Autor Subiect: Ce ulei de motor folosim?  (Citit de 303923 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Online james kilowatt

  • Expert
  • ***
  • Joined: Ian 2010
  • Locaţia: Europa
  • Mesaje postate: 1957
  • Thanked: 39 times
  • Auto: Skoda Superb 1.8 TSI
Re: Ce ulei de motor folosim?
« Răspuns #1993 : Aprilie 13, 2018, 03:12:24 p.m. »
Dieselgate a început de la NOx, nu de la particule.
Însă e evidenta legătura dintre performante, consum și NOx. Dacă vrei performațe bune, randament ridicat (consum scăzut) trebuie temperaturi de combustie ridicate și amestec sarac. Adică  fix cei doi factori care duc la formarea de NOx și care constituie avantajul dieselului. Și e mult mai ieftin  sa furi în timpul testului decât sa faci o instalație scr sau lnt performante.
Skoda Superb 1.8 TSI
Citroen C1 998cc sensodrive
 

Offline Kspic

  • Doar inscris
  • Joined: Sep 2016
  • Locaţia: Brasov
  • Mesaje postate: 18
  • Thanked: 1 times
  • Auto: Audi A3 1.4 TFSI Stage 1
Re: Ce ulei de motor folosim?
« Răspuns #1992 : Aprilie 13, 2018, 02:07:59 p.m. »
Sunt sume mari la mijloc.
De asta sincer sa fiu nici nu ma risc sa mai trec la diesel pentru ca treaba este foarte imputita.


Prea dubios este cand apar masini mai puternice si care au emisii mai mici. Adica, ok, electronica si DPF-ul, dar tot s-a sarit calul.


Mai jos este o poza cu motorul de 1.8 benzina aspirat al unui Audi A4 cu 280.000 km la bord care de doua schimburi foloseste ravenol vst 5w40.
Motorul arata sincer sa fiu foarte bine, de la ultimele schimburi in rau nimic ci doar in bine dupa cum se prezinta.


OCI la 8000 km.


In trecut
un schimb cu Castrol
doua cu Liqui Moly
ultimele doua cu VST.


Pe langa faptul ca omul este super multumit arata si bine ceea ce mi-a trimis.
 

Online james kilowatt

  • Expert
  • ***
  • Joined: Ian 2010
  • Locaţia: Europa
  • Mesaje postate: 1957
  • Thanked: 39 times
  • Auto: Skoda Superb 1.8 TSI
Re: Ce ulei de motor folosim?
« Răspuns #1991 : Aprilie 12, 2018, 07:52:21 p.m. »
In us scandalul a început de când ictt a alertat epa in 2014 parca, iar scandalul a început în 2015. În 2013 au plătit universitatea din Virginia sa facă un studiu. Însă se pare ca au fost alertați de studii făcute în Europa. Sunt cel puțin 2 din Europa care sunt publice, din 2014 și 2015 care sunt absolut clare. Cel din 2015 arata ca toti trișează, iar vw nici macar nu sunt cei mai hoti.    Însă jrc din 2010 investighează problema și atenționează ca lucrurile sunt potențial dubioase...
Sinistra e și reacția autorităților care s-au mulțumit cu un plastic și o resoftare.... Dacă vw le spunea ca rezolva problema cu o slujba la biserica ar fi acceptat și asta.

« Ultima Modificare: Aprilie 12, 2018, 07:59:58 p.m. de james kilowatt »
Skoda Superb 1.8 TSI
Citroen C1 998cc sensodrive
 

Offline Kspic

  • Doar inscris
  • Joined: Sep 2016
  • Locaţia: Brasov
  • Mesaje postate: 18
  • Thanked: 1 times
  • Auto: Audi A3 1.4 TFSI Stage 1
Re: Ce ulei de motor folosim?
« Răspuns #1990 : Aprilie 12, 2018, 05:15:09 p.m. »
@tlgtl
Nu exista laboratoare unde sa se măsoare la cerere lubricitatea motorinei la fel cum se măsoară uleiul uzat ?

