Autor Subiect: Noutati Skoda  (Citit de 61962 ori)

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline james kilowatt

  • Expert
  • ***
  • Joined: Ian 2010
  • Locaţia: Europa
  • Mesaje postate: 2343
  • Thanked: 66 times
  • Auto: Skoda Superb 1.8 TSI
Re: Noutati Skoda
« Răspuns #380 : Noiembrie 22, 2019, 10:34:55 a.m. »
Daca am ameliorat insonorizarea eu sunt dispus sa raman fidel marcii :)
Chestia cu lipsa butoanelor fizice nu imi place, e stupida si contraproductiva. Cand ai buton fizic de ex pt temperatura poti sa nu iti iei ochii de la drum, simti la mana cate "clicuri" ai rotit-o. Cu cursorul e enervant.   Insa probabil in curand n-o sa mai avem de ales la niciun constructor.
Apropo, m*am dat vreo 10km cu Tesla 3, versiunea dual motor. Super masina. Mai putin tableta, mi se pare kitch. O masina cu ecrane e OK, insa un ecran cu roti nu e OK
Skoda Superb 1.8 TSI
Citroen C1 998cc sensodrive
 

Offline vizitator

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Apr 2011
  • Locaţia: Bucharest
  • Mesaje postate: 4703
  • Thanked: 44 times
  • am avut cea mai ,,extraordinara'' masina: 1.2 TSI
Re: Noutati Skoda
« Răspuns #379 : Noiembrie 22, 2019, 10:18:01 a.m. »

Anexez mai jos o lista cu motorizarile Octaviei 4 (sursa este 0-100.ro):
Octavia 1.0 TSI EVO 80 kW/110 CP, benzină, trei cilindri.
  • Octavia 1.5 TSI EVO, 110 kW/150 CP, benzină, patru cilindri.
  • Octavia 1.5 TSI G-TEC (cu sau fără DSG), 130 CP, cu CNG/GNC, rezervor de 17,7 kg pentru gaz natural comprimat, 523 autonomie (WLTP), reducere cu până la 80% a emisiilor de oxizi de azot.
  • Octavia 2.0 TDI, 116 CP, motorină, patru cilindri (cu sau fără DSG)
  • Octavia 2.0 TDI, 150 CP, motorină, patru cilindri (cu sau fără DSG, cu sau fără 4×4)
  • Octavia 2.0 TDI, 200 CP, motorină, patru cilindri (doar cu DSG și 4×4)
  • Octavia 2.0 TSI, 190 CP, benzină, patru cilindri (doar cu DSG și 4×4)
  • Octavia iV, plug-in hybrid, motor pe benzină de 1.4 TSI și motor electric, putere totală combinată 150 kW/204 CP, autonomie în mod pur electric 55 km (WLTP) grație unei baterii litriu-ion de 37 Ah, respectiv 13 kWh.
  • Octavia eTEC, mild hybrid, pentru motorizările 1.0 TSI și 1.5 TSI, atunci când sunt echipate cu transmisie automată cu dublu ambreiaj DSG. Sistemul folosește o baterie litiu-ion de 48 V și este capabil să livreze, prin alternator, putere adițională motorului pe combustie, ajutând la plecarea de pe loc și în reprizele de accelerare, reducând consumul de combustibil fosil. La frânare alternatorul recuperează energie electrică, iar motorul cu ardere internă se oprește automat.
In frane si in femei sa nu ai incredere niciodata.
 

Offline Daniel

  • Moderator General
  • ***
  • Joined: Apr 2007
  • Locaţia: Bucuresti
  • Mesaje postate: 2647
  • Thanked: 5 times
  • Garfield I'm not always right but I'm never wrong
Re: Noutati Skoda
« Răspuns #378 : Noiembrie 18, 2019, 04:33:12 p.m. »
Am aflat si primele impresii despre finisaje la interior: Bogdan Mirica de la Automarket a fost la Praga, la lansarea O5 si spune:


Surprizele nu se opresc aici. E plin de superlative și pe locurile din față. Materialele au o calitate bună, plasticul e moale (e drept că am văzut expuse în cadrul evenimentului doar niveluri de echipare de top), iar finisajele bune. Am pipăit planșa de bord și simțul tactil a fost plăcut impresionat. Pe portiere am remarcat noi mânere de deschidere a ușilor, cromate, mult mai sculptate, foarte arătoase.

