Autor Subiect: Probleme ventilatoare  (Citit de 35289 ori)

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Online marius_f

  • Membru de baza
  • **
  • Joined: Sep 2015
  • Locaţia: craiova
  • Mesaje postate: 354
  • Thanked: 3 times
  • Doar Inscris
  • Auto: Octavia 2, 2.0 tdi, bkd, dsg
Re: Probleme ventilatoare
« Răspuns #126 : Azi la 02:05:34 p.m. »
Unde si cand am spus ca stiu cum se pornesc ventilatoarele din VCDS ?
Am spus doar cum poate aa procedeze  pt a-si da seama daca sunt sau nu ventilatoarele cauza principala dar nu si cum sa procedeze cu VCDS-ul
Asta nu stiu, nu am habar
 

Offline al bundy

  • Expert
  • ***
  • Joined: Nov 2007
  • Locaţia: Bucuresti
  • Mesaje postate: 868
  • Thanked: 5 times
  • Auto: O2 FL 2.0 TDI 140 AG
Re: Probleme ventilatoare
« Răspuns #125 : Azi la 01:49:49 p.m. »
VAd ca stiii cum se face, atunci nu inteleg, de ce mai ceri sfaturi ?
Interfata de diagnoza ORIGINALA, intotdeauna ultima versiune , upgrade-uri (tempomat, diferiti senzori) si reparatii instalatii electrice.
 

Online marius_f

  • Membru de baza
  • **
  • Joined: Sep 2015
  • Locaţia: craiova
  • Mesaje postate: 354
  • Thanked: 3 times
  • Doar Inscris
  • Auto: Octavia 2, 2.0 tdi, bkd, dsg
Re: Probleme ventilatoare
« Răspuns #124 : Mai 23, 2018, 02:51:23 p.m. »
Ventilatoare / ventilator / releu din ventilator ... ars / arse
E simplu sa iti dai seama daca "buba" este din ele
Te duci la o diagnoza si probabil ca o sa ai eroare inregiatrata
In caz ca nu ai, il pui sa porneasca din VCDS ventilatoarele
Daca pornesc, "buba" nu este la ele
Daca nu pornesc, "buba" este de la ele, 99% ... mai ales ca spui ca au fost blocate de catre furtunul ala


O verificare suplimentara in cazul in care nu pornesc, pt a le exclude sau nu
- scoti mufa aia mare de la ele si pui un aparat de masurape ea iar ala cu VCDS-ul porneste ventilatoarele din program
Daca primeste curent dar nu au pornit ventilatoarele la testarea initiala, clar ventilatoarele sunt "buba"
Daca nu primeste curent cand ala porneste din VCDS ... in alta parte este "buba"
Ar fi bine ca ala la care te duci pr diagnoza sa se priceapa un pic si la electrica / electronica , adica sa stie unde sa puna aparatul de masura pt ca este o mufa cu 3 pini


In caz ca sunt defecte se inlocuiesc foarte usor ... am scris pe undeva pe aici
Le gasesti sh la 350-400 de lei ambele, cu tot cu suport

 

Offline CyborgSky11

  • Membru de baza
  • **
  • Joined: Ian 2018
  • Locaţia: Mures
  • Mesaje postate: 258
  • Thanked: 12 times
  • Auto: Audi, Skoda, VW, BMW
Re: Probleme ventilatoare
« Răspuns #123 : Mai 23, 2018, 10:29:12 a.m. »
Asta pațim, ne omoara sensorii si dotarile, evolutia si automatizarile (nu in cazul de fata, in general vorbind). De ce zic asta? Tot mai multe masini de ultima generatie euro 4 in sus, pe platforme, directia service, unde binenteles e coada si programare ca la doctori peste 2-3 saptamani ptr. interventii. Parca devin nostalgic dupa alte vremuri cand 80% se repara pe loc. :082:
„Fă ce vrei, dar înainte pune-te în rândul celor care ştiu ce vreau.”  „Prostia şi îngâmfarea sunt două surori care foarte rar se despart.”
 