@vizitator
Am aflat de existenta hărților dedicate pentru modul de test, altele decât pentru modul de strada. Nu contează dacă e bârfă sau nu, asta poate fi doar adevărat sau fals,  indiferent de sursa informației 

Nu inginerii decid dacă produsul întra sau nu pre piața  Vw nici nu sunt singurii care fac chestii din à astea  știu de exemplu și Renault care a făcut la fel (tot din "bârfe" ). Cineva scria ça firmele auto trec prin niște faze - una dintre ele fiind iluzia invincibilitatii, când au impresia ca sunt mai deștepți decât piata. Probabil vag sunt în faza asta.

Scandalul dieselgate a pornit din Europa, nu din America  Mai precis de la Joint Research Center, care este o direcție a Comisiei Europene  Ca în Europa a fost ulterior înăbușit și a explodat peste ocean e altceva. Mai mult au existat doua studii  nu unul  care au demonstrat ça toți fura, nu doar vw (hărțile de test de care am aflat eu din barfe erau într-un Hyundai, nu VAG). Pana la urma adevărul a fost acceptat și în Europa însă spre deosebire de America li s-a dat un timp de gratie (exista o hotărâre a PE pe tema asta). Noi în Europa nu împușcăm hoții care ne întra in casă, ci în prima faza negociem


Este destul de scump de testat aspectul cu lubrifierea motorinei. Cea mai buna intrebare ar fi daca motorina satisface necesarul pompelor folosite la acea masina.
De asta ani buni, eu folosesc atat pentru benzinar cat si pentru diesel aditiv extra cu componenta de lubrifiere de la Metabond. 


La injectoarele unui masini cumparate de la 0 km, pot observa corectii de  0.0 ( 2.0 CDTI 2013 ) masina avand 50.000 km in prezent.
La benzinar turbo FSI motorul pe langa faptul ca se comporta mai bine, se previn depunerile la nivelul injectoarelor iar pompa de inalte este protejata.


Eu stiu ca scandalul diesel a pornit din SUA la nivelul unor studii. Este un documentar legat de asta pe Netflix prin care unii studenti ai unei facultati de acolo tot efectuau masuratori si au schimbat n masini pe motivul ca toate ar fi fost defecte. Pana la urma a iesit la suprafata secretul si a aparut scandalul.   Daca au fost si altii inainte.......
In acel  documentar poti vedea felul in care VW SUA facea teste pe animale cu ajutorul gazelor de esapament, multe crime impotriva animalelor si multe magarii.
 

Offline Kspic

  • Doar inscris
  • Joined: Sep 2016
  • Locaţia: Brasov
  • Mesaje postate: 18
  • Thanked: 1 times
  • Auto: Audi A3 1.4 TFSI Stage 1
Re: Ce ulei de motor folosim?
« Răspuns #1989 : Aprilie 12, 2018, 05:08:10 p.m. »
Mai simplu decat orice e cum simtiti motorul.
Daca se comporta identic, ca in prima zi de la schimb, atunci puteti schimba uleiul si la 55000 de km. Daca simtiti ca ceva nu e in regula schimbati-l mai des.
Personal simt ca uleiul incepe sa faca motorul mai zgomotos dupa cca 8000 de km. La 12-13000 l-am schimbat.
Fisa postului la inginerii auto au prevazute chestii referitoare la secrete tehnologice, etc, etc. Si multi bani despagubire daca macanesc.
in rest se poate schimba uleiul si la 100000 de km. Era parca un seat cordoba al unei femei cu asa ceva.


Total gresit.
Nu vreau sa fiu nesimtit spunand ca unii sunt nesimtiti. Adica sunt cazuri in care motoarele sunau ca o moara cu ciocanele iar proprietarii spun ca motoarele lor torc.


