Autor Subiect: probleme planetare sau cutie ? (dsg)  (Citit de 74 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline vizitator

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Apr 2011
  • Locaţia: Bucharest
  • Mesaje postate: 4776
  • Thanked: 55 times
  • Karma: +0/-0
  • am avut cea mai ,,extraordinara'' masina: 1.2 TSI
Re: probleme planetare sau cutie ? (dsg)
« Răspuns #6 : Mai 22, 2020, 08:18:34 p.m. »
Daca huruie la drum drept nu e din caseta de directie. Acolo se aud zgomote doar cand rotesti volanul. La mine sigur a fost din caseta, imediat ce am reconditionat-o nu a mai huruit la viraje. 

Trimis de pe al meu SM-J510FN folosind Tapatalk

In frane si in femei sa nu ai incredere niciodata.
 

Forum Skoda Club Romania dedicat pasionatilor si posesorilor de Skoda

  • Vizitator
Re: probleme planetare sau cutie ? (dsg)
« Răspuns #5 : Azi la 07:40:47 p.m. »
 

Offline marius_f

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Sep 2015
  • Locaţia: craiova
  • Mesaje postate: 566
  • Thanked: 7 times
  • Karma: +0/-0
  • Doar Inscris
  • Auto: Octavia 2, 2.0 tdi, bkd, dsg
Re: probleme planetare sau cutie ? (dsg)
« Răspuns #5 : Mai 22, 2020, 07:23:58 p.m. »
Asa am crezut si eu, dar ce naiba ca sunt schimbate capetele de planetara, asa cum am spus in prima postare, 3 din 4 capete au fost schimbate
Iar cel de-al 4lea, dinspre roata stg, intr-adevar nu a fost schimbat, nu inca, dar i-a fost inlaturat burduful, verificat vizual si montat un alt burduf cu vaselina noua si pare ok
Si culmea culmilor este ca, asa cum am spus mai jos, intr-o parcare mai mare, atunci cand virez tot volanul stg sau dr si plec cu masina de pe loc (si brusc si incet), nu se aude nimic -> eu stiu ca asta este cel mai elocvent test pt articulatiile planetare

Asa cred si eu ca nu este din caseta, dar nu o exclud total, fiind si SH
Si sa presupunem ca ar avea trosnituri la rotirea volanului, pe loc (asa am citit pe goagal)
-> Ce zgomote sa se auda si sa se simta in zona pedalierului, atata timp cat mergi cu masina in linie dreapta, pe drum drept, fara sa misti volanul stg sau dr ?
Ce zgomote ar putea produce caseta in cazul asta ?
Nu vad ce miscari de angrenaje se mai produc in caseta atunci cand mergi pe drum drept ?

Si ce este ciudat este ca aceste zgomote se amplifica si se mentin in tandem cu cresterea vitezei, de obicei intre 70 - 80 - 110 km/h si apoi dupa atingerea vitezei dorite, daca o mentii la o viteza stabila zgomotul dispare uneori, alteori se diminueaza

Esti sigur ca a fost din caseta si nu cumva de la articulatia cu bila a bieletei ?

« Ultima Modificare: Mai 22, 2020, 07:41:18 p.m. de marius_f »
 

Offline vizitator

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Apr 2011
  • Locaţia: Bucharest
  • Mesaje postate: 4776
  • Thanked: 55 times
  • Karma: +0/-0
  • am avut cea mai ,,extraordinara'' masina: 1.2 TSI
Re: probleme planetare sau cutie ? (dsg)
« Răspuns #4 : Mai 22, 2020, 07:05:20 p.m. »
Nu e din caseta. Acolo se aud zgomote cand rotesti volanul. Mie imi troncanea si in curbe, dar numai si numai la rotirea volanului. După cum descrii, pare capul de planetare. Nu sunt expert, nici pe departe, dar asa pare la prima vedere.

Trimis de pe al meu SM-J510FN folosind Tapatalk

In frane si in femei sa nu ai incredere niciodata.
 

