Forum discutii Skoda cu pareri, opinii, ajutor si intrebari legate de probleme si erori la masini Skoda


Autor Subiect: Ulei amestec 2T in motorina / benzina ?  (Citit de 34773 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline A V A T A R

  • "What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back."
  • Moderator General
  • ****
  • Joined: Feb 2007
  • Locaţia: Oradea
  • Mesaje postate: 16367
  • Karma: +15/-0
  • Orice iubesti...devii
  • Auto: Duster / MCV (1.6 16v)
Re: Ulei amestec 2T in motorina / benzina ?
« Răspuns #170 : Martie 16, 2018, 11:46:52 a.m. »
Dorule, ai putea sa faci la una din benzinare un log de exemplu de avans la aprindere de cateva secunde de acceleratie la WOT...
In mod normal toate astea ar trebui sa poata fi citite cu un amarat de ELM327.

Date fiind marcile si modelele, nu am dispozitiv de diagnoza pt ele. In plus, la una din ele, cea Euro2, in mufa OBD nu sunt decat 3 pini :)) Totul se rezuma la sensibilitatea mea esoterica, sa zicem. Eu ma incred mult in aceasta si desi inteleg ca pentru cei mai multi, e prea empirica, constat pe zi ce trece ca e calea catre a nu te lasa inselat doar de cifre.
Si atata vreme cat modul in care functioneaza aceste motoare imi aduc liniste prin efectele acestui amestec 2T, nu sunt prea incurajat sa achizitionez vreo ustensila si sa masor stiintific date, pt ca eu gasesc timpului meu in aceasta faza de viata o relevanta mai mare decat aceasta, sa nu fie cu suparare...
In fața unei minți tăcute, se preda întreg Universul...

Offline A V A T A R

  • "What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back."
  • Moderator General
  • ****
  • Joined: Feb 2007
  • Locaţia: Oradea
  • Mesaje postate: 16367
  • Karma: +15/-0
  • Orice iubesti...devii
  • Auto: Duster / MCV (1.6 16v)
Re: Ulei amestec 2T in motorina / benzina ?
« Răspuns #169 : Martie 16, 2018, 11:41:46 a.m. »
Doru, cu puține excepții producătorii nu sunt noi ci doar nu sunt cunoscuți la noi în țară. Vorbeam cu importatorul Rowe în România și se plângea de faptul că românii sunt foarte reticenți la ce nu cunosc, în condițiile în care are niște capodopere în portofoliu. Trebuie doar puțină bunăvoință să folosești internetul pentru a te documenta și găsești chestii super bune.

Asa este. Voi incerca si eu pe viitor pe acesti producatori mai putin cunoscuti, si aici ma refer, intr-o prima instanta, la Rowe si Mannol, ambii cu uleiuri pt motor (strict pentru Diesel non-Euro si Otto Euro 2).

Probabil doar cativa banuiti ce inseamna un Diesel clasic consacrat din era cand masinile erau...MASINI. Ei bine, nu am cuvinte cum poate sa functioneze, ca sunet si lucru efectiv, un Diesel de cilindree mare. Este NET peste orice diesel cu 4 in linie sau 6 in V cu care am mers eu, dintre cele produse dupa 2000 si pana in 2010.
In fața unei minți tăcute, se preda întreg Universul...

Offline james kilowatt

  • Expert
  • ***
  • Joined: Ian 2010
  • Locaţia: Europa
  • Mesaje postate: 2709
  • Karma: +0/-0
  • Auto: Mazda CX30 SkyX AT AWD
Re: Ulei amestec 2T in motorina / benzina ?
« Răspuns #168 : Martie 16, 2018, 11:23:04 a.m. »
Dorule, ai putea sa faci la una din benzinare un log de exemplu de avans la aprindere de cateva secunde de acceleratie la WOT in sarcina (sa zicem tr3, dai si tu de la 40 la 100km/h), cu si fara ulei 2T? Adica cand faci un plin mergi cativa km (ca sa se duca uleiul ramas prin instalatie si efectul lui), faci testul fara ulei, apoi bagi si uleiul, mai mergi cativa km si si refaci testul si cu ulei?

