Autor Subiect: Mazda CX-30, frumoasa si rosie  (Citit de 8692 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline james kilowatt

  • Expert
  • ***
  • Joined: Ian 2010
  • Locaţia: Europa
  • Mesaje postate: 2482
  • Thanked: 72 times
  • Karma: +0/-0
  • Auto: Skoda Superb 1.8 TSI
Re: Mazda CX-30, frumoasa si rosie
« Răspuns #167 : Iulie 11, 2020, 07:36:08 p.m. »
Începem sa ne obișnuim unul cu celalalt. Bruxelles - Mons și retur, 170km de autostrada, 6.3l/100km pe bc, mers binișor. Chiar și cu factorul furaciune mazda tot e bine!
Autonomia anunțată e 660km deci cu vreo 10% tot a scăzut consumul mediu fata de plinul trecut, deci probabil a ajuns pe la un 6.5-6.6 real.
Mazda CX-30 Rosie
nu mai am Skoda Superb 1.8 TSI
 

Forum Skoda Club Romania dedicat pasionatilor si posesorilor de Skoda

  • Vizitator
Re: Mazda CX-30, frumoasa si rosie
« Răspuns #166 : Azi la 07:27:10 p.m. »
 

Offline bogdanpiatra

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Mar 2010
  • Locaţia: Piatra Neamt, jud Neamt
  • Mesaje postate: 3293
  • Thanked: 62 times
  • Karma: +0/-0
  • Auto: Megane Sedan 1,33, ex O2FL1.2
Re: Mazda CX-30, frumoasa si rosie
« Răspuns #166 : Iulie 11, 2020, 04:10:29 p.m. »
Pe autostrazi, intotdeauna am facut plinul dupa ce acul trece putin de jumatate.Am eu asa un fetish. Si care m a salvat de vreo cateva ori, ca am prins cate o lucrare sau accident si au fost ore de stationare cu ac pornit, ocolisuri de cateva zeci de km prin zone doar cu statii de benzina satesti, etc.Odihna nu o iau in statii Peco decat daca e vorba sa mancam in vreu restaurant de pe drum, sau ceva de genul. Prefer sa ma dezmotesc in parcari, Sunt mai libere
 

Offline james kilowatt

  • Expert
  • ***
  • Joined: Ian 2010
  • Locaţia: Europa
  • Mesaje postate: 2482
  • Thanked: 72 times
  • Karma: +0/-0
  • Auto: Skoda Superb 1.8 TSI
Re: Mazda CX-30, frumoasa si rosie
« Răspuns #165 : Iulie 11, 2020, 12:46:14 a.m. »
Da, mititel rau. La versiunea fwd are 3L in plus parca, și bănuiesc că și consuma mai puțin.
Însă chiar și asa, autonomă e pe la 600km. Aka 500 pana începi sa stai cu ochii pe indicator. Ori asta înseamnă minim 4h, adică tot cam cât e si autonomia mea ca șofer pana fac o pauza de dezmorțit și rupt monotonia. Nu prea mai sunt dispus sa fac cascadorii gen 8-10h la volan fără întrerupere.
Mazda CX-30 Rosie
nu mai am Skoda Superb 1.8 TSI
 

Offline A V A T A R

  • "What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back."
  • Moderator General
  • ***
  • Joined: Feb 2007
  • Locaţia: Oradea
  • Mesaje postate: 16081
  • Thanked: 56 times
  • Karma: +15/-0
  • Orice iubesti...devii
  • Auto: Nissan / Suzuki
Re: Mazda CX-30, frumoasa si rosie
« Răspuns #164 : Iulie 10, 2020, 10:26:54 p.m. »
Zau ca e un rezervor meschin !
"Intr-o epoca de minciuna universala, sa spui adevarul este deja un act revolutionar" - George Orwell

“Nu poti învata nimic pe nimeni; poti doar sa ajuti pe cineva sa descopere" - Galileo Galilei

Eliberati-va de conditionari si ne vom intalni !
 