Offline marius_f

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Sep 2015
  • Locaţia: craiova
  • Mesaje postate: 566
  • Thanked: 7 times
  • Karma: +0/-0
  • Doar Inscris
  • Auto: Octavia 2, 2.0 tdi, bkd, dsg
Re: probleme planetare sau cutie ? (dsg)
« Răspuns #3 : Mai 22, 2020, 06:26:02 p.m. »
1. Posibil, nu stiu ce sa cred
Zgomotul apare efectiv in curbe, de la inceputul si pana la sfarsitul curbei, destul de pronuntat
Uneori apare chiar si la drum drept, fara sa misc in vreun fel volanul, dar foarte incet, foarte infundat
Dar cel mai clar se aude in curbe, mai ales la dreapta, de ex intr-o curba mai lunga, la dreapta, eventual si in panta, atunci cand are loc tangajul / balansul masinii catre stanga -> se aude foarte clar intr-o astfel de curba
La stanga, pana de curand nu l-am auzit deloc, dar vad ca de ceva vreme ar incepe sa se auda
Cand brachez rotile, cu masina stand pe loc, nu aud niciun zgomot

Ceea ce mi se pare ciudat este faptul urmator (lucru pe care l-am facut in prezenta si la cererea mecanicului) :
- Intr-o parcare mai mare, atunci cand virez tot volanul stg sau dr si plec cu masina de pe loc (si brusc si incet), nu se aude nimic -> eu stiu ca asta este cel mai elocvent test pt articulatiile planetare

De aici si concluzia mea, ca planetarele nu au nimic, mai ales ca sunt si schimbate recent

Despre caseta nu stiu ce sa zic, probabil ... este posibil, mai ales tinand cont si de faptul ca in trecut am mai avut probleme cu caseta de directie si am fost nevoit sa o schimb, actuala fiind luata SH ... dar functioneaza ok, se misca usor volanul, nu trepideaza ...

Nu inteleg cum ar putea scoate zgomote de ''bataie'' / trancanit o caseta de directie atunci cand masina intra intr-o curba la dreapta si deasemenea influentata si de tangajul / balansul masinii
Eu stiu ca acolo la bielete este un rulment fix (daca pot spune asa), nu un rulment ca la capetele planetarei dinspre cutie, gen tripod
Dar, in fine, cum nu stiu prea multe ... nu excud

2 Masina nu se va vinde ... cel putin nu am intentia asta
De ce sa pun neaparat codul ala ? Nu inteleg
Nu se vor face nici codari, nici recodari, nici nimic facut de mecanic, ca sa zic asa
Atata timp cat se ia calculatorul / mecatronicul de pe actuala cutie si se monteaza in locul celui de pe noua (pardon SH) cutie, eu nu vad ce probleme ar mai fi
De ex, cutia mea are codul HFQ (conform hartiutei din portbagaj) -> cea SH atata timp cat respect motorizarea si modelul de masina, poate sa aiba ce cod vrea ea (BLABLABLA , kaufhli, alhbvl ...) - eventual un an un pic mai nou, ca sa sper ca o avea km mai putini (respectand intervalul de fabricatie 2004 - 2010 sau 11 parca)

Atunci cand pun calculatorul / mecatronicul de pe cutia mea HFQ in locul celui de pe cutia SH, practic pe cutia aia nu va mai ramane decat inscriptia codului (blablabla, sjbv, kja ...), ea fiind de fapt HFQ, fiindca va avea calculatorul / mecatronicul HFQ

Eu unul asa inteleg, ca mecatronicul / calculatorul cutiei reprezinta de fapt codul / codarea respectiva
Corectati-ma daca gresesc, chiar vreau sa inteleg