Intr-un ulei ai baza/baze + aditivi.
Bazele au si ele aditivii lor, chimicale, care au rolul de a le proteja pentru a isi pastra proprietatile.


Aditivii sunt si ei pe foarte multe caprarii.  Mai jos o sa vedeti poza dintr-un catalog al celor de la Ravenol cu o subimpartire a bazelor si aditivilor folositi de ei.


Aditivii in urma ultilizarii obosesc, cand ei obosesc baza nu mai isi mentine proprietatile deci o componenta antiuzura este afectata. In plus aditivii antiuzura cu rol esential si ei obosesc ( termen mai usor de folosit, in realitate ei se degradeaza si isi pierd proprietatile initiale ) deci bariera de protectie este afectata.
Exista 3 stadii de utilizare a aditivilor.
1. mers normal, constant cu viteze care sa nu impunsa sarcina mare unui motor in care pelicula de ulei este cea care separa elementele in miscare.
2. pelicula de ulei si strat de aditivi antiuzura care protejeaza motorul
3. situatia critica in care stratul de aditivi separa elemenetele in miscare sa se atinga.


Voi puteti sa folositi orice vascozitate a uleiului vreti.  In realitate intre piesele in miscare exista un spatiu bine delimitat prin care uleiul trece. Cu cat vascozitatea uleiului este mai mare, cu atat uleiul isi parcurge acelasi traseu cu o viteza mai mica.
Uleiul are rolul de a asigura protectia motorului, deci pentru a se interpune intre elemenetele in miscare asigurand protectia dar si racirea uleiului. 
Un ulei NU TREBUIE  sa fie prea subtire dar nici prea gros.
Un ulei prea gros nu ofera eficienta motorului iar un ulei prea subtire poate provoca daune in momentele de solicitare extrema.


Cum il alegi pe cel corect ? Te uiti in manual si vezi ce norma este recomandata pentru motorul tau.
Nu ai manualul ? Este foarte simplu sa folosesti o aplicatie dedicata alegerii corecte a uleiului.
http://www.ravenol.de/en/oil-guide.html


Este o aplicatie usor de folosit care te orienteaza ce uleiuri poti folosi in masina ta.


Adevarul este ca pentru masinile moderne este mai simplu sa alegi un ulei fata de cele vechi la care in functie de anumite aspecte puteai alege uleiul.


Daca uleiul corect este tinut foarte mult in motor, proprietatile lui nu mai sunt ca cele ale uleiului in bidon, adica fresh. Fisa tehnica nu se mai pupa cu realitatea iar minimul de protectie necesar unui motor, aspect confirmat prin aprobare NU MAI ESTE GARANTAT.  Toti producatorii ruleaza anumite teste de industrie pentru uzuri dar si pentru alte apsecte cum ar fi noxele, consumul de carburant. Toti am observar ce proceduri LIPSITE  de realitate se folosesc, deci cine/ce va confirma faptul ca uleiul respectiv, cu stilul vostru de a conduce rezista 30.000 ?


Aveti mai jos dovada vie, acel BMW unde intervalul de schimb al uleiului a facut o diferenta IMENSA.





 

Offline A V A T A R

  • "What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back."
  • Administrator
  • *****
  • Joined: Feb 2007
  • Locaţia: Oradea
  • Mesaje postate: 15905
  • Thanked: 30 times
  • Orice iubesti...devii
  • Auto: Daihatsu / Toyota
Re: Ce ulei de motor folosim?
« Răspuns #1988 : Aprilie 12, 2018, 01:37:29 p.m. »
Au mai evoluat tehnologiile de 40 de ani, doar oamenii au ramas in urma !

Pfff...ce adevar mare ai exprimat, insa nu cred ca ai realizat toata maretia lui :)
"Intr-o epoca de minciuna universala, sa spui adevarul este deja un act revolutionar" - George Orwell

“Nu poti învata nimic pe nimeni; poti doar sa ajuti pe cineva sa descopere" - Galileo Galilei

Eliberati-va de conditionari si ne vom intalni !
 