Ideal ar fi un log care sa aiba  time/rpm/maf sau engine load/avans la aprindere. Eventual si AFR sau lambda daca e posibil.

In mod normal toate astea ar trebui sa poata fi citite cu un amarat de ELM327.
Mazda CX-30 Rosie 2020
Skoda Superb 1.8 TSI 2010 - in Ilfov

Offline TLGTLC

  • Expert
  • ***
  • Joined: Nov 2016
  • Locaţia: Tulcea
  • Mesaje postate: 224
  • Karma: +0/-0
  • Niciodata nu am zis NU pâna nu m-am dumirit.
  • Auto: Skoda Roomster 1.6 tdi
Re: Ulei amestec 2T in motorina / benzina ?
« Răspuns #167 : Martie 16, 2018, 10:57:10 a.m. »
Ma tot întreabă diverse persoane care este doza optimă pentru 2t. După mai multe cercetări, convorbiri cu oameni care au habar de treaba asta răspunsul este următorul:
DOZA OPTIMĂ ESTE DOZA MINIMĂ CARE PRODUCE EFECTE ȘI SE STABILEȘTE PRIN ÎNCERCĂRI. MAȘINILE SUNT DIFERITE ȘI REACȚIONEAZĂ DIFERIT!
Doru, cu puține excepții producătorii nu sunt noi ci doar nu sunt cunoscuți la noi în țară. Vorbeam cu importatorul Rowe în România și se plângea de faptul că românii sunt foarte reticenți la ce nu cunosc, în condițiile în care are niște capodopere în portofoliu. Trebuie doar puțină bunăvoință să folosești internetul pentru a te documenta și găsești chestii super bune.

Offline A V A T A R

  • "What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back."
  • Moderator General
  • ****
  • Joined: Feb 2007
  • Locaţia: Oradea
  • Mesaje postate: 16367
  • Karma: +15/-0
  • Orice iubesti...devii
  • Auto: Duster / MCV (1.6 16v)
Re: Ulei amestec 2T in motorina / benzina ?
« Răspuns #166 : Martie 16, 2018, 10:33:54 a.m. »
Combustibilii folositi sunt exclusiv de la MOL: motorina si benzina standard la motorul non-Euro, respectiv cel Euro 2, iar pentru motorizarea Otto Euro 3 folosesc benzina EVO. Aseara, la adapostul noptii, am facut un test de acceleratie pe un drum drept si f bun, necirculat, pe unde trec des. Acceleratia este mult mai buna, exact feeling-ul de dupa resoftare la un aspirat este diferenta resimtita la volan.

Anticipez deja, dupa ce-am studiat pe youtube, ca voi schimba la urmatoarele revizii si uleiul motor folosit, atat ca brand cat si ca tip. Producatorii consacrati fac uleiuri mediocre pt masinile mai vechi de 10 ani, e vizibil de pe Luna... Cei mai noi pe piata insa, nu fac rabat la calitate pentru nici o categorie, ceea ce e spre lauda lor. Iar pretul...nu e cel nesimtit practicat de "cei mari".
In fața unei minți tăcute, se preda întreg Universul...

Offline CyborgSky11

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Ian 2018
  • Locaţia: Mures
  • Mesaje postate: 628
  • Karma: +0/-0
  • Auto: Audi, Skoda, VW, BMW
Re: Ulei amestec 2T in motorina / benzina ?
« Răspuns #165 : Martie 16, 2018, 09:34:45 a.m. »
Colegi multumiti  :040:, se simte f. bine si la masina non euro, pe carburatie! Cele euro 3,4,5, nu mai zic ca sau spus destule. Cine nu crede sa incerce. Eu voi folosi vesnic  :)). Numai de bine!
Avantajul omului inteligent este că poate face pe prostul ori de câte ori are chef. Invers nu !

