Mazda CX-30, frumoasa si rosie


Autor Subiect: Mazda CX-30, frumoasa si rosie  (Citit de 15460 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline vizitator

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Apr 2011
  • Locaţia: Bucharest
  • Mesaje postate: 4890
  • Thanked: 70 times
  • Karma: +0/-0
  • am avut cea mai ,,extraordinara'' masina: 1.2 TSI
Re: Mazda CX-30, frumoasa si rosie
« Răspuns #224 : Decembrie 02, 2020, 05:12:51 p.m. »
Multi zic ca si-au luat 4wd pentri stabiliate in curbe (chiar si pe teren uscat), nu neaparat ptr lunile cu zapada.
@James: in zilele de azi restrictiile de cuplu sunt foarte mari in vitezele I si II pentru a incadra motorul in normele de emisii. Adica este o plafonare a cuplului in aceste viteze, si ma gandesc ca poate asta ar fi o explicatie pentru faptul ca nu reusesti sa rupi aderenta la plecarea de pe loc.
In frane si in femei sa nu ai incredere niciodata.
 

Forum Skoda Club Romania dedicat pasionatilor si posesorilor de Skoda

  • Vizitator
Re: Mazda CX-30, frumoasa si rosie
« Răspuns #223 : Azi la 01:07:19 p.m. »
 

Offline A V A T A R

  • "What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back."
  • Moderator General
  • ***
  • Joined: Feb 2007
  • Locaţia: Oradea
  • Mesaje postate: 16142
  • Thanked: 62 times
  • Karma: +15/-0
  • Orice iubesti...devii
  • Auto: Nissan / Suzuki
Re: Mazda CX-30, frumoasa si rosie
« Răspuns #223 : Decembrie 02, 2020, 03:37:32 p.m. »
4WD e mult mai 4x4 decat AWD. Dar mno, intr-un oras unde ninge o luna din 12, mai bine cari 60 kg decat sa ai consum de 0,5% mai mare la fiecare 100 km rulati.
"Intr-o epoca de minciuna universala, sa spui adevarul este deja un act revolutionar" - George Orwell

“Nu poti învata nimic pe nimeni; poti doar sa ajuti pe cineva sa descopere" - Galileo Galilei

Eliberati-va de conditionari si ne vom intalni !
 

Offline james kilowatt

  • Expert
  • ***
  • Joined: Ian 2010
  • Locaţia: Europa
  • Mesaje postate: 2572
  • Thanked: 78 times
  • Karma: +0/-0
  • Auto: Mazda CX30 SkyX AT AWD
Re: Mazda CX-30, frumoasa si rosie
« Răspuns #222 : Decembrie 01, 2020, 04:24:42 p.m. »
Clar. Învârte planetare inutile si in plus adaugă vreo 60kile.
Mhibrid ul adaugă as zice cam 100 (am comparat golf8 tsi cu și fără mhibrid).
Însă încă rămân vreo 150 kile care nu înțeleg de unde vin. Or fi de la nvh, și de la rezultatele de excepție la crashtest.
Mazda CX-30 Rosie
nu mai am Skoda Superb 1.8 TSI
 

Offline judge

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Mar 2011
  • Locaţia: Bucuresti
  • Mesaje postate: 1055
  • Thanked: 9 times
  • Karma: +0/-0
  • Auto: Superb 2.0 TSI
Re: Mazda CX-30, frumoasa si rosie
« Răspuns #221 : Decembrie 01, 2020, 03:28:56 p.m. »
AWD fura din putere
 

Offline james kilowatt

  • Expert
  • ***
  • Joined: Ian 2010
  • Locaţia: Europa
  • Mesaje postate: 2572
  • Thanked: 78 times
  • Karma: +0/-0
  • Auto: Mazda CX30 SkyX AT AWD
Re: Mazda CX-30, frumoasa si rosie
« Răspuns #220 : Decembrie 01, 2020, 12:44:44 p.m. »

Hai sa mai povestim cate una alta.
Cum totul e cam inchis, si plictiseala e mare, m-am gandit sa fac niste mici masuratori de demaraj. M-am tot uitat prin jur cu aplicatia viewranger (pe care o folosesc pt trekking) in jur dupa o bucata de drum in pustietate, care sa nu aiba panta, si  am gasit ceva potrivit ca pista de incercari. Adica o bucatica de vreo 600m de drum drept, fara panta (credeam, in realitate cam are niste "valuri"), care nu pleaca si nu duce nicaieri ( e paralel cu o autostrada, si leaga doua bretele consecutive, trafic 0, toata lumea ia autostrada) si fara case prin jur ca sa deranjezi.