Offline TLGTLC

  • Expert
  • ***
  • Joined: Nov 2016
  • Locaţia: Tulcea
  • Mesaje postate: 164
  • Thanked: 23 times
  • Niciodata nu am zis NU pâna nu m-am dumirit.
  • Auto: Skoda Roomster 1.6 tdi
Re: Ce ulei de motor folosim?
« Răspuns #1987 : Aprilie 11, 2018, 07:42:48 p.m. »

@Sko7001 uite un filmuleț care vine în sprijinul a ceea ce crezi tu. Eu voi rămâne în continuare fidel schimbului la 10000.https://youtu.be/l-zDt9FGJi8

 

Offline Sko7001

  • Membru de baza
  • **
  • Joined: Sep 2016
  • Locaţia: Romania
  • Mesaje postate: 130
  • Thanked: 4 times
  • Pasionat
  • Auto: 03-1.6 TDI
Re: Ce ulei de motor folosim?
« Răspuns #1986 : Aprilie 11, 2018, 06:56:22 p.m. »
Hai ma preteni ca nu mai avem dacii tata cu ulei monograd...
La ala schimbai la 7-8000 km, cu multigrad la 10000 km, iar la benzinare cu sintetic am schimbat la 15000 km si am dus motoarele la 150-200000 km FARA SEGMENTARE MACAR !!!


Unii vor sa ne invete acum roata dar nu tine. Au mai evoluat tehnologiile de 40 de ani, doar oamenii au ramas in urma !
 

Offline TLGTLC

  • Expert
  • ***
  • Joined: Nov 2016
  • Locaţia: Tulcea
  • Mesaje postate: 164
  • Thanked: 23 times
  • Niciodata nu am zis NU pâna nu m-am dumirit.
  • Auto: Skoda Roomster 1.6 tdi
Re: Ce ulei de motor folosim?
« Răspuns #1985 : Aprilie 11, 2018, 10:57:36 a.m. »
Uite niște date de contact ale unui astfel de laborator.

Trimis de pe al meu YOGA Tablet 2-830F folosind Tapatalk

 

Online james kilowatt

  • Expert
  • ***
  • Joined: Ian 2010
  • Locaţia: Europa
  • Mesaje postate: 1957
  • Thanked: 39 times
  • Auto: Skoda Superb 1.8 TSI
Re: Ce ulei de motor folosim?
« Răspuns #1984 : Aprilie 11, 2018, 10:49:59 a.m. »
@tlgtl
Nu exista laboratoare unde sa se măsoare la cerere lubricitatea motorinei la fel cum se măsoară uleiul uzat ?

@vizitator
Am aflat de existenta hărților dedicate pentru modul de test, altele decât pentru modul de strada. Nu contează dacă e bârfă sau nu, asta poate fi doar adevărat sau fals,  indiferent de sursa informației 

Nu inginerii decid dacă produsul întra sau nu pre piața  Vw nici nu sunt singurii care fac chestii din à astea  știu de exemplu și Renault care a făcut la fel (tot din "bârfe" ). Cineva scria ça firmele auto trec prin niște faze - una dintre ele fiind iluzia invincibilitatii, când au impresia ca sunt mai deștepți decât piata. Probabil vag sunt în faza asta.