Offline james kilowatt

  • Expert
  • ***
  • Joined: Ian 2010
  • Locaţia: Europa
  • Mesaje postate: 2482
  • Thanked: 72 times
  • Karma: +0/-0
  • Auto: Skoda Superb 1.8 TSI
Re: Mazda CX-30, frumoasa si rosie
« Răspuns #163 : Iulie 10, 2020, 10:57:51 a.m. »
Făcut si consumul de la plin la plin.  BC-ul fura, ca la mulți alții. Imi dădea 6.7 de la ultima alimentare, în realitate a ieșit 7.2 (570km cu 41.2l de zeama). Din ăștia 250 au fost pe autostrada (mers la restricție + 9km/h) și restul pe trasee de 34km pe centura (unde funcție de trafic și de talpa pe segment am obținut între 5.7 si 6.7 pe bc). Și la skoda mai fura cam pana la 0.3l/100km, deci probabil e moda deși sunt convins că dacă vor îl pot face mult mai precis.
Rezervorul în continuare mi se pare cam mic, când am realimentat mai aveam 28km autonomie. Într-adevăr nu cred că are peste 43l.
Și ca să zic și de bine, deși am prins toate formele de ploaie,  torențială, mocaneasca, de sus în jos, de jos în sus și din lateral sistemele astea gen acc, assist etc își fac în continuare treaba, încă nu mi s-au dezactivat (cum am pățit de ex la corolla sau Nissan pulsar despre care am povestit pe aici, unde se dezactivau la prima picătură) și nici nu au dat gherle gen frânat din senin cum citeam pe la altii.
Am reușit și s-o fac sa se conducă singura în ambuteiaje, inclusiv sa plece de pe loc singura... Însă tot creepy e. Ceva îmi spune că e genul de opțiune care rămâne nefolosit.
Ce ma deranjează e ca trancane tavanul, partea culisanta de sub trapa. Se pare ca sunt singurul care are problema asta. Dealerul crede că-i un cablu liber, eu cred că-i mai degrabă partea culisanta in sine. A rămas ca o rezolva când ma duc pentru cârlig, după vacanta. Asta ar fi pana acum singurul motiv real de nemulțumire.
Mazda CX-30 Rosie
nu mai am Skoda Superb 1.8 TSI
 

Forum Skoda Club Romania dedicat pasionatilor si posesorilor de Skoda

  • Vizitator
Re: Mazda CX-30, frumoasa si rosie
« Răspuns #162 : Azi la 07:27:10 p.m. »
 

Offline james kilowatt

  • Expert
  • ***
  • Joined: Ian 2010
  • Locaţia: Europa
  • Mesaje postate: 2482
  • Thanked: 72 times
  • Karma: +0/-0
  • Auto: Skoda Superb 1.8 TSI
Re: Mazda CX-30, frumoasa si rosie
« Răspuns #162 : Iulie 02, 2020, 12:08:23 p.m. »

Am facut o mica investigatie privind ipoteza unei limitari de putere in prima treapta vine de la faptul ca in testele adunate pe zeperfs, modelele cu skyactiv X au un comportament relativ ciudat. Gen pe 0-60km/h, sau 0-80km/h sunt mai lente decat aceeasi masina cu motorul G122. De parca 75CP au uitat sa-si ia steroizii.

Insa odata trecut de ~50-60 incep sa se miste bine, din acelasi film ca alte masini cu putereri si greutati asemanatoare. Gen 80-180 scoate acelasi timp ca un Karoq 2.0TSI, care insa are motor turbo si cel putin 190CP pe un interval larg de turatii, nu doar un varf ca la mine.

Ma gandeam ca cel mai simplu mod de a le limita puterea e sa le limiteze aerul. Asa ca am facut un mic log de blana in treapta 1, si in tr3/4, inregistrand turatia, deschiderea clapetei de acceleratie si MAF-ul.

Rezultatul insa nici nu confirma, nici nu darama ipoteza. Din grafic se vede ca in treapta 1 managementul e clar diferit. Clapeta de acceleratie nu se deschide complet decat la peste 4000rpm, in timp ce in alte trepte se deschide la 2700rpm. Pe de alta parte insa asta nu pare sa limiteze prea tare cantitatea de aer (si deci puterea). Din grafic pare ca in treapta 1 intra ceva mai putin aer, (gen 5-10%) insa asta nu mi se pare nici pe departe suficient incat sa explice "pierderea" a 50CP. Cu alte cuvinte, cred ca ori nu are botnita in prima treapta, ori daca are, nu m-am prins eu cum functioneaza si ar trebui sa investighez si alti parametri.