Offline cristibcr

  • Doar inscris
  • Joined: Sep 2008
  • Locaţia: Bucuresti
  • Mesaje postate: 2
  • Auto: Octavia 2 1,9 TDI BKC
Problema ventilatoarele de racire
« Răspuns #122 : Mai 16, 2018, 12:23:27 a.m. »
Poate a mai fost prezentata problema aceasta.dar zic eu ca este una inedita.Am constatat acum doua saptamani cand am vrut sa imi verific uleiul ca ,un cot care vine de la un captator de aer situat in fata filtrului de aer si care este legat de acesta a cazut intre motor si paletii ventilatoarelor.Ok,am vazut ca a fost uzat de catre ventilator,si lasa sa traga aer prin jumatatea lui,dupa ce l-am pus la loc(Cu gandul ca am sa cumpar unul nou).Am verificat daca paletii ventilatoarelor se misca ,ok se miscau.Astazi am venit de la un drum lung,cand m-am oprit la semafoarele din Bucuresti ,s-a ridicat apa dincolo de 110,s-a aprins becul rosu in bord sa verific lichidul de racire si cartea.Am oprit si am vazut ca ventilatoarele mele nu functionau.Ok,m-a dus gandul la o siguranta,tinand cont ca au fost blocate de acel furtun,am verificat toate sigurantele ,toate sunt bune.Mai are vreo una care trebuie verificata?Am inteles ca releul este in ventilatorul mare.Si nici cu clima pornita nu porneste ventilatorul 2.Va rog sa ma ajutati !Am mai avut o problema care am rezolvat-o cu ajutorul d-nului Al Bundy,asa ca am toata increderea.Va multumesc anticipat!
 

Online marius_f

  • Membru de baza
  • **
  • Joined: Sep 2015
  • Locaţia: craiova
  • Mesaje postate: 354
  • Thanked: 3 times
  • Doar Inscris
  • Auto: Octavia 2, 2.0 tdi, bkd, dsg
Re: Probleme ventilatoare
« Răspuns #121 : Ianuarie 02, 2018, 10:27:15 p.m. »
Eu inteleg ca daca nu am butonul Econ apasat, sa am AC-ul pornit doar daca este setata o temperatura anume pe climatronic, adica inferioara celei HI, dar atata timp cat eu vreau sa o tin doar pe caldura maxim, HI, nu pricep ce relevanta ar mai avea daca apas sau nu Econ .
Adica ori este doar caldura si atat, ori este caldura amestecata cu aer rece de la AC !
Poate ma insel eu si de fapt asa trebuie sa functioneze corect un compresor nou, schimbat in vara, dar imi este cam greu sa cred .

Referitor la senzor, nu imi dau seama care ar putea fi .
Pt ca pe partea de circuit de racire (antigel), nu vad nici o problema, atata timp cat problema asta nu apare cat timp nu folosesc deloc caldura sau folosesc caldura dar cu butonu Econ pornit .
Oricum, antigelul circula decat in motor si in radiatorul de caldura habitaclu, el nu ajunge in radiatorul de racire motor decat atunci cand atinge o anumita temp si ii da termostatul drumul in radiator, iar atunci este normal sa porneasca pt un timp ventilatoarele .
Dar asa cum am spus mai sus, ventilatoarele nu pornesc deloc, atata timp cat motorul este rece si clima (caldura HI) oprita sau HI + Econ .

Pe parte de circuit de freon/AC, nu vad ce senzori ar mai fi pe circuit, in afara de cel de presiune de pe instalatie, dar ma gandesc ca ala functioneaza bine, atata timp cat nu face "POC" instalatia .
Ar mai fi senzorii de pe tubulatura de aer, de plastic, din bord, dar aia stiu ca au treaba decat sa comunice cu motorasele clapetelor pt a le spune cat si cum sa stea de deschise/inchise .
Senzorul de temp ext functioneaza ok, zic eu, fiindca arata temperaturi exact cum spune BUSU la meteo la ProTv 😀 .

Compresor defect cumva ? - dar asta-vara, dupa ce l-am schimbat, chiar a bagat rece de inghetau si creierii in cap, iar ventilatoarele le pornea cu o viteza de ziceai ca decoleaza in cosmos .
« Ultima Modificare: Ianuarie 02, 2018, 10:46:17 p.m. de marius_f »
 

Online bogdanpiatra

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Mar 2010
  • Locaţia: Piatra Neamt, jud Neamt
  • Mesaje postate: 2757
  • Thanked: 31 times
  • Auto: Octavia 2 FL 1.2 TSI
Re: Probleme ventilatoare
« Răspuns #120 : Ianuarie 02, 2018, 09:28:37 p.m. »
pai daca nu ai butonul econ apasat inseamna ca ai AC pornit, nu-i asa?