Scandalul dieselgate a pornit din Europa, nu din America  Mai precis de la Joint Research Center, care este o direcție a Comisiei Europene  Ca în Europa a fost ulterior înăbușit și a explodat peste ocean e altceva. Mai mult au existat doua studii  nu unul  care au demonstrat ça toți fura, nu doar vw (hărțile de test de care am aflat eu din barfe erau într-un Hyundai, nu VAG). Pana la urma adevărul a fost acceptat și în Europa însă spre deosebire de America li s-a dat un timp de gratie (exista o hotărâre a PE pe tema asta). Noi în Europa nu împușcăm hoții care ne întra in casă, ci în prima faza negociem 
« Ultima Modificare: Aprilie 11, 2018, 10:51:56 a.m. de james kilowatt »
Skoda Superb 1.8 TSI
Citroen C1 998cc sensodrive
 

Offline CyborgSky11

  • Membru de baza
  • **
  • Joined: Ian 2018
  • Locaţia: Mures
  • Mesaje postate: 246
  • Thanked: 11 times
  • Auto: Audi, Skoda, VW, BMW
Re: Ce ulei de motor folosim?
« Răspuns #1983 : Aprilie 11, 2018, 09:12:46 a.m. »
E adevarat ce spuneti/ spunem toti, in teorie doar !! si chimie ! dar in in 8-10000 km si intr-un an , 1,5 -2 ani nu se ajunge la ,,toxicitatea,, exagerata de unii ptr. motor, restul e CAN CAN.
„Fă ce vrei, dar înainte pune-te în rândul celor care ştiu ce vreau.”  „Prostia şi îngâmfarea sunt două surori care foarte rar se despart.”
 

Offline TLGTLC

  • Expert
  • ***
  • Joined: Nov 2016
  • Locaţia: Tulcea
  • Mesaje postate: 164
  • Thanked: 23 times
  • Niciodata nu am zis NU pâna nu m-am dumirit.
  • Auto: Skoda Roomster 1.6 tdi
Re: Ce ulei de motor folosim?
« Răspuns #1982 : Aprilie 11, 2018, 09:03:41 a.m. »
Dacă citiți partea de articole a motor-talk.de, din când în când apar și articole în care producătorii sunt luați de oo sau declarații ale unor persoane care lucrează în domeniu și demontează imbecilitati ale fabricanților sau celor care fac legi.
După declarațiile oficiale făcute de Shell potrivit cărora intervalele de service lungi nu sunt benefice pentru micile motoare turbo pe benzină au ieșit și alți producători care să afirme că intervalul de service prelungit nu este benefic în general. Bineînțeles nu a întârziat contraofensiva care spune că producătorii de lubrifianți se văd cu vânzările diminuate și acesta este adevăratul motiv.
Dar potrivit unui mare clasic în viață de pe acest forum, informațiile trebuiesc filtrate.
Cel mai tare articol găsit a fost unul în care un grup de utilizatori au inițiat un demers prin care cereau lui Aral socoteală pentru faptul că au promovat sortimentul de motorină Ultimate Diesel ca fiind complet, nemaifiind necesar adaosuri de aditivi sau ulei 2t. Ăștia au renunțat la 2t în motorină și sistemele de injecție au avut de suferit. În urma acestui demers Aral a trebuit să arate buletine de analiză și s-a dovedit că nici măcar nu făceau teste de lubricitate. S-a produs un mega scandal în care au fost implicați și alți producători. Prin urmare în Germania s-a impus obligația de a fi trecută și valoarea de lubricitate a motorinei fiecărui producător pe buletinele de analiză pentru motorina aflată în stație. S-a ajuns și la comisia Europeană și s-au făcut demersuri de a se extinde obligativitatea la nivelul întregii UE. La noi în tara singurii producători care trec în analiza din stație și valoarea lubricitatii sunt Rompetrol și Lukoil.
Dacă vă place să săpați în presa internațională aveți repede ocazia să aflați că lucrurile nu stau chiar așa cum ne sunt nouă prezentate.
 