La benzina nu cred ca umbla, amestecul e aproape de stoichio din orice pozitie (ochiometric, am tras cu ochiul la afisaj, nu am facut log serios). 

In prima poza e deschiderea clapetei vs turatie. Curbele albastra si rosie sunt in tr1, doua teste diferite. Cea gri e tr3 si portocalie 4.

In a doua poza e MAF vs turatie (aceleasi teste).

In 3 e tot maf vs turatie insa facut "zoom", si adaugat niste trendlines. Aprope, in treptele astea testul durand mai mult, am adunat mult mai multe puncte de masura. Sunt curios daca oscilatiile alea de MAF sunt "fizice" sau doar erori de masura/esantionare etc.




« Ultima Modificare: Iulie 02, 2020, 12:10:35 p.m. de james kilowatt »
Mazda CX-30 Rosie
nu mai am Skoda Superb 1.8 TSI
 

Offline james kilowatt

  • Expert
  • ***
  • Joined: Ian 2010
  • Locaţia: Europa
  • Mesaje postate: 2482
  • Thanked: 72 times
  • Karma: +0/-0
  • Auto: Skoda Superb 1.8 TSI
Re: Mazda CX-30, frumoasa si rosie
« Răspuns #161 : Iunie 29, 2020, 03:40:21 p.m. »

A, si sa nu uit... dupa ce pot citi prin OBD, in continuare povestea cu Skyactiv functionand ca un diesel cu amestec de doua ori mai sarac decat normal e in continuare marketing. Sau ce citesc prin OBD nu e corect.

La 125km/h pe regulatorul de viteza amestecul (repet, citit prin OBD)  e foarte apropiat de cei stoichiometric. Si nici clapeta de acceleratie nu e complet deschisa (ca la un diesel), ci doar vreo 25% (cu plus minus ceva functie de panta, inclinare, etc). Daca ma urc pe accelerator urca la 92%, deci cumva parametrul asta cel putin pare corect citit.  Insa astia sunt parametri tipici pentru orice benzinar chior, fara X-ul din Skyactiv X.....
« Ultima Modificare: Iunie 29, 2020, 03:43:12 p.m. de james kilowatt »
Mazda CX-30 Rosie
nu mai am Skoda Superb 1.8 TSI
 

Offline james kilowatt

  • Expert
  • ***
  • Joined: Ian 2010
  • Locaţia: Europa
  • Mesaje postate: 2482
  • Thanked: 72 times
  • Karma: +0/-0
  • Auto: Skoda Superb 1.8 TSI
Re: Mazda CX-30, frumoasa si rosie
« Răspuns #160 : Iunie 29, 2020, 03:25:21 p.m. »
Avea o nelamurire legata de modul in care se recupereaza energia la franare. Am doua indicatoare la bord, unul la indicatorul de consum care in zona de consum "negativ" arata cat se incarca bateria, si unul care arata fluxul energetic intre motor/roti/baterie.
Observasem ca "regenerarea" pe primul indicator, cel de consum,  nu parea sa fie activata doar in frana de motor, ci doar pe al doilea, si ca atunci cand franam si se activa "regenerarea" pe primul indicator se accelerau sagetile de pe al doilea, ca si cum bateria s-ar incarca mai tare. Si ochiometric parea ca franarea cu pedala usor apasata incarca bateria mai repede decat frana de motor.

Asa ca daca tot aveam juma' de ora si o jucarica pe OBD la dispozitie (un OBDlink MX+) am facut un test.
Si spre surpriza mea, nu exista diferente semnificative, conteaza doar intervalul de viteze, nu si modul in care decelerezi, cel putin la viteze ridicate. Pui sau nu frana, turezi sau nu motorul, castigi cam 1% din baterie pentru fiecare 10km/h.

Testele au fost facute pe autostrada, iar decelerarea de la 140 la 100km/h (mai incet mi-e frica :D ). Am luat in calcul si diferenta de altitudine masurata pe GPS (care probabil insa nu da pe dinafara de precis).

