Autor Subiect: Comportament normal DSG  (Citit de 560 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline ovidescu

  • Membru de baza
  • **
  • Joined: Sep 2011
  • Locaţia: Bucuresti
  • Mesaje postate: 224
  • Thanked: 6 times
  • Rabdare si drum bun!
  • Auto: Octavia 3 FL 1,8TSI
Re: Comportament normal DSG
« Răspuns #14 : Iunie 20, 2019, 10:52:05 a.m. »
Modul D la orice DSG este optimizat pentru economie (de carburant, de piese, etc). Daca vrei artificii, baga in S si nu te ingrijora de turatie. Pacat ca nu ai padele, ar fi fost o jucarie utila.
Am condus si eu un Superb 4x4 2.0 TDI cu 190cp, insa mi s-a parut ca nu a fost sprintena ca a mea (TSI vs TDI) si exact pe drumul Bucuresti - Brasov. Tot drumul am tinut-o numai in S.
ex: Astra H Cosmo HB, 2008, 1.6 MPI M5 * Rapid Style, MY2015, 1.2 TSI M6 * Octavia 2 FL Business, MY2012, 1.4 TSI M6
actuala: Octavia 3 FL Style, MY2017, 1.8 TSI DSG7
 

Offline mad.hatter

  • Membru de baza
  • **
  • Joined: Ian 2018
  • Locaţia: bucuresti
  • Mesaje postate: 264
  • Thanked: 5 times
  • Amat Victoria Curam
  • Auto: 1.8 tsi 4x4
Re: Comportament normal DSG
« Răspuns #13 : Iunie 19, 2019, 10:35:18 a.m. »
iubeste-o. dur, uneori :)) :046:
Love.Drive.Eat.Prey
 

Offline rt25

  • Doar inscris
  • Joined: Iun 2019
  • Locaţia: Bucuresti
  • Mesaje postate: 4
  • Doar Inscris
  • Auto: Octavia 3 2.0 TDI DSG
Re: Comportament normal DSG
« Răspuns #12 : Iunie 18, 2019, 03:30:06 p.m. »
Salut, mi-au raspuns ca "nu se efectueaza nici o operatiune fie ea contra-cost sau gratuita fara informarea clientului. In alta ordine de idei masina nu a fost vizata de o masura de rechemare in acest sens".


Asa ca e posibil ca nivelul meu de atentie asupra acestor detalii sa fi crescut dupa ce am luat masina din service.


E posibil si ca masina stand ft. mult in trafic de Bucuresti, si probabil avand filtre si ulei uzate, ca masina sa fi compensat printr-un spor de turatie inainte de service. Cum am observat si la manuala anterioara ca dupa un schimb de filtre si ulei masina se misca mai usor, sa fi fost si cazul aici.


Multumesc tuturor pentru raspunsuri. E o masina care imi place si as vrea sa o ingrijesc la timp si corect in caz ca apar mici probleme.
 

Offline vizitator

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Apr 2011
  • Locaţia: Bucharest
  • Mesaje postate: 4554
  • Thanked: 37 times
  • am avut cea mai ,,extraordinara'' masina: 1.2 TSI
Re: Comportament normal DSG
« Răspuns #11 : Iunie 18, 2019, 10:43:13 a.m. »
La mail iti raspund cam dupa 4 saptamani. In general nu contesta ce ai scris in email, doar ca te trimit la o reprezentanta sa faca constatarea pe motiv ca ei nu pot sa isi dea sema de la distanta daca e adevarat ce au scris tu.
In frane si in femei sa nu ai incredere niciodata.
 

Offline rt25

  • Doar inscris
  • Joined: Iun 2019
  • Locaţia: Bucuresti
  • Mesaje postate: 4
  • Doar Inscris
  • Auto: Octavia 3 2.0 TDI DSG
Re: Comportament normal DSG
« Răspuns #10 : Iunie 18, 2019, 09:21:17 a.m. »
Multumesc pentru raspunsuri.


Le apreciez.
Intre timp am fost si cu masina in afara orasului si am mai mers si in oras.
Am scris si service-ului un email, intrucat nu are o prioritate foarte mare doleanta mea. Cred ca imi vor raspunde la un moment dat(am fost la reprezentanta la Avia)


Comentariul pe care il am e ca modul sport e clar mai pe gustul meu (sunt de loc din BV, multe serpentine pe drumurile judetului) si imi place sa merg putin mai in cuplu.
Totusi, si in S, sunt momente in care in S3 masina merge in turatie foarte sus si efectiv aproape ca incetez acceleratia sa mearga in S4, deci nici mersul in Sport nu e o solutie uzuala (eu nu am padele pe volan ). (se intampla des dupa o serpentina sa intri pe o portiune de drum drept si ramai in S3 la 3500 rpm)


Cred ca dupa o perioada ma obisnuiesc si cu tendinta aceasta de suburare. Totusi, mergand fie in D subturat fie in S parca nu mai e un consum optim sa zicem pe un drum Brasov - Bucuresti. Iar mersul in manual, ar anula avantajul DSG.
Dar, imediat ce iese din garantia extinsa, o sa consider poate o resoftare pe cutie. Nu cred ca e necesar foarte mult. Cred ca daca ar creste turatia minima de la 1100 rpm pe mers constant pe la vreo 1300-1400 ar fi ideal.
Mai am cateva drumuri vara asta, o sa revin cu observatii, pentru ca sunt sigur ca si altii au aceleasi dileme ca si mine.