Offline CyborgSky11

  • Membru de baza
  • **
  • Joined: Ian 2018
  • Locaţia: Mures
  • Mesaje postate: 246
  • Thanked: 11 times
  • Auto: Audi, Skoda, VW, BMW
Re: Ce ulei de motor folosim?
« Răspuns #1981 : Aprilie 11, 2018, 08:56:00 a.m. »
Fac lichide (in speta uleiuri) speciale de schimb pentru toate buzunarele, mai bune mai slabe, cât și pentru toți ,,cunoscătorii,, sau nu din domeniu. Marketingul merge, banii curg. ce naiba , e consumerism, ar fi nașpa daca ar face un singur ,,lichid,, !! asa sunt mai multe dar care au cam aceleași proprietați și compunere, marca și pretul diferă =))
De acord cu Avatar.!
« Ultima Modificare: Aprilie 11, 2018, 08:57:34 a.m. de CyborgSky11 »
„Fă ce vrei, dar înainte pune-te în rândul celor care ştiu ce vreau.”  „Prostia şi îngâmfarea sunt două surori care foarte rar se despart.”
 

Offline A V A T A R

  • "What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back."
  • Administrator
  • *****
  • Joined: Feb 2007
  • Locaţia: Oradea
  • Mesaje postate: 15905
  • Thanked: 30 times
  • Orice iubesti...devii
  • Auto: Daihatsu / Toyota
Re: Ce ulei de motor folosim?
« Răspuns #1980 : Aprilie 11, 2018, 08:51:33 a.m. »
Mai simplu decat orice e cum simtiti motorul.
Daca se comporta identic, ca in prima zi de la schimb, atunci puteti schimba uleiul si la 55000 de km. Daca simtiti ca ceva nu e in regula schimbati-l mai des.
Personal simt ca uleiul incepe sa faca motorul mai zgomotos dupa cca 8000 de km. La 12-13000 l-am schimbat.

Exact. Indiferent cine ce spune, probabil inca nu stie simti motorul sau prea bine.
Am inlocuit uleiul dupa ~9000 km si imediat dupa, nu eram sigur ca e aceeasi masina... Acuma, asa-s eu, cu simturi mai fine, dar nu este dubiu ca acel ulei LL, fie-mi scuzata opinia, e mult prea divinizat. Cel mai bun ulei posibil, incercat de mine, Mobil 1 0W40 made in USA!, ducea bine un an jumatate si / sau maxim 20.000km. Dar cele de azi, mai ales europenele consacrate, nu fac fata nici macar jumatate la ce conditii sunt astazi in trafic.
"Intr-o epoca de minciuna universala, sa spui adevarul este deja un act revolutionar" - George Orwell

“Nu poti învata nimic pe nimeni; poti doar sa ajuti pe cineva sa descopere" - Galileo Galilei

Eliberati-va de conditionari si ne vom intalni !
 

Offline bogdanpiatra

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Mar 2010
  • Locaţia: Piatra Neamt, jud Neamt
  • Mesaje postate: 2722
  • Thanked: 30 times
  • Auto: Octavia 2 FL 1.2 TSI
Re: Ce ulei de motor folosim?
« Răspuns #1979 : Aprilie 11, 2018, 02:09:00 a.m. »
Treaba cu noxele ai aflat-o la nivel de discutie, daca nu de barfa, si, precum si cu uleiul 2T, nu se demonstreaza nu este adevarat. In Europa nimeni nu se ridica sa demonstreze ca nemtii triseaza. Au facut-o americanii, la un moment dat, cand piata americana incepea sa puta a vw. Sau cand orice altceva i-a deranjat.
Inginerii sunt aceia care, testand, un motor, au sesizat ca lantul motorului 1,2 tsi incepe sa bata la 10000 de km, dar li s-a impus sa taca, deoarece se intarzia lansarea modelului sau erau cheltuieli suplimentare de reproiectare, de alta negociere cu alt furnizor, etc, etc.
Tot ei , probabil, au sesizat, inginereste vorbind ca altfel nu aveau cum,  ca uzurile cresc considerabil prin ducerea uleiului la extrem, aka, 30000 de km, dar marketingul spune pas, etc. Tot dintr-un sistem de tip radiosant, poate mai elevat , kspic povestea ca uleiurile nu sunt durabile pe cat se presupune. Sau credeti ca producatorilor de uleiuri le convine intervalul de 30000 de km la schimb, interval in care el ar putea obtine pret dublu pe doua schimburi de ulei?
Mai bine un motor defect la 250000 decat la 500000.
 