Test 1, pedala de frana apasata, durata decelerarii 11s, coborat 3m, bateria s-a incarcat de la 51 a 55% (4%)
Test 2, pedala de frana apasata, durata decelerarii 7s, coborat 2m, bateria s-a incarcat de la 52 la 56% (4%)
Test 3, lasata in frana de motor, in mod full auto, durata decelerarii 35s, URCAT 17m, s-a incarcat de la 59 la 63% (4%).
Test 4, frana de motor "manuala" - turatie mentinuta peste 3000rpm - durata 11s, urcat 2m, incarcat de la 67 la 71% (4%).

Si alta observatie, e hazlie jucaria asta de OBDLink MX+. Torque stie sa inregistreze la min 0.25s (4Hz) si chiar cu doi parametri are rata asta de refresh, cu clonele ELM327 nu prea reuseam sa sar peste 1Hz real indiferent cum setam Torque. Am si un ELM327 autentic (made in Ro), o sa il testez si pe asta.  E drept ca OBDlink autentic e vreo 95€ vs 10-15€ cat e o clona de ELM327.
« Ultima Modificare: Iunie 29, 2020, 03:40:02 p.m. de james kilowatt »
Mazda CX-30 Rosie
nu mai am Skoda Superb 1.8 TSI
 

Offline james kilowatt

  • Expert
  • ***
  • Joined: Ian 2010
  • Locaţia: Europa
  • Mesaje postate: 2482
  • Thanked: 72 times
  • Karma: +0/-0
  • Auto: Skoda Superb 1.8 TSI
Re: Mazda CX-30, frumoasa si rosie
« Răspuns #159 : Iunie 27, 2020, 12:35:58 a.m. »
N-am idee. Una la mana, s-ar putea sa nu o lase subwooferul de la Bose, care oricum trebuie scos ca să bagi și sa scoți rezerva, în mod normal ala sta în roata.
Și oricum ar trebui sa distrug cofragul ca să încerc.
Mazda CX-30 Rosie
nu mai am Skoda Superb 1.8 TSI
 

Forum Skoda Club Romania dedicat pasionatilor si posesorilor de Skoda

  • Vizitator
Re: Mazda CX-30, frumoasa si rosie
« Răspuns #158 : Azi la 07:27:10 p.m. »
 

Offline bogdanpiatra

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Mar 2010
  • Locaţia: Piatra Neamt, jud Neamt
  • Mesaje postate: 3293
  • Thanked: 62 times
  • Karma: +0/-0
  • Auto: Megane Sedan 1,33, ex O2FL1.2
Re: Mazda CX-30, frumoasa si rosie
« Răspuns #158 : Iunie 26, 2020, 09:34:34 p.m. »
Nu incape o roata de iarna ca rezerva, sau e prea inalta?
 

Offline james kilowatt

  • Expert
  • ***
  • Joined: Ian 2010
  • Locaţia: Europa
  • Mesaje postate: 2482
  • Thanked: 72 times
  • Karma: +0/-0
  • Auto: Skoda Superb 1.8 TSI
Re: Mazda CX-30, frumoasa si rosie
« Răspuns #157 : Iunie 26, 2020, 07:21:03 p.m. »
Am schimbat manual fontul și mărimea.
Mazda CX-30 Rosie
nu mai am Skoda Superb 1.8 TSI
 

Offline M i c u t z u

  • Moderator
  • ***
  • Joined: Ian 2008
  • Locaţia: Bucuresti
  • Mesaje postate: 2719
  • Thanked: 24 times
  • Karma: +6/-0
Re: Mazda CX-30, frumoasa si rosie
« Răspuns #156 : Iunie 26, 2020, 06:17:14 p.m. »
Prin tapatalk vad bine.Ceva se intampla..daca prin browser nu se vede.
PS A facut ceva James ca se vede perfect!
« Ultima Modificare: Iunie 26, 2020, 06:22:25 p.m. de M i c u t z u »
Esti IDIOT?Atunci citeaza ultimul mesaj postat!
 

