Autor Subiect: ventilator racire octavia 3  (Citit de 4402 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline Andrei1980

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Mai 2010
  • Locaţia: Cluj-Napoca
  • Mesaje postate: 1879
  • Thanked: 4 times
  • Auto: Seat Leon ST - 2.0TDI-150CP
Re: ventilator racire octavia 3
« Răspuns #10 : Decembrie 26, 2017, 12:06:56 p.m. »
Simptom classic de regenerare filtru particule (DPF).
Cum poti sa iti dai seama? Turatie motor ridicat la 1000-1100 rpm la ralantiu, miros incins de ars dupa un timp, daca te dai jos din masina si cam atat. La astea noi nu se mai aprinde nici un bec...dar eu desi sunt la prima masina diesel, dupa 50 000 km imi dau seama usor cand face regenerari ( le face chiar des la astea euro 6) . Incearca sa nu opresti motorul in asemenea cazuri, sau nu de multe ori consecutiv ca dupa un timp se poate colmata filtrul...
Seat Leon ST - 2.0TDI-150CP, FR MY2016
EX:Skoda Octavia 2FL 1.4 TSI - Business, MY2011
 

Offline Sko7001

  • Junior
  • *
  • Joined: Sep 2016
  • Locaţia: Romania
  • Mesaje postate: 88
  • Thanked: 1 times
  • Pasionat
  • Auto: 03-1.6 TDI
Re: ventilator racire octavia 3
« Răspuns #9 : Decembrie 24, 2017, 11:47:16 a.m. »
Da, regenerarea DPF incinge mult colectorul de gaze evacuare si din acest motiv merge EV-ul dupa oprire motor, chiar daca e temperatura apei sub 90 de grd. Este functionare normala.
« Ultima Modificare: Decembrie 24, 2017, 11:59:19 a.m. de M i c u t z u »
 

Offline alexxx19

  • Doar inscris
  • Joined: Dec 2017
  • Locaţia: Galati
  • Mesaje postate: 1
  • Doar Inscris
  • Auto: Octavia III, 1.6, DSG, 2015
Re: ventilator racire octavia 3
« Răspuns #8 : Decembrie 19, 2017, 09:11:37 p.m. »
 :056: Buna seara,
 
 Sunt proaspat posesor de Octavia 3 , 1.6, DSG. In aceasa seara dupa ce am mers in jur de 15 min si 4 km (o oprire de 5-6 minute cu motorul pornit) temperatura apei undeva la 60-75 de grade ,am parcat, oprit motorul dar ventilatoarele au mai mers in jur de 4-5 minute. Cumva se incepuse regenerare si nu a apucat sa o termine?
 Cum imi dau seama ca are regenerarea inceputa? E prima masina cu DPF ( vechea un Passat tanc B5.5) si de aceea nu ii cunosc simptomele foarte bine si va cer ajutorul. Va multumesc.
 

Offline bobalex76

  • Doar inscris
  • Joined: Aug 2012
  • Locaţia: cluj-napoca
  • Mesaje postate: 17
  • Doar Inscris
  • Auto: skoda octavia 3
Re: ventilator racire octavia 3
« Răspuns #7 : Septembrie 01, 2017, 07:51:43 a.m. »
La fel am patit si eu.Cand folosesc modul ECO imi porneste ventilatorul si cam tot asa 3-5 min dupa oprire functioneaza.Cred ca este si problema cu regenerarea filtrului pentru ca la oprirea motorului si cand ma dau jos din masina in spate pe partea stg se simte putin miros de ars...ca si cad s-ar infierbanta discurile,dar nu este de la disc mirosul...cred ca de la filtru de particule....
 