În materie de ergonomie, conservatorii s-ar putea să bombănească (adica io, care regret butoanele fizice cu Tac-Tac). Cel puțin pe echipările de top, acolo unde ecranul de 10 inch servește și pentru comenzile climatizării.
« Ultima Modificare: Noiembrie 19, 2019, 09:58:44 a.m. de Daniel »
Skoda Octavia 2 Elegance, 1.8 TFSI, 16 V, 160 CP
Skoda Fabia Sedan Elite, 1.4 MPI, 16 V, 101 CP
 

Offline vizitator

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Apr 2011
  • Locaţia: Bucharest
  • Mesaje postate: 4703
  • Thanked: 44 times
  • am avut cea mai ,,extraordinara'' masina: 1.2 TSI
Re: Noutati Skoda
« Răspuns #377 : Noiembrie 18, 2019, 09:53:25 a.m. »
Apropos de preturi, se pare ca  noua Octavia 1.5 TSI 150 CP cu nivelul de dotari Style va costa 25000 euro (cel putin astea sunt informatiile dealerilor de la Porsche). Este mult, este putin, nu comentez.... Insa, prin comparatie, e cu 2000 euro mai ieftin decat un Passat Comfortline cu aceiasi motorizare si cutie automata, si mai scump decat Passat Trendline si Passat Advance cu cutii manuale.
In frane si in femei sa nu ai incredere niciodata.
 

Offline judge

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Mar 2011
  • Locaţia: Bucuresti
  • Mesaje postate: 998
  • Thanked: 6 times
  • Auto: Superb 2.0 TSI
Re: Noutati Skoda
« Răspuns #376 : Noiembrie 17, 2019, 09:19:17 p.m. »
Lucrurile marunte fac uneori diferenta - faptul care are CarPlay wireless e maxim (nu prea exista asa ceva nici la modele asa-zis premium - urasc cuvantul asta, btw, e gol de continut), si la fel e USB-C-ul ala de langa oglinda. Chiar ma gandeam sa imi pun si eu camera, dar urasc ideea de a trage cabluri sau de a sta cu ele atarnate.

Foarte simply clever  :-B
 

Offline Liviu-tsi

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Iul 2009
  • Locaţia: dolj
  • Mesaje postate: 521
  • Thanked: 15 times
  • Auto: OCTAVIA II FL,1.2 TSI
Re: Noutati Skoda
« Răspuns #375 : Noiembrie 16, 2019, 11:52:10 a.m. »
Da, aceias perceptie o am si eu, cu siguranta e un salt considerabil.
 

Offline bogdanpiatra

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Mar 2010
  • Locaţia: Piatra Neamt, jud Neamt
  • Mesaje postate: 3185
  • Thanked: 50 times
  • Auto: Megane Sedan 1,33, ex O2FL1.2
Re: Noutati Skoda
« Răspuns #374 : Noiembrie 16, 2019, 08:14:27 a.m. »
Adevarul e ca e faina, de data asta.Cred ca e cea mai echilibrata Skoda ca design.La Berlina, parca s-au inspirat putin de la Volvo, la spate.Frumoasa, se va vedea ce calitate are si interiorul.Nemultumire profunda pe motorul de 1.0, la care mai scad inca 5 CP, pe o hardughie de masina. Chiar daca e mai usoara(sa zicem) si cu CX mai bun, in practica vantul lucreaza din toate directiile.Sa o asteptam in reprezentante. Pretul cred ca nu va fi prea simply clever.
 

Offline T. Carmen

  • Expert
  • ***
  • Joined: Mai 2013
  • Mesaje postate: 697
  • Thanked: 52 times
  • Auto: Touareg V10 TDI
Re: Noutati Skoda
« Răspuns #373 : Noiembrie 15, 2019, 11:44:52 p.m. »
 

Offline Daniel

  • Moderator General
  • ***
  • Joined: Apr 2007
  • Locaţia: Bucuresti
  • Mesaje postate: 2647
  • Thanked: 5 times
  • Garfield I'm not always right but I'm never wrong
Re: Noutati Skoda
« Răspuns #372 : Noiembrie 15, 2019, 05:08:40 p.m. »
Iata si o descriere mai profesionista:
(Scuze, dar nu pot controla Fontul)

"Cea de-a patra generație a modelului Skoda Octavia a crescut în dimensiuni, fiind, prin urmare, mai lungă și mai lată decât automobilul încă actual. Și portbagajul îi are un volum mai mare. Iar datorită noului limbaj de design al mărcii, noua Octavia prezintă o emotivitate și mai mare.

[/color]Noul concept interior combină funcționalitate remarcabilă și o cantitate unică de spațiu cu materiale de înaltă calitate și caracteristici inteligente, chiar și în detalii mici. Mai mult, o serie de soluții noi de conectivitate și sisteme de asistență subliniază capacitatea inovatoare a mărcii în segmentul mașinilor compacte. Toate aceste calități sunt completate de o valoare extraordinară în schimbul banilor și de un nivel ridicat, obișnuit, de calitate al Skoda. [/size]

Noul design al părţii frontale şi noile faruri, puternic trasate, oferă caracteristici vizuale importante pentru noua Octavia. Lungimea și lățimea sporită a vehiculului compact îi evidențiază caracterul sigur. Cu 4.689 mm, noua Octavia Combi este cu 22 de mm mai lungă decât predecesorul său; lăţimea sa a crescut cu 15 mm până la 1.829 mm (lungimea liftback-ului a crescut cu 19 mm până la fel 4.689 mm). Ampatamentul măsoară 2.686 mm pe ambele variante.


