Forum discutii Skoda cu pareri, opinii, ajutor si intrebari legate de probleme si erori la masini Skoda


Autor Subiect: Consum ulei TDI  (Citit de 5320 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline A V A T A R

  • "What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back."
  • Moderator General
  • ****
  • Joined: Feb 2007
  • Locaţia: Oradea
  • Mesaje postate: 16367
  • Karma: +15/-0
  • Orice iubesti...devii
  • Auto: Duster / MCV (1.6 16v)
Re: Consum ulei TDI
« Răspuns #11 : Februarie 23, 2019, 10:31:33 a.m. »
Calitatea slaba a uleiului poate fi o cauza. Poate ar fi bine sa studiezi un pic brandurile Ravenol, Rowe sau Fuchs...exista uleiuri chiar bune dpdv al compozitiei si ar fi pacat sa te legi de unul neputincios si sa te nervezi cu el...
In fața unei minți tăcute, se preda întreg Universul...

Offline twopak

  • Membru de baza
  • **
  • Joined: Feb 2014
  • Locaţia: Ploiesti
  • Mesaje postate: 114
  • Karma: +0/-0
  • ''membru''
  • Auto: Superb 4T L&K 150 cp
Re: Consum ulei TDI
« Răspuns #10 : Februarie 22, 2019, 08:08:49 a.m. »
Marius_F cum spuneam de când am mașina am folosit 2 tipuri de ulei. 1 de la service Skoda , habar nu am ce pun și Aral 0w30 full sintetic 507.00 cumpărat de mine din Germania , făcut in Germania. Skoda a acceptat sa folosească acest ulei fără a pierde garanția pentru ca este uleiul cerut de producător. Cât timp mașina este in garanție , 3 ani fără limita de km ,nu ma doare burta sa dau 200£ pe un schimb deci nu ma duc decât la Skoda. Pe mine ma interesează sa îmi rezolve problemele. Ieri am lăsat-o in service sa schimbe uleiul pentru un test de consum. Azi ma duc sa o iau. Sper sa ajungă la o concluzie ca ma dispera.  Mulțumesc oricum.

Offline marius_f

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Sep 2015
  • Locaţia: craiova
  • Mesaje postate: 620
  • Karma: +0/-0
  • Doar Inscris
  • Auto: Octavia 2, 2.0 tdi, bkd, dsg
Re: Consum ulei TDI
« Răspuns #9 : Februarie 21, 2019, 08:52:32 a.m. »
Dar cu un alt tip de ulei ai incercat ?
(adica sa cumperi tu uleiul si apoi sa te duci cu el in X service sa ti-l schimbe)

De ex, a mea (O2 2.0 tdi), avea obiceiul sa consume cam 5-6-700 ml de ulei intre schimburi, tot timpul folosind doar ulei Motul, achizitionat din RO
Inainte de a pleca din tara (RO) :
(uleiul avea deja 6000km la activ)
- Verificat nivel ulei, completat pana la maxim si pornit la drum
- Dupa aprox 2000 de km am ajuns in FR (forja si viteze de 120-140-pe alocuri si 160km/h ... si pe distante lungi, pe autostrazile din Austria, germania ... nu pe distante scurte, ca pe ''fleicile'' de autostrazi de la noi)
- Pe parcursul sederii in FR si dupa inca vreo 7-800 de km facuti in FR, mi s-a aprins becul rosu de la ulei
- Am ajuns acasa, am lasat motorul sa se raceasca si a 2a zi am completat pana la nivelul maxim
- Apoi, cateva zile mai tarziu, m-am intors in tara in concediu
(la fel, forja si viteze destul de mari, pe distante lungi si foarte lungi)
- Pana la destinatie (RO) nu s-a mai aprins becul rosu dar cand am verificat nivelul pe joja de ulei, acesta scazuse vizibil, destul de bine
Totul, cu ulei Motul cumparat din RO, la 170-180 de lei / bidon de 5L

Inainte de a pleca din FR, am achizitionat un bidon de ulei de 5L Motul din FR la 68 de euro
- Ajuns in tara, am bagat masina in service pt diverse alte chestii dar si pt schimbul de ulei si filtre, cu uleiul meu, cumparat de mine din FR
- Dupa care am facut aprox 1000 de km in tara, in concediu
- Apoi 2000 de km pana in FR (in acelasi regim de forja si viteza)
- Apoi 2-300 prin FR
- Apoi inca 2000 pana in RO
Total km parcursi cu uleiul achizitionat din FR = peste 5000 de km
In tot acest timp si interval de km, becul rosu de la ulei nu s-a mai aprins deloc si nivelul de ulei masurat pe joja de ulei a fost tot timpul la maxim, exact asa cum am luat-o din service