Logan ...  :-w ... nu mi-a placut la vremea respectiva ... iar atunci vroiam o masina mai incapatoare, mai confortabila pt drumurile lungi pe care le aveam de facut
Apoi, incet incet, cand incepi sa mai si bagi treptat banuti in ea ... mai intai un compresor (ca doar n'ai vinde masina ca ti s-a stricat compresorul, nu ?) ... apoi un amortizor, apoi o bucsa ...
Parca nu ti mai vine sa o vinzi, nu ?
Oricum, a fost si este destul de fiabila, nu au venit niciodata problemele gramada ... pe rand, cate una, la intervale destul de mari ... cele mai multe mici, un telescop, o bucsa, un motoras de AC ... au fost si d'alea mai mari, dar la intervale mari de timp ... AC, turbina, caseta
Eu unul nu as mai vinde-o ... nu m-am gandit la asta ... mda par ceva mai ''trendi flendi'' daciile astea d'acuma ... probabil ca o luam si ''ful opsan''
Dar sincer, o a treia masina chiar ca nu imi este de folos momentan, pt ca si asta a doua mai mult sta degeaba ...
« Ultima Modificare: Mai 22, 2020, 06:36:25 p.m. de marius_f »
 

Offline vizitator

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Apr 2011
  • Locaţia: Bucharest
  • Mesaje postate: 4776
  • Thanked: 55 times
  • Karma: +0/-0
  • am avut cea mai ,,extraordinara'' masina: 1.2 TSI
Re: probleme planetare sau cutie ? (dsg)
« Răspuns #2 : Mai 22, 2020, 03:55:38 p.m. »
1) troncanitul in curbe poate aparea si de la un eventual joc in caseta de directie. Sunt 2 situații aici: zgomotul menționat de tine apare strict in momentul in care rotesti volanul in curbe sau il auzi de la începutul pana la sfarsitul curbei? Eventual bracheaza rotile la maxim cand masina sta pe loc si fii atent daca auzi respectivul zgomot
2) eu zic sa pui cutie DSG strict cu codul care trebuie. E mai greu de cautat, dureaza pana găsești dar scapi de tot felul de codari și recodari facute de mecanic.  Daca faci cum vrea el vei ajunge total dependent de acesta, si indiferent ce problema vei avea la urma la cutie, doar la el o vei putea rezolva. Iar daca vinzi masina si cumpărătorul e din alt oras, ce se face?
3) la cati bani ai băgat în masina asta iti luai un Logan nou.

Trimis de pe al meu SM-J510FN folosind Tapatalk

In frane si in femei sa nu ai incredere niciodata.
 

Forum Skoda Club Romania dedicat pasionatilor si posesorilor de Skoda

  • Vizitator
Re: probleme planetare sau cutie ? (dsg)
« Răspuns #1 : Azi la 07:40:47 p.m. »
 

Offline marius_f

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Sep 2015
  • Locaţia: craiova
  • Mesaje postate: 566
  • Thanked: 7 times
  • Karma: +0/-0
  • Doar Inscris
  • Auto: Octavia 2, 2.0 tdi, bkd, dsg
probleme planetare sau cutie ? (dsg)
« Răspuns #1 : Mai 22, 2020, 12:44:42 p.m. »
Salut
   Ma poate lamuri cineva, daca zgomotul de planetara defecta poate proveni sau nu si din cutie ?
(adica din sateliti sau diferential, cum i-o zice)

Mai exact
   In curbe, indeosebi la dreapta, am acel zgomot / trancanit (nu as putea spune huruit) ca si cand ar fi de planetara (cap de planetara) defecta

Dar
   3 din cele 4 capete de planetara sunt deja schimbate, de aprox 8-10 luni de zile
- cel dinspre roata dr a fost schimbat pt ca se rupsese burduful si nu stiam de cand este rupt, asa ca am considerat ca este mai corect sa schimb capul cu totul, cu burduf bineinteles
- celelalte doua (ambele dinspre cutie stg + dr) au fost si ele schimbate pt ca aveau un oarecare joc in ele cand roteam de axul planetarei
- bineinteles ca a fost verificat si celalalt cap exterior al planetarei stangi si era ok, nu avea joc, dar i-am schimbat si astuia burduful, preventiv, fiindca tot fusese demontata