Railings-urile de pe acoperiș, reproiectate, subliniază silueta alungită a vehiculului, în timp ce jantele din aliaj de până la 19 inci îi conferă o prezenţă puternică. Trei culori noi au fost adăugate şi în paleta de culori: Crystal Black, Lava Blue şi Titanium Blue


[/color]Nişte pachete Chrome sau Dynamic sunt disponibile opţional (pentru echiparea Ambition şi Style) pentru o personalizare mai mare a exteriorului. Logoul de pe portbagaj a fost înlocuit cu denumirea SKODA, iar break-ul va avea standard un ştergător de lunetă (pentru liftback e opţional).[/size]

[/color]Noul design accentuează prezența vizuală a modelului și a permis modelarea unei aerodinamici excelente. Liftback-ul are un coeficient de rezistenţă aerodinamică de 0.24, iar varianta Combi de 0.26 (Cd). Noua Octavia se situează astfel printre cele mai aerodinamice mașini din lume. Aerodinamica îmbunătățită reduce, prin urmare, consumul de combustibil și emisiile de CO2.[/size][/color]Farurile frontale au devenit mai înguste şi împreună cu noile stopuri folosesc tehnologie modernă LED. În nivel de echipare de top automobilul va fi echipat cu faruri de tip full LED Matrix (cu câte 22 de elemente per modul). Acest sistem inovator generează un fascicul de lumină format din mai multe segmente care sunt controlate individual. Astfel, faza lungă a farurilor poate fi aprinsă în orice moment, fără să orbească alți participanți la trafic. Folosind o cameră din spatele parbrizului, tehnologia inteligentă detectează vehicule care se apropie, precum și persoane și obiecte care reflectă lumina.[/size]

De asemenea, noile faruri au o funcție animată de salut a şoferului (Coming/Leaving Home). De cealaltă parte, stopurile full LED la fel fac parte din această funcţie de salut şi în premieră pentru Octavia au indicatori de direcţie dinamici. În interiorul noii Octavia, cantitatea obișnuită, impresionantă de spațiu este și mai generoasă. Pasagerii din spate se bucură de un nivel „luxos” de spaţiu pentru picioare – acum de 78 mm (+5 mm). Iar capacitatea de încărcare a portbagajului, care este cea mai mare din segment, a crescut până la la 640 de litri în modelul Combi (+30) și până la 600 de litri în liftback (+10).

[/color]Designerii Skoda au renovat complet interiorul modelului OCTAVIA, inclusiv folosind materiale mai calitative şi plăcute la atingere, în particular plastic soft touch pentru panourile uşilor şi planşa de bord.[/color]Noul volan are acum doar două spiţe și un decor cromat. În varianta sa multifuncțională pot fi executate 14 funcții diferite prin intermediul apăsării de butoane şi comenzi scroll, inclusiv pentru încălzirea volanului şi Travel Assist. Opţional e disponibil unul sport multifuncţional cu trei spiţe.

[/color]Consola centrală, panourile interioare ale ușilor și planşa de bord au fost reproiectate și ele. Dispunând de un aranjament modular, pe mai multe niveluri, tabloul de bord face o referire la forma grilei Skoda cu o zonă colorată, contrastantă, sub afișajul mare și multifuncțional central. Echiparea standard mai include geamuri acţionate electric, frână de mână electromecanică şi mai sunt în dotare nişte geamuri faţă laterale cu izolare acustică.

[/color]O altă noutate introdusă sunt noile scaune de tip ergonomic (Ergo, în nivel de echipare Ambition sau mai superior), disponibile pentru prima dată pe Octavia. Pe lângă faptul că sunt încălzite, acestea oferă și opțiunile unui sistem de masaj şi/sau ventilare. Scaunele sport opționale sunt acoperite cu o țesătură ThermoFlux deosebit de respirabilă.[/color]O altă caracteristică opțională a noii Octavia este sistemul de climatizare Climatronic pe trei zone. Iar când este echipat cu sistemul de acces fără cheie – KESSY – oricare dintre cele patru uși ale Octavia poate fi deschisă mai întâi.[/color]În momentul lansării pe piață, noua Octavia va fi disponibilă în nivelele de echipare Active, Ambition și Style (ulterior şi L&K). Mai târziu în 2020, va fi adăugat în gamă versiunea Octavia Scout, dar şi cea sportivă RS.