 

* Subiecte recente

Probleme clima/ac de Alunakis
[Azi la 06:38:34 p.m.]


Ulei amestec 2T in motorina / benzina ? de james kilowatt
[Azi la 11:14:35 a.m.]


Drivestest: VW Golf7 2016 1.6TDI 81KW 5M break de vizitator
[Azi la 10:32:27 a.m.]


Probleme tehnice 1.4 16v de A V A T A R
[Azi la 09:50:17 a.m.]


schimbare placute frane si disc frana de Avenger
[Aprilie 17, 2018, 08:26:57 p.m.]


Octavia 2 - 1.6 TDI de iliev20
[Aprilie 17, 2018, 06:10:21 p.m.]


Schimbare parbriz Skoda de M i c u t z u
[Aprilie 17, 2018, 04:08:37 a.m.]


instalare camera foto spate de james kilowatt
[Aprilie 16, 2018, 08:58:59 p.m.]


Mica si incapatoare! Skoda Roomster 1.6 tdi de james kilowatt
[Aprilie 16, 2018, 06:27:40 p.m.]


Consum de combustibil (BENZINA)-real urban extraurban de vizitator
[Aprilie 16, 2018, 02:42:48 p.m.]


Skoda Octavia 2 Elegance, 1.8 TFSI, 160 CP de Daniel
[Aprilie 16, 2018, 02:06:36 p.m.]


NEW Octavia 3 FL 1.8 TSI, 4x4 DSG6 de vizitator
[Aprilie 16, 2018, 11:15:21 a.m.]


Anvelope de iarna de aurelceferistul
[Aprilie 16, 2018, 09:43:20 a.m.]


Problema Keyless de SkSp99
[Aprilie 16, 2018, 09:32:16 a.m.]


MOTORIZARE 1,4 MPi 80 CP de nicudica
[Aprilie 16, 2018, 12:58:53 a.m.]


Mazda 3 sport Takumi 2018/G120 MT de simidan
[Aprilie 15, 2018, 05:33:43 p.m.]


Handsfree Octavia 3 A7?!? de Jeanne
[Aprilie 15, 2018, 11:30:47 a.m.]


Octavia 2 FL, 1.2 tsi Drive de CyborgSky11
[Aprilie 15, 2018, 09:08:19 a.m.]


coduri erori vag de bombuka
[Aprilie 13, 2018, 10:43:02 p.m.]


Upgrade de la lumini de zi bec normal la lumini de zi cu led de CristianH
[Aprilie 13, 2018, 03:45:24 p.m.]


Vand navigatie Android Skoda/VW de asterix
[Aprilie 13, 2018, 03:15:54 p.m.]


Ce ulei de motor folosim? de james kilowatt
[Aprilie 13, 2018, 03:12:24 p.m.]


Octavia II Facelift 1.6 TDI CR Black Magic de LNT
[Aprilie 12, 2018, 04:14:30 p.m.]


Front Assist - Octavia 3 2014 de razvansocolov
[Aprilie 11, 2018, 10:14:34 a.m.]


Stiri, teste, recenzii, opinii de Sorinn
[Aprilie 10, 2018, 07:57:32 p.m.]


New Skoda OCTAVIA - 1.6 CR TDI FL de Givacom
[Aprilie 10, 2018, 05:57:44 p.m.]


Skoda fabia 1 1.9 SDI de cirsteammm
[Aprilie 10, 2018, 03:28:18 p.m.]


Petrolierul si marele alb de bogdanpiatra
[Aprilie 09, 2018, 10:18:13 p.m.]


Durata livrare Karoq 1.5 tsi de Cheeta
[Aprilie 08, 2018, 11:36:49 p.m.]