Pai in cazul acesta sa zicem ca situatia 1 este normala(temperatuta scazuta si deci compresorul nu porneste).
Situatia 2 este anormala oarecum datoarita pririlor dese ale ventilatoarelor, ori un senzor nu citeste temperaturile ca lumea si iti comanda oprirea ventilatoarelor in situatia in care ele ar trebui sa meraga permanent.
 

Online marius_f

  • Membru de baza
  • **
  • Joined: Sep 2015
  • Locaţia: craiova
  • Mesaje postate: 354
  • Thanked: 3 times
  • Doar Inscris
  • Auto: Octavia 2, 2.0 tdi, bkd, dsg
Re: Probleme ventilatoare
« Răspuns #119 : Ianuarie 02, 2018, 04:08:31 p.m. »
Astazi am studiat un pic mai bine problema, in situatii diferite :
Situatia 1 :
Temp ext de 1-2°C, motor rece : pornit motor, pornit caldura pe maxim -> comportament ventilatoarele ok, adica nu au pornit deloc, nici cand motorul incepuse sa se incalzeasca (temp motor 30-35°C) .

Situatia 2 :
Temp ext de 5-6°C, motor rece : pornit motor, pornit caldura pe maxim -> comportament ciudat, adica ventilatoarele incep sa se invarta pt aprox 20-30 sec, apoi se opresc pt ceva timp, dupa care iar pornesc ... si tot asa .
La aceeasi temp ext de 5-6°C, cand motorul incepe sa se incalzeasca (30-35-40°C) -> ventilatoarele au acelasi comportament ciudat .
Consumul instant, pe loc, cu motorul caldut : 0,4L/h
Consumul creste la 0,5 uneori si la 0,6L/h, atunci cand ventilatoarele pornesc .

Situatia 3 (ca sa zic asa) :
Atunci cand ventilatoarele pornesc/se opresc (caldura pe max HI) ... daca apas butonul Econ, ventilatoarele nu mai pornesc si consumul instant sta fix la 0,4L/h .

Ce sa mai inteleg din toate astea ?
- Compresorul functioneaza chiar si atunci cand setez clima pe caldura maxim (HI) ? -> Baga freon in instalatie cu temp setata pe cald maxim ?
-Oprirea efectiva a compresorului are loc numai atunci cand apas butonul Econ ? (chair daca temp este setata pe max HI) ?

Compresorul stiu ca nu mai functioneaza cand temp ext este sub 4°C, dar nu stiam ca el functioneaza chiar si atunci cand caldura este setata pe maxim, chiar daca afara sunt 5-6°C .

Asa sa fie ?
Asa este normal ?



« Ultima Modificare: Ianuarie 02, 2018, 04:10:35 p.m. de marius_f »
 

Online marius_f

  • Membru de baza
  • **
  • Joined: Sep 2015
  • Locaţia: craiova
  • Mesaje postate: 354
  • Thanked: 3 times
  • Doar Inscris
  • Auto: Octavia 2, 2.0 tdi, bkd, dsg
Re: Probleme ventilatoare
« Răspuns #118 : Decembrie 30, 2017, 06:19:52 p.m. »
Nu stiu
Astazi am observat fenomenul asta
 

Online bogdanpiatra

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Mar 2010
  • Locaţia: Piatra Neamt, jud Neamt
  • Mesaje postate: 2757
  • Thanked: 31 times
  • Auto: Octavia 2 FL 1.2 TSI
Re: Probleme ventilatoare
« Răspuns #117 : Decembrie 30, 2017, 05:24:58 p.m. »
La mine nu pornesc ventilatoarele fara ac, in conditii normale, si nu cred ca nici la tine nu e normal.
Ai masina mai demult, ai mai patit la fel?
 