[/color]Continuăm cu alte detalii. Aflaţi că noua Octavia este primul model Skoda dotat cu head-up display color. Este disponibil opţional începând cu nivelul de echipare Style şi prin aceasta pot fi proiectate informații importante, cum ar fi viteza sau informațiile despre navigaţie, direct pe parbrizul (încălzit opţional), în vederea imediată a șoferului, permițându-i să le citească fără a-și lua ochii de pe drum.

[/color]Noile sisteme de infotainment de pe Octavia oferă servicii de streaming opționale pentru radio și TV, precum și o integrare completă a smartphone-ului, fără nici un cablu, folosind tehnologia wireless SmartLink+. Dispozitivele media sau stick-urile USB pot fi, de asemenea, direct conectate la sistemul multimedia prin intermediul celor două porturi USB-C din bord (în total pot fi până la cinci porturi într-o maşină, iar o priză de 230 V în spate este opțională și ea)!

[/color]Habitaclul noului model mai este optimizat acustic și noul sistem audio opțional Canton (cu 12 difuzoare) va asigura un sunet perfect. Va mai putea fi comandat pe noua Octavia şi un sistem de iluminare ambientală cu 10 culori la alegere. În combinaţie cu acesta din urmă mai vin şi nişte proiectoare care fac văzut logoul Skoda pe pământ la deschiderea uşilor faţă.[/color]Skoda a îmbunătățit și mai mult al său panou de bord digital opţional, Virtual Cockpit, acum pentru noua Octavia (standard vin ceasuri de bord cu un ecran color de 4.2 inci între ele). Cea mai recentă generație a sa vine cu un ecran de 10.25 inci și este acum și mai ușor de utilizat.

[/color]Șoferul poate alege dintre patru teme diferite – Basic, Classic, Navigation and Driver Assistance Systems – și să seteze conținutul dorit folosind comenzile de pe volanul multifuncțional.

[/color]Utilizatorii pot opta, de asemenea, să afișeze hărțile sistemului de navigație pe Virtual Cockpit și pe ecranul central care este disponibil în mărimi de până la 10 inci, în două nivele diferite de zoom.[/color]Apropo, comenzile noului sistem Climatronic pot fi acționate printr-o bară integrată în partea inferioară a ecranului multimedia ([/size]similar cu ceea ce am văzut pe noul VW Golf).

Prin intermediul unui nou glisor tactil în partea de jos a afișajului sistemului de infotainment, volumul poate fi reglat folosind un deget, iar harta de navigaţie poate fi mărită și micșorată folosind două degete.

[/color]A patra generație Octavia introduce mai multe sisteme noi și inovatoare de asistență, dintre care unele debutează într-un model realizat de producătorul ceh. Noul Collision Avoidance Assist sprijină șoferul prin creșterea activă a momentului de direcție în cazul unei coliziuni iminente cu un pieton, biciclist sau un alt vehicul – prevenind ideal accidentul cu o manevră evazivă controlată.

[/color]Sistemul Exit Warning îi permite șoferului să știe dacă un alt vehicul sau un biciclist se apropie din spate atunci când deschide ușa mașinii. Iar folosind funcția Hands-on Detect, mașina este în măsură să verifice dacă șoferul atinge constant volanul sau dacă nu mai are sub control vehiculul din cauza unei eventuale urgențe medicale. Dacă apare o astfel de urgență, Emergency Assist va interveni pentru a opri maşina în siguranţă.[/color]Iar un Turn Assist poate detecta traficul din sens opus într-un stadiu incipient când se virează la stânga, avertizează șoferul sau chiar opreşte automat vehiculul în caz de pericol.[/color]Lista celor disponibile mai este completată de: Traffic Warning, Area View, Side Assist, Front Assist including Predictive Pedestrian and Cyclist Protection, Predictive Cruise Control, Traffic Sign Recognition, Lane Assist, Traffic Jam Assist, Emergency Assist, Travel Assist, Crew Protect Assist, Multi-Collision Brake, etc.

[/color]În total sunt disponibile de instalat până la nouă airbag-uri, inclusiv unul pentru genunchii şoferului! Noua Skoda Octavia continuă să stea pe o platformă MQB a grupului VW, aceeaşi care a fost folosită pentru noul Golf şi îmbunătăţită. Este dotată cu motoare moderne TDI și TSI cu o eficiență sporită care, datorită aerodinamicii îmbunătățite semnificativ, scad consumul de combustibil și emisiile de poluanți. Pe lângă motoarele diesel și pe benzină, există și o variantă deosebit de ecologică care consumă CNG, variante plug-in hybrid și în premieră pentru Skoda – motorizări mild hybrid!