Offline A V A T A R

  • "What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back."
  • Moderator General
  • ****
  • Joined: Feb 2007
  • Locaţia: Oradea
  • Mesaje postate: 16367
  • Karma: +15/-0
  • Orice iubesti...devii
  • Auto: Duster / MCV (1.6 16v)
Re: Ulei amestec 2T in motorina / benzina ?
« Răspuns #164 : Martie 15, 2018, 09:32:26 p.m. »
Revin cu cateva impresii dupa o prima perioada de utilizare a amestecului benzinei si motorinei cu ulei 2T, asa cum am anuntat initial.


Din capul locului, doresc sa fac cateva precizari clare pt cei care vor citi cele ce voi scrie:
- Daca am fost sceptic?... DA, sigur ca am fost. Stiu de aceasta combinatie de ani buni, dar nu am fost pregatit sa incerc, cu toate ca aveam 3 Skoda Euro 3, benzina si diesel turbo si aspirat, respectiv un Renault Euro 3, benzina aspirat.
- De ce am facut-o abia acum? Simplu: am simtit ca e momentul meu sa incerc si sa am o experienta proprie.


TESTUL se realizeaza in paralel pe o motorizare Otto aspirata, norma Euro 2, respectiv pe o motorizare Diesel turbo, non-Euro.
Tineti cont de un fapt important si anume ca NU ESTE RELEVANTA NORMA EURO atunci cand faci constatari de tipul celor ce voi scrie mai departe !! Cum adica? Norma Euro mare inseamna adaugarea la un motor SIMPLU a unor functii suplimentare, deseori electronic monitorizate, precum EGR, DPF, senzori presiune, etc. ACESTEA sunt sensibile deseori la calitatea combustibililor sau a amestecului, dar dupa cum stiti, becuri in bord se aprind si fara ulei 2T... Intrebarea este: se aprind ele si dupa adaugarea lui sau nu? Se aprind mai rar? De ce?


Pornind de la ideea ca piata este in mod intentionat incorect informata asupra unor criterii de functionare sanatoase, fiecare are libertatea si dreptul sa incerce ca proprie experienta ceea ce doreste sa afle personal. Nu intentionez sa conving pe nimeni de nimic, ci doar SA MA CONVING EU INSUMI.


Dieselul a rulat aprox 900 km pana acum cu 2T, benzinarul doar 300 km.
Dozele folosite sunt 50ml/10l pt diesel, respectiv 10ml/10l la otto.
Conditiile de vreme au fost atat temperaturi f scazute (-16C) cat si mai blande (+12C).
Termenii de referinta sunt modul in care se manifestau la pornire inainte si dupa, respectiv sunetul motorului la rece si la cald, sau in sarcina.


Concluzii preliminare (pt ca voi continua sa folosesc acest amestec o buna vreme de-acum incolo, cel putin pana in momentul inlocuirii setului de bujii, cand voi avea ocazia sa vad daca exista depuneri si ce culoare au cele uzate).


1. Pornirile la ger/frig s-au desfasurat cu mult mai bine, sunetul si turatia motorului au fost mult mai putin chinuite, fumul alb a disparut in mare proportie la rece, iar cel negru la cald si in sarcina, semn ca arderea e mai buna si mai completa.
2. Sunetul motorului s-a atenuat f mult, in relanti el toarce cuminte, la acceleratii hotarate sunetul ramane potolit si da senzatia ca motorul nu se mai chinuie sa ridice turatia.
3. Raspunsul la apasarea acceleratiei s-a inviorat sensibil, practic acceleratia a devenit vioaie, iar pedala mult mai responsiva (aici vorbesc despre ciupirea ei, inainte nu se simtea mai nimic, cu amestec 2T ciupitul a devenit o realitate, reactioneaza imediat)


Pe masura ce timpul imi va aduce si alte confirmari sau infirmari, voi actualiza rezumatul acesta si experienta mea cu amestecul combustibil - ulei 2T.