Online marius_f

  • Membru de baza
  • **
  • Joined: Sep 2015
  • Locaţia: craiova
  • Mesaje postate: 354
  • Thanked: 3 times
  • Doar Inscris
  • Auto: Octavia 2, 2.0 tdi, bkd, dsg
Re: Probleme ventilatoare
« Răspuns #116 : Decembrie 30, 2017, 04:30:20 p.m. »
Salut
Imi puteti spune si mie daca este normal sau nu, sa porneasca ventilatoarele acum cand este frig afara, la o temp exterioara de 4-5°C ?
"Problema" este de fapt urmatoarea :
Motorul rece (max 20-25°C citit pe meniu secret climatronic), pornesc masina si dau drumul la caldura pe pozitia HI -> incep sa se invarta ventilatoarele pt scurt timp, pt ca apoi sa se opreasca ... dupa aprox 1 min pornesc din nou pt un interval scurt de aprox 30-40 sec ... si tot asa ...
Daca opresc caldura acest lucru nu se mai intampla deloc .
Daca o pornesc din nou (HI), incep iar sa se invarta .

Eu stiam ca ventilatoarele pornesc decat atunci cand functioneaza AC-ul, nicidecum cand setez temp pe cald maxim (HI), cu atat mai putin atunci cand afara sunt doar 4-5°C .

Stiu ca in vara, la indemnul unui alt mecanic inteligent, am schimbat senzorul de temp lichid racire, fiindca dupa spusele lui cel vechi nu mai functiona in parametrii optimi .
Dar am pus unul la cca 90 lei, destul de scump pt ce stie sa faca el, zic eu ... adica nu am luat din ala ieftin la 30 lei .
Nici o schimbare deosebita .
Am mai schimbat, tot in vara, compresor + radiator AC + valva, fiindca ma lasase compresorul cel vechi, iar de la schimbare AC-ul a functionat foarte bine .

In rest masina se comporta normal, dar ma gandesc daca nu cumva pornirea asta aleatorie a ventilatoarelor, cu motorul rece, sa impiedice incalzirea optima, in intervalul de timp optim a motorului .

- Habitaclul se incalzeste . Nu asa de rapid cum stiu ca era la benzinare, dar in aprox 10-15 min de mers prin oras este ok .
- Motorul se incalzeste ok, zic eu ... adica dupa 30 de min de mers prin oras deja ceasul din bord este intepenit la 90°C , iar pe climatronic ceva mai mica, la 83-85°C .

Este normala sau nu, aceasta pornire a ventilatoarelor atunci cand pornesc caldura ? - Cu motorul rece ?
-> Termostat defect 🤔 ? - Desi masina baga caldura ok, motorul nu se supraincalzeste , ventilatoarele nu cred ca stau pornite tot timpul (in mers nu am cum sa verific) ...
-> Au luat-o razna ventilatoarele ?
-> Termocupla de pe radiator ? (daca o avea asa ceva ...)
-> Radiator defect / infundat ?
-> Nu are nimic ? Sa o las in pace ?

-> ... ?

Multumesc
O2, 2005, 2.0tdi, 16V, 103kw/140cp, bkd



« Ultima Modificare: Decembrie 30, 2017, 04:44:07 p.m. de marius_f »
 

Offline bombuka

  • Junior
  • *
  • Joined: Nov 2013
  • Locaţia: Galati
  • Mesaje postate: 70
  • Helga Kurnicova
  • Auto: O2 FL SW 1,6 TDI
Re: Probleme ventilatoare
« Răspuns #115 : Octombrie 22, 2017, 08:39:49 p.m. »
poveste fara sfarsit :)

astazi drum in afara orasului, 18-19 grade afara, cca 250 km dus-intors. mers de plimbare, viteze maxime intre 90-100 km/h.
valori citite de pe odb pe mobil 102 - 115 grade, prin urmare acul ceasului din bord trece - revine la 90 grade in functie de cat indica si obd ( pragul la mine este la 109 grade, atunci acum din bord sare de 90 ). ventilatorul porneste la viteze diferite, etc..
pun mana pe furtulul de intra in radiator la fiecare 30 min: rece ! furtunasul care intra din din motor in vasul de expanisune fierbinte. ventilatorul ca nebunul, da-i si da-i !
daca nici asta nu e semn de  termostat defect eu nu mai iteleg nimic !!!

p.s la ultimul service consultat s-a concluzionat ca ar fi  un por in garnitura de la chiuloasa si sa merg pana o pica, ca sa fim siguri ca nu demontam de pomana motorul.
 