[/color]Aşadar, în Europa vor exista următoarele opţiuni la alegere: un TSI de 1.0 litri şi cu trei cilindri (110 CP/200 Nm) sau un TSI de 1.5 litri şi cu patru cilindri (150 CP/250 Nm). Dacă ambele sunt cuplate la un DSG cu şapte trepte, atunci mai sunt asistate de un demaror-generator cu centură, dar şi de o baterie litiu-ion, ambele care funcţionează prin intermediul unui sistem electric de 48 V (aceste modele vor putea insigna e-TEC).

[/color]Combinaţia de agregate face posibile ca maşinile care le vor avea la bord să se poată mişca în unele condiţii, inclusiv în cazul când o fac din inerţie, cu motorul cu combustie complet deconectat.

[/color]De asemenea, mai permit ca în timpul frânării energia cinetică să fie recuperată şi ulterior benzinarul să primească un impuls electronic de energie atunci când este necesar (la acceleraţii intense). În acelaşi timp, sistemul mild hybrid permite ca motorul cu ardere internă să pornească mai liniștit și cu mai puține vibrații.

[/color]Ambele motoare TSI menţionate sunt disponibile și în combinație cu o cutie de viteze manuală cu 6 trepte, dar fără tehnologia mild hybrid deja. Cutia de viteze care vine în combinaţie cu motorul 1.5 TSI a fost recent dezvoltată pentru agregatele care oferă un nivel mare de cuplu și este utilizată şi în combinație cu motoarele diesel ale noii Octavia.

[/color]Pe partea de benzinare va exista şi o unitate de top, 2.0 TSI cu 190 de CP şi 320 Nm, disponibilă exclusiv în combinaţie cu un sistem de tracţiune integrală şi o cutie de viteze DSG cu şapte trepte. Acest model poate face 0-100 de km/h în 6.9 secunde şi poate atinge maxim 234 de km/h.

[/color]De menţionat că toate benzinarele sunt dotate din uzină cu un filtru de particule.[/color]Pe partea de motoare diesel vor exista trei oferte absolut noi din familia EVO – fiecare cu un volum de 2.0 litri şi care produc câte 116, 150 şi 200 de CP. Cuplul maxim pe motorul diesel de top este de 400 Nm.

[/color]Pe lângă un filtru de particule, motoarele sunt echipate cu o nouă etapă în tratarea SCR a gazelor de eșapament. Folosind ceea ce este cunoscut sub numele de „doză dublă”, ureea AdBlue este injectată acum în mod special în fața celor două convertizoare catalitice SCR care sunt dispuse unul după alta. Această metodă și utilizarea celui de-al doilea convertizor catalitic reduc emisiile de oxid de azot (NOx) cu aproximativ 80% în comparație cu generația anterioară a fiecărui motor.

[/color]Ca rezultat, motoarele EVO oferă condiții tehnice necesare pentru a îndeplini viitorul standard Euro 6d de emisii.[/color]Variantele cu 150 şi 200 de CP sunt disponibile opţional în combinaţie cu un sistem de tracțiune integrală! Cu cel mai puternic diesel poate face 0-100 km/h în 7.1 secunde.

[/color]Skoda oferă, de asemenea, a patra generație Octavia cu motorizare G-TEC. Față de o mașină care funcționează pe benzină, Octavia G-TEC produce cu aproximativ 25% mai puțin CO2, semnificativ mai puțin oxid de azot (NOx) și nici un fel de particule de funingine.[/color]Motorizarea 1.5 TSI (patru cilindri) cu 130 CP/200 Nm este proiectată să funcționeze pe bază de CNG. Capacitatea totală a celor trei rezervoare de CNG de la bord este de 17.7 kg, însă dacă este necesar, mașina poate folosi și rezervorul său de benzină (9 litri). Noua Octavia G-TEC va fi disponibilă în ambele variante de caroserie şi cu ambele cutii de viteze la alegere!

[/color]Într-un final, Octavia devine al doilea model Skoda cu motorizare plug-in hybrid (cu orice nivel de echipare în afară de active şi indisponibilă pentru Octavia Scout). Preluând unitatea de propulsie de [/size][/color]Skoda Superb iV, noua Octavia iV beneficiază la fel de un motor electric ce vine să lucreze alături de un TSI de 1.4 litri.


[/color]Pe Octavia iV unitatea de propulsie este disponibilă într-o singură variantă de putere: 204 CP/350 Nm. Motorizarea este cuplată la o cutie de viteze DSG cu şase trepte în loc de şapte. Datorită bateriei de 13 kWh, parte a sistemului, maşina poate rula doar cu electricitate de o distanţă de până la 55 de km. Din păcate Skoda a trebuit să meargă la un compromis cu acest model: volum portbagaj redus de 450 de litri (liftback) şi 490 de litri (Combi), iar volumul rezervorului de benzină e mai mic cu cinci litri (40).