Explicatii ?Habar n-am ! Si nici nu vreau sa intru in tot felul de detalii ... cum ca ala are mai multe ''curcubitacee'' in plus fata de alalalt si ...
Doar o singura explicatie imi vine in minte -> Si anume ca uleiul alora o fi mai bun (necontrafacut) ca pe la noi p'acia

Posibil sa aiba si aia (FR, Germania ...) ulei contrafacut, nu neg acest lucru
Cel putin eu la nemti am vazut prin benzinarii si ulei Castrol fabricat in Turkey dar si ulei Castrol fabricat in Germania, la un pret mai mare

Inteleg ca esti in UK si ca masina este relativ noua (garantie ...)
Eu unul, as incerca sa il schimb si in regim propriu, adica ulei cumparat de mine si schimbul facut ... ori intr-un service mai micut / garaj sau ceva care sa nu te bage in vreo baza de date soi sa te afle aia de la reprezentanta ... sau schimb facut de mine insumi , acasa
Marca de ulei ... tu o alegi

Si in felul asta poti vedea daca exista vreo diferenta ... si de cantitate de ulei consumat ... si de calitate de ulei intre ce iti baga aia in reprezentanta si ceea ce iti cumperi tu cu mana ta
(evita sa cumperi de pe internet ... stiu ca este mai greu, dar cauta un magazin, un depozit sau chiar si un service care comercializeaza ulei dar care comercializeaza si alte tipuri de ulei decat cel folosit doar de service-ul respectiv)

Ca doar nu si-or da seama aiai de la reprezentanta ca ai schimbat tu uleiul, ca ai schimbat si eventual marca de ulei !
Ce ii fac ca sa isi dea seama ? Il gusta ?

Eu unul, as incerca si varianta asta

Bafta



Offline twopak

  • Membru de baza
  • **
  • Joined: Feb 2014
  • Locaţia: Ploiesti
  • Mesaje postate: 114
  • Karma: +0/-0
  • ''membru''
  • Auto: Superb 4T L&K 150 cp
Re: Consum ulei TDI
« Răspuns #8 : Februarie 20, 2019, 09:02:27 p.m. »
e curată ca lacrima. Nu pot pune poza ca nu o pot modifica. Nici măcar negru de fum nu este atât cât pot baga degetul. Ultimele 2 superb erau la fel. Cu exact aceleași simptome dar repet foarte rar. Toba perfect curată mai ales ca aveam crom pe ieșire. Primei i-am dat dauna totala (accident), cu cea de-a 2 a am rămas in Belgia cu garnitura chiulasa arsa, radiator ulei spart , ulei in apa.nu am vrut sa spun asta pentru ca așteptăm părerile voastre. Și încă vreau sa le aud.  Mecanicul meu de la acea vreme , bun de altfel , mi-a spus ca, consumul de ulei instant , este in strânsă legătura cu egr , turbo , răcitorul de ulei. Alte idei ?
Mulțumesc.
« Ultima Modificare: Februarie 20, 2019, 09:19:00 p.m. de twopak »

Offline A V A T A R

  • "What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back."
  • Moderator General
  • ****
  • Joined: Feb 2007
  • Locaţia: Oradea
  • Mesaje postate: 16367
  • Karma: +15/-0
  • Orice iubesti...devii
  • Auto: Duster / MCV (1.6 16v)
Re: Consum ulei TDI
« Răspuns #7 : Februarie 20, 2019, 07:08:25 p.m. »
Toba finala cum arata? Pune o poza de aproape...
In fața unei minți tăcute, se preda întreg Universul...

Offline twopak

  • Membru de baza
  • **
  • Joined: Feb 2014
  • Locaţia: Ploiesti
  • Mesaje postate: 114
  • Karma: +0/-0
  • ''membru''
  • Auto: Superb 4T L&K 150 cp
Re: Consum ulei TDI
« Răspuns #6 : Februarie 20, 2019, 03:51:30 p.m. »
Când am luat mașina de la dealer i-au făcut full service. Ulei de la service Skoda. La câteva mii de km martor aprins. Am făcut service înainte de termen cu uleiul testat de mine peste 400.000 km pe același tip de motor. Aral longlife 0/30 507.00 Aceeași problema. Acum merg de aproape 2000 km cu cei 200 ml ulei completați și nivelul este tot la fel. Consumul este random și cred eu ca instant. Ca îl tot controlez. Pur și simplu dispare.
Alte păreri ?
Multumesc.