Offline Limit

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Apr 2011
  • Locaţia: Slatina
  • Mesaje postate: 983
  • I like to drive
  • Auto: O2FL, 2.0TDI 175cp
Re: ventilator racire octavia 3
« Răspuns #6 : Noiembrie 16, 2013, 04:55:41 p.m. »
Martorul se aprinde dupa cum am precizat cand  regenerarea a esuat de vreo 10 ori consecutiv sau ceva de genul si trebuie mers la service sau neaparat regenerat atunci.
Se intampla in oras de obicei cand se sta mai mult la ralanti si se mai merge subturat.
Mi s-a intamplat de vreo 6-7 ori chestia asta pe parcursul a 2 ani si dupa ce mergeam 5 minute mai agresiv isi revenea.
Si mereu a inceput regenerarea dupa ce am condus mai mult prin oras
Dimsport soft 175 cp
 

Offline Tzsunami

  • Doar inscris
  • Joined: Oct 2013
  • Locaţia: Bucuresti
  • Mesaje postate: 12
  • Scurt si la obiect
  • Auto: Octavia 3 2.0 TDI M6
Re: ventilator racire octavia 3
« Răspuns #5 : Noiembrie 16, 2013, 04:37:44 p.m. »
           Cand incepe regenerarea filtrului de particule, din cate stiu eu, trebuie sa se aprinda un martor in bord....si trebuie mers cu ea in jur de 2000 RPM timp de vro 20 minute la 60 km/h (daca traficul permite) sau pana se stinge acel martor (trebuie verificat manualul masinii) ... dar ma gandesc ca daca ventilatorul porneste frecvent la 70 grade C, sa nu fie vro "buba" la termostat sau vre-un senZor decalibrat. Nu sunt mecanic de meserie doar imi spun si eu parerea....poate ajuta.
« Ultima Modificare: Noiembrie 16, 2013, 07:52:17 p.m. de M i c u t z u »
 

Offline Limit

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Apr 2011
  • Locaţia: Slatina
  • Mesaje postate: 983
  • I like to drive
  • Auto: O2FL, 2.0TDI 175cp
Re: ventilator racire octavia 3
« Răspuns #4 : Noiembrie 16, 2013, 04:34:00 p.m. »
Solutia este sa nu mai mergi subturat.
Si daca vezi ca turatia sta cand esti pe loc la 1000 rpm atunci ori o lasi pana scade la normal sau daca te grabesti forjeaza masina ca sa se regenereze mai repede.
Nu conteaza cati km ai, conteaza cum mergi cu ea.
Grav e cand ti se aprinde iconita de filtru de particul fiindca atunci inseamna ca regenerarea a avut loc de 10 ori dar nereusita adica neterminata.
Dimsport soft 175 cp
 

Offline bobyrodin

  • Doar inscris
  • Joined: Aug 2013
  • Locaţia: bucuresti
  • Mesaje postate: 6
  • Doar Inscris
  • Auto: skoda octavia
Re: ventilator racire octavia 3
« Răspuns #3 : Noiembrie 16, 2013, 02:30:53 p.m. »
Aproape de 1000 turatii, dar nu am decat 11000km cu ea si daca este cum spui tu care ar fi solutia?
 

Offline Limit

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Apr 2011
  • Locaţia: Slatina
  • Mesaje postate: 983
  • I like to drive
  • Auto: O2FL, 2.0TDI 175cp
Re: ventilator racire octavia 3
« Răspuns #2 : Noiembrie 14, 2013, 08:10:49 p.m. »
E posibil sa fie regenerarea filtrului de particule.
Turatia sta la 1000 sau 750 pe ralanti?
Dimsport soft 175 cp
 

Offline bobyrodin

  • Doar inscris
  • Joined: Aug 2013
  • Locaţia: bucuresti
  • Mesaje postate: 6
  • Doar Inscris
  • Auto: skoda octavia
ventilator racire octavia 3
« Răspuns #1 : Noiembrie 14, 2013, 01:03:33 p.m. »
  Am in dotare o 03, 1, 6TDI si uneori intra prea repede (cred eu), ventilatorul de racire a motorului, pe la 70grade si se opreste dupa vreo 3min., de la oprirea masini. Este normal?