Asa ca eu unul exclud ca zgomotul sa provina din planetare

DAR
Cu masina ridicata pe elevator, am observat ca am un joc destul de maricel inspre cutie si un clantanit atunci cand misc rotile cu mana

Este posibil ca zgomotul / trancanitul asta de ''planetara defecta'' pe care il am in viraj, la dreapta de obicei, sa fie din cauza cutiei ?
Din cauza acelui diferential sau sateliti din cutie ? (sau cum s-or numi)

Exclus probleme pe parte de suspensie, pt ca toata suspensia fata are aprox 8 luni de cand a fost schimbata (flanse + telescoape SACHS, arcuri KYB, chiar si suruburile de prindere a amortizoarelor in suporturile fuzetei au fost schimbate)
A fost schimbata si o bieleta antiruluiu pt ca nu a putut fi desfacuta o piulita si a trebuit taiata cu flexul
Cealalalta s-a putut desface, verifica, era ok si a fost montata tot ea

Exclus si probleme pe parte de bucsaraie pt ca si astea au o vechime de 2-3 ani si bineinteles ca au fost verificate

Caseta si directia sunt ok ... bieletele schimbate si astea de vreo 2-3 ani cred

Asa ca mie imi da ca ar fi doar din cutie zgomotele / trancanitul asta in curbe ?
+ ca are deja acel joc si clantanit despre care am spus mai sus
Voi ce parere aveti ?

Schimburile de ulei la cutie au fost facute corect si la timp ... dar nah, poti sa il schimbi si din 10 in 10 km ca uzura tot va aparea pana la urma ... uleiul are si el rolul doar de a intarzia uzura, nu de a o elimina complet ... parerea mea

Volanta schimbata si ea, acum vreo 2 ani

Urmatorul schimb de ulei ar fi preconizat pt vara / toamna si as vrea sa stiu ce decizie sa iau

   Adica sa nu ii schimb uleiul degeaba, sa dau 7 - 800 de lei degeaba, pt ca apoi apoi la ceva timp sa pice definitiv cutia
_ ca as cam vrea ca odata cu schimbul de ulei sa ii schimb si ambreiajele pt ca mi se pare ca si astea is cam obosite -> adica daca vreau de ex sa urc o bordura cu ea de pe loc, cu roata lipita de bordura, nu pot face acest lucru, urca foarte greu, cel mai usor fiind sa fac balans la masina si abia atunci urca ok
(asta ca idee, ca sa intelegeti mai bine, pt ca eu nu sunt adeptul urcatului si incalecatului de borduri cu niciuna dintre masini)

   Asa ca ma pot trezi cu o investitie de aprox 3000 de lei (2000 de lei ambreiajele si 7-800 de lei uleiul) facuta degeaba, facuta intr-o cutie care poate pica la ceva timp

   In rest este ok, schimba perfect, lin, fara socuri sau alte probleme, ma folosesc aproape zilnic de ea, drumuri scurte, lungi, chiar si in afara tarii anul trecut ...
   Diagnoza este ok, nu am erori pe cutie

   Asa ca ma cam gandesc sa nu mai investesc in cutia asta (ulei, eventual si ambreiaje ...) si sa iau una SH, care sa nu aiba joc in acele axe (diferential sau sateliti ... cum le-o zice), care sa nu prezinte scurgeri si eventual si cu km mai putini ... si cu asta basta, ii schimb doar uleiul si atat
(chestia cu km mai putini este discutabila si va trebui sa il cred pe cuvant pe vanzator in cazul in care cutia este deja demontata de pe masina -> voi putea verifica abia cand o voi monta pe masina si voi pune VCDS-ul