[/color]Un apropo la capitol tehnic. Noua Octavia devine primul model Skoda care folosește tehnologia shift-by-wire pentru a opera transmisia DSG. Levierul cutiei de viteze nu mai este conectat mecanic la cutia de viteze propriu-zisă, efectuând acest lucru deja electronic. Respectiv, în locul manetei tradiţionale cunoscute, pe consola centrală va exista un nou modul de control cu un mic comutator pentru modurile R, N, D/S, precum şi comanda pentru modul P (similar cu ceea ce este pe noul Golf).

[/color]Iar pe lângă șasiul cu suspensii standard, Skoda va mai oferi și alte două opțiuni pentru OCTAVIA: unul cu o suspensie sport ce face garda la sol a maşinii cu 15 mm mai mică, dar și un șasiu Rough Road care îi măreşte garda la sol cu ​​15 mm faţă de cea standard.[/color]Va continua să existe opţional şi sistemul Dynamic Chassis Control, care reglează constant suspensia și amortizarea, şi oferă o gamă de profiluri diferite pentru selectarea modului de conducere (amortizoare adaptive). Când o maşină este echipată cu DCC, garda la sol rămâne neschimbată pe versiunile plug-in hybrid, în timp ce pe toate celelalte sunt reduse cu 10 mm. [/size]

Într-un final, nici o Skoda modernă nu poate apărea pe piaţă fără soluţiile Simply Clever. Pachetul Sleep este disponibil opţional pentru prima dată pentru Octavia şi aduce pe scaunele din spate două tetiere confortabile mai mari și o pătură. Pentru modelul break – Combi – un pachet net îmbunătățit, cu o utilizare confortabilă a portbagajului și un raft retractabil automat sunt, de asemenea, noi. Şi un buzunar de stocare multifuncțional sub capacul portbagajului oferă spațiu suplimentar pentru depozitarea diverselor articole. [/color]Încuietori de siguranță pentru copii pentru ușile din spate pot fi acționate electronic de pe uşa şoferului, iar pasagerii din spate pot folosi două buzunare de stocare pentru smartphone-uri pe spătarele scaunelor faţă.

[/color]Două prize USB-C sunt disponibile pentru pasagerii din față și, ca opțiune, două în spate, iar un alt port USB-C opțional, de pe consola superioară de deasupra oglinzii retrovizoare, este nou (util pentru conectarea camerelor de bord).

[/color]O dotare clasică Skoda este umbrela dintr-un compartiment de depozitare din ușa șoferului. Există acum spațiu în acest compartiment şi pentru o perie de mână, care este de asemenea un accesoriu autentic Skoda.

[/color]Mai mult, pâlnia integrată în capacul rezervorului de spălare a parbrizului este prezentă şi pe noua Octavia, în timp ce un cârlig de remorcare opţional poate fi instalat în mod electric prin apăsarea unui buton corespunzător din portbagaj. Mașina este dotată, de asemenea, cu un nou tub de umplere convenabil pentru AdBlue.[/font]
« Ultima Modificare: Noiembrie 18, 2019, 12:59:06 p.m. de Daniel »
Skoda Octavia 2 Elegance, 1.8 TFSI, 16 V, 160 CP
Skoda Fabia Sedan Elite, 1.4 MPI, 16 V, 101 CP
 
The following users thanked this post: Cheeta

Offline Daniel

  • Moderator General
  • ***
  • Joined: Apr 2007
  • Locaţia: Bucuresti
  • Mesaje postate: 2647
  • Thanked: 5 times
  • Garfield I'm not always right but I'm never wrong
Re: Noutati Skoda
« Răspuns #371 : Noiembrie 15, 2019, 04:59:45 p.m. »
Cateva remarci, evident subiective, si poate superficiale, la prima vedere:


La O4 imi plac farurile legate si faptul ca au bagat bec si in farurile din interior (fosta faza lunga) si nu au mai lasat oglinda goala, ca la O3.


In schimb, imi plac mai mult stopurile de la O3 decat cele de la O4, pentru ca au o suprafata rosie mai mare. Nu inteleg la O4 pt ce mai sunt aripioarele din stop, din moment ce semnalizatorul e in linie. La O3, sub aripioare erau becurile de semnalizare si mers inapoi.


Nu imi place tableta de infotaiment. Am senzatia ca e fragila si o s-o rup, plus ca se aseaza praful dupa ea. Mai mult, au disparut, si nu imi place, butoanele fizice pt radio sau caldura. Acum trebuie sa imi iau ochii de la drum ca sa vad unde pun degetul pe ecran. La O3 puteam sa duc mana fara sa ma uit si reglam volumul sau caldura si simteam dupa tac-tac cate trepte am miscat.