Si precizarile si completarile promise:

- uleiul 2T folosit este MANNOL Zwei-Takt PLUS, cu bune referinte in privinta depunerilor extrem de reduse dupa ardere.
- Sunt la al 2lea plin atat cu benzinara Euro 2, cat si cu motorina non-Euro, in total 1350 km

- ASTAZI AM DEMARAT TESTUL SI PE O MOTORIZARE OTTO ASPIRAT NORMA EURO 3.
Primele impresii sunt incredibile: sunet motor redus semnificativ, atat la relanti cat si in mers, a devenit gutural si grav, acceleratie mult mai responsiva si spontana (seamana perfect cu ceea ce simti dupa o resoftare la o motorizare aspirata, cine are si a facut-o, va intelege ce spun)

Voi reveni dupa ce adun mai multe impresii, de-acum pe 3 masini de test, ultima fiind probabil si cea mai relevanta pt unii din voi, fiind Euro3, avand asadar 2 sonde Lambda, ECU, etc.


As vrea sa multumesc lui Liviu pentru ca mi-a pus la dispozitie o sumedenie de materiale relevante de citit si studiat, pt ca mi-a raspuns la intrebarile inerente si pentru ca bunavointa lui m-a ajutat sa spun acum ca imi pare rau ca nu am incercat mai demult acest amestec 2T, intrucat as fi fost fara doar si poate scutit de mai multe mici sau mari batai de cap.
In fața unei minți tăcute, se preda întreg Universul...

Offline A V A T A R

  • "What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back."
  • Moderator General
  • ****
  • Joined: Feb 2007
  • Locaţia: Oradea
  • Mesaje postate: 16367
  • Karma: +15/-0
  • Orice iubesti...devii
  • Auto: Duster / MCV (1.6 16v)
Re: Ulei amestec 2T in motorina / benzina ?
« Răspuns #163 : Martie 15, 2018, 09:21:55 p.m. »

Interesant raportul tau, dar e irelevant din cateva puncte de vedere:
1. Nu diferentiaza concluziile pe benzine/motorine
2. Folosirea unui motor vechi Diesel non-euro nu ajuta pe nimeni...cam toti merg de la EURO 3 in sus.
Aici sunt multe diferente in device-urile atasate la cele cu EURO 6 fata de non-EURO. Noi trebuie sa stim sa ne protejam cum trebuie DPF-ul, injectoarele f pretentioase de mare presiune. Nu se pot face comparatii intre injectoare care merg la cativa bari si ale noastre care merg la peste 1000 bari.
3. Am rezerve serioase la treaba cu puterea. Un ulei nu are cum sa-i dea forta mai mare unui motor, asa instant.


ESTE FOARTE RELEVANTA norma EURO din punctul meu de vedere. Diferentele sunt enorme din multe puncte de vedere.

Raspund punctual, oricum postez mai jos cateva precizari suplimentare care vor intregi imaginea asupra testului pe care il realizez pe propriile masini din ograda.

1.Nu diferentiaza, pentru ca SUNT ACELEASI EFECTE la ambele motorizari !
2. De acord, insa nu pot face teste DECAT pe MOTORIZARILE ce le folosesc in prezent, iar dintre acestea, una singura este Diesel si dat fiind destinatia ei, este non-Euro... Insa Otto sunt aspirate si Euro 2, respectiv Euro 3.
3. Cu toate ca iti inteleg scepticismul stiintific, da-mi voie sa aduc in vedere un aspect empiric: motorizarile non-Euro, Euro1 si pana la Euro 3/4 au fost proiectate pentru un combustibil cu o anumita compozitie, corect? In prezent, combustibilii sunt Euro 6 insa masinile acelea tot pentru norma Euro3/4 maxim au fost gandite. Buun, prin adaugarea de ulei 2T, compozitia actualilor combustibili Euro 6 se apropie f mult de a acelora care se vindeau acum 15-20 ani pe piata, cand masinile Euro 3 erau noi. NU E FIRESC CA AMESTECUL CREAT DE UN ASTFEL DE MELANGE Euro6 / 2T sa insemne o ardere mai completa, de unde sa decurga si restul de avantaje, INCLUSIV O REVENIRE A PERFORMANTELOR MOTORULUI (putere, spre exemplu) CA PE VREMEA CAND EL A FOST PROIECTAT? Cred ca da...