 

Offline ovidescu

  • Membru de baza
  • **
  • Joined: Sep 2011
  • Locaţia: Bucuresti
  • Mesaje postate: 224
  • Thanked: 6 times
  • Rabdare si drum bun!
  • Auto: Octavia 3 FL 1,8TSI
Re: Comportament normal DSG
« Răspuns #9 : Iunie 11, 2019, 04:47:14 p.m. »
Pe S in oras, mai ales in Bucuresti, imi pare ca smuceste prea tare, oricat de fin as apasa pedala la plecare de pe loc. Asta nu inseamna ca nu mai dau din cand in cand pe S si folosesc inclusiv padelele, in oras. Pentru schimbare de ritm si iesire din monotonie, o mai tin pe manual, mai ales la mers in coloana, cand trec rar in treapta 2. La drum lung dau S pentru depasiri, serpentine etc si cateodata uit sa mai trec in D.
ex: Astra H Cosmo HB, 2008, 1.6 MPI M5 * Rapid Style, MY2015, 1.2 TSI M6 * Octavia 2 FL Business, MY2012, 1.4 TSI M6
actuala: Octavia 3 FL Style, MY2017, 1.8 TSI DSG7
 

Offline mad.hatter

  • Membru de baza
  • **
  • Joined: Ian 2018
  • Locaţia: bucuresti
  • Mesaje postate: 264
  • Thanked: 5 times
  • Amat Victoria Curam
  • Auto: 1.8 tsi 4x4
Re: Comportament normal DSG
« Răspuns #8 : Iunie 11, 2019, 02:08:12 p.m. »
in ultima vreme si eu merg pe S imediat cum e motorul cald; nu-mi place cand la 60km/h sunt in D6, ca nu-s la scoala de soferi, pe matiz ninja3  de retrogradat, o face foarte bine si in D, dar prefer o turatie ceva mai mare si raspunsul acceleratiei "acum". in aglomeratie mare o las in D; ieri a tremurat exact cum face manuala cand ridici picorul foarte usor de pe ambreiaj. am preferat sa nu ma gandesc prea mult la asta. cu padelele ma joc numai afara din oras ninja3
Love.Drive.Eat.Prey
 

Offline razvansocolov

  • Doar inscris
  • Joined: Oct 2017
  • Locaţia: Bucuresti
  • Mesaje postate: 19
  • Doar Inscris
  • Auto: Octavia 3 2.0 TDI DSG Combi
Re: Comportament normal DSG
« Răspuns #7 : Iunie 11, 2019, 09:01:37 a.m. »
Din pacate, asa se comporta. Daca nu esti multumit, totusi, iti recomand cu caldura automatico.ro. Au preturi mult mai bune decat reprezentanta, eu acolo am facut revizia. In plus, sunt certificati si specializati exclusiv pe cutii automate. Iti pot rescrie softul cu o varianta imbunatatita care nu mai subtureaza asa mult, dar eu nu am facut-o inca. La urmatorul schimb ... :)
 

Offline Iulian M

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Mar 2011
  • Locaţia: Seattle
  • Mesaje postate: 2736
  • Thanked: 20 times
  • Auto: VW Golf 7 GTI
Re: Comportament normal DSG
« Răspuns #6 : Iunie 10, 2019, 10:58:24 p.m. »

Dupa revizie observ urmatorul comportament (ma refer la modul D):
  • Masina schimba foarte jos si foarte repede in sus. 1500-1700rpm.
  • Daca merg constant (aproximativ ~60-65 km/h) masina e deja in viteza 6 la 1100 rpm.
  • Daca vreau sa accelerez de la viteza aceasta 60-65 km/h la 80-90, inainte la apasarea acceleratie retrograda imediat in D5 sau D4 si crestea turatia la 2000 rpm. Acum am impresia ca masina vrea sa creasca viteza pastrand viteza D6 si imi da senzatia de mers subturat.
  • Daca vreau sa franez de la 60-65 mai brusc, inainte cutia retrograda rapid in trepte si intra frana de motor care facea franarea mai eficienta. Acum pare ca cutia vrea sa ramana mai mult in viteze superioare inainte de a retrograda


Asa se comporta DSG6 si la Golf GTI (2.0TSI).
Solutia pentru mine a fost modul 'S' dupa ce se incalzeste motorul sau manual.
 