Offline sunshine

  • Junior
  • *
  • Joined: Oct 2012
  • Locaţia: Bucuresti
  • Mesaje postate: 96
  • Karma: +0/-0
  • Doar Inscris
  • Auto: Fabia 1.4 AUB 74kW
Re: Consum ulei TDI
« Răspuns #5 : Februarie 20, 2019, 02:17:37 p.m. »
S-ar putea doar să nu fie uleiul potrivit pentru nevoile mașinii. Aș începe de aici cu încercările...

Offline twopak

  • Membru de baza
  • **
  • Joined: Feb 2014
  • Locaţia: Ploiesti
  • Mesaje postate: 114
  • Karma: +0/-0
  • ''membru''
  • Auto: Superb 4T L&K 150 cp
Re: Consum ulei TDI
« Răspuns #4 : Februarie 19, 2019, 06:11:37 p.m. »
CyborgSky, multumesc pentru raspuns. Cand am ramas prima data fara ulei am sunat la skoda assistance si unul care era pe craca lui mi-a explicat ceva de genul ce ai spus si tu. si daca nu completam , dar deschideam capota motorului , martorul se stingea iar calculatorul timp de vreo 50-60 km calculeaza nivelul si calitatea uleiului. eu ii spusesem ca nu am ulei la mine si ca am sa chem asistenta. mi-a spus ca nu este nevoie ca inca mai este ulei.
totusi, unde este uleiul. astia unde fac eu service-ul (dealer si service skoda ) sunt aerieni total. momentan merg pe variante lor. schimb ulei/filtru pe cheltuiala lor, verifica cum spuneam atat cantitatea cat si greutatea acestuia dupa 1000 km. si daca nu consuma in cei 1000km? daca imi spun ca totul este ok? trebuie sa spun ca sunt un sofer linistit.in sensul ca nu forjez , nu bruschez.interesul meu este sa merg cat mai ieftin.  in anglia de altfel nici nu prea ai cum altfel. curios este ca martorul intotdeauana , la toate cele 3 skoda superb avute , se aprinde pe autostrada la viteza constanta intre 110-130. (1800-2000 rpm).la ultimele 2 foarte rar,cum spuneam 40-50.000. unde dracu se duce uleiul ala dintro data? de unde sa o iau cu cercetarile?

Offline CyborgSky11

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Ian 2018
  • Locaţia: Mures
  • Mesaje postate: 628
  • Karma: +0/-0
  • Auto: Audi, Skoda, VW, BMW
Re: Consum ulei TDI
« Răspuns #3 : Februarie 19, 2019, 09:23:47 a.m. »
N-are treaba panta si inclinarea, altui mecanismul de citire!Presiunea ulei , la masinile care au senzorul montat - in general cele cu interval de service variabil, este dată de rezistenta circuitului de ungere. Senzorul nivel ulei traduce temperatura uleiului in alerta de nivel . La scaderea nivelului si/sau a calitatii uleiului, corelat cu temperatura motorului 95 grade consideram ca cantitatea e mai mica de ulei si/sau un ulei neconform , care in conditiile date de exploatare depaseste temperatura normala si apare avertizarea senzorului.Chiar daca se completeaza cu ulei sau nu , senzorul de nivel( calitate ulei ) nu va fi activat cca. 100 km.cicluri de 100-100 km.Pentru colegii care aveti ELSA acolo apar clar senzorii. Cel de sub baia de ulei e de NIVEL/CALITATE. Alaturi de acesta mai este si cel de presiune, unii au altii nu.
« Ultima Modificare: Februarie 19, 2019, 09:29:15 a.m. de CyborgSky11 »
Avantajul omului inteligent este că poate face pe prostul ori de câte ori are chef. Invers nu !

Offline bogdanpiatra

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Mar 2010
  • Locaţia: Piatra Neamt, jud Neamt
  • Mesaje postate: 3561
  • Karma: +0/-0
  • Auto: Megane Sedan 1,33, ex O2FL1.2
Re: Consum ulei TDI
« Răspuns #2 : Februarie 19, 2019, 08:39:00 a.m. »
cand pui doar 200 ml de ulei, e posibil sa depasesti doar cu putin nivelul minim, si la forje in panta, masina pe o parte, etc , senzorul sa se aprinda datorita pozitiei uleiului in baie.
In primul rand, atentie cand se face schimbul de ulei, se pune cantitatea maxima permisa. Din acel moment incepe cronometrarea. Cand se aprinde becul, din nou nivel maxim si vezi cati km ai facut. Se reface iar la maxim si vezi din nou, cat ulei ai pus la cati km.