Temperatura exterioara 3C, umiditate 100%, rezervor plin cu 98 E5, TC dezactivat, cutia in sport. Plecare de pe loc si accelerare pana la viteze de autostrada, si inregistrat cu 5-10hz viteza, turatie, si MAF cu OBDLink (care in plus face si singur masuratori de performanta). Facut 3 ture de 0-100 si vreo 6 de 80-120 (pe autostrada paralela, in ambele sensuri).  Rezultatele ce sa zic, amestecate. Declarat ar fi trebuit sa scot 9.4s pe 0-100, si tot cam asa prezicea si bula mea de cristal in Excel (care imi prezicea si 80-120 in 6.5s).

Rezultatele reale, ce sa zic.... amestecate. Pe 0-100 mai proaste decat in manual, insa mai bune decat au masurat aia pe Zeperfs CU CUTIE MANUALA. Pun acilea doua calcule facute de OBD link. Scos 9.8, 9.9 si 10.1s (10.1 fara sa turez deloc motorul inaintea plecarii).  Ca ordin de comparatie, fostul Hyundai-ul  Getz CRDI chipuit la 125CP a avut cea mai buna masuratoare la 9.7s... insa cu aproape 450 kile mai usor.

Observatia e ca, la fel ca pe zeperfs, plecarile de pe loc sunt slabe, comparabile cu o masina cu 100CP mai putin. Pana la 50-55km/h pierde practic inexplicabil juma de secunda. Avand AWD ar trebui sa plece ca din tun, insa pleaca... repede, insa fara drama.  Ulterior, incepe sa traga cam cum ar fi de asteptat din partea unui aspirat de 180CP si peste 1600kile (greutatea asta de fiecare data cand imi amintesc de ea ma uimeste... "masa reala a vehiculului" data in CoC e 1631kg", la care se mai adauga 20 si carligul de remorcare.... 1650kile mi se pare enorm pentru o compacta).
Cum am inregistrat si MAF, am facut in viteza si un grafic de debit de aer vs turatie, care e un bun indicator de putere. In prima treapta se vede destul de clar ca are o botnita pusa.  Respira prin masca sau ceva si nu se oxigeneaza :)) .Asta am observat si din gestiunea clapetei de acceleratie (intr-o postare anterioara) insa e greu de estimat ce efect are.  Abia pe la 5700 incepe sa dispara botnita si dispare complet ... prea tarziu.
Pe 80-120 am masurat intre 6.3 si 6.7s, facut mai  6-7 teste. Cu o medie de .... 6.45s. Fix cat spune si bula de cristal. Cei 180CP aspirati sunt acolo insa nu in prima treapta.

Alta observatie e ca nu reusesti sa pleci "lansat". Daca esti in D, nu poti tura peste 2000rpm.  Nu reusesti sa scrasnesti pneurile orice ai face, chiar si cu TC-ul dezactivat. Impresia mea e ca botnita pusa in prima treapta asta incearca sa faca. Am reusit sa scrasnesc pneurile doar cand am plecat ca inecatul cu rotile virate si cu pneurile pe un strat de noroi/balegar, cu TC-ul dezactivat. In rest nu ai cum s-o convingi, cel putin cu cutia automata.  E clar si din masuratori ca daca pleci cu 700rpm, sau cu 2000 cat te lasa maxim, diferanta de performanta e minora, deci orice incerci, tot cum vrea ea ramane.
Si ca sa o vorbesc si de bine, cutia mi se pare foarte bine gestionata. Chiar si inregistrand viteza cu 10hz, nu apare in niciun moment "franare" in timpul schimbarilor de viteze, transmisia de putere pare neintrerupta, si suficient de rapida. Se comporta bine in conditii de blana, iar la taraiala in trafic mi se pare mult mai confortabila decat cele cu dublu ambreiaj.

Pe CR Mazda a detronat toyota si lexus la fiabilitate si se spune ca si cutia a contribuit  la asta... sa speram ca se va confirma.
« Ultima Modificare: Decembrie 01, 2020, 12:50:19 p.m. de james kilowatt »
Mazda CX-30 Rosie
nu mai am Skoda Superb 1.8 TSI
 

Forum Skoda Club Romania dedicat pasionatilor si posesorilor de Skoda

  • Vizitator
Re: Mazda CX-30, frumoasa si rosie
« Răspuns #219 : Azi la 01:07:19 p.m. »
 

Offline james kilowatt

  • Expert
  • ***
  • Joined: Ian 2010
  • Locaţia: Europa
  • Mesaje postate: 2572
  • Thanked: 78 times
  • Karma: +0/-0
  • Auto: Mazda CX30 SkyX AT AWD
Re: Mazda CX-30, frumoasa si rosie
« Răspuns #219 : Septembrie 20, 2020, 09:45:45 a.m. »
Zilele astea m-am jucat un pic cu interfata de diagnoza, incercand sa vad cat din ce povesteste mazda despre functionearea motorului e adevarat si cat e marketing. Si evident, cat pot verifica cu mijloace modeste.