ESTE FOARTE RELEVANTA doar pentru acele motorizari unde exista mai MULTE LIMITARI SI CONSTANGERI TEHNICE, din acest pdv impartasesc aceasta idee. La cele unde aceste limitari sunt mai laxe sa zic asa, norma Euro nu mai are asa o importanta mare.

REPET, TESTELE MELE SUNT FACUTE PE MOTORIZARILE ACTUALE DIN OGRADA, ACESTEA NEDEPASIND EURO3.
In fața unei minți tăcute, se preda întreg Universul...

Offline TLGTLC

  • Expert
  • ***
  • Joined: Nov 2016
  • Locaţia: Tulcea
  • Mesaje postate: 224
  • Karma: +0/-0
  • Niciodata nu am zis NU pâna nu m-am dumirit.
  • Auto: Skoda Roomster 1.6 tdi
Re: Ulei amestec 2T in motorina / benzina ?
« Răspuns #162 : Martie 15, 2018, 12:13:15 a.m. »
Mulțumesc pentru apreciere. Un vcds spune multe, lași să se apropie de roșu rezervorul, faci un dozaj light pentru 10 litri plus ce mai estimezi că este în rezervor. Vezi cum merge, monitorizezi injectoarele și dpf-ul (însă ai notați parametrii dinainte de test să știi ce compari). Merge bine, continui, nu ești mulțumit diluezi cu motorina curată și asta a fost! Dacă rezultatele sunt încurajatoare te mai joci la dozaje, dacă nu, ai conștiința împăcată că ai încercat. Oricum, la revizii, dacă ești în garanție nu are cum să își dea seama nimeni de ce faci tu.

Offline Andrei1980

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Mai 2010
  • Locaţia: Cluj-Napoca
  • Mesaje postate: 1888
  • Karma: +0/-0
  • Auto: Seat Leon ST - 2.0TDI-150CP
Re: Ulei amestec 2T in motorina / benzina ?
« Răspuns #161 : Martie 14, 2018, 11:41:50 p.m. »
TLGTLC: iti multumesc de raspunsul chiar complex, incep sa inteleg ce si cum... mai citesc si eu dupa, oricum binevenita comentariul tau, stiu ca ai mai mentionat diferite produse care ar trebui sa functioneze bine si cu noile diesele euro 6.
Seat Leon ST - 2.0TDI-150CP, FR MY2016
EX:Skoda Octavia 2FL 1.4 TSI - Business, MY2011