Sunt service-uri care nu pun maxim pe joja, tu pui 200 ml la aprinderea becului, si esti intr-o nebuloasa totala.
« Ultima Modificare: Februarie 19, 2019, 08:50:28 a.m. de bogdanpiatra »

Offline twopak

  • Membru de baza
  • **
  • Joined: Feb 2014
  • Locaţia: Ploiesti
  • Mesaje postate: 114
  • Karma: +0/-0
  • ''membru''
  • Auto: Superb 4T L&K 150 cp
Consum ulei TDI
« Răspuns #1 : Februarie 19, 2019, 08:33:46 a.m. »
Salutare tuturor.
Am o problema cu consumul random de ulei.
Mașina este Skoda superb 2018 2.0 diesel de 150 cp. Mașina luată de la dealer cu 3 ani garanție fără limita de km.
Pe scurt deși folosesc același ulei (Aral 0-30 Long Long Life)testat pe alte 2 superbe peste 400.000 km , îmi dispare uleiul din motor. Spun dispare ptr ca de ex la 4000 km de la schimb s-a aprins becul de nivel. Pun 200 ml ulei, merg 100 km iar senzor aprins. Mai pun 200 ml și deja am mers 2000 km fără sa se mai aprindă. Am pățit și cu celelalte aceeași problema dar foarte rar. Adică o data la 40-50.000 km. Cu asta in 30.000 este deja a 6 oară. Am programat-o la service pentru un test de consum in sensul ca vor cântări și măsura cantitatea de ulei proaspăt pus in motor , iar după 1000 km ma duc sa îl dea jos cântărit / măsurat   Atât timp cât consumul este random este pierdere de timp (al meu) și bani (ai lor).
A mai pățit cineva așa ceva ? Ceva idei ?
Mulțumesc.

 

* Susține forumul

Cumpără de la eMAG apăsând întâi acest buton

și astfel vei susține forumul.

Recomandăm și PCGarage, Fashion Days, Elefant.ro, CEL.ro, F64, evoMAG, Libris, Flanco, Anvelope-oferte.ro

De fiecare dată când dai mai întâi click pe unul din aceste linkuri de mai sus, iar abia mai apoi cumperi, ajuți forumul cu un mic comision care se întoarce în contul de afiliere pentru plata serviciilor care sunt necesare în a ține forumul online.

* Intra in cont / Log in

 
 
Bine ai venit, Vizitator. Te rugăm să te autentifici sau să te înregistrezi.

* Subiecte recente

Turcaletul de bogdanpiatra
[Aprilie 18, 2024, 04:42:58 p.m.]


Jurnal bord Honda Civic 1.6idtec 120 CP de vizitator
[Aprilie 18, 2024, 09:17:59 a.m.]


Probleme sistem portbagaj. de al bundy
[Aprilie 17, 2024, 05:56:47 p.m.]


Mazda CX-30, frumoasa si rosie de james kilowatt
[Aprilie 16, 2024, 07:38:05 p.m.]


infiltratii apa prin stanga pedalei de ambreiaj de costel34
[Aprilie 12, 2024, 04:29:07 p.m.]


Zgomot pornire la rece de judge
[Aprilie 02, 2024, 07:40:39 a.m.]

* Mesaje recente

Re: Turcaletul de bogdanpiatra
[Aprilie 18, 2024, 04:42:58 p.m.]


Re: Turcaletul de Daniel
[Aprilie 18, 2024, 02:57:28 p.m.]


Re: Turcaletul de Alejinxique
[Aprilie 18, 2024, 12:31:53 p.m.]


Re: Jurnal bord Honda Civic 1.6idtec 120 CP de vizitator
[Aprilie 18, 2024, 09:17:59 a.m.]


Re: Probleme sistem portbagaj. de al bundy
[Aprilie 17, 2024, 05:56:47 p.m.]


Re: Mazda CX-30, frumoasa si rosie de james kilowatt
[Aprilie 16, 2024, 07:38:05 p.m.]

Calendar

Aprilie 2024
Lu Ma Mi Jo Vi Sa Du
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 [19] 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30