Offline james kilowatt

  • Expert
  • ***
  • Joined: Ian 2010
  • Locaţia: Europa
  • Mesaje postate: 2482
  • Thanked: 72 times
  • Karma: +0/-0
  • Auto: Skoda Superb 1.8 TSI
Re: Mazda CX-30, frumoasa si rosie
« Răspuns #155 : Iunie 26, 2020, 06:01:35 p.m. »
Nici eu :D
Mazda CX-30 Rosie
nu mai am Skoda Superb 1.8 TSI
 

Forum Skoda Club Romania dedicat pasionatilor si posesorilor de Skoda

  • Vizitator
Re: Mazda CX-30, frumoasa si rosie
« Răspuns #154 : Azi la 07:27:10 p.m. »
 

Offline bogdanpiatra

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Mar 2010
  • Locaţia: Piatra Neamt, jud Neamt
  • Mesaje postate: 3293
  • Thanked: 62 times
  • Karma: +0/-0
  • Auto: Megane Sedan 1,33, ex O2FL1.2
Re: Mazda CX-30, frumoasa si rosie
« Răspuns #154 : Iunie 26, 2020, 05:55:54 p.m. »
cum de e scris suprapus? Eu nu vad nimic
 

Offline james kilowatt

  • Expert
  • ***
  • Joined: Ian 2010
  • Locaţia: Europa
  • Mesaje postate: 2482
  • Thanked: 72 times
  • Karma: +0/-0
  • Auto: Skoda Superb 1.8 TSI
Re: Mazda CX-30, frumoasa si rosie
« Răspuns #153 : Iunie 26, 2020, 05:21:00 p.m. »

Azi am vorbit cu dealerul și mi-a spus că roata de rezerva e așteptată în a doua săptămâna din iulie. Însă ei închis de pe 18 iulie pana pe 10 august... Iar eu în august umblu creanga, asa ca n-aș vedea-o oricum pana în septembrie.


Asa că am negociat alta răutate: renunț la roata de rezerva, și plătesc diferența pana la setul de cârlig amovibil + suport de bicle. Optimist cum sunt sper să-l folosesc muuuult mai mult decât roata de rezerva   Si poate câștig și ceva spatiu (deja am rezolvat cu stingătorul care a venit pus aiurea).

Când am luat mașina am discutat de cârlig și mi-a promis un discount, sper sa se tina de cuvânt în septembrie. Prețul mi se pare decent, n-aș ieși mai iefin nici dacă le iau de la coltul străzii la mine.

Pe de alta parte dacă renunț la roata de rezerva, și cum zilele trecute am vândut Marele Alb, trebuie să-mi fac rost de un cric, pentru cam am rămas fără niciunul, pentru montajul roților de iarna. Cheie am, am găsit una destul de buna în beci, lăsată de foștii proprietari.
« Ultima Modificare: Iunie 26, 2020, 06:01:22 p.m. de james kilowatt »
Mazda CX-30 Rosie
nu mai am Skoda Superb 1.8 TSI
 

 

* Subiecte recente

Mazda CX-30, frumoasa si rosie de james kilowatt
[Iulie 11, 2020, 07:36:08 p.m.]


MOTORIZARE 1.8 TFSI ? de safari hunter
[Iulie 09, 2020, 10:28:08 a.m.]


Ce sa verific la achizitie Skoda Octavia 2 Combi, 1.8T 160 Cai de A V A T A R
[Iulie 08, 2020, 09:58:08 p.m.]


Turcaletul de james kilowatt
[Iulie 08, 2020, 02:52:32 p.m.]


Alta Octavia 3 FL 1.8 TSI 4x4 DSG de mad.hatter
[Iulie 08, 2020, 02:22:17 p.m.]


Bandou protectie usa. de bogdanpiatra
[Iulie 07, 2020, 05:18:18 p.m.]

* Mesaje recente

Re: Mazda CX-30, frumoasa si rosie de james kilowatt
[Iulie 11, 2020, 07:36:08 p.m.]


Re: Mazda CX-30, frumoasa si rosie de bogdanpiatra
[Iulie 11, 2020, 04:10:29 p.m.]


Re: Mazda CX-30, frumoasa si rosie de james kilowatt
[Iulie 11, 2020, 12:46:14 a.m.]


Re: Mazda CX-30, frumoasa si rosie de A V A T A R
[Iulie 10, 2020, 10:26:54 p.m.]


Re: Mazda CX-30, frumoasa si rosie de james kilowatt
[Iulie 10, 2020, 10:57:51 a.m.]


Re: MOTORIZARE 1.8 TFSI ? de safari hunter
[Iulie 09, 2020, 10:28:08 a.m.]