Mazda povesteste ca motorul asta are un raport de compresie exceptional pentru un benzinar (ceva peste 16). N-am cum sa verific


Ca are un supercharger care insa ajuta mai mult la dozarea aerului decat la fortarea lui in interior. Si ca functioneaza cu ciclu Miller (un soi de atkinonson pt motoare turbo). Pe astea le pun impreuna pentru ca le verific oarecum din acelasi test.  Intr-adevar, motorul are "boost" pana la aprox 0.75 bari (sa zicem, cat batranul 1.8 TSI stock). Insa cantitatea de aer inghitita (si odata cu ea si cuplul si puterea) raman cat a unui benzinar aspirat de 2L, sau cat un turbo de stiu eu, 1.4 cu 0.7 boost. Cu alte cuvinte motorul "se opune" introducerii aerului, probabil dupa ce il aspira sa-l dea inapoi afara in admisie - ciclu Miller "plauzibil".


Apoi lucrurile devin interesante. Mazda pretinde ca in mod "SPCCI" functionearea motorului poate merge cu amestec sarac, gen AFR 30. (aka lamba 2.2). A durat putin pana sa reusesc sa testez. Sonda lambda e "pe curent", nu pe voltaj, cu Torque nu e accesibila insa o pot citi cu OBDLink (si add-on ul pentru Mazda). Am reusit sa o suprind mergand in sarcina cu lambda la 1.91!  Insa nu vrea decat pe regulatorul de viteza, si la viteze pana la 90km/h.


Pretinde ca merge cu clapeta de acceleratie "larg deschisa in majoritatea timpului". Cum spuneam mai sus, cand o apuca sa mearga cu amestec sarac, deschide clapeta mai mult, inghite mai mult aer si saraceste amestecul.  Insa "larg deschisa in majoritatea timpului" trebuie citit ca "ceva mai deschisa uneori".
Ultimile doua se vad cel mai bine pe graficul din stanga jos.  Se hotaraste brusc sa saracasca amestecul si deschide clapeta, apoi dintr-un motiv obscur se sprerie la fel de brusc si revine la combustie clasica, desi sarcina pare apropiata de cea initiala.


La 100km/h nu a vrut sa mearga cu amestec sarac, chiar daca sarcina a variat in timpul testului de la simplu la dublu si chiar daca consumul a scazut uneori sub cel de la 90km/h.
« Ultima Modificare: Septembrie 20, 2020, 09:49:05 a.m. de james kilowatt »
Mazda CX-30 Rosie
nu mai am Skoda Superb 1.8 TSI
 

Offline AlexTM

  • Gold member
  • ***
  • Joined: Apr 2007
  • Locaţia: Timisoara
  • Mesaje postate: 2688
  • Thanked: 3 times
  • Karma: +6/-10
  • Auto: Pieton
Re: Mazda CX-30, frumoasa si rosie
« Răspuns #218 : Septembrie 03, 2020, 01:14:14 p.m. »
De ce nu e rosie? Trebuia sa fie rosie.
C4 1.6i si bicicleta
 

Offline james kilowatt

  • Expert
  • ***
  • Joined: Ian 2010
  • Locaţia: Europa
  • Mesaje postate: 2572
  • Thanked: 78 times
  • Karma: +0/-0
  • Auto: Mazda CX30 SkyX AT AWD
Re: Mazda CX-30, frumoasa si rosie
« Răspuns #217 : Septembrie 02, 2020, 08:20:29 p.m. »
Da, carligul se scoate și se pune în câteva secunde. Iar mufa pentru curent se rabateaza și se ascunde și ea, nu rămâne nimic vizibil
Mazda CX-30 Rosie
nu mai am Skoda Superb 1.8 TSI
 

Offline A V A T A R

  • "What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back."
  • Moderator General
  • ***
  • Joined: Feb 2007
  • Locaţia: Oradea
  • Mesaje postate: 16142
  • Thanked: 62 times
  • Karma: +15/-0
  • Orice iubesti...devii
  • Auto: Nissan / Suzuki
Re: Mazda CX-30, frumoasa si rosie
« Răspuns #216 : Septembrie 02, 2020, 08:16:36 p.m. »
E bine ca e demontabil !
"Intr-o epoca de minciuna universala, sa spui adevarul este deja un act revolutionar" - George Orwell

“Nu poti învata nimic pe nimeni; poti doar sa ajuti pe cineva sa descopere" - Galileo Galilei

Eliberati-va de conditionari si ne vom intalni !
 