Offline bombuka

  • Junior
  • *
  • Joined: Nov 2013
  • Locaţia: Galati
  • Mesaje postate: 70
  • Helga Kurnicova
  • Auto: O2 FL SW 1,6 TDI
Re: Probleme ventilatoare
« Răspuns #114 : August 27, 2017, 08:28:53 p.m. »
a intalnit cineva pana cum termostat care sa nu se deschida complet ? e drept, termostatul e nou, de la skoda insa comparativ cu unul no-name parca se deschide mai putin la testul in apa fierbinte.
« Ultima Modificare: August 30, 2017, 12:37:02 p.m. de Marsulici »
 

Offline FerraryTm

  • Membru de baza
  • **
  • Joined: Iun 2016
  • Locaţia: Birmingham (Timisoara)
  • Mesaje postate: 147
  • Auto: Octavia2 L&K 2.0 140CP BKD
Re: Probleme ventilatoare
« Răspuns #113 : August 20, 2017, 09:17:03 p.m. »
Multumesc T. Carmen.

Trimis de pe al meu HUAWEI P8max

Skoda Octavia L&K 2.0 TDI, 140CP, BKD, 2008, 174.000 Mile.
 

Offline T. Carmen

  • Expert
  • ***
  • Joined: Mai 2013
  • Mesaje postate: 582
  • Thanked: 18 times
  • Auto: Touareg V10 TDI
Re: Probleme ventilatoare
« Răspuns #112 : August 20, 2017, 07:03:31 p.m. »

 e mai bine sa cumpar unul nou

Da, achizitioneaza un radiator nou.

 

 

* Subiecte recente

Diverse probleme clima,AC,ventilatie.. de bogdanpiatra
[Azi la 04:29:04 p.m.]


Interfata VAG COM - VCDS de marius_f
[Azi la 02:08:11 p.m.]


Probleme ventilatoare de marius_f
[Azi la 02:05:34 p.m.]


Octavia 3 FL Far ceata spate de ccosmin
[Azi la 09:59:52 a.m.]


Ulei amestec 2T in motorina / benzina ? de CyborgSky11
[Mai 23, 2018, 07:32:29 p.m.]


problema cap planetara de Cosmin1234
[Mai 23, 2018, 02:08:35 p.m.]


NEW Octavia 3 FL 1.8 TSI, 4x4 DSG6 de Sorinn
[Mai 23, 2018, 01:13:31 p.m.]


Recomandare rulment roata fata de CyborgSky11
[Mai 23, 2018, 12:45:20 p.m.]


Reglare frana de mana Skoda Octavia de marius_f
[Mai 23, 2018, 11:28:25 a.m.]


Petrolierul si marele alb de mad.hatter
[Mai 22, 2018, 05:16:03 p.m.]


Timp livrare real ? de mad.hatter
[Mai 22, 2018, 05:04:22 p.m.]


Drive test Skoda Karoq 2.0 TDI 150 CP DSG 4x4 de mad.hatter
[Mai 22, 2018, 10:59:40 a.m.]


Skoda Octavia 3 1.5 TSI 150 CP de mad.hatter
[Mai 22, 2018, 10:55:23 a.m.]


Kodiaq vs Passat de james kilowatt
[Mai 20, 2018, 04:32:07 p.m.]


Linda - Skoda Superb 3 / 2.0 TSI de Andrei1980
[Mai 19, 2018, 09:01:27 p.m.]


Dimensiuni difuzoare Fabia de Leonard
[Mai 19, 2018, 02:50:02 p.m.]


Golf 7 GTI de Iulian M
[Mai 18, 2018, 07:15:08 p.m.]


Skoda Rapid Style 1.2TSI de averescuradu
[Mai 16, 2018, 01:45:57 p.m.]


Diverse probleme cu A/C sau climatronic de vizitator
[Mai 16, 2018, 09:35:28 a.m.]


Skoda Octavia 2 Elegance, 1.8 TFSI, 160 CP de Daniel
[Mai 15, 2018, 02:50:47 p.m.]


Demontare caseta - Reglare directie de vizitator
[Mai 15, 2018, 09:26:20 a.m.]


Curea distributie de thrall_24
[Mai 14, 2018, 09:28:05 p.m.]