Imi place mai mult volanul in 3 spite de la O3, decat in 2, pt ca pot sa prind mai bine volanul in curbe.


Am aflat, din alta prezentare, ca pe spate are o suspensie semi independenta, "punte H, cu brate trase", mai usoara si mai mica (nu stiu daca si mai buna), ca sa faca loc bateriei de 130 Kg.
Skoda Octavia 2 Elegance, 1.8 TFSI, 16 V, 160 CP
Skoda Fabia Sedan Elite, 1.4 MPI, 16 V, 101 CP
 

Offline judge

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Mar 2011
  • Locaţia: Bucuresti
  • Mesaje postate: 998
  • Thanked: 6 times
  • Auto: Superb 2.0 TSI
Re: Noutati Skoda
« Răspuns #370 : Noiembrie 15, 2019, 04:08:34 p.m. »
Greutate, presupun. Așa e și la cazanul pe care vreau să îl iau eu. În mod suplimentar, probabil că atunci lasă motorul termic ceva mai relaxat.
 

Offline james kilowatt

  • Expert
  • ***
  • Joined: Ian 2010
  • Locaţia: Europa
  • Mesaje postate: 2343
  • Thanked: 66 times
  • Auto: Skoda Superb 1.8 TSI
Re: Noutati Skoda
« Răspuns #369 : Noiembrie 15, 2019, 03:06:03 p.m. »
Probabil din acelasi film cu Golf si Passat GTE. Aka destul de OK in mare.
La mine nu au aparut preturile pt noua octavia, insa exista si Superb PHEV si e versiunea noua (cu noua baterie de 13kwh). Cu scoruri intre  un pic sub 40k€ pana la un pic peste 50k€ (cu tva inclus), functie de echipare....  insa sigur vor baga si promotii.  Banuiesc ca Octavia o sa fie cu vreo 3-4k€ mai ieftina insa probabil echipata decent pretul de catalog va sari de 40k€. Ceea ce cumva aduce in discutie rentabilitatea hibridului.


PS
Oare de ce versiunea mild hybrid (de ex 1.5TSI) e mai lenta decat cea "clasica"?
« Ultima Modificare: Noiembrie 15, 2019, 03:24:23 p.m. de james kilowatt »
Skoda Superb 1.8 TSI
Citroen C1 998cc sensodrive
 

Offline mad.hatter

  • Membru de baza
  • **
  • Joined: Ian 2018
  • Locaţia: bucuresti
  • Mesaje postate: 321
  • Thanked: 7 times
  • Amat Victoria Curam
  • Auto: Octavia 3 FL 1.8 tsi 4x4
Re: Noutati Skoda
« Răspuns #368 : Noiembrie 15, 2019, 02:54:37 p.m. »
daca mi-as fi schimba masina acum, as lua 2.0 tsi 4x4, nu a4 tsi, fara quattro. pleaca de la 35k. nu sicut despre hybrid sau phev aici. am vazut cateva reviewuri si mi se pare alta masina; imi place volanul, imi place si infotainmentul. imi aminteste intr-un fel de audi mmi.
sunt curios cum e phev.

Love.Drive.Eat.Prey
 

Offline Daniel

  • Moderator General
  • ***
  • Joined: Apr 2007
  • Locaţia: Bucuresti
  • Mesaje postate: 2647
  • Thanked: 5 times
  • Garfield I'm not always right but I'm never wrong
Re: Noutati Skoda
« Răspuns #367 : Noiembrie 15, 2019, 01:34:55 p.m. »

Si in dinamica:

Skoda Octavia 2020

https://www.youtube.com/watch?v=wU2J55jqsJE



2020 Skoda Octavia vs 2019 Skoda Octavia New vs Old
https://www.youtube.com/watch?v=uGwrbzq9X-o
« Ultima Modificare: Noiembrie 15, 2019, 01:40:30 p.m. de Daniel »
Skoda Octavia 2 Elegance, 1.8 TFSI, 16 V, 160 CP
Skoda Fabia Sedan Elite, 1.4 MPI, 16 V, 101 CP
 

Offline james kilowatt

  • Expert
  • ***
  • Joined: Ian 2010
  • Locaţia: Europa
  • Mesaje postate: 2343
  • Thanked: 66 times
  • Auto: Skoda Superb 1.8 TSI
Re: Noutati Skoda
« Răspuns #366 : Noiembrie 15, 2019, 09:53:59 a.m. »

@iulian
Acum ma uit mai mult spre CX-30, care e o idee mai scurta decat M3 si are ceva mai multa lumina in spate. Si guri de ventilatie :D Pentru mine sa fie scurta - sa zicem 4.4 m e un criteriu important. 