Forum Skoda Club Romania dedicat pasionatilor si posesorilor de Skoda

  • Vizitator
Re: Mazda CX-30, frumoasa si rosie
« Răspuns #215 : Azi la 01:07:19 p.m. »
 

Offline james kilowatt

  • Expert
  • ***
  • Joined: Ian 2010
  • Locaţia: Europa
  • Mesaje postate: 2572
  • Thanked: 78 times
  • Karma: +0/-0
  • Auto: Mazda CX30 SkyX AT AWD
Re: Mazda CX-30, frumoasa si rosie
« Răspuns #215 : Septembrie 02, 2020, 06:46:40 p.m. »
Gata, suntem pregatiti pentru aventura! Sau remorci cu moloz...

Mazda CX-30 Rosie
nu mai am Skoda Superb 1.8 TSI
 

Offline james kilowatt

  • Expert
  • ***
  • Joined: Ian 2010
  • Locaţia: Europa
  • Mesaje postate: 2572
  • Thanked: 78 times
  • Karma: +0/-0
  • Auto: Mazda CX30 SkyX AT AWD
Re: Mazda CX-30, frumoasa si rosie
« Răspuns #214 : August 24, 2020, 02:39:55 p.m. »
Ba m-a stresat și m-a făcut să-mi schimb planurile din mers. Însă asta a și fost motivul pentru care am ales mașina, ca să ma pot adapta. Am avut rezervat din timp doar Austria, și cu trei zile înainte programarea la test în Bratislava. În rest totul a fost decis și rezervat cu maxim 2 zile înainte. Și chiar și asa a fost prea devreme.  Cu doua zile înainte sa plec din România trebuia sa merg în Bavaria, însă nemții au schimbat regulile și m-am trezit în "zona roșie" și nu ma mai primeau fără test și carantina. Nu-mi dădeau voie nici sa dorm o noapte, în tranzit sau în așteptarea rezultatului la test. Polonia a fost soluția de avarie însă s-a dovedit foarte inspirata.
Însă în perioada asta mi-a fost frica de avion. Una la mana ca nu m-aș vedea într-un avion sau aéroport aglomerat și apoi sa ma vad direct cu familia, și a doua mi s-a părut prea mare riscul de zboruri anulate, nu poți schimba programul dacă se schimba regulile, etc.

Eu înțeleg ca autoritățile sunt cam depășite de situație însă cred că-i aiurea faptul ca schimba regulile literalmente peste noapte. Chiar și dacă ar anunță cu doar 72h înainte noile reguli, lumea ar putea lua masuri. Asa mulți au fost întorși din drum la propriu, și și mai mulți nici n-au mai plecat de teama sa n-o pățească. Turismul e oricum în rahat, iar heirupismul guvernelor mai rău face.
« Ultima Modificare: August 24, 2020, 02:47:58 p.m. de james kilowatt »
Mazda CX-30 Rosie
nu mai am Skoda Superb 1.8 TSI
 
The following users thanked this post: M i c u t z u

Offline M i c u t z u

  • Moderator
  • ***
  • Joined: Ian 2008
  • Locaţia: Bucuresti
  • Mesaje postate: 2749
  • Thanked: 27 times
  • Karma: +6/-0
  • Auto: Dacia 1310 i
Re: Mazda CX-30, frumoasa si rosie
« Răspuns #213 : August 24, 2020, 09:58:38 a.m. »
E bine ca nu te.ai stresat prea tare de guvidu" asta!
Esti IDIOT?Atunci citeaza ultimul mesaj postat!
 