Offline TLGTLC

  • Expert
  • ***
  • Joined: Nov 2016
  • Locaţia: Tulcea
  • Mesaje postate: 224
  • Karma: +0/-0
  • Niciodata nu am zis NU pâna nu m-am dumirit.
  • Auto: Skoda Roomster 1.6 tdi
Re: Ulei amestec 2T in motorina / benzina ?
« Răspuns #160 : Martie 14, 2018, 10:48:44 p.m. »
@Sko7001 Eu am scris pe parcursul topicului ce și cum stă treaba la 1.6 tdi cu dpf. Am scris dozajele, uleiurile, combinația cu care merg, ce trebuie monitorizat, avantajele, riscurile și bineînțeles concluziile.
Trecând peste faptul că am scris la caterincă în ultimele postări în realitate am încercat să fac un pic de lumină în legătură cu acest subiect.
Am regăsit postările mele mai vechi pe diferite forumuri în care puneam întrebări și nu știu de ce, eram și eu un Gică Contra până când sătul de întrebările și atitudinea mea de-a dreptul idioată un user a scris câteva cuvinte magice care m-au făcut să încerc. Prin urmare aveți toate informațiile de-a gata, încercați și puneți întrebări după aceea. Sau trageți concluzii...
@Andrei 1980 la Euro 5 funcționează, după ce am văzut cu ce se mănâncă chestia asta m-aș risca să văd cum se comportă. Dacă ar trebui scăzut dozajul sub 30 ml la 10 litri de motorină cred că efectul ar fi prea slab și atunci trebuie văzut dacă există altceva... Am citit niște studii în care se spunea că lubricitatea ideala ar trebui să fie sub 200 μm. Deja petroliștii obțin lubricității de ordinul a 300 μm cred că un Liqui Moly Schmier Additiv reușește să apropie de zona 200 μm. Nu ar mai fi avantajul unei curățări lente date de 2t dar tot ar fi ceva. Pentru protecția dpf-ului sunt produse care fac treabă bună, am menționat unul în posturile mele trecute. Francezii de la Mecatech au reușit să creeze cel mai bun produs care reușește să decolmateze pdf-uri aproape de infundare și au în teste un produs cu utilizare permanentă pentru euro VI cu scr. Chimia evoluează. Revenind la 2t lipsa zincului și a fosforului din câteva uleiuri de pe piață LM 1052, Addinol MZ 406, Ravenol Scooter Synt 2t mă fac să cred că producătorii speculează apetitul unei categorii de persoane care preferă 2t-ul (așa ca mine) și oferă un aditiv de carburant sub forma uleiului 2t. Nu am găsit nicăieri o cerere explicită a JASO care să ceară renunțarea la zddp și nici a constructorilor de motociclete. Curios este faptul că doar firmele germane au scos pe piață astfel de produse, nu am identificat nici un ulei produs în altă țară lipsit de fosfor și de zinc. Să fie o coincidență faptul că nemții au cel mai mare apetit pentru ulei 2t în motorină?

Trimis de pe al meu YOGA Tablet 2-830F folosind Tapatalk
« Ultima Modificare: Martie 14, 2018, 11:20:07 p.m. de TLGTLC »

Offline Andrei1980

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Mai 2010
  • Locaţia: Cluj-Napoca
  • Mesaje postate: 1888
  • Karma: +0/-0
  • Auto: Seat Leon ST - 2.0TDI-150CP
Re: Ulei amestec 2T in motorina / benzina ?
« Răspuns #159 : Martie 14, 2018, 10:29:35 p.m. »
In acest caz trebuie sa fiu de acord si eu cu colegul de forum @Sko7001 , urmaresc discutia cu atentie, nu sunt nici PRO nici CONTRA,  dar pana acum nu am gasit nici un raspuns pertinent pentru faptul ca ceva ce merge la o tehnologie si piese facute si calibrate pentru acea tehnologie mai veche, si ar merge la fel de bine si nedaunator din toate punctele de vedere tehnice la ceva de generatie noua gen Euro 6(DPF , soft DPF hiperalert, injectoare care functioneaza intre 1800-2100 bari la cele de euro 6 etc.), care stim cam cu totii ca sunt mult mai firave,problematice si functioneaza bine doar in parametri absolut optimi... Nu sunt negativist, doar imi este frica cumva sa nu fac mai mult rau decat bine din marea dorinta de a face bine...neavand poate toate cunostintele si datele tehnice in acest caz.  :039: 
Seat Leon ST - 2.0TDI-150CP, FR MY2016
EX:Skoda Octavia 2FL 1.4 TSI - Business, MY2011

Offline Sko7001

  • Membru de baza
  • **
  • Joined: Sep 2016
  • Locaţia: Romania
  • Mesaje postate: 136
  • Karma: +0/-0
  • Pasionat
  • Auto: 03-1.6 TDI
Re: Ulei amestec 2T in motorina / benzina ?
« Răspuns #158 : Martie 14, 2018, 05:32:32 p.m. »
Revin cu cateva impresii dupa o prima perioada de utilizare a amestecului benzinei si motorinei cu ulei 2T, asa cum am anuntat initial.