4x4 e disponibil doar pe 2.0TSI, care nu e nici macar hibrid usor. Daca ar fi sa comparam ar trebui comparate Skyactiv X cu 1.5TSI mild hibrid poate.
Portbagajul nu mai e un criteriu pentru mine.  fost acum 10 ani, acum nu mai e :) Daca incap in el doua valize medii si un rucsac imi ajunge.  Asta elimina si breakul (care in plus nu-mi place nici la design)


Optiunea plug in hibrid e una interesanta, insa trebuie vazut si care e compromisul (pret; greutate). Daca echipata decent vine la +40k€(cam ca GTE-ul actual) iar jegosii imi aplica taxa de inmatriculare pe 204CP (aka 4900€) mai bine nu, multumesc. Iau Alfa Giulia veloce awd cu 280CP.  Mai mult, generatia actuala de Golf GTE pe autostrada consuma mai mult decat petrolierul meu.

Si M3 are un coeficient aero foarte scazut. Nu mai tin minte cat insa e bun.

Iar daca vine iar cu garantie de 2 ani si vor 3500€ pentru extensia la 5 (ca acum) iarasi sunt niste jegosi.

Alta chestie, pana acum DSG-ul nu m-a convins in oras, si in trafic nasol, cand te tarai cu 5km/h si pe urma te opresti iar. Iar pe autostrada (unde e punctul lui forte) e irelevant, pe autostrada oricum nu prea schimbi vitezele.

Oricum, o sa o vad (si o sa ma uit si la G8, prefer hatch in loc de berlina) iar daca imi place dpdv al confortului / insonorizarii o adaug pe lista.

« Ultima Modificare: Noiembrie 15, 2019, 09:55:41 a.m. de james kilowatt »
Skoda Superb 1.8 TSI
Citroen C1 998cc sensodrive
 

 

* Subiecte recente

Skoda Octavia 3 Facelift 1,4 TSI 150 CP Manuala de bcm
[Decembrie 11, 2019, 11:39:35 p.m.]


Skoda Fabia 2015 de james kilowatt
[Decembrie 09, 2019, 04:12:06 p.m.]


schimbare placute frane si disc frana de A V A T A R
[Decembrie 08, 2019, 07:24:56 p.m.]


Conectare telefon la Unitate Bolero de Liviu-tsi
[Decembrie 08, 2019, 10:22:06 a.m.]


Oglinda retrovizoare stanga de ekoly
[Decembrie 06, 2019, 04:57:08 p.m.]


MOTORIZARE 1.2 TSI 105 CP de Liviu-tsi
[Decembrie 06, 2019, 01:01:12 p.m.]


Probleme pornire de Anca123
[Decembrie 06, 2019, 12:55:00 p.m.]


Faruri Full LED aburite de Dany4x
[Decembrie 05, 2019, 09:50:46 p.m.]


Jurnal bord Honda Civic 1.6idtec 120 CP de bogdanpiatra
[Decembrie 03, 2019, 11:15:11 a.m.]


Ford Kuga Titanium 2.0 tdci 163 cp 4X4 de cirsteammm
[Decembrie 02, 2019, 09:30:39 a.m.]


Zornait habitaclu Octavia 3 - 2014 de bcm
[Decembrie 01, 2019, 08:04:05 p.m.]


Tempomat de al bundy
[Decembrie 01, 2019, 05:44:30 p.m.]


Diverse probleme legate de bateriile auto de CyborgSky11
[Noiembrie 28, 2019, 11:07:19 a.m.]


Skoda fabia 1 1.9 SDI de cirsteammm
[Noiembrie 27, 2019, 09:22:59 a.m.]


afisare treapta viteza de Florin1970
[Noiembrie 26, 2019, 02:42:16 p.m.]


problema injectoare de CyborgSky11
[Noiembrie 25, 2019, 09:04:45 p.m.]


Lichid racire de CyborgSky11
[Noiembrie 25, 2019, 09:03:41 p.m.]


Probleme display central - electrica de judge
[Noiembrie 23, 2019, 12:00:00 p.m.]


Turcaletul de Liviu-tsi
[Noiembrie 23, 2019, 10:31:23 a.m.]


Noutati Skoda de james kilowatt
[Noiembrie 22, 2019, 10:34:55 a.m.]


kit ambreaj+volanta de CyborgSky11
[Noiembrie 20, 2019, 02:47:31 p.m.]


Petrolierul si marele alb de james kilowatt
[Noiembrie 20, 2019, 11:40:00 a.m.]


Pierdere ulei / Ulei in compartimentul motor de marius_f
[Noiembrie 19, 2019, 07:19:47 p.m.]


C200 4MATIC T-Modell de judge
[Noiembrie 18, 2019, 12:24:31 p.m.]


Masina nu trage de T. Carmen
[Noiembrie 16, 2019, 11:46:50 a.m.]