   Mecanicul mi-a zis ca nu conteaza ce cod are cutia pt ca el a schimbat deja una la un Passat CC si respectivul a cumparat o cutie SH cu un alt cod
A montat-o pe masina si ''nu se pupa'' cu masina, adica lucra aiurea, in D o lua in fata ... (ce mi-a explicat el asa pe repede 'nainte) -> asa ca a luat calculatorul sau mecatronicul (cum i-o zice) de pe cea veche si l-a pus pe asta SH, apoi a montat-o pe masina si omul respectiv a plecat ok cu masina, ca si cand nimic nu ar fi fost necompatibil / nepotrivit ... si nici nu a mai fost sunat (mecanicul) de catre omul respectiv pt eventuale neplaceri
   Bine, stiu, mai exista si varianta codarii / adaptarii cuteii si a calculatorului ei cu masina, dar asta se poate face doar in service VW sau Skoda si am inteles ca ar cere o gramada de bani pt chestia asta (1000 sau 1500 de lei) ... mi se pare exagerat de mult
   Bine, stiu si varianta in care cunosti pe cineva de p'acolo si eii iti fac intrare pt te-ai mira ce alta chestie (100 - 200 de lei) si de fapt ti se face codarea / adaptarea cutiei cu masina ... dar deh, eu nu cunosc pe nimeni

Voi ce pareri aveti ?
-> Poate sa fie si din cutie acel zgomot / trancanit ca de planetara ''defecta'' ?
(din ceea ce v-am explicat pana acum)
Adica sa fie din cauza acelui diferential / sateliti ?

-> Cum vi se pare varianta aleasa de mine (cutie SH dar care sa intruneasca macar cateva criterii ok) ?

-> Este adevarat ce mi-a spus mecanicul ? (il cunosc bine si am incredere in el in 99% din situatii)
Adica pot sa iau orice cutie DSG, fara sa tin cont de codul ei si sa schimb calculatoarele / ''mecatroanicele'' intre ele ?
(bineinteles ca DSG modelul asta, adica DSG 1 cu, cu ambreiaje umede, cu 6L de ulei)

-> Aveti alte pareri / sugestii / variante ? Stiu ca ar mai fi si varianta reconditionatului, dar nici nu stiu cine este ok si poate face asa ceva cat mai calitativ si care sa prezinte si siguranta ... nici nu stiu ce costuri implica si la cat se poate ajunge, pt ca este normal ca pana nu este desfacuta sa nu imi poata oferi un cost exact ... stiu sigur ca transportul ei prin curier va costa mult, pt ca este o piesa grea ... habar n'am despre varianta asta

Masina nu o vand, asta este clar, fiindca are prea multe piese noi si bani investiti in ea  ;)

Oricum, asa cum spuneam, momentan ma folosesc aproape zilnic de ea si functioneaza ok, nu pune alte probleme ... doar ca o sa trebuiasca sa mai plec si in afara tarii ... si parca nu m-as mai increde sa plec asa cu ea
Daca ar fi sa stau doar in tara, zau de nu as merge asa cu ea pana ar pica definitiv, dar in alte situatii ...  :-?
Multumesc mult
Octavia 2, 2005, 2.0tdi, PD, 16V, 103kw / 140cp, bkd ... si dsg-ul asta
« Ultima Modificare: Mai 22, 2020, 12:59:41 p.m. de marius_f »
 

 

* Subiecte recente

coduri erori vag de piticul76
[Azi la 06:47:44 p.m.]


Drivetest: Mazda 3 2019 2.0 122CP Manuala de james kilowatt
[Azi la 04:42:25 p.m.]


Probleme pornire OCTAVIA 1.6 mpi de CatalinStaicu
[Azi la 01:18:13 p.m.]


Problema cu luminile de la portbagaj de CatalinStaicu
[Azi la 01:13:08 p.m.]


Turcaletul de CyborgSky11
[Mai 25, 2020, 03:23:28 p.m.]


Skoda Octavia iV 1.5 TSI Ambition de CristiVis
[Mai 24, 2020, 07:56:55 p.m.]

* Mesaje recente