Din capul locului, doresc sa fac cateva precizari clare pt cei care vor citi cele ce voi scrie:
- Daca am fost sceptic?... DA, sigur ca am fost. Stiu de aceasta combinatie de ani buni, dar nu am fost pregatit sa incerc, cu toate ca aveam 3 Skoda Euro 3, benzina si diesel turbo si aspirat, respectiv un Renault Euro 3, benzina aspirat.
- De ce am facut-o abia acum? Simplu: am simtit ca e momentul meu sa incerc si sa am o experienta proprie.


TESTUL se realizeaza in paralel pe o motorizare Otto aspirata, norma Euro 2, respectiv pe o motorizare Diesel turbo, non-Euro.
Tineti cont de un fapt important si anume ca NU ESTE RELEVANTA NORMA EURO atunci cand faci constatari de tipul celor ce voi scrie mai departe !! Cum adica? Norma Euro mare inseamna adaugarea la un motor SIMPLU a unor functii suplimentare, deseori electronic monitorizate, precum EGR, DPF, senzori presiune, etc. ACESTEA sunt sensibile deseori la calitatea combustibililor sau a amestecului, dar dupa cum stiti, becuri in bord se aprind si fara ulei 2T... Intrebarea este: se aprind ele si dupa adaugarea lui sau nu? Se aprind mai rar? De ce?


Pornind de la ideea ca piata este in mod intentionat incorect informata asupra unor criterii de functionare sanatoase, fiecare are libertatea si dreptul sa incerce ca proprie experienta ceea ce doreste sa afle personal. Nu intentionez sa conving pe nimeni de nimic, ci doar SA MA CONVING EU INSUMI.


Dieselul a rulat aprox 900 km pana acum cu 2T, benzinarul doar 300 km.
Dozele folosite sunt 50ml/10l pt diesel, respectiv 10ml/10l la otto.
Conditiile de vreme au fost atat temperaturi f scazute (-16C) cat si mai blande (+12C).
Termenii de referinta sunt modul in care se manifestau la pornire inainte si dupa, respectiv sunetul motorului la rece si la cald, sau in sarcina.


Concluzii preliminare (pt ca voi continua sa folosesc acest amestec o buna vreme de-acum incolo, cel putin pana in momentul inlocuirii setului de bujii, cand voi avea ocazia sa vad daca exista depuneri si ce culoare au cele uzate).


1. Pornirile la ger/frig s-au desfasurat cu mult mai bine, sunetul si turatia motorului au fost mult mai putin chinuite, fumul alb a disparut in mare proportie la rece, iar cel negru la cald si in sarcina, semn ca arderea e mai buna si mai completa.
2. Sunetul motorului s-a atenuat f mult, in relanti el toarce cuminte, la acceleratii hotarate sunetul ramane potolit si da senzatia ca motorul nu se mai chinuie sa ridice turatia.
3. Raspunsul la apasarea acceleratiei s-a inviorat sensibil, practic acceleratia a devenit vioaie, iar pedala mult mai responsiva (aici vorbesc despre ciupirea ei, inainte nu se simtea mai nimic, cu amestec 2T ciupitul a devenit o realitate, reactioneaza imediat)


Pe masura ce timpul imi va aduce si alte confirmari sau infirmari, voi actualiza rezumatul acesta si experienta mea cu amestecul combustibil - ulei 2T.


Interesant raportul tau, dar e irelevant din cateva puncte de vedere:
1. Nu diferentiaza concluziile pe benzine/motorine
2. Folosirea unui motor vechi Diesel non-euro nu ajuta pe nimeni...cam toti merg de la EURO 3 in sus.
Aici sunt multe diferente in device-urile atasate la cele cu EURO 6 fata de non-EURO. Noi trebuie sa stim sa ne protejam cum trebuie DPF-ul, injectoarele f pretentioase de mare presiune. Nu se pot face comparatii intre injectoare care merg la cativa bari si ale noastre care merg la peste 1000 bari.
3. Am rezerve serioase la treaba cu puterea. Un ulei nu are cum sa-i dea forta mai mare unui motor, asa instant.


