Autor Subiect: Drivetest: Ford Fusion/Mondeo Hybrid  (Citit de 289 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline Iulian M

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Mar 2011
  • Locaţia: Seattle
  • Mesaje postate: 2665
  • Thanked: 19 times
  • Auto: VW Golf 7 GTI
Re: Drivetest: Ford Fusion/Mondeo Hybrid
« Răspuns #6 : Septembrie 15, 2018, 08:39:39 p.m. »
Asa reactioneaza la kick-down din modul EV: https://youtu.be/cPB98q5TnV8
 

Offline Iulian M

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Mar 2011
  • Locaţia: Seattle
  • Mesaje postate: 2665
  • Thanked: 19 times
  • Auto: VW Golf 7 GTI
Re: Drivetest: Ford Fusion/Mondeo Hybrid
« Răspuns #5 : Septembrie 15, 2018, 07:20:20 p.m. »
Nu am condus Ioniq ca sa zic cum e dar as fi curios avand in vedere transmisia 'DCT'.



 

Offline james kilowatt

  • Expert
  • ***
  • Joined: Ian 2010
  • Locaţia: Europa
  • Mesaje postate: 2096
  • Thanked: 52 times
  • Auto: Skoda Superb 1.8 TSI
Re: Drivetest: Ford Fusion/Mondeo Hybrid
« Răspuns #4 : Septembrie 15, 2018, 11:50:49 a.m. »
Din descrierea ta Hyundai Ioniq pare mai reușit. Are mai puține defecte ... Deși si ala pur electric merge doar în trafic nasol sau la viteza constanta.
Skoda Superb 1.8 TSI
Citroen C1 998cc sensodrive
 

Offline Iulian M

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Mar 2011
  • Locaţia: Seattle
  • Mesaje postate: 2665
  • Thanked: 19 times
  • Auto: VW Golf 7 GTI
Re: Drivetest: Ford Fusion/Mondeo Hybrid
« Răspuns #3 : Septembrie 15, 2018, 09:12:53 a.m. »
Motorul pe benzina e de 2l si 141CP. Combinat cu cel electric puterea totala e de 188CP.

Face suta in 9.5-10 secunde.

Consumul e intr-adevar foarte bun pentru cat de grea e masina dar asta e avantajul unui hibrid. Eu am mers oricum in vacanta intr-un trafic destul de lejer. Intr-un oras aglomerat as estima undeva la 7-8l/100km.
« Ultima Modificare: Septembrie 15, 2018, 09:16:23 a.m. de Iulian M »
 

Offline bogdanpiatra

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Mar 2010
  • Locaţia: Piatra Neamt, jud Neamt
  • Mesaje postate: 2861
  • Thanked: 40 times
  • Auto: Octavia 2 FL 1.2 TSI
Re: Drivetest: Ford Fusion/Mondeo Hybrid
« Răspuns #2 : Septembrie 15, 2018, 08:49:59 a.m. »
Si totusi 5% la un vapor de masina.
De cat e motorul termic si ce performante?
 

Offline Iulian M

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Mar 2011
  • Locaţia: Seattle
  • Mesaje postate: 2665
  • Thanked: 19 times
  • Auto: VW Golf 7 GTI
Drivetest: Ford Fusion/Mondeo Hybrid
« Răspuns #1 : Septembrie 14, 2018, 11:25:39 p.m. »
Ma voi concentra mai mult pe partea hibrida si mai putin pe masina in general.

Sa incep cu partea importanta pentru un hibrid si anume consumul: 5l/100km consum pe o distanta de aproximativ 1000km in 7 zile.

Am folosit masina pe o insula muntoasa intr-un climat cu o umiditate de 90%, UV index 11-12, 31 grade ziua si 25 grade noaptea. A/C a fost folosit permanent.

Sistemul hibrid folosit de Ford este foarte asemanator cu cel folosit de Toyota, deci cutia este un eCVT. La acceleratie puternica, motorul se tureaza tare si ramane turat pana ce ajungi la viteza dorita.

De la semafor poti pleca pe electric doar daca accelerezi incet. Am incercat sa accelerez maxim pe electric de la semafor si incurcam traficul. Cel mai bine merge sa accelerezi pe electric cand traficul e bara la bara si mai mult stai decat mergi.

In modul normal de condus, franarea regenerativa aproape ca nu exista. In modul eco, este putin mai evidenta dar franarea regenerativa este tot slaba comparativ cu o masina pur electrica gen BMW i3 sau Tesla Model S.

Compresorul de A/C cred ca este electric pentru ca merge climatizarea foarte bine in modul electric. Ritualul meu dupa ce masina statea cateva ore in soare era sa o pornesc cu geamurile jos si sa o las vreo 2 minute cu A/C pe maxim sa raceasca putin interiorul ca nu puteam pune mana pe niciun element. Am stat o data cam 5 minute cu A/C pe maxim si tot nu pornise motorul termic.

Motorul termic se simte (vibratii) cand porneste si se si aude. Masina ca si zgomot de vant si rulare pare destul de bine insonorizata dar motorul termic e galagios pe acceleratie mai puternica.

