SDI de M i c u t z u
[August 02, 2018, 05:05:28 p.m.]


Probleme cu AC de cryogent
[August 02, 2018, 10:35:31 a.m.]


Montare mufa USB Fabia de HitmaN1
[August 01, 2018, 08:23:03 p.m.]