ESTE FOARTE RELEVANTA norma EURO din punctul meu de vedere. Diferentele sunt enorme din multe puncte de vedere.

Offline ff_2004_06

  • Moderator
  • ***
  • Joined: Mar 2011
  • Locaţia: Iasi
  • Mesaje postate: 2315
  • Karma: +0/-0
  • ...
  • Auto: Fosta: O2 DSG 1.9 TDI
Re: Ulei amestec 2T in motorina / benzina ?
« Răspuns #157 : Martie 14, 2018, 12:06:26 p.m. »
Pune anunt in aria Vanzari cu tot cu pret si bafta la vanzare. :)
Ex: 2008 O2 1.9 TDI DSG6

Offline TLGTLC

  • Expert
  • ***
  • Joined: Nov 2016
  • Locaţia: Tulcea
  • Mesaje postate: 224
  • Karma: +0/-0
  • Niciodata nu am zis NU pâna nu m-am dumirit.
  • Auto: Skoda Roomster 1.6 tdi
Re: Ulei amestec 2T in motorina / benzina ?
« Răspuns #156 : Martie 13, 2018, 06:41:55 p.m. »
Până vine AVATAR cu concluziile eu mi-am făcut aprovizionarea.

Gata! Îi scot la vânzare! Cumpără cineva? Dacă nu, îi pun pe olx!

 

* Susține forumul

Cumpără de la eMAG apăsând întâi acest buton

și astfel vei susține forumul.

Recomandăm și PCGarage, Fashion Days, Elefant.ro, CEL.ro, F64, evoMAG, Libris, Flanco, Anvelope-oferte.ro

De fiecare dată când dai mai întâi click pe unul din aceste linkuri de mai sus, iar abia mai apoi cumperi, ajuți forumul cu un mic comision care se întoarce în contul de afiliere pentru plata serviciilor care sunt necesare în a ține forumul online.

* Intra in cont / Log in

 
 
Bine ai venit, Vizitator. Te rugăm să te autentifici sau să te înregistrezi.

* Subiecte recente

Probleme sistem portbagaj. de al bundy
[Aprilie 17, 2024, 05:56:47 p.m.]


Mazda CX-30, frumoasa si rosie de james kilowatt
[Aprilie 16, 2024, 07:38:05 p.m.]


Turcaletul de bogdanpiatra
[Aprilie 15, 2024, 08:37:25 a.m.]


infiltratii apa prin stanga pedalei de ambreiaj de costel34
[Aprilie 12, 2024, 04:29:07 p.m.]


Zgomot pornire la rece de judge
[Aprilie 02, 2024, 07:40:39 a.m.]


Motorizare 1.4 TSI 122/140/150 cp de vizitator
[Aprilie 01, 2024, 10:58:08 a.m.]

* Mesaje recente

Re: Probleme sistem portbagaj. de al bundy
[Aprilie 17, 2024, 05:56:47 p.m.]


Re: Mazda CX-30, frumoasa si rosie de james kilowatt
[Aprilie 16, 2024, 07:38:05 p.m.]


Re: Mazda CX-30, frumoasa si rosie de AlexTM
[Aprilie 16, 2024, 08:47:44 a.m.]


Probleme sistem portbagaj. de noway
[Aprilie 15, 2024, 09:17:40 p.m.]


Re: Turcaletul de bogdanpiatra
[Aprilie 15, 2024, 08:37:25 a.m.]


Re: Turcaletul de Leonard
[Aprilie 15, 2024, 07:16:28 a.m.]

Calendar

Aprilie 2024
Lu Ma Mi Jo Vi Sa Du
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 [18] 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30