Masina nu are indicator de temperatura pentru motorul termic si nu stiu cand e la temperatura optima. In mod normal un motor termic nu trebuie turat la maxim cand e rece dar eu aveam urmatoarea situatie: de la parcare pana pe autostrada aveam o usoara panta unde mergeam pe electric cam 1km si apoi intra motorul termic pentru inca 500m-600m. La intrarea pe autostrada masina primea WOT ca sa ajung pana la 100km/h pe o usoara rampa. Fara WOT nu puteam accelera o data cu traficul (mai toti accelerau puternic pentru a intra pe autostrada) pe acea rampa si nu ajungeam la viteza dorita pentru a intra pe autostrada fara a incomoda pe altii. Nu stiu cat abuz de genul asta ar suporta motorul.

Dupa WOT pentru intrat pe autostrada, cand ajungeam la 100km/h, motorul termic se oprea. (dupa un ciclu termic puternic)

Portbagajul e mai mic pentru ca are ceva baterii si nu mi se pare prea practic.

Dupa ce am predat masina si am ajuns inapoi in orasul meu, am luat de la aeroport spre casa un ReachNow BMW 330xi cu 3000km la bord. Nu am intrumente de masura a nivelului de zgomot dar acel BMW la ~100km/h era clar mai silentios decat Ford-ul si la accelaratie usoara ziceai ca e hibrid pentru ca nu se auzea absolul deloc motorul; deloc deloc ca initial am zis ca e hibrid si asta.

Pe autostrada motorul termic sta aproape tot timpul pornit la peste 100km/h si practic cari cu tine multe baterii (asta e specific pentru orice hibrid).

Pros:
 - consum redus de carburant
 - silentioasa la acceleratie moderata in mediu urban pentru o masina de familie de volum
 - eCVT foarte bun pentru mersul bara la bara, pornit in rampe si chestii de genul asta
 - sistemul de climatizare functioneaza perfect

Cons:
 - masa mai mare se simte pe viraje
 - galagioasa in acceleratie la viteze de autostrada
 - lipsa senzor de temperatura pentru motorul termic

Concluzie:

As cumpara Ford Mondeo hibrid? nu atata timp cat exista Toyota Prius. Mi se pare ca sistemul asta e ideal pentru mersul urban unde mergi incet si in trafic mare. Pentru mersul urban, Mondeo mi se pare o masina mare si grea iar Prius mi se pare mai buna pentru oras.

Per total sistemul hibrid functioneaza iar in conditiile descrise de mine am fost abosult uimit de consum.




« Ultima Modificare: Septembrie 14, 2018, 11:31:02 p.m. de Iulian M »
 

 

* Subiecte recente

MOTORIZARE 1.2 TSI 105 CP de bogdanpiatra
[Decembrie 13, 2018, 10:03:00 p.m.]


Pachet drumuri grele de Liviu-tsi
[Decembrie 13, 2018, 07:15:22 p.m.]


Octavia 3 FL Style, 1.4 TSI DSG7 de ccosmin
[Decembrie 13, 2018, 10:00:45 a.m.]


Octavia 3 FL 1.8 TSI, 4x4 DSG6 de mad.hatter
[Decembrie 13, 2018, 09:24:56 a.m.]


Mercedes GLA 1.6 122 cp 4x2 de mad.hatter
[Decembrie 12, 2018, 09:42:45 a.m.]


Noutati Skoda de Cheeta
[Decembrie 11, 2018, 02:53:31 p.m.]


Octavia 2 FL, 1.2 tsi Drive de CyborgSky11
[Decembrie 11, 2018, 08:28:24 a.m.]


Cod motor BXE distrus 1.9 TDI de CyborgSky11
[Decembrie 10, 2018, 08:36:54 p.m.]


Aici adresati intrebarile voastre in domeniul asigurarilor de vizitator
[Decembrie 10, 2018, 09:26:50 a.m.]


Consum de combustibil (BENZINA)-real urban extraurban de vizitator
[Decembrie 10, 2018, 09:22:18 a.m.]


Alta Octavia 3 FL 1.8 TSI 4x4 DSG de CyborgSky11
[Decembrie 09, 2018, 08:31:28 p.m.]


Bataie la roata de CyborgSky11
[Decembrie 09, 2018, 08:12:55 p.m.]


Golf 7 GTI de CyborgSky11
[Decembrie 09, 2018, 08:09:52 p.m.]


Nu porneste. de petricus74
[Decembrie 08, 2018, 08:31:57 p.m.]


Senzor EPC aprins pe bord de bogdanpiatra
[Decembrie 08, 2018, 05:07:38 p.m.]


Noua Mazda3 Sedan vs Noua Octavia de mad.hatter
[Decembrie 05, 2018, 08:33:31 p.m.]


Totul despre DECARBONIZAREA motorului de CyborgSky11
[Decembrie 05, 2018, 08:57:07 a.m.]


Renault Fluence 1.5 DCI 110 cp de Marsulici
[Decembrie 03, 2018, 11:54:01 p.m.]