Offline james kilowatt

  • Expert
  • ***
  • Joined: Ian 2010
  • Locaţia: Europa
  • Mesaje postate: 2572
  • Thanked: 78 times
  • Karma: +0/-0
  • Auto: Mazda CX30 SkyX AT AWD
Re: Mazda CX-30, frumoasa si rosie
« Răspuns #212 : August 23, 2020, 10:33:07 p.m. »
@micutzu
Pai Belgia, Jermania (tranzit), Austria (1sapt), Slovacia (2 zile test covid înainte sa ma vad cu ai mei), Ungaria (tranzit), România (telemunca), iar Ungaria, iar Slovacia, Polonia (1 sapt), iar Jermania și Belgia. Câțiva km prin Olanda nici nu se pun :D


@Doru
Da, e clar mai sensibila la viteza decât skoda
La viteze mici, sub 120 și în oraș e f economica. La vreo 130, estimez cam același consum ca skoda (deși e mai grea, mai puțin aerodinamica, și taraie după ea un awd) iar la peste 140 mi se pare ca devine mai gurmanda decât skoda.
« Ultima Modificare: August 23, 2020, 10:41:45 p.m. de james kilowatt »
Mazda CX-30 Rosie
nu mai am Skoda Superb 1.8 TSI
 

Forum Skoda Club Romania dedicat pasionatilor si posesorilor de Skoda

  • Vizitator
Re: Mazda CX-30, frumoasa si rosie
« Răspuns #211 : Azi la 01:07:19 p.m. »
 

Offline A V A T A R

  • "What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back."
  • Moderator General
  • ***
  • Joined: Feb 2007
  • Locaţia: Oradea
  • Mesaje postate: 16142
  • Thanked: 62 times
  • Karma: +15/-0
  • Orice iubesti...devii
  • Auto: Nissan / Suzuki
Re: Mazda CX-30, frumoasa si rosie
« Răspuns #211 : August 23, 2020, 09:23:33 p.m. »
Interesant ca exista asa o variatie mare la consum insa mno...important e ca te duce fara griji pana la urma.
"Intr-o epoca de minciuna universala, sa spui adevarul este deja un act revolutionar" - George Orwell

“Nu poti învata nimic pe nimeni; poti doar sa ajuti pe cineva sa descopere" - Galileo Galilei

Eliberati-va de conditionari si ne vom intalni !
 

Offline M i c u t z u

  • Moderator
  • ***
  • Joined: Ian 2008
  • Locaţia: Bucuresti
  • Mesaje postate: 2749
  • Thanked: 27 times
  • Karma: +6/-0
  • Auto: Dacia 1310 i
Re: Mazda CX-30, frumoasa si rosie
« Răspuns #210 : August 23, 2020, 06:27:27 p.m. »
Prin ce tari ai trecut?
Esti IDIOT?Atunci citeaza ultimul mesaj postat!
 

 

* Susține forumul

Cumpără de la eMAG apăsând întâi acest buton

și astfel vei susține forumul.

Recomandăm și PCGarage, Fashion Days, Elefant.ro, CEL.ro, F64, evoMAG, Libris, Flanco, Anvelope-oferte.ro

De fiecare dată când dai mai întâi click pe unul din aceste linkuri de mai sus, iar abia mai apoi cumperi, ajuți forumul cu un mic comision care se întoarce în contul de afiliere pentru plata serviciilor care sunt necesare în a ține forumul online.

* Subiecte recente

coduri erori vag de georgeaadrian
[Martie 05, 2021, 07:40:14 p.m.]


Skoda Octavia 3 Facelift 1,4 TSI 150 CP Manuala de Tibaldi
[Martie 04, 2021, 08:56:44 p.m.]


Martor presiune ulei aprins de Stefanrobin85
[Martie 02, 2021, 07:05:12 p.m.]


Upgrade de la lumini de zi bec normal la lumini de zi cu led de SNC
[Februarie 25, 2021, 05:54:37 p.m.]


Skoda Octavia Tour 1.6 MPI, an 2008 de eugen2005
[Februarie 24, 2021, 11:19:38 a.m.]


Skoda fabia 1.2 diesel 75cp de vizitator
[Februarie 24, 2021, 11:13:08 a.m.]

* Mesaje recente

Re: coduri erori vag de georgeaadrian
[Martie 05, 2021, 07:40:14 p.m.]


Re: Skoda Octavia 3 Facelift 1,4 TSI 150 CP Manuala de Tibaldi
[Martie 04, 2021, 08:56:44 p.m.]


Re: Skoda Octavia 3 Facelift 1,4 TSI 150 CP Manuala de Liviu-tsi
[Martie 04, 2021, 08:38:14 p.m.]


Re: Skoda Octavia 3 Facelift 1,4 TSI 150 CP Manuala de Tibaldi
[Martie 04, 2021, 06:39:48 p.m.]


Re: Martor presiune ulei aprins de Stefanrobin85
[Martie 02, 2021, 07:05:12 p.m.]


Re: Upgrade de la lumini de zi bec normal la lumini de zi cu led de SNC
[Februarie 25, 2021, 05:54:37 p.m.]