Offline ff_2004_06

  • Moderator
  • ***
  • Joined: Mar 2011
  • Locaţia: Iasi
  • Mesaje postate: 2279
  • Thanked: 12 times
  • ...
  • Auto: Fosta: O2 DSG 1.9 TDI
Re: Comportament normal DSG
« Răspuns #5 : Iunie 10, 2019, 09:22:53 p.m. »
Mai bine te obisnuiesti sa o treci si sa o tii in S dupa ce se incalzeste motorul, e mai sanatos si pentru masina si pentru tine.
In D o tine subturata ca sa scoata consumuri bune cu riscuri si probabil costuri mari mai tarziu.
Ex: 2008 O2 1.9 TDI DSG6
 

Offline stefanB

Re: Comportament normal DSG
« Răspuns #4 : Iunie 10, 2019, 06:25:30 p.m. »
Dieselgate nu era la octavia 2? Nu cred ca are legătură.

Dacă tu ai 60/65 si vrei sa ajungi la 80/90 si apeși usor accelerația, este posibil sa nu retrogradeze.

La mine la 2.0 tsi tot cam asa schimbă, în D se simte destul de subturat si il folosesc mai mult în trafic bara la bară.

Totusi întreabă unde ai facut revizia daca ti-au facut vreun update de soft.

Trimis de pe al meu SM-G955F folosind Tapatalk

 

Offline vizitator

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Apr 2011
  • Locaţia: Bucharest
  • Mesaje postate: 4554
  • Thanked: 37 times
  • am avut cea mai ,,extraordinara'' masina: 1.2 TSI
Re: Comportament normal DSG
« Răspuns #3 : Iunie 10, 2019, 10:31:05 a.m. »
Sa nu cumva sa iti fi descarcat softul anti-dieselgate...si alti colegi au remarcat o putere reala mai mica a motorului dupa instalarea softului. Ar fi bine sa suni la reprezentanta sa intrebi daca nu cumva ti-au descarcat acest soft.
Cat despre mersul subturat, cam asa fac toate cu cutie DSG. Am condus si eu 2.0 tdi cu DSG si asa este, cutia schimba foarte jos in modul drive.
In frane si in femei sa nu ai incredere niciodata.
 

Offline bogdanpiatra

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Mar 2010
  • Locaţia: Piatra Neamt, jud Neamt
  • Mesaje postate: 3031
  • Thanked: 46 times
  • Auto: EX Octavia 2 FL 1.2 TSI
Re: Comportament normal DSG
« Răspuns #2 : Iunie 10, 2019, 08:57:31 a.m. »
Ai stat langa ei la revizie? Poate ti au facut un update de soft la cutie si s-a schimbat comportamentul. In factura finala nu scrie? Ca ar trebui trecut in fisa tot ce s-a efectuat, chiar daca e cu costuri zero.
 

Offline rt25

  • Doar inscris
  • Joined: Iun 2019
  • Locaţia: Bucuresti
  • Mesaje postate: 4
  • Doar Inscris
  • Auto: Octavia 3 2.0 TDI DSG
Comportament normal DSG
« Răspuns #1 : Iunie 10, 2019, 08:19:06 a.m. »
Salut!


Sunt un nou posesor de Octavia 3 DSG 2.0 TDI.
Am luat-o acum 6000 km. Toate bune foarte multumit.
Saptamana trecuta am fost cu ea la revizie la reprezentanta si dupa ce am luat-o am observat cateva schimbari la comportamentul cutiei DSG, pe care as vrea sa le validez cu oameni mai competenti ca mine.


Dupa revizie observ urmatorul comportament (ma refer la modul D):
  • Masina schimba foarte jos si foarte repede in sus. 1500-1700rpm.
  • Daca merg constant (aproximativ ~60-65 km/h) masina e deja in viteza 6 la 1100 rpm.
  • Daca vreau sa accelerez de la viteza aceasta 60-65 km/h la 80-90, inainte la apasarea acceleratie retrograda imediat in D5 sau D4 si crestea turatia la 2000 rpm. Acum am impresia ca masina vrea sa creasca viteza pastrand viteza D6 si imi da senzatia de mers subturat.
  • Daca vreau sa franez de la 60-65 mai brusc, inainte cutia retrograda rapid in trepte si intra frana de motor care facea franarea mai eficienta. Acum pare ca cutia vrea sa ramana mai mult in viteze superioare inainte de a retrograda.
Se prea poate ca eu sa nu fi observat acest comportament si sa il realizez doar acum pentru ca sunt putin mai atent la el.
Nu mi se pare o problema cum schimba in sus, deranjant mi se pare doar faptul ca retrogradeaza mai greu cand vreau sa accelerez (dureaza ceva sa maresti viteza de la 60 la 90 plecand de la 1100 rpm) sau sa franez.


Totusi, am cateva intrebari:
  • E un comportament normal ?
  • E posibil ca vechiul proprietar sa fi avut vreo setare pe cutie sa retrogradeze mai usor, care a fost suprascrisa la prima revizie in reprezentanta ?
  • Aveti ceva tips&tricks pentru a vedea cum pot controla viteza din pedala de acceleratie. Am observat si eu ca in functie de cum apas acceleratia cutia se comporta diferit, dar nu am gasit nicaieri exact care sunt acele miscari care determina actiuni pe cutie.
In speranta ca acest subiect e de interes si pentru alti colegi de forum,  multumesc de ajutor.